Empire - progressrock.cz
       
   


Projekt Empire zformoval Peter Banks se svoji první manželkou Sydney Foxx v roce 1974. Počátek tohoto projektu vznikl, když Banks odcházel ze skupiny Flash, která dělala nábor na zbrusu novou sestavu. Při setkávání s různými kandidáty se Banks setkal se zpěvačkou Sydney Foxx (Sidonie Jordan) a brzy se mezi nimi vyvinul silný osobní a profesionální vztah, což vedlo k tomu že si ji Banks vzal za manželku. Pak dali dohromady projekt s názvem Empire. V podstatě to bylo duo Peter a Sydney, neboť Peter po svých zkušenostech s Yes a poté s Flash už nechtěl být součástí nějaké kapely. Když jste dvakrát vykopnut z vlastní skupiny, je těžké se s tím vyrovnat.

Po rozpuštění Flash a vydání svého prvního sólového alba "Two Sides of Peter Banks" v roce 1973 začal Peter Banks rekrutovat hudebníky pro novou inkarnaci Flash, kterou zpočátku nazval Flash Mark II. Zpočátku se skupina skládala z Petera spolu s Philem Collinsem a řadou hudebníků provozujících jam sessions, jejich název se změnil na ZOX and the Radar Boys. Banks pokračoval v konkurzech, díky nimž se seznámil se zpěvačkou Sydney Foxx, do které se zamiloval a se kterou se nakonec oženil. Nakonec se název kapely změnil na Empire.

První album "Mark I" bylo nahráno koncem roku 1974 v CBS Studios v Londýně. Už jako host jim vypomohl i bubeník Phil Collins (někdejší bubeník ZOX). Collinův závazek vůči Genesis znamenal, že nemohl být na všech skladbách nahrávek Empire z roku 1974. Hudebně je první album energicky na stejné úrovni jako první (a nejlepší) album Flash. Klávesy jsou pevně zpátky v mixu a vylepšují Banksovu plynulou kytarovou práci v dlouhých, vícehlasých kompozicích. Naneštěstí Banks nedokázal zajistit dohodu s velkým vydavatelstvím a toto album později pojmenováno jako "Mark I" leželo na poličce dalších 20 let. Banks a Foxx se snažili britské vydání také vydat v Americe, jejich úsilí ale také selhalo. Gramofonové firmy tehdy neměly vůbec zájem o konečný výsledek a Empire se rozpadla. Někteří z hudebníků Empire spolu s Philem Collinsem vytvořili projekt jazzové fúze s názvem Brand X. Album nakonec vůbec nevyšlo, bylo založeno v archívech, než bylo zveřejněno po více než dvaceti letech. V hudbě je slyšet vlivy od jiných Banksových kapel Yes a Flash. Ve skladbě "Shooting Star" nahrál Banks svoji kytaru tak, že evokuje Banksova nástupce v Yes, Steve Howea.

Zatímco Annie Haslam poskytla vzdušné vokály pro Renaissance, Foxxin hlas přispěl silným bluesovým vokálem, velmi podobným Lydii Pense a někdy dokonce i Janis Joplin. Zatímco zvuk Empire pokrýval různé žánry, od blues po country blues, kapela, jak se dalo očekávalo s vlivem Bankse a Collinse, začlenila základy progresivní hudby.

Banks a Foxx se krátce nato natrvalo přestěhovali do Los Angeles ve Spojených státech. Tam v roce 1977 zformovali novou americkou sestavu Empire a v roce 1977 nahráli nové album "Mark II". Toto druhé album bylo také neúspěšné při hledání nahrávací společnosti se zájmem o jeho vydání. Ve stejné době se rozpadalo i manželství Bankse a Foxxe. O nahrávky opět nebyl zájem a Empire se opět rozešli. Přes rozvod Banks a Foxx, skupina pokračovala spolu na nějaký čas nahráváním dema.

Třetí pokus v nové sestavě, z něhož mělo vzejít jejich třetí album "Mark III" se odehrál v roce 1978, ale přesto znovu u gramofonových firem konečný výsledek neobstál. "Mark III" obsahuje posledních 6 písní Empire. Hudba není nijak převratná, alespoň ve srovnání s podobnou tvorbou Yes, ELP a King Crimson, ale pořád je to velmi solidní progresivní rock a Foxxin dojemný a dusný hlas rozhodně něco dodává. Banks také uvádí některé velmi působivé kytarové práce. Vrcholem "Mark III" jsou delší písně "Destiny" a "Foundation", které skutečně předvádějí technické schopnosti kapely.

Empire se nakonec rozpustili v roce 1980. Skončil tím také profesionální vztah mezi Banksem a Sydney Foxx - jejich osobní už neklapal nějakou dobu předtím. Banky a Foxx, kteří byli od té doby odděleni, zůstali přáteli a rozvedli se v roce 1985. Zůstali přátelé až do počátku 90. let.

Gramofonová firma One Way Records v roce 1990 projevila zájem o tyto nahrávky a rozhodla se, že všechny stojí za vydání. V roce 1995 vydali první z nich pod názvem projektu "Empire featuring Peter Banks" jako "Mark I", "Mark II" po roce v roce 1996 a "Mark III" v roce 1997. Za zmínku také stojí, že všechna vydání Empire mají v podstatě demo kvalitu. Nebyly remasterovány a ani tehdy nebyly nikdy dokončeny.

"The Mars Tapes" byly nahrány živě v Mars Studios v Los Angles během léta 1979. Rovněž bylo přidáno několik skladeb, které se nikdy neobjevily na žádném albu Empire. Stejně jako všechny inkarnace Empire, i toto album obsahuje úžasný talent a dovednosti Petera Bankse, který byl nazýván "architektem progresivního rocku".

Sidonie Jordan, která má pod sebou rozsáhlý seznam hudebních kreditů, včetně různorodé sólové kariéry jako hlavní autorka/nahrávací umělkyně pro A&M Records a nahrávala pro další vydavatelství, jako jsou Capital Records, Electra Records a Trojan Records. Sidonie souhlasila s vydáním těchto nahrávek jako věnování památce Petera Bankse a jeho velkého přínosu progresivní rockové hudbě.

"The Mars Tapes" pomáhaji zaplnit významnou mezeru v hudební kariéře ztraceného zakládajícího kytaristy Yes, protože Gonzo Multimedia shromažďuje fascinující dvoudiskovou sadu sessions a remixů ze spolupráce Petera Bankse z konce 70. let v Empire. O těchto nahrávkách se pro Gonzo Weekly vyjádřila Sidney Foxx: "The Marse Tapes" pocházejí ze zkoušek našeho třetího alba. Obvykle naše zkoušky na albu byly financovány nahrávací společností, ale tentokrát jsme byli financováni manažerem jménem Dwight Tindle, který vlastnil rozhlasovou stanici ve Phoenixu Arizona a byl velkým fanouškem prog rocku. Plán byl nazkoušet album a potom nakupovat za rekordní smlouvu. V těch dnech byl čas studia velmi drahý a potřebovali jste být dobře nazkoušeni předtím, než jste šli dovnitř, aby nedošlo ke ztrátě studia! Každý vždycky slyšel frázi "Čas jsou peníze" tehdy. Peter byl vynikajícím producentem a opravdovým držitelem kvality a správnosti. Chtěl, aby všechno vypadalo perfektně. Takže "The Mars Tapes" byly převzaty z nahrávek, které se během našich zkoušek a vitrín dostaly přímo z vrcholu ozvučovacího systému".

"Během naší poslední prezentace se Peter pohádal s naším manažerem. Věci se rozpadly, takže ve snaze nepromarnit všechen čas, který jsme strávili zkoušením, jsme Peter, já a kapela šli do studia v Redondo Beach a nahráli celé album za dva dny. Raději než nahrát instrumentálky, které kapela nacvičila, myslím, že se Peter ze zoufalství rozhodl udělat nějaké komerční melodie. Nahrávací společnosti na nás vždy tlačily, abychom vytvořili komerční skladby, aby měly singly k vydání, ale nikdy jsme spolu nepracovali na tom, jak vyvinout vlastní zvuk pro singly, což bylo naše selhání. Měli jsme si sednout a položit si otázku, jak by zněl singl Empire?"

"Jedním z důvodů, proč se Peter nezaměřil na singly, bylo to, že Yes byli docela úspěšní, aniž by na začátku skutečně nahráli singly. Nevím, jestli později udělali zkrácené verze písní nebo ne. S Flash měli hitovou desku, která pocházela od DJ někde v USA, který jim upravil dlouhou skladbu s názvem "Small Beginnings" a měli s ní hit. Takže Peter si opravdu nemyslel, že by potřeboval dělat singly, ale byli jsme nuceni, abychom je udělali a z nějakého důvodu s nahrávkami Mars přidal nějaké disco skladby. Nesnášela jsem disco. A stopy, které jsme udělali (které vznikly na místě), byly hrozné. Znělo to obzvlášť špatně, protože Disco nebyla moje silná stránka! Nikdy jsem se nedozvěděla, proč Peter dovolil tyto skladby vydat na albu Empire "Mark III", ale doufám, že už nikdy nespatří světlo světa".

The New Empire je moderním pokračováním Banksova vlastního Empire, kapely, kterou založil v roce 1973 s manželkou Sidney Foxx po zániku Flashe. Skupina v 70. letech nahrála tři alba, na kterých se podíleli Phil Collins, John Giblin z Brand X a bubeník Kate Bush Preston Hayman. Alba nakonec spatřila světlo světa v 90. letech. Plodný kytarista Fernando Perdomo se jako The New Empire v roce 2020 spojil se zpěvačkou Marisol Koss a bubeníkem Markem Murdocchem (který bubnoval pro Empire "Mark III"), aby vzdali hold bývalému kytaristovi Yes Peteru Banksovi novou písní "Faraway Friend". Fernando a Marisol byli v Dreaming In Stereo. Píseň "Faraway Friend" je na připravovaném albu ""Second Lifetime" od The New Empire. Album je poctou Peteru Banksovi a bude obsahovat zbrusu nové písně i písně od Empire, Flash a Yes. Na albu hostují Sidonie Jordan, Dennis Atlas, Preston Murdock, Kame Akiyawa, Rikko Shonin, Julianne Spencer a Dave Kerzner.

Alba Empire nejsou v žádném případě zásadní progresivní rocková vydání, ale vážní fanoušci progresivního rocku obecně a Petera Bankse zvláště by si z nich měli užít trochu zábavy.

Zakládající členové:
Peter Banks - Guitars, Keyboards, Vocals
Sydney Foxx - Vocals
Jakob Magnusson - Keyboards, Vocals
John Giblin - Bass, Vocals
Preston Ross-Heyman - Drums, Percussion
Ostatní členové a hosté:
Mark Murdock - Drums
Phil Collins - Drums, Backing Vocals
Paul Delph - Keyboards
Jeffrey Fayman - Drums
Robert Orellana - Keyboards
Chad Peery - Bass
Brad Stephenson - Bass
Sam Gopal - Tabla

Členové
(Celým jménem Peter William Brockbanks)
(narozen 15. července 1947, Chipping Barnet, Hertfordshire, Anglie,
zemřel 7. března 2013, Barnet, London)

(manželky Cecilia Quino (m. 1999), Sidonie Jordan (m. 1974-1985)

Byl prvním originálním kytaristou progressivní rockové kapely Yes a později Flash. Dva publicisté BBC Danny Baker a Big George často Bankse označovali za "architekta progressivní hudby".

Banksův otec William byl optický mechanik a jeho matka Ellen uklízečka. Vyrůstal v Barnet v severním Londýně, kde navštěvoval Barnet Secondary School a Barnet College of Further Education. Když byl ještě malým chlapcem, jeho otec mu zakoupil akustickou kytaru značky Gretsch. Jeho prvním velkým vzorem by Lonnie Donegan. Jako teenager se také naučil hrát na banjo. Zkoušel to i na další nástroje, ale kytara vyhrála a logicky přišly i první pokusy s kapelami. Roku 1963 založil školní kapele kapelu Nighthawks v Barnet, s níž hrál na rytmickou kytaru ještě během studií a odehrál s ní i svůj první veřejný koncert na New Barnet Pop Festivalu. Jeho jméno tam dost silně zarezonovalo, Banks totiž ke kytaře přistupoval stylem, který zahrnoval více žánrů dohromady.

Není tedy divu, že po odchodu ze školy asi za rok přestoupil do další kapely, Devil’s Disciples a udělal s ní své první nahrávky v roce 1964. Vydržel u nich také jen rok, ale podařilo se jim vydat dvě skladby. Jedna z nich byla "For Your Love" od Billa Grahama, kterou později natočili Yardbirds a stala se jejich velkým hitem. Kapela se hodně orientovala na rané skladby Rolling Stones, což Banksovi přestalo rychle vyhovovat a přestoupil do dalšího uskupení.

Zrovna začínal rok 1966 a Anglii brázdila kapela The Syndicats. V ní působil Steve Howe, ovšem rok předtím odešel k Tomorrow a nahradil jej Ray Fenwick (později Ian Gillan Band). A právě v tomto čase přichází Banks a střídá Fenwicka za kytarou. Jenže pořád nešlo o sestavu, kde by Banks mohl realizovat své představy tvorby. A tak se rozhodl jinak a krátce po působení v The Syndicats založil spolu s famózním baskytaristou Chrisem Squirem novou skupinu, nazvanou krátce The Syn a byla to v podstatě motownská cover kapela. Spolu s dalšími členy, klávesistou Andrewem Prycem Jackmanem, zpěvákem Stevem Nardellim a bubeníkem Gunnarem Jökull Hákonarsonem vydali dva singly, "Created by Clive/Grounded" a "Flowerman/14 Hour Technicolour Dream", ale ani zde se mu nedařilo. Pravidelně hráli v londýnském klubu Marquee, podporovali Jimi Hendrix v roce 1967. The Syn ale fungovali krátce, pouze do roku 1967, přesto skupina stihla vydat ony dva singly.

Během Summer of Love ale upustili od písní Motown a začali psát psychedelickou rockovou operu. Jedno postava byla nazývána "Flower Man" a Banks se musel oblékat jako pryskyřník. "Bylo to nesnesitelně trapné," vzpomínal. Chris Squire se mezitím přopojil ke kapele Mabel Greer's Toy Shop ke svým přátelům Clive Baileymu (rytmická kytara) a Bobu Haggerovi (bicí).

Chris Squire byl tentokrát rychlejší a prchl z The Syn, aby se připojil ke kapele Mabel Greer’s Toyshop. V listopadu 1967 jej tam rychle následuje i Banks a to už začíná vypadat nadějně. Sice od skupiny na jeden měsíc odchází ke skinheadské kapelé Neat Change (nahrála pouze jediný singl ""I Lied to Aunty May"), kdy zrovna do sestavy nastupuje zpěvák Jon Anderson, ale rychle se vrací a stíhá tak i další základní proměnu v personální oblasti, kdy sestavu posiluje bubeník Bill Bruford, který nahradil Haggera. Když pak kapelu opustil Bailey, připojil se k nim klávesista Tony Kaye, Chris Squire povolal Bankse, aby se také připojil k jeho nové skupině. Rodí se zcela nová skupina a hledá si jméno... Po těchto změnách si kapela hledala nový název. Anderson navrhl Life, Squireovi se líbí World, ale nakonec se všichni přikloní k Banksovu návrhu. Banks navrhl, aby se nazývali Yes. Všechni se shodli s tím, že název není trvalý, ale pouze jako dočasné řešení.


Kapela začíná se svým debutem roku 1969 u labelu Atlantic. Deska je to rozhodně zajímavá, ovšem to se nedá říci o obalu, jehož strohost rozhodně nezužitkovává počínající košatost tvorby Yes. Banks tak spokojen moc není, jeho rozmrzelost zvýšil i ten fakt, že Anderson, který se katapultoval do role šéfa kapely, rozhoduje o vydání singlu z alba "Sweetness". Podle Bankse právě tahle věc nejméně charakterizuje tvorbu jeho nové kapely. Dobře ale, skupina se hezky rozjíždí, koncertů přibývá a label, vida, že kapela úspěšně jede na módní vlně progresívního rocku, zve Yes znovu do studia. Ovšem zde přišel kámen úrazu, protože Anderson prosazuje použití velkého orchestru, jehož zařazení na skladbách v podstatě jednak eliminuje party Tonyho Kaye, jednak výrazně omezuje jeho vklad jako kytaristy. Což nebylo to nejlepší, a i když ohlas na desku je o něco lepší, skupina zažívá první velký otřes. Banks je v podstatě vyhozen a svůj poslední koncert odehrál 18. dubna 1970 na The Luton College of Technology. Na jeho místo nastupuje Steve Howe.

S kapelou Yes hrál na kytaru na jejich dvou prvních albech "Yes" (1969) a "Time And A Word" (1970), než je opustil kvůli tvůrčím rozdílům. Během natáčení "Time And A Word" se Bank pohádal s producentem Tonym Coltonem a protestoval proti použití smyčců: "Myslel jsem, že to byl docela hloupý nápad." Ale kapela sklidila chválu a chtěli, aby změnil názor před ukončením Ameriky. Banks byl z Yes vyhozen po koncertu v Lutonu College 18. dubna 1970, což kapela oficiálně oznámila až 2. května 1970.

Téměř okamžitě po rozkmotření se s Andersonem a spol. Banks nastoupil krátce koncem roku 1970 k Blodwyn Pig, kde nahradil Micka Abrahamse (natočil první album Jethro Tull). Hostoval jako session hudebník na albu Chrise Harwooda, s dalšími hudebníky jako Dave Lambert z The Strawbs na kytaru, Tommy Eyre na klávesy, ex-King Crimson Ian McDonald na saxofon a flétnu a také ex-Spencer Davis Group Pete York na perkuze.

Po krátkém angažmá u Jungle Pilots založil v roce 1971 s Colinem Carterem (zpěv), Ray Bennettem (basa) a Mike Houghem (bicí) svou vlastní skupinu The Flash. Koncertovali po Americe a vydali tři alba "Flash" (1972), "In The Can" (1972) a "Out Of Our Hands" (1973). První album z roku 1972 mělo vřelé přijetí, debut se vyšplhal na #33 pozici v USA, singl "Small Beginnings" vystoupal na 28. místo v Billboard Charts. Po Kayeově krátké epizodě pokračovali Flash bez klávesisty. Flash nahráli a vydali své druhé album "In The Can" v listopadu téhož roku, přičemž singly "Lifetime" a "Children Of The Universe" (z prvního alba) získaly značný ohlas. Třetí album "Out Of Our Hands" vyšlo v roce 1973. Kapela nebyla úplně neúspěšná, kvůli přetrvávajícímu osobnímu napětí v kapele se stihli rozhádat a kapela se v roce 1973 nakonec rozpadla. V té době se Banks seznámil s novou přítelkyní, zpěvačkou Sidonii Jordan, a chtěl s ní založit kapelu.

Souběžně s prací na třetím albu Flash se Banks a kytarista Jan Akkerman spřátelili a začali spolu hrát a nahrávat. Banks v té době také hrál na albu Rogera Ruskina Speara. V roce 1973 současně s třetím a posledním vydáním Flash vydali Capitol Records sólové album "Two Sides Of Peter Banks" s hostujícími hudebníky jako Jan Akkerman z Focus, baskytarista John Wetton, bubeník Phil Collins, kytarista Steve Hackett a další členové Flash Ray Bennett a Mike Hough. Zajímavé bylo i album "Instinct", kde až na některé klávesové party si nahrál všechno sám.

Banks se v dalším vývoji pokoušel vrátit s různými sestavami, ale nejvíce na sebe upozornil buď jako hostující umělec na řadě projektů a albových sessionech, nebo na svých sólových nahrávkách. Kolem léta 1973 hrál Banks s jazzrockovou kapelou Zox & the Radar Boys, včetně Phila Collinse (bicí) a jeho kamaráda z období Flaming Youth Ronnieho Caryla na kytaru, Mikea Piggotta (housle) a Johna Howitta (baskytara).

Pak zformoval projekt Empire se svoji první manželkou Sydney Foxx v roce 1974. Počátek tohoto projektu vznikl, když Banks odcházel ze skupiny, která dělala nábor na zbrusu novou sestavu Flash. Při setkávání s různými kandidáty se Banks setkal se zpěvačkou Sydney Foxx (Sidonie Jordan) a brzy se mezi nimi vyvinul silný osobní a profesionální vztah, což vedlo k tomu že si ji Banks vzal za manželku. A pak dali dohromady projekt s názvem Empire. První album nahráli v roce 1974. Nicméně gramofonové firmy neměly vůbec zájem o konečný výsledek a Empire se rozpadla. Banks a Foxx se krátce poté přestěhovali do USA. V roce 1977 zformovali novou sestavu a natočili druhé album. O nahrávky opět nebyl zájem a Empire se opět rozešli. Třetí pokus v nové sestavě přišel v roce 1978, ale přesto znovu u gramofonových firem konečný výsledek neobstál. Empire se nakonec rozpustili v roce 1980. Skončil tím také profesionální vztah mezi Banksem a Sydney Foxx - jejich osobní už neklapal nějakou dobu předtím.

Gramofonová firma One Way Records v roce 1990 projevila zájem o tyto nahrávky a rozhodla se, že všechny stojí za vydání. V roce 1995 vydali první z nich pod názvem projektu "Empire featuring Peter Banks" jako "Mark I", "Mark II" a "Mark III" v roce 1996.

Banks se mezitím uchýlil ke studiové práci, ale doufal, že by mohl být vyzván k reunionu Yes. Během turné Yes v roce 1991 pozvala Kaye Bankse, aby zahrál během přídavku na show 15. května na Great Western Forum v Inglewood, Kalifornie, USA. Banks přijal pozvání a šel na show. Ale pak řekl, že mu Kaye řekl, že Howe nechtěl, aby hrál. Když Yes hráli na forum Los Angeles Forum v roce 1992, myslel si, že Bankse vyzvou k odehrání přídavku. Když ale pozvání nepřišlo, utápěl svůj žal v zákulisí s Billy Connollym.

V srpnu 1994 byl Banks hlavním hostem na fanouškovském festivalu Yes s názvem Yestival. V roce 1995 vystoupil s písní "Astral Traveller" na tribut albu Yes "Tales From Yesterday". V roce 1997 koordinoval vydání kompilace Yes s názvem "Something's Coming: The BBC Recordings 1969–1970", v USA přejmenovaném na "Beyond And Before". Jeho poznámky v bookletu popisovaly jeho začátky s kapelou. Banks byl také přítomen na Yestivalu v červenci 1998. V roce 2006 s ním udělali rozhovor pro dokument "Yes Classic Artists: Yes". Na DVD The Lost Broadcasts vydaném v roce 2009 můžete vidět několik hudebních videí, na nichž je s Yes během jejich začátků.

Banks se poměrně často objevoval ve studiových týmech dalších muzikantů, mezi něž patřili kupříkladu Pete Townshend, Lonnie Donegan, Lionel Richie (kytara v "Hello" na slavné "Can’t Slow Down"), David Bowie, Phil Collins, John Wetton, nelze opominout ani řadu tribute alb, kde jeho jméno najdeme na "Who Are You", počin k poctě The Who, kde si Banks zahrál ve skladbě "Magic Bus" a sekundoval mu na bicí Ginger Baker z Cream. Mimochodem, z tohoto alba je velmi zajímavé si poslechnout covery třeba od Sweet "Won’t Get Fooled Again", Iggyho Popa "I Can’t Explain", Randyho Bachmana "Who Are You". Dobře se prezentoval i na dalších tribut počinech mapujících tvorbu Emerson, Lake & Palmer "Encores, Legends And Paradox" (1999), Supertramp, Pink Floyd, Steve Miller Band a dalších.

Vrátil se z Los Angeles bydlet doma ke svým rodičům, ale potýkal s mnoha rodinnými problémy. V roce 1990 začal domácí nahrávání, což mělo výsledek v podobě sólových alb "Instinct" (1994), album instrumentálních skladeb, kde nahrál všechny party sám, "Self Contained" (1996), kde se k němu připojil pouze hráč na klávesové nástroje Gerald Goff, a "Reduction" (1999). Poslední sólové album mu vyšlo v roce 1997. Život se mu rozjasnil, když se setkal s Cecilií Quino Rutte, krásnou peruánskou dívkou na shromážděná Yes fanoušků v Los Angeles.

Dalším archivním vydáním byl "Psychosync", živá Flash nahrávka pořízená v roce 1973 pro King Biscuit Flower Hour a nakonec vydaná v roce 1998. Objevil se na albu "Big Beats" v roce 1997. Přispěl k "Come Together People of Funk" z roku 1999 od Funky Monkey, včetně klávesisty Gerarda Johnsona, který pomáhal na řadě Banksových projektů v 90. letech a který také spolupracoval s Banksovým starým kolegou z kapely Chrisem Squirem. V roce 2000 vydal Banks sbírku svých nejstarších nahrávek (mnoho dříve nevydaných) s názvem "Can I Play You Something?". Na předním straně přebalu této poslední desky je k vidění osmiletý Banks pózující se svou první kytarou. Seznam skladeb obsahuje některé rané nahrávky od The Syn, Mabel Greer's Toyshop a Yes, včetně raného ztvárnění písně "Beyond And Before".

Krátká skladba v posledně jmenované kolekci se jmenovala "Lima Loop", a to zdůvodu, že Lima v Peru se v posledních letech stala pro Bankse zvláštním místem. Cecilia Quino, peruánská dívka, která byla fanynkou Yes, se setkala a později se provdala za Bankse. Vzali se v Limě, kde žili rodiče nevěsty. Později se ale rozvedli.

Banks se objevil na malých koncertech nových mladých místních kapel, včetně Yes tribute kapely Fragile. Později nahrávky Bankse zahrnovaly "Jabberwocky" (2000) a "Hound Of The Baskervilles" (2002), pár alb nahraných Oliverem Wakemanem (syn Ricka Wakemana) a Clivem Nolanem. Rick Wakeman se také objevil na albu "Jabberwocky". Peter Banks také dále hostoval v projektu Funky Monkey.

Banks byl zpočátku zapojený do reunionu The Syn v roce 2004, ale opustil kapelu. Po prvních rozhovorech v roce 2004 nebyl také zahrnut do aktuálního reunionu Flash, který se poprvé vrátil na Prog Day Festival 2010 s baskytaristou Flash Rayem Bennettem, který převzal sólovou kytaru. Na konci roku 2004 založil Banks novou improvizační kapelu Harmony in Diversity s Andrew Bookerem a Nickem Cottamem, kteří spolu pracovali jako duo Pulse Engine. V březnu 2006 odehráli krátké britské turné a vydali album s názvem "Trying". Brzy poté ale Booker opustil kapelu. Nahradil jej David Speight a kapela pokračovala v roce 2007 v dalších koncertech ve Velké Británii a Maďarsku. Banks také plánoval související projekt s klávesistou Gonzalo Carrerou.

"Zažil jsem fantastický manželský život," vzpomínal Banks, ale pár se bohužel rozešel, když Banks trpěl vlivem účinků léků proti depresi. "Je těžké s ním žít," vysvětlovali přátelé. V roce 2011 byla Banksovi diagnostikována rakovina a také měl legionářskou nemoc. Během posledních let pokračoval v nahrávání a zkoušení nových skupin. V poslední deseti letech jeho neustálého hledání byl stále kreativní, byl také členem tříčlenné psychedelické improvizační kapely Harmony In Diversity, byl zapojen do projektu s jazz-fusion projektu Self-Contained se španělským klávesistou Gonzalo Carrerou. S tímtež klávesistou se setkal i v projektu dB-Infusion s Danny Berdichevskym.



Peter Banks, zakládající člen britské rockové skupiny YES a její původní kytarista, zemřel 7. března 2013 na infarkt ve svém domě v Londýně. Bylo mu 65 let, napsala v noci na středu agentura Reuters. Podle prohlášení na Banksově internetové stránce zemřel 7. března a objeven byl poté, co se nedostavil na nahrávání reunionu Flash. Jeho úmrtí v prohlášení rozesmutnilo i jeho kolegy z kapely Yes, kterou založili v roce 1968. Ti Bankse označili za průkopníka moderní rockové kytary. I"Byl velkou částí toho tkaniva, které tvořilo skupinu Yes takovou, jaká byla. Naše myšlenky, upřímná soustrast a modlitby jdou k němu i jeho rodině. Petere, budeš nám moc chybět," uvedli.


Členové Sydney Foxx
(známá také jako Sidonie Jordan, Suzanna Jordan nebo Suzannah Jordan)
(narozena ***)
Vocals


Sydney je britská zpěvačka, skladatelka a producentka. Je známa především jako členka kapely Empire a ex-manželka zakládajícího člena Yes Petera Bankse. Působila také v kapele The Ikettes.

Svoji kariéru začala opravdu mladá už v 15 letech. Školu opustila, když získala hlavní roli v TV seriálu The Happeners pro ABC, který byl založen na hudebním triu dvou chlapců a jedné dívky. V 17 vydala svou první desku na MGM. Asi v 19 letech byla první bílou ženou, která vyrazila na turné s Tinou Turner jako Ikette a o pár let později se stala skladatelkou A&M Records.

U A&M zůstala jako skladatelka písní, dokud jsem v roce 1974 nepotkala Petera. V polovině 70. let Jordan a manžel Peter Banks (původní kytarista Yes) zaznamenali s jejich kapelou Empire 3 materiály v hodnotě 3 alb. Tato hudba se stala nedostupnou veřejností až do roku 1995-1997, kdy One Way Records vydala hudbu v sérii 3 archivních alb. Objevila se jako Sydney Foxx, znovu s albem "Banks on Pete Townshend" (1977) s láskou, který byl poctou Meher Baba. Nahrála TV pořad "Midnight Special" s Bee Gees a Argent. Někteří kluci z Crazy Horse, doprovodné kapely Neila Younga, ji v té show doprovázeli. Crazy Horse nahráli v roce 1972 jednu z jejich písní "Rock & Roll Band" a byl to singl z jejich alba "At Crooked Lake". Nahrála také všechny písně pro několik epizod TV seriálu Peyton Place, ve kterých se objevila. 20th Century Fox chtělo zvýšit hodnocení pořadů tím, že přivedlo několik mladých postav a vytvořilo falešnou kapelu s názvem The Pillory. A&M dělal hudbu.

Po rozpadu Empire se vrátila do Spojeného království a podepsala jsem smlouvu s Charlie Gillettem z Oval Records (který později objevil Dire Straits). Také ji oslovil Bob Gaudio, který byl producentem Neil Diamonds a jedním z Four Seasons. Nabídl ji produkční smlouvu v Los Angles a o rozhodla se proto vrátit do Kalifornie a nahrávat tam. Po návratu do Kalifornie šla do studia s Ricem Parnelem (jeden z jejich nejoblíbenějších bubeníků) a Davidem Kaffem ze Spinal Tap. Na těchto sessions byli také John Goodsall z Brand X a Paul Delph z Empire. Nahráli asi šest skladeb. V té době podepsala smlouvu s vedením Eddyho Lefflera a Michele Martin, kteří se starali o Van Halen. V letech 1983 až 2008 znovu žila ve Velké Británii.

Na počátku 90. let začala spoluprodukovat nejprve s Kat z Kat People a poté s jejím oblíbeným producentem/partnerem a skladatelem písní Jezem Larderem ze Skyline Studios UK. Byl pro ni tím, čím byl Randy Rhodes pro Ozzieho! V 90. letech s příchodem digitálního nahrávání si člověk mohl dovolit trávit čas ve studiu bez potřeby financování nahrávací společnosti. Tehdy zjistila, že její skutečnou vášní vždy bylo a vždy bude nahrávání. Užila si mnoho let produkování a psaní. Skládala a spoluprodukovala s Jezem také pro další umělce, jako je Katy Shotter, která pokračovala ve vystoupení s Beyoncé a nyní dělá vlny ve Spojeném království. Bohužel, hledání vlastních produkčních ambicí vedlo k rozchodu s Peterem.

V blízké budoucnosti plánuje spolupráci s Markem Murdockem a Rayem Bennettem na některých nových Prog skladbách. Mark má úžasnou prog kapelu jménem Machine Messiah a Sydney doufá, že pro ně budu také skládat. A samozřejmě by nechala všechno, aby mohla spolupracovat s Jezem Larderem na čemkoli. Jez a Syfney produkovali mnoho skladeb pro tři verze naší dívčí kapely Cyan. Řídila je a dělala jim choreografii, stejně jako psala a spoluprodukovala jejich hudbu s Jezem.

Sidonie v současné době produkuje a píše s Lezem Larderem, vlastníkem Skyline Studios v Sunbury-On-Thames UK, a Empire III bubeník Mark Murdock, v poslední době známý svým vydáním "Cymbalic Encounters" se členy Brand X. Její píseň a nahrávku "All God's Mornings" produkoval Peter Townshend a byla uvedena na jeho albu "With Love".

Svého druhého manžela potkala, když se v polovině 80. let připojila k reggae kapele v jižním Londýně a mají spolu jednoho syna. Setkání s ním a hraní reggae skladeb vedlo k jejímu vůbec prvnímu vydání britského singlu na slavném reggae labelu Trojan Records s názvem "Something About You!" a produkční smlouvě se společností Tonyho Hatche Mr & Mrs Music.

Členové Jakob Magnusson
(rodné jméno Jakob Frímann Magnússon)
(znám také jako Jack Magnet)
(narozen 4. května 1953, København, Hovedstaden, Denmark)
Keyboards, Vocals


Magnusson je islandský jazz/fusion hudebník původem z Dánska, skladatel, filmový režisér a producent, hráč na hráč na klávesové nástroje a syntezátor, pianista. V současné době žije v Reykjavíku, Höfuõborgarsvaõi, Iceland. Byl členem kapel Bone Symphony, Change, The Magnetics, The Soporifics, Microgroove, Ragga and the Jack Magic Orchestra, Strax a Stuõmenn.

Jakob studoval hudbu v Kalifornii v letech 1977 až 1980. Během svého působení v USA založil vlastní kapelu s Carlosem Riosem (kytara), Stevem Andersonem (baskytara) a Davidem Logemanem (bicí), s níž vydal několik alb s hudbou ovlivněnou jazzem. Na těchto albech se také zapojilo mnoho talentovaných hudebníků, jako jsou Bill Champlin, Vinnie Colaiuta, Neil Stubenhaus, Abe Laboriel, Ernie Watts, Tom Scott, Peter Banks, všechno velká jména jazzu a jazz fusion. Byl také studiovým hudebníkem pro řadu amerických a islandských umělců a je známý svými osobitými a vkusnými klávesovými sóly a brilantním zpracováním Rhodes piána a různých syntezátorů.

Na Islandu je znám především jako klávesista a jeden ze zakladatelů multiumělecké kapely Stuõmenn, se kterou dosud vyprodukoval 16 alb do roku 2017. Režíroval, produkoval a hrál v několika filmech a vydal několik sólových alb s řadou slavných jazzových hudebníků ze Spojených států. Po dobu 90. let byl kulturním atašé islandské ambasády v Londýně. Od roku 2002 je Jakob Frímann kromě hraní ve Stuõmenn a nahrávání nových alb spolumajitelem a manažerem reklamní agentury Bankastrati v Reykjavíku.

Jeho film "Cool Jazz and Coconuts" z roku 1985 byl zařazen na 14. mezinárodní filmový festival v Moskvě.

Členové John Giblin
(Narozen 26. února 1952, Bells Hill, Scotland)
Bass


John Giblin je britský a mezinárodně uznávaný kontrabasista a baskytarista, známý svou všestranností obsáhnout jazz, klasiku, rock, folk a avantgardní hudbu.

Začínal hrát v ne moc kvalitních popových kapelach už jako dítě ve Skotsku, později hrál blues a tradiční irskou lidovou hudbu. Když mu bylo 18, někdo mu ukradl jeho starou Fender basu a tak se následující rok věnoval motorovému kolu a cestování. Pak mu někdo zavolal a požádal, aby hrál v jejich kapele, ale neměl žádnou basu, tak hrál na nechutně starou basu jen s E-strunou a A-strunou asi rok. Pak uslyšel v rádiu jednoho dne, že kapela (Manchester, Anglie) potřebovala basáka a dali číslo do rádia. Tak zavolal kapele a dostal práci. Zůstal však s nimi jen několik měsíců a pak se přestěhoval do Londýna. Připojil se ke 14 členné latinské kapele Gonzales, což byla skvělá zkušenost, neboť v něm vzbudila vášeň pro kubánskou a brazilskou hudbu.

Zatímco je nejznámější jako londýnský studiový hráč, z nahrávání filmové a moderní hudby, Giblin také účinkoval živě, nahrával s Peterem Gabrielem, Johny Martynem, Elkie Brooks, Annie Lennox, Phil Collinsem, Kate Bush, Fishem, Alan Parson’s Project, Manfred Man’s Earth Band, Chrisem DeBurgh, pop-rockovou skupinou Simple Minds. Byl také úzce spojen s umělci od Kate Bush, Davida Sylviana, Jon Andersona (Yes), experimentální skupinou Brand X, nedávno také avantgardnío nahrávky Scotta Walkera (včetně alba Tilt).

V nedávné době se Giblin se posunul dál ve směru akustické basy, kde mezi jeho aktuální projekty patří spolupráce s hudebníky jako bubeník Peter Erskine (z Weather Report), pianista Alan Pasqua (z Tony Williams Lifetime).

Členové Preston Ross-Heyman
(Narozen 5. března 1953, Paterson, New Jersey, United States)
Drums, Percussion


Preston Heyman je britský hudební producent, bubeník a perkusionista, jehož kariéra trvá již pět desetiletí. Nejlznámější je pro svoji spolupráci s Kate Bush, byl také členem Tom Robinson Band a přispěl k mnoha hitovým nahrávkám a spolupracoval s různorodým spektrem umělců jako jsou Terence Trent D'arby, Tin Tin Out, Massive Attack, Paula McCartney, Tina Turner a filmový soundtrack oceněný cenou Grammy s Mikem Oldfieldem.

Ačkoli byl Heyman znám především svou hudební kariérou, první zkušenosti se showbyznysem získal jako dětský herec a student Corona Theatre School v Londýně. Ještě během studií se objevil ve filmech Chitty Chitty Bang Bang, Goodbye Mr.Chips s Peterem O'Toolem, Don't Raise the Bridge, Lower the River (1968) s Jerrym Lewisem a Salt and Pepper v hlavních rolích se Sammy Davisem Jr. a Rat Pack Star Peter Lawford, stejně jako v epizodě Z-Cars.

Během tohoto období se Heyman začal stále více zajímat o hudbu a na popud svého spolužáka, kytaristy Ronnieho Caryla, oba ve věku 16 let a ještě ve škole, založili kapelu na turné v čele s bývalým zpěvákem Unit 4+2 Tommym Moellarem. Hráli svůj hit "Concrete And Clay" někdy třikrát za večer po celé zemi (1966-1967). Později řekl, že to byla docela velká hudební zkušenost na 16 let. V roce 1969 založili Heyman a Caryl školní kapelu Sanctuary, s níž na koncertech často vystupoval přítel z konkurenční jevištní školy Barbara Speake Stage School, brzy hvězda Phil Collins. V sestavě se dvěma bubeníky hráli Heyman a Collins stejné výplně, což se později v kariéře Genesis s Chesterem Thompsonem stalo poněkud pravidlem. Ti dva měli znovu pracovat později, když Collins požádal Heymana, aby spolupracoval s jeho kapelou Brand X jako perkusionista. Když Heyman opustil školu na pokraji zkoušek GCSE a vysvětlil svým rodičům, že je v hudební kariéře nebude potřebovat, zajistil si smlouvu na album pro Sanctuary s Polydor a nahrál album v Rockfield Studios, které stále zůstává nevydané.

Heymanův první úspěch v žebříčku se dostavil jako člen britské R&B funkové kapely Gonzalez, když bubnoval na jejich celosvětovém diskotékovém hitu "Haven't Stopped Dancing Yet" (1975). Dlouho byl fanouškem a kapelník a saxofonista Mick Eve jej požádal, aby se k nim přidal v předvečer setkání s Bobem Marleym na jeho vystoupeních v Hammersmith Odeon. To vedlo k mnoha studiovým session, protože rytmické a dechové sekce Gonzalez byly vždy žádané, zejména u hostujících umělců z USA. Zatímco v Air London Studio s Gonzalezem nahrávali skladby pro své druhé album "Our Only Weapon Is Our Music" (1975), ode dveří jej sledoval Bryan Ferry, který se ho zeptal, když skončil, jestli by nepřemístil své bubny po chodbě do studio vedle. Souhlasil a hrál na "This Island Earth" z Ferryho pátého sólového alba "The Bride Stripped Bare" (1978) po boku basisty Alana Spennera a kytaristy Neila Hubbarda z Kokomo, kteří byli londýnskými současníky Gonzaleze. Tím začala dlouhá studiová kariéra.

Brzy poté zavolala Kate Bush a začal s ní pracovat, 6 měsíců zkoušel jako člen její kapely, než se vydali na její Lionheart Tour, později známé jako The Tour of Life (1979). Heyman se také objevujil na "Live At The Hammersmith Odeon" (1981), který bylo později znovu vydáno v roce 1994 jako Set Box CD s videem, a na Bushině EP "On Stage", živé nahrávce čtyř písní odehrané na The Tour of Life s Kate Bush v roce 1979. Vyšla 31. srpna 1979 s "Them Heavy People" jako hlavní skladbou. V UK Singles Chart dosáhla vrcholu na #10 místě. Po turné jej Kate Bush nechala ve studiu, aby zajistil bicí, perkuse a nějaké doprovodné vokály na albu "Never For Ever". Vyšlo v září 1980 a bylo to od Kate Bush první album číslo #1, bylo také vůbec prvním albem britské sólové umělkyně, které se umístilo na prvním místě britského žebříčku alb, a také prvním albem jakékoli sólové umělkyně, které vstoupilo do žebříčku na pozici #1. Heyman hrál na bicí s kapelou na Tour of Life na B.B.C. T.V. Special Kate (1979), na kterém byla odvysílána nová píseň "December Will Be Magic Again", později vydaná B.B.C. jako DVD. Poté odešel do studia s Bush a nahrál bicí a perkuse k singlu "December Will Be Magic Again" (1979), poté s ní pracoval na albu "The Dreaming" z roku 1982. Jeho ohlušující bicí se objevily na jejím singlu "Sat In Your Lap" (1981), nahraném v kamenné místnosti v The Townhouse Studio 2 London s Paddym Bushem a Prestonem na bič (hrané na bambusové hole, které se rytmicky vlní vzduchem), oba se objevili ve videu jako zpívající Bulls. Toto bylo natočeno v Orchestral Studio 1 Abbey Road. Kritik Simon Reynolds to nazval "avant-popovým úprkem bušících perkusí a šílených výkřiků".

Během tohoto období Heyman také hrál s Tom Robinson Band na jejich albu "TRB Two", které produkoval Todd Rundgren (1979), a Atomic Rooster na jejich šestém albu "Atomic Rooster" (1980). Na doporučení baskytaristy a přítele Phila Spaldinga jej v roce 1984 viděl ve studiu s Mikem Oldfieldem nahrávat soundtrack k Akademii oceněnému filmu "The Killing Fields" (1984) s použitím neobvyklých bicích nástrojů, které si přivezl z dlouhé cesty do Indonésie po turné s Kate Bush.



V roce 1985 jej Kim Wilde požádala, aby se připojil k její kapele, a většinu toho roku s ní strávil ve Francii, kde dělal TV show a koncerty. Objevil se ve videu k jejímu Top 20 singlu "Rage To Love", který obdržel remix od Davea Edmundse. Nahráli také francouzský TV speciál na ostrově Réunion v Indickém oceánu. A odjel rovněž turné po římských amfiteátrech na jihu Francie a Španělska v létě 1985.

Po studiových nahrávkách (opět s Philem Spaldingem na baskytaru) pro album " Introducing the Hardline According To Terence Trent D'Arby" z roku 1987 produkované Martynem Warem z Heaven 17, zjistil, že bubnuje na hitu U.S.A. Billboard Hot 100 č. 1 "Wishing Well" (1988) a figuruje ve videu písně. Připojil se k Terenceově kapele a další 2 roky strávil na turné po celém světě. Téměř v každé zemi, kde se dostali, bylo album i singl číslo x1 a občas se ocitli v 5 TV vystoupeních denně, kdysi popisovaných jako "nejdivočejší nejšílenější párty na světě, která se nikdy nezastavila." Nakonec, na pokraji dalšího turné po USA, se Heyman rozhodl odejít a řekl, že musí "zachránit svůj zdravý rozum, než na to bude příliš pozdě".

Členové Mark Murdock
(Narozen ***, Phoenix, Arizona, United States)
Drums, Percussion, Drums, Synthesizer, Vocals


Mark Murdock začal hrát na bicí už v mladém věku ve Phoenixu v Arizoně. Hrál v místní jazz-rockové kapele Seacloud, která si získala místní uznání a vystupoval na albu "KDKB" sponzorovaném rádiem Phoenix.

Jako bubeník ze 70. let byl svědkem hnutí hippie/flower power 60. let. V tomto prostředí se objevila prog hudba a Mark byl inspirován mnoha z těch raných prog kapel jako Yes, Genesis, Nektar, Camel a celé řady dalších. Markovy britské vazby ho nakonec přivedly k Peteru Banksovi, původnímu kytaristovi Yes, se kterým se dal dohromady v jeho kapele Empire v Los Angeles, a nahrál demo, které později vyšlo na CD jako "Mark III" on One Way Records. Mark byl také zmíněn v biografii Petera Bankse "Beyond And Before".

Murdock je leaderem kapely Cymbalic Encounters (převážně) jazz-fusion projektu připomínajícího Brand X. Murdockova hudba jako sólového umělce je spíše v prog-rock/jazz-rockové sféře.

Murdock v současné době žije v Shinjuku v Japonsku a je bubeníkem skupiny Masheen Messiah a mezi jeho další spolupáci patří The ID, The New Empire a Nuclear Bird.

Mark také nahrává sólová alba. Vydal už "Eyes Down" v roce 2012 a "Era 2 - Eyes Down and Seacloud" v roce 2015. Třetí album "Phoenix Has Risen" z roku 2020 představuje sólové dílo bubeníka/skladatele Marka Murdocka, jehož předchozí díla zahrnovala Cymbalic Encounters (s hudebníky Brand X) a Empire (Peter Banks z YES) a naposledy The New Empire’s Second Lifetime na Forward Motion Records. Mark byl také hostem na tribute albu "YES 50th Anniversary" od Davea Kerznera a Fernanda Perdoma. "The Phoenix Has Risen" složil a produkoval Mark během během lockdownu v roce 2020. Mark umístil Fénixe v názvu jako symbol naděje v těchto pandemických časech. Mark náhodou pochází z Phoenixu v Arizoně, ale nyní bydlí v Tokiu. Hudba se přiklání spíše k progové straně s náznaky rocku a popu vyšperkovanými v ní. Na CD s 12 písněmi jsou hostující umělci, mezi něž patří nejen kytarista Fernando Perdomo, ale také zkušený prog bubeník Ronald Howden z Nektar, který hostuje ve dvou písních, a baskytarista Alan Thomson, který hrál s Johnem Martynem a v současnosti Martin Barres Band, britský zpěvák Tim Pepper, sólový kytarista Joe Berger a další. Album bylo smícháno a masterováno Murdockem a Joe Bergerem v BEAM Audio, New York City. Autorem uměleckého díla je Synergy/Leon Alvarado.

V roce 2021 vydal zatím své poslední album "Visitors From Another Planet" s obsazením hostujících profesionálních pozemšťanů, jako je bubeník Ric Parnell z Atomic Rooster/Spinal Tap, bubeník Ron Howden, baskytarista Derek 'Mo' Moore, oba z kapely Nektar, také bubeník Alan Childs David Bowie, kytarista Fernando Perdomo, kytarista Katsumi Yoneda z French TV, kytarista Joe Berger, zpěvák Tim Pepper z TheId a další. Mark vidí své nové album jako "další příspěvek k umění s novými dimenzemi a atmosférami, které jsem v mých předchozích dílech neprozkoumal".

Studiové desky:
2020 The New Empire: Second Lifetime
2014 The Mars Tapes
1997 Mark III
1996 Mark II
1995 Mark I
Ostatní nahrávky:
2021 The Best Of Empire (feat. Peter Banks and Sydney Foxx)
2017 The Complete Recordings


Skupina:
Mark Murdock - Drums, Orchestral Arrangement, Keyboards
Marisol Koss - Vocals
Fernando Perdomo - 6 & 12-string Gguitars, Bass, Fender Rhodes, Mellotron, Hammond Organ
Hosté:
Sydney Foxx - Lead Vocals (09)
Dennis Atlas - Vocals
Preston Murdock - Guitars
Yoshihide "Kame" Akiyawa - Keyboards, Vocals
Rikko Shonin
Julianne Spencer - Vocals
Dave Kerzner - Keyboards, Vocals
Diskografie The New Empire: Second Lifetime
Vyšlo 9. října 2020, Cherry Red Records

Seznam skladeb:
01. The New Empire Overture (3:05)
02. Lost in Time (5:51)
03. Knights of the New Empire (3:25)
04. Slow Burn Rising (5:12)
05. The Journey of Mankind (4:03)
06. Life After Life (3:36)
07. Better Not To (4:12)
08. Out of Our Hands (7:52)
09. Foundation (8:10)
10. Sky at Night (8:48)
11. Looking Around (3:52)
12. Another Lifetime (4:22)
13. This Is Not a Dream (5:21)
14. Faraway Friend (A tribute to Peter Banks) (4:46)
Total Time: (72:35)

Tribute to former Yes guitarist Peter Banks.

Skupina:
Peter Banks - Giotars, Keyboards
Sydney Foxx - Vocals
Mark Murdock - Drums
Hosté:
Phil Collins - Drums (12)
Jon Giblin - Bass (12)
Diskografie The Mars Tapes
Vyšlo 20. října 2014, Gonzo, HST245CD

Seznam skladeb:
Disc One
01. Out Of Our Hands (8:33)
02. Medley: (18:28)
      a. Foundation
      b. Destiny
      c. Far Away
03. Somewhere Over The Rainbow Bar and Grill (8:45)
04. Do What You Want (8:53)
05. Dancing Man (4:03)
06. Where Yes Means No (5:03)
Disc Two
07. Off With The King's Head (5:13)
08. Something's Coming (West Side Story) (17:10)
09. The Fall Of The Empire (3:07)
10. When The Banks Overflow (3:28)
11. Ascending To The Planet Mars (2:09)
Bonus Track:
12. Sky at Night (featuring Phil Collins) (2:46)
Total Time: (87:38)

Recorded live at Mars Studios in Los Angles during the summer of 1979
and include a few tracks that never appeared on any Empire Albums
Empire Petera Bankse na "The Mars Tapes" (sada 2CD) představuje Empire lll ve studiích v Mars Studios v Los Angeles v roce 1979. Skupina se usídlila v Mars Studios na šest měsíců, kde zkoušela a předváděla svou hudbu, z nichž většinu až do tohoto vydání nebylo slyšet. Kapela v podstatě nahrávala každou věc, kterou udělala, mimo desku, s páskovým syčením apod.

Skupina:
Peter Banks - Guitars
Sydney Foxx - Vocals
Mark Murdock - Drums
Paul Delph - Keyboards
Brad Stephenson - Bass
Hosté:
Diskografie Mark III
Vyšlo 11. března 1996, One Way Records, OW 32179

Seznam skladeb:
01. Ain't That Peculiar (4:30)
02. Destiny (6:16)
03. Faraway (5:54)
04. Goodbye (4:35)
05. Dancing Man (4:55)
06. Foundation (9:31)
Total Time: (35:41)

Producer, Music: Peter Banks
"Mark III" je třetí pokus Empire vydat album v pozdních 80. letech 20. století. Myšlenka přišla od Bankse, Foxx a bubeníka Marka Murdocka. Byla tam nějaká hudba, ale Foxxin hlas musel udělat nějakou proměnu. Hudební svět se od začátku projektu Empire dramaticky změnil. Mezi disko a punk přišel. Mezitím padaly pozůstatky progresivního rocku. Skupina přijala Delpha a Stephensona, aby navštívili studium Mars Rehearsal Studio pro své třetí album (předchozí dva nebyly dosud publikovány). Byla to dlouhá doba. Po dokončení dema, skupina a jejich vedení hledali nahrávací značku. Nebylo nikdo, koho by objevili, aby chtěl vydat tento materiál. Kapela se rozpadla, aby se už nikdy nedala dohromady. Teprve v roce 1996 album bylo vydáno.
Jedná se o třetí pokus o kapelu Petera Bankse a bývalé manželky Sydney Foxx (aka Sidonie Jordan). Tato inkarnace začala v roce 1978 na setkání mezi Banksem, Foxxem a budoucím manažerem Empire Dwightem Tindlem, které zorganizoval budoucí bubeník kapely Mark Murdock. Tato dema byla nahrána asi o rok později, ale stejně jako u ostatních inkarnací si na vydání musela počkat až do roku 1996. Poznámky k vložce neposkytují autorské zásluhy, ale naznačují, že hudba byla většinou od Bankse, s melodiemi a texty od Foxx. Skladba (02) je verzí (02) předchozí nahrávky Empire "Mark II". Zatímco propagační fotografie kapely se od sestavy Mark II výrazně zlepšily, jejjich hudba stejným směrem se nezměnila, protože Mark III je ze všech tří vydání Empire nejmainstreamovější.

Skupina:
Peter Banks - Guitars, Background Vocals
Sydney Foxx - Vocals
Jeffrey Fayman - Drums, Percussion
Chad Peery - Bass
Robert Orellana - Keyboards
Jakob Freeman Magnusonn - Additional Keyboards
Hosté:
Diskografie Mark II
Vyšlo 18. března 1996, One Way Records, OW 32650

Seznam skladeb:
01. Still Out of Our Hands (8:29)
02. Destiny (3:40)
03. Sky at Night (8:43)
04. Do What You Want (8:34)
05. Everything Changes (12:48)
Total Time: (42:14)

Recorded at Group Four and Cherokee Studios, Los Angeles, 1977
Remastered at The Clubhouse, Germantown, NY
Digital transfer & re-mastering by Paul Antonell
Producer: Peter Banks, John Arias
Engineer: John Arrias
Audio Remasterer: Paul Antonell
"Mark II" je druhé studiové album Empire. Po debutu Empire "Mark I" (bylo sice nahráno, publikováno až o 20 let později), leader Peter Banks a Sydney Foxx odešli do Spojených států, aby to zkusili tam. Bohužel místo, kde nahrávali album, Los Angeles a vydavatelství byly uprostřed vlny disco hudby a tam byla vždy otázka "Který song můžeme vydat jako singl". Jenže Empire nehráli žádné disko a nebylo v plánu ani vydat singl. Dalším problémem se ukázal příliš nadměrný hluk v nahrávacím studiu a jeden z hudebníků neviděli sedět středních nahrávky hudby. Kromě toho, že vztah Bankse a Foxx se rozpadl. Ze čtyř dalších hudebníků nikdo nehrál na albu.
Po neúspěchu první inkarnace Empire, Banks a bývalá manželka Sydney Foxx přišli do USA a zkusili to znovu s novou sestavou. Nebyli o nic úspěšnější než předtím a tyto nahrávky musely počkat až do roku 1996, než byly vydány. Nejsou uvedeny žádné titulky, ale předpokládá se, že hudbu napsal Banks a texty Foxx, jako u "Marka I". Album je v podobném stylu jako další dvě vydání Empire (možná blíže k "Mark I" než "Mark III") a Banks stále dostává spoustu dobrých kytarových záblesků a zní překvapivě jako Yes.

Skupina:
Peter Banks - Guitars, Vocals, Keyboards
Sydney Foxx - Vocals
Jakob Magnusson - Keyboards, Vocals
John Giblin - Bass, Vocals
Preston Ross-Heyman - Drums
Hosté:
Phil Collins - Additional Drums and Vocals
Sam Gopal - Tabla
Diskografie Mark I
Vyšlo September 19, 1995, One Way Records, OW 31443

Seznam skladeb:
01. Out Of Our Hands (5:40)
02. More Than Words (7:40)
03. Someone Who Cares (7:01)
04. For A Lifetime (2:44)
05. Hear My Voice On The Radio (3:30)
06. Shooting Star (13:00)
     i. From The Top
    ii. Common Ground
   iii. Iceland On The Rocks
    iv. Shooting Star
07. Sky At Night (9:36)
Total Time: (49:11)

All Music: Peter Banks
Lyrics: Sydney Foxx
Recorded 9/26 - 11/5, 1974 at CBS Studios, London
Remastered at The Clubhouse, Germantown, NY, 1995
Produced: Peter Banks
Engineered: Richard Palmer
Liner Notes: Clifford Loeslin
"Mark I" je první studiové album Empire, následníka Flash. Leader Peter Banks a jeho přítelkyně Sydney Foxx najali řadu hudebníků, převážně z kapely Zax and The Radar Boys. Album bylo nahráno koncem roku 1974 v CBS Studios v Londýně. Banks a Foxx se snažili britské vydání také vydat v Americe, jejich úsilí ale selhalo. Pár se poté natrvalo přestěhoval do Spojených států.

V hudbě je slyšet vlivy od jiných Banksových kapel Yes a Flash. Ve skladbě "Shooting Star" nahrál Banks svoji kytaru tak, že evokuje Banksova nástupce v Yes, Steve Howe. Také vystoupení Gopal v této otázce. Album bylo založeno v archívech, než bylo zveřejněno po více než dvaceti letech.
Zatímco ještě ve Flash, Banks se také podílel na Zox and the Radar Boys, s Philem Collinsem a Ronniem Carylem (baskytara, ex-Flaming Youth). Když Flash skončili, Banks a Collins začali pracovat na materiálu od Bankse, což nakonec vedlo k tomuto albu. Původně byla zamýšlena jako nová verze Flash, ale brzy byla přejmenována na Empire, kapela ji dokončila ve výše uvedené sestavě (prošla dalšími basisty, včetně Caryl a Mike Tomich). Collins, který byl obeznámen s materiálem, pomáhal při nahrávání. Gopal hraje na jedné skladbě. One Way Records nakonec materiál vydalo v roce 1995. Giblin později spolupracoval s Jonem Andersonem (na "Animation"), zatímco Collins pokračoval ve spolupráci s Billem Brufordem v Genesis.


Skupina:
Sydney Foxx - Lead Vocals
Peter Banks - Guitars, Keyboards, Nacking Vocals
Paul Delph - Keyboards
Brad Stephenson - Bass
Mark Mudock - Drums
Hosté:
Phil Collins - Drums, Backing Vocals (05)
Diskografie The Best Of Empire (feat. Peter Banks and Sydney Foxx)
Vyšlo 8. října 2021, The Peter Banks Musical Estate, PBME-005-CD (UK)

Seznam skladeb:
01. Out of Our Hands (5:38)
02. Destiny (6:15)
03. Faraway (5:54)
04. Foundation (9:26)
05. Sky at Night (9:42)
06. Where Yes Means No (5:02)
07. Off with the King's Head (5:12)
08. More Than Words (7:16)
09. Everything Changes (12:47)
10. For a Lifetime (2:42)
11. Do What You Want (8:33)
Total Time: (78:27)

Remastered: Mike Pietrini
Graphics: Carl Glover
Tracks 01,05,08,10 taken from Mark 1 (recorded 1974)
Tracks 09,11 taken from Mark 2 (recorded 1977)
Tracks 02,03,04 taken from Mark 3 (recorded 1978)
Tracks 06,07 taken from The Mars Tapes

Skupina:
Peter Banks - Guitars, Background Vocals
Sydney Foxx - Lead Vocals
Hosté:
Jeffrey Fayman - Drums, Percussion
Chad Peery - Bass
Robert Orellana - Keyboards
Jakob Freeman Magnusonn: keys
Mark Murdock - Drums
Paul Delph - Keyboards
Brad Stephenson - Bass
John Giblin - Bass, Vocals
Preston Ross-Heyman - Drums
Phil Collins - Drums, Backing Vocals
Sam Gopal - Tabla
Ray Bennett
Diskografie The Complete Recordings
Vyšlo 17. listopadu 2017, The Peter Banks Musical Estate, PBME-001-CD

Seznam skladeb:
CD 1 - The Best of Empire: 01. Out of Our Hands ()
02. Destiny ()
03. Faraway ()
04. Foundation ()
05. Sky at Night ()
06. Where Yes Means No ()
07. Off with the King's Head ()
08. More Than Words ()
09. Shooting Star ()
10. For a Lifetime ()
11. Do What You Want ()

CD 2 - The Mars Tapes:
01. Out of Our Hands ()
02. Foundation / Destiny / Faraway ()
03. Somewhere over the Rainbow Bar and Grill ()
04. Do What You Want ()
05. Dancing Man ()
06. Something's Coming ()
07. The Fall of the Empire ()
08. When the Banks Overfow ()
09. Ascending to the Planet Mars ()
10. As Silence Prevails ()

CD 3 - The Rest of Empire:
01. Everything Changes ()
02. Sky at Night (Mark II version) ()
03. Still Out of Our Hands ()
04. Goodbye ()
05. Destiny (Mark II version) ()
06. Someone Who Cares ()
07. Ain't That Peculiar ()
08. Dancing Man ()
09. Hear My Voice on the Radio ()
10. Who ()
Total Time: (00:00)

Remastered: Mike Pietrini
Graphics: Carl Glover
"The Complete Recordings" je první vydání od The Peter Banks Musical Estate a je také plně podporováno Sydney Jordan (Foxx). Set obsahuje na jednom místě písně ze všech tří studiových alb Empire a The Mars Tapes. Booklet obsahuje šest různých sad poznámek a rozsáhlé obrázky z osobních archivů členů kapely. Sada obsahuje nové umělecké dílo se 40-stránkovým bookletem a zvuk byl remasterován v roce 2017.


Peter Banks s Yes













Oficiální stránky:
https://cymbalicencounters.bandcamp.com/



Nahoru ProgressRock
Made by 
©  17.6.2022 
Menu Poslední aktualizace: 17.6.2022
mbrezny@centrum.cz 
...a vzkaz autorovi !