|
Wobbler je norská progressive symphonic rocková kapela, která byla zformována na idylickém norském venkově v blízkosti velkých
vodopádů Hønefoss na jaře 1999. Skupina měla hořící touhu vytvořit, nebo zopakovat některé z hudebních projevů z počátku
70. let, zvláště použití nástrojů z té doby jako mellotron, vaehany Hammond, minimoog, Rhodes piáno, clavinet, syntezátor ARP,
piano či harpsichord, a poněkud složitější kompozice jako ze zlaté progresivní rockové scény z let 1969-1974 od kapel jako King
Crimson, ELP, Genesis, Yes, Egg, Hatfield and the North, Gentle Giant. Mezi další jejich největší vlivy lze uvést i několik
italských kapel PFM, Banco del Mutuo Soccorso, Marxophone, Museo Rosenbach, Il balletto di bronzo, ale také barokní hudba,
klasická hudba, jazz, psychedelie a pop 60. let, z 90. let pak black metal a folk. V raných letech se skupina tvrdě snažila
skládat hudbu a položila základy toho, jak chtějí pracovat a znít. Za pár měsíců byly vytvořeny základní náměty pro demo a
v následujících letech se nápady vyvinuly v plnohodnotné písně. Jména kapel jsou buď velmi smysluplné a dobře promyšlené, nebo jsou vytvořené z rozmaru. Když se poprvé setkali Lars (klávesy) a Martin (bubny), procházeli se slovníkem a náhodou se objevilo slovo. Mysleli si, že jméno znělo trochu vtipně, když bylo nahlas vysloveno a jeho význam připadal kapele. Tehdy byli opravdu vratcí (wobbly) a nestabilní. Jméno už ale uvízlo, hlavně proto, že neočekávali, že kapela bude držet pohromadě tak dlouho, nebo se skutečně podaří vydat nějaký materiál. Neexistují žádné náznaky k něčemu hlubšímu ani žádné odkazy na něco hlubokého. Nemá to nic společného s rybářským háčkem ani s chorobou páteře u psů a koní. Je to prostě jenom název. A nyní je už příliš pozdě na to, aby se to změnilo, i když o tom zpočátku přemýšleli. Zabarikadovali se ve své zkušebně na farmě Larsovy rodiny a v roce 2003 byly některé z těchto písní zaznamenány. Výsledné demo bylo umístěno na internetu a začalo žít svůj vlastní život. Wobbler nakonec podepsali smlouvu s americkou značkou The Laser's Edge. Nyní se Larsova vynikající klávesová sbírka vymkla kontrole a v červnu 2004 začalo šílené nahrávání debutového alba "Hinterland". Nebylo dovoleno používat jakékoliv midi nebo něco podobného a byly používány pouze nástroje z dob před rokem 1975. Píseň "Hinterland" například byla ve skutečnosti jen 12 minut dlouhá, ale přidávali přechody a nové části po celou dobu ve studiu. "Přidávat" sice vypadá jako na přátelský popis. Ve skutečnosti se členové "rvali" jako blázniví, aby dostali na album své individuální myšlenky. Text "Rubato Industry" popisuje hudební komponenty jako své vlastní entity, pohybující se jako odliv a příliv. Reálný příliv tekoucí mezi intenzivní radostí a extrémní frustrací. Po osmi intenzivně strávených měsících bylo album připraveno. Nálada z demo songů dosáhla vrcholu a očekávání byla vysoká. Wobbler vydali svůj debut "Hinterland" s titulní 28 minutovou skladbu v roce 2005. Předváděcí konvert se odehrál před nadšeným publikem na prestižním festivalu NEAR-fest v USA. Oba dva koncerty a album spustily bombastickou odezvu a přivedly kapele mnoho nových fanoušků. V únoru/dubnu 2009 skupina konečně vydala své druhé album "Afterglow" na labelu Termo Records. Obsahuje předělávky dvou starých demo skladeb a dalších tří starších písní z roku 1999. Tato nahrávka pokračuje v tom, s čím "Hinterland" začal, a dále rozšířilo jméno Wobbler mezi stále více posluchačů po celém světě. Ke konci roku 2009 kapela opět vstoupila do studia, tentokrát s novým zpěvákem a frontmanem Andreasem Wettergreenem Strommanem Prestmem. Materiál byl mírně lyrický a symfonický, o něco více než u starších písní. Zatímco kompozice na dvou prvních albech byly z velké části instrumentální a poněkud dominovaly obtížnými části nahromaděné jedna za druhou, nové album se soustředilo více na skladby a nový zvuk vokálních melodií a harmonií, které Andreas přinesl do hudby. Třetí album kapely "Rites At Dawn" vyšlo v květnu 2011 opět u Termo Records a svoji premiéru mělo na festivalu Terra Incognita v kanadském Quebecu. Album bylo na celém světě opravdu dobře přijato a získalo pochvalné ohlasy, stejně jako pozvánky na několik festivalů v Evropě. Po nějaké době opustil skupinu Morten Andreas Eriksen a staronový přítel Marius Halleland připojil své síly jako nový kytarista. V letech 1999 až 2017 hráli a koncertovali v USA, Kanadě, Švédsku, Německu, Anglii, Itálii, Švýcarsku a Francii. Poslední roky Wobbler byli zaneprázdněni prací na novém materiálu a zároveň koncertovali. Od jara až do podzimu roku 2017 Wobbler dokončili nahrávání svého čtvrtého alba "From Silence To Somewhere", které vyšlo 20. října 2017 a setkalo se s ohromným ohlasem. Od února 2018 je to nejlépe hodnocené album celého 21. století v progresivní rockové databázi Prog Archives, s průměrným uživatelským hodnocením více než 4,5 z více než 250 hodnocení a patří k 15 nejlépe hodnoceným albům vůbec. Také se objevilo v Top 40 alb roku na webové stránce Rate Your Musicu, která je přehledem nejlepších progresivních rockových alb. Ačkoli se v některých částech hudebního tisku objevovalo velmi omezeně, získalo recenze od příznivých až po excelentní na Angry Metal Guy, The Prog Space, Prog Report, Prog Radar, Team Rock a mnoha dalších. Portály Sonic Perspectives a The Fire Note je řadí k nejlepším progresivním rockovým albům roku, zatímco norská internetová stránka Evig lyttar ji řadí mezi nejlepší norská alba roku. Norští Wobbler potvrdili v polovině srpna 2020, že jejich páté album nazvané "Dwellers Of The Deep" vyjde v tomto roce 23. řájna 2020 a má být velmi odlišné od jejich předchozí nahrávky z roku 2017 "Silence To Somewhere". Slovy kapely: "Když jsme plánovali nové album, dohodli jsme se, že nemůžeme znovu vytvořit stejné album. Se "Silence..." jsme dělali věci, aniž bychom chtěli zapadnout do progresivní krabice, a proces u "Dwellers Of The Deep" byl ještě více v tomto smyslu. Z tohoto pohledu je to ještě více experimentálnější. Jednotlivé písně mají v tomto ohledu vlastní váhu. Některé obsahují výbuchy rocku, zatímco jiné poskytují klid mlhavého rána v lese, všechny tam mají své místo, z čehož se nakonec stalo tematické ponoření do hlubin lidských emocí". Album obsahuje čtyři skladby, z nichž každá má velmi výrazný zvuk. "Nahrávání bylo částečně formováno tím, co se dělo během první vlny Covid-19", říkají Wobbler. "Velmi dekameronsky jsme si navzájem poslíali historky z našich pousteven, zatímco mor čekal ve stínu venku. Přispělo to k pocitu smysluplné gravitace, takže je velmi důležité, aby byl tento úkol splněn našimi nejúpřimnějšími a neporovnatelnými snahami. Lyrická témata na albu se zabývají lidskými emocemi a pokračujícím bojem mezi vzájemnými silami ve vlastní psychice. Introspektivní cesta mezi říšemi vzpomínek, pocitů a instinktů, kde je světlo jasnější a temnota temnější. Představy o zázraku, touze a zoufalství pronikají do vyprávěných historek a proudy z hlubin jsou stále přítomny". |
Členové: Lars Fredrik Frøislie - Keyboards, Backing Vocals (1999-present) Kristian Karl Hultgren - Bass, Bass Clarinet, Bass Recorder (1999-present) Martin Nordrum Kneppen - Drums, Percussion, Recorder (1999-present) Andreas Prestmo - Lead Vocals, Guitars, Glockenspiel, Percussion (2009-present) Geir Marius Bergom Halleland - Lead Guitars, Backing Vocals (2011-present) Bývalí členové: Morten Andreas Eriksen - Lead Guitars, Mandolin, Tambourine, Kazoo (1999-2011) Tony Johannessen - Lead Vocals (1999-2009) |
Hostující členové: Ketil Vestrum Einarsen - Flute Aage Moltke Schou - Percussion, Vibraphone, Glockenspiel Sigrun Eng - Cello Ulrik Gaston Larsen - Theorbo, Baroque Guitar Pauliina Fred - Recorder |
Lars Fredrik Frøislie (Narozen 28. července 1981, Hønefoss, Norway) Keyboards, Backing Vocals Lars Fredrik Frøislie je norský hudebník a jeho hlavními nástroji jsou klávesy a bicí. Pracuje rovněž jako hudební producent a provozuje nahrávací label Termo Records, který založil společně s Jacobem Holm-Lupo. Frøislie používá především analogové nástroje jako Mellotron M400, Chamberlin M-1, MiniMoog Model D, Hammond C3, Rhodes MkII, Hohner Clavinet D6, Arp syntezátory, Sequential Circles Prophet-5, Roland vp-330 +, Solina String Ensemble, Korg vc-10, Spinet, Upright Piano, Marxophone, Tremoloa a další. Lars vyrůstal na farmě u malého města Honefoss, kde začal hrát na klávesy už v 10 letech. V roce 1999 založil kapelu Wobbler s Martinem, Kristianem a kytaristou Mortenem Andreasem Eriksenem. Chtěli vytvářet hudbu ve stejné hudební estetice jako kapely ze zlaté éry prog rocku v letech 1969-1975. V průběhu let Lars nashromáždil velké množství analogových kláves, i historických, a další hudební nástroje, které nyní tvoří základní vybavení jejich studia. Produkoval také alba kapel Tusmorke, In Lingua Mortua (2007-2010), Beastcraft (2004-2013), Shining (2011, 2013), Endezzma (2012), Three Winters, Angst Skvadron (2008-2011), Ásmegin (2008) nebo Haakona Ellingsena, podílel se na nahrávkách White Willow, Weserbergland, Finn Coren, Xploding Plastix, Rhys Marsh, Rachel Haden, Urgehal (2009, 2016), Trollfest, The Opium Cartel a The Electones. Spolu s hudebníkem a skladatelem Ketilem Vestrum Einarsenem (Jaga Jazzist, Motorpsycho), Lars Fredrik napsal hudbu pro mnoho televizních filmů a pořadů, ale i do celovečerních filmů. V současné době pracuje jako umělecký historik a provozuje studio, LFF Studios, stejně jako řídí Termo Records s Jacobem Holm-Lupoem z White Willows. |
Kristian Karl Hultgren Bass, Bass Clarinet, Bass Recorder (1999-present) Kristian je norský hudebník a je baskytaristou kapely Wobbler. Zabývá se také dechovými nástroji jako saxofon, basový klarinet a flétna. Svoji hudební kariéru začal hrou na saxofon ve školní pochodové kapele při základní škole, než se seznámil se svými spolčenými partnery a budoucími členy Wobbler Mortem a Mariusem. Oba dva hráli na kytaru, takže se stál před otázkou, baskytara nebo bicí? Vybral si to první a nikdy toho nelitoval. Až dodnes je mizerným kytaristou. Hrál pak v mnoha žánrech od jazzu až po pop a rock. Mezi jeho dřívější kapely patřila i kapela Spirits Of The Dead, která spojovala jeho zálibu k old school rocku a stonerovému zvuku a docela jednoduchým skladbám. V roce 1999 se stal spolu s Larsem, Mortem a Martinem zakladatelem Wobbler. V poslední době jsem byl koncertním basistou u Airbag a sólového projektu Bjorna Riise. Hrají sice odlišbější styly hudby než Wobbler, ale Kristian tvrdí, že je hezké získat šanci zapojit se do různých projektů a zahrát si s různými hudebníky. Mezi jeho hudební vlivy patří téměř všechny žánry, od klasické hudby až po black metal. Zvláště má rád autory jako Häändel a Ralph Vaughan-Williams, rané nahrávky kapely Satyricon a moderní post-metalové outfity jako jsou Russian Circles a Elder. Kristián má více vybavení, než je nezbytně nutné, takže se někdy přestěhuje do cihlového domu se stodolou v přírodě, kde jej doprovázejí pes, koza a prase a snad i nějaké vydry. Jeho hlavními baskytarami jsou Rickenbacker 4001 z roku 1973, Fender Precision z roku 1963 a vlastní 60-ková specálka Jazz Bass. |
Martin Nordrum Kneppen Drums, Percussion, Recorder (1999-present) Martin pochází z Honefossu a vyrůstal společně s Larsem. Začínal s hraním na bubny v místní školní pochodové kapele, když mu bylo devět let. Měl štěstí, že získal učitele a mentora ze slavné bubenické akademie v San Diegu, Kalifornie, který jej inspiroval, aby hrál a užíval si hry na bicí. Jako teenager v Norsku v 90. letech se dostal na black metalovou scénu, když v průběhu let hrával v okolí Honefosse se širokou škálou kapel jako psychedelická folk rocková kapela Tusmorke, později Angst Skvadron a Ásmegin. V raném dospívání založil kapelu inspirovanou The Doors pojmenovanou Huggy Bug Bear Band spolu s Larsem. To jej nakonec přivedlo k objevení progresivního rocku. Přirozeným vývojem je to pak přivedlo v roce 1999 k založení Wobbler s Larsem a Mortem Andreasem Eriksenem. Objevení anglické folkové kapely Gryphon vyústilo v hraní na rané hudební nástroje na univerzitě v Oslo. Jeho sblížení s ranou hudební scénou jej inspirovalo u Wobbler k použití nástrojů jako theorbo, rekorder a crumhorns. V současnosti pracuje v muzeu v Oslo a píše diplomovou práci o fašistických tendencích v The Norwegian Mountaineering Club (Norský horolezecký klub) ve 20. a 30. letech minulého století. Má rád horolezectví a dlouhé túry po norských horských úbočích. |
Andreas Wettergreen Stromman Prestmo Lead Vocals, Guitars, Glockenspiel, Percussion (2009-present) Andreas žije na venkově mimo Oslo se svou rodinou. Má velkou slabost pro kávu, filozofii, historii a práci s hudbou ve svém studiu. Andreas vstoupil do Wobbler v roce 2009 poté, co hrál ve více či méně v obskurních norských kapelách Les Fleur du Mal, Lukas Kasha a The Chronicles of Father Robin v letech 1995-2008. V době připojení Andrease Wobbler nahrávali materiál, z něhož nakonec vzniklo třetí album "Rites At Dawn". Většina vokálních melodií, textů a koncepčních nápadů však ještě nebyla vyřešena. Při hledání inspirace Andreas vešel do malé kajuty v Sogn & Fjordane. Po chvíli se vrátil s rámcem a zaznamenal jej s Larsem. Když nahrávky probíhaly, věci přirozeně zapadaly do sebe a z instrumentálního materiálu se začaly objevovat opravdové písně. Tyto události byly v mnoha ohledech jakousi zatěžkávací zkouškou, která zakotvila Andrease jako opravdovou součást Wobbler. Jeho první hudební dobrodružství nastalo, když začal docházet na kytarové lekce ve věku 10 let. Po několika letech studia základů klasické kytary založil skupinu s dvojčaty Momrak z Tusmørke. Jeho první skutečný debut na jevišti byl s touto skupinou byl při coveru "Paranoid" od Black Sabbath v mládežnickém klubu místního kostela. Andreas později vytvořil koncepčně zaměřenou kapelu The Chronicles of Father Robin, která stále pracuje na svém trojitém debutu, a Les Fleur du Mal, znovu s Momraky, a tak se dostal tímto způsobem do područí progresivní hudby. Během dospívání začal Andreas poslouchat širokou škálu hudby, včetně A-ha, Pink Floyd, Iron Maiden, Beatles, Jethro Tull, David Bowie, Bo Hansson, Doors, Led Zeppelin, Deep Purple a Black Sabbath a další. Nakonec našel cestu k dalším prog kapelám jako jsou Yes, Rush, Genesis, King Crimson, Gentle Giant a Änglagard. I v dnešní době stále nalézá inspiraci ve všech výše uvedených, ale také v klasické, folkové, jazzové a ambientní elektronické hudbě, které jsou mu také blízké. |
Geir Marius Bergom Halleland Lead Guitars, Backing Vocals (2014-present) Marius vyrůstal s Kristianem a původním kytaristou kapely Mortem Andreasem Eriksenem. Trio bylo zcela nerozlučně spjato během jejich raného dospívání. Jejich první skupina se stala jednou ze dvou předchůdkyň, ze kterých se proměnili ve Wobbler. Když se Kristian a Morten chtěli ponořit hlouběji do hudby inspirované klasickým prog rockem, Marius se vydal hledat další hudební cesty. Po letech hudebního putování ve více či méně stabilních skupinách působících v několika žánrech, včetně dlouhého členství s norskou classic metalovou kapeloum Thunderbolt, byl pozván svými starými přáteli z Wobbler, aby doplnil sestavu na malé italské turné. Kombinace starého přátelství a vzájemných hudebních odkazů však rychle zajistily, že dočasné vystoupení se stalo trvalým členstvím. Marius v současné době žije na svém hospodářství na norském západním pobřeží, kde rozděluje čas mezi výukou norských a středoškolských dětí a uprchlíků, doučuje pár studentů hru na kytary a zahraje si na kytaru s kýmkoli a se všemi, kteří si to přejí. |
Morten Andreas Eriksen Lead Guitars, Mandolin, Tambourine, Kazoo (1999-2011) Morten je norský zpěvák a bývalý člen kapy Thunderbolt. |
Tony "Thunder" Johannessen Vocals Tony je norský zpěvák a bývalý člen kapely Thunderbolt, se kterou natočil desky "Bandits At Six O'clock" (EP, 2000), "Demons and Diamonds" (2002), "Love & Destruction!" (2006) a "Dung Idols" (2011). V roce 2003 vydal rovněž desku "Guardian's Office" s kapelou Guardians Office. V roce 2008 vydal svoji sólovou desku "The Gardener". V roce 2018 hostoval na desce kapely Tomorrow's Outlook s názvem "A Voice Unheard". |
(Narozen 26. ledna 1977, Norway) Keyboards, Programming, Flute, Woodwinds Ketil Vestrum Einarsen je norský flétnista, ale hraje také na další nástroje jako saxofon a klávesy. Einarsen hrál nebo byl členem hudebních skupin jako jsou Jaga Jazzist (2002 až 2005, 2006), White Willow a Geir Lysnde Listening Ensemble, ale jeho jméno se také objevuje na hudebních albech Motorpsycho a Haakon Ellingsen. Do dnešního dne (2011) nevydal žádné sólové album. |
Sigrun Eng Cello Sigrun je norská cellistka, která vystupovala s mnoha hudebníky a soubory jako jsou Another Breeze, Kurt Weill Ensemble, Osterdalsmusikk, Slagr, Tokso, White Willow. |
Aage Moltke Schou Drums (2000-2007) Aage je norský hudebník, který působil jako bubeník a percussionista v kapele White Willow. V roce 2009 se také podílel na nahrávání alba "Afterglow" další norské kapely Wobbler. |
Ulrik Gaston Larsen (Narozen ***, Lyon, France) Theorbo, Baroque Guitar Ulrik Gaston Larsen vystudoval hru na historickou kytaru na Norwegian State Academy of Music a loutnu s prof. Rolfem Lislevandem v Staatliche Hochschule für Musik Trossingen v Německu. Nedávno byl pozván k účasti na natáčení s Rolfem Lislevandem a Ensemble Kapsberger na "La Chittara Spostate", která je v současné době v post-produkci, s nimiž koncertuje pravidelně. Slyšet jej lze také se souborem "La Chapelle Rhénane" na CD s hudbou Heinricha Schütze (1585-1672) "Histoire de la Résurrection & Musikalische Exequien", které získalo ocenění ve Francii - Diapason d'Or, Le Monde de la Musique a Goldberg 5. Po dlouhá léta pracuje jako hráč na kontinuo ve velkých produkcích (Calisto od Cavalliho, L'incoronazione di Poppea od Monteverdiho, Giulio Cesare od Händela), ale rovněž i s menšími soubory komorní hudby jako Ensemble Kapsberger, Korespondence Ensemble a vyučuje a pořádá mistrovské kurzy v Evropě a Jižní Americe a samozřejmě získává rozsáhlé zkušenosti i jako sólista. Ve svém sólovém repertoáru se specializuje na málokdy přednesenou, velmi bohatou a virtuózní ranou italskou kytarovou hudbu od skladatelů jako jsou Granata, Pellegrini a Bartolotti, stejně jako květnatou a vysoce rozvinutý italský repertoár pro theorbo s hudbou mimo jiné od Castaldiho, Kapsbergera a Piccininiho. Jako skladatel a improvizátor získal Čestnou cenu mezinárodní poroty na festivalu animovaného filmu i v Třeboni, ČR, za podíl na animovaném krátkém filmu "A Garden Enclosed" (Magdalena Bartáková, 2008). |
Pauliina Fred (Narozena ***, Kirkkonummi, Finsko) Recorder Pauliina Fredová je flétnistka. Nepochází přímo z hudební rodiny, mezi příbuznými nebyli žádní hudebníci, hudba ji doprovázela pouze v dětském domově. Když byla dítě, říkala své matce, že ji nezpívá. Ale její otec miloval jazz a koupil ji spoustu jazzových nahrávek, matka ji pak brávala na klasické koncerty. Její rodiče povzbuzovali její hudební záliby a často je zajímalo, jestli se změnily. Volbu nástroje u ní ovlivnily dvě věci - Mozartova opera "Kouzelná flétna" a Vesa-Matti Loiri. "Kouzelná flétna" byla její první operou, kterou navštívila už jako 8 letá v Savonlinnu. Po vystoupení pak prostě prohlásila, že chce hrát na flétnu. V těch dnech také uviděla a slyšela intenzivní flétnu Vesa-Matti Loiri v televizi, takže její volba byla samozřejmostí. Pauliina se specializuje na historické flétny a hraje různé typy píšťal od renesančních rekordérů až po flétnu C romantické éry. Dokonce byla spatřena, jak se Bossa novu zasekává na stříbrnou flétnu. Pauliina miluje Mozartovu hudbu a je inspirována novou hudbou hranou na starých nástrojích, zcela doma je ve francouzské barokní hudbě. Pauliina pravidelně hraje v barokním orchestru v Helsinkách (FIBO), finském barokním orchestru a barokním orchestru v Oslo. Je také členkou kvartetu rekordéru Bravade, kvintetu Zetes dřevěných píšťal a členkou SAMA Folk Baroque Ensemble. Pauliina vystupuje sólově jako komorní a orchestrální hudebník nejen ve Finsku, ale i v dalších částech Evropy a dokonce i ve Spojených státech a Japonsku. Její hru lze slyšet Slyšíte její hru v hudbě Naxos, Aeolus a Bis. Pauliina je ceněna za své mistrovské umění v hudbě jak Sibeliovou akademii v Helsinkách, tak i konzervatoři v Utrechtu. |
Studiové desky: 2020 Dwellers Of The Deep 2017 From Silence To Somewhere 2011 Rites At Dawn 2009 Afterglow 2005 Hinterland |
Singly: 2011 This Past Presence 2011 Lá Bealtaine 2003 Imperial Winter White Dwarf / Leprechaun Behind The Door |
Skupina: Lars Fredrik Froislie - Keyboards and Backing Vocals Kristian Karl Hultgren - Bass, Bass Clarinet and Bass Pedals Martin Nordrum Kneppen - Drums, Percussion and Recorder Andreas Wettergreen Stromman Prestmo - Vocals, Guitars, Glockenspiel and Percussion Geir Marius Bergom Halleland - Lead Guitar and Backing Vocals Hosté: |
Dwellers Of The Deep Vyšlo 23. října 2020, Karisma Records (Norway) Seznam skladeb: 01. By The Banks (13:49) 02. Five Rooms (8:28) 03. Naiad Dreams (4:24) 04. Merry Macabre (19:00) Total Time (45:41) Composed between 2017 & 2019 Recorded at LFF Studios and Vilthagen Studios Mixed and Mastered: Lars Fredrik Froislie Graphic Design: Thomas Kaldhol |
Skupina: Andreas Wettergreen Stromman Prestmo - Lead Vocals, Guitars, Glockenspiel & Percussion Marius Halleland - Guitars & Backing Vocals Kristian Hultgren - Bass Guitars, Bass Pedals & Bass Clarinet Lars Fredrik Froislie - Keyboards & Backing Vocals Martin Kneppen - Drums, Percussion & Recorder Hosté: Ketil Vestrum Einarsen - Flute (01,04) Oystein Bech Gadmar - Crumhorn (04) Renato Manzi - Spoken Word (03) |
From Silence to Somewhere Vyšlo 20. října 2017, Karisma Records, KAR133CDD (Norway) Seznam skladeb: 01. From Silence To Somewhere (20:59) 02. Rendered In Shades Of Green (2:05) 03. Fermented Hours (10:10) 04. Foxlight (13:19) Total Time (46:33) Composed between 2014 & 2017 Recorded at LFF Studios and Vilthagen Studios All songs written, arranged and produced by Wobbler Lyrics: Andreas W. S. Prestmo & Kristian Hultgren Engineered: Lars F. Froislie Mixed: Lars F. Froislie & Wobbler Mastered: Jens Petter Nilsen at Tinfoil Audio Band Photos: Terje Skar Front cover illustration from "Cabala Mineralis" by Simeon ben Cantara, courtesy of The Warburg Institute Gatefold illustration "Oh, what's that in the hollow, so pale, I quacke to follow? Oh, that's a thin dead body, which waits the eternal term" by Edward Robert Hughes, courtesy of the Royal Watercolour Society |
Skupina: Andreas Wettergreen Stromman Prestmo - Lead Vocals Morten Eriksen - Electric & Acoustic Guitars Kristian Hultgren - Bass Guitars, Saxophone & Glockenspiel Lars Fredrik Froislie - Keyboards & Vocals Martin Nordrum Kneppen - Drums & Percussion Hosté: Hanne Rekdal - Bassoon (03,06) Ketil Vestrum Einarsen - Flutes |
Rites At Dawn Vyšlo květen 2011, Termo Records, TERMOCD008 (Norway) Seznam skladeb: 01. Lucid (1:40) 02. Lá Bealtaine (7:52) 03. In Orbit (12:28) 04. This Past Presence (6:12) 05. A Faerie's Play (5:18) 06. The River (10:05) 07. Lucid Dreams (2:19) Total Time: (45:54) Recorded at LFF Studios in Oslo and Honefoss between May 17th 2009 and February 9th 2011 Cembalo recorded at Roth Händle Studios in Stockholm Lyrics: Andreas Wettergreen Stromman Prestmo & Kristian Hultgren Production: Wobbler & Lars Fredrik Froislie Engineering: Lars Fredrik Froislie Mastering: Tinfoil Audio Artwork & design: Trine + Kim Design StudioGatefold photo: Janne Rugland |
Skupina: Tony Johannessen - Lead vocals Morten Eriksen - Electric & Acoustic Guitars, Voice Kristian Hultgren - Bass Guitar, Acoustic Bass & Double Bass Lars Fredrik Froislie - Keyboards & Vocals Martin Nordrum Kneppen - Drums, Percussion & Recorder Hosté: Aage Moltke Schou - Vibraphone, Glockenspiel & Percussion (02,04) Ketil Vestrum Einarsen - flutes & vocals (02,04) Sigrun Eng - Cello (04) |
Afterglow Vyšlo únor 2009, Termo Records, TERMOCD 003 (Norway) Seznam skladeb: 01. The Haywain (0:58) 02. Imperial Winter White (15:03) 03. Interlude (2:36) 04. In Taberna (13:07) 05. Armoury (3:01) Total Time (34:45) All music and lyrics made in 1999 The songs were finally recorded between June 2007 and October 2008 at Lars' place at Honefoss and Oslo Additional recordings at Aage's place in Heggedal and Jens Petter Nilsen's studio Engineering, Production & Mixing: Lars Fredrik Froislie Mastering: Jens Petter Nilsen Gatefold Photo: Trond Brathen Additional Photos: Wobbler Cover Painting: Lars Fredrik Froislie Cover Layout: Trine + Kim Design Studio |
| |
Skupina: Tony Johannessen - Lead Vocals Morten Eriksen - Electric & Acoustic Guitars Kristian Hultgren - Bass Guitar & Saxophone Lars Fredrik Froislie - Keyboards & Vocals Martin Nordrum Kneppen - Drums & Percussion Hosté: Aage Moltke Schou - Percussion (02,03) Ulrik Gaston Larsen - Theorbo & Baroque Guitar (02) Pauliina Fred - Recorder (02) Ketil Vestrum Einarsen - Flute & Backing Vocals, Vocal Arrangements (02,03,04) |
Hinterland Vyšlo září 2005, The Laser's Edge, LE1041 (US) Seznam skladeb: 01. Serenade for 1652 (0:42) 02. Hinterland (28:29) 03. Rubato Industry (12:48) 04. Clair Obscur (15:42) Total Time: (57:41) Recorded and mixed in Oslo, Norway, June 19, 2004 thru February 27, 2005 Additional recordings made at Lars' studio Remixed by Lars in 2015/2016 Mastered by Jens Petter Nilsen in 2016 Producers: Wobbler, Jacob Holm-Lupo, Oystein Vesaas Engineering: Oystein Vesaas Mastering: Jens Petter Nilsen Artwork & Design: Michael Bennet Band Photo: Erik Skjerve |
Skupina: Andreas Wettergreen Stromman Prestmo - Vocals Morten Andreas Eriksen - Electric & Acoustic Guitars Lars Fredrik Froislie - Mellotron, Chamberlain, Hammond C3, piano, synths, Rhodes MkII, Hohner clavinet, Wurlitzer, cembalo, Marxophone, backing vocals Kristian Karl Hultgren - Bass, Saxophone, Glockenspiel Martin Nordrum Kneppen - Drums Hosté: Ketil Vestrum Einarsen - Flute Hanne Rekdal - Bassoon |
This Past Presence Vyšlo 18. května 2018, Termo Records (Norway) Seznam skladeb: 01. This Past Presence (6:03) Total Time: (6:03) |
Skupina: Andreas Wettergreen Stromman Prestmo - Vocals Morten Andreas Eriksen - Electric & Acoustic Guitars Lars Fredrik Froislie - Mellotron, Chamberlain, Hammond C3, piano, synths, Rhodes MkII, Hohner clavinet, Wurlitzer, cembalo, Marxophone, backing vocals Kristian Karl Hultgren - Bass, Saxophone, Glockenspiel Martin Nordrum Kneppen - Drums Hosté: Ketil Vestrum Einarsen - Flute Hanne Rekdal - Bassoon |
Lá Bealtaine Vyšlo 18. května 2011, Termo Records (Norway) Seznam skladeb: 01. Lá Bealtaine (7:48) Total Time: (7:48) |
Skupina: Tony Johannessen - Vocals Morten Andreas Eriksen - Electric & Acoustic Guitars Lars Fredrik Froislie - Piano, Mellotron, Hammond C3, Synths (Minimoog, ARP ProSoloist & Axxe, Solina String Ensemble, Stylophone), Hohner Clavinet, Electric Pianos (Rhodes MkII, Elakapiano 88, Roland EP10), Vocals Kristian Karl Hultgren - Acoustic & Electric Basses Martin Nordrum Kneppen - Drums, Percussion, Crumhorn, Recorders Hosté: |
Imperial Winter White Dwarf / Leprechaun Behind The Door Vyšlo 2003, Not On Label (Norway), digital Seznam skladeb: 01. Imperial Winter White Dwarf (14:49) 02. Leprechaun Behind The Door (13:21) Total Time: (28:10) Producer: Lars Fredrik Froislie |
Martin, Kristian, Lars a Morten Kapela v období natáčení alba "Rites At Down" |
Oficiální stránky: https://www.wobblerofficial.com/about-wobbler https://wobbler.bandcamp.com/ |
|
mbrezny@centrum.cz© ...a vzkaz autorovi!© |