![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() Po více letech, kdy Geoff nahrával rocková alba se svými kapelami "The Geoff Mann Band" a "The Bond", toto album představuje jeho dlouho očekávaný návrat do světa progresivního rocku. "Casino" je klasické koncepční album, které je zaměřeno na závislost a zneužívání hazardních her a alkoholu a napsali je Clive Nolan a Geoff Mann. Je to alegorie o duchovní bytosti, která se obětuje, aby zachránila všechny ty v zajetí hazardu v kasinu, ![]() Casino by mohlo být také považováno jako symbol kapitalismu a hlavní postava by mohla být vnímána jako jakési ztělesnění Krista, který se staví proti systému a a je vykázán z kasina, ale možná každý slyší jiný příběh. Jedna věc je jistá: kněz Geoff Mann nemohl napsat lepší poselství předtím, než zemřel v následujícím roce. Všechny hlavní pasáže jsou velmi ostře provedené s velkým množstvím sól a melodických přestávek. Hudba je plná neo progu se silnými vrstvami kláves, které potěší všechny fanoušky Pendragon, IQ, Areny, Shadowland a Galahad. Občas hudba zní tak působivě jako Marillion, Twelfth Night či Pink Floyd, ale většina hudby je čistá magie a zcela originální. Album obsahuje skvělé vokály, v mnoha ohledech je to Geoffův největší počin v nahrávacím studiu, stejně jako jeho texty, doprovázené působivými kytarami od Gouvernaire a Grooma. Hodně prostoru na něm dostávají klávesy a syntezátory, společně s vokálním projevem Geoffa Manna. Gouvernairovu kytaru pak slyšíme spíše v pozadí (jak skvěle ji pak uplatnil v následujícím projektu IRIS). ![]() Můžeme jen litovat, že tomuto projektu nebylo dopřáno delšího trvání. Mann umírá v lednu 1993 na rakovinu a příznivci kvalitního neoprogu se tak už dalšího alba tohoto příležitostného seskupení nikdy nedočkají. Je jenom škoda, že tomuto projektu nebylo umožněno nahrát další album. |
![]() ![]() |
Členové: Geoff Mann - Vocals (Twelfth Night) Clive Nolan - Keyboards (Pendragon, Arena) Karl Groom - Guitars (Threshold) Sylvian Gouvernaire - Guitars (Iris, Arrakeen) Brian Devoil - Drums (Twelfth Night) Mike Stobbie - Keyboards (Pallas) Jon Jeary - Bass, Guitars (Threshold) |
Hostující hudebníci: Paul Flynn - Percussion Eileen Ruthford - Backing vocals Simon Forster - Harmonica Cliff Orsi & Patrick Toms - Bouncers |
![]() ![]() (Narozen 11. dubna 1956, Carrington, Cheshire, plným jménem Edmund Geoffrey Mann zemřel 5. února 1993) Vocals Narodil se v Altrincham Hospital v Cheshire. Do Readingu přesídlil v září 1974, kde pak studoval výtvarné umění a akademii Fine Arts v Readingu absolvoval v roce 1978. Na škole se seznámil s kolegou Andy Revellem a ostatními studenty, s nimiž společně v roce 1975 vytvořil skupinu "živé malby" s názvem "Canvas". V roce 1978, Andy Revell band, představovat zmíněný Andy na kytaru a Brian Devoil na bicí, vyhrál Reading University soutěži talentů. GEOFF MANN byl v té době zaměstnán jako grafik a autor jevištního pozadí kapely a roadie pro kapelu. Spolužačka (a pozdější žena) Jane Mann (rozená Day) vzpomíná: "Oni všichni chodili do různých ročníků v různých letech. Já jsem chodila do Angličtiny, rok pozadu za Geoffem, ale jsme stejně staří (a pak nemoderní) a tak jsem rok odložila. Jednalo se o čtyřletý kurz, který jsme pak absolvovali společně. Poprvé jsem narazil na rev, když začal chodit s mojí nejlepší kamarádkou Sue, pak se zjistilo, že je kytarista." Geoff a Jane se vzali v září 1978, v roce, ve kterém Andy & Brian vyhráli RUSU soutěž kapel, která jim zcela změnila jejich život. Toho roku na podzim měl Geoff první z mnoha sólových výstav maleb a kreseb v Blackburn, Lancashire. Následují rok se Geoff a Jane se objevili jako soutěžící v britské televizní show TV Game Show Gambit. Po několika neúspěšných pokusech se Geoff konečně připojil ke kapele Twelfth Night v srpnu 1981, když debutopval na festivalu v Readingu o několik dní později. Napsal a nahrál s kapelou tři alba "Smiling At Grief", "Fact And Fiction" a "Live And Let Live" – druhá živá nahrávka z Marquee Club v Londýně z listopadu 1983, což bylo jeho rozlučkové představení. Před tím vystupoval s kapelou na festivalu v Readingu, rok předtím, než se s nimi objevil v televizním programu BBC "David Essex Showcase", kde zpíval píseň "East of Eden". Geoff Mann odehrál 94 koncertů s Twelfth Night v období mezi červnem a srpnem 1979, a poté v období mezi srpnem 1981 a listopadem 1983. Vydal své první sólové album (na kazetě) "Chants Would Be a Fine Thing" v březnu 1984, po běm následovalo LP "I May Sing Grace" v září 1984. "I May Sing Grace" bylo první ze dvou alb vydaných na "Food for Thought", sub-labelu Music for Nations. Během tohoto období byl Mann zapojen po několik měsíců v kapele The Earthlings, jejíž trvání přineslo asi pět neformálních koncertů. V červenci 1985 Geoff přispěl na kazetu s gospely "The Dawn" a zahrál si i hlavní postavu v jevištním provedení. Během srpna 1985 byla Geoffova hra "A Convenient Day" předvedena v Londýně a na Edinburgh Fringe. Geoffovo třetí sólové album "Psalm Enchanted Evening" vyšlo v únoru 1986 a Geoff zformoval kapelu Geoff Mann Band, v níž hráli Dave Mortimer a Steve Ridley. Kapela se ![]() Koncem 80. let Geoff stále skládal hudbu a spolupracoval s hudebníky jako jsou Marc Catley, se kterým vydal dvě alba. Poslední koncert kapely The Bond se odehrál v novém klubu Marquee v Charing Cross Road v lednu 1989 a za bicími seděl Brian Devoil, bývalý kolega z Twelfth Night. V roce 1990 byl Geoff vysvěcen na kněze v Bolton Parish Church a zároveň začal formovat novou kapelu, již se účastnili Paul Keeble a Gary Mitchell spolu s Johnem Maycraftem. Pro nedostatek lepšího jména ji nazvali Eh! Geoff Mann Band. Vydali dvě alba "Loud Symbols" (1990), jehož zisk šel do nově vytvořeného církevního fondu Church Urban Fund a "Ministry of the Interior" (1991). V roce 1992 Geoff nahrál výborné album s Clive Nolanem z Pendragon, Arena a Shadowland, kolegy z Twelfth Night včetně hostujícího bubeníka Briana Devoila. Projekt dostal název Casino. SI nabídli také Geoff prostor pro sólové album, které pod názvem "Second Chants" vyšlo na počátku roku 1992 a představilo příspěvky vokalisty IQ Petera Nichollse. Oba zpěváci také plánovali nahrát společné album. V září 1992 musely být ale plány v návaznosti projekt Casino odvolány poté, co byla u Geoffa diagnostikována Crohnova choroba. Po třítýdennním odkladu z důvodu hospitalizace byl Geoff 22.září uveden jako vikář v chrámu St. Luke, Deepish, Rochdale. Brzy poté ale nálezy z histologie ukázaly, že ve skutečnosti trpí rakovinou dolní části tenkého střeva, která vypadala, že půjde úspěšně vyléčit. Geoff byl schopen odsloužit vánoční mše v jeho novém kostele, ale na konci ledna zjistil, že jeho rakovina v poslední fázi.
| |
![]() ![]() (Narozen 30. června 1961) Keyboards (Pendragon, Arena) Je britský hudebník, skladatel a producent, který hraje významnou roli v posledních letech ve vývoji progresivního a symfonického rocku. Jako klávesový hráč je členem Pendragon (1986-dosud), Shadowland (1992-dosud), Strangers on a Train (1993-1994), Arena (1995-dosud) a Caamora (2006-dosud), stejně jako píše texty a hudbu pro Arenu, Shadowland, Caamora a mnoho dalších projektů, také produkuje či koprodukuje alba několika dalších kapel. Narodil se v Gloucestershire, chodil na na Wycliffe College a King's School v Gloucesteru. Absolvoval studia s B. Mus a M. Mus stupni na London University, kde studoval kompozici, orchestraci a dirigování. V šestnácti letech se Nolan se stal nejmladším hudebníkem v Anglii (v té době), který získal "A.L.C.M" diplom na London College of Music. V roce 1982 Clive vyhrál pohár a dvě medaile v soutěži skladatelů na hudebního festivalu v Cheltenhamu. Nolan hraje na housle, violoncello a violu, když jeho hlavní studijní obory ve škole byly skladba, instrumentace, hudební nastudování a dirigování. Nolan je zakládajícím členem The Caamora Theatre Company, kterou založil aby tvořila a předváděla muzikály Clive Nolana. Premiéra "She" se konala v Katovicích ve Wyspianski Theatre v Polsku v říjnu 2007. Následně, plné divadelní představení "She" byla provedeno v lednu 2010 v Santa Cruz, Bolívie, následně pak jako osmičlenné obsazení "She in Concert" variace v Holandsku v září 2011. V únoru 2012 divadelní verze "She" debutovala ve Velké Británii v Cheltenham Playhouse Theatre. Byl zvolen nejlepším hráčem na klávesové nástroje u Classic Rock Society v letech 1995, 1996, 1998, 2005, 2009, 2010 a 2011. V roce 2010 jej Bolivijská vláda poctila titulem Honorary Visitor města Santa Cruz, Bolívie za jeho divadelní práci ve městě Santa Cruz. V roce 2013 mu byl oceněn polským MLWZ cenou "Golden Lexicon Award" za vynikající výsledky v hudbě za jeho muzikál "Alchemy". ![]() | |
![]() ![]() (Narozen 13. února 1964) Guitars (Threshold) Předešlé a další kapely: Believer, Shout The Dream, Mercy Train, Shadowland, Strangers On A Train, Whistler's Mother Nástroj: Charvel 375 Classic, Jackson (I don't know model), Fender Stratocaster Japanese Re-issue), Yamaha Pacifica 112 Karl Groom je britský kytarista a producent. Je nejznámější jako zakládající člen progressive metalové kapely Threshold v roce 1988. Produkuje a mixuje hlavně progressive a power metal kapely. S Threshold produkoval a vydal osm studiových alb, v současné době mají smlouvu s Nuclear Blast. Kromě toho vydali živé DVD s názvem "Critical Energy" v roce 2004, ještě na etiketě InsideOut Music. Také hrál na kytaru v Train, Shadowland a Strangers on a Train v polovině 90. let minulého století. Karl Groom prácuje ve vlastním studiu Thin Ice Studios od roku 1990, které bylo původně umístěno v v Berkshire, ale se přestěhoval se v roce 1995 do Surrey. Je znám především z produkce metalových stylů, jako je Threshold a DragonForce, ale také spolupracoval s progresivními počiny včetně Yes, Pendragon, Ulysses (Německo) a Johnem Wettonem. Alba The Strangers On A Train byla znovu vydána v roce 2012 u polského labelu Metal Mind Label. | |
![]() ![]() Guitars (Iris, Arrakeen) Lyrics, Guitars, Piano, Vocals Sylvain byl ještě sotva šestiletý, když se začal učit a psát hudbu na klasickém piánu. Později šel studovat hudební teorii, housle a harmonium na universitu Aix-en Provence. Ukončil ji s osvědčením hudebního stupně "Master of Music". V sedmnácti letech, byl ovlivněn rockem a pociťoval frustraci z klasických hudebních forem, Sylvain se začal jako samouk učit hrát na kytaru. O čtyři roky později už byl označován za jednoho z nejlepších rockových kytaristů ve Francii, když cestoval po šňůrách jako vúdčí postava jeho první skupiny AKYLON. ![]() Během roku 1991, Arrakeen vydali jejich debutové album "PATCHWORK" na mezinárodním trhu a podporovali MARILLION na "Seasons End" turné, kde byli vyhlášeni jako nejlepší francouzská progressivní rocková skupina podle národních i evropských rockových medií. Hráli rovněž na ZENITH v Paříži 1990. V roce 1992 Sylvain přesídlil do Británie po odchodu z Arrakeen a začal skládat hudbu pro IRIS. Zatímco se zabýval vlastním skládáním, získával Sylvain cenné zkušenosti s mnoha rozmanitými hudebníky v Anglii včetně bubeníka COZY POWELL, klávesistou Marillion MARKEM KELLYM, při nahrávání s Clivem Nolanem v rámci projektu "CASINO" v THIN ICE studiu pro S.I. Holland. V době, ![]() V letech 1995-1996 nahráli společně hudbu Sylvainova nového projektu: IRIS. Zvolili si náročný přístup instrumentálního alba. Album se rozšířilo po Evropě v roce 1997 a bylo přijato velmi dobře jak tiskem tak i odezvy z veřejnosti. Prodalo se jej nakonec kolem 10000 kopií. Sylvain se pak vrátil zpátky do Provence (France) ke konci roku 1996, kde začal tvořit opravdovou skupinu IRIS pro živé vystupování. A začal znovu psát hudbu a texty pro další album IRIS. | |
![]() ![]() (narozen 20. července 1954, celým jménem Brian Ronald Devoil) Drums (Twelfth Night) Bubeník Brian Devoil vyrostl v londýnském East Endu, ale když mu bylo 7 let, odstěhovali se do Norfolku. "Můj zájem nejdříve upooutaly bicí," říká dnes Brian, "když jsem byl ještě dítě, když jsem nedokázal vyhrát Burnsovu kytaru v soutěži. Moje první bicí jsem měl (tenkrát ještě dortová forma) v deseti letech, když jsem hrával s pár přáteli ze školy. Nazávali jsme se The Lightnings. V roce 1970 jsem si koupil svoji první bicí soupravu za 43 liber v Drum City v Shaftesbury Avenue, hned za rohem od Marquee. Bylo mi 16 a hrál jsem podle svých oblíbených kapel / bubeníků v té době: Cream/Ginger Baker, Jimi Hendrix Experience/Mitch Mitchell, Jethro Tull/Clive Bunker, Genesis/Phil Collins a Pink Floyd/Nick Mason. Později se stal oblíbeným také Billy Cobham i když jsem se nikdy nepokoušel hrát jako on! Když jsem žil u Sandringham v Norfolku, moji inspirací byl Milly Mussett, místní hudebník, jehož styl jsem hodně obdivoval - spousta dvojitých basových bubnů, vykulené oči a vlající kadeře. Cestoval jsem s jeho kapelou Bone Orchard několikrát, včetně pomoci při vystoupení v Patto, celkem uznávané kapely v té době." Brian odešel do Readingu v říjnu 1972 studovat na bakaláře. Chemie a matematika, které absolvoval těsně před svými 21. narozeninami v červenci 1975. Pak zůstal v Reading jako studijní úředník na plný úvazek jako člen Studentské unie mající status studenta během jeho času v kanceláři. Brian řídil výbor unie Social Committee v letech 1973 až 1976. "Setkal jsem se s Brianem na Reading University v roce 1972," vzpomíná přítel a fotograf Nick Powell. "Byli jsme na různých kurzech, ale přáteli jsme se stali, když jsme se sešli v Social Committee. Brian a já jsme pořádali diskotéky každý pátek večer v hlavním sále na Unii. Nazývali jsme se "Mad John". Bylo to velmi populární. Udělali jsme další koncerty v okolí Readingu. Brian mě přemluvil poté, co jsem dostal diplom, a změnili jsme si jméno na "Crunchy Tiger"! Brian Devoil doplňuje: "Nick a já jsme organizovali desítky koncertů v období od roku 1972 do roku 1976. Jedním z nejzajímavějších byl koncert Wishbone Ash v červnu 1973, ze kterého se některé jejich skladby objevily na živém albu Live Dates. To bylo poprvé, co jsem viděl vnitřek mobilního nahrávacího studia." ![]() Brian později se připojil k power-punkové kapele s názvem Trash, kterou založili na konci roku 1976 studenti z National College of Food Technology v St. George’s Hill, Weybridge, což byla jedna vzdálenější fakulta Reading Univerzity. Po sérii koncertů doprovázených 999 a The Lurkery, Trash podepsali smlouvu s Polydor Records v srpnu 1977. Písně "Look" a "Priorities" byly nahrány v Old Smithy ve Worcestere a vyšly jako singl v listopadu 1977. Brzy nato ale Brian opustil Trash. Jejich druhý singl produkoval legendární Shel Talmy, zatímco kytarista Mick Brophy pokračoval ve formování pub-rockové kapely The Cheaters, kteří se mihli v žebříčcích s jejich cover skladbou od Normana Greenbauma "Spirit In The Sky". Během tohoto období Brian byl známou osobností na Reading University a našli společný zájem o hudbu s Andy Revellem a jeho přáteli Rick Battersbym a Geoff Mannem. To je přivedlo k vítězství Andy & Brian na výroční studentské soutěži "battle of the bands" v únoru 1978, a to je začátek historie kapely Twelfth Night. Brian Devoil odehrál 316 koncertů s Twelfth Night mezi únorem 1978 a říjnem 1987 a jako jediný člen kapely vystoupil na každém koncertě, než odešel z hudebního průmyslu ve věku 33 let a stal se účetním. O pár let později díky ironickém osudu se Brian seznámil s Karen Meekings, jednatelkou nahrávací společnosti, jeho nynější ženou. "Toho večera, kdy jsme Andy a já vyhráli soutěž kapel, moje budoucí manželka Karen byla v publiku. Následující rok jsem pořádal diskotéku na oslavu jejich 21 narozenin, ale trvalo to až do roku 1989, skoro o deset let později, kdy jsme se vlastně seznámili správně. V té době pracovala na PolyGram TV a na můj podnět objevila kopii "PolyGram dokumentace" ve své kanceláři! I když jsem občas navrhoval televizi její kompilaci, podařilo se to až v GTV, kdy jsme konečně našli způsob, jak jednu nahrávku, kritiky oceňovanou, Classic Rock uvedl progressive rockové album vydané v roce 2005, na němž se objevila píseň "Love Song". Brian a Karen se vzali v roce 1995 a mají dvě děti Mariella (1997) a Jamese (1999). Kariéra Karen v hudebním byznysu se přesunula na práci u EMI, CBS (dnes Sony), ale také v PolyGramu a GTV. Ona dodala na trh doslova stovky alb, které dosáhla celkových prodejů v řádu desítek milionů. Karen nyní pracuje pro jednu z největších nezávislých značek ve Velké Británii Union Square Music. "Rodinný dům Devoilů je plný zlatých desek," směje se Brian, "ale bohužel žádná z nich není od Twelfth Night!" | |
![]() ![]() (narozen 5. února 1958) Keyboards (Pallas) Mike je zakládajícím členem skupiny Pallas (z původních Rainbow). V Pallas působil v obdobích 27. říjen 1974 až prosinec 1979 (4 roky) a říjen 1987 až 1998 (10 let). Zůčastnil se i projektu Casino. Mike je zakládajícím členem skupiny Pallas, kde byl až do odstěhování do Aberdeenu na počátku 80. let. Do skupiny se vrátil později, bezmála po deseti letech a zůstal až do doby těsně před vydáním alba "Beat The Drum". Stejně jako Pallas, produkoval alba Areny a Landmarq. Mike je dokonalý skladatel, producent a klávesista. Jeho široká škála prací sahá od rocku a popu (Natalie Imbruglia, Jack Savoretti, Alex James z Blur, Betty Boo, Robbie Craig a John Wetton) na programování West End show (opery Andrew Lloyd Webbera Cats, Chess, Phantom of The Opera a The Sound of Music, Camerona Mackintosh Les Miserables, Mary Poppins a Miss Saigon, Trevora Lawrence Porgy a Bess a Victoria Wood a od Julie Walters Acorn Antiques). Mike pracuje v oblasti vážné hudby v Brompton Oratory Choir a také složil mnoho hudby pro televizní, filmové a reklamní společnosti. Mike je dlouholetý spolupracovník Audio Network a byl jeden z prvních skladatelů, který se zapojili do této společnosti. On je také zakládajícím akcionářem společnosti. | |
![]() ![]() Člen Threshold - Lead Vocals (1988-1992), Bass (1992-2003) Již během studia v roce 1987 dělal spoustu sólových folkových koncertů v Holloway College. Začal hrát na basu v kapele Mothers Ruin, pak se několikrát ukázal s kapelou Sons of Eden, ale byli na něj příliš hlasití a příliš bezohlední. Pak začal hrávat v kapele, kde se sešli Karl Groom, Tony Grinham, Jon Jeary, Nick Midson spolu s basistou Ian Bennettem, což byli již budoucí Threshold, u nichž působil v letech 1988-2003 nejdříve i jako zpěvák a pak jako basista. Jeary opustil skupinu v roce 2003 a nahradil jej Steve Anderson, který v ní hraje dodnes. V roce 1999 se podílel na nahrávání alba "Jabberwocky" Olivera Wakemana a Clive Nolana. | |
![]() (narozen ***) Drums, Percussion Je irský bubeník, působil v kapele The Secret Life/The Quest. |
![]() ![]() |
![]() Skupina: Geoff Mann - Vocals Clive Nolan - Keyboards Karl Groom - Guitars Sylvain Gouvernaire - Guitars Jon Jeary - Bass Mike Stobbie - Keyboards Brian Devoil - Drums Hosté: Paul Flynn - Percussion Eileen Ruthford - Backing Vocals Simon Forster - Harmonica Cliff Orsi & Patrick Toms - Bouncers |
Casino Vyšlo červenec 1992, SI Music, Zero, Verglas Catalogue Number: SIMPly 15, XRCN-1090, VGCD008 Seznam skladeb: 01. Prey (10:40) i) Prey ii) Overheard in Passing #1 (at the Bar) 02. Crap Game (5:42) 03. Drunk (12:00) i) Drunk ii) Overheard in passing #2 (In the Bedroom) iii) Play on ! 04. Crying Onto Baize (10:58) 05. Stranger (4:57) 06. Beyond That Door (11:40) i) A matter of Policy ii) Beyond that door iii) Overheard in Passing #3 (Bouncer on the Door) Total Time: (55:57) Recorded at Thin Ice Studios, Reading, May-June 1992 Engineered and Produced: Clive Nolan and Karl Groom Mastered at Digipro, Soest Cover Design and Artwork: Peter Labrow Sleeve Concepts: Peter Labrow, Geoff Mann and Andy Labrow |
Původní album od SI bylo vydáno v Japonsku pod licencí ZERO ve stejném formátu ale s vloženou kartou a japonskými
texty. Současné vydání od Verglas má některé odlišné barvy na kresbě. |
![]() ![]() |
![]() Brian Devoil a Geoff Mann |
![]() Geoff Mann |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Oficiální stránky: (nejsou žádné) Další zdroje: http://www.geoffmann.co.uk/ https://www.facebook.com/pages/Geoff-Mann/40445191761?sk=timeline |
![]() ![]() ![]() |
|
![]() ...a vzkaz autorovi!© |