Island - progressrock.cz




Zpět
Kapela Island, který je často nazývána jako švýcarský Van der Graaf Generator, měla podobné cítění a velmi podivné vybavení pro rockovou kapelu a navíc zpěváka, který zněl téměř jako hybrid Petera Hammilla (s německým přízvukem) a někdy i jako temnější styl Petera Gabriela. Kapela byla založena ve Windlachu ve městě Raat ve Švýcarsku v roce 1973. Švýcarsko často nebývá spojováno s progresivním rockem, ale tato dokazuje, že Švýcaři nejsou neutrální, pokud se jedná o úžasnou hudbu. Byla to kapela připomínající canterburský styl. Obsazení kapely zahrnovalo klávesy, saxofon, bicí a zpěv, mělo širší obsazení, než se později objevilo na debutovém albu. Největším vlivem pro Island však rozhodně byli Van der Graaf Generator a skupina je bezpochyby blíží progresivnímu rocku od temnějšího konce spektra. Jejich styl byl označován jako dark progressive rock. V jejich hudbě se někdy velmi projevil i vliv Gentle Giant.

Původní formace Island měla premiéru naživo ve Wasserstelzenschulhaus v Dornachu v únoru 1973 ve vyprodaném kulturním sále s fantastickým osvětlením a přibližně 800 skalních fanoušků bylo naprosto nadšeno. Studený pot stékaly po zádech během první štace mixážisty Jimimu pro Island, po níž následovalo pět nejlepších a nejintenzivnějších let, jaké kdy v životě zažil jako tour manažer s jedinou rockovou skupinou. Nejen v oblasti tohoto rockového kruhu byla intenzita a bohatství zážitků na vysoké úrovni, ale i v Jimiho dalším životě se toho hodně stalo, a možná proto se během této doby cítil uvnitř tak vyrovnaný, silný a svobodný.

V roce 1977 došlo k dvěma největším progresivním rockovým vydáním v celé historii Švýcarska. Jedním bylo album "Movin 'On" od bazilejských Circus a druhým nyní klasický "Pictures", který vydali Island se sídlem ve Windlachu. Tato kapela, která si připravila slavný obal alba od samotného H.R. Gigera, byla stejně temná a záhadná jako album, které vyšlo, a zdálo se, že se objevila odnikud a poté zmizela v tajemných éterech, ale vzhledem k tomu, že tato kapela vytvořila tak neuvěřitelně složitou řadu progresivní rock, který převzal kombo efekt Van der Graaf Generator s Emersonem, Lakeem a Palmerem a kombinovaný v ještě divokějších aspektech Gentle Giant, se tato kapela stala legendární. Prog-rock? Fussion? Jazz? Jakýkoliv pokus o zařazení selhává, když v jejich nahrávce je ukrytá fenomenální kreativita, která z ní dělá kousek švýcarské hudební historie.

Album "Pictures" od švýcarské skupiny Island je prostě další prog album, které stojí za poslech. Vyšlo v roce 1977 a jedná se o velmi hustou hudbu, která je nabitá zemitým zvukem se složitou ansámblovou prací, ohromnou virtuozitou, atonálními pasážemi a neuvěřitelně obtížnými rytmickými pasážemi. Dalo by se říci, že tito muži by vydělali peníze jako Gentle Giant a dokonce i Henry Cow z roku 1975. Tyto věci jsou opravdu tak dobré! Aby byl balíček kompletní, přebalovou grafiku neudělal nikdo jiný než H.R. Giger (navrhl také obálku pro "Brain Salad Surgery" od ELP (1973) a navrhl i tvory, prostředí a krajinu planety pro sci-fi film Alien (1979).

Zpěvák skupiny Benjamin Jäger byl dříve se skupinou zvanou Toad, což byla údajně konvenční hard rocková kapela a nic z toho, co Island dělali. I další členové kapely se rekrutovali z jiných kapel jako Deaf, Toad nebo Infra Steff's Red Devil Band. Počátky kapely zřejmě spadají do roku 1973, kdy se v jejich sestavě objevili Güge Meier (bicí), Eagon Eggler (bass), Dany Rühle (kytara), Peter Scherer (klávesy) Jack R. Conrad (klávesy), a Beni Jaeger (sólový zpěv). Ale v době nahrávání alba kromě Jägera (zpěv a perkuse) tuto kapelu tvořili Güge Jürg Meier (bicí, gongy, perkuse), Peter Scherer (Hammond varhany, klavír, syntezátory, basové pedály Taurus, crotales, zpěv) a Rene Fisch (saxofony, flétna, triagl a zpěv). Všichni jsou vynikající muzikanti - naprostá individualita a virtuozita souboru je ohromující, na všeech skladbách evidentně pracovali velmi tvrdě. Zakladatel Dany Rühle se však v roce 1975 oddělil od Island, takže už není slyšet na albu "Pictures", ale hraje pouze na CD1 archivního alba "Pyrrho". Island byla celkem neobvyklá prog band se spoustou dechových nástrojů (zejména saxofony), klávesami (varhany Hammond, Mini Moog, piano), bicí a perkuse a basové pedály Moog Taurus, ale absolutně žádné kytary nebo basová kytara!

Album bylo původně vyšlo v roce 1977 na labelu Round, což je hezké říci, že stále existovaly kapely ochotné něco takového vytáhnout v éře punku, diskotéky a stadiónového rocku jako Boston, Styx nebo Foreigner. Toto je opravdu jeden z nejsložitějších, over-the-top-prog rock, který bylo možno v té době slyšet. Pokud máte rádi Gentle Giant a Van der Graaf Generator, určitě budete horovat i za album "Pictures".

Po vydání jediného alba na konci 70. let nebylo možné porovnat toto opravdové mistrovské dílo progresivního rocku s jejich jinými pracemi, což se v roce 2005 změnilo, když se Island konečně vynořil ze stínu a nakonec dali trochu pokračování ochutnávce z roku 1977 z temného prog nebe, které očarovalo ty, kteří hledají nejdivočejší jízdy, které progresivní rockový vesmír nabízí. Trvalo to téměř tři desetiletí, ale na začátku nového tisíciletí se na trh konečně dostalo archivní album "Pyrrho". Tato sada dvou disků CD vyšla na malém labelu Z-Records, který byl ve skutečnosti jen malým obchodem s nahrávkami v St. Gallenu, což na progrogové scéně ztížilo upoutání pozornosti.

Pyrrho byl starořecký filosof a přestože disk neobsahoval poznámky k nahrávce, které udržovaly kapelu zahalenou tajemstvím, když opět využili další Gigerův přebal, lze předpokládat, že se jedná o koncepční album odvozené podle několika slov, která natištěna, jmenovitě "Na základě příběhu Akrona". Zřejmě to byl odkaz na švýcarského okultistu Karla Friedricha Freye a hudba se také údajně objevila jako rocková opera v St. Gallen Stadtheater, ale nic z toho se na tyto domácí nahrávkyh nedostalo. První disk obsahoval 14 nepojmenovaných skladeb, které tvořily suitu "Pyrro", zatímco druhý disk byl živou verzí premiéry "Pyrrho" předvedenou v roce 1976 ve švýcarském St. Gallenu. Živá verze "Pyrrho" s aplausem, povídáním a variacemi trvá asi 45 minut. Domácí nahrávka na první disk předcházela desce "Pictures" a byla nahrána v roce 1975 v rodném městě kapely Windlach.

Je docela zajímavé slyšet evoluční proces, který probíhal dva roky před vznikem "Pictures", a přestože existuje mnoho podobností, "Pyrrho" je méně temnější než "Pictures" a ukazuje jasnější souvislost s vlivy kapely, což v tomto okamžiku zní více jako dobrodružnější verze Emerson, Lake & Palmer s bohatými vlivy Genesis, England, Van der Graaf Generator a Gentle Giant. Existují také některé jasné odkazy na King Crimson. Tihle kluci se nepopletli. Šli rovnou za úrodnými příchutěmi prog rocku a utkali si vlastní tapisérii složitých zvuků, které snadno obstojí v tom nejlepším z toho, co 70. léta mohla nabídnout. Skrze dva disky představující studiovou a živou verzi "Pyrrho" jsou časové rozdíly mezi lety 1975 a 1976 patrné, protože oba disky mají různé sestavy kapely.

Přestože "Pyrrho" není tak příjemně temné a zabalené do nejasných a nejodvážnějších prog záhad jako "Pictures", určitě nezklame jako předehra k tomuto albu. Jedná se především o domácí nahrávku a produkce je tímpádem horší, ale muzikantství je i přesto brilantní a ukazuje, že tato kapela byla daleko před mnoha populárnějšími evropskými kapelami stejné éry a existujícími v Anglii několik let dříve, velmi dobře se mohla stát jednou z nejlepších outfitů spolu s King Crimson a Van der Graaf Generator. Navzdory horší kvalitě záznamu přináší "Pyrrho" stejná hravá a poblouzněná aranžmá, která posluchače bombardují neustálými progovými zvraty a obraty.

Zpět
Členové:
Peter Scherer - Keyboards, Bass Pedal, Crotales, Vocals
René Fisch - Saxophone, Flute, Clarinet, Triangle, Vocals
Benjamin Jäger - Lead Vocals, Percussion
Güge Jürg Meier - Drums, Gongs, Percussion
Bývalí členové:
Alfio Sacco - Bass, Vocals
Dany Rühle - Guitars, Harmonica, Keyboards, Organ
Eagon Eggler - Bass
Jack R. Conrad - Keyboards

Spolupracující:
H.R.Giger - Painter, Sculptor, Set Designer, Film Director

Členové Peter Scherer
(Narozen ***, Curych, Swiss)
Keyboards, Pedalboard (Pedal-Bass), Crotales, Vocals


Peter Scherer je skladatel, producent, hráč na klávesy a kytaru se pocházejícím ze švýcarského Curychu. Mezi nedávné aktivity patří převážně práce jako skladatel filmové hudby, aranžér a příležitostný mixér hudby pro CD. Kromě toho Peter Scherer v současné době učí na Bernské univerzitě umění na katedře hudby a mediálního umění (Bern University of the Arts, Department Music and Media Art).

Narodil se ve švýcarském Curychu a studoval hru na klavír, skladbu, teorii a orchestraci, mimo jiné u György Ligetiho a Terryho Rileyho.

Je znám hlavně z působení v kapele Island, s níž vydal dvě desky, debutová "pictures" z roku 1977, druhá nahrávka jako archivní vyšla roce 2005.

Po zániku Island krátce po příjezdu do New Yorku na počátku 80. let se spojil s klíčovými postavami NY scény, jako jsou Kip Hanrahan, Arto Lindsay, Bill Frisell, Nana Vasconcelos a John Zorn, spolupracoval na mnoha nahrávacích projektech a představeních a spolupracoval také s umělci z oblasti R&B jako Nile Rodgers, Cameo a mnoha dalšími. S Arto Lindsayem založil Ambitious Lovers, kde míchal prvky brazilského, experimentálního, funkového, R&B a soul stylu, což vedlo k vydání tří alb, "Envy", "Greed" a "Lust". Vydali také "Pretty Ugly" jako kompilaci hudby pro tanec a divadlo. Album "Pretty Ugly" (LP/CD, Made To Measure, MTM 23) z roku 1990 se ukázalo jako překvapivá směsice high-tech elektro stylů a ne všechno, co by člověk čekal!

Následovaly práce pro filmovou hudbu, jejichž výsledkem byly soundtracky jako "Never Again, Forever" a "Another Road Home" pro izraelskou filmařku Danae Elon, Wim Wenders produkoval "Voodoo, Mounted The The Gods" v režii Alberta Venzaga, práce pro brazilský film "Sobras em Obras" o Geraldovi de Barrosovi od režiséra Michela Favra nebo "Aline" od švýcarsko/indického filmaře Kamala Musale.

Na další frontě Scherer spolupracoval s choreografkou Amandou Millerovou a frankfurtským baletem na dvou inscenacích "Pretty Ugly" a "No Wild Ones" a později s baletem opery v Curychu pro "Essey and Pannes". Ve stejné době začal Scherer pracovat jako producent s umělci jako Caetano Veloso, Laurie Anderson, Bill Frisell, World Saxophone Quartet, Corin Curschellas, Ute Lemper a Nana Vasconcelos.

Jako hráč na klávesové nástroje se často objevil na koncertech a nahrávkách, zejména u Laurie Anderson a své vlastní zvukové zařízení propůjčil jako studiový hudebník nebo aranžér mnoha nahrávkám od umělců jako Marc Ribot, David Byrne, Marisa Monte, Arto Lindsay, John Zorn, Cameo, Al Jeareau, Rebekka Bakken, Cyro Baptista, Kip Hanrahan, Nana Vasconcelos, Jun Miyake, Vinicius Cantuaria a mnoha dalších. Kromě toho Peter Scherer v současné době učí na ZhdK University of the Arts v Curychu.

Členové René Fisch
(Narozen 1952, Curych, Swiss)
Saxophone, Flute, Clarinet, Triangle, Vocals


René je švýcarský hudebník hrající na saxofony, flétnu a klarinet, občas také zpívá.

René Fisch pochází z Curychu, ale Basilej je jeho adoptivním domovem už 20 let. René byl členem legendární skupiny Island v 70. letech, později působil v projektu Fischhohl - společný projekt dua René Fisch a Felix Hohl, se kterým v roce 1994 vydali album "La Mamma". Album se ale příliš neprodávalo, koncertů tako moc nebylo, zklamání bylo tak velké, že zanevřel na hudbu. Poté pracoval jako reklamní textář.

Před třemi lety, 2013, byl na dovolené v Itálii a tam v noci na pláži pocítil nutkání znovu psát písně. Vrátil se domů a pak pět nocí seděl za klavírem a psal, a tak vzniklo jeho první album, když v roce 2015 vydal sólovou desku "Vollmond und Föhn". Poté pracoval jako reklamní textář a setkal se se svým kolegou z branže Martinem Suterem, který také přispěl textem písně na "Basel". Fisch stále pracuje na částečný úvazek jako textař, ale také znovu objevil hudbu.

Nejnověji se v médiích objevil se svým albem "Basel". René Fisch nahrál nové album, na kterém jsem se podílel jako skladatel a producent. René Fisch je "životem prověřený" charismatický tlumočník, performer a bohemský šansoniér, umělecky doma někde mezi Tomem Waitsem, Peterem Hammillem a Arnem. Písně napsal René Fisch a já, zatímco některé texty napsal spisovatel Martin Suter. Album bylo nahráno s inženýrem Karimem Baghanim v Basel City Studios. Album vyšlo na jaře 2016 a je poctou městu na Rýnu.

Pouto k Curychu se mu stalo tak blízkým, že nyní věnoval tomuto městu desku. Jmenuje se "Basil" a ve skladbě, která nese stejný název, zpívá poeticky a přitom konkrétně osobně o tom, co dělá z Basileje jeho domov: hospody a lidé. Poprvé se s městem seznámil v 70. letech, kdy se na hudební akademii učil jako klasický saxofonista.

Členové Benjamin Jäger
(také Benny Jäger)
(Narozen ***, Swiss)
Lead Vocals, Percussion


Benjamin je švýcarský hudebník a zpěvák. Byl členem kapely Toad (1970-1971), se kterou nahrál první desku, pak se ale zaměřila na instrumentální skladby. Poté působil v kapele Deaf, kterou ale s Danym Rühlem opustil v roce 1971 po jediném albu, a tak se objevil v řadách kapely Island.

Členové Güge Jürg Meier
(Narozen ***, Swiss)
Drums, Gongs, Percussion


Güge je švýcarský hudebník a hráč na bicí a perkuse. Působil ve dvou švýcarských kapelách, nejprve Deaf a poté dark progressive rocková Island. S každou natočil jedno album. Po rozpadu obou kapel o něm není známo jeho další působení.

Členové Alfio Sacco
(Narozen ***)
Bass, Vocals


Alfio je švýcarský hudebník a hráč na basovou kytaru, který působil v kapele Island v jejích raných začátcích a není uveden na jejich debutovém albu. Objevil se pouze na živém záznamu z roku 1976 v Africana St. Gallen, Švýcarsko, na archivním albu "Pyrrho".

Členové Dany Rühle
(Narozen 21. srpna 1949, Swiss)
Guitars, Harmonica, Keyboards, Organ


Dany je švýcarský hudebník, hráč na kytaru, harmoniku a klávesy, ale také působil jako zvukový inženýr v Masters Tonstudio, St. Gallen, Switzerland.

Působil v kapelách Deaf, The Shiver, Island a Just Two (Melodic Rock-Pop Rock, album "Side On Side", 1992).

Mezi jeho záliby patří science fiction, pořítače, hudba a sbírání kytar nebo hlubinné potápění.
Oblíbené jídlo: Jednoduché vaření (cokoli jiného než dršťky)
Oblíbený nápoj: Káva a sklenka dobrého vína
Oblíbení hudebníci: Je jich příliš mnoho
Silné stránky: Neporušitelný optimista
Slabé stránky: Nenapravitelný optimista

Členové Eagon "Love" Eggler
(Narozen ***)
Bass, Vocals


Eagon je švýcarský hudebník, hráč na baskytaru, který působil v kapele Island v jejích raných začátcích a není uveden na jejich debutovém albu. Objevil se pouze na domácí nahrávce z roku 1975 ve Windlach/Raat, Švýcarsko, na archivním albu "Pyrrho".

Jako člen kapely The Steps s nimi v roce 1983 nahrál album "Tight-Rope Dancer".

Členové Jack R. Conrad
(Narozen ***)
Keyboards, Flute


Jack je švýcarský hudebník a hráč na klávesové nástroje. Působil v kapele Island v jejích raných začátcích a není uveden na žádné jejich nahrávce. Působil také v kapele Deaf a zahrál si na jejich jediném archivním albu "Alpha" z roku 1994.

Je majitelem StarDust Productions, což je hudební studio v Sound Image, L.A. Nyní žije v Curychu, kde pracuje rovněž jako hudební producent.


Členové H.R.Giger
(také Hans Rudolf Giger, Hans Rudolf "Ruedi" Giger)
(narozen 5. února 1940, Chur, Swiss
zemřel 12. května 2014, Curych, Swiss)


H.R.Giger byl švýcarský malíř, sochař a návrhář, známý především jako stvořitel uměleckého směru s názvem biomechanický surrealismus. Je nejznámější jako tvůrce hollywoodského monstra a dekorací pro film "Alien" amerického režiséra Ridleyho Scotta. Získal v roce 1980 Oscara za nejlepší vizuální efekty za svůj návrh.

Narodil se v roce 1940 v malém švýcarském městečku Chur, hlavním městě kantonu Graubünden, v rodině vyšší střední třídy. Jeho otec pracoval jako místní farmaceut. Hans byl již od mládí fascinován vším temným, později nacházel inspiraci v dílech Salvadora Dalího a Jeana Cocteaua. Již od střední školy se věnoval technice, ale maturitu složil ve finále z kreslení. Po studiích u známých švýcarských umělců jako hospitant. Po dokončení gymnázia začal studovat architekturu a průmyslový design na Zurich School of Applied Arts. Roku 1966 poprvé vystavuje své perokresby a olejomalby. Tato výstava byla natolik úspěšná, že v několika letech zná jeho práce celý svět. Téhož roku se Giger seznamuje s herečkou Li Tober. Stěhují se do Curychu, kde Giger vytvořil svá slavná díla Birth Machine, Astro-Eunuchs a Under the Earth.

V roce 1967 je spoluautorem krátkého snímku HIGH. Později natočil již delší sci-fi dokument nazvaný SWISS MADE. V roce 1970 však opouští Li a stěhuje se ke své přítelkyni Evelyn. První žena herečka a umělkyně Li Tober spáchala v roce 1970 sebevraždu. Tehdy zažívá poprvé jednu ze svých nočních můr, která se stala impulsem k jeho obrázkové knize "Necronomicon". Přechází na techniku airbrush a jeho kresby a malby si pro svou tématiku vysloužily celosvětově přijímaný název "biomechanický surrealismus". V 70. letech se osobně setkává s Dalím, dostává nabídku ke spolupráci na filmovém zpracování sci-fi filmu Duna, pro které vytváří design a nábytek Harkonnen, který se začal později v 80. letech vyrábět a kupovaly si jej nejluxusnější restaurace.

Jeho velký životní okamžik nastal až o deset let později, když v roce 1977 podnikl svou první cestu do Ameriky, kde se účastní výstavy obrazů hororu a fantasy. Na cestách v USA potkává svou ženu Miu Binzanigo. "Necronomicon" rovněž uchvátil amerického režiséra Ridleyho Scotta natolik, že se mu později téhož roku ozval scénárista Dan O'Bannon s tím, aby mu Giger udělal vesmírné monstrum pro připravovaný projekt "Alien". Giger ve spolupráci s Ridley Scottem se začíná vytvářet kultovní monstrum a dekorace pro film "Alien", což mu v roce 1980 vynelo Oscara za nejlepší vizuální efekty. Později se podílel na několika projektech, například na filmu POLTERGEIST II.

Rozvedl se s Miou, se kterou byl pouze rok a půl, ale stále zůstali přáteli a Mia mu nadále pomáhala s jeho výstavami. Stále maloval, tvořil plastiky, točil filmy, psal filmy, navrhoval šperky, ilustrpval, otevřel také první tzv. Giger Bar. V polovině 90. let koupil středověký hrad Saint-Germain Castle ve švýcarském Gruyere, kde v roce 1998 otevřel své vlastní muzeum.


První Giger Bar měl být otevřen v New Yorku. Když se ukázalo, že jeho konstrukce bude příliš drahá, bylo rozhodnuto, že lepší bude počkat, dokud nebude dostatek finančních prostředků. Tehdy se Giger potkal s architektem Thomasem Domenigem, který pracoval na výstavbě kavárny v Gigerově rodišti, ve městě Chur. Podařilo se mu Domeniga přesvědčit, aby místo kavárny vybudoval právě Giger bar. Výstavba trvala dva roky. Bar byl oficiálně otevřen 8. února 1992. Bar je celý v duchu biomechaniky. Giger navrhnul design veškerého interiéru, od páteřovitých stěn a stropu, vstupních dveří, sedadel a stolů, lamp, až po bar samotný. Vše je vymodelováno tak, že se návštěvník cítí jako ve filmu Vetřelec.

V roce 2005 se konala pod názvem Mimo dobro v pražském Národním technickém muzeu v Praze retrospektiva tohoto švýcarského výtvarníka, kterou dokonce 13. dubna 2005 sám otevíral. Měl zanícené fanoušky i skeptické kritiky, kteří v něm viděli cirkusového umělce tvořícího strašidla, nebo člověka uvízlého ve vakuu mezi výtvarným uměním a filmem.

Švýcarský výtvarník H. R. Giger, jehož proslavilo titulní monstrum z kultovní filmové sci-fi vetřelec, zemřel ve věku 74 let, když podlehl zraněním, které utrpěl při pádu.

Zpět
Studiové desky:
2004 Pyrrho (2CD)
1977 Pictures
Ostatní nahrávky:



Skupina:
CD 1
Peter Scherer - Keyboards, Vocals
Dani Rühle - Guitar, Vocals
Güge Meier - Drums, Percussion, Vocals
Egon Eggler - Bass, Vocals
Beni Jäger - Lead Vocals, Percussion
CD 2
Peter Scherer - Keyboards, Vocals
Beni Jäger - Lead Vocals, Percussion
Güge Meier - Drums, Percussion, Vocals
René Fisch - Saxophone, Vocals
Alfio Sacco - Bass, Vocals
Hosté:
Diskografie Pyrrho
2CD, vyšlo 2004, Z-Records, none

Seznam skladeb:
CD 1 - Home Recording, 1975, in Windlach / Raat (Switzerland)
01. Home Recording (Remastered Version) (39:04)
CD 2 - Live Version, 1976, in Africana St. Gallen (Switzerland)
02. Live Version (45:23)
Total Time: (84:27)

Based on a Story by Akron
Sound engineering and remastering at Gallus Studio, St. Gallen (August - October 2005)
Home Recording (Remastered Version) Recorded 1975 in Windlach / Raat (Switzerland)
Live Version Recorded at Africana St. Gallen (Switzerland) April 12th 1976
Engineer [Sound Engineering], Remastered: [Remastering]: Dani Rühle
Mastering at Gallus Studio
Producer [Produced]: Armin Eisenring
Painting [Cover Painting]: H.R. Giger
Layout [Cover Layout]: Roman Kellenberger

Skupina:
Peter Scherer - Keyboards, Pedalboard [Pedal-Bass], Crotales, Voice [Voices]
René Fisch - Saxophone [Saxes], Flute, Clarinet, Triangle, Voice [Voices]
Benjamin Jäger - Lead Vocals [Lead - Vocals], Percussion
Güge Jürg Meier - Drums, Gong [Gongs], Percussion
Hosté:
Diskografie Pictures
Vyšlo 1977, Round Records, No. 01001 (Switzerland)
CD 1996, The Laser's Edge, LE 1024 (US) Remastered by Bob Katz with a bonus track

Seznam skladeb:
01. Introduction (1:28)
02. Zero (6:12)
03. Pictures (16:58)
04. Herold And King / Dloreh (12:13)
05. Here And Now (12:20)
Total Time: (48:43)

Bonus track on 1996 CD release:
06. Empty Bottles (23:35)

Recorded and mixed at "Dischi - Ricordi" Studios, Milano, Italy, 24th July to 3rd August 1977
Producer: Claudio Fabi
Engineer: Carlo Martenet, Ezio De Rosa, Mario Carulli
Executive-Producer: Erwin Pircher
Mixed: Claudio Fabi, Ezio De Rosa
Mastered: Rico Sonderegger
Other ["herold"-mask Made]: Marlysa Fehr
Painting [Front Cover]: H.R. Giger
Design [Cover]: Güge Meier, Pierre Bendel
Photography: Rico Fischbacher
Nové vydání CD od The Laser's Edge přichází s 23 minutovým bonusovým kouskem "Empty Bottles", který rozhodně zní raněji než "Pictures" a je zde skutečná basová kytara. Tento kousek není nijak zvlášť temný nebo zlověstný, zní to spíš jako kapela, která jamuje v jejich suterénu. Tento kousek má více společného s canterburskými kapelami jako Soft Machine nebo Hatfield & the North.

Zpět

První sestava Island z roku 1973


ISLAND (zleva): Güge Meier dr, Eagon Eggler bs, Dany Rühle gtr, Peter Scherer org-keys,
Jack R. Conrad keys, Beni Jäger lead voc.




ISLAND 1974 - zleva: Güge Meier: drums, Jack R Conrad: keys, Peter Scherer: Keys, Dany Rühle: guitars,
Beni Jäger: lead voc, Egon Eggler: bass





ISLAND 1974






Švýcarské rockové legendy




ISLAND Stadttheater St. Gallen 1973


ISLAND 1974 (behind) Jack R. Conrad, Egon Eggler, Güge Meier, Peter Scherer, Dany Rühle, (front) Beni Jäger

Zpět
Oficiální stránky:
nejsou


    ProgressRock Nahoru
Made by 
©  14.9.2020 
Menu Poslední aktualizace: 14.9.2020
mbrezny@centrum.cz© 
...a vzkaz autorovi!©