|
Jednou snad na samém začátku jejich cesty v jejich rodném městě někdo prohlásil za jejich zády: Nedojdou dále než na
místní koncerty! Pouze patos a nabručenost! Dnes jsou JINJER jednou z nejlepších metalových kapel na Ukrajině se širokou
popularitou jak v mateřské zemi, po celé Evropě, tak i v zámoří. Jejich heavy groove metal s prvky numetalu a progresivní
death metal s moderními prvky, někdy také označováni nálepkou progressive/groove/metalcore/djent, si prostě podmanil
rockový, potažmo metalový svět. Kapela Jinjer vznikla de facto už v roce 2008 v nehostinné průmyslově založené oblasti v provinční Gorlovce, nedaleko Donětsku, kde má metalová subkultura velmi silné postavení a hned při rozjezdu vydali promo EP. Není však jasné, zda můžeme tuto sestavu nazvat skutečnou kapelou JINJER. Na vokálech byl chlapík jménem Max Fatullaev, který hned po demo snímku emigroval do Států. Po této sestavě zůstalo je to EP nazvané "Objects In Mirror Are Closer Than They Appear". A obecně z této sestavy zůstal jen jeden člověk - zakladatel kapely, kytarista Dmitriy Oksen. Pravděpodobným skutečným výchozím bodem pro skupinu bylo, když Tatiana Shmailyuk nahradila v roce 2010 předchozího zpěváka. Je třeba zmínit, že původně Tatiana nechtěla v kapele zůstat dlouho, takže si řekla a rozhodla, že na chvíli vypomůže přátelům. Ale jak se často stává, z dočasného se stává trvalé. Fenomenální zpěvačka Tatiana Schmailyuk, která svým mohutným řevem strčí do kapsy většinu chlapů a v mžiku zvládá s přehledem přepnout na bezchybný čistý vokál. Téměř současně se ke kapele připojil i Roman Ibramkhalilov, kytarista, jehož talent a dovednosti se staly jedním ze základů zvuku kapely. Ještě v roce 2010 se připojil také Roman Ibramchalilov, který nahradil Rostyslava Lobachova na kytaru, stejně jako Eugene Abdukhanov, který v následujícím roce převzal basu od Oleksiye Svynara. Oleksandr Koziychuk také nahradil původního bubeníka Vjačeslava Okhrimenka. Trvalo téměř dva roky, než se ustálila sestava kapely v podobě, jakou známe nyní. V roce 2010 JINJER zaznamenali a vydali na internetu dva singly s Tatianinými vokály a kapela si konečně začala získávat první fanoušky a popularitu, i když zatím pouze lokálně. Zároveň dostali první pozvání, aby si zahráli v regionálním centru v Doněcku a v dalších městech jeho okolí. Ale až do léta roku 2011 se kapele nepodařilo udržet stabilní a¨schopnou sestavu. Až poté, co se do kapely připojil Eugene Abdiukhanov (a-k Kostyuk), který se také ujal správy a propagace kapely, si Jinjer konečně získali "širokou popularitu" na undergroundové metalové scéně Ukrajiny. Teprve rok 2012 znamenal pro kapelu raketový vzestup. Rok 2012 začal vítězstvím v soutěži MUZTORG, kterou pořádá obrovský mezinárodní řetězec hudebních obchodů pro kapely všech žánrů. Je vtipné, že JINJER získali šanci nahrát album zdarma ve studiu, které nikdy nenahrálo nic těžšího než pop, takže špatní tuto změnu nikdy nevyužili, snad k lepšímu. Ustálená sestava vydala na začátku roku 2012 na internetu nové EP "Inhale, Do Not Breathe" a jejich první oficiální video "Exposed As A Liar". Poté se pustila do náročného turné s využitím vlastních prostředků. Video málem rozmtalo do vzduchu ukrajinskou metalovou scénu. Jejich tvrdá práce se vyplatila, když vyhráli cenu za nejlepší ukrajinský metalový počin od kyjevské nahrávací společnosti InshaMuzyka. Program živých vystoupení byl stále přísnější, vystupování na největším ukrajinském rockovém festivalu Best City UA, vrcholem koncertní činnosti kapely byla vystoupení na festivalu Loadfest 1.0 ve Lvově a v klubu BINGO v listopadu 2012, kdy Jinjer natočili nové video k písni "Scissors". Je ovšem třeba poznamenat, že po celý rok kapela cestovala výjimečně na vlastní náklady a hradila si dopravu, ubytování a stravování sama, ale žádné překážky nemohly hudebníkům zabránit v jejich úspěchu. Na konci roku 2012 je kontaktovala řecká značka Leaders Records a nabídla skupině Jinjer vydání EP "Inhale, Don't Breathe" oficiálně i s jejich dvěma největšími hity "Exposed As A Liar" a "Scissors". Vydání bylo rozšířeno několika dalšími písněmi a bonusy a řecký label je vydal jako plnohodnotné studiové album. Zároveň kapelu objevila rumunská promoční agentura Cavaleria Events a nabídla Jinjer turné po Rumunsku a Moldávii. Rok 2013 tak začal turné s 15 zastávkami na Ukrajině, v Moldávii a Rumunsku. Vyvrcholením byl koncert v Kyjevě, kde Jinjer sdíleli pódium s německou kapelou Caliban. Ale měsíc před začátkem turné měla kapela projít těžkou výzvou. Bubeník Aleksander Koziychuk z nějakých rodinných důvodů a okolností odmítl vyjet na turné. Turné brzy selhalo. Následujícího rána však Eugene Mantulin, který předtím hrál s Kostyukem v jiných kapelách, reagoval na výzvu Jinjer posílit kapelu jako bubeník. Tento nepochybně talentovaný hudebník a skvělý člověk se dokázal naučit 11 písní Jinjer během měsíce. Vyjeli na turné, ale vrátili se domů jako naprosto odlišná kapela s jasnými cíli a plány. Mantulin zůstal v sestavě trvale. Mezinárodní turné přimělo promotéry, metalové publikum a další ukrajinské kapely brát Jinjer naprosto vážně. Na konci jara vydala kapela nové lyrické video a singl "No Hoard Of Value", který naznačil některé stylové změny. Kapela vsadila na složitější instrumentální party a strukturu písní. Stylisticky Jinjer přešli od dogmat metalcore ke groove metalu, progresivnímu a občas dokonce k death metalu. Ukázkově sehrané duo kytaristů Dmitriy Oksen a Roman Ibramkhalilov, energický a charismatický basista Eugene Abdiukhanov a nadpozemsky rychlý a strojově přesný bubeník Eugene Mantulin k sobě dokonale zapadli. V létě 2013 vystupovali na festivalech pod širým nebem, z nichž je nutno zmínit koncert na festivalu Rock'n'Sich na stejném pódiu s Tiamat a Pain. Jinjer poprvé ve své kariéře shromáždili pod pódiem několik tisíc fanoušků metalu. Přibližně ve stejnou dobu dostal Jinjer pozvání k účasti v první metalové soutěži na Ukrajině - Best Ukrainian Metal Act 2013, která se měla konat v říjnu 2013. Podle propozicí vybrala porota kapelu pro soutěž, což byli nejvíce prominentní ukrajinští promotéři v oblasti heavy hudby, ale vítěz byl vybrán hlasováním publika. Jinjer pochopili, že nemají šanci vyhrát, protože dalšími soutěžícími byly místní kyjevské kapely s minimálně 10-letými zkušenostmi s mnohem větší podporou fanoušků v hlavním městě Ukrajiny. Kapela však výzvu přijala a odjela do hlavního města, jen aby odehrála dobrou show. Na cestě do Kyjeva je však potkala nemilá událost, která mohla znamenat tečku nejen v jejich kariéře, ale také v životě hudebníků. Den před soutěží pozdě v noci se Jinjer dostali do hrozné dopravní nehody, když spadli do 4 metrů hlubokého příkopu. Pouze šťastnými okolnostmi si nikdo vážně neublížil a dodávka kapely měla jen zničený chladič a nárazník. Poté, co sebrali veškerou svoji vůli, odvahu a sílu a také peníze, skupina opravila dodávku na nejbližší čerpací stanici a příští den dorazila přesně na zvukovou zkoušku. Nakonec byli Jinjer zvoleni za "Best Ukrainian Metal Act 2013". Kapela ukázala první singl z nadcházející nové desky, nesl název "No Hoard of Value" a na YouTube jej kapela zvěřejnila s vydařeným lyrickým videem. Zbytek roku 2013 strávili ve studiu komponováním a nahráváním svého dalšího studiového alba. Rok 2014 začal vydáním singlu z připravovaného alba. Video pro "Cloud Factory" zopakovalo úspěch svého předchůdce před dvěma lety. V květnu 2014 vyšla druhá deska s názvem "Cloud Factory" u Leaders Records. Sestava byla znovu pozměněna na "Cloud Factory" s Yevhenem Mantulinem na bicí. Zajímavostí je, že autorkou grafiky na obalu a bookletu je sama zpěvačka Tatiana a portál YouTube spatřil i videoklip k songu "Cloud Factory". Album obsahuje i monolog mimozemšťana "Outlander", který strávil čas životem mezi lidmi na Zemi a pozorováním jejich chování. "A je v naprostém šoku a chce opustit Zemi a vrátit se domů na jakoukoli planetu, odkud přišel, kvůli všem těm hrůzám a nespravedlnosti, které se na Zemi dějí," řekla v roce 2022 pro Songfacts frontmanka kapely Tatiana Shmailyuk. Kapela brzy vystoupila na BIG LOVE FEST, kde Jinjer potvrdili status leadrů ukrajinské metalové scény. V březnu 2014 na podporu alba Jinjer vyrazil na měsíční turné a projela celou Evropu s koncerty v Polsku, Německu, Belgii, Francii a Švýcarsku. V létě roku 2014 se skupina kvůli tragickým událostem v rodném Donbasu, občanská válka mezi separatisty podporovaná Ruskem a ukrajinskými vládními silami, musela kapela přestěhovat do Lvova a narušit všechny stereotypy o nespokojenosti mezi západem a východem Ukrajiny. V roce 2014 se Jinjer zapojily k sestavě absolutně všech festivalů pod širým nebem na Ukrajině, včetně toho největšího - Zaxid Fest, kde kapela opět shromáždila několik tisíc metalistů pod pódiem, což u kapely Ektomorf, kteří byli headlinerem večera, vzbuzovalo značnou nervozitu. Po několika týdnech hráli Jinjer na festivalu Bucovina Rock Castle v Rumunsku, kde sdíleli pódium s takovými legendami jako Nazareth a Dog Eat Dog. Kapela na jaře 2014 projela celou Evropu a poprvé zahrála také v České Republice, a to v Pražském Exit-u a v Brně. Do Čech se Jinjer pak vrátili ještě v létě a zahráli ve Velkém Meziříčí na FajtFestu. Další tour byla v plánu na podzim, k tomu však bohužel nedošlo, neboť o měsíc později Jinjer zažili další tragédií, která šokovala nejen fanoušky a hudebníky ukrajinské metalové scény, ale také lidi, kteří nebyli spojeni ani s kapelou, ani s heavy hudbou obecně. Jinjer byli u svého blízkého přítele v Kyjevě a odpočívali na cestě do Ruska, kde měli hrát několik koncertů. Když Eugene Mantulin šel kouřit do kuchyně, všichni spali. Sedl ai na okenní rám, a když podřimoval a kouřil, vypadl ale ze třetího patra dolů. Hodně utrpěl a dostal spoustu vážných zranění, to nejhorší - zlomil si páteř a natrhla se mu slezina. Se zlomenou páteří musel podstoupit dlouhou, náročnou a drahou rehabilitaci na oddělení intenzivní péče v jedné z nemocnic v hlavním městě Ukrajiny. Eugene zůstal téměř sám v neznámém městě, je tam pouze kapela a jeho bratr. Díky jednotě hudebníků, fanoušků, lidí, kterým to nebylo lhostejné, se jim podařilo shromáždit částku nezbytnou pro urgentní operaci a zachránit tak Mantulinovi život a dát mu šanci chodit a hrát na bicí v budoucnosti. S tajemným ninjou jako náhradou za bicími hrají pár koncertů v Rusku, Ukrajině a Rumunsku, veškterý výtěžek putoval na léčbu Mantulina. I hodně jejich spřízněných kapel pro Jinjer vybíralo na svých koncertech dary. Kapela musela zrušit velké turné po Evropě a Velké Británii. V určitém okamžiku byla budoucnost JINJERA nejasná a nejistá. Po nějaké době, po odeznění stresu, se kapela rozhodla hledat náhradu k postu za bicími. Samotný úkol byl neuvěřitelně obtížný, protože Mantulin byl rozhodně jedním z nejlepších mladých bubeníků na Ukrajině a nebylo mnoho lidí, kteří by dokázali hrát jeho linie, a bylo jich ještě méně, kteří by dokázali akceptovat životní styl profesionálního hudebníka v heavy metalu. Jinjer si vybrali mladého a perspektivního člověka, který se jmenuje Dmitriy Kim. Kapela toho chlapíka znala, protože nahrávali v Beast Rec. studio v Gorlovce, kde nový bubeník pracoval jako zvukař. Dmitriy se bez váhání přestěhoval do Lvova, usadil se s ostatními v jejich venkovském domě a začal se učit písničky. Stejně jako Mantulin dokázal vstřebat 11 skladeb za měsíc. Dne 8. listopadu hráli Jinjer na LOADFEST III ve Lvově a další den vyrazili na 17-denní turné po Ukrajině, Rusku a Rumunsku. Na konci roku 2014 Jinjer vydali na svém oficiálním kanálu YouTube svůj první oficiální live-bootleg z vystoupení na českém FajtFestu, který se konal v červnu 2014. Následně kapela vydala oficiální turné k písni "[Želaju-značit poluču]", které shrnulo veškerou koncertní činnost za celý rok. Dne 23. prosince 2014 se baskytarista Eugene "Kostyuk" Abdiukhanov stal prvním otcem v kapele, když jeho žena porodila syna. V roce 2014 rovněž ukrajinský a zahraniční hudební tisk věnoval Jinjer velkou pozornost. Evropské magazíny jako The Legacy, Metal Hammer a Rock Hard, hodnotily a dávaly vysoké ocenění albu "Cloud Factory" na stejné úrovni jako albům jiných mezinárodních hvězd. Ukrajinský tisk zhodnotil rok uznáním Jinjer jako jednu z nejjasnějších ukrajinských kapel a Tatiana se přidala k top 10 nejlepších mladých ukrajinských zpěváků všech žánrů. Na Ukrajině se album "Cloud Factory" připojilo k 20 nejlepším albům roku 2014, jedinému metalovému albu mezi popovými a indie kapelami. Na přelomu let 2014 a 2015 už ale Jinjer opět koncertují. S tajemným ninjou jako náhradou za bicíma odehráli pár koncertů v Rusku, Ukrajině a Rumunsku, veškterý výtěžek putoval na léčbu Mantulina, který musí po zlomenině páteře podstoupit dlouhou, náročnou a drahou rehabilitaci. Na začátku roku 2015 se Jinjer vydali na krátké mini-turné po Rusku. Jejím vrcholem bylo vystoupení na největším výročním in-door festivalu v Rusku - STARS FUCTORY, který se konal ve dvou největších městech - Moskvě a Petrohradu. I přes veškerá politická a vojenská napětí mezi Ruskou federací a Ukrajinou byli Jinjer diváky velmi srdečně přijati. Kritici v Rusku tvrdili, že Jinjer jsou skutečným objevem festivalu a novou vlnou východoevropské metalové hudby. Kapela dokázala, že skuteční metalisté zůstávají jednotní ve všech situacích bez ohledu na hranice, geopolitiku a další okolnosti. Po návratu domů však Jinjer obdrželi hodně kritiky od ultranacionalistických hnutí, skupina byla dokonce několikrát ohrožována, několik koncertů později bylo téměř zrušeno kvůli útokům a vyhrožování nacistickými a fašistickými skupinami. Naštěstí díky obrovské podpoře fanoušků a také podpoře největších ukrajinských festivalů se Jinjer podařilo vyhnout skutečným problémům a násilí. Kapela každopádně zůstává terčem okrajových pravicových prvků a nedobrovolnou obětí honu na lišky na Ukrajině. V únoru 2015 museli Jinjer čelit další překážce. V rámci přípravy na jarní Outlander Tour po celé EU požádali členové skupiny o řecká schengenská víza. Přestože skupina měla všechny potřebné dokumenty a pozvánky poskytnuté značkou Leaders Records v Řecku, všech pět členů Jinjer dostalo odmítnutí. Z tohoto důvodu museli polskou část turné odložit na polovinu května. Pouze s velkou pomocí a porozuměním polského konzulátu se kapele Jinjer podařilo získat polská víza a být připraven v polovině března cestovat po Rumunsku, Bulharsku, Řecku, Maďarsku, Slovensku, Itálii, Rakousku a Švýcarsku. Kapela poprvé zahrála také v České Republice, a to v v pražském Exit-u a v Brně. Do Čech se Jinjer pak vrátili ještě v létě a zahráli ve Velkém Meziříčí na FajtFest Open-Air. Koncert Jinjer v pražském Exit-u se konal 23. května 2015 a o doprovod se postarala legenda českého nu-metalu a crossoveru, kapela Fourth Face v nové sestavě, s novou energií a hlavně pekelně dobrou muzikou a k tomu i mladí a draví Beast Within the Sound, kteří mají za sebou přes relativně krátkou existenci kapely už účast na největším extreme metalovém festivalu v ČR, na věhlasném Brutal Assaultu, a také debutovou desku s názvem "Eternal Conflict". Čtyřlístek uzavírají litoměřičtí We All Gonna Die, nekompromisní deathcorová nálož s velkým potenciálem. Zatímco většina kapel ze země, která není jasně známa exportem heavy metalu, by se mohla těšit z malého uznání, které se jim dostalo během prvních několika let. Bylo však jasné, že Jinjer toužili více a byli ochotni udělat další krok, aby se to stalo. Právě tento přístup a jasná vize přiměly kapelu, aby rychle napsala a vydala své druhé album "Cloud Factory", a poprvé se pustila do mezinárodního turné, rezervovala si vlastní koncerty a budovala si reputaci tváří v tvář fanouškům, a co je ještě důležitější, podle jejich vlastních podmínek. Je třeba poznamenat, že turné mělo pozitivní i negativní stránky. Kromě úžasných koncertů a plných klubů všude měla kapela skvělou příležitost navštívit tak fascinující památky jako je Parthenon v Aténách, Koloseum v Římě a mnoho dalších. Na druhou stranu každý člen kapely na turné alespoň jednou onemocněl. Někteří měli horečku až 40 stupňů. Přesto museli hrát představení téměř každý den. Po měsíci a 25 koncertech se kapela vrátila na Ukrajinu. Na konci dubna Jinjer uskutečnili svoji první exkluzivní show v kyjevském Sentrum Club. Představení bylo zachyceno kamerami a nahráno živě. Mělo být vydáno jako debutové oficiální DVD kapely s názvem "Cloud Factory" na začátku roku 2016. Původně se kapela chystala vydat DVD na podzim roku 2015, ale vzhledem k řadě technických problémů na výrobní lince muselo několikrát odloženo. Toto DVD bylo poslední nahrávkou skupiny s řeckou Leaders Records. Na konci jara 2015 cestoval Jinjer do Německa, aby se zúčastnil festivalu Open Air am Berg. Tím se pro Jinjer otevřela sezóna pod širým nebem. Celkově kapela vystoupila během letní sezóny 2015 na 7 festivalech v Polsku, Německu, Rumunsku, Albánii a na Ukrajině, kde sdílela pódia s At the Gates, Marduk na RockStadt Fest, byla také co-headlinerem Kreator na Zaxid Fest. Ale uprostřed léta, po vystoupení na Černomořském festivalu, 22. července 2015, kytarista Dimitriy Oksen šokoval skupinu rozhodnutím opustit Jinjer. Bylo to naprosto nečekané, nebyl k tomu žádný náznak ani znamení, ale původní zakladatel Jinjer odešel a hudby se vlastně vzdal. Jak uvedl ve své rozlučce pro fanoušky: "Rád bych věnoval čas a úsilí ještě některým dalším svým snům a ambicím." Zbytek vystoupení v roce 2015 Jinjer odehráli ve čtyřech. Kapela se nejprve snažila najít náhradu, ale po nějaké době se rozhodli zůstat pouze čtyřčlenným outfitem. Hlavním důvodem bylo, že bylo obtížné najít kytaristu s odpovídajícími technickými dovednostmi a charismatem, ale také to, že nikdo nepochopil, co to znamená být na dlouhých turné a žít život hudebníka v moderním světě. Takže se Jinjer dočasně rozhodli nehledat nového člena. Následujícího dne po zářijovém vystoupení na festivalu Respublika se kapela vydala do města Luck natočit zbrusu nové video k nové písni s názvem "Sit Stay Roll Over". Zvuk písně byl zaznamenán koncem srpna v Morton Studio v Kyjevě. Zpočátku to kapela plánovala vydat jako úvodní singl pro nadcházející EP, které je naplánováno na konec podzimu. Ale pár týdnů poté, co nový videoklip vyšel v říjnu 2015, kdy získal více než 100 000 za prvních sedm dní, dostali Jinjer nabídku od jednoho z nejvlivnějších metalových labelů na světě Napalm Records. Po dvou měsících vyjednávání a nejméně 10 nabídkách od jiných značek z celého světa podepsali Jinjer celosvětovou nahrávací smlouvu a připojil se k rodině Napalm Records. Do plánů kapely to přineslo několik změn. Jinjer museli zrušit vydání EP a začali připravovat materiál pro své nové album, které má vyjít v roce 2016. Mezitím proběhla v roce 2016 i výměna na postu bubeníka, kde odcházejícího Dmitriy Kima nahradil další talent Vladislav Ulasevish. Pod labelem Napalm Records rychle vydali jejich kriticky uznávané třetí album "King Of Everything", které vyšlo v červenci 2016, stejně jako singl a video ke skladbě "Pisces", které kapele přineslo nové fanoušky, miliony zhlédnutí a streamování a nespočet reagujících videí na YouTube. Textová témata alba popsala Shmaylyuk jako pojednávající o tom, co z nás dělá lidské bytosti, "závislé na tom, co v tomto životě použijeme". Zabývá se zde také některými romantickými tématy, např. v písni "I Speak Astronomy". Shmaylyuk nejen ukazuje svou zranitelnost zkoumáním takových témat, ale také využívá svou emocionální stránku tím, že ji využívá k přidání hloubky do své hudby. Možná je méně omezená mužskými společenskými standardy na to, aby byla "tvrdá", zejména v metalu, ale Shmaylyuk ovládá svou ženskost a emoce způsobem, který je hluboce silný a zároveň nepopiratelně metalový. Nenechte se zmást, ale hudba Jinjer není ani zdaleka měkká a roztomilá. Shmaylyuk a její gang vás zahltí vztekem a postojem megatonů, který podněcuje k moshpitu, stejně snadno, jako mohou přejít do hlubších okamžiků. Paralelní posun mezi těmito různými náladami a styly je jedním z aspektů hudby, díky níž je tak působivě zábavná. "King Of Everything" předvedlo hudební zdatnost a růst celé kapely a otevřelo tak stavidla pro větší mezinárodní koncertní okruh, který Jinjer rádi využili. Na konci téměř dvou let nepřetržitého turné po Evropě si připsali Jinjer nová teritoria jako Izrael, Filipíny, Spojené arabské emiráty, Spojené království, Amerika, Kanada a většinu Latinské Ameriky, přičemž sdíleli festivalová pódia a turné s kapelami jako jako Arch Enemy, Cradle Of Filth nebo DevilDriver. Rok 2017 byl opět rokem, kdy si ukrajinská parta divochů Jinjer udělala dvě vystoupení v České republice. Druhý březnový 10. března 2017 v pražském klubu 007 na Strahově a o den později na druhém konci republiky v Jablunkově v Rock Café Southock. Jinjer v pátek znovu rozcupovali Prahu a nekompromisní zpěvačka Tatiana ukázala, že patří k největším ženským talentům současnosti. Ne náhodou je kapela znovu nositelkou ocenění Best Ukrainian Metal Band Of The Year 2016 (poprvé v roce 2013). Jinjer jsou ve formě a charismatická Tatiana zrovna tak. Je snad trochu nespravedlivé, že Tatiana Schmailyuk, která přijela tentokrát úspornější již bez svých dlouhých dredů, strhávala veškerou pozornost. Zbytek kapely si totiž zaslouží rovněž velký obdiv, neboť Jinjer je skupina instrumentálně velmi schopných hudebníků a trojice bicí - basa - kytara apolupracovala neskonale dokonale. To, že Schmailyuk umí skvělý growling a zároveň zpívat čistě jako lesní studánka, se už ví z jejich studiových desek a videoklipů, což oceňuje každý její fanoušek. Tatiana si fanoušky získala takřka okamžitě, a to nejen svým úsměvem, ale zejména ohromujícím vokálem. Přesto všechny přítomné zaskočila, jak precizní výkon dokáže předvést i naživo. Při čistých výškách doslova praskaly zdi a běhal mráz po zádech. Za její pěvecký vrchol lze považovat fantastickou pecku "I Speak Astronomy" z jejich posledního nejpovedenějšího alba "King Of Everything". Brutální kopanec se povedl i s písní "Sit Stay Roll Over", která slušně zatopila pod kotlem před pódiem. V roce 2017 se Jinjer do Česka vrátili ještě jednou, to 1. července 2017 na festival Basinfirefest 2017. Předtím si zahráli také na Slovensku 16. června 2017 v Randal Club v Bratislavě, kde se připojili k Suicide Silence. Jinjer zveřejnili nové lyric video "Captain Clock" z poslední desky. "Chceme tímto videem přitáhnout pozornost lidí k našim textům a nápadům, které do nich vkládáme. Hodně našich sdělení je důležitých a někdy i osobních. Píseň "Captain Clock" je manifest o našich životech, protože neustále spěcháme a nikdy nemáme čas". Občas mezi zájezdovými dodávkami, zastávkami v boxech, zákulisními místnostmi, zvukovými zkouškami, hotelovými pokoji, žádostmi o víza a lety do nových turistických cílů se Jinjer znovu ponořili do zkušebny a složili 5 zcela nových skladeb pro něco, z čeho se stalo nové EP, napsané nejen pro fanoušky, ale i pro sebe, protože potřebovali něco nového, aby si udrželi zdravou mysl na cestách. Ukrajinská progressive metalová hvězda Jinjer se rozhodla vydat své druhé album znovu "Cloud Factory", které jim podle jejich slov otevřela mnohé dveře. Je to velmi osobní nahrávka, inspirována industriálním východem Ukrajiny, odkud kapela pochází. Album vyšlo 16. února 2018 v reedici, tentokrát už u Napalm Records. A Jinjer se v nejlepší formě se vrátili do České republiky v rámci Cloud Factories tour. Půl roku od návštěvy Jinjer v naší republice a jejich zastávky ve Foru Karlín 14. ledna 2018, kde předskakovali Arch Enemy, se k nám vydali znovu, když 2. července 2018 vystoupili v Brně na Melodce A navíc se ukázali den předem 1. července 2018 i v ostravském BARRÁK Music Club, kde je doprovázel místní crossover z Ostravy Up!Great.
Nové EP "Micro" bylo vydáno 11. ledna 2019 současně s jejich začátkem na European Tour společně s kapelami Soilwork a Amorphis. EP bylo přijato s otevřenou náručí od fanoušků i kritiků a skladby "Ape" a "Perenial" byla okamžitě oblíbené, vyšplhaly se na vrchol mnoha žebříčků a setlistů rozhlasových stanic po celém světě a opět prokázaly hudební hloubku a talent ke skládání písní, stejně jako úžasný hlasový rozsah Tatiany. Kapela k nahrávce uvedla: "Téměř dva a půl roku od vydání a turné k našemu albu "King Of Everything" jsme dostali nutkání začít znovu psát novou hudbu. Chuť vytvářet nové písně rostla více, než si dokážete představit, a tak jsme přeměnili veškerou tu energii do něčeho zvláštního a zbrusu nového... A zdá se, že jsme vytvořili monstrum a nemůžeme se dočkat, až je vám všem dáme k poslechu". Jejich třetí album "King Of Everything" katapultovalo tuto ukrajinskou akvizicí do kolektivního vědomí metalového vesmíru a jejich nadcházející EP "Micro" se bezpochyby odhaluje jako další milník v historii Jinjer. Již první singl "Ape" není ničím jiným, než je groove proložené nakopnutí s probouzející se výzvou, plnou blikající zvukové zuřivosti a melodických záblesků, zatímco EP "Micro" samo o sobě je emocionálně nabitý výlet od konejšení až po traumatizující a nabité prvotřídní zářezy, které vás mohou nechat klidnými. Ukrajinští metalisté Jinjer opět hodují na odražení zabijáckých groovů na svém novém albu "Macro" prostřednictvím Napalm Records. Jejich čtvrté studiové album "Makro" navazuje na EP "Micro" a je podivnou kombinací groove metalu, metalcore a nu metalu s progresivními tendencemi. Zpěvačka Tatiana Shmailyuk promluvila s BraveWords o "Macro", ukrajinské metalové scéně, jejích technikách zpěvu a o tom, jak se Jinjer dostali ke svému kurióznímu stylu metalu. Svůj název album dostalo jen z toho důvodu, že po EP "Micro" nepřišla Tatiana na vhodnější název. Jinak EP a "Macro" nemají nic společného, snad jen to, že se natáčely ve stejném studiu a dělí je od sebe šest měsíců. Ukrajinskou senzace v roce 2019 uhranula metalový svět, fanoušci a kritici však mají tendenci soustředit se na frontmanku Tatianu Shmaylyuk - a ne to bezdůvodně. Střídavě mezi hrdelním, démonickým vrčením a stoupajícími melodickými tóny není ničím jiným než silou přírody a jedním z nejdynamičtějších hlasů žánru. Poslední deska kvarteta, její třetí plnohodnotné album "Macro", je dosud největší ukázkou talentů celé kapely. Devítiskladbové album, které navazuje na "Micro" EP vydané v lednu 2019, předvádí zvuk, který se vyvinul od metalcore v počátcích kapely k divokému, progresivnímu groove metalovému útoku. Začinali s precizností, silou a brutalitou Lamb of God, přidali ambiciózní silné struktury a časové rytmy a melodické sbory ve stylu Lacuna Coil a jste na cestě k tomu, o čem Jinjer je. Ale to nesmíte zapomenout na občasný výbuch rytmu nebo vpád do reggae. Mezi výjimečné skladby z alba "Macro" patří již "On The Top", která má nejlepší refrén desky, "Judgement (& Punishment)" s reggae zabarvenými verši, a dvoj kombinace "Retrospection" a "Pausing Death", představující některé z nejtěžších a nejreflexivnějších momentů kapely. Každá skladba zde je zde vítězem a Jinjer již tak působivá živá show by měla ještě posílit, až se další z těchto písní najdou cestu na koncertní setlist. Jinjer jsou jedním z důkazů, že prorazit z "východu" není nemožné. Tahle parta kolem divoženky Tatiany Shmailyuk totiž celosvětově prorazila za méně než 10 let. Jejich živelná vystoupení a osobitý sex appeal zpěvačky a hudba Jinjer propojující několik hudebních žánrů se může stát jedním ze silně promlouvajících počinů pro příští metalovou generaci. Kapely Jinjer a The Agonist z Quebecu (původní domovskou kapelu Alissy White-Gluz, Arch Enemy) vydaly nová alba, spojily síly, pozvaly spřátelené kapely a vyrazily na společné turné po Evropě. Jinjer do České republiky a na Slovensko kromě letního festivalu Brutal Assault zavítali na dva sólo koncerty, ve středu 13. listopadu 2019 do Prahy v MeetFactory) a v sobotu 21. prosince 2019 do Bratislavy (Majestic). Česká zastávka v pražském klubu MeetFactory byla vyprodaná měsíc předem. Neúnavní Jinjer se po svém prvním headline tour po Severní Americe vrátili do Evropy v senzační formě. V pražském MeetFactory vytáhla kapela na světlo pecky z čerstvého alba "Macro" a Tatiana v sobě, jako snad pokaždé, probudila šelmu. Jejich řádění sledovalo přes sedm stovek lidí. V srpnu, v době nedávného čtvrtého výročí jejich průlomového debutu u Napalm Records "King Of Everything", skupina oznámila hrst vybraných koncertů v Německu a Švýcarsku, které se uskuteční zřejmě na podzim. Strkání hlav do písku během pandemie nikdy nebylo volbou pro ukrajinské groove metal juggernauty Jinjer. Místo toho, aby se utápěli v sebelítosti a využili současnou globální situaci jako záminku k zahálce, kapela nejenže rozpoutala divoké nové video k jejich šestému singlu "The Prophecy"“, ale také oznámila, že bude natáčet videa i pro zbývající tři písně z jejich kriticky uznávaného průlomového alba "Macro". Eugene, baskytarista Jinjer, komentuje: "Když jsme v roce 2019 napsali "The Prophecy", nevěděli jsme, že bude prorokovat věci, které přijdou v roce 2020... celý zmatený, děsivý a matoucí rok, to vše zabalené v našem zbrusu novém singlu. TMužeme si říci, že jsme nejen velmi nadšení z tohoto nového videa, ale také oznamujeme, že vydáme videa ke všem skladbám z našeho alba "Macro". Je to to nejmenší, co můžeme v těchto podivných dobách udělat!" Jinjer se v současné době připravují na vydání svého prvního oficiálního živého alba "Alive In Melbourne", které vyjde 20. listopadu 2020 prostřednictvím Napalm Records. "Alive In Melbourne" se natáčelo během vyprodaného debutu "Macro Australia Tour" v březnu 2020, jen několik dní před tím, než COVID-19 zastavil světové turné kapely a navždy změnil celý náš život. Dne 5. března 2020 odehráli ukrajinští moderní metaloví juggernauti JINJER jeden ze svých posledních koncertů, než se svět kvůli globální pandemii Covid-19 stal globálním uzamčením, což z něj učinilo historickou událost v úspěšné kariéře kapely, stejně jako to, že chtěli vzít svět útokem podporou jejich kriticky uznávaného nového alba "Macro" na rozsáhlém světovém turné začínajícím právě v Austrálii. "Byla to doba, kdy všichni jsme si mysleli, že bude vše v pořádku. Plány byly stanoveny! Hlavy plné nadějí! Jen pár dní předtím všechno se rozpadalo a skřípějící se zastavilo... Byla to jedna z posledních metalových show na planetě. Byla to jedna z prvních a bohužel poslední zastávka Macro World Tour - tak jsme měli velké štěstí, že to máme na záznamu i na filmu", komentuje kapela svoji živou nahrávku. Ukrajinští moderní metaloví juggernauti JINJER nedávno vstoupil do studia a začali pracovat na svém čtvrtém albu pro Napalm Records. Nahrávání se opět odehrává ve studiu Kaska Records Studios v ukrajinském Kyjevě s producentem a dobrým přítelem Maxem Mortonem. Baskytarista Eugene Abdukhanov k tomu uvedl: "Ti z vás, kteří nás sledují, jste už určitě slyšeli, že JINJER od začátku pandemie hodně pracují na novém materiálu. Je to jedna z těch situací, kdy i ta nejnegativnější a nejstrašnější situace může mít někdy pozitivní výsledek. Zbaveni živých koncertů se nám podařilo soustředit veškerou naši kreativitu a frustraci a proměnit ji v nové písně, které jsou podle mého názoru nejlepší hudbou, jakou jsme kdy napsali. Je to složité, ale přesto chytlavé groovy, ale s takovou paletou tónů, zvuků a hlavně: pocitů... Toto nové album může posunout celý žánr extrémní hudby na zcela novou úroveň a zvednout laťku muzikálnosti pro tuto kapelu a metalovou scénu ještě výš obecně". V předposledním březnovém týdnu JINJER oznámili předplánové termíny svého severoamerického turné. Na treku s názvem "Coming To America 2021" se představí speciální hosté SUICIDE SILENCE. Turné se bude konat od 22. října v Seattlu ve Washingtonu a bude trvat déle než měsíc - zastaví se ve velkých městech jako je Vancouver, Los Angeles, Chicago, Toronto, New York, Houston a další - až do konce 12. prosince ve Phoenixu v Arizoně. Dne 17. května 2021 kapela velmi stručně oznámila "#jinjer4 is done", což znamená jediné, a to že kapela dokončila své nové album. "Vortex" je je první singl z připravovaného nového alba, který kapela uvolnila 17. června 2021 společně s živě natočeným videem. "Skladba, stejně jako album, jsou nejintenzivnějšími, nejzběsilejšími a nejosobnějšími zážitky, které jsme doposud zaznamenali, a můžeme bez pochyby upřímně říci, od hudby k vizuálu, že toto je nejlepší materiál, jaký jsme kdy mohli zatím napsat. Jsme moc rádi, že se o to s vámi můžeme podělit..." uvedla kapela. "Vortex je první song, který jsme natočili, a také první, který jsme z novinek hráli naživo, konkrétně na akci Hellfest From Home 2021. Podle našeho názoru jde o perfektně vybalancovanou skladbu, v níž videoklip přesně podtrhuje její příběh. Písni dodává další vrstvu a další poselství," dodala kapela. Video ke skladbě na kanálu Youtube k 20. červnu 2021 překonalo půl milionu zhlédnutí na za méně než 3 dny... Dne 23. června 2021 kapala zahájila předprodej svého nového alba. Dne 1. července již singl "Vortex" měl milión shédnutí pro za méně než dva týdny, 22. července to již bylo 1 500 000 shlédnutí. Druhý singl "Mediator" byl uvolněn 28. července 2021. "Tato skladba je rychlá, tváří v tvář a brutálně k věci, a nemohli jsme vymyslet lepší video, které by vás dnes rozdrtilo: "Co je štěstí? Co je vnitřní klid? Co musíme udělat, abychom z vás kousek dostali?" Třetím zveřejněným singlem byl "Wallflower" dne 25. srpna 2021, jehož video vzniklo pod vedením Basila Pereverzeva. Jedna z nejambicióznějších evropských metalových kapel posledních let zveřejnila informace k plánovanému počinu. Jejich novinka "Wallflowers" vyšla 27. srpna u Napalm Records. Při rychlém poslechu je evidentní, že jde o jejich nejtvrdší a nejagresivnější počin, najdeme tu ovšem i jemnější skladby, např. titulní "Wallflowers". "Je fajn udržovat nějaký balanc, zároveň ale nechceme sklouznout k trivialitě", tvrdí kapela. O nové desce a současném kreativním rozpoložení v kapele se vyjádřil basista Eugene Abdukhanov: "Po celou dobu je naším hlavním cílem kreativní růst. Den, kdy JINJER přestanou prahnout po dosahování nových hudebních obzorů, bude současně poslední den nás jako kapely. Mohli jsme dál chrlit to, co od nás lidé očekávali, nebo tvořit další klony "Pisces", ale nikdy jsme to nedělali a nikdy to dělat nebudeme. Místo toho jsme napsali album, jehož emoce se pohybují od nejtvrdší agresivity, kterou jste od nás slyšeli, přes komplikované melodické věci, až po melancholické vibrace. Rozhodli jsme se protrhnout všechny žánrové hranice bez ohledu na komerční úspěch nebo snahu konkurovat našim předchozím albům. "Wallflowers" je jiný druh desky po hudební i vizuální stránce. Jde o jasné prohlášení, že se lišíme od většiny ostatních umělců a že je v pořádku dělat si věci po svém". "Nechceme drtit ty samé čtyři akordy jako všichni ostatní. O tom to celé je. Všechno se unifikuje, a to nemluvím jen o metalu. S Jinjer se snažíme hledat nové postupy a cesty. Lidé asi budou potřebovat více času, aby naši hudbu vstřebali, protože jim bude znít nově. Pevně věřím, že jednoho dne budeme dokonce schopní produkovat naši hudbu úplně samostatně. Na novince jsme sami zvládli kompletní preprodukci, tím myslím dema ke každé skladbě. Náš kytarista Roman byl zodpovědný za zvuk, a přestože písně stále zněly jako dema, byla v tom určitá jedinečnost. A možná to je cesta, kterou by se kapely měly vydat - ke kořenům. Nadešel čas znít syrově! A tak bych si představoval naše další album". O textové stránce alba se rozpovídala frontmanka Tatiana: "Po textové stránce jsem čerpala odevšad. Jsem jako houba, vstřebávám vše, co se kolem mě děje. Bohužel mi občas chybí filtr, takže si to někdy ze svého okolí nehezky vyžeru. Zdroje inspirace jsou nasnadě: vnitřní démoni, můj vlastní skrytý svět, vnější svět, prostředí, v němž žiju, současná situace, moje aktuální psychické i fyzické rozpoložení, to vše se promítá do psaní textů". Kapela se stala synonymem pro to, jak dělat věci po svém a porušovat všechna pravidla v heavy metalové příručce, což je jasně patrné na jejich velmi očekávaném čtvrtém studiovém albu "Wallflowers", které navazuje na průkopnické album Macro. Nové album nejenže představuje metodický a předem promyšlený další krok v již tak impozantní kariéře kapely, ale navíc odráží osobní protivenství, se kterým se potýkají kvůli celosvětovým událostem v posledním roce. "Wallflowers" je nejen vylepšením progresivního groove metalového zvuku, po kterém touží všichni fanoušci JINJER, ale také zvukový tlakový hrnec technické hudebnosti, emocionální zuřivosti a intenzivního soundtracku, který se hodí k trýznivému stavu dnešního světa. Jinjer sice pocházejí z ukrajinské oblasti Doněcku, zmítané konflikty, ale nyní označující Kyjev za svoji domovskou základnu, na Wallflowers skutečně neředí slova, ani riffy. Jejich výjimečná přesnost moderního metalu spárovaná s tvrdým hřebíkem jim vynesla velmi loajální, intenzivní fanouškovskou základnu a masivní ohlas u kritiků, což z Jinjer udělalo jednu z nejvíce diskutovaných kapel současnosti a přineslo jim mnoho vyprodaných vystoupení po celém světě. S téměř všemi nahrávkami Jinjer složeným mezi dodávkami, zákulisními místnostmi a neustálým cestováním pokračuje "Wallflowers" tam, kde její předchůdce "Macro" skončil, ale tentokrát s menším rozptylováním a s mnohem více času soustředění se na psaní písní. "Wallflowers", které jsou opět produkovány a masterovány společně s dlouholetým přítelem Maxem Mortonem, jsou poháněny tlakem a frustrací ze skutečného života a ztělesňují klíčové téma, ke kterému Jinjer přistupuje z několika perspektiv, včetně jejich vlastních. Jde o témata, o nichž se ve společnosti často mlčí, zvláště v dobách krize na kolektivní a individuální úrovni, od protikladu očekávání, ideologií a sebeurčení až po osobní tlak na sebeobjevování, dobíjení baterií a odvahu prosadit se, ozvat se a postavit se dusivé poctivosti reality. Od výbuchem naloženého bangeru "Colossus", s atmosférou grunge 90. let v "Disclosure!" a dynamicky palčivé "Mediator", až k temné a ponuré psychedelické jízdě "Wallflower" a jízlivé naléhavosti skladeb jako "Vortex" a "As I Boil Ice", nespoutaná těžkost a osobitost Wallflowers určitě ohromí fanoušky hardcore, zatímco si podmaní i ty nové. Toto album je dalším vynikajícím přírůstkem do již široce oslavovaného katalogu Jinjer a novým standardem kreativity v moderním heavy metalu jako celku. Jen tak pro informaci Jinjer vystoupí společně s Humanity's Last Breath a Hypno5e dne 20. září 2021 v Krakowě na společném koncertě. Jinjer jsou bezesporu zaslouženě považováni za jednu z nejlepších metalových skupin Východní Evropy a v cestě vzhůru jim momentálně kromě koronaviru a možnosti vystupovat naživo nic nebrání. Podařilo se jim vystoupit z undergroundové kapely z Ukrajiny v roce 2016, kdy neodehráli žádné velké turné nebo velký festival, přitahovali kolem 200 fanoušků v undergroundových hospodách a klubech, až na právem vychvalovanou mezinárodně uznávanou kapelu se stovkami tisíc posluchačů, od sotva vyprodaných turné v divadlech a malých arénách, až po vystoupení na největších a nejuznávanějších festivalech. A to jen za pouhé čtyři roky! Dnes každý jejich na YouTube dosáhl až 1 000 000 zhlédnutí... Někteří kritici se dnes odvažují dokonce nazvat tuto kapelu budoucností metalu. Tak ať se jim daří, stálo je dost úsilí, odříkání a potkalo je mnoho nečekaných zkoušek, aby si to zasloužili. Od vypuknutí války nebylo moc informací o současné situaci kapely. O to lepší je následující zpráva. JINJER dostali povolení opustit Ukrajinu a natočit nový singl. A tal progresivní groove metaloví giganti JINJER opět dostali šance: kapela 9. června 2022 oznámila, že s podporou ukrajinského ministerstva kultury jim byla udělena zvláštní výjimka opustit Ukrajinu, aby pomohli svým krajanům co nejlépe, a to prostřednictvím hudby. To také znamená, že nadcházející vystoupení JINJER na EU festivalech v létě byly potvrzeny! Kapela vystupovala po celé Evropě od 10. června 2022 na festivalu Greenfiel v Interlakenu (CH) až po vystoupení na Elbriot Festival v Hamurgu v Německu. Baskytarista JINJER Eugene k tomu dodal: "Je nám velkou ctí oznámit, že společně s pomocí ukrajinského ministerstva kultury jsme úspěšně získali povolení vycestovat do zahraničí jako velvyslanci naší země, abychom získali finanční prostředky a povědomí o válce zuřící u nás doma. To je pro nás jako kapelu i jako občany obrovská čest. Uděláme vše pro to, abychom zajistili, že tato válka co nejdříve skončí! Přijďte podpořit, zatancovat a vykřičet svá srdce pro Ukrajinu!“ Kromě této vzrušující zprávy vydali JINJER překvapivé hudební video k písni "Call Me A Symbol", které vyjmuli z jejich posledního, kritikou uznávaného alba "Wallflower". Eugene k tomu dodává: "Myslím, že toto video ke "Call Me A Symbol" bude mít navždy zvláštní a jedinečné místo v našich srdcích jako kapely. Bylo natočeno na našem krátkém, ale úžasném evropském turné v roce 2021, které se téměř nekonalo kvůli pandemii, a nyní vyšlo v tak temné době, kdy byla naše země napadena a v ulicích našeho domova je válka. Opravdu doufám, že toto video a tato důležitá doba v historii dá lidem nový pohled na to, že všechno má vždy dvě strany. Dobro a zlo, Spravedlivé a nespravedlivé - važ si dobrých časů a postav se těm špatným čelem… ale nikdy se nevzdávej." JINJER odehráli své první živé vystoupení od ruské invaze na Ukrajinu 10. června 2022 na loňském ročníku Greenfield Festival, který se konal ve švýcarském Interlakenu. Koncert se konal jen několik dní poté, co bylo oznámeno, že JINJER dostali od úřadů povolení opustit svůj válkou zničený národ a vydat se na turné po Evropě jako velvyslanci země. Kromě toho, že JINJER dostali povolení opustit Ukrajinu a hrát během léta 2022 na EU festivalech, oznámili také nové termíny turné po EU a Velké Británii s BULLET FOR MY VALENTINE a ATREYU na rok 2023 od ledna do března! Začínali 21. ledna v Kolíně v Palladiu, Německo, a skončili 11. března v londýnském Roundhouse. JINJER vyrazí na své vlastní hlavní turné po koncertech podpory kapely DISTURBED 2023 na turné "Take Back Your Life" s dalšími speciálními hosty BREAKING BENJAMIN. Hlavní turné začíná 7. září 2023 v Huntsville v Alabamě se zastávkami po celé Kanadě a USA, včetně Quebec City, Montrealu, Toronta a dalších, než skončí ve Vancouveru 25. září 2023. Několik zastávek turné produkuje Live Nation. Ukrajinští moderní metalisté JINJER vydají své první oficiální živé DVD/Blu-ray "Live In Los Angeles", a to 17. května 2024 prostřednictvím vydavatelství Napalm Records. Živě se nahrávalo 22. prosince 2022 v The Wiltern v Los Angeles a má za cíl oslavit nejen překonání posledních let v jednom kuse, ale také 15-letou kariéru kapely. Díky své neúnavné tvrdé práci, bezkonkurenčnímu talentu a nepřetržitému koncertování, čtyřka ukázala svou pozici jednoho z nejlepších živých vystoupení v současnosti, získala si nelítostně loajální, vzteklou fanouškovskou základnu a publikum milionů lidí na největších festivalech po celém světě jako jsou Hellfest, Rock Am Ring, Graspop Metal Meeting, Download a Rocklahoma, plus vyprodaná hlavní show po celé Evropě a Severní Americe. Společně s oznámením své nové živé nabídky JINJER vypustili krkolomné živé video k písni "Call Me A Symbol", skladbě původně vystřižené z jejich posledního studiového alba "Wallflowers" (2021), které láme hitparády. JINJER toto rozhodnutí komentuje: "Naše vyprodané vystoupení v Los Angeles na konci našeho turné v roce 2022 bylo perfektním časem a místem, kde se dalo udělat něco speciálního - něco jako dlouho očekávané DVD/živé album od JINJER! Totálně nabité, legendární místo, šílené vibrace ze západního pobřeží a hlavně to, že kapela to předvedla s plnou silou poté, co byla na turné po dobu šesti měsíců po celém světě, od Evropy po Austrálii a zpět do USA, z toho udělaly extra speciální noc." "Pro fanoušky, kteří se k nám přidali ten večer v The Wiltern, to byl nezapomenutelný koncert, ale nyní může každý jednotlivý příznivec JINJER po celém světě zažít a užít si ideální set s našimi největšími hity ze starších alb i z nedávných bangerů. Tohle je nejen DVD nebo živé album, ale oslava prvních 15 let příběhu JINJER, těsně předtím, než přejdeme k další kapitole..." "Live In Los Angeles" bylo spontánní rozhodnutí kapely, nahrané co nejsurověji, aby zdůraznilo vášeň, která může pocházet z pouze živé show. Toto vydání je výbušnou směsí diskografie JINJER, obsahuje oblíbené fanoušky jako "Sit Stay Roll Over", "Home Back" a naživo pozměněnou "Pisces". Živé album obsahuje 16 písní v různých audio formátech, přičemž některé jsou přísně omezeny: luxusní digipack obsahuje nejen DVD, ale také další dvě písně, "Wallflower" a "Disclosure!", nahrané v Paříži v roce 2023. Živá energie frontmanky Tatiany Shmayluk prezentovaná na "Live In Los Angeles" s divokým vrčením a čistými vokály, které trhají duši, nechává posluchače bez dechu, zatímco smrtelně groovy riffy a rozmanité bicí vyvrcholí v technické mistrovské dílo, ostré jako žiletka. "Live In Los Angeles" zachycuje JINJER na vrcholu jejich hry - porušuje všechna pravidla v heavy metalu tím, že dělá věci po svém a připravuje fanoušky na další krok jejich světové dominace. Ukrajinští moderní metalisté JINJER vyrazí na podzim 2024 na severoamerické turné. Podporou na treku jim budou rychle se rozvíjející japonské metalcorové jednotky HANABIE a progresivní metalcorové stálice BORN OF OSIRIS. Vzhledem k tomu, že JINJER je v současné době ve studiu a nahrává své páté studiové album, mohou fanoušci očekávat, že na turné uslyší hrstku zbrusu nových, dosud neslyšených skladeb. Turné s 18 zastávkami odstartuje 20. září 2024 v Sayreville, New Jersey a bude zahrnovat několik kanadských vystoupení (také v Torontu a Montrealu) a skončí 13. října 2024 na kalifornském festivalu Aftershock v Sacramentu. Kromě Aftershock se na turné představí také JINJER na festivalech jako Metal Injection Festival, Louder Than Life a návrátí se na mohutný festival Mayhem. JINJER komentují návrat do Severní Ameriky: "Konečně je čas na nějaká velká oznámení: Jsme nadšeni, že můžeme oznámit, že letos v září se JINJER vrátí do Severní Ameriky nejen se dvěma absolutně nemocnými supporty: HANABIE a BORN OF OSIRIS! A co je nejdůležitější, vystoupíme s některými zbrusu novými nevydanými písněmi z našeho nadcházejícího pátého studiového alba [Nemůžeme se dočkat, až se podělíme o to, na čem jsme pracovali poslední dva roky. Toto bude bezpochyby nářez turné. Moc se na to těšíme!" Během vystoupení v nedávné epizodě Knotfest "She's With The Band", show pořádané Tori Kravitz, zpěvačka JINJER Tatiana Shmailyuk hovořila o průběhu skládání písní pro pokračování alba kapely z roku 2021 "Wallflowers". Tatiana řekla: "Mým účelem je jen psát texty a zpívat je. Jsem teď tak pozadu s psaním textů. A varovala jsem své kluky. Měli jsme alespoň získat opravdu hrubý návrh, hrubý náčrt nebo demo jedné písničky, jako možná první singl z nového alba, aspoň si to vezměte, ale ne [Stres a kreativita] se mnou nefungují. Pokaždé, když vydáváme nové album, říkám to, říkám toto – termíny mě tlačí, takže musím psát, takže v podstatě zapisuji cokoliv, co je ve mně hlavu". Co se týče hudební režie nového materiálu JINJER, Tatiana řekla: "Bude to jiné, především proto, že cítím, že hudba se hodně liší. A podle mého názoru celek - nebudu říkat, kolik písní je tuším 12 nebo řekněme 13, nevzpomínám si - ale všechny mají... ne všichny, ale alespoň polovina z nich je podobná jiné nebo mi připomínají tento koncept - bez jakýchkoli textů, stále znějí, jako by patřily do jedné škatulky texty - Přemýšlím o tématech a věcech, ale přemýšlím o bookletu nebo obalu nebo dokonce hudebních videích a o tom, co si tam vezmu, a má to pro mě určitou příchuť, že… mám pocit, že to má takovou příchuť 19. století. Je to velmi romantické z 19. století. Víte, když posloucháte MUSE, máte pocit, že byl inspirován spoustou klasických skladatelů – takže naše nová hudba má takovou příchuť." Ukrajinská ikona moderního progresivního metalu JINJER vydala 1. srpna 2024 zbrusu nový, strhující singl "Someone's Daughter". Píseň zároveň přichází s napínavým hudebním videem. Zpěvačka skupiny Tatiana Shmayluk k tomu uvedla: "'Someone's Daughter' je uměleckým pokusem vrhnout světlo na vnitřní svět žen, které si v různých scénářích a okolnostech musely vybrat cestu, kterou historicky vykročili muži." A pokračuje: "Ve světě, kde jsou ženy často podceňovány a přehlíženy, jsou stále mocnými hrdinkami, které zvládají těžkosti se silou a odolností, bez omluvy se stávají samy sebou a lámou bariéry tváří v tvář výzvám, kterým čelí." "Someone's Daughter" oslavuje přechod z naivity v moudrost, slabost v sílu, neochvějné odhodlání a nebojácnost, když naše matky, sestry, dcery a manželky procházejí nepřízní osudu a bojují za lepší změnu. Na tyto ženy se často zapomíná, ale získaly si respekt. "Zasloužily si to, to je jisté!" Co se týče hudební režie nového materiálu JINJER, Tatiana řekla: "Bude to jiné, především proto, že cítím, že hudba se hodně liší. A podle mého názoru celek - nebudu říkat, kolik písní, tuším 12 nebo řekněme 13, nevzpomínám si - ale všichny mají... ne všichny, ale alespoň polovina z nich je podobná jiné nebo mi připomínají tento koncept - bez jakýchkoli textů, stále znějí, jako by patřily do jedné škatulky textů - Přemýšlím o tématech a věcech, ale přemýšlím o bookletu nebo obalu nebo dokonce hudebních videích a o tom, co si tam obléknu, a má to pro mě určitou příchuť, takže mám pocit, že to má takovou příchuť 19. století. Je to evidentně romantismus z 19. století. Víte, když posloucháte MUSE, máte pocit, že byli inspirováni spoustou klasických skladatelů - takže naše nová hudba má takovou příchuť." JINJER vyrazí na podzim 2024 na severoamerické turné. Podporu na tomto treku zajistí rychle se rozvíjející japonské metalcorové jednotky HANABIE a progresivní metalcorová stálice BORN OF OSIRIS. Ukrajinští moderní progresivní metalisté JINJER vydají své páté studiové album "Duél" 7. února 2025 prostřednictvím Napalm Records. Technické groovy a těžké progresivní pasáže, brutálně čisté vokály a zručné growly bezkonkurenční vokalistky Tatiany Shmayluk získaly kvartetu miliony streamů a zhlédnutí napříč platformami po celém světě a také si získaly věhlas u fanoušků i kritiků. JINJER prošli slavnými cestami neúnavného turné a extrémně úspěšných vydání alb, včetně jejich nejnovějšího studiového alba, které se v roce 2021 dostalo na vrchol hitparád, "Wallflowers". "Duél" představuje kapelu na samém vrcholu jejich hry a představuje další nepřekonatelný milník ve světě moderního metalu. Poté, co vydali svůj dechberoucí singl a videoklip "Someone's Daughter", následovaný hitem "Rogue" z počátku roku 2024, JINJER nyní vypustili další nezkrotnou bestii s novým trackem "Kafka", kterému dominují pozoruhodně čisté vokály Tatiany, a jedná se o těžký a pomalý tamper, který se zaryje hluboko pod kůži, aby nakonec prorazil jedovatým vrčením. Shmayluk o skladbě "Kafka" uvedla: "Být umělcem je někdy krásné, ale většinou je to brutální... protože naše umění je rozpitváno slovo od slova a roztrháno na kusy nota po notě. Očekává se od nás, že budeme neustále na místě... a kdy nejsme, jsme pohoršeni. Skutečný umělec je zranitelný, ale dav je nejčastěji sužován supy, kteří si lámou hlavu nad každým vaším pohybem … Na jeden den jsme všichni králové a královny, ale většinou nám to připadá jako z Kafkova románu na celý život, je to vzrušující, ale zároveň surrealistické a absurdní." Zatímco předchozí album JINJER "Wallflowers" bylo o něco lákavější a obsahovalo znatelně čistší vokály, "Duél" je nyní nabírá mnohem agresivnějším tónem. To dokazují písně jako "Rogue", "Green Serpent" a "Dark Bile" s jejich brutálními a mohutnými rozpady. Fanoušci jasných vokálů Shmayluk si také přijdou na své, protože skladby jako úvodní "Tantrum" ukazují potenciál vynikajících vokálních schopností frontmanky. "Duél" se prezentuje mnohem krutěji - a JINJER jsou zlomyslnější než kdykoli předtím. "Fast Draw" je divoká death metalová bestie s rýhujícími se bicími od Vlada Ulaševiče, jedinečnými riffy Romana Ibramchalilova a typickým basovým kouzelníkem Eugenem Abdukhanovem - ukazuje, co tato kapela umí nejlépe: brilantní nejmodernější moderní metal. Eugene Abdukhanov, baskytarista skupiny JINJER, o novém albu říká: "Za prvé je těžké uvěřit, že se chystáme vydat naše páté dlouhohrající album! Po všech těch vydáních, které jsme udělali, konečně máme 'Duél ' v našich rukou a připraveni být sdíleni se světem nás činí velmi hrdými, že naší kapele stále nedošla kreativita a inspirace. Skutečnost, že se stále snažíme vydat tu nejlepší hudbu, jakou jsme kdy udělali, s každým novým vydáním je to, co JINJER drží vpřed". "Toto připravované album bylo nejdelším procesem psaní písní, jaký jsme kdy měli, a trvalo téměř dva roky, než bylo dokončeno. Velmi tvrdě jsme pracovali s každou volnou minutou, kdy jsme nebyli na turné, nahrávali jsme dema znovu a znovu a vždy jsme hledali perfektní zvuk pro kytary, basu a bicí Bylo to také poprvé, co Tatiana dělala vokální pre-produkce, takže lze s jistotou říci, že žádné z našich vydání nebylo tak dobře promyšlené a promyšlené jako toto Progresivní metalový žánr, ale stále zůstává sofistikovaný, vzrušující a zároveň extrémní Přijali jsme výzvu rozšířit naše hudební obzory ještě více než dříve, abychom upevnili "Duél" jako další krok v hudebním růstu JINJER a doufejme i v evoluci kapely. metalová hudba obecně." Zatím poslední singl "Green Serpent" začíná hustými groovy a klidnými, jasnými vokály Tatiany Shmayluk, než se promění v zuřivý parní válec. JINJER ještě jednou zavěsil rovnováhu různých vlivů, popírá všechna pravidla a vytyčuje si vlastní cestu. Po vydání svého dechberoucího singlu a videoklipu "Someone's Daughter", po kterém následoval hitový singl "Rogue" začátkem tohoto roku, vypustili JINJER v říjnu s "Kafka" další nezkrotnou bestii, které dominují pozoruhodně čisté vokály Tatiany, je to těžký a pomalý tamper, který se zaryje hluboko pod kůži, aby nakonec prorazil jedovatým vrčením. Skladba "Someone's Daughter" je popisována jako perkusivně trestající a ducha posilující bojová hymna. Doprovodné hudební video obsahuje záběry z vystoupení a CGI krajiny, přičemž Shmayluk ztvárňuje ikonické postavy jako Marie Curie a Kleopatra. "Someone’s Daughter" je uměleckým pokusem vrhnout světlo na vnitřní svět žen, které si v různých scénářích a okolnostech musely vybrat cestu, kterou historicky vykročili muži," uvedla Shmayluk v prohlášení. "Ve světě, kde jsou ženy často podceňovány a přehlíženy, jsou stále mocnými hrdinkami, které zvládají těžkosti se silou a odolností, bez omluvy se stávají samy sebou a lámou bariéry tváří v tvář výzvám, kterým čelí. "Someone’s Daughter" oslavuje přechod od naivity k moudrosti, slabosti k síle, neochvějnému odhodlání a nebojácnosti, když naše matky, sestry, dcery a manželky procházejí nepřízní osudu a bojují za lepší změnu. Na tyto ženy se často zapomíná, ale získaly si respekt. Vysloužili si můj, to je jisté!" Shmayluk o "Kafka" řekla: "Být umělcem je někdy krásné, ale většinou je to brutální... protože naše umění je rozpitváno slovo od slova a roztrháno na kusy nota po notě. Očekává se od nás, že budeme neustále na místě... a kdy nejsme, jsme pohoršeni. Skutečný umělec je zranitelný, ale dav je nejčastěji sužován supy, kteří si lámou hlavu nad každým vaším pohybem, když hudba pro nás znamená svět ale jak rychle se chvála změní v stíhání... Všichni jsme na jeden den králi a královny, ale většinou nám to připadá jako v kafkovském románu na celý život. Je to vzrušující, ale zároveň surrealistické a absurdní". |
Členové kapely: Tatiana "Tati" Shmaylyuk - Vocals (2010-present) Roman Ibramkhalilov - Guitars (2010-present) Eugene Abdiukhanov - Bass (2011-present) Vladislav "Vladi" Ulasevish - Drums (2016-present) |
Bývalí členové: Dmitriy Kim - Drums (2014-2016) Dmitry Oksen - Guitars (2009-2015) Eugene Mantulin - Drums (2013-2014) Alexander Koziychuk - Drums (2011-2013) Vyacheslav Okhrimenko - Drums (2009-2011) Oleksiy Svynar - Bass (2008-2011) Rostyslav Lobachov - Lead Guitar (2008-2010) Max Fatullaev - Vocals (2009-2009) |
Tatiana Shmaylyuk (celým jménem Tatiana Booyaka Shmaylyuk) (narozena 15. března 1987, Horlivka, Donetsk, Ukraine) Vocals Tatiana Shamyluk je ukrajinská zpěvačka, známá především jako sólová zpěvačka progressive metal outfitu Jinjer, ke které se připojila v roce 2010, po odchodu původního vokalisty Maksyma Fatullaieva, který se odstěhoval do Spojených států. Vokální styl Tatiany Shmayluk zahrnuje growling a čistý vokál, mezi kterými hladce přechází a využívá obojí ve skladbách Jinjer. Shmailyuk zpívala, a křičela už dlouho před Jinjer. "Moje matka mi řekla, že jsem začala křičet, když jsem byla úplně malá holka," říká. "Křičela jsem tak hlasitě, že jsem měla v břiše kýlu." Když nekřičela, přezpívavala ruské a ukrajinské popové písně, které slyšela v rádiu. Šíleně populární taneční píseň z roku 1989 "Lambada" od francouzsko-brazilské skupiny Kaoma byla její další oblíbenou. "Stále zpívám [tu písničku] s velkou radostí, i když neumím portugalsky," říká se smíchem. Prvními vzory pro Tatianu byli otec a její bratr. Když ji bylo 11 let, naučili ji hrát na kytaru. Její otec byl v mládí baskytaristou a také hrál na několik dalších nástrojů. Její starší bratr nosil hodně hudby domů a brzy přeměnil její repertoár na populárnější ruské metalové a rockové kapely té doby, jako byla Aria, dlouho působící moskevská metalová skupina nazývaná "Iron Maiden of Russia". A tak Tatiana začala od rockové hudby, tehdy od ruského rocku. Později začala poslouchat metal a rock, grunge a punk rock. "Mnoho lidí v Doněcku a zejména v mém rodném městě Horlivka [bylo] velmi hudebních, zvláště pokud mluvíme o metalu," říká. "Byla tam spousta skvělých kapel. Můj starší bratr byl také hudebník. Hrál na kytaru a hrál nějaké velmi temné doomové, černé sračky." Tatiana není typická metalistka a její rodiče vůbec netušili plán jejich dcery, že se připojí k metalcore kapele. "Ano, bylo to docela těžké, protože... Moji rodiče to opravdu neudělali, že by toto rozhodnutí schválili. Vlastně jsem se jich nezeptala, například: "Mami a tati, můžu to udělat?". Ne! To ne. Udělal jsem to z vlastní vůle". Když se Sovětský svaz v roce 1991 zhroutil, změny přišly rychle a zběsile. MTV zasáhla ukrajinské vysílání a přinesla s sebou takové kapely jako Nirvana a Offspring. Když uslyšela Nirvanu, byla z ní unesena a stále je jejím velkým fanouškem. "Když jsem uslyšela Nirvánu, zapomněla jsem na ruský rock," říká Shmailyuk se smíchem. Pak si poslechla Alice in Chains a The Offspring, kteří ji rovněž hodně inspirovali. Když ji bylo 12 nebo 13 let, byla velkým fanouškem The Offspring. Sedávala doma se sluchátkama a poslouchala The Offspring, přitom si představovala, že je na jevišti. Udělala to tisíckrát, každý večer, než nakonec usnula. "Do prdele! MTV bylo fantastické. Začala jsem poslouchat Offspring a považoval jsem se za největšího fanouška Offspring v našem městě. Můj otec mě naučil nahrávat hudbu z televize na kazetu. Začala jsem si vyměňovat kazety se svými přáteli a spolužáky. Tak jsme sdíleli naše hudební zkušenosti jako posluchači." Pak se stalo, že zaslechla LA nu-metalovou skupinu Otep, vedenou intenzivně aggro vokalistou Otep Shamaya. "Myslím, že mi bylo 15, když jsem Otep uslyšela poprvé," vzpomíná. "Řekla jsem si: "Ten chlap je tak cool!" A můj přítel řekl: "To je holka!" Vypadlo ze mě jen: "Ježíši Kriste!" Tohle byla první dívka, kterou jsem slyšela, že to dělá. Byla jsem šokovaná a chtěla jsem šokovat lidi jako ona." Shmailyuk se setkala se svoji hrdinkou v roce 2018, když Jinjer cestovala po USA s DevilDriver. "Otep přišli na naši show v L.A. ve Whisky A Go Go," říká. "Potom jsme měli večírek a potkala jsem ji. Nepamatuji si, o čem jsme mluvili, protože jsem se opila. Ale pamatuji si, že jsem jí vyjádřil hromadu slov obdivu." V roce 2009 šla Shmailyuk na svou první metalovou show, když Soulfly přijeli do Kyjeva. "Tohle byla jediná metalová show, kterou jsem viděla, než jsem se stala hudebnicí," vysvětluje. "Ale viděla jsem jen polovinu koncertu. Můj přítel se v tu dobu opil a s někým se pohádal. Museli jsme odejít, protože chlapi z ochranky nás vykopli. Takže nám zkazili večer." Tatianiny osobní vokální inspirace sahají od Randy Blythe (Lamb of God) a Otep Shamaye po Mikaela Akerfeldta (Opeth) a Sandru Nasic (Guano Apes). Přes své metalové sklony a obratnou schopnost přechodu z drsných na krásně čisté vokály přiznává vášeň pro další hudbu, jako je soul, rhythm & blues, funk a jazz. V nové epizodě magazínu Loudwire "Jak jsem se naučila screamovat" se zpěvačka podělila o své zkušenosti. Nevzpomíná si přímo na první okamžik, kdy její uši zaslechly hrubý vokál, ale má zřetelnou vzpomínku na moment, kdy poprvé slyšela takto řvát ženu. To bylo Tatianě kolem patnácti let, když poprvé zaslechla kapelu OTEP. Podle svých slov byla ohromena, jelikož do té doby neměla ponětí, že takový hlas může vypustit žena. Omámená novou inspirací začala zkoušet, co ona sama dovede. "Začala jsem prostě křičet na auta, která projížděla kolem", vzpomínala Tatiana a dodala, že kromě děšení nebohých řidičů zkoušela i sofistikovanější způsob práce se svým hlasem - pokoušela se napodobovat skladbu "Dig" od kapely Mudvayne. Se základem od Mudvayne a Otep rozšiřovala nadále zpěvačka své čisté i hrubé vokální polohy, přičemž další inspirací jí byla např. Sandra Nasić z Guano Apes. Zároveň se procvičovala křikem do polštáře. A aby mohla tréninku svých hlasivek dopřát co nejvíc času, dokonce se ulévala i ze školy. Vstupem do skupiny Jinjer si tak vlastně splnila svůj dětský sen. Shmayluk a její skupina na sebe upoutaly pozornost vítězstvím v Best Ukrainian Metal Act Award v roce 2013 a poté znovu v roce 2016 spolu s cenou za nejlepší videoklip k písni "I Speak Astronomy". Tento zájem je přivedl k vydání jejich třetího alba "King of Everything" prostřednictvím renomovaného labelu Napalm Records. V následujících letech kapela koncertovala s mnoha známými metalovými akty, jako jsou Cradle Of Filth, Arch Enemy a Amorphis a dalšími. Ona a její kolegové z kapely, baskytarista Eugene Abdiukhanov, kytarista Roman Ibramchalilov a bubeník Vladislav Ulaševič, poprvé uprchli z Doněcku v roce 2014, nedlouho poté, co začal konflikt mezi ukrajinskou armádou, protivládními demonstranty a proruskými rebely. "Je lepší, že jsme se přestěhovali, když jsme to udělali," říká, "protože v pozdějších měsících bylo opravdu nemožné překročit hranice regionu." Při útěku z válečné zóny se kapela přesunula téměř 800 mil daleko na předměstí poblíž města Lvov, nedaleko polských hranic. "Ale nudili jsme se tam, protože je to město pro turisty," vysvětluje Shmailyuk. "Pronajali jsme si dům, ale nedalo se tam bydlet, protože byly problémy s vodou, elektřinou, topením. Proto jsme se přestěhovali na civilizovanější místo." V posledních letech Shmailyuk tráví co nejvíce času na turné. Jako by pokračující konflikt nestačil k tomu, aby ji udržel daleko od Ukrajiny, přetrvávající sovětské postoje v regionu jsou pro ni neatraktivní. Dnes žije Shmailyuk v ukrajinském hlavním městě Kyjev. Když jí byly pouhé čtyři roky, SSSR se zhroutil, obklopily ji pozůstatky tvrdého komunismu. "Byla jsem příliš mladá na to, abych si pamatovala život v Sovětském svazu, ale duch Sovětského svazu je stále tady," říká. "Bydlím v bytě postaveném snad před 40 lety a v takovém bytě bydlí i moji rodiče. Všechny naše obchody a supermarkety jsou v tehdy postavených budovách. Takže je to pořád jako v Sovětském svazu. Spousta lidí, kteří to mají stále v hlavě a mysli na Sovětský svaz." Její matný pohled na lidstvo se neomezuje pouze na její vlast. V novém singlu Jinjer "Ape" vypráví o svém neklidném vztahu, no, se všemi. "Nemám ráda lidstvo," říká se smíchem. "Vím, že se v naší evoluci něco pokazilo. To ve mně vyvolává vlnu hněvu, a tak jsem napsala text o lidské bytosti, která se vyvinula z plodu do katastrofálního života. Přestože jsme na této zemi tak malí, chováme se, jako bychom byli zasraní bohové. A to je smutné. Tak jsem napsala text tak, že jsem si sama sebe představovala jako matku přírodu, která se ptá: "Co jsem to udělala?" V dubnu 2019 si s kapelou sbalila kufry a vyrazila na evropské turné, na kterém Jinjer otevírali vystoupení pro zkušené skandinávské metalové skupiny Amorphis a Soilwork. Ona a její kolegové z kapely budou debutovat melodiemi z jejich nového EP "Micro" (2019), groovem nabité fúze techy nu-metalu a staccato djentu v čele se Shmailyučiným vokálem, který se pohybuje od divokého řevů až k melodiím infikovaným R&B. Teprve nedávno začali koncertovat v USA, v roce 2018 poprvé cestovali po Severní Americe. Ve snaze zlepšit své postavení u matky přírody se Shmailyuk v roce 2017 stala vegankou. Ale ne vždy se toho drží. "Stále se snažím být vegankou, ale je to pro mě opravdu těžké, protože jsem vyrostla v rodině, která nebyla příliš bohatá," vysvětluje. "Nemohli jsme si dovolit jíst maso moc často. Takže když jsem přestala jíst maso, uvědomila jsem si, že maso moc miluji. Když cítím maso, dovádí mě to k šílenství. Něco ve mně zapomíná na zvířata, utrpení, zdraví, životní prostředí, a když jsem přestala jíst maso, uvědomila jsem si, že to mám ráda a chci jen pořádný kus masa." V sobotu 15. července sdílela šestatřicetiletá zpěvačka na Instagramu nové zrcadlové selfie, ke kterému napsala: "Dnes jsem #7 měsíců střízliva. Uvidíme, jak daleko se dostanu." V prosinci 2022 Tatiana hovořila s Radioactive MikeZ, moderátorem 96,7 KCAL-FM programu "Wired In The Empire", o tom, jak se seznámila se svým manželem, bývalým členem Suicide Silence a současným koncertním bubeníkem P.O.D. Alexem Lopezem. Řekla: "Seznámila jsem se s ním přes internet. Samozřejmě to byla slavná osobnost v těžkém hudebním průmyslu. Takže se mi líbil. A pak se tak nějak stalo, že nás [Suicide Silence] pozvali, abychom jim zahajovali v roce 2017 v Bratislavě na Slovensku. Takže jsem si říkala: "No, to je osud". Po představení jsme se společně vyfotili. A pak jsme začali chatovat přes internet. Nebylo to moc konzistentní povídání - jednou za měsíc, jednou za tři měsíce, krátké [zprávy]. A pak jsme mluvili o tom, že jsme s JINJER přijeli do Států, a v tu dobu se zdálo nemožné tam přijet, protože, můj bože. [Smích] A rok poté, myslím, v roce 2018, jsme jeli do Spojených států s podporou CRADLE OF FILTH. A přišel na naši show pozdravit a tak. A pak tu a tam, tak se to stalo. Takže si myslím, že se mi to podařilo. [Smích]" Když Radioactive MikeZ poznamenal, že ona je "agresivní jedinec", Tatiana objasnila: "Ne agresivní, ne. Jen jsem byla nadšenější. Víte, jak to myslím. Někdy ženy musí udělat první krok, aby dosáhly toho, co chceme. [Smích]." Tatiana také mluvila o tom, co ji k němu poprvé přitáhlo na Alexově vzhledu. Řekla: "Jo, měla jsem pocit, že vypadá jako já, ale jako moje mužská verze. Oba máme šortky, hnědé oči, hnědé vlasy. Miluji mexickou kulturu a on je plnohodnotný Mexičan." Na otázku, jak se jí líbí bydlení ve Whittier v Kalifornii, kde sdílí domov s Lopezem, Tatiana odpověděla: "No, líbí se mi to, protože je to uprostřed všeho - 30 minut do centra L.A., 30 minut na pláž Laguna, 30 minut na jinou pláž na další pláž a další pláž a pak hodinu na hory Big Bear. Takže je to ideální místo. Ale moc ven nechodím, protože upřímně, nenašla jsem nic, kam bych mohla jít. [smích] A mám spoustu práce, takže tam jen sedím a chladím se v domě, užívám si slunce a kolibříků poletujících sem a tam. Takže [je] docela fajn. Miluju Kalifornii obecně - je to krásné místo. Nemyslím si, že je velký rozdíl mezi [Whittier] a jiným malým městem někde v Kalifornii." Eugene Abdukhanov, baskytarista skupiny JINJER, o novém albu říká: "Za prvé je těžké uvěřit, že se chystáme vydat naše páté dlouhohrající album! Po všech těch vydáních, které jsme udělali, konečně máme "Duél" v našich rukou a připraveni být sdíleni se světem nás činí velmi hrdými, že naší kapele stále nedošla kreativita a inspirace. Skutečnost, že se stále snažíme vydat tu nejlepší hudbu, jakou jsme kdy udělali, s každým novým vydáním je to, co JINJER drží vpřed". "Toto připravované album bylo nejdelším procesem psaní písní, jaký jsme kdy měli, a trvalo téměř dva roky, než bylo dokončeno. Velmi tvrdě jsme pracovali s každou volnou minutou, kdy jsme nebyli na turné, nahrávali jsme dema znovu a znovu a vždy jsme hledali perfektní zvuk pro kytary, basu a bicí Bylo to také poprvé, co Tatiana dělala vokální pre-produkce, takže lze s jistotou říci, že žádné z našich vydání nebylo tak dobře promyšlené a promyšlené jako toto Progresivní metalový žánr, ale stále zůstává sofistikovaný, vzrušující a zároveň extrémní Přijali jsme výzvu rozšířit naše hudební obzory ještě více než dříve, abychom upevnili Duél jako další krok v hudebním růstu JINJER a doufejme i v evoluci kapely. metalová hudba obecně." |
Roman Ibramkhalilov (narozen 2. října ***, Ukraine) Guitars Roman je ukrajinský hudebník a hráč na kytaru. je členem kapely Jinjer, ke které se připojil v roce 2010. S kapelou už vydal tři studiové desky, EP a jednu živou nahrávku. |
Eugene Abdiukhanov (také Eugene Kostyuk) (narozen ***, Makijivka, Ukraine) Bass Eugene je ukrajinský hudebník a hráč na baskytaru. Podle rodičů je rusko tatarského původu. Od roku 2011 je členem kapely Jinjer. Žije v Kyjevě, je ženatý od 15. dubna 2015. Než jsem začal hrát na basu, byl jsem sportovec, trochu profesionální, ale to mu bylo jen 15 let. Před hudbou to byla nejdůležitější věc v jeho životě. Dělal jsem bojová umění, jiu jitsu a judo. Pak odešel studovat na univerzitu, obor German Philology na škole Donetsk National University, ale zároveň začal hrát na basu, neboťcelý život byl velkým fanouškem hudby. Ale když mu bylo 18, potkal nové přátele, muzikanty a trávili spolu hodně času. Tehdy si pomyslel, že by bylo dobré hrát, a řekl si "takže, basa, jen čtyři struny, bude to snadné". Tak se chopil baskytary. Ale neznamenalo ještě konec sportování. Prostě to byla těžká doba, protože na univerzitě dostával spoustu domácích úkolů a zkoušek a měl rovněž několik vážných zranění kolene a ramene. Jen zpomalil a už jsem se nezúčastňoval soutěží. Ale když mu bylo kolem dvaceti, pohádal jsem se na ulici a doslova si zlomil pěst - to už znamenalo konec sportu a nový začátek v hudbě. Velmi dlouho nechodil do posilovny a začal znovu až v roce 2013. Tehdy se vrátil ke svým starým přátelům, ke stejnému týmu, a znovu začal trénovat, ale pak v místě, kde žil, v Donecku, začala válka. Stal se otcem, protože moje přítelkyně byla těhotná, takže s nimi nechtěl zůstat na území války. Nemohli hrát žádná představení, žádné koncerty, protože to bylo blokováno, lidé nemohli vycházet ven. Bylo to prostě nebezpečné. Přestěhovali se z Donbassu do Lvova a neměli co dělat, jen hrál hudbu, a vlastně se začal živit hudbou a bylo to jako zlomový bod. Jeho otec mu dlouho nerozuměl, stále mu říkal "proč nepřestaneš s těmi hovadinami? Jen ztrácíš čas! Proč se nevrátíš ke sportu?" Pochopil to, až když viděl, že je na správné cestě, což bylo někdy v letech 2015-2016. Tehdy jeho rodiče prostě pochopili, že fungovalo pro Eugena i pro všechny ostatní. Takže měli jen jiné zdroje příjmu. Když už nesportuje, snaží se jíst zdravěji, přáznává také, že při turné s kapelou si dává kliky. |
Vladislav Ulasevish (také Vlad Ulasevish) (narozen 12. prosince ***, Ukraine) Drums, Percussion Vladislav je ukrajinský hudebník a hráč na bicí a perkuze. Vystudoval hudební školu, takže je vzděláním pianista. Dokonce pokračoval ve studiu na hudební univerzitě v Kyjevě. Vždy ale miloval metalovou hudbu a pak se začal učit hrát na kytaru. Na bicí se začal učit hrát, když jeho předchozí kapela před Jinjer potřebovala nového bubeníka, tak řekl ostatním, že bude hrát na bicí. Od roku 2016 je členem kapely Jinjer. Dříve hrával v kapele MegamasS a Zlam, se kterou už nahráli dvě alba a EP. K jeho oblíbeným bubeníkům patří Eloy Casagrande (Sepultura), Matt Garstka (Animals As Leaders), Navene Koperweis (ex-Animals As Leaders) a Tomas Haake (Meshuggah). |
Dmitry Oksen (narozen ***) Guitars Dmitri je ukrajinský hudebník a hráč na kytaru. Byl zakládajícím členem kapely Jinjer, kterou opustil v létě 2015. V poznámce na rozloučenou uvedl: "Chtěl bych věnovat čas a úsilí některým svým dalším snům a ambicím". V té době byl jediným původním členem kapely. Kapela od té doby zůstala pouze jako kvarteto a skládá se z neoriginálních členů, ale Tatiana tam byla od jejího založení, takže je něco jako částečný původní člen, který v kapele zůstal. |
Eugene Mantulin (narozen 30. září ***, Donetsk, Donets'Ka Oblast', Ukraine) Drums, Percussion Eugene je ukrajinský hudebník a hráč na bicí a perkuze, programování bicích. Zabýval se práci pro UNITE. V letech 2013-2014 byl členem kapely Jinjer, až do svého úrazu při pádu z okna. Zlomil si páteř a natrhla se mu slezina. Se zlomenou páteří musel podstoupit dlouhou, náročnou a drahou rehabilitaci na oddělení intenzivní péče v jedné z nemocnic v hlavním městě Ukrajiny. Podle kapely se Eugene ve svém stavu cítí dobře, co nejlépe. K lepšímu stavu je ještě velmi dlouhá cesta, než se plně postaví, a to doslova i obrazně, ale vzhledem k závažnosti jeho zranění je pokrok u něj prostě úžasný. Je plný pozitiv, radosti a bojuje dále. Navíc se vážně pustil do hry na kytaru, neustále se angažuje, něco píše a nahrává. |
Alexander Koziychuk (narozen ***, Ukraine) Drums, Percussion Alexander je ukrajinský hudebník a hráč na bicí. Spolupracoval s kapelou Jinjer v letech 2011-2013. |
Dmitriy Kim (rodným jménem Dmytro Gerasimov) (narozen 11. dubna 1991, Luhansk, Luhansk Oblast) Drums, Percussion Dmytriy je ukrajinský hudebník a hráč na bicí nástroje. Vystudoval vysokou školu VNU DALJA na fakultě Institut počítačových systémů a technolgií v oboru Informatika. Dálkově vystudoval rovněž filologickou fakultu v oboru Pedagogika. Pracuje jako studiový bubeník, občas vypomáhá někteým projektům i koncertně. V letech 2014-2016 působil jako člen kapely Jinjer, kde nahradil dočasně Eugene Mantulina, po jeho tragické nehodě. Nahrál s nimi jejich třetí album "King Of Everything" (2016). Působil však v mnoha dalších kapelách jako Balance Interruption (2013-present), Brilliant Coldness (2011-?), Drift Of Genes (2012-2014), Goatpsalm (2014-present), Hexenmeister (jako Erasmius, 2011-present), Human Nihility (jako Dmitriy Kim, 2015, 2017), Jyotişavedãñga (2018), Morton (2016-present), Posthumous Blasphemer (2017-present), Project Infinity, Selvmord, Sick Rites (jako D., 2012-2018), Temnich (2009-2011), Torturer (jako Erasmius, 2010-present), Ungoliantha (2013,2016), Skyglow (2018), Goat Sperm (2018), [Do Skonu], [Potuga]. Koncertně hostoval se skupinami Kaosophia (2019-present), Infecting the Swarm (2019), [Do Skonu] (jako D. Kim, 2011-present) a [Temnič] (2011-present). |
Vyacheslav Okhrimenko [Vjačeslav Ochrimenko] (narozen ***) Drums, Percussion Vyacheslav je ukrajinský hudebník a hráč na bicí. Byl zakládajícím členem kapely Jinjer v roce 2009. Působil v kapelách [Emi Grand] - pop punk, [TRUBAYI] - rock, Spam Factory - metal, Star Up - alternativa, Jinjer - metal, Chip & Devil - punk, Bright Memories - metal, [Grovi papy (Tátovo obočí)], QNG/[Kuindži] - rock, [Moj Versal'] a S.K.A.Y. V posleední době působí v kapelách Lama, Morphom, Us, DJ Ostrovski. |
Max Fatullaev (celým jménem Maksim Fatullaev) (narozen 24. září 1984, Ukraine) Vocals Max je zpěvák pocházející z Ukrajiny. Opustil kapelu Jinjer, aby se přestěhoval do Spojených států. Nyní žije v Laguna Niguel, Kalifornie, USA. Působil také v kapelách AYDA a Avenue of the Sun. |
Studiové desky: 2025 Duél 2021 Wallflowers 2019 Macro 2019 Micro (EP) 2016 King Of Everything 2014 Cloud Factory 2012 Inhale, Don't Breathe (EP) |
Ostatní nahrávky: 2024 Live In Los Angeles 2020 Alive In Melbourne (live) 2016 Crowd Factory 2009 Objects In Mirror Are Closer Than They Appear |
Skupina: Tatiana Shmailyuk - Vocals Roman Ibramkhalilov - Guitars Eugene Abdiukhanov - Bass Vladislav Ulasevish - Drums Hosté: |
Duél Vyšlo 7. února 2025, Napalm Records, (Europe) Seznam skladeb: 01. Tantrum () 02. Hedonist () 03. Rogue () 04. Tumbleweed () 05. Green Serpent () 06. Kafka () 07. Dark Bile () 08. Fast Draw () 09. Someone's Daughter () 10. A Tongue So Sly () 11. Duél () Total Time: (00:00) All songs writen and performed: Jinjer Produced: Max Morton & Jinjer Recorded, Mixed and Mastered: Max Morton at Morton Studio & Kaska Studio |
Skupina: Tatiana Shmailyuk - Vocals Roman Ibramkhalilov - Guitars Eugene Abdiukhanov - Bass Vladislav Ulasevish - Drums Hosté: |
Wallflowers Vyšlo 27. srpna 2021, Napalm Records, (Europe) Seznam skladeb: 01. Call Me A Symbol (4:20) 02. Colossus (3:36) 03. Vortex (4:02) 04. Disclosure! (3:47) 05. Copycat (4:23) 06. Pearls And Swine (5:20) 07. Sleep Of The Righteous (4:32) 08. Wallflower (4:17) 09. Dead Hands Feel No Pain (4:09) 10. As I Boil Ice (4:21) 11. Mediator (4:29) Total Time: (47:16) All songs writen and performed: Jinjer Recorded, Mixed and Mastered: Max Morton at Morton Studio & Kaska Studio Produced: Max Morton & Jinjer |
Skupina: Tatiana Shmailyuk - Vocals Roman Ibramkhalilov - Guitars Eugene Abdiukhanov - Bass Vladislav Ulasevish - Drums Hosté: |
Macro Vyšlo 25. října 2019, Napalm Records, NPR818JC (Europe) Seznam skladeb: 01. On The Top (5:28) 02. Pit of Conscinousnesss (4:12) 03. Judgement & Punishment (4:19) 04. Retrospection (4:24) 05. Pausing Death (4:44) 06. Noah (4:13) 07. Home Back (4:20) 08. The Prophecy (4:01) 09. IainnereP (5:28) Total Time: (55:11) All songs writen and performed: Jinjer Recorded, Mixed and Mastered: Max Morton at Morton Studio & Kaska Studio Produced: Max Morton & Jinjer Artwork: Visual Amnesia / Reuben Bhattacharya |
Skupina: Tatiana Shmailyuk - Vocals Roman Ibramkhalilov - Guitars Eugene Abdiukhanov - Bass Vladislav Ulasevish - Drums Hosté: |
Micro EP, vyšlo 11. ledna 2019, Napalm Records, NPR 334 JC Seznam skladeb: 01. Ape (3:16) 02. Dreadful Moments (4:45) 03. Teacher, Teacher (5:52) 04. Pernnial (4:38) 05. Micro (1:43) Total Time: (20:14) All songs writen and performed: Jinjer Recorded, Mixed and Mastered: Max Morton at Morton Studio & Kaska Studio Produced: Max Morton & Jinjer Artwork Design & Concept: Oleg Rooz Original Artwork: Riley Schmitz |
Skupina: Tatiana Shmailyuk - Vocals Roman Ibramkhalilov - Guitars Eugene Abdiukhanov - Bass Dmitriy Kim - Drums Hosté: |
King Of Everything Vyšlo 29. července 2016, Napalm Records, NPR 677 JC Seznam skladeb: 01. Prologue (2:51) 02. Captain Clock (4:46) 03. Words Of Wisdom (3:39) 04. Just Another (4:15) 05. I Speak Astronomy (5:54) 06. Sit Stay Roll Over (4:22) 07. Under The Dome (4:52) 08. Dip A Sail (4:14) 09. Pisces (5:06) 10. Beggars' Dance (2:07) Total Time (45:24) Recorded, Mixed and Mastered at Morton Studio 2016 Producer: Max A-K Morton Pasechnik Artwork: Slippy Inc |
Skupina: Tatiana Shmailyuk - Vocals Roman Ibramkhalilov - Guitars Dmitriy Oksen - Guitars Eugene Abdiukhanov - Bass Eugene Mantulin - Drums Hosté: Max Morton - Acoustic Guitar (02) |
Cloud Factory Vyšlo 1. května 2014, The Leaders Records CD 2015, The Leaders Records, BITX-1013 (Japan) reedice 16. února 2017, Seznam skladeb: 01. Outlander (3:56) 02. A Plus or a Minus (4:33) 03. No Hoard of Value (4:45) 04. Cloud Factory (4:44) 05. Who Is Gonna Be the One (5:31) 06. When Two Empires Collide (4:50) 07. So I Wish (3:08) Želaju - značit poluču 08. Bad Water (5:03) Total Time (36:00) |
Skupina: Tatiana Shmailyuk - Vocals Roman Ibramkhalilov - Guitars Dmitriy Oksen - Guitars Eugene Abdiukhanov - Bass Alexander Koziychuk - Drums Hosté: |
Inhale, Don't Breathe EP, 2012, self-released, Ukraine CD 10. března 2013, The Leaders Records, TLR005 (Greece) 19. června 2013, The Leaders Records, XQIR-1011 (Japan) Seznam skladeb: 01. Until The End (4:43) 02. Waltz (4:22) 03. Scissors (3:56) 04. Exposed As A Liar (4:18) 05. My Lost Chance (4:34) 06. Hypocrites And Critics (3:49) 07. Objects In Mirror Are Closer (3:20) Total Time: (29:02) Japan released: 01. Until The End (3:59) 02. Waltz (3:39) 03. Scissors (3:23) 04. Exposed As A Liar (3:40) 05. My Lost Chance (3:56) 06. Hypocrites & Critics (3:26) 07. Objects In Mirror Are Closer Than They Appear (3:07) Total Time: (25:10) Bonus tracks: 08. Destroy (Live) (3:30) 09. Scissors (Live) (3:22) 10. Waltz (Live) (3:14) Total Time: (13:06) Producer: Jinjer Engineered: Alex Irokez Eliseev at Beasts Studio Booklet Editor, Layout: Drakontas Graphics |
Skupina: Tatiana Shmailyuk - Vocals Roman Ibramkhalilov - Guitars Eugene Abdiukhanov - Bass Vladislav Ulasevish - Drums Hosté: |
Live In Los Angeles DVD, vyšlo 20. listopadu 2020, Napalm Records Seznam skladeb: 01. Intro () 02. Sit Stay Roll Over () 03. Teacher, Teacher! () 04. Copycat () 05. Home Back () 06. I Speak Astronomy () 07. As I Boil Ice () 08. Judgement (& Punishment) () 09. Dead Hands Feel No Pain () 10. Vortex () 11. Who Is Gonna Be The One () 12. Sleep Of The Righteous () 13. Call Me A Symbol () 14. Perennial () 15. Pisces () 16. On The Top () Total Time: (00:00) Recorded and filmed on December 22, 2022 at The Wiltern in Los Angeles |
Skupina: Tatiana Shmailyuk - Vocals Roman Ibramkhalilov - Guitars Eugene Abdiukhanov - Bass Vladislav Ulasevish - Drums Hosté: |
Alive In Melbourne Vyšlo 20. listopadu 2020, Napalm Records Seznam skladeb: 01. Intro 02. Teacher, Teacher! (5:56) 03. Sit Stay Roll Over (4:38) 04. Ape () 05. Judgement & Punishment () 06. I Speak Astronomy () 07. Who Is Gonna Be The One () 08. Noah () 09. Retrospection () 10. Perennial () 11. On The Top () 12. Pit Of Consciousness () 13. Home Back () 14. Words Of Wisdom () 15. Pisces () 16. Captain Clock () 17. Outro () Total Time: (00:00) Recorded during the sold out debut Macro Australia Tour in Melbourne, on March 5, 2020 Artwork: Gabriel Nicoletti |
Skupina: Tatiana Shmailyuk - Vocals Dmitriy Oksen - Guitars Dmitriy Kim - Drums Roman Ibramkhalilov - Guitars Eugene Abdiukhanov - Bass Hosté: |
Crowd Factory DVD, vyšlo 2016, The Leaders Records, TLR042 (Greece) Seznam skladeb: Recorded live at Sentrum 01. No Hoard of Value () 02. Cloud Factory () 03. Waltz () 04. Exposed As a Liar () 05. Outlander () 06. Until the End () 07. When Two Empires Collide () 08. Hypocrites and Critics () 09. A Plus or a Minus () 10. [Želaju-značit poluču] () 11. Scissor () 12. Who Is Gonna Be the One? () 13. Bad Water () Recorded live from Loadfest 4.0 14. No Hoard of Value () 15. Cloud Factory () 16. [Želaju-značit poluču] () 17. A Plus Or a Minus () Total Time: (00:00) Produced: Jinjer Directed and Filmed: Andrej Korotich Filmed on April 24th 2015 in Kiev, Ukraine and at Loadfest 4.0. (track 14-17) |
Skupina: Dmitry Oksen - Guitars Vyacheslav Okhrimenko - Drums Max Fatullaev - Vocals Hosté: |
Objects In Mirror Are Closer Than They Appear Vyšlo 2009, self-released (Ukraine) Seznam skladeb: 01. Abbyss (3:34) 02. Angels (They Will Get Us All) (4:18) 03. Destroy (3:44) 04. The Game (3:20) Total Time: (14:56) |
Booklet uvádí název "O.I.M.A.C.T.T.A. Vol. I". |
2011 - Roman Ibramkhalilov, Dmitriy Oksen, Alexander Koziychuk, Tatiana Shmailyuk, Eugene Abdiukhanov 2014 - Roman Ibramkhalilov, Dmitriy Oksen, Eugene Mantulin, Eugene Abdiukhanov, Tatiana Shmailyuk Dmitriy Oksen, Eugene Abdiukhanov, Tatiana Shmailyuk, Eugene Mantulin, Roman Ibramkhalilov Roman Ibramkhalilov, Dmitriy Kim, Eugene Abdiukhanov, Tatiana Shmailyuk Eugene Abdiukhanov, Eugene Mantulin, Roman Ibramkhalilov, Dmitriy Oksen, Tatiana Shmailyuk Sestava alba "King Of Everything" |
Oficiání stránky: http://jinjer-official.com https://jinjer-jinjer.bandcamp.com/ https://kickassmetal.wordpress.com/tag/world-class-guitarist-roman-ibramkhalilov/ https://www.facebook.com/JinjerOfficial http://jinjer-metal.com https://label.napalmrecords.com/jinjer |
|
mbrezny@centrum.cz ...a vzkaz autorovi! |