Když se kladivo setká s kovadlinou, létají jiskry a během tohoto procesu se meč stává silnější než dříve. Totéž se stalo v
roce 1995, když se basista, skladatel a producent Bob Madsen seznámil se zpěvákem, skladatelem a kytaristou Brianem Clinem
v North Bay Area v Kalifornii. Brian a Bob začali spolupracovat na několika melodiích napsaných Bobem a začalo jejich celoživotní
"jiskření". V Brianovi Bob našel dokonalý hlas pro svou múzu. Jediným problémem bylo Brianovo mrzuté domáhání se "jenom více slov
potřebných pro melodii", které obvykle narážely na dokonale postavený příběh, který Bob vytvořil (v procesu nazvaném "lyrické
kuchání"). Samozřejmě, že Bob truchlil, co se stalo s jeho texty, než se zamiloval do Brianových melodií. V tomto okamžiku Bob
obvykle spráskl ruce a vzdal se. Zpočátku se Bob snažil využít místních hráčů k vytvoření kapely, ale nešlo to tak docela dobře. Pak si vzpomněl na svého starého přítele a bývalého zpěváka a zakládajícího člena kapely Enchant Briana Clineho. Brian udělal nějakou skvělou práci na Bobově jazzovém albu a oba měli tak dobrý čas, že zdálo se, že není žádný zájem, aby znovu spolupracovali. Přesto Bob zavolal Brianovi, prosil, křičel a žadinil, dokud Brian konečně souhlasil, že se stane součástí kapely. Po téměř desetiletém přátelství se oba dva rozhodli založit společně skupinu. Pak se ještě Kenny Steel připojil ke kapele. Zčerstva venku z programu pro zotavení závislých metalových hlav, Kenny připojil chybějící složku, kterou Brian a Bob tak jasně potřebovali. Zejména věděl, co to sakra udělá hudebně, zatímco Bob a v menší míře Brian neměli v tomto ohledu ani páru. Kenny je muž s deseti prsty, které vědí, co mají dělat po většinu času. Běžně je přesvědčí, aby udělali úžasné věci na kytaru a klávesy a pomáhá nesmírně, když se Bob a Brian ocitnou v hudebním koutě. Kapela dostala název 41POINT9 a je označována jako prog rocková kapela, ale Bob a Brian by o tom pravděpodobně nikdy nedebatovali. Tato skupina ne zrovna zručných muzikantů začala skládat hudbu a rozvíjela se. Během tohoto směřování nějak přesvědčili Nicke D'Virgila a Jimmyho Keegana ze Spock's Beard nebo Dave Weckla (Chick Corea Electric Band), aby se zapojili do tohoto projektu a podíleli se na přípravě prvního alba. Po dokončení 7 z 9 písní pro debutové album s názvem "Still Looking For The Answers" se projektu ujala Prog Rock Records a album vyšlo v květnu 2011. Album přineslo skvělý mix žánrů od rocku k folku až po fussion a prog rock. "Nezajímáme se o styly nebo subjekty ani o klasifikaci písní. Začneme s nápadem a necháme se nápadem vést, kam nás píseň zavede. Každá píseň je jedinečným dobrodružstvím, a pokud není odlišná ode všech ostatních, vystupujeme z toho. Obvykle nejdříve napíšeme texty a pak přidáme hudbu, abychom dodrželi koncept skladby. Takhle můžeme přinést různorodou škálu hudebních vlivů, podobně jako vizuální umělec, který není omezován žádnou konkrétní barvou, štětcem nebo dokonce tradičními médii. Vlastně vytváříme skladby bez ohledu na to, jak bychom si je mohli, nebo dokonce dokázali představit." Bob pokračuje, "Mohli bychom spojit Stravinského smyčce s funkovu basou a elektrickými kytarami. Hip-hopové nebo EDM produkční styly se mohou setkat s folkovou kytarou, jazz fussion nebo new wave synthezátory spolu s texty vyprávějícími příběhy, které by byly doma i na klasickém fokovém albu. Prostě se o to nestaráme, pokud je píseň dobrá." "Všimněte si, že jsme nezmínili slovo Prog?" Brian dodává: "Absolutně milujeme progresivní hudbu, nicméně ani tam se nezastavíme. Neměla by proměňvat i progresivní hudba? Proč se používají stejné stylistické normy, které byly používány již od 70. let 20. století a stále se nazývají progresivní? To není progresivní - to je stagnující. Chceme čerpat z vesmírné vlivy a jít nově někam, který je "progresivní" podle našich vlastních standardů, stejně jako velké skupiny 70. let jejich generace." "Nechápejte nás špatně," pokračuje dále Bob, "skládáme písně s velmi silnou pop citlivostí a cítíme, že jsou neobyčejně poslouchatelné; prostě necítíme tlak na to, abychom zůstali v jednom žánru nebo tónině. Nezáleží na tom, pokud to bude sloužit písni." Kapela v roce 2017 uvedla, že jejich nové album ozvučeno a namixováno z větší části už v roce 2011. Takže, co kapela dělala posledních 6 let? V roce 2011 pracovali na albu s velkou chutí a získali i menší mezinárodní ohlas. Ale pak se to nějak prerušlo kvůli osobním problémům, které změnily životy, ale členové kapely je považují už za uzavřené. Bob se pak přiznal, že v tom bylo stěhování, přišel poloviční důchod, nastartoval a zavřel několik podniků, prostě život jej pohltil. Brian se rovněž snažil o odchod do důchodu a začít novou kapitolu svého života v Northern California Foothills , jen pár kilometrů od Boba a Kenny rozvíjel svoji výuku Music Teaching v oblasti hudby, úžasný juggernaut, což je nejlepší a nejoblíbenější hudební vzdělávací program v okrese Nevada. V letech 2013-2014 Bob začal sbírat materiál pro další album, vydávali několik singlů na menším nezávislém labelu, ale neměli schopnost řidit marketing správným způsobem a album se tak během procesu zdrželo. Hlavní tři členové 41POINT9 byli pospolu, ale pokaždé se objevil i jiný člen, který byl jejich mentorem a důvěrníkem. A tím je mezinárodně známý a uznávaný nahrávací inženýr Tomem Size. Takže měli velké štěstí, že jej mohli zapojit do projektu a od té doby jej nazývat blízkým přítelem. Ale nikdy není nic jenom růžové. Tom byl asi zpoloviny hotov s mícháním nejnovějšího alba, když se dozvěděli, že bojuje proti rakovině melanomu. Protože jeho onemocnění se nelepšilo a léčba jej stále více oslabovala, pozastavili projekt jako projev Tomovy podpory. Kdyby nebyl v tuto chvíli k dispozici, pak by to bylo, kdybychom čekali, až bude opět zase zdravý a že se může vrátit na své místo na míste. Tom stihl zremixovat celé první album a skoro polovinu druhého. Čekání se protáhlo asi na rok a půl. Tom nakonec prohlál svoji bitvu a dne 30. října 2016 zemřel. Bob byl jmenován jednatelem jeho obchodního projektu a strávil posledních šest měsíců, když spravoval studio a vracel nahrávky ze studia bývalým Tomovým klientům. Takže až poté se 41POINT9 vrátili do práce a dokončili album, do kterého Tom vložil svého srdce a duši. Měli úžasné štěstí, že se jim nabídlo několik špičkových inženýrů, kteří by jim pomohli dokončit projekt, ale nakonec si zvolili Matta Wallace, zvukaře a producenta takových kapel jako Maroon 5, Dave Matthews Band a REM. Jen tak na okraj, Tom před třiceti lety vyučil Matta a měl tal velký vliv na to, aby se Matt dostal do oboru. Takže pokud vše půjde dobře, měl by být konečný produkt připraveni k lisování a digitálnímu vydání do konce srpna 2017. 41POINT9 vydali 21. září 2018 dvě alba mezinárodně. Jedno z nich je jejich zbrusu nové druhé album nazvané "Mr. Astute Trousers" a druhé je remixovaná a remasterová verze jejich debutového alba "Still Looking For Answers". Skupina byla zaneprázdněna vytvořením řady vysoce kvalitních koncepčních videí, které pomohou představit album a přichystat se později v roce na turné. První video z nového alba "These Four Lands" se objevilo v červenci 2018. Další video ke skladbě "The Marine" se objevilo v srpnu 2018 a její text vychází ze skutečného příběhu vojáka U.S. Marine Corps zabitého v Afghánistánu. Kapela tímto videem vzdala hold poctě a tradicím Marine Corps a na památku jejich obět. Veškeré výtězdy z tohoto videa byly poskytnuty společnosti The Semper Fi Fund, charitativní organizaci, která poskytuje okamžitou finanční pomoc a celoživotní podporu pro raněné v boji nebo vojákům s trvalými následky a jejich rodinám. Nové album "Mr. Astute Trowsers" je další eklektická směs žánrů a stylů. Jedná se o progresivní rockové album v tom nejlepším slova smyslu. Je to Prog, ale není omezen žádnou formu. Písně jsou zcela odlišné a mají úžasné muzikantství. Jediné přímé připomenutí ke klasické prog hudbě jsou varhany v "For The King", které zní velmi podobně jako Keith Emerson nebo Rick Wakeman. Skladba "Tilting At Windmills" je zase fusion s úžasnou basovou linkou, která prochází celou písní. "Don't Cut Down The Rose" zase zní jako staří dobří Doobie Brothers. "The Marine" je skvělá skladba založená na pravdivém příběhu o vdově Marine, která chtěla spát vedle rakve svého manžela, aby s ním mohla strávit jednu poslední noc. K poslechu bych doporučil skladbu "Confessions At Midnight" s velmi nakažlivým aranžmá a docela povedeným klipem. Ostatně vznik skladby je připisován nevinnému dotazu. Bassista Bob Madsen řekl: "To, co začalo jako neviný vtip, vyvinulo se ve skutečnosti v hezkou melodií. Jednoho večera skupina přemýšlela, proč jste nikdy neslyšeli Prog ve Strip Klubu? To se zdálo nespravedlivé. Takže 41POINT9 přijali tuto výzvu a napravili tento tragický problém. Tak se zrodila píseň "Confessions At Midnight". Progrockeři poprvé můžete slyšet 'Prog In A Strip Club'. Pánové, vítejte... Video k této písní vypráví příběh burlesque tanečníce, která se zamiluje do jejího konferenciéra a jiskry určitě létají! Užívejte si!" "Obtíž turné je, že máme skutečný problém najít bubeníka kapely," uzavírá Bob. "Všechny, které jsme vyzkoušeli, spontánně vyhořeli. Myslím, že to je to tím, že využiváme stejnou talentovou agentury jako Spinal Tap." Takže nezbývá než věřit, že se jim podaří doplnit koncertní sestavu, aby mohli potěšit své fanoušky i naživo. |
Členové: Bob Madsen - Bass and Assorted Noises Brian Cline - Vocals Kenny Steel - Keyboards, Guitars |
Bývalí členové a hosté: Chad Quist - Guitars Mike Vanderhule - Drums Jay Tausig - (2013-) (Shotleg) Tony Carey - |
Bob Madsen (Narozen ***, Concord, Kalifornie) Bass Bob Madsen začal život jako jediný buněčný organismus, který prostřednictvím série rychle se rozvíjejících buněčných dělení a specializace nakonec se stal plnoprávným dvounohým organismem, který rád hraje s nízkými frekvencemi. K tomuto účelu zaměstnává závratnou řadu basů a velkých věcí typu reproduktorů, které otřásají okny a chrastí stěny. Jeho dvě největší lásky v jeho životě jsou jeho rodina a příležitost obtěžovat kytaristy. Bob je i nadále přesvědčen, že tvorba slovních hříček je nejvyšší umělecká forma, která byla vyvinuta lidstvem. Bob se také rád pohrává s knoflíky jako s kormidelním kolem na zvukařském pultu a všeobecně se domnívá, že jej to nabíjí, protože má tolik hraček. Bob hostoval na albu "Break" kapely Enchant z roku 1998. Společnost Highlander Company Records byla dítětem Boba Madsena a světově proslulého inženýra / producenta Toma Size. Dva dlouholetí přátelé založili společnost původně jako inkubátor pro začínající umělce. Nicméně kvůli předčasnému úmrtí Toma v říjnu roku 2016 byl Bob nucen přehodnotit směrování společnosti. V současné době funguje THCREC jako prostředek podporující různé hudební projekty. |
Brian Cline (Narozen ***, Napa, California) Vocals "Když vyrostu, chci být hudebníkem, abych se mohl setkávat s novými lidmi a činit lidi šťastnými". napsal Brian Cline pro školní noviny, když mu bylo osm let, a od té doby se od toho snaží dosáhnout i ve skutečnosti. Navštěvoval školu v Los Lomas, poté Las Lomas High School. Pak vystudoval obor Ekonomie na San Francisco State University a začal pracovat ve společnosti Wells Fargo. je ženatý s Diane Hardigree Cline. Cline vyrůstal v hudební rodině a jeho matka i strýc byli profesionálními hudebníky. Inspirovan Beatles se od svého strýce naučil několik kytarových akordů a prodělal i matčiny lekce klavíru. Když ale žádný z jeho sedmiletých přátel s ním nechtěl vytvořit kapelu, Clineova vášeň pro hudbu se od té doby vzdalovala. Cline absolvoval své první profesionální vystoupení ve věku 14 let jako součást strýcovy kapely a hrál na elektrickou kytaru i na strýcově albu. Krátce poté založil v roce 1998 skupinu Mae Dae a začal hrát na baskytaru, skládat písně a protože se toho nikdo jiný v kapele neujal, začal i zpívat. Postupně se Mae Dae proměnili v progresivní rockovou kapelu Enchant ve snaze napodobit některé z jeho prvotních hudebních vlivů Marillion, Rush nebo Genesis. Enchant byli hlavním projektem Clineho, dokud neopustil kapelu v roce 1991, a to hlavně kvůli jejímu uměleckému směřování. Když natočili několik demonahrávek, rozhodl se Brian raději pro sólovou kariéru. Brian zjistil, že chtěl být radši zpěvačkou Sarah McLachlan než kapelou jako Rush nebo Dream Theater. V době, kdy opustil kapelu, Enchant se vydali na turné a stali se dokonce spřízněni se svými idoly Marillion, když v roce 1993 Dream Circle Records pod záštitou IRS Records vydala album Enchant "Blueprint Of The World", které produkoval kytarista Marillion Steve Rothery a Cline byl na vedlejší koleji. Nahrávky se prodalo přes 25 000 kopií v Evropě a Japonsku. Brian pak ještě jednou hostoval na třetím albu "Time Lost" kapely Enchant z roku 1997, pro které složil hudbu k písni "Standing Ground" a hrál na baskytaru ve skladbě "Mettle Man". Po odchodu z Enchant, Cline pocítil, že prochází něčím jako krize identity, když skončil v jiné skupině každé dva měsíce. Po chvíli začal více skládat a hrát s doprovodnými kapelami, které jej sice neuspokojily hudebně, ale dovolily mu alespoň pochopit smysl pro instrumentaci, pomomohlo mu to naučit se vnímat publikum, být profesionálem, že když něco děláte od srdce, lidé na to reagují. Během těhotenství manželky Cline přišel na myšlenku, aby vystupoval jako sólový umělec. Během tří měsíců sám natáčel a nahrál originální a cover materiál. Požadavky publika na kazetu nebo CD přicházely stále častěji, takže počátkem roku 1998 vstoupil do studia a natočil EP "Within Without" (2001) a později i desku "Hold The Keys", skládající se výhradně z originálních písní. Album bylo vydáno na jeho vlastní značce Dionysongs a prodávalo se na jeho vystoupeních. Po vydání alba začal Cline hledat hudebníky, se kterými by vystupoval jako s kapelou. Vyhlásil konkurzy na basistu a Clineův starý známý, pětistrunný baskytarista Andrew Lion se ukázal jako ten správný. Aaron Gottlieb přijal místo bubeníka poté, co vstoupil na stage na koncertě Clineho, zpíval doprovod a důvěrně řekl Clinemu: "Pokud chceš funky, já jsem ten člověk." Elektrický kytarista Rob Sherman působil v Clineho oblíbené místní kapele None of the Above. Vytáhl jej z diskotékové kapely, v níž hrál, a proto se oblékal do polyesteru a nosil afro paruku. Jeho příchodem pak vznikl Brian Cline Band. V roce 1999 začali působit jako plnohodnotná kapela, zkoušeli a odehráli nesčetně vystoupení, od koncertů a festivalů až po hraní v nočních klubech a na firemních akcích. |
Kenny Steel Jako mladý muž v jižní Kalifornii, v době, kdy byly uchovávány záznamy, Kenny Steel vstoupil do armády, kde byl poslán do Německa, aby cvičil se skupinou přesných úderných lam. Kenny opravdu rád pracoval s lamami, dokud nešťastnou tréninkovou nehodou zahrnující křečka a sklenici hořčice, zůstal v kómatu několik dní. Zlomený a rozplývající se blahem vláda uvědomila, že Kennyho dny jsou přesvědčivým lamatickým řidičem, a rozhodli se, že budou provádět podivné pokusy o chudé Kenny. CIA se v nekonečné moudrosti rozhodla stáhnout encyklopedické poznatky o kytarech Heavy Metal (velké vlasy) a hudební teorii na počítačový čip, implantovaný do Kennyho mozku, aby urychlil umění C.G.W. nebo "Covert Guitar Warfare". Ale předtím, než mohl Kenny proniknout do nepřátelské podvratné kultury Heavy Metal, kvůli rozpočtovému překlepu, který zanechal pro projekt pouhých 6,54 kanadských dolarů, vzdala se CIA zbraně známé jako Kenny Steel. Nyní dohání mládí, zahajuje rockové projekty jako 41POINT9 v roli hlavního drtiče a co-spisovatele, což mu pomáhá pomstít se křečkům kdekoliv. |
2018 Mr. Astute Trousers 2011 Still Looking For The Answers |
Skupina: Bob Madsen - Bass Brian Cline - Bass, Vocals Kenny Steel - Guitars Hosté: Grant Reeves - Sax (08) Chad Quist - Guitars (04) Mike Vanderhule - Drums (04) |
Mr. Astute Trousers Vyšlo 19. října 2018, The Highlander Company Records, THCR00002CD Seznam skladeb: 01. When Valkyries Cry (8:54) 02. For The King (7:01) 03. The Marine (5:30) 04. Confessions At Midnight (5:24) 05. The Black Line (6:12) 06. Tilting At Windmills (6:59) 07. These Four Lands (4:51) 08. Don't Cut Down The Rose (8:14) 09. Big Data (6:32) 10. ...and Now (0:09) 11. The Loch (4:25) 12. Familiar Strangers (5:32) Total Time (69:43) Producer: Matt Wallace, Tom Size Master Engineer: Tom Size Mastering Engineer: Dave Collins |
Skupina: Bob Madsen - Bass Brian Cline - Guitars, Vocals Kenny Steel - Guitars, Keyboards Hosté: Nick D’Virgilio - Drums Jimmy Keegan - Drums Dave Weckl - Drums Maurice Butterfield - Drums Jackie Guyton - Backing Vocals Leah Hume - Backing Vocals Molly Roth - Backing Vocals |
Still Looking For The Answers Vyšlo 3. května 2011, Prog Rock Records, PRR307 reissued 2018 Seznam skladeb: 01. The Bullet's In The Barrel (7:12) 02. Living In Hard Times (7:58) 03. Building Blocks (4:49) 04. The Feather (5:28) 05. One In A Bar (7:29) 06. Surface Tension (A Drive Thru The City) (6:55) 07. Promise The Moon (6:38) 08. Still Looking For The Answers (6:07) 09. The Torch (23:59) Total Time: (56:41) Music, Lyrics, Recorded, Mixed, Concept [Cover Concept]: Bob Madsen Music, Recorded, Mixed: Brian Cline, Kenny Steel Mixed: Tom Size (03,04) Master Engineer: Tom Size Mastered: Ken Lee Remastering Engineer: David Collins Art Direction, Design: Jacob Meggers |
|
Oficiální stránky: http://www.41point9.com/ |
|
mbrezny@centrum.cz© ...a vzkaz autorovi!© |