Orion - progressrock.cz

         
    

Zpět
Orion je projekt multiinstrumentalisty a skladatele Bena Jonese z Corby, Velká Británie. Vlastní album bylo více než dvacet let jeho nedokončenou prací. V různých podobách a s různými písněmi, ale vždy se snem vytvořit příběh, který stojí za to vyprávět. Nebo možná převyprávění příběhu, který všichni žijeme. Hudba a cesta Orionu, inspirovaná celoživotní hudbou a všemi mistry, kteří přišli předtím, je poctivá. Hudba byla vždy napsána pro svůj vlastní účel a pro svůj vlastní důvod. Ale pokud by to mělo inspirovat nebo pomoci, pak by to tuto hodnotnou cestu ještě zlepšilo.

První Orion album "The End Of Suffering" vyšlo 5. června 2023 na nezávislém labelu. Přišlo to s malou fanfárou a málokdo je ocenil. Je to osobní příběh multiinstrumentalisty a skladatele Bena Jonese a jeho vůle vydat se na cestu k vytvoření tohoto koncepčního alba, které bylo také jeho vysněným projektem.

"The End Of Suffering" je progresivní rockové koncepční album, které vypráví inspirativní příběh Eckharta Tolleho, proslulého duchovního učitele a autora. Prostřednictvím hudební cesty plné vzletných kytarových sól, složitých rytmů a evokujících textů vás toto album vezme na transformativní cestu sebeobjevování a osvícení. Ponořte se do podmanivých melodií a podnětných témat, když budete svědky síly přítomnosti a konce utrpení.

Slova Bena Jonese osvětlují koncept alba a jeho sen: "Před něco málo přes dvacet let jsem se stal obětí myšlenky nahrát celé album sám. V těch dnech před internetovou spoluprací a rozhodně předtím, než se hudební technologie stala tak snadno dostupnou, jsem se snažil najít hudebníky, kteří sdíleli stejnou vizi jako já. S ohledem na to jsem si uvědomil, že tyto mezery budu muset vyplnit sám. Motto, které jsem přijal, bylo "Moje hudba, udělej ji po svém". Během dvaceti let se objevilo mnoho chybných začátků. Musel jsem strávit spoustu času hledáním své hudební cesty, protože mi bylo pouhých 15 nebo 16 let, když jsem si uvědomil, že tuto cestu budu muset absolvovat sám. Poté, co jsem řadu let hrál v mnoha kapelách, jsem v roce 2015 konečně "odešel" z živého hraní. V roce 2018 jsem odešel ze zaměstnání a měl tu šťastnou pozici, že jsem si mohl dát delší pauzu od nutnosti pracovat. Během této doby jsem se ponořil do knihy Eckharta Tolleho "The Power of Now". Příběh, který Eckhart vypráví na začátku své knihy, kdy měl své vlastní "probuzení", je tím, co album inspirovalo. Eckhartova myšlenka je v podstatě taková, že jsme otroky našeho neustálého vnitřního dialogu a navždy žijeme buď v minulosti, nebo v budoucnosti. Ve své knize uvádí různé odkazy na buddhismus a ten, který se mnou zvláště rezonoval, byl, když prohlásil, že Buddha označil osvícení za "konec utrpení". Od té doby mé myšlenky směřovaly k tomuto konceptu".

Ben Jones popisuje, jak se dostal k předloze přebalu alba. Jones říká: "Umělecká předloha k albu byla posledním chybějícím kouskem, který mě těžce zatížil. Po různých dotazech mi přítel navrhl, abych se jednoduše podíval na nějaký obal alba, který se mi líbil, a pak kontaktoval umělce online. Při poslechu alba Vanden Plas jsem si všiml, že kresbu vytvořil někdo jménem Thomas Ewerhard. Vložil jsem svou důvěru v Thomase a poskytl jsem mu obsah alba. O měsíce později představil první návrh obálky, kterou před sebou vidíte. Veškerý strach, který jsem kdy měl, okamžitě zmizel."

"The End of Suffering" se prodávalo v 15 zemích a CD se doručovaly až do Severní Ameriky a Japonska. Po tomto nečekaném úspěchu bylo rozhodnuto, že by se mělo natočit nové album.

Jako předzvěst nového alba bylo nahráno EP s názvem "Passing Through", které obsahuje 3 nové písně a také instrumentální mixy těchto tří skladeb. Ben Jones, umělec tvořící hudbu Orion, řekl: "Passing Through" je EP vydání, jehož cílem je dát lidem nahlédnout do toho, kam se Orion bude ubírat dál. Obsahuje tři nové písně a doufejme, že dorazí na nějakou novou hudební půdu. K dispozici je také rozšířená verze, která obsahuje i instrumentální mixy tří nových skladeb". A pokračuje: "S "Passing Through" jsem chtěl implementovat různé takty, složitější hraní, širší zvukové plochy a obecně jsem se vydal na trochu dobrodružnější cestu s hudbou. Kromě rozšíření mé knihovny syntezátorů jsem do své hudební palety přidal také několik sad orchestrálních samplů. Nejsem žádný Michael Kamen, ale bylo vzrušující vzkřísit své znalosti hudební teorie a aplikovat je na smyčcové, dechové a lesní sekce. Do mixu jsem také přidal 7-strunnou kytaru a 5-strunnou baskytaru, výsledkem je alespoň jedna skladba, která je, troufám si říci, na hranici obtížnosti."

Je to zajímavé EP, které zachovává zvuk sestavený v rámci "The End Of Suffering", protože se právě připravuje další epické album Bena Jonese. Pokud se vám líbilo "The End of Suffering", bude se vám líbit i toto EP. Akordy a zvuky jako ve spěchu dodávané s přesností a emotivními texty. Zatímco se čeká na Benovo další album, mohli si fanoušci užívat tuto sbírku dobře zahraných skladeb. "Passing Through" je dobrý náhled do hudebního pokroku, který byl učiněn za tři roky od vydání alba "The End Of Suffering".

Ben Jones, umělec znám pod jménem Orion, se vrátil s novým albem nazvaným "Lightbringers", které vydá ve vlastní režii 16. srpna 2024. Benovi v tomto dobrodružství nepomáhá nikdo jiný než Hugh Syme, který pomohl vytvořit "úplný layout tohoto alba a navíc plně ilustrovaný 20-stránkový booklet". Ben začal pracovat na tomto novém albu kolem srpna/září 2023. První tři skladby byly vydány na EP "Passing Through" v prosinci 2023, které fungovalo jako ukázka tohoto nového alba. "EP bylo velmi dobře přijato a byl jsem šťastný, kam mě můj obnovený zájem o hudbu zavedl".

Ben popsal význam a původ konceptu "Lightbringers": "Původní pracovní název pro toto nové album byl "Human Nature". Myšlenka byla, že každá píseň bude komentářem k tomuto tématu, pro které jsem měl mnoho nápadů. Nicméně v době, kdy jsem napsal čtvrtou skladbu "As Best We Can", jsem měl pocit, že věci začínají být trochu tematicky depresivní. V tu samou dobu jsem konečně četl paměti Geddyho Leeho (velmi doporučené čtení!). Jako celoživotní fanoušek Rush jsem si už byl vědom temné minulosti, kterou Geddyho rodiče prožili. Geddyho prezentace matčiných bojů, jak během války, tak po předčasné smrti otce, však vdechla tomuto tématu nový život. Přes všechnu tu hrůzu z toho všeho vzešlo něco úžasného - narodil se syn, který se dotkl milionů životů (včetně mého). Jeho vyprávění o nehynoucím duchu jeho matky bylo také něčím, co uchvátilo mou představivost. V tu chvíli se mi v hlavě objevily verše "Vycházíme z temnoty a přinášíme s sebou světlo". Byla to myšlenka, že někdo může čelit něčemu strašnému, a přesto přinést trochu světla do světa.... Přinést trochu světla?... Světlonosci!"

"The Lightbringers" od Orion je další pozoruhodné album vytvořené one-man show jménem Ben Jones. Asimiloval zvuky Rush natolik, že věděl, jak se hudba hraje a jak vytvořit něco podobného a zároveň poctu své oblíbené kapele. Pokud jste fanouškem Rush, bude se vám toto album líbit a budete jej chtít slyšet často. Představa, že všechnu tuto hudbu a zvuk vytvořil jeden muž a přidal prvky programování a atmosféry, je dostatečným důvodem, proč si to alespoň chtít poslechnout.

Orion, projekt prog metalového studia multiinstrumentalisty Bena Jonese se skladbou "The Falling Heavens" z nového alba "The Lightbringers" získal v podposledním týdnu v červenci ocenění "Tracks Of The Week".

Zpět
Členové:
Ben Jones - Guitars, Drums, Bass, Keyboards, Programming, Soundscape, Orchestration
Bývalí členové:


Členové
(celým jménem Benjamin Jones)
(narozen ***, Southampton, UK)
Guitars, Drums, Bass, Keyboards, Programming, Soundscape, Orchestration


Ben Jones je nadaný britský multiinstrumentalista a producent, jehož pověst je na londýnské hudební scéně pevně zavedena. Je také znám z působení v kapelách DivaGeek a Rufus Black. V současné době žije v Londýně.

V průběhu let Ben spolupracoval s umělci jako jsou Sam Smith, Mary J Blige, Sir Tom Jones a Jazmine Sullivan, ale vždy si udělal čas na vývoj vlastního materiálu. Projekty jako DivaGeek upoutaly pozornost hudební královské rodiny Lalah Hathaway a přivedly jej k produkci hudby na jedné z jejích desek oceněných Grammy.

Benův styl má kořeny ve funku a soulu s hlubokým groovem, jazzovou harmonií a náznaky hip-hopu. Jeho nakažlivé instagramové kotouče v poslední době dělají vlny v komunitě Lo-Fi beats. To ho podnítilo k vydání jeho velmi očekávaného "Mixtape - Volumes One & Two". Během toho měl Ben to štěstí, že mohl spolupracovat s některými ze svých oblíbených hudebníků a nemůže se dočkat, až si s nimi na pódiu znovu představí skladby.

Po vydání svého instrumentálního mixtapu "Live In London" v červenci je vycházející hvězda Ben Jones připraven znovu uchvátit svět svým velmi očekávaným novým singlem "No Simulation". Tato průlomová skladba představuje Jonesův umělecký vývoj, když se poprvé ponoří do říše skládání písní. Se svými fascinujícími melodiemi a srdečnými texty má "No Simulation" zanechat trvalý dojem u hudebních nadšenců po celém světě.


Zpět
Studiové desky:
2024 Lightbringers
2023 Passing Through (EP)
2023 The End of Suffering
Ostatní nahrávky:



Skupina:
Ben Jones - All Programming, Soundscape, Orchestration, Guitars, Drums, Bass, Keyboards
Hosté:
Diskografie Lightbringers
Vyšlo 16. srpna 2024,

Seznam skladeb:
01. The Tumult Of My Heart (5:06)
02. The Ghosts Among Us (8:06)
03. This Sickness (4:32)
04. As Best We Can (7:21)
05. Spark (5:10)
06. The Scattering Stars (7:05)
07. The Falling Heavens (5:41)
08. The Lightbringers (10:10)
Total Time: (53:05)

Artwork: Hugh Syme
Otevírací skladba alba "The Tumult Of My Heart" "byla inspirována stejnojmennou knihou Jasona Spencera z The Prog Mind. Knihu popisuje jako vydání literatury faktu o konfrontaci se škodlivým náboženstvím mé minulosti". Píseň samotná se snaží vypořádat s těmito problémy. A dělá to tak s hudbou inspirovanou Rush a podobně znějící. Úvodní struny elektrické kytary vás zavedou zpět k elegantní klasice Rush. Poté elektrická kytara s tvrdší hranou přidá do písně vlny broušení kytary. Mezitím Ben dělá svou nejlepší vokální inspiraci Geddy Lee. Silná píseň hudebně i textově.

"The Ghosts Among Us", podle Bena, "pochází ze žaludeční zkušenosti s péčí o někoho s vážným postižením. I když to není něco, co jsem musel udělat; je to něco, co jsem musel sledovat." Pokračuje: „Bohužel jsem byl svědkem lidí, kteří strávili roky ve stavu bez reakce. Udržováni naživu láskou lidí kolem nich a také strašnou spoustou moderní medicíny.“ Text zpochybňuje důvod, proč využíváme moderní medicínu k prodloužení života. Hudba je silná a plná inspirace zvuků kapel jako Rush a Dream Theater.

"This Sickness" je o sociálních sítích. Ben říká: „Nejsem fanouškem sociálních sítí. Je to prostě hrozné. Oceňuji ironii toho, že celé mé sledování je založeno na Facebooku a Bandcampu, ale to je něco jiného. Jako u všech věcí existují dobré a špatné části. Podle všeho se zdá, že špatné části sociálních sítí převažují nad dobrými. Lidé nyní žijí na svých telefonech. Ani nevědí, co hledají, pokud je to něco jiného než realita. Obrazy kolem této písně jsou založeny na ústavu pro duševně choré. Těžko však říci, kdo pacienti skutečně jsou. Jsou to závislí na sociálních sítích, nebo jsou to naprosto, naprosto falešní "ovlivňovači", kteří zoufale šplhají po zhlédnutí? Hudba je plná drsné a drsné metalízy, elektrické kytary a silných bicích. Drsná píseň o tématu, které Bena naprosto zapálí.

"As Best We Can", podle Bena, "vypořádává se se smutkem z neúspěšného vztahu. Jen pro upřesnění, jde o nevydařený vztah, ne o uzavřený vztah. Lidé v tomto vztahu se oddělili, ale stále jsou spolu. Proč? Možná spolu zůstanou kvůli dětem. Možná spolu zůstávají ze strachu, že udělají ten krok do neznáma. Ať je to jakkoli, dělají, co mohou, s tím, co mají." Úzkost je měřitelná. Ale Ben se v této písni vyhýbá broušení kytary a místo toho si vybírá velmi cool akustickou kytaru; který zvedá a mění zvuk hudby spolu s orchestrací, klávesami a programováním.

"The Cycle Of Light" je podle Bena "úvodní část čtyřdílného eposu, který uzavírá album, obsahující části "Spark", "The Scattering Stars", "The Falling Heavens" a titulovou "The Lightbringers". Je to lesknoucí se klávesový tón, který prosvítá jako světlo skrz heavymetalovou kytaru, basu a bicí před zahájením "Spark".

"Spark" je instrumentálka, o níž Ben říká: "Myslím, že tahle skladba říká hodně. Bylo to v tomto okamžiku, kdy jsem se skutečně začal dostávat do svých knihoven orchestrálních samplů, a proto se během druhé poloviny alba rozšířila přítomnost smyčců, lesních rohů, trubek a bůhví čeho ještě". Další skladba velmi ovlivněná Rush, s hlubokými basy, těžkými kytarami a dunivými bicími, z dřívějšího období kapely před možná Hemispheres nebo Permanent Waves. Spíš období „Working Man“ než to druhé, klávesový vliv řekněme "Signals".

"The Scattering Stars" začíná jemným klavírem a atmosférou. Zní to, jako by Ben měl podporu plného orchestru se stojící basou a žesťí. Ben říká: "Myšlenka The Lightbringers byla síla nebo soubor entit, které nemají žádnou představu o špatnosti. Prostě dělají to, co dělají, aby dosáhli konečného stavu dobra. Myšlenka "The Scattering Stars" spočívá v tom, že tyto síly se zdánlivě chaoticky pohybují. Ve skutečnosti se jen dostávají do pozice, aby mohli uplatnit svůj vliv." Po pomalém a jemném zahájení píseň nabere větší dynamiku a těžší kytaru a bicí, jak „kapela“ hraje dál.

„The Falling Heavens“ zahrnuje myšlenku, že nebesa by se na nás mohla ve skutečnosti zřítit. Jak říká Ben dodává: "Je to katastrofální, je to apokalyptické... Ale možná je to nutné. Možná jsou tyto věci tady, aby spálily naše chrámy, abychom mohli stavět lepší." Tohle je nečekaný běh přes grunge a powerhouse metalovou kytaru, basu a bicí. Čím těžší, tím lepší. Texty hovoří o apokalyptické vládě teroru na Zemi. Je to velmi silné.

"The Lightbringers" je epos z titulu alba. Důvod, proč jsme se sešli a poslouchali toto album. Otevírá se kolosálními klávesami a světlem přinášejícím atmosféru, než power metalové kytary, basa a bicí nakopnou zvuk ještě více. Ben o skladbě říká: "Tento kus je částečně napsán z pohledu "The Lightbringers". Je to také domov pro jednu z mých oblíbených veršu na albu, "Vycházíme z temnoty a přinášíme s sebou světlo". Nedokážu si představit, že by v posledních chvílích Anny Frankové měla nějakou představu o tom, co její deník přinese světu. Možná měli "The Lightbringers" nějaké větší plány".

Skupina:
Ben Jones - All Programming, Soundscape, Orchestration, Guitars, Drums, Bass, Keyboards
Hosté:
Diskografie Passing Through
EP, vyšlo 1. prosince 2023, (Germany)

Seznam skladeb:
01. The Tumult Of My Heart (5:06)
02. The Ghosts Among Us (8:06)
03. This Sickness (4:22)
Total Time: (17:34)

Bonus Tracks - Extended Edition 04. The Tumult of My Heart (instrumental version) (5:06)
05. The Ghost Among Us (instrumental version) (8:06)
06. This Sickness (instrumental version) (4:22)

Producer: Ben Jones
Mixed, Mastered: Orion (122)Cover: Gustavo Sazes
Úvodní skladba alba "The Tumult Of My Heart" "byla inspirována stejnojmennou knihou Jasona Spencera z The Prog Mind. Knihu popisuje jako vydání literatury faktu o konfrontaci se škodlivým náboženstvím mé minulosti". Píseň samotná je určena pro ty, kteří zažili náboženské trauma, a snad v textech naleznou povzbuzení a spojení. Tato skladba se otevírá měkkými akordy elektrické kytary, než do zvukové kulisy vstoupí těžší akordy. Bubny jsou výraznější. Ben zpívá: „Navigace na moři, kde vás žádný morální kompas nenasměruje. Póly přestaly být a proplouvající lodě se vás jen bojí. Jiná doba a jiné místo, jiný bůh, s jinou tváří. Jen hledám světlo, maják na břehu. Místo odpočinku k nalezení toho, co je správné, a domov navždy“. V celé této skladbě můžete slyšet vliv Rush.

Druhá skladba na tomto EP se jmenuje "This Sickness" a Ben ji popisuje takto: "Nejsem fanouškem sociálních sítí. Je to prostě hrozné. Oceňuji ironii toho, že celé mé sledování je založeno na Facebooku a Bandcampu, ale to je něco jiného. Nedělám absurdní tance na hroznou hudbu... píši svou vlastní hroznou hudbu. Jako u všech věcí existují dobré a špatné části. Podle mého názoru se zdá, že špatné části sociálních médií převažují nad dobrými."

"This Sickness" je mnohem těžší píseň než ta předchozí. Ben na úvod rozpoutá silné, těžké elektrické kytarové riffy, aby dal najevo hněv, který cítí vůči vlivu sociálních sítí. Ben zpívá: "Další řada pacientů, kteří krmí naše výtvory. Drželi se snů ve svých rukou. Ale tato obrazovka vypadá na obě strany a naplňuje všechny vaše dny. A nezná hranice svých požadavků." A pokračuje: "Pacienti a lékaři, všichni krvácejí do jednoho. Dávkování jeden druhému, dokud nebude veškerá identita pryč.“ Jo, je šílený a je to vidět na drsnější metalové hraně této skladby a především na textu. Ben zpívá na závěr: „Ochotný mistr pro snadné, vedené, k vašemu zániku, vtipálků, kteří spřádají pavučinu, lákají podlézavé mouchy".

Závěrečná skladba z Orionu na tomto EP je "The Ghosts Amongst Us". Ben ji popisuje takto: "Pochází z žaludeční zkušenosti s péčí o někoho s vážným postižením. I když to není něco, co jsem musel udělat; je to něco, čeho jsem byl svědkem z první ruky". Píseň je velmi ovlivněna Rush; stejně jako většina hudby Orion. Ale to je úžasná věc vzhledem k tomu, že Rush už nevystupují. Ben zpívá: "Stojím vedle nás, driftuješ mezi námi. Vědí, kdo jsou? Když se ti podívám do očí, jsi tam vůbec? Nebo se díváte z povzdálí? Přišli na tento svět jako při probuzení ve spánku". Pak konfrontuje silnou otázku, kterou položil výše: "Pro koho nakonec žijí? A nakonec, možná jsme to my, pro koho zemřeli. Na konci…" Těžký emocionální zážitek se dobře snoubil s úmyslnou hudbou.

Skupina:
Ben Jones - All Programming, Soundscape, Orchestration, Guitars, Drums, Bass, Keyboards
Hosté:
Diskografie The End of Suffering
Vyšlo 5. června 2023,

Seznam skladeb:
01. Sample Medley (not included on CD) (2:50)
02. Now (instrumental) (4:58)
03. In The Beginning (5:08)
04. Tomorrow (7:01)
05. The Hurricane (5:05)
06. Yesterday (7:58)
07. Out of Time (5:04)
08. Myself and I (6:24)
09. Out of Time pt2 (7:10)
10. The End of Suffering (8:26)
Total Time: (60:04)

"Now" je úvodní skladba alba a svou pozici si nárokuje na základě skutečnosti, že obsahuje melodii, kterou album používá jako své ústřední téma. Je to melodie a koncept, který Ben hrál na akustickou kytaru, která zapálila plamen a zahájila proces v pohybu. A je jasné proč, neboť je to skvělá melodie, nádherná klavírní melodie, zasazená do šumění oceánu. Je to tiché otevření, než se připojí těžké elektrické kytary, baskytara a bicí. Je to vzrušující více než 4-minutový otvírák, který možná budete muset zažít, abyste ho mohli zažít. Jako horská dráha opouštějící svůj záliv.

Album je úspěšně spuštěno; teď od začátku. "In The Beginning" začíná závodní akustickou kytarou, než Ben Jones zazpívá svůj první text: "Na začátku byl jeden. Jeden okamžik, jeden smysl, jeden život. Po čase to bylo pryč. Otupený jako ostří nože." Zní trochu jako, možná Kevin Cronin z REO Speedwagon, zpívá s podporou možná Dream Theater, hraje do rytmu Rush, s Gaddym a Alexem hrajícími na kytary. Jones zpívá: "Ten okamžik se stal ostřím. Čepel, která řeže dvěma způsoby. Čepel, která rozděluje dny. Věc, která se musí poslouchat. Čepel, kterou vlastní její otrok. Stvořil věčnost jen další den." Kytarové sólo, basa, klávesy a bicí jsou pevné. Jones pokračuje: "Začátek konce začátku. Konec veškeré pravdy. Kruh se zmenšuje, jak roste. Čas se zrychluje, jak se zpomaluje. Slunce pomalu vycházelo. A měli svůj první zítřek." Příběh se točí kolem knihy Mitche Alboma Strážce času. "Příběh člověka, který objevil pojem času a nakonec se stal jeho otrokem."

"Tomorrow" má ten chladný otevírací styl Rush. S oslnivou sólovou elektrickou kytarou, dobře podpořenou baskytarou a bicími. Je to příběh "mládí a raných let, kdy jako dítě pravděpodobně neovlivníte žádný velký vliv na svět, takže byste raději tvrdě pracovali a snili o všem, co vám dospělost přinese“. Jones zpívá: "Nikdy nebyl zítřek. Dokud nepřišel včerejšek. Tolik kusů, aby se vešly. Než vypadne slunce. Zítra je všechno. Nejlépe, aby to vydrželo. Chytneš to, když budeš dostatečně rychlý. Ale slunce vychází rychle. Pokračuj, maličká. Zítra vás čeká. Sen o budoucnosti, maličká." Velmi pozitivní zpráva naděje pro všechny".

"The Huricane" zahrnuje šílenství pozdějšího života. Jak říká Jones: "Boj o vyvážení tolika věcí, o kontrolu nad životem, který jste vytvořili". Jones zpívá: "Pamatuji si zítra. Kde bych našel konec duhy. Ale ten den je dnes. Nebo to uteklo? Proklouzlo mi to. Zatímco slunce sledovalo oblohu? Zatímco mě měsíc pozoroval, jak spím. A vteřiny začaly přibývat. Nemohu zadržet příliv. Sotva můžu jet na vlně. Nikdy jsem nevěděl, co může přinést zítřek. A dny stále přicházejí. Zuří jako hurikán. Tato věc, kterou jsem vytvořil. Tuhle věc, kterou jsem nenáviděl." Více než 5 minut Van Halen – jako, síla – poháněná elektrická sólová kytara.

"Yesterday" je čas reflexe. Hudba udává pomalejší, kontemplativní tempo. Jak říká Jones: „Přežili jste hurikán a přesunul se jinam. Najednou přemýšlíte, jestli jste v hurikánu nepropásli svou šanci." Jones zpívá: „Když se dívám, jak bouře zuří dál. A masakr mě nechá za sebou. Zajímalo by mě, jestli mi to uniklo. Nebo kdyby včerejšek byl jen laskavější. Včerejšek utekl. Ale myslel jsem, že je to zítra, co stíhám. Těžký běh v obou směrech. Nikdy nevím, na kterém závodím. Když vzpomínky převažují nad našimi sny. Zestárli jsme." Téměř 8 minut skutečné palebné síly elektrické kytary, nastavené na emocionální klávesy.

"Out Of Time" muselo být pro Bena Jonese velmi těžké. Pocit, že nemá dost času na dokončení svého snu a tohoto mistrovského díla. Zpívá: „Nakonec není nic. Mimo čas a z důvodů. A všechny ty včerejší dny. Ztratili lesk. Jako ovoce života. Viděl příliš mnoho sezón. Ale co je to za život. Pokud ne boj na život a na smrt? Co je to za závod. Pokud ne k poslednímu dechu?" Čas výzev a jak víme, Ben dokončí příběh a album i přes tyto těžké časy, kdy měl chuť skončit nebo se s lítostí ohlížel za svou minulostí. Jones pokračuje: „Zítra byla moje cena. Jako by byl ďábel kdysi anděl. Včerejšek je plný lží. A zítřek je příliš bolestivý."

"Myself And I", podle Bena Jonese, „je přímo inspirováno příběhem, který Eckhart vypráví na začátku své knihy. O noci obklopující jeho osobní odhalení a uvědomění si, že čas je nakonec iluzí mysli,“ zpívá Jones na jemnou akustickou kytaru a hřejivé klávesy na úvod: „Nemohu žít sám se sebou. Jsem jeden nebo dva? Nevím, kdo z nás je skutečný. Cítím, že se držím o život. Ale čeho se držím? Co by se stalo, kdybych pustil? Zjistil bych, že jsem nikdy nebyl ty?" Později opět převezmou vládu grindující elektrické kytary podobné Rush.

"Out Of Time – Part II", jak říká Jones, „hra se slovy. Velmi zjevně odkazuje na předchozí stejnojmennou skladbu, ale toto je nyní bod, ve kterém osoba v našem příběhu dospěla k tomu, že přijala, že čas je pouze koncept, a nyní je „mimo““. Skladba se otevírá skvělou baskytarou, dobře podporovanou bicími. Více než sedm minut složité kytary, baskytary a bicích, zakončených zářivou elektrickou kytarou.

"The End of Suffering" je nejdelší a titulní píseň alba; více než 8 minut. Je to vyvrcholení příběhu. Jak říká Ben Jones: "Začíná to téměř identickým intrem s úvodní skladbou, což mi přišlo jako vhodný způsob, jak album uzavřít. Konec příběhu je stejný jako začátek. Postava v příběhu byla vždy v ‚teď‘ a nikdy neexistovala minulost ani budoucnost". Bicí a sólová elektrická kytara stojí v centru pozornosti jako baskytara. Jones zpívá: "Na konci. Nic tu není. Nesmrtelné místo. Bez času a prostoru. Přes všechny ideály, které jsem pronásledoval. Během všech dnů, kdy jsem závodil. A bylo to tady celou dobu. Čekání na tomto tichém místě. Protože jediný konec. Je konec utrpení. Protože radost je tlukot srdce. Protože jediný začátek. Je ten, který teď uděláš. V místě, kde se všechny věci setkávají. Konec utrpení!" Jones uzavírá album dokonalým textem: „Nikdy nemůžeme dosáhnout konce. Protože nikdy nemůžeme opustit začátek. Všechno, co vím, je teď. A konec všeho utrpení. Když je věčnost jen další den. A už není čas si přát pryč. Vstávání z hrobu. Už žádný pán ani otrok!"

Zpět






Zpět
Oficiální stránky:
https://www.orion-music.co.uk/
https://benjonesmusik.bandcamp.com/
https://benjones4.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/profile.php?id=100091418326872


Nahoru ProgressRock
Made by 
©  11.8.2024 
Menu Poslední aktualizace: 11.8.2024
mbrezny@centrum.cz 
...a vzkaz autorovi !