|
BRUFORD byla kapela sestavená a vedená britským bubeníkem Billem Brufordem (ex-Yes,ex-King Crimson).
Skupina BRUFORD je více méně sólový projekt tohoto anglického bubeníka významem přesahujícího několik
hudebních generací a více žánrů. Bill Bruford byl původním bubeníkem artrockové skupiny Yes. Hrál na jejích prvních albech "Yes", "Time And A Word", "The Yes Album", "Fragile" a "Close To The Edge" a opustil ji na vrcholu slávy. Od roku 1972 do roku 1997 byl členem progressivní rockové skupiny King Crimson. Kromě těchto, zřejmě veřejnosti nejznámějších aktivit, vystupoval od začátku 70. let s řadou skupin, např. v r. 1977 jako koncertní bubeník na turné Genesis. Založil další progres legendu, skupinu U.K. (Bruford, John Wetton, Eddie Jobson & Alan Holdsworth), se kterými nahrál jejich skvělé první bezejmenné album. S kamarády z Yes se znovu sešel v projektu ABWH a podílel se i na natáčení alba "Union". Bruford se během své kariéry odklonil od progresivního rocku k jazzu, čehož dokladem jsou právě alba projektu BRUFORD i jeho další skupiny Earthworks. Kromě toho nahrával s dalšími rockery i jazzmany, např. s Patrikem Morazem alba "Music For Piano And Drums" (1983) a "Flags" (1985), s Ralphem Townerem a Eddie Gomezem "If Summer Had Its Ghosts" (1997) či Michaelem Borstlapem "Every Step A Dance, Every Word A Song" (2005) a "In Two Minds" (2008). Po hraní s Yes a King Crimson udělal bubeník Bill Bruford na konci 70. let velký krok směrem k jazz-rocku a fusion založením vlastní skupiny, jednoduše pojmenované Bruford. Představil kapelu se základní sestavou sebe sama na bicí a perkuse (včetně vibrafonu) s klávesistou Davem Stewartem (Egg, Hatfield and the North, National Health), kytaristou Allanem Holdsworthem (Soft Machine, Gong, Tony Williams) a baskytaristou. Jeff Berlin v pořadu Feels Good to Me, který zahrnoval také vystoupení zpěvačky Annette Peacock, flügelhornisty Kennyho Wheelera a kytaristy Johna Goodsalla (Brand X). Bill Bruford založil tuto jazz-fusion kapelu v podstatě pro své debutové sólové album "Feels Good To Me". Nahrávalo se v Trident Studios v Londýně v roce 1977, tedy na stejném místě a ve stejném roce, ve kterém bubeník a kytarista jeho skupiny Bruford Holdsworth nahrával debutový disk progrockové superskupiny U.K. s Johnem Wettonem a Eddiem Jobsonem. Toto první album také představilo Annette Peacock jako hostující zpěvačku a britského jazzově laděného Kenny Wheelera na křídlovku (flügelhorn). Následující rok album vyšlo pod Editions EG. "Feels Good To Me" bylo první sólové album Billa Bruforda a zároveň debutová nahrávka skupiny Bruford. To se plně ukázalo na dalším albu "Gradually Going Tornado", které bylo pozoruhodné také pro baskytaristu Berlina, který vystoupil i jako vokalista. Živé vystoupení kapely Bruford v New York City v roce 1979 s Clarkem na kytaru se dočkalo vydání jako "The Bruford Tapes" v roce 1980. Přehlídka byla původně vysílaná pro rozhlasovou stanici WLIR. Na živém albu "The Bruford Tapes" nahradil Holdswortha kytarista John Clark (dříve Quasar). Clark zůstal a baskytarista Berlin, který poprvé zpíval vokály na třetím albu, kde se také objevila píseň "Joe Frazier", první skladba Berlina pro skupinu. Skupina se ale v září téhož roku rozpadla, údajně tváří v tvář tlaku vedení Editions EG, kteří byli méně než spokojeni s finanční situací kapely. Následující rok se Bill Bruford připojil k nové inkarnaci King Crimson s Robertem Frippem, Adrianem Belewem a Tonym Levinem. Práce bubeníka s jeho jmenovitou kapelou se znovu objevila na disku v roce 1986, nicméně zabrala lví podíl na kompilaci "Master Strokes: 1978-1985". V polovině 80. let Bill Bruford začal vést další skupinu Earthworks, která se posunula ještě více jazzovým směrem a měla premiéru s eponymním albem v roce 1987. Bruford byli aktivní na konci pulsující dekády pro fusion hudbu, přičemž velkou pozornost si získaly skupiny jako Mahavishnu Orchestra, Return to Forever a Brand X. Ačkoli Bruford pokračoval v tradici těchto kapel, soubor byl nerentabilní a v roce 1980 byl vyřazen EG Records. Kompletní krabicová sada nahrávek Bruford byla vydána vlastním labelem Winterfold Records Billa Bruforda v říjnu 2009 na dvou CD "The Winterfold Collection 1978 - 1986" a "The Summerfold Collection 1987-2008". Nevydaný materiál obsahuje kompletní show v londýnském The Venue a 18 dem pro Brufordovo zamýšlené čtvrté studiové album. Tyto skladby jsou drsné „probíhající práce“, které nebyly nikdy řádně dokončeny a nahrány, když Bruford upustilo od EG Records. CD remixy dokončil známý Jakko Jakszyk z King Crimson. |
Členové: Bill Bruford - Drums, Percussion, Vibraphone (1976-1980), Piano (1980) Jeff Berlin - Bass (1978-1980), Vocals (1980) Dave Stewart - Keyboards, Piano, Synthesizers (1976-1980) Allan Holdsworth - Guitars (1976-1979) Annette Peacock - Vocals (1977) John Clark - Guitars (1979-1980) |
Jeff Berlin (celým jménem Jeffrey Arthur Berlin) (narozen 17. ledna 1953, Queens, New York, United States) Bass Jeff Berlin je americký jazzový fusion basista. Poprvé se prosadil v 70. letech jako člen kapely Bruford vedené bubeníkem Billem Brufordem. Za svých více než 40 let hraní se stal jedním z nejinovativnějších elektrických basistů 20. a 21. století. Jeff je znám svým jedinečným tónem, technikou až ke spadnutí čelistí a vysoce pokročilými harmonickými přístupy k basům, je jednou z hlavních postav pevně etablujících elektrickou basu jako sólový nástroj, který si zaslouží své vlastní odlišné místo v moderní hudbě. Jeffovy nahrávky a výkony zahrnují stylově jazz a rock. Spolupracoval s řadou hudebníků, mezi které lze zařadit takové jako Bill Bruford, Allan Holdsworth, Larry Coryell, Pat Martino, John McLaughlin, Yes, Frank Zappa, Patrick Moraz a mnoho dalších. Dne 30. srpna 2013 se Berlín oženil s Gabrielou Sinagrovou, jazzovou zpěvačkou a vokální trenérkou z argentinského Rosaria. Berlin se narodil v Queens ve městě New York. Od 5 do 15 let studoval hru na housle, než jej inspirovalo začít hrát na basovou kytaru poté, co viděl Beatles. Navštěvoval Berklee College of Music, aby studoval hru na baskytaru. Po práci s Patrickem Morazem, Davidem Liebmanem a Patti Austin si získal širokou mezinárodní pozornost v roce 1977, kdy si jej pro své debutové album "Feels Good To Me" vybral britský hudebník Bill Bruford. V Bruford hrál až do roku 1980. Jeho spoluhráč z Brufordovy kapely Allan Holdsworth zaměstnal Berlína pro jeho sólové album "Road Games" z roku 1983 u Warner Brothers. Berlín pokračoval v nahrávání a turné v průběhu 80., 90. a 20. století. Veřejně vystupovat přestal v roce 2009, ale provozuje vlastní dvě nahrávací značky a hudbu komentuje. Jeho autobiografie "Bill Bruford: The Autobiography,"byla vydána začátkem roku 2009. Jeff se také vyznamenal jako jeden z předních učitelů basové výchovy na celém světě. 10 let vlastnil a provozoval Players School v Clearwater na Floridě. Nyní v Nashvillu od roku 2017 Jeff pokračuje ve své misi prostřednictvím Jeff Berlin Bass Education. V přímém protikladu k tomu, co se v poslední době stalo populárním, ale povrchnějším přístupem k basové výchově, používá Jeff osvědčenou metodu pedagogické hudební přípravy; tato klasická výuková metoda klade důraz na základy, jako je čtení not, porozumění tónům akordů a jejich aplikace, hra ve 12 tóninách, přibližovací tóny a walking blues. Jeff Berlin Music Group (JBMG), která vznikla v roce 2017, se věnuje poskytování toho nejlepšího online hudebního vzdělávání, nahrávek v první linii a špičkové hudební produkce. Jeff Berlin Bass Mastery nabízí nejkomplexnější online basové výukové kurzy dostupné kdekoli na internetu. Každý z 6 balíčků lekcí se pohybuje od začátečníků po pokročilé. Všechny lekce jsou sekvenční a jsou zakořeněny v základech akademického učení využívajícího čtení ze zraku jako pilíře basového mistrovství. Všechny balíčky lekcí obsahují PDF všech písemných cvičení a také spirálově vázané tištěné kopie A Complete Reading Course for Beginners a Academic Walking lines. Johnův talent překračuje mnoho kategorií i mimo produkci, od inženýrství a poradenství až po výuku a vystupování jako kytarista. Jako bývalý ředitel A&R a štábní producent EMI Music Group, jedné z největších nahrávacích společností na světě (vlastník legendárních Blue Note a Manhattan Records), John úzce spolupracoval s ikonickými umělci včetně Diany Ross, Nory Jones a Roseanne Cash. Produkoval více než 100 nahrávek pro velké a nezávislé vydavatelství, stejně jako pro televizi a film. Jeho hvězdné zásluhy zahrnují téměř všechny hudební žánry, od jazzu, rocku a progresivního rocku až po operu, orchestrální a sborové nahrávky. Získal platinovou a zlatou desku jako producent Broadwayské legendy Michaela Crawforda ("Phantom of the Opera") On Eagle’s Wings na Atlantic Records. Mezi jeho nedávné produkce patří EP Joe Fraziera k 30. výročí Jeffa Berlina s kytarovou legendou Stevem Vaiem a velmi uznávaným bubeníkem Keithem Carlockem (Steely Dan). John byl výkonným producentem vydání "Eyes Wide Open" z roku 2022 světově proslulého klávesisty/kytaristy Davida Sanciouse (Springsteen, Sting, Clapton a Peter Gabriel). Jeho současná produkční práce je jako producent a inženýr vlastní sólové nahrávky ze září 2022 s názvem "Jack Songs: An All-Star Tribute To Jack Bruce". Tato nahrávka obsahuje hudebníky jako Sammy Hagar, Alex Lifeson, Geddy Lee, Eric Johnson, Gregg Bissonette, Bill Frisell, Gary Husband, Ron "Bumblefoot" Thal, Bill Sheehan a mnoho dalších. |
Dave Stewart (celým jménem David Lloyd Stewart) (také Sam Lee-Uff) (narozen 30. prosince 1950, Waterloo, London, England) Organ, Keyboards, Piano, Synthesizers, Audio Generator Dave Stewart je vlivný britský klávesista a skladatel, který v 70. letech hrál v progresivních rockových skupinách Arzachel, Bruford, Dave Stewart & Barbara Gaskin, Egg, Hatfield And The North, Khan, National Health, The Tickle, Uriel. V roce 1981 se spojil se zpěvačkou Barbarou Gaskinovou, aby vydal sérii popových singlů a alb. Partnerství Stewart/Gaskin pokračuje dodnes. Stewart je rovněž autorem dvou knih o hudební teorii a 13 let napsal hudební sloupek pro časopis Keyboard (USA). V 80. a 90. letech komponoval a nahrával hudbu pro film, televizi a rozhlas, hodně z toho pro produkční společnost ARTV Victora Lewise-Smitha. V poslední době vytvořil smyčcové a sborové úpravy pro současné progresivní rockové kapely, jako jsou Porcupine Tree, Steven Wilson, Anathema, Opeth a Storm Corrosion. Dave Stewart se narodil v Waterloo v Londýně. Poté, co se ještě na škole připojil k místní kapele The Southsiders, začala Stewartova hudební kariéra opravdově ve věku 17 let, kdy hrál na varhany v Uriel s Montem Campbellem (basa, zpěv), Stevem Hillageem (kytara, zpěv) a Clive Brooksem (bicí). Po letním pobytu na Isle of Wight v létě 1968 Hillage opustil skupinu, aby šel na univerzitu. Uriel pokračovali jako trio, později změnili svůj název na Egg a následně nahráli dvě alba pro Decca. V roce 1969 se Hillage nakrátko vrátil ke svým bývalým spoluhráčům, aby nahráli jednorázové psychedelické album pod pseudonymem Arzachel. V roce 1972 hostoval Stewart v Hillageově nové kapele Khan na jejich prvním albu. Po rozpadu Egg v roce 1973 se Stewart připojil k Hatfield And The North, kterou skladatel Jonathan Coe popsal jako "pravděpodobně nejoblíbenější ze všech canterburských kapel". Coeův román The Rotters 'Club získal ostatně název podle druhého alba této kapely. Hatfield And The North se rozpadli v roce 1975 a poté, co hostoval s Gong vedených Stevem Hillagem na několika francouzských koncertech, Stewart založil kapelu National Health s kolegou klávesistou Alanem Gowenem a bývalým členem Hatfield And The North kytaristou Philem Millerem. Najít stálého bubeníka se ukázalo jako obtížné, Bill Bruford sice hrál se skupinou několik měsíců a nakonec jej nahradil Pip Pyle, čímž se znovu spojili tři bývalí hudebníci z Hatfield And The North. Stewart následně hostoval na debutovém sólovém albu Billa Bruforda "Feels Good To Me" (1977), než se stal členem jeho kapely Bruford. Poté, co nahrála tři alba a odehrála dvě úspěšná turné po USA, skupina Bruford skončila v roce 1980. Stewart okamžitě zformoval Rapid Eye Movement se svými přáteli Pipem Pyleem (bicí), Rickem Biddulphem, který byl technikem a zvukařem u Hatfield And The North a National Health, na basu a Jakko Jakszyk (kytara a zpěv). Britská Rapid Eye Movement byla koncipována především jako koncertní kapela a nikdy nenahrála album, i když nekvalitní pásky jejich živých koncertů ve Francii kolují. Jakko vzpomíná na kapelu jako na "mnohem drsnější než National Health, velmi strukturovanou, ale fungující velmi anarchicky". V roce 1981 Stewart změnil hudební směr a začal experimentovat s popovými aranžmá a skládáním písní. Jeho první sólová deska, těžké elektronické přepracování soulové klasiky od Jimmyho Ruffina z Motown "What Becomes Of The Brokenhearted", s hostujícími vokály zakladatele a zpěváka The Zombies Colina Blunstoneho, dosáhlo na #13. místo britského žebříčku singlů. Po této odezvě se Stewart spojil s kamarádkou a bývalou zpěvačkou hostující na deskách Hatfield And The North Barbarou Gaskin, aby nahrála verzi žalozpěvu tenagerů z 60. let "It’s My Party". Singl vyšel na podzim roku 1981 a dotáhl to na čísla #1 v Británii a Německu a ovládl britské žebříčky po dobu čtyř týdnů. Stewart a Gaskin od té doby spolupracovali a vydali sedm alb. Duo příležitostně hraje živá vystoupení obohacená o Andyho Reynoldse (1990-2009) nebo Berena Matthewse (2018 a dále) na kytaru. Vystupovala v Tokiu (září 2001) a Londýně (srpen 2018) jako kvartet s Gavinem Harrisonem na bicí. Mezi vedlejší projekty klávesisty patřil i reunion National Health v roce 1981, jehož cílem bylo vytvořit pamětní album pro klávesistu Alana Gowena, které přineslo hit "Hole in My Shoe" a "Neil's Heavy Concept Album" pro komika Nigela Planera (je dobře znám svou hippie postavou The Young Ones). Rovněž produkoval první album elektro-jazzového outfitu Billa Bruforda Earthworks. Stewart také skládal TV hudbu, v polovině 80. let napsal nové titulní téma pro oprášenou TV show BBC Television AOR The Old Grey Whistle Test a později napsal, produkoval a nahrál většinu soundtracku k televiznímu dramatickému seriálu Lost Belongings, odehrávajícího se v Severním Irsku. Od 90. let psal hudbu pro TV programy britské produkční společnosti Associated Rediffusion, mezi něž patří série Channel 4 "Inside Victor Lewis-Smith" (1995), "Ads Infinitum" (BBC2, 1999) a dokument z roku 2003 o BBC Radiophonic Workshop "Alchemists of Sound". V posledních letech napsal smyčcové a sborové úpravy pro řadu kapel včetně Anathema, Porcupine Tree a Steven Wilson. |
(narozen 6. srpna 1946, Bradsford, Yorkshire, Leeds, Great Britain, zemřel 15. dubna 2017, Vista, Kalifornie, USA) Guitars Allan Holdsworth se narodil v Bradsfordu v Yorkshire blízko Leedsu. K hudbě ho přivedli rodiče, zejména pak otec Sam Holdsworth, amatérský klavírista a fanoušek jazzové muziky. Pod dojmem poslechu otcových desek zatoužil malý Allan hrát na saxofon. "Saxofon byl pěkně drahý a rodina si to prostě dovolit nemohla. A tak jsem místo něj dostal kytaru. Od strýce. Bylo mi asi 15 nebo 16 let". Allan se vlastně na kytaru učit nijak zvlášť nechtěl. Jeho tehdejší vášní byla cyklistika a kytaru bral spíše jako náplast na svůj sen stát se jazzovým saxofonistou. Ale potom začal poslouchat trochu jiné desky a dostal se do místní skupiny, která hrála skiffle. Po prvních pokusech s místními kapelami, kde hrál i na housle, začal hrát se skupinou Igginbottom, se kterou roku 1969 natočil svou první nahrávku. Se saxofonistou Rayem Warleighem rozjel také pár vystoupení, ale první důležitý zlom přišel v okamžiku, kdy se přestěhoval do Londýna a vstoupil k Nucleus, což byla skupina trumpetisty Iana Carra, která svůj repertoár postavila na fúzi jazzu a rocku. Holdsworth zde nastoupil na post, na kterém před ním byli Bernie Holland a zejména Chris Spedding. Svého úkolu se ale zhostil dobře, což je znát na původním vydání LP Belladonna. Po Londýně se v kuloárech začalo mluvit o mladém talentu, ale tyto řeči nabyly na síle teprve poté, co se Allan stal členem prestižního rockového sdružení Tempest. Tuto kapelu, která se na prvním albu prokázala svým hardrockovým cítěním, tvořili vedle Allana už samé známé osobnosti, což nejvíce napovídá o vzrůstajícím věhlasu tohoto kytaristy: fenomenální Mark Clarke (bg) a Jon Hiseman (dr) (oba z Colosseum) a zpěvák Paul Williams (od Juicy Lucy). Hiseman se ale nevzdával svého snu obnovit Colosseum (po další desce s jiným kytaristou se mu to nakonec podařilo) a o Holdswortha se začalo zajímat stále více lidí, takže zákonitě došlo k jejich odloučení. Výrazný skok v Allanově kariéře znamenalo setkání s Tonym Williamsem, výrazným bubeníkem Milese Davise. Ten po prvních nahrávkách dal dohromady velmi silnou skupinu, v podstatě superskupinu první generace jazz rocku, kterou vedle něj tvořil John McLaughlin, legendární Jack Bruce (bg) a Larry Young (key). Po několika personálních přesunech to byl právě devětadvacetiletý Holdsworth, který se ujal McLaughlinova postu, a nutno říci, že velmi dobře. Výsledná alba (již pod hlavičkou New Lifetime) jsou rockovější a Allana proslavila natolik, že nyní mu v další cestě prakticky už nic nebránilo. Ještě slavnější kapelou, která se stala jeho další zastávkou, byli Soft Machine, původně progresívní skupina se silným experimentátorským podtextem, která se postupně dostala k jazz rocku. Allan ale tehdy chytil takové tempo, že vedle stále se rozšiřující studiové činnosti v rámci jeho hostování a vlastní koncertní činnosti Soft Machine začal pomýšlet i na sólovou dráhu. Výsledkem bylo LP Velvet Darkness, které svou fúzí přímo předznamenávalo, jakou cestou se budou ubírat další nahrávky. Na ty si ale jeho pomalu se rozšiřující fanouškovská základna musela dost dlouho počkat (až do roku 1983), protože v následujících letech neměl Allan (aspoň podle svých slov) ani jeden den oddychu. Není divu. Po odchodu od Soft Machine se stal členem původně avantgardní, v době příchodu Allana již k jazz rocku silně inklinující, skupiny Gong, se kterou natočil několik zajímavých alb. V této době se skupina jmenuje vlastně Pierre Moerlen's Gong. Během své činnosti s tímto sdružením (často přerušujícím svou činnost) rozjel Holdsworth spolupráci s fenomenálním houslistou Jean-Luc Pontym a stal se členem sólového projektu Billa Bruforda, jednoho z nejtechničtějších světových bubeníků. Spolu s nimi tam byli i Dave Stewart (key), Jeff Berlin (bg) a Annette Peacock (voc). Nahrávky s touto sestavou považuji za jedny z Holdswortových nejlepších počinů, ne-li vůbec nejlepších. Výborná souhra, kompaktnost projevu, žádná vypočítavá přetechnizovanost a těžkopádnost, alba se poslouchají velmi lehce. Ač se to zdá prakticky nemožné, v této době začal Allan spolupracovat i s další superskupinou, britskými U. K., kde se sešel opět s Billem Brufordem, Johnem Wettonem (bg, voc) a multiinstrumentalistou Eddiem Jobsonem (key, housle, známý ze svého působení u Jethro Tull, Roxy Music, Zinc, hrál také s Curved Air). Stejnojmenné debutové album skupiny je dodnes velmi ceněné, spolu s další Holdswortovou iniciativou, skupinou I. O. U., ho považuji za jeden z vrcholů jeho kytarového feelingu. Po řadě dalších spolupracích a členství v kapelách (užší bylo např. spojení s Gordonem Beckem) rozjel Allan prakticky již svůj sólový projekt, I.O.U., ve kterém se sešel s některými ze svých budoucích dlouholetých spolupracovníků, Paulem Williamsem (voc), Paulem Carmichaelem (bass) a Garym Husbandem (drums). Výsledné LP bylo velmi dobře přijato a Holdsworth si vzpomněl na svůj sen zkusit vydávat alba pod svým jménem. Na realizaci projektu si vybral Williamse a Jacka Bruceho na zpěvy, Chada Wackermana na bicí (další z jeho dlouhodobých kolegů) a Jeffa Berlina (bass). Deska může skvěle posloužit jako čítanková ukázka souhry kvarteta, nemluvě o dalším LP, které v podstatě etablovalo jeho sólové snahy. Metal Fatigue je ideálním albem pro všechny, kdo chtějí poznat Allanovu kytaru. I ostatní členové týmu, Williams a Paul Korda (voc), Jimmy Johnson a Gary Willis (bg), Mac Hine a Gary Husband (drums) a Alan Pasqua (keyboards), se nedali zahanbit a vzniklou velice dravou a energickou desku můžeme právem řadit do zlatého fondu kytarové hudby. Zvláštní je, že Allan sám tímto albem opovrhuje... "Vůbec neposlouchám své starší nahrávky. Připadá mi to z mého současného pohledu hrozně primitivní. Žiju pro to, co dělám teď. Možná, že jsem příliš sebekritický, ale je to můj způsob uvažování". [Zdroj: Muzikus 2003/11]
Osobní stránky: www.therealallanholdsworth.com |
John Clark (narozen ***, England) Guitars John Clark je britský hudebník a hráč na kytaru, je znám jako zakládající člen skupiny Quasar, ale pověst si získal především v kapele Bruford (1979-1980), kde nahradil Alana Holdswortha, poté spolupracoval s Cliff Richardem při nahrávání desek a živém vystupování. John Clark má za sebou dlouhou kariéru profesionálního kytaristy, který si nejprve získal vážné uznání, když úspěšně nahradil odcházejícího Alana Holdswortha v kapele Bruford. Poprvé se představil v roce 1979 na živém albu "The Bruford Tapes", což byla show původně nahrávaná pro rozhlasovou stanici WLIR v červenci 1979 v klubu Roslyn, New York, kde nahradil Alana Holdswortha, když se již nechtě zůčastnit francouzské větvě turné Bruford a John Clarke v extrémně krátké době zaskočil. Jako host se objevil v bonusové živé skladbě "Manacles" na druhém albu "One Of A Kind" z června 1979. Na třetím albu Bruford "Gradually Going Tornado" z února 1980 již působil jako stálý člen sestavy. Clark zůstal jako kytarista i nadále, kde působil až do jejího rozpadu v září 1980. Je to opravdu neuvěřitelný hráč, který se dokázal vyrovnat Holdsworthovu stylu. John Clark se po ukončebí aktivity Bruford od počátku 80. let stal součástí doprovodné kapely Cliffa Richardse, práce, kterou zastával od roku 1981 do současnosti. John: "Ačkoli jsem byl kytarovým twangerem už dlouhou dobu, elektrika byla vždy moje věc: akustika mi nikdy nějak "nepřepnula" vypínač. Tedy dokud jsem neměl tento poněkud pozdní kreativní chvat. Když jsem v minulosti dělal session s akustikou, stydím se říct, že jsem si nikdy nevšímal výběru nebo umístění mikrofonu. Teď bych si to přál! Na turné s Cliffem je vždy třeba hrát akusticky, ale na jevišti je to vždycky DI'd a mikrofony do toho nejdou. Navíc jsem až doteď nikdy nebyl zpěvák, takže celkově potřebuji pořádné roztřídění!" S Cliffem Richardem se podílel už na jeho prvním albu "Small Corners" z roku 1977. Jeho poslední album s Cliffem je živá nahrávka z roku 2015 a jmenuje se "75 at 75". Z pochopitelných důvodů bylo jeho hraní s Cliffem zcela odlišné od jeho práce v Bruford. Jednu dobu hrával i v cover bandu s bubeníkem Markem Brzezickim. To bylo dlouho předtím, než se jeden z nich "proslavil". V poslední době mu jeho ve Wiltshire poskytuje poměrně malou, ale docela funkční místnost, ve které může nahrávat, a produkovat hudbu. Už udělal několik nahrávek, jak zpívá a hraje na kytaru do sestav s jedním i dvěma mikrofony, a přestože tyto nahrávky mají opravdu příjemnou atmosféru "ranných nahrávek", chtěl prozkoumat způsoby získat modernější zvuk. John Clark připravil své sólové album "Playing With Fire", které má vyjít na podzim 2020. |
Studiové desky: 1980 Gradually Going Tornado 1979 One Of A Kind 1978 Feels Good to Me |
Ostatní nahrávky: 2009 Rock Goes To College (komp.) 2009 Kansas Bells (bootleg) 1979 The Bruford Tapes (live) |
Skupina: Jeff Berlin - Bass, Lead Vocals Bill Bruford - Drums, Cymbal John Clark - Guitar Dave Stewart - Keyboards Hosté: |
Gradually Going Tornado Vyšlo 1980, E.G. Records, EGLP 104 (UK) CD 1990, EG, EGCD 44 (US) CD 2005, Winterfold, BBWF005CD (UK) remastered: John Burns with +bonus track Seznam skladeb: 01. Age Of Information (4:41) 02. Gothic 17 (5:07) 03. Joe Frazier (4:41) 04. Q.E.D. (7:46) 05. The Sliding Floor (4:58) 06. Palewell Park (3:57) 07. Plans For J.D. (3:50) 08. Land's End (10:20) Total Time (45:24) Bonus track on 2005 Winterfold remaster: 09. 5G (Live) (7:23) Bonus track recorded at Louie's Rock City, Falls Church, VA, USA, 9.7.1979 Producer: Bill Bruford, Ron Malo Engineer [First]: Ron Malo, Martin Moss Tape Op: Peter Buhlmann Art Direction [Sleeve], Design: Paul Neagu |
Skupina: Bill Bruford - Drums, Percussion Allan Holdsworth - Guitars Dave Stewart - Keyboards Jeff Berlin - Bass, Vocals Hosté: Eddie Jobson - Violin (08) Anthea Norman Taylor - Voice of Alice (05) Sam Alder - Narrator (05) John Clark - Electric Guitar (11) |
One Of A Kind Vyšlo 1979, E.G. Records, 2302 091/Polydor, 2302 091 (Germany) 1979, Polydor, POLD 5020/EG, POLD 5020 (UK) Seznam skladeb: 01. Hell's Bells (Alan Gowen/Dave Stewart) (3:33) 02. One Of A Kind, Pt. 1 (Bill Bruford) (2:20) 03. One Of A Kind, Pt. 2 (Bill Bruford/Dave Stewart) (4:04) 04. Travels With Myself - And Someone Else (Bill Bruford) (6:13) 05. Fainting In Coils (Bill Bruford) (6:33) 06. Five G (Jeff Berlin/Bill Bruford/Dave Stewart) (4:46) 07. The Abingdon Chasp (Allan Holdsworth) (4:54) 08. Forever Until Sunday (Bill Bruford) (5:51) 09. The Sahara Of Snow, Pt. 1 (Bill Bruford) (5:18) 10. The Sahara Of Snow, Pt. 2 (Bill Bruford/Eddie Jobson) (3:24) Total Time: (46:28) 2005 bonus cut: 11. Manacles (live 1979) (Bruford, Stewart) (7:25) Recorded on January, 1979 - February, 1979 at Trident Studios, Soho, London, England Producer: Bill Bruford Engineer, Production Assistant: Stephen W. Tayler Mastered: Steve Angel Tape Op [Tape Operator]: Simon Hilliard Art Direction, Design: Alwyn Clayden (Art & Design) Photography: John Shaw, Sheila Rock |
Skupina: Bill Bruford - Drums, Percussion Allan Holdsworth - Electric Guitars Dave Stewart - Keyboards Jeff Berlin - Bass Hosté: Kenny Wheeler - Flugelhorn (03,07,09) Annette Peacock - Lead Vocals (02,03,10) John Goodsall - Rhythm Guitar (06) |
Feels Good to Me Vyšlo 5. ledna 1978, Polydor, 2302-075 (UK) CD 1982, EG, EGCD33 (US) CD 2005, Winterfold, BBWF003CD (UK) remastered: John Burns +1 bonus track Seznam skladeb: 01. Beelzebub (Bill Bruford) (3:16) 02. Back To The Beginning (Bruford) (7:09) 03. Seems Like A Lifetime Ago (Part One) (Bruford) (2:30) 04. Seems Like A Lifetime Ago (Part Two) (Bruford) (4:25) 05. Sample And Hold (Bruford, Dave Stewart) (5:12) 06. Feels Good To Me (Bruford) (3:49) 07. Either End Of August (Bruford) (5:27) 08. If You Can't Stand The Heat... (Bruford, Stewart) (3:20) 09. Springtime In Siberia (Bruford, Stewart) (2:43) 10. Adios A La Pasada (Goodbye To The Past) (Bruford, Annette Peacock) (7:55) 2005 remaster bonus track: 11. Joe Frazier (live) (Jeff Berlin) (4:39) Total Time: (46:58) Recorded on August 1977 at Trident Studios, London Bonus track recorded Live at the Park West, Chicago, USA (27.7.79) Produced: Robin Lumley & Bill Bruford Tape operators: John Brand, Colin Green, Stephen Short Engineer: Stephen W Tayler Equipment technicians: Peter Revill, Mick Rossi Technician [Polymoog Consultant]: Val Joseph Tape Op: Colin Green, John Brand, Steve Short Design [Sleeve Design]: Cream Group Photography [Inner Sleeve]: Jacquie Deegan, Dick Wallis Photography [Sleeve]: Gered Mankowitz Sleeve Notes: Richard Williams |
Skupina: Jeff Berlin - Bass Bill Bruford - Drums, Percussion Allan Holdsworth - Guitars Dave Stewart - Keyboards Annette Peacock - Vocals Hosté: |
Rock Goes To College CD/DVD, vyšlo 2009, Winterfold, BBWF008DVD/Voiceprint, BBWF008DVD (UK) Seznam skladeb: 01. The Sahara Of Snow (Part One) (3:27) 02. The Sahara Of Snow (Part Two) (3:43) 03. Forever Until Sunday (6:50) 04. Back To The Beginning (6:20) 05. Sample And Hold (4:46) 06. Beelzebub (3:37) 07. Adios A La Pasada (Goodbye To The Past) (7:32) 08. 5G (5:17) Total Time: (41:32) Producer: Bill Bruford Directed: Tom Corcoran Artwork, Layout: Jonathan Price Liner Notes: Bill Bruford |
Skupina: Jeff Berlin - Bass Guitar Bill Bruford - Drums John Clark - Guitars Dave Stewart - Keyboards Hosté: |
Kansas Bells Vyšlo 2009, Highland Project, HLP-035A/B (Japan) Seznam skladeb: 01. Hell's Bells () 02. Joe Frazier () 03. Band Introductions () 04. Land's End () 05. The Sliding Floor () 06. Sample And Hold () 07. Fainting In Coils () 08. Back To The Beginning () 09. 1Parallel Park () 10. 2Plans For J.D. () 11. Age Of Information () 12. 5G () 13. Beelzebub () Total Time: (00:00) Live soundboard recording on 11 July 1980 at Uptown Theater, Kansas City, Missouri, USA |
Skupina: Bill Bruford - Drums, Percussions Dave Stewart - Electric Piano, Synthesizer, Electronics Jeff Berlin - Bass Guitar, Vocal (10) John Clark - Electric Guitar Hosté: |
The Bruford Tapes Vyšlo 1. května 2019, E.G. Records Seznam skladeb: 01. Hell's Bells (Alan Gowen, Dave Stewart) (4:02) 02. Sample And Hold (Bruford, Stewart) (6:18) 03. Fainting In Coils | Back to the Beginning | Fainting in Coils (Bruford) (6:34) 04. Travels With Myself - And Someone Else (Bruford) (4:37) 05. Beelzebub (Bruford) (3:28) 06. The Sahara Of Snow - Part One (Bruford) (4:46) 07. The Sahara Of Snow - Part Two (Bruford, Eddie Jobson) (3:07) 08. One Of A Kind - Part Two (Bruford, Stewart) (8:06) 09. 5G (Berlin, Bruford, Stewart) (2:39) Total Time: (43:37) 2005 CD bonus cut 10. The Age of Information (Bruford, Stewart) Recorded live on 12 July 1979 in Roslyn, New York State Producer: Michael Billeter |
Line-up album: Allan Holdsworth, Annette Peacock, Bill Bruford, Dave Stewart, Jeff Berlin Bruford - L-R: Jeff Berlin, Dave, Bill, Allan |
Oficiální stránky: https://billbruford.com/ https://underthelemontree.nl/html/annettepeacock.html |
|
mbrezny@centrum.cz ...a vzkaz autorovi! |