|
Beggars Opera (Žebrácká opera) byla skotská progresivní rocková kapela z Glasgow ve Skotsku, kterou v roce 1969 založili
kytarista Ricky Gardiner, zpěvák Martin Griffiths a baskytarista Marshall Erskine. A jméno Beggars Opera (Žebrácká opera)
bylo vybráno náhodně ze slovníku. Všichni seděli u stolu. a na stole ležel otevřený slovník. Martin Griffiths zavřel oči
a zapíchl špendlík do slovníku. Špendlík přistál na názvu Beggars Opera, což bylo jméno opery básníka Johna Graye z roku
1728. Od toho získali jméno. Zpěvák Martin Griffiths a baskytarista Marshall Erskine hráli s Rickym Gardinerem ve školní
kapele The System a pracovali s ním během horkého léta při přistání na Měsíci v roce 1969 na obchvatu dálnice M40
Beaconsfield, aby si vydělal nějaké peníze. S výtěžkem z této brigády a půjčkou 1 000 liber od Rickyho strýce Johna Spence
si mohli koupit své slavné cool bílé stacky Marshall. Po společné práci na budování částí dálnice se chlapci přestěhovali zpátky do Glasgow hledat varhaníka a bubeníka a našli Alana Parka a Raye Wilsona. Alan Park, varhaník, žil v rezidenci v Locarno Ballroom a hrával tam s taneční kapelou, když jej skupina oslovila. Vyzkoušeli mnoho bubeníků a nakonec jsme našli Raye Wilsona, který bubnoval s The Beings a zastával práci montéra u stavitelů lodí Yarrows. Raymond se objevil na konkurzu poté, co odpověděl na inzerát skupiny v novinách. Prvotní sestava se skládala z Ricky Gardinera (kytara a zpěv), Alana Parka (klávesy), Martina Griffithse (zpěv), Marshalla Erskineho (baskytara/flétna) a Raymonda Wilsona (bicí). Budoucí členka Virginia Scott a Ricky Gardiner se setkali už ve Vostoks na začátku 60. Ricky Gardiner pokračoval hraním v King Bees a The System. Cvičili ve dne v noci po dobu šesti týdnů. Ricky a Marshall měli nové bílé Marshall 200’s a byli první skupinou ve Skotsku, která je měla. Velkolepou ambicí skupiny bylo spojit prvky klasického a progresivního rocku, čehož sice dosáhli, ale pouze za vlažného kritického a komerčního zájmu. Dominantní zvuk Hammondových varhan se přirovnával ke skupně The Nice, kteří byli v té době přední varhanní prog kapelou. Když v zimě 1969 začali Beggars Opera hrát, rychle zaznamenali úspěch. Stali se nejrychleji rostoucí populární skupinou Skotska. Hráli většinou na jihu Glasgow v mládežnických klubech, skautských halách a dokonce i na biblických hodinách. Jejich první městský koncert byl ve výloze Union Street na Charities Day. Stali se první skupinou, která pracovala pro Briana Adamse a jeho agenturu ICE (ICE = Inter City Entertainments) a brzy začali koncertovat po celém Skotsku. Virginia Scott, která studovala hru na klavír v Itálii, byla v roce 1970 požádána, aby se připojila ke skupině jako skladatelka původní hudby. Později se za Gardinera provdala. Po intenzivním čase stráveném na zkouškách a se svým zářným novým vybavením s repertoárem progresivních rockových coververzí se rychle dostali na sobotní ranní spoty v klubu hospody Burns Howff na West Regent Street v centru Glasgow, a to především díky Johnu Watersonovi, tehdejšímu majiteli. Památným večerem bylo jamování s Maggie Bell na malém pódiu. Alan Park byl kvalifikovaný pianista a rychle prokázal skutečný talent pro aranžování populárních klasiků. Tak se zrodily skladby jako "Raymond's Road", skutečný favorit fanoušků Beggars. Alan na to zareagoval produkcí aranžmá "Poet And Peasant" a "Light Cavalry" slavných předeher Franze Von Suppe, do kterých s Martinem Griffithsem vkládali melodie a texty. V té době Virginia Scott přispívala originálním materiálem do fondu kapely a vznikly skladby jako "Time Machine", "Passacaglia", "Memory", "The Fox" a "Sarabande". Stalo se to při vystupování na Watermill, kdy je navštívil Bill Martin ze slavného Eurovision Song Contest. Povědomí o kapele rostlo a Vertigo Records, progresivní rockové vydavatelství, nabídlo Beggars Opera smlouvu na album a do roku 1970, necelý rok po založení kapely, vyšlo album "Act One", první ze 4 alb u Vertigo, brzy následované singlem "Sarabande", který zaznamenal úspěch v žebříčcích několika evropských zemí. Přebal pro "Act One" vytvořil slavný umělec a fotograf Marcus Keef, který realizoval mnoho obalů alb labelu Vertigo. Album "Act One" bylo nahráno v De Lane Lea Studios a zvučeno Martinem Birchem. Byla to nahrávka části jejich tehdejšího živého vystoupení. Měli ve studiu velmi málo času, aby to stihli nahrát. Album obsahovalo absurdní provedení "Classical Gas", které nakonec vyšlo jako samostatný singl o čtyři roky později. Jejich debutové album obsahuje plynulý a vkusný varhanní progrock s mocnou kytarou 60. let. Delší skladba "Raymond's Road" je nádhernou poctou "klasikům" jako je Mozartova A la Turka (Tureckýo pochod), Bachova Toaccata v d-fuga a Griegova suita Peer Gynt na varhany Hammond. Následovala turné po Evropě a kapela zaznamenala úspěch v Německu, kde se objevili v legendárním Beat-Clubu německé televize. Využili i služeb mladého publicisty Maxe Clifforda, který je dokázal dostat do všech tehdejších hudebních novin a dokonce objasnil příběh jejich neuvěřitelného úspěchu v Rusku, ačkoliv SSSR nikdy nenavštívili! Kapelu ale opustil Marshall brzy po vydání "Act One", Gordon Sellar tak převzal basu. Rickyho přítelkyně, Virginia Scott, se k nim připojila koncem května 1971, aby vylepšila jejich klasický zvuk pomocí Mellotronu. Následující rok, na jejich druhém albu "Waters Of Change", se skupina rozšířila na kvintet, když se ke skupině připojili Virginia Scott (mellotron) a multiinstrumentalista Gordon Sellar (baskytara, kytara, zpěv). Druhé album bylo hudebně zajímavější. Použitý Mellotron na něm otevřel zvuk. I jejich vystupování na pódiu se dvěma klávesovými stanicemi bylo působivější. "Time Machine" byla první skladba, ve které byl využit Mellotron. Skupina opustila některé prvky progresivního rocku z dřívějších nahrávek a na tomto albu se vydala melodičtějším rockovým směrem, těžce zavázána hudebnímu vývoji na západním pobřeží Ameriky. Druhé album je postaveno na duální hře na klávesy Alana Parka a nově příchozí členky Virginie Scott a na výrazném, trochu cynickém vokálu Gardinera. Devět skladeb tvoří nádhernou symfonickou krajinu s mnoha varhanními sóly, některými nafouknutými a nádhernými vlnami Mellotronu (jako u The Moody Blues a raných King Cromson) a jemnou elektrickou kytarou. Singl "Time Machine" z tohoto alba byl úspěšný v Německu, kde skupina hodně koncertovala. Po jejich neuvěřitelně úspěšném živém vystoupení na Great British Rock Meeting v německém Speyeru v srpnu 1971, s Gordonem Sellarem na baskytaru a Virginií Scott na MK2 Mellotron, kde publikum překonalo 112 000, se objevil singl Beggars Opera "Time Machine" z druhého alba "Waters Of Change", se stal v Německu super hitem. Beggars Opera byli v témže měsíci vysíláni také v legendární show Beat Club Bremen oředvedením "Raymond's Road". Žili tehdy v Londýně a když nebyli na turné po Evropě, hráli v Londýně a měli silnou sledovanost. Erskine opustil skupinu v době, kdy v roce 1972 nahrávali své třetí album "Pathfinder" (1972), které obsahovalo cover verzi hitu Richarda Harrise "MacArthur Park". Album následovalo po vyčerpávajícím turné po Evropě, Skotsku a Anglii. Zdá se však, že na třetí desce Beggars Opera dosáhli svého vrcholu, silné a střídavé kompozice s bujnými klávesami (Mellotron, varhany, klavír a cembalo), mocná hra na elektrickou kytaru a mnoho proměnlivých nálad (dokonce i folk se skotskými dudami). Bohužel neustálé turné si vybralo svou daň, zpěvák Martin Griffiths si uhnal kýlu a počátkem roku 1972 skupinu opustil. Jeho místo zaujal Pete Scott, bývalý člen Savoy Brown, který na kapelu na konkurzech v Londýně zapůsobil svou fantastickou schopností improvizace a svým klasickým hudebním vzděláním. Pete se měl ukázat jako velmi populární, každý večer vylákal z publika pět přídavků a vnésl do hudby kapely příchuť blues. Zklamání z prodeje "Pathfinder" z roku 1972 přineslo polarizaci kapely do různých táborů s různými uměleckými vizemi. Album "Pathfinder" bylo zajímavé i hudebně, protože se na něm podílely dva hudební týmy. První z nich, Virginia Scott/Ricky Gardiner, představila originální písně, texty a kompozice kytarových harmonií, ten druhý, Alan Park/Martin Griffiths pak se pak uvedla hlavně orchestrálními aranžmá a poezií. Přestože měli poměrně obsáhlý katalog nahrávek, zůstavali skotští Beggars Opera pro americké publikum naprosto neznámí, a ne tolik známí mimo jejich rodné Skotsko. Poslední album "Get Your Dog Off Me" z roku 1973 se Beggars Opera zredukovalo na trio, když se k Sellarovi připojili zakládající členové Gardiner a Park. Během nahrávání alba ve Phonogram Studios propukl zcela nešťastný spor, a ačkoli Pete Scott (ex-Savoy Brown) nahrál většinu z vokálů, vedlo k jeho velmi politováníhodnému odchodu z kapely. Následovala tak další personální změna, když Pete Scotta nahradil v roce 1973 Linnie Paterson, zpěvák kapely Writing on the Wall, aby se připojil k dokončení nahrávání a živě s kapelou vystupoval až do roku 1974, a studiový bubeník Colin Fairley. Beggars Opera se ve výsledku v podstatě přizpůsobili jejich různým pěveckým stylům. Ale na "Get Your Dog Off Me" jsou aranžmá "Classical Gas" od Alana Parka a "Requiem" Rickyho Gardinera čistou klasikou Beggars Opera. Toto album bylo nahráno v Phonogram Studios London. Inženýrem byl Roger Wake. Album očividně nebylo tak originální nebo zábavné jako tři předchozí studiové nahrávky, ale také to nebyl úplný propadák. Album také těžilo z neoficiálního návratu hráčky na syntezátory Virginie Scottové do sestavy. Ačkoli nebyla uvedena vsestavě kapely, Scott získala zvláštní uznání v poznámkách a byla zodpovědná za dvě z deseti skladeb "Freestyle Ladies" a "Morning Day". Nicméně dlouholetí fanoušci byli pravděpodobně zděšeni rozhodnutím kapely z velké části opustit své dřívější progresivní kořeny ve prospěch více mainstreamové popové a rockové orientace. To otevřelo dveře k tomu, aby se trefovali do široké škály žánrů, o kterých by se v minulosti nikdy neuvažovalo, včetně country-rocku v "Get Your Dog Off of Me", popu "La-di-da" a blues-rockeu "Working Man". Bohužel se album opět ukázalo jako neúspěšné, a když se Vertigo obávali dalších investic do skupiny, v roce 1974 se kapela rozešla. Virginia Scott a Ricky Gardiner poté pracovali na koncepčním projektu Diana Demon s výhledem na živější tvorbu. Mezitím Jupiter Records Germany/British Lion Music požádali v polovině 70. let Rickyho Gardinera o produkci dvou alb Beggars Opera v Německu, stále nejúspěšnějším trhu skupiny. Ricky Gardiner požádal Peta Scotta (zpěv) a Virginii Scott (klávesy) a bubeníky Mikea Travise (ex-Gilgamesh) a legendárního Clema Cattiniho na session k dalším dvě albům. Tato dvě alba byla nahrána v TW Studios Fulham Palace Rd v Londýně a zvučena Alanem Winstanleyem, produkoval je přímo Ricky Gardiner. Prvním bylo album "Sagittary" (1974), kde vystupovali Gardiner (kytara), Pete Scott (zpěv), Virginia Scott (Mellotron) a Mike Travis (bicí), druhým pak album s názvem "Beggars Can't Be Choosers" (1975) s Clem Cattinim, který nahradil Travise na bicí. Písně pro "Sagittary" byla napsána za spolupráce Virginia Scott/Colin McFarlane (projekt Diana Demon Show) a Ricky Gardiner napsal písně pro "Beggars Can’t Be Choosers". Závěrečná skladba "Death" na "Beggars Can’t Be Choosers" je velmi výrazná pro tehdejší cítění. "Myslím, že jsme opravdu cítili, že jsme na konci jedné fáze našich hudebních životů a na začátku dalšího". komentoval Gardiner. To se velmi rychle ukázalo jako pravda, protože Ricky Gardiner měl poté daleko větší úspěch jako člen koncertní kapely Davida Bowieho, když si zahrál si i na jeho albu "Low", a s Iggym Popem na albu "Lust For Life" a také na jeho turné Idiot v roce 1976. Spolu s Iggym Popem napsal skladbu "The Passenger". V roce 1981 byla Beggars Opera nakrátko zreformována Gordonem Sellarem a album "Lifeline" vyšlo na Vertigo Germany. Podíleli se na něm Gordon Sellar, Alan Park a Linnie Paterson. Gordon Sellar poté pracoval pro Alex Harvey Band. Alan Park (varhaník) spolupracoval s Cliffem Richardem mnoho let jako hudební režisér. Gordon Sellar působil jako session baskytarista. Pete Scott provozuje vlastní zahradnictví a pravidelně zpívá blues v oblasti Manchesteru. Marshall Erskine žije v Amsterdamu se svou rodinou a pravidelně hraje na baskytaru. Virginia Scott maluje a jejich společný dům s Rickem je plný pláten. Skládá soudobé partitury a spolu s manželem jsou tým při psaní písní, jehož plody pak nahrávají. Zpívá a hraje na klávesy. Griffiths zpíval a působil v dělnických klubech v Manchesteru a okolí, dokud v roce 1974 neodešel do Německa. Před podpisem nahrávací smlouvy s Jupiter Records se vydal na turné a spolupracoval s Brianem Augerem, kapelami Osibisa, Ekseption, Klausem Doldingerem, Ange a Can. (Ralph Siegel) vydává tři singly "I'll Be Coming Home", "Sitting On The Dock Of The Bay" a "Israelites", které se v roce 1977 dostaly na 3. místo v německém žebříčku Disco Charts. V roce 1996 vyšlo album "The Final Curtain", na němž jsou upraveny nezvěřejněné skladby z předchozí nahrávky "Lifeline". Po vymizení z "živé" koncertní scény začal zakládající člen Ricky Gardner trpět nemocí, která také zabránila dalšímu nahrávání. V roce 2007 však kytarista a jeho manželka klávesistka a zpěvačka Virginia Scott vydali album "Close To My Heart", jehož skládání a nahrávání jim trvalo 10 let. Společně s bubeníkem Tomem Gardinerem vymysleli tento 12 skladbový soubor skladeb, které předznamenaly comeback Beggars Opera. Většina skladeb je pevně postavena na délku a netáhne do instrumentálního přebytku "progu". Výrazné jsou vokály, zajímavou atmosféru dodávají tvrdé kytarové riffy a meandrující témata Mellotronu. Výsledek byl přirovnáván ke směsi Pink Floyd a Hawkwind. Poté vydali další alba pod hlavičkou Beggars Opera, "Touching The Edge" v roce 2008, "All Tomorrows Thinking" v roce 2010, a v roce 2010 ještě "Suddenly Ahead Ahead" s novými materiály od týmu Virginia Scott / Ricky Gardiner. Tom Gardiner hraje na bicí na všech těchto nahrávkách. Album "Lose A Life" složila výhradně Virginia Scott, a je příběhem Electrosensitive, založeným na zkušenosti Rickyho Gardinera s tímto stavem. Všechny výše uvedené jsou vydány RGS, v poslední době jsou "Close To My Heart" a "Lose A Life" dostupné také u Repertoire Records Germany. Manželé Ricky Gardiner a Virginia Scott si doma založili studio a složili skladby jako "The Flood", "Auschwitz" a "Precious Life". Později založili Karuma s Trevorem Stainsbym a vydali album s názvem "Confluence".
Historie kapely se tak zřejmě definitivně uzavřela. Hudebně byla kapela zajímavým mixem vlivů. Byl zde silný klasický vliv Alana Parka a Virginie Scottové. Bubeník Ray Wilson byl jako divoký muž a měl na sobě skotský kilt, dlouhé vousy, velký klobouk a nic jiného. Byl obdivovatelem Ginger Baker. První baskytarista, Marshall Erskine, měl bohaté zkušenosti s populární hudbou, stejně jako jeho nástupce Gordon Sellar. Jejich první zpěvák, Martin Griffiths, obdivoval Franka Sinatru a rád vkládal do jeho zpěvu hodně dramatu, což mělo dobrý efekt. Byl velmi divadelní. Jeho nástupce Pete Scott absolvoval mnoho let klasického tréninku, ale jeho velkou láskou bylo blues, ve kterém byl odborníkem, když absolvoval turné po USA se Savoy Brownem. Liinie Paterson, který následoval Peta byl rockový zpěvák. |
Poslední sestava: Ricky Gardiner - Guitars, Vocals (1969-1979, 2007-2022 died) Virginia Scott - Mellotron, Keyboards, Cello, Vocals (1970-1973, 1974-1979, 2007-present) Tom Gardiner - Drums, Percussion (2007-present) Zakládající členové: Ricky Gardiner - Guitars, Vocals (1969-1979, 2007-2022 died) Martin Griffiths - Vocals (1969-1972) Alan Park - Keyboards, Organ (1969-1973, 1980) Marshall Erskine - Bass Guitar (1969-1971) Raymond Wilson - Drums, Percussion (1969-1974) |
Bývalí členové: Gordon Sellar - Bass Guitar, Guitars, Vocals (1971-1974) Colin Fairley - Drums, Percussion, Vocals (1974) Gordon Neville - Vocals Linnie Patterson - Vocals (1973-74, 1980, 1990 died) Colin Pattenden - Bass Guitar (1980) John Hollywood - Drums (1980) Pete Scott - Vocals (1972-1973, 1975-1976) Clem Cattini - Drums (1975) Mike Travis - Drums (1974) Lyndsay Bridgewater - Keyboards George Butler - Drums Ed Bicknell - Drums Ajijo - Saxophone Roy Wood and Co - Saxophones Colin MacFarlane - Lyrics |
1969 - 1970 |
1970 - 1971 |
1971 - poč. 1972 |
Ricky Gardiner - Guitars, Vocals Martin Griffiths - Vocals Alan Park - Keyboards, Organ Marshall Erskine - Bass Guitar Raymond Wilson - Drums, Percussion |
Ricky Gardiner - Guitars, Vocals Martin Griffiths - Vocals Alan Park - Keyboards, Organ Marshall Erskine - Bass Guitar Raymond Wilson - Drums, Percussion Virginia Scott - Mellotron, Vocals |
Ricky Gardiner - Guitars, Vocals Martin Griffiths - Vocals Marshall Erskine - Bass Guitar Alan Park - Keyboards, Organ Virginia Scott - Mellotron, Vocals Raymond Wilson - Drums, Percussion |
poč. 1972 - 1973 |
1973 |
1973 - 1974 |
Ricky Gardiner - Guitars, Vocals Alan Park - Keyboards, Organ Martin Griffiths - Vocals Virginia Scott - Mellotron, Vocals Raymond Wilson - Drums, Percussion Gordon Sellar - Bass, Acoustic Guitar, Vocals |
Ricky Gardiner - Guitars, Vocals Alan Park - Keyboards, Harpsicord, Mellotron, Moog Ray Wilson - Drums Gordon Sellar - Bass Guitar, Vocals Linnie Patterson - Lead Vocals Colin Fairley - Drums, Percussion, Vocals |
Ricky Gardiner - Guitars, Vocals Alan Park - Keyboards, Harpsicord, Mellotron, Moog Gordon Sellar - Bass Guitar, Vocals Linnie Paterson - Lead Vocals Colin Fairley - Drums, Percussion, Vocals Supporting musicians: Virginia Scott - Mellotron, Vocals |
1974 |
1975 |
1976-1979 |
Ricky Gardiner - Guitars, Vocals Virginia Scott - Mellotron, Vocals Pete Scott - Vocals Mike Travis - Drums |
Ricky Gardiner - Guitars, Vocals Virginia Scott - Mellotron, Vocals Pete Scott - Vocals Clem Cattini - Drums |
Ricky Gardiner - Guitars, Vocals Virginia Scott - Mellotron, Vocals |
1980 |
1996 |
2007 - 2022 |
Gordon Sellar - Bass Guitar, Vocals Linnie Patterson - Lead Vocals Alan Park - Keyboards, Organ Colin Pattenden - Bass Guitar John Hollywood - Drums |
Linnie Patterson - Lead Vocals Alan Park - Keyboards, Organ Gordon Sellar - Bass Guitar, Vocals |
Ricky Gardiner - Guitars, Vocals (R.I.P.) Virginia Scott - Mellotron, Vocals Tom Gardiner - Drums |
Ricky Gardiner (rodným jménem Denis Roderick Gardiner) (Narozen 31. srpna 1948, Edinburgh, Midlothian, Scotland, UK, zemřel 13. května 2022, UK) Guitars, Vocals Ricky Gardiner byl skotský kytarista a skladatel. Je znám z působení v kapelách Beggars Opera a The Band. První hudebná vliv na něj měla italská opera, která se doma pravidelně hrála. Někdy ve dvou letech uměl zpívat mnoho árií v italštině. V důsledku toho měl tendenci hrát na kytaru, jako by mluvila. Bylo mu asi 11 let, když poprvé uslyšel a zamiloval si zvuk kytary Fender Stratocaster, na kterou tehdy hrál Hank Marvin v kapele The Shadows. Trvalo mu deset let, než si našetřil peníze na nákup vlastního Stratocastera, který pak používal. Chodil do Craigmount School v Borders of Scotland a později Eastwood School, Glasgow. Ricky se připojil ke své první školní kapele The Vostoks v roce 1962, kde potkal Virginii Scottovou. Tato kapela byla založena v letech 1961/1962 v reakci na let Jurije Gagarina ve Vostoku 1 v roce 1961. Dále působil v kapelách King Bees a The System, kde se měl Ricky připojit k Martinu Griffithsovi a Marshallu Erskineovi, kteří se později stali v roce 1969 zakládajícími členy Beggars Opera. Úspěchy s touto kapelou po jejím prvním rozchodu v roce 1974 přivedly Gardinera na správné místo, aby se spojil s Bowiem a Iggym během jejich legendární berlínské éry. Virginia pracovala na pilotním dílu své Rock/Space opery s Tonym Viscontim a Ricky hrál na sólovou kytaru na Tonyho sólovém albu "Inventory". Když Tony odjel do Paříže produkovat nahraný materiál pro desku "Low" Davida Bowieho, navrhl Rickymu, aby nahrál kytaru. Tak David zavolal Rickymu a pozval jej do Paříže, kde se podílel ve studiu Chateux d'Herouville v Paříži, Francie, na druhé straně desky společně s Davidem, Brianem Eno a Tony Viscontim s přispěním Tonyho malého syna Morgana. Při práci na tomto albu se Ricky seznámil s Iggym Popem. Dne 19. října 1977 byl Gardiner vybrán Tonym Viscontim, aby hrál na kytaru pro přednahraný doprovod Bowieho vystoupení v "Heroes" na BBC Top of the Pops. Nahrávka byla pořízena v Good Earth Studios v Soho v Londýně s Bowiem, Viscontim a pianistou Seanem Mayesem. Gardiner napodobil kytarový zvuk Roberta Frippa pomocí zpětné vazby, protože si neuvědomil, že bylo použito EBow: "Byl jsem požádán, abych reprodukoval skladbu Roberta Frippa", řekl Stephenu Daltonovi v roce 2001, "v té době jsem si neuvědomil, že [Fripp] použil EBow. Udělal jsem, co jsem mohl, pouze pomocí zpětné vazby. Jak jsme procházeli skladbou, můj zesilovač začal odumírat. Jak skladba skončila, skončil i zesilovač". Bowieho životopisec David Buckley to popsal jako "posedlý jedním z největších riffů všech dob". Pro Bowieho hrál sólovou kytaru na albu Low z roku 1977. V roce 1977 Ricky odjel do Berlína na zkoušky s Davidem Bowiem a Iggym Popem. Připojili se k nim Hunt a Tony Sales a vydali se na turné po Velké Británii a USA, aby propagovali Iggyho album "Idiot". Po tomto turné se kapela vrátila do Berlína a nahrála ikonické album "Lust For Life", které obsahuje skladbu "The Passenger", široce uznávanou jako jednu z nejlepších Popových písní, ke které Gardiner složil hudbu. Podle Davida Buckleyho, Bowieho životopisce, byla "pokládána za jeden z největších riffů všech dob". Ricky napsal "The Passenger" s Iggym Popem, "Neighborhood Threat" a "Success" s Iggy Popem a Davidem Bowiem. Ricky byl znovu požádán na turné s Iggy Popem na světovém turné Lust for Life 1977/1978, ale on v té době očekával rodinu. Poté, co se Bowie a Iggy přestěhovali z Berlína, Gardiner v roce 1978 založil vlastní nahrávací studio a začal skládat hudbu pro meditaci a zkoumal využití počítačů v hudbě. Od roku 1974 žil v Heidelbergu a strávil několik let v Itálii, poté zpátky ve Velké Británii. Od 70. let 20. století pokračoval jako sólový hudebník, který hrál a skládal v různých hudebních stylech, včetně ambientu, klasiky, experimentální počítačové hudby a rocku. Mezi jeho sólová alba patřila "The Flood" z roku 1985 a "Precious Life" z roku 1987 se symfonii pro počítač, klarinet a hlas. V roce 1994 vydal "Kumara Confluence" obsahující ambientní hudbu vyvinutou z klávesových, kytarových a vokálních improvizací. Nahrával a zpíval se svým synem Philipem s jeho kapelou Poor Genetic Material. V roce 1995 se u něj vyvinula elektromagnetická přecitlivělost, podmínka, o které se domníval, že se jí nakazil vystavením vysokým úrovním počítačového záření a magnetickým polím, což omezovalo jeho schopnost nahrávat v prostředí moderního studia. Ale on pokračoval v psaní a nahrávání v určité kapacitě. V témže roce vydal album "Auschwitz", připomínající 50. výročí osvobození Osvětimi, a mělo být posledním dlouhým improvizačním hudebním dílem napsaným Rickym, protože kvůli elektrosenzitivitě již nemohl trávit dlouhé časové úseky s počítačovými zařízeními. Ricky se nevyhýbal ani dalším projektům jako "Songs For The Electric" z roku 2015. Toto byla Gardinerova poslední nahrávka a dost možná nejtěžší nahrávka, protože trpěl elektromagnetickou přecitlivělostí, která z hráčova života udělala noční můru, a přesto vydržel roky, shromažďující úžasné dědictví se souborem i sólově. V roce 2017 byly fotografie, které Gardiner pořídil v Château d'Hérouville, během tvorby alba Low Davida Bowieho v roce 1977, zahrnuty do knihy v pevné vazbě, která doprovázela vinylový a CD box "A New Career In A New Town" (1977-1982), spolu s fotografiemi Antona Corbijna, Helmuta Newtona, Andrewa Kenta, Steva Shapira, Duffyho a dalších.
"Další kytarový génius a osobní přítel minulou noc odešel do jiného světa," napsal Visconti. Když se Iggy Pop dozvěděl o smrti svého přítele, zveřejnil mu dojemnou poctu v samostatném příspěvku na Twitteru. Napsal: "Nejdražší Ricky, krásný, krásný muž, bez košile v kombinéze, nejhezčí chlap, který kdy hrál na kytaru. Díky za vzpomínky a písničky, odpočívej věčně v pokoji". |
Virginia Scott (rodným jménem Virginia Aurora Scott, také Virginia Gardiner) (narozena 1948, Glasgow, Scotland, UK) Mellotron, Keyboards, Cello, Vocals Virginia Scott je britská hudebnice, skladatelka, pianistka, improvizátorka, učitelka a hráčka na Mellotron a klávesy. Je nejznámější jako členka kapely Beggars Opera. Byla provdána za člena kapely Ricky Gardinera. V roce 1968 absolvovala Royal Scottish Academy of Music and Drama Glasgow v oboru klavír a violoncello. Další studium absolvovala na fortepiano v Itálii St Cecilia, Řím, a soukromě u Carlo Vidussa v Miláně. Kompozičně je samouk se smysluplným podnětem od Robina Barra (RSAMD) a Gywna Pritcharda. Různorodé hudební zkušenosti získala jako hráčka na Mellotron pro progresivní rockovou kapelu Beggars Opera, skladala a nahrávala pro British Lion Music, byla lektorkou hry na klavír, violoncello a skladbu ve vlastní praxi a na oddělení hudby na Renfrewshire County Council Music Dept. Scotland a Trinity College Carmarthen St Davids University of Wales. Při skládání a improvizaci spolupracovala se členy Beggars Opera, Andrew Keelingem, Rainerem Burkem živě a online, mimo jiné. Sama realizovala sólové improvizační experimentální a multimediální projekty pro Roland Digital Piano. Mezi její improvizační spolupracovníky patří Rainer Burke, Lindy Karpestra a Andrew Keeling. |
Tom Gardiner (narozen ***, Glasgow, Skotsko) Drums, Percussion Tom Gardiner je profesionální bubeník a absolvent BA komerční hudby z Bath Spa University. Je synem Rickyho a Virginie. Tom má zkušenosti s turné po Velké Británii a Irsku s kapelami jako Kicktin (nyní Axe Kid), Cars in Walls a Jumpship (Naim). Kromě koncertování je Tom často zván jako session bubeník pro mnoho kapel včetně Hysterical Injury, Kiki and the Toms, The Penelopes a Beggars Opera. The Hysterical Injury tvoří sourozenci Annie a Tom Gardinerovi. Annie zpívá a hraje na basu. Tom hraje na bicí a obzvláště si užívá rozbíjení svého kravského zvonu. V roce 2012 vydali své debutové album "Dead Wolf Situation". V letech 2010-2012 odehráli více než 200 živých vystoupení a získali podporu od lidí jako Steve Lamacq a Tom Robinson. Nové album "Life Death Life" jim vyšlo v roce 2019 na Crystal Fuzz Records a bylo již pátou studiovou nahrávkou. Tom je také zaneprázdněný učitel, který pracuje soukromě na individuální bázi a ve školách na jihozápadě. |
xxx
Alan Park (rodným jménem Alan James Park) (narozen 10. května 1951, Glasgow, Skotsko) Vocals Alan je skotský hudebník a hráč na klávesové nástroje. Působil v kapelách Beggars Opera, McCulloch Park, The Bliss Band, Dragonfly, The Feramones, The Harlem Shuffle, Leslie McKeown & Egotrip, Ronnie Paisley Band, The Spoilers, Tiger a The Viper. Alan žil v rezidenci v Locarno Ballroom, když jej v roce 1969 oslovili Martin Griffiths, Marshall Erskine a Ricky Gardiner, aby se připojil k rodící se kapele Beggars Opera, se kterou nahrál její 4 hlavní alba. Po rozpadu Beggars Opera v roce 1974 Alan Park spolupracoval 24 let s Cliffem Richardem mnoho let jako hudební režisér. Jeho působivá nahrávací a koncertní kariéra zahrnuje projekty s 10CC, Olivií Newton John, Barrym Humpries, Donem Everleym, Skunk Baxter, Manhattan Transfer, Elaine Page a komediálními umělci Hale a Pace, Billy Connellym a Dame Edna. Alanova klávesová a klavírní virtuozita rovněž přinesla výjimečnou rozmanitost do repertoáru The Feramones. V roce 2002 přesídlil do Austrálie. |
Martin Griffiths (narozen 8. října 1949, Newcastle upon Tyne, Scotland, UK) Vocals Martin je skotský skladatel a zpěvák, který je nejznámější ze svého působení v kapele Beggars Opera v letech 1969 až 1972. Pak se věnoval sólové kariéře. Narodil se v Newcastle upon Tyne, tedy ve stejném městě jako Sting a The Animals. Přestěhovali se kvůli práci jeho otce do Glasgow v roce 1964. Tam se cítil zpočátku byl nešťastný a tak trochu samotář, ale zoufale chtěl vylezt ze své ulity a zpívat. V jeho třídě byl chlap, který hledal zpěváka a Martin byl poslední, koho se zeptal. Martin přikývl byl přijat. Hráli pak na večírcích a bowlingových drahách, říkali si The Wierdies, což nebyl nejlepší název pro skupinu, neměli moc koncertů, tak se přejmenovali v roce 1966 na The System a hráli všechny současné hity a hodně melodií Tamla Motown. Velký koncert odehráli v srpnu 1966 pod hlavičkou "Milk Shake Beat Group", který se konal na Ingliston Motor Racing Circuit, ale kapela nějak zapadla. Vystupovali v Maryland Ballroom celí převlečení do starých policejních bund, které si s Marshallem koupili v Carnaby Street. The Systém pro něj skončil, když se v roce 1966 rodina přestěhovala dolů do Datchet v Berkshire. Dostal práci jako nákupčí pro stážisty v Harrods v Londýně v oddělení rozhlasu a televize. Hned vedle byl obrovský Piano Salon, kam chodil mladý a neznámý Elton John. Členové The System byli všichni spolužáci a když se v roce 1968 Martin musel se svou rodinou přestěhovat do Londýna, zůstali v kontaktu, takže Ricky Gardiner na sólovou kytaru a Marshall Erskine se také přestěhovali do Londýna a rozhodli se, že to zkusí znovu a profesionálně. Pracovali jsme na stavbě dálnice, aby získali peníze na vybavení. Tam také bydleli v karavanu na místě poblíž Beaconsfield a právě s timto karavanem jeli do Glasgow v roce 1969, kam se zpátky přestěhovali. V Glasgow se k nim chtěl připojit na varhany Alan Park, který hrával s taneční kapelou v Locarnu. Vyzkoušeli pak spoustu bubeníků, dokud neobjevili Raye Wilsona, který bubnoval s The Beings a zastával práci montéra u stavitelů lodí Yarrows. Kapela byla kompletní. Cvičili jsme ve dne v noci po dobu šesti týdnů. Ricky a Marshall měli nové bílé Marshall 200’s, byli tehdy první skupinou ve Skotsku, která je měla. Zkoušeli a trénovali a podařilo se jim získat pobyt v Burns Howff, hospoda/klub v centru města, kde hráli bez jména, dokud si nevybrali jméno Beggars Opera, které našli ve slovníku křížovek! Byl to pro ně skvělý název a vybudovali si masivní sledovanost, dokonce začali psát vlastní věci, aby si je vyzkoušeli na publiku. Alan Park byl klasicky školený a Martin měl vždycky rád klasickou hudbu, takže napsal slova a vokální melodii do jeho klasických aranží. A ono to fungovalo. Začali jezdit na turné s lidmi jako Rory Gallagher a Family po celém Skotsku a také měli další nedělní dopolední rezidenci v The Watermill v Paisley. Právě tam potkali Billa Martina a Phila Coultera ze známé soutěže Eurovision song contest a nabídli jim nahrávací smlouvu s Vertigem a stali se jejich producenty. Jejich první album "Act One" bylo v té době v podstatě jejich živé vystoupení. Nahrávali jsme v Londýně v De Laine Lee Studio s legendárním Martinem Birchem jako inženýrem, který také zvučil Deep Purple. Strávili tři dny ve studiu. První den bylo nahrání skupiny naživo, druhý den vokály a overduby... A třetí den se už mixovalo. Netrvalo dlouho a Marcus Keef, fotograf Vertiga a návrhář přebalů. Přijel do Glasgow a všichni vyrazili k místní nádrži na focení. Za tuto obálku dostal dokonce cenu! Kapela hodně pracovala první rok po vydání, když hrála v klubech a halách, ale pak nastal čas znovu nahrávat. Dali si pauzu od koncertování a pronajali si farmu na severu Skotska, která bývala rodinným domem Edvarda Greiga a tam napsali a zkoušeli materiál pro jejich druhé album "Waters Of Change" vydané v roce 1971. Bylo nahráno v Command Studio na Piccadilly London ve stejnou dobu, kdy natáčel BB King, takže mohli vidět všechno nejlepší z rocku té doby, jak se toulá dovnitř a ven ze studia. Martin nadšen stylem koncepčního LP a dělal skvělou zábavu, od používání megafonu po rozbíjení kovového panelu, aby vytvořil hromy a samozřejmě ječel s elánem. Jejich inženýrem byl tentokrát Barry Ainsworth, který později strávil tři týdny prací s Queen na "Bohemian Rhapsody"! Udělali propagační turné s dalšími skupinami od Vertigo, ale nejpamátnější koncert byl na The First British Rock Meeting ve Speyeru v Německu před 75 000 lidmi. Byli zařazeni mezi Fleetwood Mac a Black Sabbath. Byl to úžasný zážitek! Jejich třetí LP bylo "Pathfinder" a bylo posledním, které Martin s Beggars Opera nazpíval. Na turné si způsobil kýlu a byl velmi zklamaný, jak se k němu skupina kromě přítele Raye chovala... Ale podařilo se mu dosáhnout jeho ambice a nazpívat "MacArthur Park", úžasné číslo Jimmyho Webba, které bylo velkým hitem pro Richarda Harrise. Richard byl ve stejné vydavatelské společnosti a dal jim dokonce vědět, že se mu jejich verze líbila. Po odchodu ze skupiny v Manchesteru prodával čajové sáčky, ale nemohl se držet daleko od pódia a pracoval ve Working Mens Club. Než se přestěhoval do Německa, dělal jsem manchesterské kabaretní kluby. Pak se přestěhoval do Německa, kde byli s kapelou tak populární. Podepsal smlouvu s nahrávací společností Jupiter, kterou vlastnil Ralph Siegel, další magnát Eurovision Song Contest. Zahájil sólovou kariéru a nahrál tři Disco singly. Jeho první singl "I’ll Be Coming Home" se dostal na seznam skladeb BBC. Pete Murray řekl, že to zní jako Tom Jones! Pak přišla éra disko a jeho druhý singl byla disco verze "Sitting On The Dock Of The Bay" od Otise Redinga. Třetí a nejúspěšnější singl "Isrealites" se v Německu dostal na třetí místo a objevil se na kompilačním albu s "Baker Street" od Gerryho Raffertyho, "Davy's On The Road Again" od Manfreda Manna a "Do Or Die" od Grace Jones mezi jinými. Napsal také obě strany čtvrtého singlu "Oh Ibiza / Friends In The Mountain". Byla to titulní hudba k filmu o "radostech" Ibizy spolu s Playboyem a legendárním pořadem Ku Disco. Diskotékové dny byly šílené a aby si zachoval zdravý rozum, jezdil jako support pro hudebníky jako Brian Auger, Osibisa, Ekseption, Golden Earring, Vinegar Joe, Scorpions, francouzská skupina Ange a další. V roce 1980 jsem se pokusil dát kapelu Beggars Opera znovu dohromady, ale Ray chyběl, Ricky byl s Davidem Bowiem, Marshall byl v Amsterdamu s Jango Edwardsem, Gordon byl s Dennym Lainem a Allan byl s Cliffem Richardem, takže šance na úspěch byla malá. Martin stále zpíval a nahrával, pracoval na novém CD s písněmi, které budou pro jeho sólové LP pro Vertigo. Martin stále žije a zpívá v Německu. Vystupuje třeba i s Big Bandem Jazz Orchester Bruchsal (JOB) v roce 2007. Hostoval také se skupinou svého syna Philipa 'Alias Eye' a zpíval na skladbě "The Readiness Is All" z jejich CD "Field Of Names". V roce 2009 začali cvičit v Rickyho předním pokoji v Giffnocku u Glasgow. Pak zpíval swing se svým synem Philipsem s kapelou "Fake Five" a mají rezidenční pobyt v klubu Gehrings v německém Mannheimu. V březnu 2012 vyšlo nové CD skupiny jeho syna Alias Eye s názvem "In Between", na kterém s ním zpívá novou verzi staré oblíbené "Time Machine" od starých Beggars Opera. Napsal také klasický rockový muzikál o skotské Alžbětě Stuartovně a Fredericku Palatinem, kterým bylo pouhých 16, když se zamilovali, žili v Německu na zámku Heidelberg v letech 1613-1619 před katastrofální 30-letou válkou. |
Gordon Sellar (narozen 13. června 1947, Glasgow, Strathclyde, Scotland) Bass Guitar, Guitars, Vocals Gordon je skotský hudebník, hráč na baskytaru a zpěvák. Působil v kapelách Alex Harvey - The New Band, Beggars Opera, The Retros, Bruce Baxter Orchestra a Denny Laine Band a dalších Gordon studoval kytaru u Rona Moora, legendárního skotského jazzového kytaristy. V průběhu let Gordon hrál s řadou kapel včetně The Argonauts, The Projection, Beggars Opera, Tony Crane Band, Alex Harvey Band, Denny Laine Band, Mad Jocks and Englishmen, Jackie Lynton Band a The Freddie Starr Band. Hrál také na mnoha nahrávkách od "Evita" a "Joseph and the Amazing Technicoloured Dreamcoat" po "Robson a Jerome" a Bob Kerrs Whoopee Band. Mezi jeho TV vystoupení patří Adam Faith, George Benson, Leo Sayer a další. Gordon nahradil v The Retros svého dobrého přítele Grahama Whitea, který se s nimi v průběhu let mnohokrát setkal. |
Raymond Wilson (narozen ***) Drums, Percussion Ray je skotský hudebník a hráč na bicí. Je znám jako zakladatel a člen kapely Beggars Opera letech 1969 - 1972. Popisovali jej slovy: "Divoký muž s paličkami... odhalenou hruď s kloboukem a kiltem, byl to náš jemný showman...". Ray při koncertech měl na sobě skotský kilt, dlouhé vousy a velký klobouk, jak si jej fanoušci pamatují. Před příchodem k Beggars Opera bubnoval s The Beings a zastával práci montéra u stavitelů lodí Yarrows. Raymond se objevil na konkurzu poté, co odpověděl na inzerát skupiny v novinách a brzy se stal členem. S kapelou nahrál její první tři desky "Act One" (1970), "Waters Of Change" (1971) a "Pathfinder" (1972). Na albu ""Get Your Dog Off Me" z roku 1973 už je uveden pouze jako hostující hráč a pak jeho hudební stopa ztrácí. Maposledy bylo slyšet, že žil v Bishopbriggs, a to bylo asi před 15-20 lety, kde se údajně stále věnoval hraní na bicí. |
Marshall Erskine (Narozen ***) Bass Guitar Marshall je skotský hudebník a hráč na basovou kytaru a flétnu. Je nejznámější jako zakladatel a člen kapely Beggars Opera. Je rovněž skladatel, všestranný super hudebník a učitel. Zpěvák Martin Griffiths a baskytarista Marshall Erskine hráli s Rickym Gardinerem ve školní kapele The System, kteří se později vyvinuli v Beggars Opera. Erskine opustil skupinu v době, kdy v roce 1972 nahrávali své třetí album "Pathfinder" (1972). Působil také v kapelách Amazin' Blazin' Brothers, Friends Roadshow, a klaunská show Jango Edwards & Friends Roadshow. Nejznámější je však z působení v kapele Beggars Opera. Marshall Erskine žije v poslední době v Amsterdamu se svou rodinou a pravidelně hraje na baskytaru. |
Colin Fairley (Narozen ***) Drums, Percussion Colin je skotský hudebník a hráč na bicí, který je neznámější z působení v kapele Beggars Opera. Colin Fairley začínal jako bubeník na konci 60. a 70. let ve skupinách jako Beggars Opera a String Driven Thing. Později se přesunul k produkci a inženýrské práci ve společnosti Fairley/Imposter Productions. Podílel se pak na videu s kapelou Saxon v roce 1983 nebo spolupracoval s kapelou Vardis na jejich živé nahrávce "100 M.P.H." z roku 1980 a kompilaci "The Lion's Share" z roku 1983. Produkoval také alba Elvis Costello And The Attractions a později i sólové desky Elise Costella, Rory Gallaghera, Lonnie Donegana, The Bluebells, Nicka Lowe, Iana McCullocha, The Blasters, Primal Scream, Japan, Climax Blues Band, Dogs, The Go-Betweens, Spandau Ballet, Echo & The Bunnymen, Ian Dury & The Blockheads, The Pogues a Kevina Ayerse. |
Gordon Neville (Narozen ***, London, England, UK) Vocals Gordon je britský zpěvák. Je znám z působení v kapelách Beggars Opera, Dragonfly, The New London Chorale, The Alan Bown, The Projection a Sioux. The Projection byla velmi obskurní britská kapela, která si v letech 1969/1970 střihla vzácný singl "The Maze of Yesterday/Freewheel Uphill". Nahrávky byly vydány pouze v západním Německu (Ariola), Španělsku (Vergara) a Švédsku (Polydor). Skupina představovala Gordona Nevilla, Michaela Halpina a George J Watta. Zpěvák Gordon Neville následně zpíval mimo jiné s The Alan Bown a byl také ve skotské skupině Beggars Opera, která nahrála píseň "Now You’re Gone", kterou složil Neville se Sellarem a Wattem, což je, jak předpokládám, tentýž George Watt působící v The Projection. Gordon se snažil založit i heavy rockovou kapelu s Jimem Condronem z Anteeeks a skvělým mladým 16-letým kytaristou, ale nějak se jim nevedlo. Gordon později odešel do Londýna a nejprve zpíval v rezidentní kapele v tanečním sále. Ze zbytku zpěváků, se kterými zpíval na tanečním sále, se stali New Seekers. Gordon začal psát reklamy a zpíval se známou londýnskou kapelou The Alan Bown Set, dělal doprovodné vokály pro Eltona Johna. Také dělal hlavní vokály pro skupinu Ricka Wakemana na albu "Silent Nights" (1985) a při živáku "Live At Hammersmith", také 1985. Objevil se také na albech "Evita" (1996), "Leo" (1984) a "Leo Sayer" (1983). Sioux byl jednoalbový projekt "Sioux" (1976) s krásnou Jacquie Sullivan s Garym Traversem, Gordonem Nevillem a Philem Palmerem. Před mnoha lety na Vánoce Gordon vystupoval s The New London Chorale se svoji vlastní show s Katy Rabbit (ex-prince Andrewa), která zpívala nové verze vánočních koled. Později vyšly i na desce "The Best Christmas Songs" (2007). |
Linnie Patterson (Narozen ***) Vocals Linnie Paterson byl skotský rockový zpěvák. Je znám z působení v kapelách Beggars Opera, předtím Writing On The Wall a Three's a Crowd. Krátkou dobu asi působil i v kapele zvané "Ears". Do skotské progresivní rockové kapely Beggars Opera byl přizván v roce 1973, aby nahradil Pete Scotta a připojil se k dokončení nahrávání alba "Get Your Dog Off Me" a živě s kapelou vystupoval až do roku 1974. Podílel se také na nahrávání alba "Lifeline" z roku 1980.
|
Studiové desky: 2012 Mrs. Calagari's Lighter 2011 Promise in Motion 2011 Lose A Life (Nano Opera) 2010 Suddenly Ahead Ahead 2010 All Tomorrows Thinking 2009 Touching the Edge 2007 Close To My Heart 1980 Lifeline 1975 Beggars Can't Be Choosers 1974 Sagittary 1973 Get Your Dog Off Me! 1972 Pathfinder 1971 Waters Of Change 1970 Act One |
Ostatní nahrávky: 2012 Nimbus - The Vertigo Years Anthology (komp.) 9999 Rock Heavies (komp.) 1996 The Final Curtain (komp.) |
Skupina: Ricky Gardiner - Guitars Virginia Aurora Scott - Keyboards, Vocals Tom Gardiner - Drums Hosté: |
Mrs. Calagari's Lighter Vyšlo 2012, Seznam skladeb: 01. Mrs. Caligari's Lighter (4:06) 02. Doris (3:14) 03. The Comforter (6:29) 04. Love Is Just A Torrent (4:08) 05. Funny Eyes (3:31) 06. You Just Don't Get It (5:25) 07. It's Friday Night You Know (3:20) 08. You Have To Watch You Know (4:35) 09. How Long Before The Machine Rusts (3:37) 10. So Long (6:13) Total Time: (44:38) |
Skupina: Ricky Gardiner - Guitars Virginia Aurora Scott - Keyboards, Vvocals Tom Gardiner - Drums Hosté: |
Promise In Motion Vyšlo 27. června 2011, RGS Seznam skladeb: 01. Lions (6:27) 02. Her Hand In Mine (8:53) 03. Promise In Motion (8:03) 04. The Edible Woman Again (6:51) 05. You Misremember Me (6:45) 06. Bees (6:59) 07. Clyde (7:46) Total Time: (51:42) |
Skupina: Ricky Gardiner - Guitars, Bass Virginia Scott - Keyboards, Vocals Tom Gardiner - Drums Hosté: |
Lose A Life EP, vyšlo duben 2011, Repertoire Records, REPUK 1132 Seznam skladeb: 01. Electrofire Invasion (11:53) 02. Electro Half Light (6:11) 03. Masts on My Roof (11:24) 04. Cosmic Tango (6:49) 05. Dr. Carlo (7:00) 06. Tango for the End of Time (4:24) Total Time: (47:23) Concept Album From The Legendary Prog Band |
Skupina: Ricky Gardiner - Guitars Virginia Scott - Keyboards, Vocals Tom Gardiner - Drums Lee Gardiner - Backing Vocals (06) Hosté: |
Suddenly Ahead Ahead Vyšlo 2010, RGS 9483 Seznam skladeb: 01. Suddenly Ahead-Ahead (5:00) 02. So We Crash (5:23) 03. Soft Umbilical Machine (5:36) 04. Towers Falling (5:38) 05. When You Were Rosy (5:01) 06. Sad Songs (5:48) 07. Dance to Me (5:49) 08. Shadow Psychology (4:59) Total Time: (43:12) |
Skupina: Ricky Gardiner - Guitars Virginia Scott - Keyboards, Vocals Tom Gardiner - Drums Hosté: |
All Tomorrows Thinking Vyšlo 2010, RGS 9484 Seznam skladeb: 01. How She Swam (4:37) 02. Tomorrows Thinking (5:01) 03. Those Echoes (5:06) 04. Perfectly Lovely (4:50) 05. Catching on to You (4:59) 06. Save Me (4:55) 07. Faces in You (3:17) Total Time: (32:45) |
Skupina: Ricky Gardiner - Guitars, Bass Virginia Scott - Vocals, Keyboards Tom Gardiner - Drums Hosté: Ajijo - Saxophone |
Touching The Edge Vyšlo 2009, CD only available directly from: https://www.beggarsopera.co.uk/ Seznam skladeb: 01. Dancer in the Wind (5:19) 02. Million Miles (4:31) 03. Attraction Gaze (5:07) 04. Escalator Of Tall Stories (4:37) 05. Frozen On An Eye (5:22) 06. Dreamtime (5:25) 07. I Lie There (5:54) 08. I Wanted To Tell You (5:06) 09. River Over Me (5:12) 10. Auschwitz (16:34) Total Time: (63:07) |
Skupina: Ricky Gardiner - Guitar, Bass Virginia Scott - Piano, Mellotron, Vocals Tom Gardiner - Drums Hosté: |
Close To My Heart vyšlo 2007, Repertoire Records, REPUK 1131 (Europe) Seznam skladeb: 01. Secret (5:24) 02. Passing Her (4:37) 03. Close To My Heart (5:28) 04. A-Ha (6:11) 05. Tight Blue Lips (4:55) 06. Warm Eyes (5:14) 07. Apparently Uncontrolled (5:12) 08. Senselessness (6:16) 09. You Stranger (5:18) 10. Angelus Thread (4:47) 11. Meet Me (6:05) 12. Here Comes Everybody (4:50) Total Time: (65:17) |
Skupina: Linnie Patterson - Vocals Gordon Sellar - Guitars Colin Pattenden - Bass Alan Park - Keyboards John Hollywood - Drums Hosté: |
Lifeline Vyšlo 1980, Vertigo, 6435 060 (Germany) CD 2009, Repertoire Records, REPUK 1112 (Switzerland) Seznam skladeb: 01. Lifeline (4:36) 02. I Gave You Love (4:26) 03. You Never Believe I'm Human (4:25) 04. Showman In A Showdown (4:05) 05. Yes I Need Someone (4:21) 06. Lost In Space (6:16) 07. Now You're Gone (5:48) 08. Bad Dreams (6:00) 09. Four Moons (3:54) Total Time: (43:49) Produced: Beggars Opera and Nick Smith for Performance Productions Ltd. Photography: Andrew Christie |
Skupina: Pete Scott - Lead & Harmony Vocals Clem Cattini - Drums Ricky Gardiner - Guitars, Bass, Harmony Vocals, Arranger & Producer Virginia Scott (Gardiner) - Piano, Synth, Hammond, Harmony Vocals Hosté: |
Beggars Can't Be Choosers Vyšlo 1975, Jupiter Records, 27 702 OT (Germany) CD 2007, Repertoire Records, REPUK 1109 (UK) Seznam skladeb: 01. I'm A Roadie (4:40) 02. Beggars Can't Be Choosers (2:55) 03. Hungry Man (3:40) 04. You're Not Welcome (3:30) 05. Young Blood Man (2:50) 06. Union Card (2:30) 07. We Must Love (3:45) 08. Keep Climbing (2:50) 09. Bar Room Pearl (3:50) 10. Death (9:35) Total Time: (40:05) Recorded at TW Music Music and Lyrics: Ricky Gardiner Producer: Ricky Gardiner Engineer: Alan Winstanley |
Skupina: Ricky Gardiner - Guitars, Bass, Vocals, Arranger & Producer Pete Scott - Lead Vocals Virginia Scott - Keyboards Mike Travis - Drums Hosté: |
Sagittary Vyšlo 1974, Jupiter Records, 88 907 OT (Germany) CD 2007, Repertoire Records, REPUK 1099 (Europe) Seznam skladeb: 01. Sagittary (4:50) 02. Love Of My Own (2:37) 03. Smiling In A Summer Dress (3:54) 04. World Crisis Blues (2:36) 05. Just 21 (4:03) 06. Simplicity (2:52) 07. Freedom Song (3:19) 08. Something To Lose (2:58) 09. I'm The Music Man (4:23) 10. Jack The Ripper (2:52) Total Time: (34:24) Art Direction: M. Vormstein Design, Illustration, Artwork: Mouche |
Skupina: Linnie Paterson - Lead Vocals Gordon Sellar - Bass, Vocals Ricky Gardiner - Electric & Acoustic Guitars, Vocals Alan Park - Organ, Piano, Harpsichord, Mellotron, Moog Colin Fairley - Drums, Percussion, Vocals Hosté: Raymond Wilson - Drums (01,02,04,07,08,10) |
Get Your Dog Off Me! Vyšlo 1973, Vertigo, 6360 090 (UK) CD 2001, Living In The Past, LITP 1973-005 (Germany) +2 bonus tracks (1973 single) CD 2003, Repertoire Records, REPUK 1001 (UK) remastered: Eroc with -2 bonus tracks Seznam skladeb: 01. Get your Dog off Me! (3:40) 02. Freestyle Ladies (4:20) 03. Open Letter (4:32) 04. Morning Day (4:32) 05. Requiem (2:18) 06. Classical Gas (4:28) 07. Sweet Blossom Woman (4:08) 08. Turn your Money Green (4:08) 09. La-di-da (2:53) 10. Working Man (4:33) Total Time: (39:52) Bonus Tracks on CD reissues: 11. Two Timing Woman (3:44) 12. Lady Of Hell Fire (3:43) Producer [Company Producer]: Beggars Opera Producer, Engineer, Executive-Producer: Roger Wake Artwork [Cover Concept]: Brian Adams, Pete Brown |
Skupina: Martin Griffiths - Lead Vocals Ricky Gardiner - Lead Guitar, Vocals Alan Park - Keyboards Gordon Sellar - Bass, Acoustic Guitar, Vocals Raymond Wilson - Drums Hosté: |
Pathfinder Vyšlo 1972, Vertigo, 6360 073 (UK) CD 1989, Line Records, LICD 9.00728 O (Germany) CD 2005, Repertoire Records, REPUK 1066 (UK) Seznam skladeb: 01. Hobo (4:40) 02. MacArthur Park (8:20) 03. The Witch (5:26) 04. Pathfinder (3:44) 05. From Shark To Haggis (6:38) 06. Stretcher (4:50) 07. Madame Doubtfire (4:15) Total Time: (37:53) Producer: Beggars Opera Engineer: Barry Ainsworth, Roger Wake (04) Design [Sleeve Design]: Bloomsbury Group Illustration [Sleeve Illustration]: Peter Goodfellow |
Skupina: Martin Griffiths - Lead Vocals, Cow Bell Virginia Scott - Mellotron, Vocals Ricky Gardiner - Lead & Acoustic Guitars, Vocals Raymond Wilson - Drums, Percussion Alan Park - Organ, Piano Gordon Sellar - Bass, Acoustic Guitar, Vocals Hosté: Marshall Erskine - Bass, Flute (05) |
Waters Of Change Vyšlo listopad 1971, Vertigo, 6360 054 (UK) CD 1989, Line Records, LICD 9.00724 O (Germany) CD 2006, Repertoire Records, REP 5056 (UK) LP 2017, Tapestry Records, TPT 287 (Europe) Seznam skladeb: 01. Time Machine (8:00) 02. Lament (1:51) 03. I've no Idea (7:42) 04. Nimbus (3:43) 05. Festival (6:00) 06. Silver Peacock (Intro)(0:22) 07. Silver Peacock (6:33) 08. Impromptu (1:14) 09. The Fox (6:52) Total Time: (42:03) Recorded at Command Studios and De Lane Lea Studios, London, England Producer: Bill Martin, Phil Coulter Production-co-ordinator: John Drummond Engineering: Barry Ainsworth, Martin Birch Reprographics: Mineo Limited Remastered in 2014: Andrew Thompson at Sound Performance, London, England |
Skupina: Martin Griffiths - Lead Vocals Ricky Gardiner - Lead Guitar, Vocals Alan Park - Organ, Piano Marshall Erksine - Bass Raymond Wilson - Drums Hosté: |
Act One Vyšlo 1970, Vertigo, 6360018 (UK) CD 1997, Repertoire Records, REP 7041-WP (Europe) +2 bonus tracks Seznam skladeb: 01. Poet and Pesant (7:10) 02. Passacaglia (7:04) 03. Memory (3:57) 04. Raymond's Road (11:49) 05. Light Cavalry (11:57) Total Time: (41:57) 39Bonus track on 1997 CD reissue: 06. Sarabande (3:32) Recorded at De Lane Lea Studios, London, England Producer: Bill Martin, Phil Coulter Production Co-ordinator: John Drummond Engineering: Martin Birch Arranged: Alan Park Coordinator [Production Co-ordinator]: John Drummond Engineering: Martin Birch Design, Artwork, Photography: Keith "Keef" MacMillan Reprographics: Mineo Limited Remastered in 2014: Andrew Thompson at Sound Performance, London, England |
Skupina: Martin Griffiths - Vocals Alan Park - Organ Raymond Wilson - Drums Ricky Gardiner - Lead Guitar Marshal Erksine - Bass Virginia Scott - Mellotron, Vocals Raymond Wilson - Percussion Gordon Sellar - Bass and Acoustic Guitars, Vocals Ray Wilson - Drums Colin Fairlie - Drums, Percussion, Vocals Linnie Paterson - Lead Vocals Hosté: |
Nimbus - The Vertigo Years Anthology Vyšlo 2012, Esoteric Recordings, ECLEC22343 (UK & Europe) Seznam skladeb: CD 1 01. Poet And Peasant () 02. Passacaglia () 03. Memory () 04. Raymond's Road () 05. Light Cavalry () Taken From The Album "Act One" 06. Sarabande () 07. Think () A & B Sides Of Single 08. Time Machine () 09. Lament () 10. I've No Idea () 11. Nimbus () CD 2 01. Festival () 02. Silver Peacock Introduction () 03. Silver Peacock () 04. Impromptu () 05. The Fox () Taken From The Album "Waters Of Change" 06. Hobo () 07. MacArthur Park () 08. The Witch () 09. Pathfinder () 10. From Shark To Haggis () 11. Stretcher () 12. Madame Doubtfire () Taken From The Album "Pathfinder" 13. Turn Your Money Green () 14. Working Man () 15. Requiem () 16. Classical Gas () Taken From The Album "Get Your Dog Off Me" Total Time: (00:00) Producer: Beggars Opera, Bill Martin & Phil Coulter Compiled, Concept, Coordinator: Mark Powell Liner Notes: Malcolm Dome |
Skupina: Hosté: |
Rock Heavies Vyšlo 9999, Vertigo, 9198 597 Seznam skladeb: 01. Pathfinder (3:41) 02. Madame Doubtfire (4:19) 03. Freestyle Ladies (4:17) 04. I've No Idea (7:42) 05. The Fox (6:46) 06. Raymond's Road (11:50) Total Time: (38:35) |
Skupina: Linnie Patterson - Vocals Gordon Sellar - Bass, Vocals Alan Park - Keyboards Hosté: Colin Pattenden - Bass (ex-Manfred Mann's Eartfband) John Hollywood - Drums Lyndsay Bridgewater - Keyboards Gordon Neville - Vocals |
The Final Curtain Vyšlo 1996, Scratch, #SCRCD 015 2005, Eagle Rock Ltd./Membran Music Ltd., 223173-205 with diverse artwork Seznam skladeb: 01. Overture (1:46) 02. Lifeline (4:33) 03. Yes I Need Someone (4:19) 04. Africa ... At Last (4:44) 05. Atmosphere (6:18) 06. Bad Dreams (5:53) 07. I Gave You Love (4:29) 08. Showman In A Showdown (4:06) 09. Now You're Gone (5:48) 10. Four Moons (3:55) 11. Poet And Peasant (3:46) Total Time: (49:37) Recorded in Rock City Studios, Studio House and Hatch Farm Studios, Surrey, between 1980 and 1991 Executive-Producer: Brian Adams Engineer: Nick Smith |
"The System" 1965, Scout Hall Newton Mearns near Glasgow Ricky Gardiner (lead guitar, out foto), Marshall Erskine (bass), Graham Diamond (drums), Martin Griffiths (vocals), Peter Entwistle (rhythm). Original line Back stage at Greens Playhouse in Glasgow 1970 up L-R: Alan Park, Marshall Erskine, Martin Griffiths, Ricky Gardiner and Ray Wilson drums Beggars Opera in central London in 1972 (L-R) Alan Park, Martin Griffiths, Ray Wilson, Gordon Sellar, Ricky Gardiner From left to right Marshall Erskine bass, Ricky Gardiner lead, Martin Griffiths vocals, Alan Park organ and Ray Wilson drums. |
Oficiální stránky: https://www.beggarsopera.co.uk/ http://www.rockingscots.co.uk/beggars.htm http://badcatrecords.com/BEGGARSopera.htm |
|
mbrezny@centrum.cz© ...a vzkaz autorovi!© |