Galasphere 347 - progressrock.cz
   
   


Zpět
Skupina GALASPHERE 347 byla založena v roce 2018 a představuje anglo-skandinávskou spolupráci členů kapel jako HENRY FOOL, WHITE WILLOW a WESERBERGLAND, takže svým způsobem se jená o superskupinu. Její sestavu tvoří zpěvák, klávesista a kytarista Stephen James Bennett, Ketil Vestrum Einarsen se ujal kláves, programování a flétny, Jacob Holm-Lupo hraje na kytaru a basu a Mattias Olsson usedl na bubenickou stoličku ujal se i navíc kláves a kytary.

Symphoničtí rockeři GALASPHERE 347 vydali své debutové album jen s označením kapely "Galasphere 347" 20. července 2018 pod hlavičkou Karisma Records. Video od Stephena Bennetta dostalo název "The Voice of Beauty Drowned Part I". Je to, jak vysvětluje skupina "Píseň o touze a ztrátách" a tvoří ji první část úvodní skladby alba. Album hudebně představuje technickou přehlídku progresivního rocku s pokroucenou naléhavostí krautrocku, přes intimitu dodanou zpěvákem a skladatelem. Pro své debutové album, které se skládá ze tří songů delšího tvaru, takže album má podobu klasického progu 70. let, stvořili GALASPHERE 347 dílo, které je založeno epickém, širokorozsáhlém základu. Je plné silného a dynamického zvuku bicích, který se propojuje s vinoucími se tóny baskytary, kytarovými řezanými riffy, medově sladkou flétnou a rozmáchlými analogovými klávesami, a to vše je doplněno vášnivými vokály. Společně tito nesmírně zkušení hudebníci bez problémů předvádějí technickou přehlídku progresivní rockové hudby s kroucenými vpády krautrocku, a to díky intimitě skladeb a skladatele. Album má sice jen cca 41 min délky, ale skupina říká: "Je to dost času na to, aby Jupiter dosáhl rychlostí světla".

GALASPHERE 347 před nedávnem prohlásili: "Naše debutové album je jako progresivní rocková plavba vesmírem - se Stephem Jamesem Bennettem u kormidla. Je to splynutí společné hudební minulosti čtyř členů kapely, kteří se spolu dali dohromady v mezigalaktickém nahrávacím studiu". Mix alba provedl Jacob v Dude Ranch Studios, Sandoya, Norsko a masteringu se ujal Andy Jackson, nejznámější ze spolupráce s PINK FLOYD, přebal alba vytvořil Jarrod Gosling.

Zpět
Členové
Stephen Bennett - Vocals, Keyboards, Guitars, Bass pedals (Henry Fool, No-Man, The Opium Cartel, Tim Bowness)
Ketil Vestrum Einarsen - Keyboards, programming and flute (Motorpsycho, Rhys Marsh, White Willow, Weserbergland)
Jacob Holm-Lupo - Guitar and Bass (White Willow, The Opium Cartel, Weserbergland)
Mattias Olsson - Drums, Keyboards, Bass pedals, Guitars (Änglagard, Necromonkey, White Willow, Weserbergland, Rhys Marsh, The Opium Cartel)

Členové
(Celým jménem Stephen James Bennett)
(známý jako Stephen Bennett)
(Narozen ***, Skelmersdale, Lancashire)
Novatron 400, Keyboards, Guitars, Mellotron, Electric Piano, Keyboards, Moog Bass, Ebow Guitar, Synths, Bass Synth


Stephen Bennett je anglický hudebník, skladatel a filmový tvůrce narozený ve Skelmersdale v Lancashire. Hraje na všechny druhy kláves, bubny a na kytaru. Poprvé se uvedl a vzbudil veřejnou pozornost v 80. letech minulého století v kapele LaHost, nové vlně progresivního rocku, která vystupovala v Marquee Club v Londýně.

Po rozpadu LaHost se Bennett věnuje hudební kariéře se svoji vlastní kapelou The Fire Thieves, spolupracuje s Timem Bownessem a skupinou Henry Fool. Také zpíval a hrál na klávesy na dvou albech The Opium Cartel. Svými klávesami také doplňuje nahrávky kapely No-Man s Stevenem Wilsonem a Timem Bownessem.

Jeho spolupráce z roku 2014 s Timem Bownessem "Abandoned Dancehall Dreams" dosáhla čísla 18 ve Rock Rock Chart ve Velké Británii. Skladba "Smiler at 50" z tohoto alba byla v roce 2014 nominována na cenu magazínu Prog. Další spolupráce s Timem Bownessem na albu "Stupid Things That Mean The World" dosáhla čísla 10 v Rock Rock Chart v UK.

Bennett se podílel jako spoluautor na většině písní na albu Tima Bownesse z roku 2017 "Songs from the Ghost Light", stejně jako nahrál klávesy, kytaru, editoval, nahrával a připravoval materiál pro mixování, kterého se ujal Steve Wilson. Album doprovázelo v roce 2017 také EP "Songs from the Ghost Light". Obě dvě nahrávky bodovaly v britských žebříčcích.

Bennett také spolupracoval s Lady Sara Rönneke, Davidem Tornem, Hughem Hoppem a Davidem Pickingem. Vytvořil hudební videa pro Tima Bownesse, Petera Chilverse a No-Man a dokončil jeden vyprávěcí krátký film The Perfect Number.

Napsal o softwaru Logic Pro Digital Audio Workstation společnosti Apple pro Sound on Sound, mimo jiné napsal také několik knih o hudební technologii pro PC-Publishing. Píše také pro Audiomedia, Tape-op a magazíny Pro sound news a Electronic sound.

Členové Ketil Vestrum Einarsen
(Narozen 26. ledna 1977)
Keyboards, Programming, Flute
(Motorpsycho, Rhys Marsh, White Willow, Weserbergland)


Ketil Vestrum Einarsen je norský flétnista, ale hraje také na další nástroje jako saxofon a klávesy.

Einarsen hrál nebo byl členem hudebních skupin jako jsou Jaga Jazzist (2002 až 2005, 2006), White Willow a Geir Lysnde Listening Ensemble, ale jeho jméno se také objevuje na hudebních albech Motorpsycho a Haakon Ellingsen. Do dnešního dne (2011) nevydal žádné sólové album.

Členové Jacob Holm-Lupo
(Narozen 15. července 1971, Oslo, Norway)
Guitar and Bass (White Willow, The Opium Cartel, Weserbergland)


Jacob Holm-Lupo je norský kytarista, skladatel a producent. Svoji hudební kariéru začal už v 17 letech, kdy se rozhodl stát se hudebníkem. Nejznámější je jako hlavní skladatel art-rockové kapely White Willow, ve které působí od počátku 90. let, a The Opium Cartel, kterou založil poměrně nedávno. Vede také Termo Records spolu s Larsem Fredrikem Froisliem a také nahrávací a mixážní studio Dude Ranch Studio nedaleko města Oslo. S White Willow už nahrál sedm studiových alb.

Spolupracuje také úzce s bubeníkem, producentem a klávesistou Mattiasem Olssonem, známým z Änglagard a Pineforest Crunch nebo White Willow.

Členové Mattias Olsson
(Narozen 9. ledna 1975)
Producer, Adding Musician


Mattias Olsson se narodil se v Hong Kongu švédským rodičům. V roce 1981 se přestěhovali do Stockholmu. Od svých osmi let jako bubeník začal svji hudební kariéru jako klasický perkusista, který hrál v orchestrech a big bandech na Ekerö v okolí Stockholmu. Jako vedlejší činnost k nahrávání a produkci kapel Mattias Olsson psal články (související s hudbou) pro několik švédských časopisů. Mattias Olsson je ženatý s Asou Carildovou a mají spolu tři děti.

Když mu bylo 17 let, vstoupil do progresivní rockové kapely Änglagard. Änglagard se skládala z hudebníků z Ekerö a Waxholmu. Kapela byla silně ovlivněna kapelami jako King Crimson, Yes a Genesis, ale také poslouchal méně známé kapely jako Shylock, Cathedral a Yezda Urfa. Änglagard se rychle stali známými pro jejich instrumentální dovednosti a dynamický rozsah, který často připomínal klasickou hudbu. Když skupina začala aktuální trend v progresivní rockové scéně bylo nutno použít i nejnovější digitální zařízení. Änglagard se místo toho rozhodl použít staré klasické progové vybavení, jako je baskytara Rickenbacker, Minimoog a Mellotron. Änglagard nahráli dvě studiová alba v 90. letech "Hybris" (1992) a "Epilog" (1994). Zaznamenali také živé album s názvem Buried Alive (1996). Titul byl vlastně žertem od Mattiase, že nejhorší titul pro živé album musí být ...Buried Alive. Po dlouhé přestávce kapela vydala své třetí album "Viljans Öga" v roce 2012.

Udělal také několik studiových nahrávek s kapelou White Willow a Pär Lindhem.

Po odchodu z Änglagard se připojil ke švédské popové kapele Pineforest Crunch, která dosud zaznamenala tři alba "Make Believe", "Watergarden" a "Panamarenko". Alba "Make Believe" se prodalo více než 50000 kopií jenom v samotném Švédsku. Kapela ovlivněna hudbou od R.E.M, American Music Club až po King Crimson a The Sundays. Pineforest Crunch měl velmi silný D.I.Y ethos a zaznamenal šest demo nahrávek dříve než podepsali smlouvu s Abbasi staré značky Polar. Skupina měla hit z prvního alba "Cup Noodle Song". Singl byl hitem ve Švédsku a Japonsku a vedl k intenzivnímu turné. Druhé album "Watergarden" bylo nahráno v Anglii spolu s producentem Radiohead Jimim Warrenem. "Watergarden" obsahovalo mix orchestrálních aranžmá s Mellotronem a experimentální kytary. Souběžně s Pineforest Crunch začal hrát na bicí a příležitostné klávesy s Reminder (polo-akustický melancholický pop/rock).

Od té doby hrál v mnoha projektech a nyní působí jako nahrávací producent. Objevil se jako hostující hudebník na různých albech (např. kapely Thieves’ Kitchen) a založil pop-projekty Geller (dříve známý jako Andreas och Jag), Nanook Of The North, stejně jako Molesome. Nejenže produkoval většinu své vlastní hudby, ale také produkoval Celestine, Kit le fever a texasského prog rockera Deadwooda Foresteho, Vijaya, Devi, Clockwork, AK-Momo a mnoho dalších.

Spolu s hudebníkem a skladatelem Matti Byeem skládal Mattias Olsson hudbu jak pro film, tak pro divadlo. V roce 2009 napsali hudbu na produkci divadel Dramaten a Stadsteatern ve Stockholmu. Hráli také společně na poklidných filmových festivalech a výstavách jak v Tromsö, tak ve Stockholmu. Napsali a nahráli hudbu pro Berlín, Nanook of the North a Metropolis Fritze Langse.

Mattias Olsson provozuje vlastní studio blízko Stockholmu ve studiu Roth Händle Studio. Studio začínalo jako jednoduché domácí studio s použitím Akai Dps-12 a spousty mikrofonů. Neexistoval žádný plán, aby se stal producentem, ale když se začaly objevovat objednávky, začaly se objevovat i zaznamenaná alba. Malé domácí studio je místo, kde švédská popová skupina Andreas & Jag začala nahrávat tři alba. Andreas & Jag tvořili Mattias Olsson a Andreas Morland. Další kapely, které nahrály v tomto domácím studiu byly Pineforest Crunch a Nanook of the North. První opravdové sludio bylo ve Finnboda Varv nedaleko Stockholmu, kde již své EP nahrávaly kapely jako Kit le Fever a Clockwork. Studio má sbírku hudebních artefaktů včetně klavírů, píšťalových varhan, Stylofonů, mellotronu a Celesty.

V roce 2010 byla uzavřena pobočka v Sundbybergu a studio mělo pouze krátkou pauzu, než se přestěhovala do Sollentuny.

Zpět
Diskografie
2018 Galasphere 347


Skupina:
Stephen Bennett (No-Man, Henry Fool, Tim Bowness) - Vocals, Keyboards, Guitars, Bass Pedals
Ketil Vestrum Einarsen (White Willow, Weserbergland, Rhys Marsh) - Keyboards, Programming and Flute
Jacob Holm-Lupo (White Willow, The Opium Cartel, Weserbergland) - Guitar and Bass
Mattias Olsson (Änglagard, Necromonkey, White Willow, Weserbergland) - Drums, Keyboards, Bass Pedals, Guitars
Hosté:
Akaba - Backing Vocals
Dave Scragg - Trombone
Galasphere 347
vyšlo 20. července 2018, Karisma Records, KAR144CD (Norway)

Seznam skladeb:
01. The Voice Of Beauty Drowned (10:46)
02. The Fallen Angel (15:38)
03. Barbarella's Lover (15:19)
Total Time: (41:43)

Recorded over 2016-2017 at Dude Ranch Studio, Sandoya, Norway, at Roth Händle Studios, Stockholm, Sweden, at Chaos Studios, Norwich, England, and Weserstudio, Norway
Produced: Stephen Bennett and Jacob Holm-Lupo
Mixed: Jacob at Dude Ranch Studios, Sandoya, Norway
Executive producer: Ketil Vestrum Einarsen
Mastered: Andrew Jackson at Tubetech, England
Artwork: Jarrod Gosling/Regal Worm

Zpět


Ketil Vestrum Einarsen

Jacob Holm-Lupo

Stephen Bennett

Mattias Olsson

Zpět
Oficiální stránky:
https://www.facebook.com/galasphere347/
https://galasphere347.bandcamp.com/
https://progressivemusicplanet.com/2018/07/18/galasphere-347-galasphere-347/
http://www.theopiumcartel.com/


ProgressRock Nahoru
Made by 
©  7.10.2018 
Menu Poslední aktualizace: 7.10.2018
mbrezny@centrum.cz© 
...a vzkaz autorovi!©