|
Joe Bonamassa - Guitars, Vocals Jason Bonham - Drums Glenn Hughes - Vocals, Bass Derek Sherinian - Keyboards |
(narozen 8. května 1977, New Hartford, New York, USA) Guitars, Vocals | |
Částečně zázrak, částečně virtuos, (zbytek je nemilosrdné pilování hry na kytaru, schopnost a neúnavná pracovní etika). Joe Bonamassa
buduje svou pověst jednoho z největších světových kytaristů, protože jeho kariéra začala, ve věku 12 let, když hrál s BB Kingem. Silně
ovlivněn britskými a irskými rockovými legendami jako jsou Eric Clapton, Jeff Beck a Rory Gallagher, Bonamassa šel na turné a hrál s
umělci, včetně Buddy Guy, Foreigner, Bad Company, Joe Cocker a Gregg Allman před zahájením své nahrávací kariéru v časných v 90. létech
s Bloodline, hard-rock-blues nabítou kapelou se syny Robby Kreigera (The Doors), Miles Davise a Berry Oakley (Allman Brothers Band). Bonamassa se narodil v New Hartford, New York, a vyrůstal v Utica, New York. V prostředí muzikantské rodiny se brzy začal projevovat jako zázračné dítě, doslova "uměl hrát blues dříve, než řídit auto". Na kytaru začal hrát ve čtyřech letech, když uslyšel poprvé Stevie Ray Vaughana. Byl povzbuzován svým otcem, který byl vášnivým hudebním fanouškem a představoval mu britské bluesrockové nahrávky Erica Claptona a Jeffa Becka, což jej velmi inspirovalo. Když mu bylo 10 let, otevíral v roce 1989 pro B. B. Kinga přibližně dvacet představení. V jedenácti letech byl Bonamassa mentorován a trénován americkou kytarovou legendou Dannym Gattonem. Když mu bylo dvanáct let, měl vlastní kapelu Smokin' Joe Bonamassa, která koncertovala po západním New Yorku a Pensylvánii, včetně měst jako Scranton a Buffalo, ale jen o víkendech, protože ve všední dny měl stále školní docházku. Bonamassa hrál na karmínovém Fenderu Stratocastera z roku 1972, kterému začal říkat "Rosie", když mu jej jeho otec věnoval. O dva roky později pravidelně koncertoval s mnoha hudebními osobnostmi – Buddym Guyem, Johnem Lee Hookerem, Joe Cockerem nebo Los Lobos. Než dosáhl osmnácti let, Bonamassa vytvořil kapelu Bloodline, jejímiž členy byli synové slavných hudebníků Waylon Kriger (syn Robbyho Kriegera z The Doors), Erin Davis (syn Milese Davise) a Berry Oakley, Jr. (syn baskytaristy z Allman Brothers). Přestože se Bloodline nestala slavným počinem, přitáhla určitou pozornost Bonamassovým kytarovým zářezům. Joe Bonamassa se ale chtěl dostat dále a v roce 2000 vydává své kritiky oslavované debutové album "A New Day Yesterday", které produkoval jeho dlouholetý fanoušek Tom Dowd. Album obsahuje originální melodie a coververze umělců jako Rory Gallagher, Jethro Tull a Warren Haynes. Obsahuje i hostující vystoupení Gregga Allmana v písni "If Heartaches Were Nickels". Album dosáhlo č. 9 v žebříčku Billboard Blues. "Always On The road" Bonamassa zahrál svůj transformační live act na více než 200 koncertech po celém světě každý rok i turné v roce 2010 na podporu své nejnovější verze, Billboard blues #1 (a #39 na Top 200 Chart) album "Black Rock", a plán opět se spojit s Eric Claptonem na "Crossroads Guitar Festival" v Chicago v 26. června 2010. Od té doby s obrovskou činorodostí sobě vlastní vydal další 10 sólových desek, řadů záznamů živých koncertů, včetně vyprodaného vystoupení v Royal Albert Hall spolu s Ericem Claptonem a Paulem Jonesem. V roce 2011 na podzim pracoval společně s Beth Hart na desce klasických soulových písní "Don´t Explain". Mezi lety 2002 a 2006 měl Bonamassa tři studiová alba Hit č. 1 v žebříčku Billboard Blues a všecné londýnské prestižní Royal Albert Hall v Londýně, nejméně týden, kde si s ním zahrál duet Eric Clapton. Bonamassovo živé album z tohoto koncertu "Beacon Theatre: Live from New York" vyšlo v roce 2012. V pořadu vystupoval jeden z Bonamassových hudebních hrdinů jako host, Paul Rodgers (ex-Free, ex-Bad Company). Album obsahuje hostující vystoupení Gregga Allmana v písni "If Heartaches Were Nickels" Album dosáhlo č. 9 v žebříčku Billboard Blues. Do jeho 30 let s dvaceti lety zkušeností v hudebním byznysu a zaznamenal celkem deset alb na vlastní nezávislý label J & R Adventures (z nichž šest debutoval jako #1 na Blues Chart Billboard) Živé akustické album "An Acoustic Evening at the Vienna Opera House" bylo vydáno jako CD/DVD/Blu-ray set 26. března 2013. Tento koncert zaznamenal poprvé, kdy Bonamassa odehrál zcela akustickou show. Akustický soubor, který koncert předvedl, byl sestaven s pomocí Bonamassova dlouholetého producenta Kevina Shirleyho. Závěrečná třínoční schůzka Bonamassova turné na jaře 2013 se odehrála ve slavném divadle Beacon v New Yorku. Během léta 2013 Bonamassa předvedl v Londýně čtyři vystoupení se třemi různými kapelami (na jedné show i s hornovou sekcí), pokrývající čtyři různé stránky jeho hudby. Každá show měla jedinečný set list. Přehlídky byly nahrány pro vydání DVD a sada DVD byla vydána v říjnu 2013 jako "Tour De Force". Bonamassovo album "Different Shades Of Blue" je jeho prvním sólovým studiovým albem od "So, It's Like That" (2002), které předvádí pouze původní písně (s výjimkou krátkého instrumentálního coveru Jimi Hendrixe). Bonamassa napsal album v Nashvillu se třemi skladateli: Jonathanem Cainem z Journey, Jamesem Housem (známým díky spolupráci s Diamond Rio), Dwightem Yoakamem, Martinou McBride a Jerry Flowersem, který psal pro Keitha Urbana. Bonamassa se v projektu snažil vytvořit seriózní blues rock namísto tříminutových rádiových hitů. Album bylo nahráno v hudebním studiu v hotelu Palms v Las Vegas a umístilo se na 8. místě v Billboard 200, na 1. místě v bluesové hitparádě a na 1. místě v indie hitparádě. V květnu 2015 vyhrál Bonamassa Blues Music Award v kategorii Instrumentalista – Kytara. V dubnu 2018 vydal Fender charakteristický zesilovač Bonamassa, ’59 Twin-Amp JB Edition. Dne 27. června 2018 měl Bonamassa premiéru v Grand Ole Opry. Dělal hosta poté, co byl představen Chase Bryant, a hrál spolu s ním v jeho poslední písni souboru "I Need a Cold Beer". Bonamassa vydal živé album a film "Now Serving: Royal Tea Live from The Ryman" 11. června 2021. Bylo to z jeho jednodenního koncertu v historickém Ryman Auditorium v Nashville, Tennessee ze dne 20. září 2020. Show se v té době vysílala živě a vybrala 32 000 dolarů pro program Bonamassa's Fueling Musicians, který během pandemie COVID-19 pomáhal hudebníkům, kteří se potýkali s finančními problémy. Bonamassa byla poprvé vystaven hudbě Beth Hart poté, co ji viděl hrát několik TV představení. Ti dva se často křížili, když hráli odděleně v Evropě, a na Bonamassu Hart velmi zapůsobila, když zachytil její vystoupení na festivalu Blue Balls ve švýcarském Lucernu. Při nahrávání svého alba "Dust Bowl" se Bonamassa inspiroval pokusit se vytvořit pár se ženou. Hart přišla na mysl a oba hudebníci se setkali v hotelovém baru v Dublinu. Bonamassa tuto myšlenku nadnesl, kterou Hart okamžitě přijala, i když měla zpočátku dojem, že ji žádá, aby nazpívala doprovodné vokály na jeho příštím albu. Když si uvědomila, že jeho záměrem bylo, aby zpívala hlavní vokály, řekla: "Byla jsem z toho paf." Bonamassa, Hart a producent Kevin Shirley sepsali seznamy soulových písní, které rádi vymysleli s materiálem pro album, které se jmenovalo "Don't Explain". Skupina se ustálila na dvanácti písních, i když jen deset se nakonec nahrálo. Bonamassa a Hart si pro album vybrali pět písní. Některé z Hartových oblíbených skladeb na albu zahrnovaly "For My Friend" od Billa Witherse a "Sinner's Prayer" od Raye Charlese. Bonamassa chtěl udělat verze Brooka Bentona "I'll Take Care of You" a "Well Well" napsané Delaney Bramlett & Bonnie Bramlett. Jejich následné společné album "Seesaw" bylo v roce 2013 nominováno na Grammy v kategorii Nejlepší bluesové album. "Hart and Bonamassa" vyšlo pod Black Coffee 26. ledna 2018. Produkoval je, jak jinak, Kevin Shirley. Bonamassa je také členem jazz-funkové kapely Rock Candy Funk Party. V roce 2013 vydali své debutové album "We Want Groove". Po něm následovala "Rock Candy Funk Party Takes New York – Live at the Iridium". Show byla nahrána během tří nocí v Iridium Jazz Club v New Yorku. Skupina hrála během Conan dne 10. února 2014. Bonamassa také produkoval podcasty s dalším kytarovým fanouškem, Mattem Abramovitzem, mezi lednem a červencem 2015. Epizody "Pickup Radio" jsou o "historii a tradici kytary". Bonamassa a Abramovitz probírají své oblíbené kytary, kytaristy a příležitostně nekytaristy spojené s blues a rockovými žánry. Je rovněž členem hardrockové "superskupiny" Black Country Communion spolu s Glennem Hughesem (Deep Purple), bubeníkem Jasonem Bonhamem (Led Zeppelin, Foreigner) a klávesistou Derekem Sherinianem (Dream Theater, Billy Idol). V září 2017 skupina vydala již své čtvrté studiové album "BCCIV". Bonamassa si zahrál na sólovou kytaru na dvou skladbách z alba z roku 2022 "From The New World" od Alana Parsonse. Bonamassa nejenže odehraje v průměru 200 koncertů ročně (mimochodem vyprodaný sál Hammersmith Apollo v Londýně po dva večery po sobě), je ale také mluvčím programu Blues In The Schools, kdy jako dobrovolník během turné vypráví skupinám středoškolských studentů o kořenech a dědictví amerického blues. | |
(narozen 15. července 1966, Dudley, Worcestershire, England) Drums, Percussion | |
Jason Bonham je anglický bubeník, syn bubeníka skupiny Led Zeppelin Johna Bonhama. Odkaz Led Zeppelin žije dál v osobě Jasona Bonhama,
britského bubeníka a syna legendárního Johna Bonhama. Zdědil ty nejlepší dovednosti od svého otce a řitom zvládl i vlastní schopnosti
a dynamickou techniku. Bonham byl zavlečen na světovou scénu ve věku 17 s kapelou Air Race, otevřenou pro velké vzory jako Queen, Meat
Loaf a AC/DC. V roce 1988, Bonham zastoupil svého otce v televizi, u prvního Led Zeppelin reunionu u Atlantic Records 40. výročí koncert.
V poslední době je členem Black Country CommunionJason, Bonham's Led Zeppelin Evening a Sammy Hagar and the Circle. Působil také v
kapelách Bonham, Foreigner, Steel Dragon, Damnocracy, Airrace, Virginia Wolf, Healing Sixes, UFO, California Breed a Led Zeppelin.
Bonham se narodil v Dudley, Worcestershire. Poprvé hrál na bicí ve čtyřech letech a objevil se společně se svým otcem ve filmu "The Song Remains The Same", kde bubnoval na zmenšené bicí soupravě. V sedmnácti letech hrál ve své první kapele Airrace. V roce 1985 vstoupil do skupiny Virginia Wolf, se kterou vydal dvě alba a absolvoval US turné, kde hráli jako předkapela skupiny The Firm. V roce 1988 se Bonham spojil s bývalým kytaristou Led Zeppelin Jimmy Pagem, nahrál s ním album "Outrider" a absolvoval turné k tomuto albu. Následující rok se Bonham objevil se třemi zbývajícími členy Led Zeppelin na "reunion" koncertu ke 40. výročí skupiny, který pořádala společnost Atlantic Records v New Yorku. V roce 1989 se objevil jako speciální host na Mírovém festivalu hudby v Moskvě, kde hrál skladbu "Rock and Roll" s dalšími rockovými hvězdami. Získal zlatou desku za skladbu "Wait for You?" z jeho sólové album "The Disregard of Timekeeping". Bonham pak ve spolupráci s Paulem Rodgersem, Slashem, Davidem Gilmorem a Jeffem Beckem nahrál na Grammy nominované album, "Tribute to Muddy Waters". Bonham pak ohromil diváky po celém světě, na turné s The Healing Sixes a Foreigner. Dne 12. září 2007 bylo oznámeno, že Jason Bonham by mohl kráčet ve šlépějích svého otce a mohl by hrát na koncertu Led Zeppelin ve spojení se členy kapely svého zesnulého otce na nejočekávanějším koncertu všech dob, 2007’s Led Zeppelin reunion v London O2 Arena pořádaném na počest Ahmeta Ertegüna 10. prosince 2007 v londýnské O2 Arena. Podle hodnocení od mnoha kritiků byl Jason důstojným nástupcem svého otce. V roce 2006 Bonham nahrál nejlepší bluesové album roku, "You and Me" s Joe Bonamassou. V únoru 2009 začali Jason Bonham a James Dylan spolupracovat na koncertě Led Zeppelin Evening Jason Bonham, který je živou poctou kapele jeho zesnulého otce. Během podzimu 2010 se Led Zeppelin Evening Jasona Bonhama vydali na své první severoamerické turné a během roku 2011 koncertovali po celém světě. Od roku 2010 hraje se skupinou Black Country Communion. Bonham nedávno hrál na bicí, spolu se sestrami Ann a Nancy Wilsonovými ze skupiny Heart na zpěv a kytaru, s postupnými přidáním celé kapely, smyčcových a lesních sekcí a sborů (včetně Joyce Garrett Youth Choir) na show při ukončení vystoupení "Stairway to Heaven" během pocty Led Zeppelin v Kennedy Center Honors pořádaném Barackem Obamou v prosinci 2012 za účasti členů kapely jeho zesnulého otce Roberta Planta, Jimmyho Page a Johna Paula Jonese. Show byla popsána jako verze "zbourat dům". V létě 2013 se Led Zeppelin Evening Jasona Bonhama spojili s kapelou Heart pro "The Heartbreaker Tour" oslavující hudbu Led Zeppelin. Později téhož roku se znovu spojil s Glennem Hughesem a vytvořili novou rockovou kapelu, která se stala California Breed a přidal kytaristu Andrewa Watta. V roce 2014 se Bonham připojil k superskupině Sammy Hagara Sammy Hagar and the Circle. Skupina představovala skladby Led Zeppelin spolu s písněmi z různých kariérních projektů Hagara, jako jsou Montrose, Van Halen a Chickenfoot. Od začátku března do konce května 2015 koncertovali Led Zeppelin Evening Jasona Bonhama po Severní Americe. Dne 4. prosince 2015 skupina zahájila své zimní turné po Severní Americe v San Jose v Kalifornii. Na začátku května 2016 se vydali na 22-denní turné po Severní Americe. V poslední době se vydali na další turné po celých Spojených státech s termíny do listopadu 2021. Také se připojují ke Kid Rock na jeho Bad Reputation Tour. | |
(narozen 21. srpna 1951, Cannock, Staffordshire, England) Guitars, Vocals | |
Glenn Hughes také známý jako „The Voice of Rock“, je britský baskytarista a zpěvák, který v 60. letech působil jako frontman
skupiny Finders Keepers a ve funk rockové kapele Trapeze. V polovině 80. let také působil jako hlavní zpěvák skupiny Black
Sabbath a spolu s Davidem Coverdalem se v 70. letech (1973 až 1976) připojil k Deep Purple, kde působil jako baskytarista/zpěvák.
'The Voice Of Rock' je opravdový originál. Žádný jiný rockový hudebník nemá tak ostře osobitý styl míchat nejlepší prvky hard rocku,
soulu a funku. To úžasný hlas Hughes je jeho vizitkou. Je to známý jako zpěvák zpěváků, s 80 zlatými a platinovými alby a kolektivním
prodejem více než 100 milionů desek, nesoucích jeho jméno. Glenn byl na výsluní hudební scéně od svého prvního úspěchu v roce 1970 s kapelou "Trapeze", s níž pracoval dříve, než se dostal k celosvětovému uznání v roce 1973, kdy se stal členem jedné z nejpopulárnějších kapel ve světě, Deep Purple. Hughesova 'R & B-infuzi basové linky a výbušný hlasový rozsah rozpaloval celou kapelu velmi úspěšné na světovém turné a albech, včetně jejich klasického z roku 1974 "Burn". Po opuštění Deep Purple v roce 1976, Hughes mnohokrát hostoval jako zpěvák, baskytarista, skladatel a textař na albech jiných umělců, včetně sedmého alba "Star" od Black Sabbath. Od roku 1992, Hughes má turné v Evropě, Asii a Jižní Americe podporu sólových alb, včetně uznávaný "Soul Mover" a jeho nejnovějšího počinu, "First Underground Nuclear Kitchen", obě představují Red Hot Chili Peppers bubeníka Chada Smithe. Celá 80. léta se zabýval spoluprací s jinými hudebníky. Na Nový rok 1991 nakoukl do "death´s door" jak sám říká. Rozhodl se začít žít jinak. Již za rok vydává sólovky Blues. Začíná spolupracovat s hudebníky po celém světě (J.J. Marsh, Dario Mollo, Chad Smith, Marc Bonilla, Gary Moore, John Norum, Joe Lynn Turner, Tony Iommi a mnoho dalších). Téměř každý rok se objevuje aspoň jedno album, které nese Glennovu stopu. Své sólové desky vydává v duchu hard rocku s příměsí funky, soulu a blues. V případ spoluprací mu však nedělá problém zazpívat jakýkoliv žánr. Krátce také spolupracoval s českou kapelou Monkey Business. | |
(narozen 25. srpna 1966, Laguna Beach, California, USA) Keyboards, Synthesizers | |
Univerzální klávesista, který kombinuje technickou odbornost a výrazně syrovou sílu. Derek Sherinian cestoval a nahrával s některými
z největších jmen ve světovém rocku. Jeho velký zlom nastal v roce 1989, při turné s legendárním šok-rockerem Alice Cooperem na podporu
multi-platinovéhých alb "Trash" a "Hey Stoopid". V roce 1991 Sherinian upoutal pozornost Gene Simmonse a připojil se ke kapele Kiss na jejich Revenge turné a nahrál s nimi album "Alive III". Po přesměrování do progresivního rocku se Sherinian připojil k Dream Theater v roce 1994, nahrál s nimi tři alba a odehrál dvě světové turné. Od začátku sólové dráhy v roce 1999 nahrál šest alb, spojoval se s legendami, včetně Billy Idola, Slashe, Al DiMeoly, Steve Lukathera (Toto) a Zakk Wylde (Ozzy Osbourne). Na svých albech vytvořil kategorii hudby, která spojuje hard rockovou intenzitu s dynamickým, jazz-infuze stylem.
|
Studiové desky: 2023 BBC V 2017 BBC IV 2012 Afterglow 2011 Black Country Communion 2 2010 Black Country Communion |
Ostatní nahrávky: 2011 Live Over Europe (live) |
Skupina: Glenn Hughes - Lead & Backing Vocals, Bass, Acoustic Guitar (10) Joe Bonamassa - Guitars, Backing Vocals, Co-lead Vocals Jason Bonham - Drums, Percussion, Backing Vocals Derek Sherinian - Keyboards Hosté: |
BBC V Vyšlo 22. září 2017, Maskot Records Seznam skladeb: 01. Enlighten () 02. Stay Free () 03. Red Sun () 04. Restless () 05. Letting Go () 06. Skyway () 07. You're Not Alone () 08. Love And Faith 09. Too Far Gone () 10. The Open Road () Total Time: (00:00) Producer: Kevin Shirley |
Skupina: Glenn Hughes - Lead & Backing Vocals, Bass, Acoustic Guitar (10) Joe Bonamassa - Guitars, Backing Vocals, Co-lead Vocals Jason Bonham - Drums, Percussion, Backing Vocals Derek Sherinian - Keyboards Hosté: |
BBC IV Vyšlo 22. září 2017, Maskot Records Seznam skladeb: 01. Collide (4:07) 02. Over My Head (4:06) 03. The Last Song For My Resting Place (7:57) 04. Sway (5:24) 05. The Cove (7:11) 06. The Crow (6:00) 07. Wanderlust (8:18) 08. Love Remains (4:53) 09. Awake (4:42) 10. When The Morning Comes (7:56) Total Time: (61:27) Bonus track on Vinyl edition only 11. With You I Go Producer: Kevin Shirley Nahráno leden – únor 2017 |
Skupina: Glenn Hughes - Lead & Backing Vocals, Bass, Acoustic Guitar (10) Joe Bonamassa - Guitars, Backing Vocals, Co-lead Vocals (05) Jason Bonham - Drums, Percussion, Backing Vocals (02) Derek Sherinian - Keyboards Hosté: |
Afterglow Vyšlo 30. října 2012, Maskot Records Seznam skladeb: 01. Big Train (4:17) 02. This Is Your Time (4:32) 03. Midnight Sun (5:17) 04. Confessor (5:08) 05. Cry Freedom (5:09) 06. Afterglow (6:06) 07. Dandelion (4:02) 08. The Circle (7:01) 09. Common Man (5:26) 10. The Giver (5:23) 11. Crawl (5:30) Total Time: (57:51) Recorded June 11-16, 2012 at Revolver Studio, Thousand Oaks, California Production, Mixing: Kevin Shirley Engineering: Jared Kvitka Additional Engineering: Josh LaCount Mastering: Bob Ludwig Orchestration: Jeff Bova (06) Photography, Film Director: Marcus Sweeney-Bird |
Skupina: Glenn Hughes - Lead & Backing Vocals, Bass Joe Bonamassa - Guitars, Backing Vocals, Lead Vocals (03,07), Theremin (05) Jason Bonham - Drums, Percussion Derek Sherinian - Keyboards Hosté: |
Black Country Communion 2 Vyšlo 13. června 2011, EUR: Maskot Records 14. června 2011, USA: J&R Adventures Seznam skladeb: 01. The Outsider (4:23) 02. Man In The Middle (4:35) 03. The Battle For Hadrian's Wall (5:11) 04. Save Me (7:43) 05. Smokestack Woman (5:10) 06. Faithless (5:12) 07. An Ordinary Son (7:59) 08. I Can See Your Spirit (4:12) 09. Little Secret (6:59) 10. Crossfire (6:03) 11. Cold (6:55) Total Time: (64:17) Recorded 11 January - 22 February 2011 at Shangri-La Studios, Los Angeles Production, Mixing: Kevin Shirley (Black Crowes, Aerosmith, Led Zeppelin) Mastering: George Marino Engineering: Jared Kvitka Orchestration: Jeff Bova |
RECENZE 1: První album Black Country je zřejmě nejlepším albem roku 2010, proto jsem s opatrností a velkým očekávám přistupoval k druhému dílu tohoto alba. Bohužel, málo kdy se podaří, aby úroveň děl pod značkou „supergroups“ při opakování udržela kvalitu prvního alba, to však není případ tohoto alba. Díky nesmírné kvalitě jednotlivých hráčů lze mnohokrát zachránit i ne stoprocentně dokonalou skladbu, obraz tohoto alba je však vyvážený, jak úroveň muzikantů, tak úroveň skladeb je nepřekonatelná. Už začátek alba je výborný, první dvě skladby jsou" The Outsider" a "The Man in the Middle"jedná se o syrové hard-rockové písně, kde Bonamassa tvoří dva masivní riffy, které okamžitě zanechají stopu ve tvém sluchovodu. V první písni najdeme prudkou výměnu silných hráčů, hlavními protagonisty jsou Joe Bonamassa a Derek Sherinian. První překvapení nastává ve třetí skladbě"The Battle for the Adrian wall" zpívané Bonamassou, ponořena do atmosféry britské lidové písně, připomíná tvorbu Led Zeppelin. Další písní je rytmická skladba "Save Me", která začíná klasickým kytarovým riffem, který nám možná něco připomene, následuje jednoduchý, ale velmi efektní refrén, závěr je ozvláštněn prvky arabské melodiky. Poté v dalších skladbách dokonalost alba graduje rozhodujícím způsobem. Píseň" Faithless "je plná patosu, připomíná tvorbu kapely Free a pak se stočí do stylu mistrovského díla Glenna Hughese sólového alba Music For The Divine. V další skladbě"An Ordinary Son"se Bonamassa vrací k mikrofonu a vzniká velmi dobrý hard rock a své jednoduchosti je jedním z nejúspěšnějších epizod disku. Rychlost se zvyšuje spolu se zábavnou skladbou" I Can See Your Spirit". Píseň "Little Secrets"je pomalé blues s kouzelnou atmosférou, kde hlavní roli hraje Hughes, jen velmi málo umělců je dnes schopných důvěryhodně vytvořit skladbu podobné úrovně. Předposlední skladba" Crossfire" je hard rock s perfektním refrénem. Skutečná bomba vybuchne na konci, dech beroucí píseň "Cold". Skladba vyvolává obdiv k mimořádné skupině hudebníků, kteří jsou schopni na poslední chvíli vytáhnout takto mistrovské dílo. Doporučuji mít toto album stále po ruce, protože nabízí při každém dalším poslechu nové neodhalené zážitky. Převzato: http://www.rockovaskola.cz/clanek/MUSIC/recenze-alb/Black-Country RECENZE 2: Rok se s rokem nesešel a jak BLACK COUNTRY COMMUNION slibovali, tak splnili a servírují nám svoje druhé řadové album pod všeříkajícím názvem „2“. Loňský debut „Black Country“ nedopadl vůbec špatně a svým způsobem byl tou nejlepší pozvánkou k dalšímu hardrockovému chodu. Veškeré obavy z ultra rychlého kvašení ve mně vehementně uhasil hned první poslech. Proto nebudu dlouho mlžit a prozrazuji, že rtuťhodnotícího teploměru bude z hodnoty dosažené předchůdcem šplhat vzhůru. Těžším úkolem bylo určit o kolik. Ještě nikdy jsem tolik neváhal nad půl bodíky jako právě v případě recenzované „Dvojky“. Nicméně jednalo se krásné rozjímání, jelikož živelná přitažlivost studijní látky › kvalita hovořící sama za sebe › nenuceně narůstající frekvence poslechů › recenzentova radost. Nejde nezačít příjemným pocitem z party kolem producenta Kevina Shirleyho, ještě více vyprofilované do tváře opravdové skupiny, která má kromě „supergroup image“ za sebou již řadu koncertních vystoupení, společných zkušeností a novinka dokazuje, že i mnoho společné vůle. Tvůrčí období mezi oběma deskami bylo nutně potřebné k patřičnému porozumění potřeb a zvyků jednotlivých členů kvarteta, což shrnuje i sám Caveman. Tato skutečnost se velmi pozitivně promítla do jeho hudebního spoluautorství, a to hned na osmi skladbách, na rozdíl od prvotiny, kde se spolupodílel pouze na dvou. Kevin opět nesporně dokázal, že zatraceně ale zatraceně umí. Celkový zvuk se sám o sobě honosí ostrostí chirurgického skalpelu. Mix a aranže maximální akurátností a úctyhodnou účelností. Kapela tedy nesporně našla svojí polohu a to je poznání značně plusové. Nejlepším důkazem je sprostá návykovost, neplést s prachsprostou jednoduchostí, každé z jedenácti skladeb, za níž především hledejme zdravou skladatelskou nápaditost a talent tandemu Hughes & Bonamassa opírající se o kolektivní práci a nasazení. Klávesistu Sheriniana jsem chválil již minule, momentálně dostává ještě o něco více prostoru a jeho umění je znovu nastavené k jemnému doladění perfekcionistických ambic ansámblu. Ať už v ostrém duelu s kytarou zdobící „The Outsider“ nebo v druhé polovině „Crossfire” ponořeném do nemokrých divadelních snů. Na pomoc mu přicházejí i střídmě pojaté orchestrace v podání Jeffa Bovy, např. „Faithless” nebo „Cold“. Znatelný rozdíl se udál v nazvučení bicí soupravy. Shirleyho zlepšovák opustit dosamplování se zvukovými úpravami a použít momentální ryzí vyznění se jeví, oproti minulému poněkud utopenému, ideálním řešením. Nahrávka pak tímto krokem nabývá na větší živočišnosti a dostává Bonhama do pozice, kdy nás může bez obav pozvat do svého bubenického lahůdkářství nesoucího název například „Man In The Middle”. Jason podává strhující výkon, je to kavalír v koženém oblečku rázně kličkující na svém Harleyi v husté koloně závodu luxusních aut. Přesně ví, kde to více ohulit, kde správně houpnout na brzdy aby se včas zařadil do vznikajících a zanikajících mezer mezi miliónovými vozy. No a borci ve sporťácích a limuzínách, místo toho aby zuřili, se k přetahované přidávají, problikávají, salutují a dělají tuhle show pro zpravodajské vrtulníky kroužící nad nimi ještě zajímavější. Tvůrčí chemie vztahu mezi devětapadesátiletým Hughesem a o čtvrt stoletím mladším Bonamassou je magická karetní hra, kde se vynáší pouze trumfy. Nikdo tu nechce vyhrát, ale všichni na partičce zúčastnění se chtějí jenom bavit tím, kdo koho překvapí větším esem. Na Hughesovi je vidět jak moc chce ještě něco velkého okusit. Chvályhodné je, že se tak neděje s přehnaným sebevědomím pokročilejšího věku nebo křečí vůči mladším spoluhráčům, kteří mu spíše slouží jako zdravá motivace a naopak. Tóny jeho tlousto-strunky jsou čitelné, dostávají dost místa („The Battle For Hadrian´s Wall“) a je obdivuhodné jak se společně Bonhamem a Bonamassou dokážou doplňovat. Kapitolou samou pro sebe je Glennův vokál. Pokud pomineme jedinečnou rockovou barvu, potom kvalita zpěvu přinášená na disku je odzbrojující (a na živo se moc neliší). Zpěvák s pečlivostí profesionála nepřelézá své teritorium, navíc je schopen do vokálu vrazit neskutečné množství energie („Smokestack Woman”), naléhavosti („Save Me“) nebo jemnosti („Little Secret”). Co dodat k Bonamassovi a nechválit? Asi jenom to, že si podobnou partu lidí kolem sebe zasloužil a já bych nám všem přál, aby jim to v téhle fazóně vydrželo co nejdéle. Nadále pro mne bude ctí přemýšlet nad půl bodíky pod nejvyšší metou. Kytary jsou jednoduše leskem, alfou a omegou opusu. Jeho mistrovství, bez toho aby ho někam úzkostlivě cpal, dokáže obohatit a inspirovat ostatní. Poslechněte si po intenzivních šedesáti minutách poslední dech beroucí skladbu „Cold“ a přesně poznáte, o čem tady hovořím. BLACK COUNTRY COMMUNION v podobě „2“ dodávají šťavnatě rozmanitou, semknutou kolekci živelného vysoce kvalitního hard rocku provoněnou bluesovým kořením. Subeer, Zveřejněno: 2.8.2011 http://www.metalopolis.net/art_reviews.asp?id=5918 | |
Skupina: Glenn Hughes - Lead & Backing Vocals, Bass Joe Bonamassa - Guitars, Backing Vocals, Lead Vocals (06,09), Co-lead Vocals (11,12) Jason Bonham - Drums, Percussion Derek Sherinian - Keyboards Hosté: Patrick D'Arcy - Uilleann Pipes, Tin Whistle |
Black Country Communion Vyšlo 20. září 2010, Maskot Records Seznam skladeb: 01. Black Country (3:15) 02. One Last Soul (3:52) 03. The Great Divide (4:45) 04. Down Again (5:46) 05. Beggarman (4:52) 06. Song Of Yesterday (8:33) 07. No Time (4:19) 08. Medusa (6:57) (Trapeze) 09. The Revolution In Me (4:59) 10. Stand (At The Burning Tree) (7:02) 11. Sista Jane (6:55) 12. Too Late for the Sun (11:21) Total Time: (72:35) Recorded January - April 2010 at Shangri La Studios, Los Angeles Produkce a mixáž: Kevin Shirley (Black Crowes, Aerosmith, Led Zeppelin) Mastering: Bob Ludwig Orchestration: Jeff Bova |
RECENZE 1: Metodická příručka Joe Bonamassy pro život superskupiny: 1. Vyhněte se prezentaci názvu kapely předtím, než ho zkonzultujete s úřadem pro ochranu obchodního jména Spojených Států. Kdo by si myslel, že Letz-Zep-Again už nejde použít? 2. Vyhněte se používání názvu superskupina a používejte raději „přeplacené nedokvašky“. 3. Buďte opatrní, abyste nepřišli o ženy nebo muže se špatnými vlastnostmi. To vlastně platí o hudebním průmyslu všeobecně. 4. Ujistěte se, že Artie Fufkin (nezpůsobilý promotér Polymer Records z parodie „Hraje skupina Spinal Tap“ v podání Paula Shaffera, pozn. red.) oznámí: „To je ta největší skupina, která přichází po té největší skupině, co tu byla před třemi měsíci a já je v důsledku toho také zastupuji“. 5. A konečně, vlastně to nejdůležitější: „Buďte si sakra jisti, že váš řidič limuzíny si zrovna musel odběhnout, aby nabral další řidiče limuzín“. Hned zpočátku bych ještě připojil asi zdaleka nejotřepanější moudrost a to, že skupina složená z vynikajících hudebníků ještě nutně nemusí produkovat vynikající muziku. Ta sice v souvislosti s debutem super kvartetu absolutně neplatí, k pravdě věci musím také předeslat, že cesta k jednoznačným superlativním závěrům se v případě „Black Country“ však také nekoná. V čem není problém? V první řadě v jednotlivých výkonech zúčastněných. Ti svoji kvalitu směle dokazují a navíc předvádějí, že jim není cizí týmová práce s persónami podobného věhlasu. Kolekce samozřejmě nepostrádá místa představující individuální mistrovství, vždy však umně a promyšleně zasazené do kompoziční struktury skladby, z nichž každá má svůj různorodý život, vlastní vrcholy resp. rozeznatelné momenty, na něž se dá opětovně těšit. Nikdy jsem nenabyl pocitu, že poslouchám nudící exhibicionistickou umělotinu. Tento dojem s důrazem nechávám ve striktně subjektivní rovině, protože například posluchač standardně valící do sluchovodů přímější muziku by mohl na podobný syndrom narazit („Too Late For The Sun“). Naprosto v pořádku je i ryzí zvukové vyladění disku umocňující milovníkům klasického hardrocku již tak velmi silný zážitek. Konceptu nechybějí opravdové hitové okamžiky. „One Last Soul“ se bez diskuze skutečně povedla a určitě má schopnosti zalahodit i širším masám konzumujícím rádiová vysílaní. Můj další osobní favorit do éteru je ostřejší „Sista Jane“, jež se jeví i jako aranžérsky šikovný záměr závěrečného zúčtování. Plusové body se opravdu musejí dávat za hrdelní fond Glenna Hughese, jemuž neméně zdařile zdatně sekunduje Joe Bonamassa při doprovodech a v plné parádě potom na „Song Of Yesterday“. Po několikerých posleších nemohu nezmínit i pomalu se odhalující půvab Sherinianových klávesových nápadů. Poslední pozitivní a nejdůležitější zjištění a to, že mixáž se silnými bluesovými závany, pro mě poměrně přesvědčivě kapelu definuje do osobitých a jasných rysů. V čem je problém? Těžko budu hledat mezi dvanácti skladbami nějakou, kterou bych vyloženě chtěl postrádat. Nevadí mě ani možná zbytečné zařazení znovu a svěže nahrané „Medusy“ od Hughesových TRAPEZE. Nicméně při pohledu na stopky se zastavíme na více než sedmdesáti minutách a já se musím se ptát, zdali to není v dnešní době širokého hudebního výběru a uspěchané posluchačské trvanlivosti až zbytečně přepálený luxus, hlavně pokud se skupina chtěla (kdo by nechtěl že?) přiblížit širšímu spektru posluchačů. Odpovědi se určitě budou lišit jako televizní programy na obou koncích korejského poloostrova. Osobně si dovolím pokárat producenta Shirleyho za to, že ovečky, jež sám pomáhal dávat dohromady, více v jejich rozletu nekrotil. Prokrácený materiál v podobné tvůrčí kvalitě by nabyl na ještě větší dynamice a přístupnosti, aniž by se musel kostrbatě podbízet. Na druhou stranu, album odmění každého, kdo si s ním dá trpělivost. Hodnocení by mohlo dosáhnout i vyšších stupňů, kdybych v kapele neviděl větší množství nevyužitého resp. neusměrněného potenciálu. Subeer, Zveřejněno: 22.2.2011 http://www.metalopolis.net/art_reviews.asp?id=5666 |
Skupina: Glenn Hughes - Bass, Vocals Joe Bonamassa - Guitars, Vocals Jason Bonham - Drums, Backing Vocals Derek Sherinian - Keyboards, Synthesizers, Organ Video Direction: Philippe Klose Photography: Marcus Sweeney-Bird, Christie Goodwin Graphic Design: Dennis Friel |
Live Over Europe Vyšlo 24. října 2011 (DVD) 15. listopadu 2011 (Blue Ray), J&R Adventures Seznam skladeb: 01. Revolution Of The Machine (intro) (1:45) 02. Black Country (3:51) 03. One Last Soul (4:01) 04. Crossfire (6:32) 05. Save Me (8:08) 06. The Battle For Hadrian's Wall (4:51) 07. Beggarman (5:12) 08. Faithless (5:20) 09. Song of Yesterday (9:10) 10. I Can See Your Spirit (5:06) 11. Cold (7:56) 12. The Ballad of John Henry (10:45) 13. The Outsider (5:21) 14. The Great Divide (4:47) 15. Sista Jane (7:53) 16. Man In The Middle (4:50) 17. Burn (7:57) 18. Smokestack Woman (5:10) Total Time: (108:35) Bonusy: * Forging BCC - The Making of "Live Over Europe" * Photo Collection - Live On Tour * Photo Collection - Behind The Scenes Recorded July 4,5 and 16, 2011 at Zenith, Munich, Spandau Citadel, Berlin, and Stadtpark, Hamburg production, mixing, liner notes: Kevin Shirley Engineering: Warren Cracknell, Jared Kvitka Pro Tools Engineering: Josh De Jong Executive Production: Roy Weisman |
Joe Bonamassa, Derek Sherinian, Glenn Hughes, Kevin Shirley, Jason Bonham, Jared Kvitka |
Oficiální stránky skupiny:
www.bccommunion.com A jednotlivých členů: www.jasonbonham.net www.jbonamassa.com www.glennhughes.com http://www.dereksherinian.com |
|
mbrezny@centrum.cz© ...a vzkaz autorovi!© |