|
![]() ![]() |
![]() YUKA & CHRONOSHIP byla založena v roce 2009 jako japonský Neo-Prog rockový kvartet z podnětu klávesistky, zpěvačky a skladatelky Yuka Funakoshi, což je velice vzácné ve světě v této oblati. Yuka sama je aktivní jako sólová umělkyně už více než deset let. Ve skupině ji podporují další muzikanti, a to jak ve studiu i na koncertech - Shun Taguchi (basa), Takashi Miyazawa (kytara) a Ikkó Tanaka (bicí, perkuse). První nahrávky se nesly ve stylu pozdního progresivní rock 70. let. Yuka debutovala jako písničkářka ve spolupráci se Shun Taguchiho jako jejím producentem u Pioneer LDC (Japonsko) v roce 1998. Od té doby vydala další tři alba, dvě u Pioneer LDC (Japonsko) a jedno pak u Sony Music (Japonsko). Funakoshi byla přitahována tím, co popisuje jako "velmi okázalý a flexibilní druh hudby". Baskytarista a hudební režisér Chronoship Shun Taguchi poukázzal na to, že tyto definující charakteristiky díla Ravela a Debussyho jsou "zcela běžné v progresivní hudbě" ![]() Částečně díky úspěchu třetího alba Yuky mimo Japonska, jehož zaznamenalo více než 20.000 stažení na iTunes Store, se Yuka a Shun rozhodli dát si pauzu od výroby "hudby na prodej" a vytvořili instrumentální jednotku zaměřenou více na diváky po celém světě. "Tak jsem se rozhodl nasměrovat směr Yukyiny hudby do žánru prog rocku," říká Taguchi. "To jí dalo větší svobodu při skládání a přiblížilo mě to, o čem jsem snil od svých 13 let, kdy jsem poprvé slyšel "The Dark Side Of The Moon" od Pink Floyd." Je zvláštní, že před uvedením Chronoship v roce 2009 neměla Yuka Funakoshi absolutně žádné základy v progresivní hudbě. "Nevěděla jsem o tom nic, než jsem založila tuhle kapelu," přiznává. Zatímco Taguchi připouští, že v hudbě Yuka & Chronoship jsou stylové podněty, které ovlivnil instrumentální rozkvět Keitha Emersona, trvá však na tom, že Funakoshi dorazila do své hudební destinace jinou cestou. Taguchi naznačuje, že jakákoli podobnost pramení z vlivů, které mají Emerson a Funakoshi společné. Dokonce i dnes Yuka tvrdí, že neslyšela, a tím méně byla ovlivněna progresivním rockem. "Neposlouchám to ani teď," říká. "Shun si to nepřeje, nechce, abych skládala hudbu, která je podobná Yes a Pink Floyd nebo King Crimson". Funakoshi bez náznaku nepohodlí volně přiznává, že "Shun ovládá její představivost". V roce 2003 Yuka a Shun spolupracovali při skládání instrumentální melodie "Hector (The Huge Thunderstorm Complex)”, která se pak objevila i na prvním albu o něco později vytvořené kapely Yuka & Chronoship. První album Yuka & Chronoship začalo jako spolupráce mezi Funakoshi a Taguchim. V roce 2005, když Yuka a Shun nahrávali jejich první album, připojil se k nim kytarista Takashi Miyazawa, jeden z nejlepších studiových a doprovodných kytaristů. Takashi byl v té době docela aktivní v produkci komerčních filmů a v hudbě pro videohry. Propagační materiály té doby Yuka & Chronoship popisují skupinu jako Funakoshi plus "tři přední studioví hudebníci". Pomocí nového člena v sestavě začali hrát i živá představení. Nicméně bylo docela těžké najít toho správného bubeníka s talentem a technikou takovou, aby hráli jako tříčlenná kapela se synchronizovaný automatem. V roce 2009 tak vznikli Yuka & Chronoship, když se bubeník Ikko Tanaka připojil ke skupině. Ikkó byl jedním z nejlepších bubeníků Japonska, který se vystupoval jako koncertní hráč a studiový bubeník s mnoha mnoha prestižními japonskými umělci. ![]() Bubeník Tanaka a kytarista Miyazawa pracují rovněž na různých projektech mimo Yuka & Chronoship. Ikko Tanaka hrál živě na pódiu i ve studiu s s žánrově nesourodým, ale kolosálním japonským duem B’z. Takashi Miyazawa zase dělal studiové projekty s vlivným aranžérem, producentem a skladatelem Masatakou Matsutoyou z Tokia, ale na rozdíl od Funakoshi, Matsutoyova tvorba často kombinuje charakteristiky klasické hudby s popovými styly. Taguchi také promítá svou progresivní hudební orientaci do tvorby Yuka & Chronoship. K prvnímu albu skupiny "Water Reincarnation" z roku 2011, které se nyní prodává, Funakoshi říká, že "Shun mě požádal, abych složila pár písní, a pak přidal pár prvků, které pocházely přímo z jeho vlastní zkušenosti s progresivním rockem." Popisuje konečný výsledek tohoto procesu jako "složený mnou a Shunem přidáním kousků a prvků prog rocku". ![]() Úspěch, který album přineslo, byl zcela odlišný od předchozího koketování Yuky s populární hudbou a rozšířily se jí tak možnosti dalšího směřování její hudby. Před založením Yuka & Chronoship hrála klávesista na akustické piano, nikdy nepoložila ruce na nějaký elektronický nástroj, tím méně syntezátor. "Přechod byl pro mě zpočátku velmi, velmi obtížný," říká. "Prstoklad na syntezátoru je jiný". A prakticky neomezená paleta zvukových syntezátorů byla pro Funakoshi také neprobádaným územím. "Přepínat tam a zpátky mezi těmi dvěma bylo těžké", přiznává. "Trvalo dlouho, než jsem si na to všechno zvykla." Je poměrně vzácné vidět ženskou instrumentalistku v čele progresivní skupiny, zejména v Japonsku. Ale Funakoshi říká, že to, že je žena, pro ni jako pro hudebnici nečinilo věci náročnější. "Myslím, že je pro mě docela štěstí, že jsem žena, zvláště angažovaná v oblasti progresivního rocku," říká. Poukazuje na vzácnost a novost jejího postavení japonské prog hudebnice jako zdroje "spousty příležitostí v Japonsku". Funakoshi připouští, že ve svém J-popovém období zjistila, že na ženské umělkyně se pohlíželo jinak než na jejich mužské protějšky. "Ale nyní, když hraji v progresivním rocku, necítím se jinak, když se na sebe podívám a zhodnotím to," říká. Taguchi a Funakoshi říkají, že komunita progresivního rocku v Japonsku je poměrně malá. "Progresivní rock v Japonsku není hlavním hudebním žánrem," říká Funakoshi. "Existuje určitý počet nadšených fanoušků, ale progresivní hudba není tak populární ve srovnání s jinými současnými hudebními žánry. Taneční hudba a J-pop obládají žebříčky." Přesto, kdykoli Yuka & Chronoship naplánují vystoupení v Tokiu, je brzy vyprodáno. Jako skladatelka Funakoshi říká, že má pocit uspokojení z hraní naživo. "Tam jsou vystaveny moje výtvory," říká. "Cítím, že mám na jevišti náležité místo - stejně jako rám obrazu - pro své výtvory". Yuka & Chronoship se ještě nedostaly do Spojených států, ale hráli dvakrát ve Francii a jednou v Itálii na letních hudebních festivalech. "Opravdu si přejeme hrát i mimo Japonsko - ve Spojených státech nebo v Evropě, alespoň jednou ročně". I když někteří mohou objevovat v hudbě skupiny lehce východní atmosféru, tato orientace není ze strany skladatele záměrná. "Posluchači mimo Japonsko říkají, že některé části mých skladeb znějí docela orientálně, velmi japonsky," říká Funakoshi. "Možná, že prstoklad, melodie a akordy mají některé japonské vlastnosti, kterých jsem si nebyla zcela vědom, když jsem skládala melodie". Funakoshi říká, že při skládání hudby čerpá inspiraci z přírody. Funakoshi, narozená v Tono, malém městě v severojaponské prefektuře Iwate, popisuje své rodné město jako "velmi známé místo v Japonsku, protože je na venkově se spoustou přírody". Historie Tono je zabalena do folklórních příběhů o duchovních bytostech. "Krása a zároveň brutalita tamní přírody mi dávají typ zvuku a inspiraci pro mé hudební výtvory," říká. ![]() Yuka & Chronoship vystoupili v roce 2014 na Japanese Progressive Rock Fes a na Crescendo Festival 2014 ve Francii, kde dostali pozvání již podruhé. ![]() Recenze na "Chronicles..." byly ještě pozitivnější a početnější než na předchozí nahrávky. A Funakoshi říká, že zážitek z tvorby tohoto alba byl i příjemnější. "Snažili jsme se to udělat trochu volnější než předtím, abychom vytvořili příjemný soubor ze všech čtyř hráčů". ![]() Funakoshi říká, že i když se studiový přístup může album od alba měnit, její způsob skládání zůstává konzistentní. "Vždy se snažím vytvářet písně zcela přirozeně," říká, "čekám, až melodie přirozeně zazní." Taguchi vysvětluje způsoby, jakými poskytuje jakousi skladatelskou výzvu pro klávesistku. "Když plánuji udělat album, dám Yuce pár témat. A v případě nového alba jsem jí dal obrázek loutky a požádal jsem ji, aby o tom obrázku udělala píseň". Funakoshi sama udělala nějaké pátrání a narazila na řecký mýtus o Argu, lodi, se kterou Jason a Argonauti hledali Zlaté rouno. S ohledem na tento příběh složila Funakoshi sedmidílnou "Argo Suite". Beze slov, kromě vokálního obratu Sonji Kristiny v elegické úvodní větě "Tears Of The Figurehead", se suita pohybuje různými styly a instrumenatací ve velké tradici klasického progresivního rocku. "Yuka udělá téměř nekonečné množství melodií, v závislosti na druhu tématu, které jí dám," říká Taguchi. "Tak vznikalo album a jak se z naší spolupráce zrodily různé písně na albu". S růstem fanouškovské základny kapely po celém světě, vysoce uznávanými alby a probíhajícím distribučním uspořádáním Cherry Red jsou všechny důvody očekávat od Yuka & Chronoship více hudby. "Vždy mě překvapuje, když zjistím, že hudba Yuky nemá žádný pevný vzor," říká Taguchi. "Vždy mě vzrušuje, když jí dávám nový koncept. Protože Yuka Funakoshi má obrovskou zásobu hudebních nápadů a kreativních zdrojů". Kapela vystoupila živě 23. prosince 2018 na Yukakuro Suite Festival v Kichijoji, kde hrála skladby ze všech čtyř vydaných alb. Dne 23. listopadu 2019 kapela Yuka & Chronoship odehrála živý set na Prog Flight 2019, Haneda, v Tiat Sky Hall. Dne 24. července 2021 kapela oznámila změnu labelu, tentokrát nové album připravuje pro Spirit of Unicorn Music. V srpnu 2021 se jako měsíční host v rádiovém pořadu Tokyo Star Radio (Hachioji FM) objevili Yuka a Shun Taguchiho z Yuka & Chronoship a hodně se hovořilo o produkci pátého studiového alba. Dali si pauzu od oficiálních stránek, Twitteru a FB stránek, ale během té doby pomalu pracovali i na obnovení oficiálního webu. |
![]() ![]() |
![]() Shun Taguchi - Bass & Background Vocals Takashi Miyazawa - Guitar & Background Vocals Ikko Tanaka - Drums & Electric Drums |
![]() ![]() (narozena ***, Tono, Japan) Keyboards, Vocals Yuka je japonská hudebnice, zpěvačka, hráčka na klávesy a skladatelka. Bydlí ve Fukuoka-shi, Fukuoka, Japan. Japonská klávesistka, skladatelka a zpěvačka byla klasicky vyškolena, ale stala se zavedenou osobností na J-popové scéně své domovské země. V roce 1998 měla u Pioneer LDC debut jako zpěvačka (Japonsko). Pak u Pioneer LDC (Japonsko) vydala dvě desky a jednu u Sony Music (Japonsko). "Od malička jsem hrála na klavír," říká Funakoshi. "A šla jsem i na vysokou školu studovat klasickou hudbu. Silně mě ovlivnili Maurice Ravel a Claude Debussy". Funakoshi byla přitahována tím, co popisuje jako "velmi okázalý a flexibilní druh hudby". Funakoshino vysokoškolské studium se zaměřilo na kompozici. "Už na základní škole jsem skládala",říká. Ale na vysoké škole nebyla Yuka dobrým studentem. "Nechtěla jsem poslouchat pokyny svých učitelů. Nechtěla jsem hrát písničky, o které mě požádali, ale hrála jsem všechny písně, které jsem opravdu chtěla hrát", dodává se smíchem. "Moji učitelé to u mě ale moc neocenili". Po ukončení vysoké školy se Funakoshi vydala možná nečekaným směrem, a to J-pop. Koncem 90. let byl Shun Taguchi již zavedeným skladatelem a producentem a pod jeho hudebním vedením Funakoshi nahrála a vydala tři alba "Pool No Nioi No Natsu" (1998), "Silent Sun" (1999) a "Morning Bird" (2000). Titulní skladba toho třetího alba byla docela populární a profesionální hudební video k písni si můžete prohlédnout na YouTube. Ale i jako popová umělkyně se Funakoshi soustředila na hudební umění než na styl. "Netančila jsem," zdůrazňuje. "Hrála jsem na klavír a zpívala písně, takže jsem vytvořila docela smíšený formát J-popu." Spusťte instalaci písně jednotkové aktivitě stroj, který oznámil "Hector" ve spolupráci alba od 2003 Japan Columbia Records, zformovali v roce 2009 Yuka & Chronoship. Spolupracovala s HP OMP Old Music na CD "Yuka Funakoshi". |
![]() ![]() (Bass, Keyboards, Backing Vocals, Producer) Debutoval u CBS SONY (nyní SONY MUSIC) v roce 1980 s Lorelei. Pak produkoval a skládal pro skupiny SENCE OF WONDER s Hiroyuki Namba (King Records), REICO z (Victor) aj. Pracoval také jako producent Yuky Funakoshi od jejího debutu a pracuje také jako producent kapely Princess Princess, pětičlenné japonské pop/rockové dívčí kapely. Je také uznávaným textařem v Japonsku. Před začátkem práce s Funakoshi na konci 90. let Shun Taguchi produkoval populární výhradně ženskou rock-popovou skupinu Princess Princess, která vydala deset studiových alb mezi lety 1986 a 1995. Kromě produkčních povinností pro jiné umělce je Taguchi také sám o sobě populárním skladatelem. Jeho píseň "Uisukii Ga, Osuki Desho" ("Máš rád whisky, ne?") byla nahrána dvakrát, nejprve Saykuri Ishikawou a poté znovu v roce 2011 Azusou Miurou na japonské album "The Idolm@ster Artist 2". "Shun je velmi slavný autor textů zde v Japonsku," říká o něm Funakoshi. [Produce]: Yuka Funakoshi, Princess Princess aj. [Lyrics]: Crystal Kay, Shibasaki Kou, Gospellers, Hi-Fi SET a mnoho dalších. |
![]() ![]() (pochází z Kófu) (Guitars, Backing Vocals) Takashi pracoval jako studiový hudebník pro některé projekty. Koncertoval a nahrával jako kytarista v roce 1999 s Matsutoyou Masatakim (japonský aranžér, skladatel, hudební producent), kterému produkoval desku "The Romancing Plants", na kterou také skládal a nahrával hudbu jako doprovodný kytarista a aranžoval některé skladby. Matsutoyova tvorba často kombinuje charakteristiky klasické hudby s popovými styly. [Spolupráce a nahrávky]: Yumi Yumi, Yoko Kumada, Koyanagi Cherry Akira-ho (ex-Lindbergh), Tanabe Toshino (ex-Kaleidoscope), Ryoko Shiraishi, Jdi Fuyuki, Ibuki a jiní. |
![]() ![]() (Drums, Percussion) Ikkó je jeden z nejlepších bubeníků Japonska, který se vystupoval jako koncertní hráč a studiový bubeník s mnoha mnoha prestižními japonskými umělci. Jeho aktivity jako profesionální bubeník už začaly během studia na střední škole. Ikko Tanaka spolupracoval živě na pódiu i ve studiu jako bubeník s žánrově nesourodým, ale kolosálním japonským rockovým duem B’z. [Koncertoval s:] B'z (1990-1995), Kyosuke Himuro, Namie Amuro a mnoha dalšími. [Nahrával:] B'z, Kyosuke Himuro, Shogo Hamada, Brilliant Green, Gospellers a mnoha dalšími. |
![]() ![]() |
Studiová alba: 2018 Ship 2015 The 3rd Planetary Chronicles 2013 Dino Rocket Oxygen 2011 Water Reincarnation |
|
|
|
|
![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() |
OFICIÁLNÍ STRÁNKA (POZOR - POUZE V JAPONŠTINĚ !!!) https://www.facebook.com/Yuka.And.Chronoship http://omp-company.com/chronoship/ Další informace: http://www.backstagemontreal.com/yuka&chronoship.html#sthash.cst1ubaw.dpbs http://blog.musoscribe.com/index.php/2018/12/18/the-yuka-chronoship-interview-part-one/ |
![]() ![]() ![]() |
|
![]() ...a vzkaz autorovi!© |