|
Dali's Dilemma byla pětičlenná progresivní metalová kapela pocházející ze San Jose, Kalifornie, která vznikla v roce 1994. Kapela
si získala pověst za díky jejich technické náročnosti. Tato skupina přinášela technicky náročný, vysoce - rychlostní prog metal.
Jejich hudba přinášela odkazy na tvorbu Dream Theater, Enchant, Fates Warning a Shadow Gallery stejně jako dalších klasických
rockerů jako Rush a Deep Purple. Kapelu tvořili zpěvák Matthew Bradley, Patrick Reyes na kytaru a jeho bratr, basista Steve Reyes,
Jeremy Colson na bicí a bývalý klávesový hráč skupiny Zero Hour Matt Guillory. Dali's Dilemma se zrodili ze zbytku předchozího pokusu Matta Guilloryho o vydání disku pod názvem Chaos Theory, než zjistili, že existuje asi 7-8 dalších kapel se stejným názvem. Chaos Theory byla kapela, která hrála progresivní hudbu tak, jak se progresivní hudba musí hrát - s dostatkem složitosti, aby udržela zájem vybíravých prog posluchačů, ale aby měla dost vřelé a melodické injekce v hudbě tak, aby nedošlo ke ztrátě posluchače vlivem chladu a někdy nemyslící techniky. Tam, kde se o to Chaos Theory pokusili, Dali's Dilemma se to podařilo. Klávesista Matt Guillory a kytarista Pat Reyes začali spolu jammovat někdy v roce 1994 a dospěl k bodu, kdy zjistili, že potřebují bubeníka a basistu, aby vzniklo něco, co by se dalo nazvat kapelou. Zeptali jsme Patova bratra Steva, který hrál na baskytaru, a navíc tenkrát byl volný, takže projevil velký zájem. Získali jej a pak všechno pokračovalo naoko hladce. Druhou věcí bylo, že nebylo snadné udržet stálého bubeníka a najít zpěváka, se kterým by byli spokijeni. Takže nakonec asi po 3 letech trápení s bubeníky a zpěváky se zeptali Mike Varneyho (presidenta Shrapnel Records), zda by nevěděl o někom. A Mike řekl: "Jo, znám jednoho chlápka, Jeremy Colsona (bubeník), je to mladý kluk a opravdu žhavý bubeník, měli byste jej vyzkoušet." Tak jsme jej poslechli a bubeníka si oblíbili, neboť se jim zdál vynikající. A tak zůstalo ještě dilema zpěváka. Takže znovu se obrátili na Mike Varneyho, který jim opět řekl: "Máme jednoho chlapa, zpěváka Matta Bradleyho, tak jej vyzkoušejte." Tak si koupili jeho album a poslechli - bylo dobré, líbilo se jim. Takže s tímto zpěvákem nahráli demo. Nakonec se rozhodli udělat celé album. V době, kdy Matt, Pat a Steve začali společně zkoušet, Matt již spolupracoval v té době s labelem Magna Carta. Takže jim částečně odpadla starost s hledáním vydavatelství a kontakt s presidentem Magna Carta Peterem Morticelli byl brzy na spadnutí. Vůbec nebylo těžké předložit jim na ukázku několik natočených skaldeb, oni si je poslechli, zkontrolovali a projevili zájem o spolupráci. Pak šlo již všechno docela hladce. Jednou z prvních skladeb, které nahráli a objevila se na demu, byla "Miracles in Yesteryear". Jméno kapely jim pomohl najít strýc Matta Guilloryho. Matt navrhl, že by si měli určit jméno a členové pilně přemýšleli a hledali a nikam to nevedlo, jedním z návrhů byl Chaos Theory. Jednou v noci Matt zavolal a řekl: "Můj strýc navrhl toto jméno, co vy na to?" Znělo trochu odlišně a mělo něco společného s tím, co v nahrávkách chystali. Dali byl undergroundový, kultovní umělec a cítili se trochu na stejné lodi. I hudba kapely je underground a není příliš akceptována hlavním proudem. Nakonec se jim zalíbilo, bylo odlišné, a neobjevili nikoho jiného s podobným názvem. Takže bylo rozhodnuto. Jejich nahrávka "Manifesto For Futurism" z roku 1998 je bezchybně poskládána sbírka deseti skladeb, která se vyznačuje silnými muzikantskými dovednostmi, např. elegantně gotické, neo-klasické tóny jejich kytarových linek. Někteří mohou označovat kapelu za nějakou odnož Dream Theater, ale byli sami sebou jak z kompozičního i textového hlediska. Možná jediný aspekt, který by mohl zlepšit je v melodické oddělení; trochu víc pocit v jejich hře bude vítán stejně. Technicky vzato, jsou bezchybní. Nazvat album "Manifesto For Futurism" byl Steveho nápad a dostal se k němu z nějakého zpravodajského ruchu. Hledali titul a čas vydání se blížil, už byli ve studiu a Magna Carta se je dotazovala na jméno. Chtěli silný název, ne moc dlouhý, tři slova jsou akorát a tento plně vyhovoval. Členové kapely nejsou sice futuristé, ale název vajádřuje pohyb vpřed a to bylo přesně to, co chystali, postupovat vřed a ne stagnovat. Obrázek na přebalu desky je tvořen sochou hlavy s kníry Salvadora Daliho s podivnými rucemi vycházejícími z očních důlků, což je velmi surrealistické a něco, co by mohls stvořit i Dali. Zřídkakdy progresivní metalová kapela vyskočí tak do centra pozornosti, jako se to povedlo debutovému albu Dali's Dilemma, obzvláště pokud pochází ze severní Kalifornie (San Jose), kde kapela zdokonalovala k dokonalosti své debutové album. Nahrávky jsou ostré jako břitva a rychlé brilantní, jako by snad pocházely z Německa nebo ze Švédska, ale zdá se, že Dali's Dilemma dokázali zachytit podstatou spíše vlivy od Yngwie Malmsteena, Rainbow a Deep Purple, to všechno promíchané dohromady s progresivními metalovými přísadami. "Manifest For Futurism" je jeden ze skvostů ze zlaté éry Magna Carta, které by měly být uchovávány a nezapomnuty. Zvuk kapely tvořil zvuk velmi ovlivněný hudbou Dream Theater z let 1989-1994 a souběžně začínajícími kapelami Enchant a Shadow Gallery. Po vydání alba kapela začala pracovat na druhém albu. Kapela doufala, že by mohlo vyjít do konce roku nebo někdy na začátku nového roku (2000). Na stránkách kapela uvedla, že bychom měli očekávat o něco více agresivnější a těžší materiál než na "Manifest...". Využívali 7 strunnou kytaru a 5 strunnou baskytaru. Kapela spolupracovala ve studiu s novým zpěvákem Kelly Keelingem, ale z nějakého důvodu to nevyšlo. V roce 2003 Mat Sleven (http://www.matsleven.com/projects.html) odletěl do San Jose, CA, abypomohl napsat a nahrát album s touto kapelou. Mat Steven napsal všechny texty a melodie, jakmile se tam dostal a nahrál je ve dílně bratrů Reyesových, přidali k tomu oba dva vokály. Klávesista Matt Guillory udělal většinu zvukové stránky. Album ale bohužel nebylo nikdy zmixováno nebo vydáno a pravděpodobně nikdy nebude. Mat Steven hodnotí čas strávený s kapelou jako dobré období, stačil shlédnout i nějaký hokej (San José vs. Montreal), navštívil San Francisco, kde si pořídil pár fotek. A to je všechno. Nad kapelou se pak uzavřely všechny vody a nikde není ani zmínka, proč se tak stalo. Smutný konec jedné nadějné kapely. Dovětek: Mat Sleven je hudebník a skladatel, který se narodil a vyrůstal v Mölndal, Gothenburg na západním pobřeží Švédska. Spolupracoval s Cozy Powellem (1997), koncertoval s Yngwiem Malmsteenem v roce 1998 nebo Therion v roce 2004/2005. |
Členové: Pat Reyes - Guitars Steve Reyes - Bass Matt Guillory - Keyboards John Perrine - Drums Kelly Keeling - Vocals Bývalí členové: Matthew Bradley - Vocals (R.I.P. 2013) Jeremy Colson - Drums |
Skupina: Patrick Reyes - Guitars Steve Reys - Bass Jeremy Colson - Drums Matt Guillory - Keyboards Matthew Bradley - Vocals Hosté: |
Manifesto For Futurism Vyšlo 18. května 1999, Magna Carta, MA-9024-2, MAX-9024-2 Seznam skladeb: 01. Within A Stare (5:48) 02. Miracles In Yesteryear (7:09) 03. Despite The Waves (5:49) 04. Whispers (2:04) (instr.) 05. Ashen Days (5:27) 06. Andromeda Sunrise (2:00) (instr.) 07. This Time Around (4:50) 08. Hills Of Memory (4:47) 09. Can't You See (5:15) 10. Living In Fear (7:41) Total Time (50:50) Engineer: Steve Fontana, James Murphy Mixing chores: Mooka Rennick Cover Art: Dave McKean |
PS: V profilu jsem použil pár výřezů z Daliho obrazů... |
Oficiální stránky: nejsou.... Další zdroje: http://www.kellykeelingsongs.com/index.php http://www.matsleven.com/ |
|
mbrezny@centrum.cz ...a vzkaz autorovi! |