(Narozen 14. srpna 1984, Dallas, Texas) Guitars, Drums, Keyboards Dne 10. října 2014 se oženil s manželkou Jaci Lynn, asi rok poté, co se seznámili na vystoupení Swon Brothers. Nahrává a vystupuje sólově, v poslední době je členem The Neal Morse Band. |
Eric Gillette je americký multiinstrumentalista pocházející z Dallasu v Texasu. Je sólovým kytaristou v kapele
Neal Morse Band, stejně jako sólistou, který produkuje svá vlastní alba. Především hraje na kytaru, ale také
hraje na klavír, klávesy, bubny a zpívá na svých vlastních albech, stejně jako při studiové práci. Na své hudební
cestě se naučil hrát na všechno tak dokonale, že mohl účinně vystupovat u The Neal Morese Band hned na 3 nástrojích!
S Portnoyem už hrál v dočasné kapele Mike Portnoy's Shattered Fortress. Nyní je členem nové kapely Temic a
Tree Of Life. Eric je také nahrávacím inženýrem s více než 10 lety zkušeností. Namíchal několik živých alb pro The Neal Morse Band, stejně jako studiová alba pro mnoho dalších progresivních rockových skupin jako Nth Ascension, Patema nebo Trytan. Eric Gillette začal s klavírními lekcemi již jako malé dítě ve věku čtyř let, kytaru uchopil jako dospívající, když mu bylo dvanáct. Jeho otec a teta jej naučili akordy a strávil nějaký čas společným jamováním s tetou s bluegrassovou kapelou své tety. Z velké většiny je Eric hudebník samouk, ale absolvoval jako mladistvý i několik hudebních lekcí. Jako dítě trávil léta hraním na kytaru ve svém pokoji až 8 hodin denně. V roce 2010 začal hrát na kytaru a zpívat vokály pro kapelu The Swon Brothers, tři roky před jejich vystoupením na The Voice. Pak pokračoval ve hře na elektrickou kytaru na jejich album The Swon Brothers. S manželkou Jaci Lynn se oženil 10. října 2014, asi rok poté, co se seznámili na show The Swon Brothers. V roce 2013 byl Eric jmenován jedním z "Top 7 kytaristů v Nation" poté, co postoupil do finále v soutěži Guitar Center "Guitarmageddon". Po studiu komerčních hudebních a nahrávacích technologií na vysoké škole začal Eric svou kariéru v hudbě. Od té doby Eric cestoval po celém světě a pokračuje tak. Ve věku 31 let již byl schopen pracovat s některými z největších jmen v oboru, i když právě začínal. Když Eric není na turné, je ve svém ateliéru a skládá a nahrává novou hudbu, pracuje na projektech jiných umělců nebo skládá filmovou hudbu. Gillettovými ranými hudebními vlivy jsou Steve Vai, Joe Satriani, John Petrucci, Eric Johnson, Andy Timmons a Metallica. Je fanouškem a také je inspirován bubeníkem Mikem Portnoyem, což jej přivedlo k tomu, že se dozvěděl o Nealu Morseovi. Gillette se objevil u Neala Morse, když se v dubnu 2012 zúčastnil konkurzu na kytaru, klávesy a zpěv s názvem The Chance Of A Lifetime, který Neal připravil před nadcházejícím turné. Eric říká: "Poslal jsem pár videí z konkurzu na YouTube, kde jsem hrál na klávesy a kytaru. Byl jsem vybrán a odjel jsem do Nashvillu na osobní zkoušku a dostal se na koncert. Byl také hostujícím zpěvákem a hráčem na Neal Morseově albu "Momentum" (2012). Po několika letech hraní s Nealem jsme založili The Neal Morse Band a bylo to zatím úžasná cesta!" Původně sólový projekt se vyvinul do plnohodnotné kapely, jeiž součásti se stal i kytarista Eric Gillette. Nahrál kytary a vokály pro první album Neal Morse Band "The Grand Experiment", které vyšlo v zimě 2015. Již v roce 2013 vydal Gillette své první sólové album "Afterthought". Ačkoli Gillette nahrál všechny nástroje, byli jeho kolegové z Neal Morse Band uvedeni jako hosté, Randy George jako hostující basista a Bill Hubauer jako hráč na syntezátory. Album také zahrnuje bubeníka Thomase Langa a členy kapely Haken Connera Greena a Diego Tejeidu na basu a klávesy. Album "Afterthought" bylo převážně instrumentální, ale obsahuje i několik vokálních skladeb. Gillette pokračoval v hraní s Neal Morse Band na jejich druhém albu "The Similitude Of A Dream", které bylo vydáno v roce 2016, a po něm opět následovalo turné. Toto album obdrželo velkou chválu a ocenění Album roku 2016 od The Prog Report, který ocenil "talent kytarového virtuosa Erica Gillette." S NMB se vydal se na turné po USA a Evropě a díky tomuto vystupování získal mnoho zkušeností a ukázal se být jedním z nejvíce vzrušujících nových virtuosů na progresivní rockové scéně. Každý, kdo slyšel kapelu z nahrávek nebo naživo v roce 2015, mohl okamžitě poznat působivý talent mladého nováčka, který předvádí nejen své kytarové dovednosti, ale i vynikající vokální talent. Krátce po vydání "The Grand Experiment" v roce 2015 začal pracovat na svém druhém sólovém albu. "Začal jsem psát album v březnu roku 2015. Věděl jsem, že chci udělat další sólové album poté, co jsem dostal tak skvělou reakci na předchozí album 'Afterthought'. Posadil jsem se, abych začal psát, a začal to ye sebe szpat. Další věc, kterou jsem věděl, byla 18-ti minutová skladba. Tak jsem napsal a skončil s celkem 7 skladbami, u kterých jsem cítil, že je s nimi album kompletní. Výsledkem práce s kapelou Neala Morse je důvod, proč tentokrát vzniklo celé vokální album. Přijal jsem doopravdy výzvu při "The Grand Experiment" jako autor, muzikant a zpěvák a cítil jsem, že mi to opravdu pomohlo najít svůj vlastní hlas jako umělec." Druhé sólové album "The Great Unknown" bylo vydáno v květnu roku 2016 pod T4 Music a je k dispozici na stránkách www.EricGilletteMusic.com a www.RadiantRecords.com. K jeho nahrání se spojil s vynikajícími hosty, sestava na novém albu je hodně silná s mimořádným Thomasem Langem na bicí, stejně jako se členy kapely Haken Diego Tejeidou a Connerem Greenem na klávesy a baskytaru. V roce 2017 Erica pozval bubeník a kolega z Neal Morse Band Mike Portnoy, aby se stal hlavním kytaristou pro jeho sérii show pod názvem "Shattered Fortress", která zahrnovala první kompletní živé provedení suity "Twelve-step Suite" od Dream Theater. Připojil se také k Portnoyovi na sérii setů Liquid Tension Experiment, kde vystupoval na kytaru a Diego Tejeida z Haken. "12 Step Suite" se skládá z pěti písní, které byly vydány na pěti samostatných albech Dream Theater a byly inspirovány Portnoyovou zkušeností v Alcoholics Anonymous. Nadcházející projekty, na kterých pracuje Eric Gillette, zahrnují i projekt Tree of Life s kytaristou a skladatelem Carlosem Hernandezem a baskytaristou Fernandem Fossim z Venezuely. Gillette zastal post u bicích, kláves a mixingu jejich prvního alba "Awakening Call", které vyšlo v roce 2017. Během vystupování s kapelou Neal Morse Band přemýšlel, že by bylo skvělé vydat orchestrální intra právě z turné Neal Morse Band. Svůj nápad Erik realizoval v roce 2019, když vydal EP "Overtures". Eric Gillette vydal v roce 2019 EP "Winter Solstice", své první plně instrumentální dílko, takový malý sezónní koncept, který v tomto případě ztělesňuje zimu a vše okolo ní. Ericovo následující vydání je EP s názvem "A New Day" z roku 2020 je následovník instrumentálního stylu předchozího EP "Winter Solstice" z roku 2019. Jak sám uvedl: "Myšlenkou dalšího instrumentálního bylo napsat partituru pro cyklus celého dne. Počínaje východem slunce a pohybem v průběhu dne. Jen doufám, že tato hudba může během této doby přinést trochu radosti a zvednout náladu". Eric vysvětluje, že s tímto konceptem si představoval příslušnou scénu a nechal hudbu proudit ze sebe, a samozřejmě, jako posluchači pak zažijeme obrazy, které hudba vyvolává v našich vlastních myslích... radí také abyste si poslechli hudbu jak při vypnutém/sluchátkovém zážitku, tak při zážitku z „velkých reproduktorů“ a vřele doporučuje obojí. Album "Covers Vol. I", které vyšlo 28. října 2022, je Ericovo úplně první cover album, které obsahuje písně od kapel jako Led Zeppelin, Journey, Aerosmith, Metallica, Queen a dalších. Eric celé album nahrál, mixoval, masteroval a produkoval docela sám. Některé pozoruhodné skladby z alba jsou "Itsy Bitsy Spider", kde Eric vezme dětskou říkanku a udělá z něj progresivní rockový kousek s mnoha zvraty a "Bohemian Rhapsody", kde Eric převezme klasickou píseň Queen. Zahrnuty jsou také 3 bonusové skladby "Chasing Shadows", "Here Comes The Sun" a "Smile". Celkově se Eric drží poměrně blízko původních aranžmá skladeb, takže pokud jste nebyli fanouškem původních písní, tak vás všechno, co Eric na tomto albu dělá, nepřesvědčí. Podívejme se například na "Bohemian Rhapsody". V originálu jste měli Freddy Mercuryho, který předváděl šílený vokální výkon, Briana Maye předvádějící jedno z nejikoničtějších kytarových sól všech dob, spolu s fantastickými výkony Johna Deacona a Rogera Taylora. Eric Gillette zde vytahuje naprosto bezchybný cover extrémně obtížné skladby zcela sám. Od úvodního vícevrstvého a-capella vokálu, přes ikonické sólo Briana Maye až po srdcervoucí konec, to vše dělá jediný muž a je to provedeno bezchybně a s láskou. Eric předvádí své srdce na každé skladbě. Od úvodního cvalu ikonické "Immigrant Song" od Led Zeppelin vás Eric provede (většinou) ikonickými skladbami, které vás nutí přemýšlet, jak mohl jeden člověk naplnit tolik pozic a být tak všestranný. Pomineme-li instrumentaci, Eric dokáže bez problémů převzít styl mnoha ikonických zpěváků. Od kvílení Roberta Planta, rozsah Freddyho Mercuryho, drzost a hněv Jamese Hetfielda a kouzlo The Beatles dokáže Eric doslova všechno a úplně se mu podaří naplnit jejich velké provedení. Kromě coververzí některých klasických rockových a metalových kousků je tu několik podivných skladeb, které tu Eric nahodil. Jedná se o semiorchestrální coververze několika TV a filmových témat, a přestože jsou samy o sobě fantastické, ukazují jeho vynikající mistrovství v orchestrálních a syntezátorových balících, na albu, které se většinou věnuje standardnímu rockovému veletrhu, působí možná trochu nepatřičně. Nejlepší skladbou na celém tomto albu je Gilletteův cover nadčasové dětské říkanky "The Itsy, Bitsy Spider". Na albu s relativně přímočarými covery nechává Eric na této skladbě vlát svou prog šílenou vlajku a posouvá tuto dětskou píseň do výšin, o kterých jsem si nikdy nemyslel, že je to možné. Aranžmá je přeplněné zvláštními takty a změnami, vrstvenými vokály a pro mě ukazuje skutečný příslib a genialitu Erica Gillette. Je to opravdu ohromující píseň a upřímně řečeno, přál bych si, abychom získali více tohoto typu aranžmá, protože je to udělané tak šíleně dobře. Temic je zbrusu nová progmetalová kapela založená Ericem Gillettem (Neal Morse Band, Mike Portnoy’s Shattered Fortress) a Diegem Tejeidou (Devin Townsend, Mike Portnoy’s Shattered Fortress, ex-Haken). Celou sestavu doplňují Simen Sandness (Shining, Arkentype), zatímco Fredrik Bergersen Klemp stále předvádí svůj hlasový rozsah jako zpěvák skupiny Maraton. Vznik kapely oznámili 11. července 2023. Kořeny Temic sahají do roku 2017, kdy dvojice Tejeida a Gillette cestovali po světě jako členové kapely Mike Portnoye Shattered Fortress. Od prvních akordů, které si vyměnili, byla jejich hudební chemie na pódiu i mimo něj nepopiratelná, což je vedlo k diskuzi o vyhlídce na založení nové kapely společně. Bohužel, protichůdné závazky ohledně turné a nahrávání je přinutily po léta obrátit svou pozornost jinam. Plány na kapelu byly pozastaveny, když v roce 2020 vypukla pandemie. Svět se ale nezastavil a dvojice se ale znovu spojila. Tejeida zavolal Gillettemu, aby položil osudovou otázku: "Pamatuješ, jak jsme hovořili o tom, že bychom měli dělat hudbu spolu? No a co teď?" Tento nový multi-mezinárodní progmetalový outfit vydal 17. listopadu 2023 své debutové album "Terror Management Theory. Více informací naleznete na stránkách kapely. Eric Gillette vydává 17. června 2024 zbrusu nové instrumentální album,"Sensory Overload", které se může pochlubit eklektickým mixem skladeb v délce 54 minut. Eric o něm řekl: "Cítil jsem se velmi inspirován k napsání některých instrumentálních písní, tak jsem se rozhodl následovat tuto inspiraci a vytvořit instrumentální album. I když moje první sólové album obsahuje několik instrumentálních skladeb, nikdy předtím jsem nevydal pouze kompletně instrumentální album. Bylo velmi zábavné psát cokoliv, co jsem v tu chvíli cítil, bez ohledu na styl nebo atmosféru, a přivádět tyto myšlenky k životu, nemůžu se dočkat, až to všichni uslyší!" Erik Gillette, kterému nechybí talent snad na žádný nástroj, sám nahrál všechny nástroje a dodává k tomu rozmanitou škálu stylů. Titulní skladba "Sensory Overload" otevírá album brilantní ukázkou technické zdatnosti a složitých melodií a udává tón pro zbytek desky. "Kongzilla" se vyznačuje těžkým, groovem nabitým zvukem, který předvádí schopnost Gillette kombinovat intenzitu s přesností. 10-minutový epos "Godspeed" je dynamická cesta s vynikajícími sóly a melodiemi. Fanoušci Gilletteho díla zde bezpochyby potěší rozmanité styly a neuvěřitelné výkony. Tohle je fantastická sbírka a když vezmete v úvahu, že tohle nahrál všechno sám, mohli byste z toho dostat, no, smyslové přetížení. |
Spolupracovníci: Diego Tejeida - Keyboards, Synth Conner Green - Bass Guitar Thomas Lang - Drums |
Diego Tejeida (Narozen 27. července 1987, Mexico City, Mexico) Keyboards, Synth Studoval(a) na škole LCCM London Centre of Contemporary Music Hudební vlivy a oblíbené kapely: Bill Evans, Brad Mehldau, Philip Glass, Hans Zimmer, Esbjorn Svensson Trio, Pink Floyd, Opeth, Devil Doll, Mr Bungle, Infected Mushroom, Boards of Canada, Venetian Snares, Pete Zeldman, A Perfect Circle. Nástroje: Korg Karma, Korg N1, KAOSS pad, M-Audio Oxygen 88 midi controller, Macbook Pro running Mainstage 3 live and Logic X in the studio. Zájmy: Vaření, plavání, čtení, dry slapping, destroying sounds by any means. Oblíbené filmy: Psycho, The Wall, The Shining, Seventh Seal, Silent Hill, The Crow, Lost Highway, Inland Empire, The Audition, Dead Man’s Shoes |
Conner Green (Narozen 8. června 1993, Whiteland, Indiana, United States) Bass Guitar Žije v Greenwood, Indiana (jak příznačné vzhledem ke jménu). V období srpen 2012 až květen 2014 studoval obor Jazz Bass na Indiana University, Bloomington, Indiana. Předtím navštěvoval Whiteland Community High School, Whiteland, Indiana, kterou ukončil v roce 2012. Po absolvování Indiana University Jacobs School of Music má tu čest hrát hudbu po celém světě s HAKEN. Hudba je jeho vášeň, ale v současné se zaměřuje na vzpřímenou basu, elektrickou basu a kytaru. A zajímá jej jazz, rock, klasika nebo současná hudba! |
Thomas Lang (Narozen 5. srpna 1967, Stockerau, Rakousko) Drums Thomas Lang je rakouský bubeník, multiinstrumentalista, skladatel a hudební producent. Je považován za jeden typických příkladů moderního bubeníka. Je možno jej často vidět jako účastníka klinik lekcí, producenta a multiinstrumentalistu, vydává instruktážní videa, ale hlavně je to intenzivně koncertující hudebník. Během let získal Thomas Lang také celou řadu ocenění, např. jako nejlepší studiový bubeník, nejlepší popový bubeník nebo za nejlepší bubenícké DVD, nejlepší nahrávku a nejlepší bubenickou kliniku, zaměřenou na výuku bicích. Narodil se v malém městečku v Dolním Rakousku nazvaném Stockerau, asi 25 kilometrů od Vídně. Tam byl Thomas Lang vychován svými rodiči Kurtem a Helgou. Jeho matka byla nadaná zpěvačka, která vystupovala s místním sborem a otec hrával na housle, takže malý Thomas vyrůstal v hudební rodině. Jako čtyřletý byl Thomas od počátku zaujat bicí sadou, když sledoval kapelu v televizi. Thomas si všiml, že bubeník byl jediným členem kapely, který seděl, zatímco ostatní hudebníci museli stát a navíc měl ten obrovský impozantní nástroj, na který hrál. Bubeník pak začal počítat kapele do taktu a zahrál na obrovský buben, když začala hudba. Celý tento obraz vytvořil u Thomase dojem, že bubeník ovládá celou kapelu, že je jejím šéfem. Byl to tenkrát Joe English a jeho kapela Sea Level. Hráli v pořadu Spotlight, což byl tenkrát snad jediný hudební pořad v celém Rakousku. O několik dní později zahlédl bubeníka, který hrál živě v místním kostele. Thomas Lang seděl přímo před sadou bubnů. Výkon a hlasitost baskytary spolu s velikostí a vzhledem sestavy bicích jej ohromně zaujaly. Od té chvíle se na nich stal závislý a nechtěl nic více, než se na bubny naučit hrát. Již jako 5 letý Thomas Lang obtěžoval jeho matku, aby mu koupla aspoň bubínek. Nakonec mu koupila první soupravu pod podmínkou, že začne chodit na hodiny k učiteli na bicí. Také chtěla, aby hrál na nějaký "pořádný nástroj", jako je třebas piano. Thomas musel tedy hrát na oboje. Naštěstí měl dobrého učitele a hudbu miluju dodnes. Jeho prvním učitelem byl Johann Hengst, klasický perkusista pro "Vídeňský symfonický orchestr". Johann začal učit Thomase Langa, jak správně držet paličky, jak správně sedět, jak číst hudbu a co je nejdůležitější ze všeho, jak cvičit. Johann Hengst se zaměřil především na to, aby naučil Thomase správnou techniku hry na bicí. Kvůli jeho klasickému zázemí také učil Thomase, jak hrát na klasické nástroje jako jsou tympany, marimba a vibraphon. Originální matčin plán se ale zadrhl a od doby, kdy Johann pocítil celý učební proces jako velice příjemný, pak Thomas Lang pokračoval v hraní a cvičení hry na bicí pod Johannovým vedením až do svých raných dospívajících let. Během svého prvního ročníku lekcí měl Thomas Lang pouze malý bubínek, na kterém cvičil. V průběhu let postupně rozšiřoval velikost své soupravy tím, že požádal o další součásti na každoročním seznamu vánočních a narozeninových přání. Jeho největší inspirací při začátcích byli Ringo Starr a Buddy Rich. Thomas miloval Ringův způsob, jakým hrál a jeho hudební byl, a Buddyho showmanství, rychlost a kontrolu. Thomas Lang využíval k jamování mnoho starších kapel z 50. a 60. let, zejména pak "The Beatles". Poprvé by seznámen s anglickými hard rockovými kapelami 60. a 70. po několika letech místními hudebníky, se kterými hrával. Thomas Lang začal poslouchat a procvičovat Deep Purple, Black Sabbath, Led Zeppelin a Free. Toto byl jeden z prvních okamžiků, kdy začal pracovat na zcela nové úrovni a trávil hodiny za bicími. On a jeho skupina začali hrát písně od těchto anglických hard rockových kapel. Po dvou letech zkoušení začali hledat příležitosti k místním představením. První živé vystoupení Thomase Lang se odehrálo s místním pěveckým sborem, v němž zpívala jeho matka, kde hrál na bonga namísto plné sestavy bicích. V devíti letech získal jako svoji první odměnu za svůj výkon sydu paliček. Jeho debut naživo se sestavou bicích a s cover kapelou se uskutečnil v 11 nebo 12 letech. V repertoáru měli skladby od Beatles, Led Zeppelin, Deep Purple a dalších hard rockových velikánů. Kariéra v bubnování vyvstala Thomasi Langovi na mysli, když mu bylo 13 let. Lidé kolem něj, a obzvláště jeho učitel, mu pomáhali připravovat se na kariéru, zvláště pak kvůli jeho vysoké úrovni dovedností. Postupem času začal Thomas navštěvovat soukromé hodiny na bicí u profesora Waltera Grassmanna z Vídeňské konzervatoře ("Vienna Conservatorium"), kterou popsal Thomas Lang jako Julliard Evropy, ale s výrazně klasickým zapálením. Thomas se učil s Waltem a skončil když se přihlásil do "Konservatoria" v pouhopouhých 15 letech. Tehdy to bylo něco neslýchaného. Thomas tam zůstal dva roky, ale nakonec musel odejít, protože musel předtím dokončit poslední ročník střední školy, aby pak mohl pokračoval ve studiu na konzervatoři. Thomase moc výuka na konzervatoři nenadchla. Studujní plán zahrnoval standardní výuku na tympany, bubínky, vibrafon, marimbu a perkusní nástroje a profesoři tehdy kladli větší důraz na čtení a teorii než na hraní. Lang byl v té době již víceorientován na jazzové, rockové a fusion bubnování, byl naučený hrát ve stylu big bandu. Výsledek byl ten, že Thomas dělal hodně práce na bicí sám a rozhodl se školu nedostudovat. Začal se živit jako klubový hráč a vystupoval s mnoha kapelami. Nejčastěji ve Vídni nebo jejím okolí. V devatenácti letech zkusil Thomas Lang studovat ve světě a vynakládal své skromné příjmy na cesty na bubenické a hudební školy do Americe, na soukromé lekce a na vybavení. Když mu bylo kolem 19 let, Thomas odletěl do Los Angeles, kde se přihlásil na "Hudební institut". Zde pochopil, že jeho přístup k nástroji je podle jeho vlastních slov “příliš ležérní”. To jej motivovalo natolik, že své usilí cvičit ještě zdvojnásobil. Jeho rodiče mu pomáhali s různými výlety a hudebními snahami, jak morálně, tak finančně. Také poskytli Thomasovi velmi dobrý prostor pro zkoušení ve sklepě jejich domu. Zlom v jeho kariéře nastal, když se dostal na své první turné s rakouským zpěvákem Falcem v 18 letech. Tenkrát byl Falco naprostá špička v Evropě, ale i v Americe. Na špičce žebříčku se držel přes čtyři měsíce. Koncertování s ním mu otevřelo cestu na světovou hudební scénu, neboť Falco měl mezinárodní konexe. Díky nim se Thomas seznámil se spoustou hudebníků a producentů po celém světě. Zůstal s nimi v kontaktu a později s některými z nich i spolupracoval. Pomalu si prošel evropskou popovou, rockovou a jazzovou scénou a byl zvyklý pracovat na stále populárnějšími hudebníky. Během této doby pracoval Thomas Lang s až 15 různými kapelami a umělci současně, aby do svého rozvhu získal co nejvíce práce. Jeho rostoucí množství koncertování a turné mu dalo velmi dobrou představu o tom, na čem má zapracovat a jak kreativně uplatnit své zkušenosti. Přesto Thomas Lang pokračoval ve svém velmi přísném plánu praxe, pravidelně se řídil neustále se vyvíjející každodenní rutinní praxí. Kolem poloviny 90. let se Thomas Lang přestěhoval do Anglie. V té době si tam chtěl získat nejen jméno, ale absorbovat i mezinárodní umělecké hudební vlivy. Když se tam dostal poprvé, učil v Institutu muzikantů a v Londýnské škole hudby od roku 1995 do roku 1996. Během té doby začal Thomas pracovat s velmi úspěšnými popovými umělci jako Spice Girls, Take That, Westlife a Kylie Minogue. V roce 1999 se Thomas Lang poprvé objevil na mezinárodním drum festivalu "Austrian Superdrumming 1999". Do tohoto okamžiku ve své kariéře už řvůbec nedělal sólová představení, ale zaměřil se na hudební clinic po mnoho let. Souhlasil s tím, že se zúčastní tohoto festivalu kvůli tomu, kdo jej organizoval - kvůli příteli jménem Gerhard Jessl. Reakce, kterou získal od diváků, před nimiž hrál, jej přiměla k tomu, aby hrál živě a jako sólo bubeník. Díky tomu, že lidé opravdu ocení vše, co děláte na jevišti, překvapili Thomase Langa. Bubeníci v publiku reagovali na bubnování, pochopili jej a dokázali jej ocenit za to, co dělá. Nechtěli se tleskat kvůli slavnému zpěvákovi na jevišti nebo kvůli obrovskému kytarovému sólu, veškerý potlesk byl směřován k němu, k jeho bubnování. Poté, co hrál na bubnovém festivalu, pocítil Thomas Lang novou inspiraci po mnoha letech. Získal si tam pozornost i ředitele firmy Sonora a výsledkem byl smluvní závazek na propagaci nástrojů této značky. Pro “Meinl” a “Sonor” také nahrál své první instruktážní video. Poté následovala jeho kariéra clinic hudebníka. Začínal vystupovat na bubenických a na všech významných mezinárodních událostech na planetě. Thomas také dostal spoustu recenzí v časopisech věnovaných bicím. Nakonec byl představen Robovi Wallisovi a Paulu Siegelovi z "Hudson Music", kteří jej požádali, aby nahrál další instruktážní DVD "Creative Control". Thomas Lang spolupracoval jako studiový hudebník z mnoha umělci, např. John Wetton, Robert Fripp, Glenn Hughes, Robbie Williams, Kelly Clarkson, Sugababes, Geri Halliwell, Emma Bunton, Victoria Beckham, Ronan Keating, Steve Hackett, Boyzone, Falco a Nina Hagen, Steve Jones, Mick Jones, The Commodores, George Michael, Doogie White, Bill Liesegang, Gianna Nannini, Serban Erener, Vídeňský umělecký orchestr, Bonnie Tyler a mnoho dalších. Jako bubeník hrál v kapelách "Save The Robots", "Stork" z Los Angele, kterou i zakládal, "Terabite" a "Schwarzenator". Thomas vystupoval na každém významném mezinárodním bubenickém festivalu a mnohokrát cestoval po světě jako sideman, stejně jako sólista. Thomas Lang se objevil všude od "Top Of The Pops" až po "Eurovision Song Contest", od vyprodaných fotbalových stadionů až po Festival moderních bubeníků v letech 2002 a 2006, přičemž poslední vyšel i na albu a na DVD. V roce 1995 vydal Thomas své první sólové album "Mediator", který zaútočilo na evropské žebříčky a získalo revoluční recenze pro svůj inovativní jazz / taneční / progresivní rockový zvuk. Jeho druhé sólové album "Something Through Those Lines" vyšlo v březnu roku 2007. Toto album bylo produktem čtyřleté tvrdé práce a inspirace. Stejně jako jeho předchozí dílo, i toto album spojuje zvuky elektrického současného jazzu a progresivního rock s velkým důrazem na kytaru a intenzivní bubnování. Dodneška Thomas Lang nahrál 4 instruktážní videa “Ultamatives Schlagzeug (Ultimate Drums) I & II” (1995), "Creative Control I & II” (2003), a napsal 2 instruktážní knihy - “Creative Control” a “Creative Coordination & Advanced Foot Technique” (obě 2007). Datum 8. 12. 2004 bylo dnem konání jednoho z nejvýznamnějších bubenických podniků loňského roku 2004. Do pražského Rock Café přijel a zahrál v rámci evropské části jeho celosvětové kliniky a Meinl Show, rakouský rodák a nyní v Londýně žijící světově uznávané eso bicích souprav – Thomas Lang. V roce 2010 Thomas Lang zorganizoval "Thomas Lang Drumming Boot Camp", událost, která se konala v různých zemích, kde sám přednášel své bubenické koncepty a hardcore praktický přístup se studenty v radikálním novém prostředí. Thomas vede malé třídy přes s 8 denním seriózním bubnováním, na každého z nich se během lekcí osobně podívá a zlepšuje jej. Zúčastnil se také konkurzu na bubenický post u Dream Theater na jejich pozvání. Po jeho ukončení říkal, že to byla velká zkušenost. "Bylo to velmi obtížné a trvalo to poměrně dlouho. Kluci z kapely bazírovali na všech detailech. Navíc byl trochu pod tlakem, protože se všechno nahrávalo na kameru. Jejich hudba je dost těžká, navíc se ptali na hodně obtížných otázek. Bylo to náročné i logisticky. Stěhování nástrojů, zvukovka a tak dále. Všechno to ale bylo zábavné. Je to příjemná parta lidí". Na konkurzu jej nejvíce zaujalo jammování. "Trvalo více než hodinu. Cítil jsem se velmi přirozeně. Celkově to pro mě byla výzva, tak jsem to zkusil". Konkurz nakonec vyhrál Mike Mangini, další velká postava bubenického světa. Thomas Lang se v roce 2012 opět vydal do České republiky, aby se 11. a 12. září podělil o své hráčské umění. Diváci se mohli potěšit ukázkami unikátních technik, hraní s kapelou (samply) a klasický workshop, kde Thomas popisoval detaily a dával cenné rady. Během více než hodinového vystoupení předvedl jednu z nejpůsobivějších bubenických show světa. Workoshopy se konaly v showroomech kytary.cz: 11. 9. v Brně, 12. 9. v Praze. |
Sólové nahrávky: 2024 Sensory Overload 2022 Covers Vol. I 2020 A New Day (EP) 2019 Winter Solstice (EP) 2019 Overtures (EP) 2016 The Great Unknown 2013 Afterthought 2011 The Christmas Song (SP) |
Nahrávky s The Neal Morse Band: 2023 Morsefest 2020 2022 Morsefest 2021 2021 Morsefest 2019 2021 Innocence & Danger 2020 The Great AdvenTour: Live in Brno 2019 2019 The Great Adventure 2018 Morsefest 2017: Testimony of a Dream 2018 The Similitude of a Dream: Live in Tilburg 2017 2017 Morsefest 2015 2016 Alive Again 2016 The Similitude of a Dream 2015 The Grand Experiment Nahrávky s Nealem Morsem: 2024 The Restoration - Joseph: Part Two 2023 The Dreamer - Joseph: Part One 2022 Morse, Portnoy, Gillette, Hubauer & Friends - Live in Cancun 2022 2020 Sola Gratia 2016 The Similitude Of A Dream 2015 The Grand Experiment 2012 Momentum |
Skupina: Eric Gillette - Everything Hosté: |
Sensory Overload Vyšlo 17. června 2024, Seznam skladeb: 01. Sensory Overload (3:49) 02. Alpha State (4:28) 03. KONGZILLA (4:43) 04. Gospeed (10:01) 05. Modus Operandi (4:14) 06. Lightwave (6:37) 07. Interdimensional (6:10) 08. Tesla Coil (4:03) 09. That Really Hertas (4:24) 10. No Place Like Home (5:18) Total Time (53:47) Written, Recorded, Mixed and Mastered: Eric Gillette @ EKG Studios |
Skupina: Eric Gillette - Everything Hosté: |
Covers Vol. I Vyšlo 28. října 2022, self-realised Seznam skladeb: 01. Immigrant Song (Led Zeppelin) () 02. Separate Ways (Journey) () 03. Dream On (Aerosmith) () 04. Captured (James Newton Howard/King Kong) () 05. Itsy Bitsy Spider () 06. Gasoline (Audioslave) () 07. Through the Never (Metallica) () 08. Georgia Woods (Keith Urban) () 09. Bohemian Rhapsody (Queen) () 10. The Mosquito Coast Main Title (Antonio Pinto) () 11. Chasing Shadows (Kansas) () 12. Here Comes the Sun (The Beatles) [Acoustic] () 13. Smile (Nat King Cole) [Acoustic] () Total Time (00:00) Written, Recorded, Mixed and Mastered: Eric Gillette @ EKG Studios |
Skupina: Eric Gillette - Lead Vocals and Guitar Thomas Lang - Drums Diego Tejeida - Keyboards Conner Green - Bass Hosté: |
A New Day EP, vyšlo 20. května 2020, Seznam skladeb: 01. Sunrise (2:58) 02. Bloom (3:22) 03. A New Day (2:11) 04. Sunset (1:34) 05. Dusk (2:12) 06. Moonlight (3:16) 07. Midnight (4:30) Bonus Track: 08. Endless Cycle (3:16) Total Time (58:32) Mastered: Rich Mouser (Transatlantic, Spock’s Beard) |
| |
Skupina: Eric Gillette - Guitar, Drums, Keyboards, Bass Hosté: |
Winter Solstice EP, vyšlo 14. prosince 2019, self-realised Seznam skladeb: 01. Snowfall (3:40) 02. Winter Solstice (3:04) 03. Mountain Song (3:29) 04. Frozen Tundra (4:19) Total Time (14:32) Recorded, Mixed, Producer, Composed: Eric Gillette |
Skupina: Eric Gillette - All Instruments Hosté: |
Overtures (The Neal Morse Band Orchestral Intros) EP, vyšlo 14. prosince 2019, self-realised Seznam skladeb: 01. Question Mark Intro (3:10) 02. The Grand Intro (1:54) 03. Similitude of an Intro (2:50) 04. The Great Intro (2:23) Total Time (10:17) Mastered: Rich Mouser (Transatlantic, Spock’s Beard) |
Skupina: Eric Gillette - Lead Vocals and Guitar Thomas Lang - Drums Diego Tejeida - Keyboards Conner Green - Bass Hosté: |
The Great Unknown Vyšlo 7. června 2016, Seznam skladeb: 01. The Great Unknown (4:41) 02. The Aftermath (6:30) 03. Escape (18:01) 04. Damage Is Done (6:55) 05. Empty (5:19) 06. Runaway (9:08) 07. All I Am (7:58) Total Time (58:32) Mastered: Rich Mouser (Transatlantic, Spock’s Beard) |
Nové album již Erok nahrál se slibně vzhlížející sestavou se dvěma členy kapely Haken a skvělým bubeníkem Thomasem
Langem. | |
Skupina: Eric Gillette - All Instruments Hosté: |
Afterthought Vyšlo 18. února 2013, 2. května 2016 Seznam skladeb: 01. Afterthought (4:38) 02. Change (4:30) 03. You're Full Of It (4:43) 04. Lost (22:16) 05. Rising (5:46) 06. Bring You Down (5:07) 07. Out of Control (3:57) 08. Look Inside (6:21) 09. Stagger (4:23) 10. Blue Sky (3:51) 11. Miles Away (5:35) 12. Above The Sky (4:44) Total Time: (75:51) |
Ericovo debutové album "Afterthought" je progresivní rockové album, které pokrývá spoustu hudebního terénu,
od 22 minutového epického "Lost" po klavírní a vokální závěrečnou skladbu "Above The Sky". Silné melodie a
těžké riffy činí z tohoto alba jedinečnou a vzrušující hudební cestu. Erik nahrál na albu všechny
nástroje. | |
Skupina: Eric Gillette - All Instruments Hosté: |
The Christmas Song SP, vyšel 24. prosince 2011, Seznam skladeb: 01. The Christmas Song (3:43) Total Time: (3:43) |
Na turné k albu "Momentum" Neala Morse... Neal Morse Band 2015 |
Oficiální stránky: http://www.ericgillettemusic.com |
|
mbrezny@centrum.cz© ...a vzkaz autorovi!© |