GTR
                               
                         
                  
            
      


Zpět

Max Bacon

Steve Hackett

Jonathan Mover

Steve Howe

Phill Spalding

Co dodat k historii skupiny? Dnes je tato kapela již tak málo známá a přitom při svém zrodu byla tak ambiciózní, když u jejího zrodu stály dvě veličiny progresivní kytary...

GENESIS a YES, jsou jsou dvě nejpřednější skupiny klasického progresivního rocku, v jejich řadách stáli i jedni ze dvou nejlepších kytaristů tohoto žánru, a to Steve Hackett a Steve Howe. Představa těchto dvou hudebníků hrát spolu byla snem pro všechny fanoušky progresivního rocku a osmdesátá léta přes všechny své nedostatky, pokud jde o hudební vkus, byly ideálním místem pro takové příležitosti. Výsledkem bylo vytvoření skupiny GTR. Ale prakticky vždycky pokud vznikne nějaká superskupina, bez ohledu na záměry svých členů, tak má ze zkušeností jen krátký život a bohužel se to vyplnilo rovněž i v případě GTR.

A právě iniciátory tohoto projektu byli dva mistři ve hře na své nástroje. Oba dva byli rozčarovaní z naprosté převahy kláves v progresivním rocku a tak chtěli vytvořit kapelu, která by byla zaměřena na čistý kytarový zvuk. Proto se dva málo vytížení špičkoví kytaristé, Steve Howe a Steve Hackett rozhodli utvořit skupinu, která by navzdory okolní dominaci kláves a elektroniky prosazovala hru na kytaru. I jméno skupiny GTR bylo z tohoto důvodu vybráno podle studiové zkratky pro kytaru.

Steve Howe platí v odborných kruzích za jednu z největších postav v popupární hudbě, kde aktivně hraje již od poloviny šedesátých let, a svoji pověst virtuózního kytaristy si vysloužil dlouholetým působením u art-rockových YES, ze kterých začátkem 80. let přešel do nově utvořené superskupiny ASIA. Tuto úspěšnou čtveřici opustil v roce 1984 po neustálých třenicích se zpívajícím baskytaristou Johnem Wettonem. Hostoval také například jako sólista v Teenage Opera.

Podobně jako on se na volné noze ocitnul i Steve Hackett, který si svůj věhlas vydobyl především jako člen kapely GENESIS, ze které odešel v polovině roku 1977 a začal se věnovat s=olovým projektům.

K oběma špičkovým kytaristům se přidala poměrně neznámá trojice, zpěvák Max Bacon, který s britským hardrockovým souborem BRONZ na sebe upozornil albem "Taken By Storm", které bylo současně debutem skupiny. Těmi dalšími dvěma byli Phil Spalding a Jonathan Mover. Phil Spalding, baskytarista tehdejšího souboru Mika Oldfielda (ex-Bernie Torme, Toyah, Mike Oldfield a Original Mirrors), měl právě za sebou pětiměsíční turné s tímto multiinstrumentalistou. Se svou oblíbenou značkou kytar Fender by u GTR rád uplanil vliv svého velkého vzoru - hru Johna Paula Jonese, baskytaristy Led Zeppelin. Jonathan Mover, americký bubeník, "věčný" přívrženec Franka Zappy, byl zrovna na turné po Evropě s britskou skupinou MARILLION. Lákavá vyhlídka na založení vlastní rockové skupiny a osobní konflikty se sólovým zpěvákem MARILLION Fishem, jej však přiměly k odchodu.

GTR znamená v angličtině zkratku pro kytaru a právě tak si začala říkat anglická rocková skupina. Příběh GTR začal koncem roku 1984, kdy se oba dva, Steve Hackett i Steve Howe zaobírali myšlenkou vytvoření skupiny po neformální schůzce s Brianem Lane (bývalý manažer YES). A to v době, kdy oba hudebníci měli hudební pauzu. O vánocích 1984 se Bacon setkal s Hackettem, Howem a dalšími dvěma kolegy v jedné londýnské restauraci, kde se také zrodil nápad založit právě GTR. Steve Howe opustil svou předchozí skupinu, giganty AOR rocku ASIA, především kvůli jeho nepřetržitým třenicím s basistou a zpěvákem Johnem Wettonem, když jedním z hlavních předmětů jejich svárů byl hudební směr, kterým se kapela ubírala, více zaměřenější na klávesový AOR sound. Přesto Howe zůstal v dobrém vztahu s Geoffem Downesem, a to až tak, že Downes odskočil produkovat album nové kapely a přispěl i jednou skladbou "Hunter". Od doby, kdy Howe odešel od YES (dnes je již opět platným členem) a začal spolupracovat s Geoffem Downesem, (v roce 1973), spadá také první kontakt s tímto budoucím producentem GTR. Steve Hackett v té době právě vydal celkem ne nejlépe přijímané album "Till We Have Faces" a snažil se uzavřít novou nahrávací smlouvu. Pověsti o novém kytarovém kombu začaly obíhat v polovině roku 1985 k velkému vzrušení fanoušků obou hudebníků a přinášely také určitou míru skepse. Koneckonců, ani jeden ze dvou hlavních protagonistů neměl myšlenky na "skupinové" vůdcovstí. Tím, že Howe a Hackett vytvořili společně vlastní skupinu, vzniklo kytarové duo, které je odborníky označováno za nejzajímavější hudební kooperaci od doby spolupráce Jimmyho Page a Jeffa Becka u Yarbirds.

Steve Hackett, spojován s nejtvořivějším obdobím u skupiny GENESIS, o projektu GTR uvedl: "Chceme kytaru uchovat v nových podobách jakožto nejvyužívanější nástroj v populární hudbě i do 90. let". Za povšimnutí stojí jejich pokus vytvořit skupinu s kytarami a syntetickým zvukem, ale bez použití běžných klávesových syntezátorů, které nahradili kytarami se speciálními snímači využívajícími kmitání strun k vytvoření MIDI signálu. To sice fungovalo ve studiu, ale na koncerty si museli vzít klávesistu.

Výběr hudebníků by se mohl jevit poněkud jako překvapení, když vezmeme v úvahu rodokmen obou kytaristů, kteří se podílejí na albu. Zpěvák, Max Bacon, relativně neznámémý, jehož předchozí hudební pozice byla v hard rock/heavy metalovém žánru s malým nebo skoro žádným úspěchem. Pověsti říkají, že on měl malou víru v úspěch s GTR a držel si i svou práci jako mlékař, když nahrával, kam pravidelně docházel! Bubeník Jonathan Mover měl nálepku hráče progresivního rocku, protože hrál s Marillion, ačkoli nebyl nic víc než průměrným bubeníkem. Basista Phil Spalding se jeví jako jediný člen s odlišným rodokmenem, když hrál s různými hudebníky, včetně Mike Oldfieldem, ačkoliv má pro fanoušky progresivního rocku strašlivou stránku svého hudebního životopisu, neboť se objevil jako basista u Right Said Fred!

Očekávání fanoušků dostalo svůj první předkrm v březnu 1986 s vydáním debutového singlu "When The Heart Rules The Mind", který jistě překvapil jak fanoušky a kritiky se svoji chytlavou melodii a nakažlivým textem a dosáhl čísla #11 v USA hitparádě. Jako jediný bodoval v žebříčcích v první dvacítce jak ve Velké Británii i v USA. Pětice GTR podepsala poněkud překvapivě smlouvu s Aristou, což byl label známý pro relativně měkčí počiny, a v květnu 1986 debutovala s prvním bezejmenným albem GTR, které vyšlo po devítiměsíčním studiovém úsilí. Produkce alba se ujal Geoffrey Downes (ASIA, kdo jiný také že?), který albu poskytl výhodu z hlediska čistého a moderního zvuku. Ale ani při nahrávání desky se neobešlo bez problémů. Phil Spalding a Jonathan Mover dokončili všechny své tracky během několika dní, takže měli dost volného času, zatímco se další starali o kytary a zpěv. Mover se rozhodl vzít si dovolenou v Evropě s přítelkyní. Když se ale vrátil, zjistil že Geoff (Downes) upravoval trochu jeho nahrávky bicích a písně tak, aby nahrávky byly více "přístupné". Významně všechny velké bicí party vyplnil a některé domixoval podivnými přívěšky. Takže Mover neotesaně na plno řekl Geoffovi a Steve Howeovi, že na to kašle, "sere" na to a na místě se rozhodl skončit a odešel z Townhouse Studios. Byl to pak Steve Hackett, který pro něj vyšel a přesvědčil jej, aby zůstal a prostě se s tím smířil. Jeho radou bylo dívat se na GTR jako odrazový můstek kariéry a využít ji jak jen to půjde. Mover byl naštvaný a uražen, ale měl štěstí, že se tak o něj Steve postaral.

Album brzy získalo zlatou desku a souběžně s ním byla vydána i řada singlů. Nejprve byl vydán singl "When The Heart Rules The Mind / Reach Out (Never Say No)", který dosáhl čísla #11 v USA hitparádě. Druhý singl z alba byl "The Hunter/Sketches In The Sun", který dosáhl místa #12 s B-stranou včetně "Hunter (Special GTR Mix) / Hackett To Bits". První singl "When the Heart Rules the Mind" zůstal v hitparádě po dobu 16 týdnů. Třetí singl "Here I Wait / Here I Wait (live)" se ale v žebříčku propadl. Bezpochyby šlo o celkem velký úspěch, ale album se nesetkalo s příznivým hodnocením skalních fanoušků Genesis a Yes. Někteří tvrdí, že jde jen podprůměrný materiál a jiní kritizují ostrý hlas Max Bacona. Fanoušci GTR ale album považují za klasiku a jednu z nejlepších nahrávek vůbec. Je to album pro náročné rockové fanoušky, stejně tak, jako pro příležitostné posluchače. O kvalitách této skupiny se mohli přesvědčit i naši posluchači. Z jejího vystoupení v Itálii byl uveden i záznam v české televizi.

Steve Hackett měl své vlastní pocity k albu smíšené... "Myslím, že je to spíše jako obchodní produkt než jako deska... Určitě to není nejlepší deska, kterou jsem kdy udělal, a to uvádím diplomaticky...".
Album bylo úspěšné, když dosáhlo podle prodejů označení za zlatou, a skupina se pustila do povinného turné na podporu desky, která se konalo v USA/Kanadě a Evropě od července do září 1986, a to i s pomoci klávesisty Matta Clifforda.

Další propagace alba zahrnovala vydání videa s názvem "The Making of GTR", a zdálo se, že superskupině bylo souzeno jít nad rámec pouze jednoho alba! Živá nahrávka "King Biscuit Flower Hour" z téhož turné byla vydána na CD roce 1997/78. Objevil se velký počet bootlegů existujích z tohoto jediného turné GTR, tím nejpozoruhodnějším záznamem bylo japonské vydání 2LP "Roundabout 86", které obsahovalo i dva akustické sety Steve Howe a Steve Hacketta.

Ačkoli prodeje desky byly povzbudivé, musíme hudebně přece jen přiznat, že album bylo poněkud zklamáním pro ty, progresivní rockové fanoušky, kteří doufali v něco mnohem víc klasického, možná s odkazem na hudbu Hacketta a Howe, kterou produkovali v sedmdesátých létech. Koneckonců, album bylo odrazem osmdesátých let a přibližuje se spíše k ASII, i když hudba GTR byla poněkud složitějšího charakteru.

Koncerty se setkávaly s protichůdnými názory ačkoli obecně si diváci užívali výkony, které ve skutečnosti měly tři části s akustickou sestavou Howe a Hacketta a až pak se připojil zbytek skupiny do hlavní nabídky. Bylo to obvyklé pro Hacketta i Howe udělat akustické úpravy na GTR koncertech, aby vyzdvihují pestrou kariéru obou kytaristů. Typický setlist na turné vypadal takto...

Typický setlist koncertů:
Steve Hackett akustický set
(včetně Horizons)
Steve Howe akustický set
(včetně Clap)
Jekyll And Hyde
Here I Wait
Prize Fighters
Imagining
Hackett To Bits
Spectral Mornings
I Know What I Like
Toe The Line
Sketches In The Sun
Pennants
Roundabout
The Hunter
You Can Still Get Through
Reach Out (Never Say No)
When The Heart Rules The Mind.
Je zajímavé, že skladba "Prize Fighters" by se objevila až na druhém albu GTR a "Pennants" následně skončila na sólovém albu Steve Howea. Dřívější rovněž začleněný kytarový riff, se nakonec stal ústředním tématem na skladby "Slot Machine", kterou nahrál následující rok do celkem méně vydařeného alba "Feedback". Zahrnutí nových skladeb v setlistu z dosud nerealizované druhé desky vedlo mnohé fanoušky k tomu, že měli velké naděje na dlouhou budoucnost kapely. Avšak už v době, kdy probíhalo turné po Evropě, už Steve poznamenával...
"Cítil jsem se v půli projektu, který bude opravdu tvrdým oříškem až do konce. Hodně potřeb muselo být naplněno, a bylo tam snad příliš mnoho náčelníků a málo indiánů...".

Turné GTR skončilo dne 29. září 1986 druhým představením na prestižním Hammersmith Odeon v Londýně. Hned po skončení turné byly zahájeny práce na druhém albu. Dlouhověkost GTR jako superskupiny ale vzala brzy za své, když se Steve Hackett začal dohadovat s ostatními členy kapely během turné a koncem roku 1986 GTR opustil. Zdá se, že příliš mnoho let jako sólový umělec mu vytvořilo určitou ochrannöu známku kytaristy, který zdánlivě nemohl zapadnout k ostatním členům kapely sdílejícími nyní stejné výsluní, stejně jako slovo ve všech záležitostech. Mezi fanoušky se spekulovalo o špatném vztahu mezi Howem a Hackettem. Steve Howe, na druhé straně, ale měl stále zájem na pokračování stejným hudebním směrem, kterým GTR šli.

Steve Hackett někdy později přiznal: "Uvažoval jem i o Brianu Mayovi (Queen) původně v duchu návaznosti nastoupené cesty, ale hodně nenuceně, jestli by měl zájem o přistoupení k GTR nebo něco podobného. V té době jsem viděl GTR stále více jako projekt, než kapelu. Přicházela v úvahu myšlenka dostat řady kytaristů všechny dohromady. Brian byl zpočátku velmi nadšený něco dělat společně, ale byl stále těžko vázán u Queen, kteří v době byli velmi aktivní včetně Freddie Mercuryho. Navíc měl občasné projekty, ve kterých působil v té době sólově. Ke konci dne jsme dodělali tři skladby. Ta, na níž jsme pracovali společně, byla "Slot Machine". Pracoval jsem nějakou chvíli a řekl: "Nechceš mi půjčit tu pásku a já na ni budu pracovat nějakou dobu a přidám k tomu všechny mé nápady". Takže jsme měli jednu skladbu, kterou jsme vyplodili a zmixovali ji dohromady. Pak tam byla skladba nazvaná "Cassandra", na níž jsem dělal já, a Brian přišel a dodělal na ní sólo toho dne. Poslední skladba se jmenovala "Don't Fall In Love With Me" a u ní se mu líbila myšlenka v textu, proto ji chtěl nahrát jako baladu. Tahle skladba ale nebyla nikdy dokončena. Nakonec byl název pozměněn na "Don't Fall Away From Me" a objevila se na albu "The Unofficial Biography", což bylo kompilační společné album Virgin Records."

Brian Lane nakonec doporučil kapele zaměřit se na kytaristu a skladatele Roberta Berryho. Tento kalifornský hudebník žijící v Anglii, se snažil vytvořit skupinu s Carl Palmerem, a byl "vybídnut" Howem a Lanem, aby se připojil k GTR. Před vstupem do studia byla ale ještě jedna oběť. Když se Hackett rozhodl, že se již neobjeví v Devonu pro psaní a demo nahrávání další desky, Mover pochopil, že jeho budoucnost u GTR je bez jeho podporovatele sečtena. Takže z důvodu toho, že byl naštvaný z obou pro jejich hloupost a i nadále byl loajální s Hackettem, proto Mover neměl dále v úmyslu pokračovat bez něj. A tak odešel z kapely a jeho místo zaujal Nigel Glockler, bubeník známý hlavně z práce s heavy metalovou kapelou SAXON.

Jisté bylo jen to, že label Arista se zajímal pouze o to, aby skupina vstoupila do studia k nahrání nového alba s Downesem, který se znovu chystal převzít producentské povinnosti. Nicméně Howe si byl také vědom toho, že skupina nemůže dále pokračovat se stejným názvem a zvažovali několik možností nového názvu, jedním z nich byl i "Steve Howe and Friends", ale ten nebyl zrovna vhod. Po nějaké době se zdálo, že nová skupina by se mohla jmenovat "Nero And The Trend", což bylo později zkráceno na NEROTREND. Nicméně potíže vyvstaly v důsledku vnitřních sporů v rámci skupiny. Během natáčení nového alba však došlo ke konfliktu mezi Berrym, který chtěl zpívat ve vlastních zkomponovaných skladbách a dosavadním vokalistou Baconem a doufal, že půjde o kytarově orientované album. Nicméně i tento záměr alba (opět!) byl zředěn, když album po vypadnutí ze studia bylo více podobající se AOR-stylu.

Druhé album nikdy oficiálně nevyšlo, i když kopie nahraných skladeb, byly již dávno v oběhu mezi sběrateli a koůují mezi imi dodnes. Kromě toho CD bylo vydáno u neznámé japonské nahrávací společnosti "Elements Of Crime" prostě nazvané "Nerotrend", které uvádělo skladby, která byly skupinou autorizovány. Oficiálně ale nebyly žádné zprávy či zvěsti o tom, že by originály byly v rukou Steve Howea a nebylo žádné jejich vydání v dohlednu. Nicméně většina skladeb se objevila na různých albech, které se týkaly členů Nerotrend (GTR) v pozdějších letech.


Některé skladby mohou být slyšet i na oficiálních nahrívkách, a jsou následující:

Steve Howe použil dvě skladby nahrané na svých sólových albech. Instrumentální verze "Running The Human Race" se objevila na jeho sólové albu "Turbulence", zatímco "Birthright" a "Red And White" se obě nalezly na albu "This World's Big Enough". Skladba "Birthright", která je připsána Max Baconovi, se také objevila na albu uskupení Anderson, Bruford, Wakeman, Howe. Max Baconovo sólové album "The Higher You Climb" (1995, Now And Then, NTHEN23), uvedlo demo nahrávky "Hungry Warrior" a "No One Else To Blame" nebo koncertní "I Know What I Like" a "Roundabout", jenž kapela GTR nahrála na turné v roce 1986. Robert Berry zaznamenal čtyři skladby, které napsal a nahrál s Nerotrend, jsou to "No One Else To Blame" (na Pilgrimage To A Point), "Eyes" (na In These Eyes), "Young Blood" (na Takin' It Back) a "You Can't Do That" (na Back To Back).


Co dělají dva zakládající pilíře této uměle vytvořené skupiny dnes? Steve Hackett se již několik let opět věnuje sólové dráze a na bývalou kapelu nevzpomíná v dobrém. Druhý Steve se vrátil ke své původní kapele Yes a sklízí s ní zaslouené úspěchy.

A na závěr ještě přehled zastávek jejich turné z roku 1986:
Hammersmith Odeon, London, England 6. 2. 1986 *
Lyric Theatre, Baltimore MD, USA 20. 6. 1986
Stanley Theatre, Utica NY, USA 21. 6. 1986
Ulster Performing Arts Centre, New York NY, USA 22. 6. 1986
Orpheum Theatre, Boston MA, USA 23. 6. 1986
Beacon Theatre, New York NY, USA 25. 6. 1986
Palace Theatre, Newhaven CT, USA 27. 6. 1986
Tower Theatre, Upper Darby PA, USA 28. 6. 1986
Constitution Hall, Washington DC, USA 29. 6. 1986
Convention Centre, Quebec, Canada 2. 7. 1986
Congress Centre, Ottawa, Canada 3. 7. 1986
Verdune, Montreal, Canada 4. 7. 1986
Massey Hall, Toronto, Canada 5. 7. 1986
Music Hall, Cleveland OH, USA 6. 7. 1986
Syria Mosque, Pittsburgh PA, USA 8. 7. 1986
State Theatre, Detroit OH, USA 9. 7. 1986
Riviera Theatre, Chicago IL, USA 10. 7. 1986
Performing Arts Centre, Milwaukee, WI, USA 11. 7. 1986
The Orpheum, Minneapolis IN, USA 12. 7. 1986
Music Hall, Omaha NB, USA 13. 7. 1986
Mc Nichols Centre, Denver CO, USA 15. 7. 1986
Warfield Theatre, San Francisco CA, USA 18. 7. 1986
Wilton Theatre, Los Angeles CA, USA 19. 7. 1986
California Theatre, San Diego CA, USA 21. 7. 1986
Arizona State University, Mesa CA, USA 22. 7. 1986
Coliseum, Austin TX, USA 24. 7. 1986
Bronco Bowl, Dallas TX, USA 25. 7. 1986
Music Hall, Houston TX, USA 26. 7. 1986
Sam Gore Theatre, New Orleans LA, USA 27. 7. 1986
Bayfront Theatre, St Petersburg FL, USA 30. 7. 1986
Arena, Miami FL, USA 31. 7. 1986
Apollo Theatre, Manchester, England 8. 9. 1986
Odeon Theatre, Birmingham, England 10. 9. 1986
Hammersmith Odeon, London, England 12. 9. 1986
Apollo Theatre, Glasgow, Scotland 14. 9. 1986
Alabamahalle, Munich, Germany 22. 9. 1986
Hammersmith Odeon, London, England 29. 9. 1986
* This performance was as a guest of Marillion at a charity performance

Zpět
Max Bacon (Vocals)
Steve Hackett (Guitars)
Jonathan Mover (Drums)
Steve Howe (Guitars)
Phil Spalding (Bass, Vocals)
Robert Berry (Guitars, Vocals)
Nigel Glockler (Drums)

Členové

Vocals

Max Bacon je britský rockový zpěvák. V první polovině 80. let byl vedoucím méně známých kapel jako Moby Dick, Nightwing, Phenomena nebo Bronz. Je známý především jako sólový vokalista superskupiny GTR z 80. let 20. století. Nebyl však schopne naplno rozjet svoji solidní sólovou kariéru, postavené na neosobním výrazu hlasu a průměrné písňové dovednosti. Jeho dvě sólová alba se skládají ze sbírek demo nahrávek a nevydaných relací. Velmi záhy v jeho kariéře podepsal nahrávací smlouvu, která je vydala na milost jeho gramofonové společnosti, kdo se s ním často zacházelo jako se zaměstnancem, vhodným pro jakoukoliv práci po ruce.

Stále neznámý naskočil mezi členy kapely Nightwing a zpíval na jejich třetím "Stand Up And Be Counted" (1983) a čtvrtém albu "My Kingdom Come" (1984). K progresivnímu metalu směřující Nightwing a jeho vlastní zdatná technika jej charakterizovaly za art rockového zpěváka. Po krátkém záskou u Bronz, se Bacon stal členem superkapely GTR. Jejich debut z roku 1986 by byl jejich jediným albem, ale krátká životnost skupiny dala Baconovi šanci na turné po světě, vystupování v arénách a vychutnání si vysokého profilu, který by nikdy nepoznal. Také mu to přineslo jeho jedinou hitovou skladbu "When the Heart Rules the Mind."

Od druhé poloviny 80. let Bacon spolupracoval s různými muzikanty jako např. Mike Oldfield nebo Steve Howe. Nahrál dvě alba s Mike Oldfieldem - "Islands" (1987) a "Earth Moving" (1989). Bacon zpíval na albu Mike Oldfielda "Islands" (1987), které v americké verzi uvedlo menší hit "Magic Touch" a koprodukoval je Geoff Downes. Objevil se také na projektu Phenomena 2. Bacon objevil jako soutěžící na ITV talentové soutěži "New Faces" pořádané Marti Cainem s hostujícími porotci Chris Tarrantem a Nina Myskow. Bacon se dostal do finále v roce 1988, kde předvedl skladbu "The Hunter", ale nevyhrál.

Mezitím se snažil dát dohromady kapelu s Geoffem Downesem, Scottem Gorhamem z Thin Lizzy, Mike Sturgisem 21 Guns a ex-členem GTR Philem Spaldingem. Třebaže skupina nahrávala několik studiových zkoušek, žádné album se neuskutečnilo. Některé z těchto skladeb se objevily na prvním sólovém albu Bacona "The Higher You Climb", vydaném v roce 1995 v limitovaném vydání, spolu s některými ukázkami z nevydaného druhého alba GTR. Druhou "From the Banks of the River Irwell" (2002) pak nahrál o mnoho let později v roce 2002. Druhé album představilo materiál složený podle Downese dříve u skupiny Asia pod vedením kytaristy Johna Payne.

Od konce 90. let Bacon odešel do svého rodného Cheshire (Anglie), kde vystupoval s místními hudebníky. Bacon pak opustil hudební průmysl a pořídil si hospodu s názvem Koruna v Knaresborough, North Yorkshire, Anglie. Max nyní vlastní a provozuje hospodu The Wheatsheaf v malém městečku Egremont v západním hrabství Cumbria.

Přesto se Bacon vrátil k jeho bývalé kapele Bronz a zahrál si s nimi na Hard Rock Hell festivalu ve Walesu v listopadu 2011.
Členové
(Narozen 12. února 1950 v Londýně, Anglie, Velká Británie)

Je to britský zpěvák-skladatel a kytarista, který získal důležitost jako člen britské progresivně rockové skupiny Genesis, do které přišel v roce 1970 a odešel v roce 1977 věnovat se sólové kariéře. Hackett společně s Genesis vydal šest studiových, tři živá alba a sedm singlů. S Genesis, Steve hrající na kytaru, produkoval některé z nejpamátnějších okamžiků, od citlivosti jeho akustického zvuku na "Horizons" na "Blood On The Rooftops" k dramatickému sólu rockové kytary na "Firth of Fifth" a "Fountain of Salmacis". Jakmile se pustil do sólové kariéry, rozvinul svůj výjimečný rozsah, tlačí hudební hranice do zajímavých oblastí, vynalézá nové zvuky a také techniky, jako jsou 'tapping'. Jeho sólová kariéra šla od úspěchu k úspěchu a do poloviny osmdesátých let nejen díky známému hitu Cell 151, ale i díky Steve Hackett a Steve Howe super skupině GTR, velmi úspěšné v Americe. Po GTR Steve pracoval s řadou dalších renomovaných hudebníků, jako jsou Paul Carrick, Bonny Tyler, John Wetton a Brian May, který připsal Steve jako časný vliv. Steve pokračoval v produkci hitového alba Genesis Revisited. Šel ještě dál zpátky do jeho kořenů "Blues With a Feeling", když bude nadále napadat jeho vlastní 'horizons' s úžasně eklektickým mixem zvuků, žánrů a smyslu pro exotiku, která vzrušuje mnoho jeho následovníků dodnes.
Členové
(Narozen 4. května 1963, Peabody, Massachusetts, USA)

Byl členem nebo hrál s: Marillion (1983-1983), GTR (1985-1987), Fuel (1997-1998), Alice Cooper

Byl vychováván v malém městě zvaném Peabody, ležícím na sever od Bostonu. Hrát začal až celkem pozdě ve třinácti letech. Dopracoval se postupně ke své první soupravě a neustále se vracel se při cvičení vracel ke svým oblíbeným archívům a bubeníkům. Ovlivnil jej hodně anglický progresivní rock a američtí umělci jako Frank Zappa, Todd Rundgren a The Tubes. Jeho příští sestava bicích se postupně měnila doplněna o další činely a druhý kopací buben.

Nepřál si hrát lokálně nebo jamovat pouze s přáteli, ale stále více se učil a zdokonaloval sám. To jej vedlo k tomu, že si skládal různě laděné bicí. Soustřeďoval se hlavně na bubínky, glock a vibes, což mu přišlo velmi vhod, když přijel nabízet své služby jako jeden z mnoha neznámých hráčů z New England, "The Incredible Two Man Band" (=Neuvěřitelná dvoučlená skupina), známá pod zkratkou ITMB. Není třeba připomínat, že nová souprava nyní už zahrnovala tympány, říjen, syndrums a gong...

Po krátké zastávce na Berklee College of Music, se rozhodl učit mimo školu a nakonec pobíral soukromé lekce u Garyho Chaffee. Po šesti měsících práce u Garyho se objevilo hodně všemožného hudebního materiálu, nahraného během několika místních setkání, a byl ochoten se přestěhovat do Londýna.

Londýn se ukázal být tím pravým místem, kde navázal různé setkání a kontakty (Mike Corby/Toyah/Marillion). Mimo jiné stál u zrodu kapely Marillion !!!!! Mover se připojil k neo-progresivní rockové kapelé Marillion v září 1983 a okamžitě s nimi odletěl do Německa odehrát koncert, aniž by s nimi udělal nějaké zkoušky (je zaznamenan na živé verzi písně "For All Cucumber Lovers"). Pak zamířil rovnou do Rockfield Studios ve Walesu, kde pomáhal nahrávat demo materiál pro jejich druhé studiové album Fugazi. Byl již čtvrtým bubeníkem od začátku roku, ale do měsíce měsíce kapelu opustil kvůli nepřátelství vůči němu ze strany zpěváka Fishe. Mover se spolupodílel na skladbě "Punch a Judy".

Jeho kontakty jej pak konečně přivedly k někomu, kdo stál za pozornost, a to k Steve Howeovi (YES) a Steve Hackettovi (GENESIS). Tohle setkání vedlo ke zformování skupiny GTR.

Později se vrátil zpět do Států v roce 1988. Tam jej především proslavila spolupráce s Joem Satrianim a Stevem Vai. Později hrál také s hudebníky jako Alice Cooper, Corey Glover z Living Colour a Joem Taffolou, Everlast, The Tubes, Mick Jagger, Steve Howe, Peter Frampton, Oleander, Celine Dion, Elton John, Stuart Hamm, They Might Be Giants, Frank Gambale, Mike Oldfield, Steve Hackett, Beastie Boys, Joe Satriani, Derek Sherinian, Joe Lynn Turner, Dave Koz, Jan Hammer, Jimmy Barnes, Alan Friedman, Bernardo Lanzetti (z PFM - Premiata Forneria Marconi) a mnoha jinými.

V letech 1995-2012 Mover vlastnil a provozoval jedno z newyorských nejlepších state-of-the-art nahrávacích studií s názvem Skyline Recording Studios NYC, které hostilo různé špičkové umělcé, myzi jinými Steely Dan, Billy Joel, Patti Smith, Avril Lavigne, Shakira, Dudu Fisher, Jake Shimabukuro, Flo Rida, Gov't Mule, David Byrne, Jessica Simpson, Fuel, Natasha Bedingfield, Mariah Carey, Kazumi Watanabe, Wu-Tang Clan, Madonna, The B-52, David Bowie a jiní.

Web stránka: http://www.jonathanmover.com/
Členové

(Narozen 8. dubna 1947, Holloway, sev. Londýn, Anglie, Velká Británie)

Steve Howe si svoji pověst virtuózního kytaristy vysloužil dlouholetým působením u art-rockových Yes, ze kterých začátkem 80. let přešel do nově utvořené superskupiny Asia. Tuto úspěšnou čtveřici opustil v roce 1984 po neustálých třenicích se zpívajícím baskytaristou Johnem Wettonem.
Členové
(rodným jménem Philip Trevor Spalding)
(Narozen 19. listopadu 1957, London, United Kingdom
zemřel 5. února 2023)


Phil byl britský baskytarista. Spalding je nejznámější jako studiový basista a hráč na basové kytary Fender Precision. Objevil se na albech Mika Oldfielda "Crises", "Islands" a "Earth Moving" a byl členem Oldfieldovy živé kapely. Byl také členem GTR, kytarové superskupiny postavené kolem Steva Hacketta a Steva Howea, jejichž jediné stejnojmenné album vyšlo v roce 1986. Hrál a objevoval se i s dalšími výkonnými umělci jako Mick Jagger, Seal, Orchestral Maneuvers in the Dark, Elton John a Randy Crawford.

V raném věku byl úspěšným dětským modelem a objevil se v televizní reklamě na Smiths lupínky. Spalding byl operátorem počítačů pro high street banky před tím, než se připojil k rockovému umělci Bernie Tormemu v roce 1976. Později se přidal k The Original Mirrors před zahájením spolupráce s Toyah v prosinci 1980. S kapelou Toyah pak byl od prosince 1980 až do roku 1983, kdy s touto kapelou nahrál několik alb, skládal pro ně, včetně písně "Dawn Chorus", a účastnil se s nimi i několika turné.

Po hudebním rozchodu s Toyah se stal členem superskupiny GTR, kde byl autorem skladby "Reach Out (Never Say No)", také hrál s multiinstrumentalistou Mikem Oldfieldem na albech "Crises", "Islands" a "Earth Moving". Později spolupracoval s dalšími hudebníky, včetně Robbieho Williamse, Micka Jaggera nebo Kylie Minogue, Michel Polnareffa, Suggse, Rogerem Taylorem, Randy Crawford, Marcella Detroit, Geri Halliwell, Mel C, Rogere Chapmanem, Ray Charlesem, Judie Tzuke, Sealem a mnoha a mnoha dalšími.

Jako někdo, kdo byl dříve postižen hepatitidou C, se 28. července 2008 objevil na BBC Oxford, aby podpořil testování vakcíny proti této nemoci. Spalding založil ve Swindonu skupinu na podporu pacientů s názvem Hep C Positive a spolupracoval s charitativní organizací Liver4Life na zvýšení povědomí o hepatitidě C.

Spalding také nahrál všechny basové skladby na studiovém albu The Lion King. V roce 1996 byl basistou skupiny Orchestral Manoeuvres In The Dark, se kterou vydal album "Universal". V únoru 2012 se připojil ke kapele Simona Townshenda na turné po Velké Británii "Secret Weapon" konané na podporu alba "Looking Out, Looking In". Spalding hrál na baskytaru s The Who na jejich propagačních akustických koncertech v Pryzm v Kingstonu v Londýně dne 12. února 2020.

Spalding byl také svobodný zednář a byl členem Westminster City School Lodge č. 4305.

Poslední dobou by Phil zaneprázdněný PSO (PHIL SPALDING ORCHESTRA), se kterým se v posledních letech rozhodl oživit to, co hrál s Oldfieldem, a také začal psát paměti o svém působení s Mikem Oldfieldem.

Phil Spalding nečekaně zemřel 5. února 2023 ve věku 65 let.

Steve Hackett, Toyah, Geoff Downes a Fish vzdali hold baskytaristovi Philu Spaldingovi.

"Je mi smutno, když slyším o smrti Phila Spaldinga," zamyslel se Steve Hackett na Twitteru. "Byl to milý chlapík a skvělý baskytarista v GTR. Byl také ve škole s mým bratrem Johnem."

"Je smutné slyšet o úmrtí Phila Spaldinga," dodal hráč na klávesy Yes Geoff Downes. "Velmi talentovaný baskytarista a všestranný skvělý člověk, se kterým jsem měl to potěšení pracovat na albech GTR a několika dalších projektech."

"Moje nejhlubší soustrast rodině a blízkým Phila Spaldinga," řekla Toyah Wilcox. "Byl jedním z nejlepších baskytaristů a umělců všech dob. Je to smutná smutná doba."

"Phil běhal a hrál si se spoustou démonů a celou cestu s nimi bojoval," napsal Fish. "Prošel si některými zlými a těžkými časy, ale stal se krásným, starostlivým a přemýšlivým člověkem, který zaplatil vysokou cenu za svůj dřívější život jak v přátelství, tak v dlouhodobém zdraví. Nikdy jsem nemohl odpustit jeho usměvavou tvář a nikdy mi neudělal nic špatného. S mnoha byl dobrým přítelem a také jedním z nejlepších baskytaristů, které jsem kdy poznal. Skutečný charakter, malý kouzelník a úžasný chlap."
Členové


Robert Berry patří k jedním nejlepších amerických hudebníků, pochází z oblasti San Franciského zálivu. Zpívá, hraje na kytaru, klávesy i bicí. Vystudoval San Jose State University s tutulem bakalář umění se zaměřením na hudbu.

Jeho rodiče byli hudebníci a také vlastnil populární hudební obchod v San Jose, CA. Ve své první kapele hrál již ve věku 12 let. Později v polovině 70. let založil kapelu s názvem HUSH a nahrál s nimi tři desky, než se rozpadla v roce 1985. V tomto období také založil vlastní kapelu Robert Berry Band a v roce 1985 také vydal své první sólové album "Back to Back".

Na jaře v roce 1986 byl pozván Carlem Palmerem, aby se připojil k supergroup GTR po odchodu Steve Hacketta. Jelikož měsíce strávené s tímto outfitem nevedly k žádnému albu, nakonec byl Berry pozván, aby se připojil k Palmerovi a Keith Emersonovi pro nové ELP album, aby nahradil Grega Lake v ELP. Stejně jako u jiných nahrávek, na nichž není Greg Lake, použili jiný název kapely pro tuto příležitost, a to "3". A tak v roce 1988 vyšlo album pouze v této alternativní verzi ELP jako "To The Power of Three". S Emersonem a Palmerem dělal i velké severoamerické turné.

Příštích několik let byl nečinný pokud jde o vydávání materiálu, ale v roce 1993 vydal svoji druhou sólovou desku "Pilgrimage To A Point", následovanou "In These Eyes" v roce 1995 a "Takin' It Back" v roce 1996. Další sólové album se opozdilo, neboť byl měl plné ruce práce s novou kapelou, projektem Alliance spolu s Gary Pihlem, Alanem Fitzgeraldem a Davidem Lauserem. Robert je také od roku 1996 také členem The Greg Kihn Band.

O několik let později se Berry připojil ke kapele Ambrosia a byl jejich koncertním bubeníkem téměř 2 roky. Současně také dokončoval materiál pro své páté sólové album. V roce 2001 byla tato nahrávka, inspirované literární dílem autora Roberta Jordana, vydána jako jako soundtrack "The Wheel Of Time".

V roce 2004 nastal u něj čas přestoupit do nových hudebních sfér po téměř dvou desetiletích, kdy se pohyboval v hudbě na pomezí AOR a progresivního rocku. V těch letech ale také působil jako jako producent a produkoval hudbu pro umělce s různým zaměřením. Jedním z žánrů, o který se začal nejvíce zajímat, se stal ska. V roce 2004 pak sestavil novou kapelu Schleptones, kde ska, je inspirativní stylistický výraz jako polka a více či méně úzce souvisí s žánrem punk, to jsou jeho hlavní ingredience - a akordeon pak hlavním nástrojem. Jejich první CD bylo vydáno v roce 2007.

S obě projekty kapel, Aliance byla stále velmi aktivní, se Berrymu ještě podařilo najít čas starat se po svoji sólovou kariéru. Kompilace "Best Of" vyšla v roce 2006, zatímco rok 2007 byl vymezen pro jeho kapelu Alliance, rok 2008 viděl nové studiové úsilí obou kapel a Berry jako sólový umělec vadal album "The Dividing Line", svoji šestou desku, za kterou si vysloužil dvě nominace na Grammy, stejně pozvedl nový zájem o jeho umělecké aktivity.

Vydal i vlastní sólovou desku "Prime Cuts." Mezi hosty, kteří se na něm uvedli jsou Steve Howe (YES), Jordan Rudess (Dream Theater) a Simon Phillips (TOTO). Od roku 2010 Robert Berry je členem kapely December People, v níž hraje s kytaristou Boston Gary Philem.

Web: http://www.robertberry.com/
Členové

(Narozen 24.ledna 1953, Hove, East Sussex)

Je anglický bubeník z heavy metalové kapely Saxon.

Jeho první profesionální hudební představovala britská kapela Krakatoa, po které se věnoval studiové práci. Ke kapele Toyah WILLCOX se přidal na konci roku 1980. V roce 1981 si bubeník Saxon Pete Gill potranil jednu ruku a Glockler, dávný přítel manažera Saxon (který hrál na basu v Krakatoa) jej nahradil. Ten kapelu opustil na jaře roku 1987, kdy se připojil k superskupině GTR. Do Saxon se ale vrátil na konci roku 1988.

V letech 1992 až 1996 vypomáhal s bicími i kapele ASIA a nahrál i několik desek s Paul Di'Anno. V roce 1998 po natržení svalů v oblasti krku a ramen mu lékaři nedoporučovali hrát na bicí a byl nahrazen německým bubeníkem Fritzem Randow, ale on pokračoval s kapelou dále skládaním materiálu na následujících albech. V roce 2001 nahrál sólové album s kytaristou Saxon Doug Scarrattem "Mad Men And English Dogs". Poté, co Jörg Michael opustil Saxon, aby se vrátit ke Stratovarius, Glockler byl přivítán zpátky do náruče Saxon v roce 2005.

Zpět
1987 / 1997 Nerotrend
1986 / **** GTR
1985 / **** Debut Album Sessions
**** / **** GTR live (DVD)
1986 / **** Roundabout
**** / **** Brief Encounter
1986 / 1997 Genesis Of Hunter
1986 / 1997 Live King Biscuit King Biscuit
1986 / **** The Making Of GTR (DVD)
OFICIÁLNÍ NAHRÁVKY:
• When The Heart Rules The Mind/Reach Out (Never Say No) Arista Records 7" single GTR1
(Also issued as an extremely limited edition with fold out "Family Tree" style sleeve)
• When The Heart Rules The Mind/Reach Out (Never Say No)/Sketches In The Sun/Hackett To Bits Arista 12" single GTR121
• When The Heart Rules The Mind/Reach Out (Never Say No) Arista 7" Picture Disc GTRSD1
• GTR Arista LP 207 716
• GTR Arista CD ARCD 8400.
• When The Heart Rules The Mind (Promotional Video).
• The Making Of GTR (Official Video)
• The Hunter (Promotional video)
• Munich Alabamahalle September 22 1986 (UK cable TV live broadcast and interview)
• American Bandstand (performance of both When The Heart... and The Hunter)
• "First Run" UK Cable TV broadcast with both Steves as guest VJ's


Nahrávali:
Steve Howe - Guitar
Robert Berry - Guitar, Vocals
Max Bacon - Vocals
Phil Spalding - Bass
Nigel Glockler - Drums
Diskografie Nerotrend
1987/1997, Elements Of Crime

Skladby:
01. Young Hearts (5:46)
02. These Eyes (4:07)
03. Loneliness (3:53)
04. Young Blood (4:26)
05. You Can't Do That (4:07)
06. Endless Nights (4:17)
07. Young Hearts (4:36)
08. Hungry Warrior (4:12)
09. Away (also called No One Else to Blame) (4:59)
10. Sharp on Attack (instrumental) (3:26)
11. Listen to the People (3:52)
12. Running the Human Race (4:43)
13. This World's Big Enough (3:47)
Celkem: (56:11)

Robert Berry zpívá hlavní vokál na prvních 6 skladbách, zatímco Max Bacon zpívá hlavní vokál na dalších 6 skladbách, kromě Sharp On Attack, což je instrumentálka.
Třebaže nikdy oficiálně nevydané, jedná se o druhé album skupiny GTR, nebo také Nerotrend, jak ji později nazývali, dlouho kolovala neoficiálně mezi sběrateli. Japonský label Elements Of Crime je vydal po názvem Nerotrend na CD.

Nahrávali:
Steve Hackett - Guitar, Synthesizers, Backing Vocals
Steve Howe - Guitar, Bass Guitar, Synthesizers, Backing Vocals
Max Bacon - Lead Vocals
Phil Spalding - Bass Guitar, Backing Vocals
Jonathan Mover - Drums and Percussion
Diskografie GTR
Vyšlo 1986, Arista LP 207 716
Arista CD ARCD 8400

Skladby:
  01. When The Heart Rules The Mind (5:29)
  02. The Hunter (4:58)
  03. Here I Wait (4:57)
  04. Sketches In The Sun (2:33)
  05. Jekyll and Hyde (4:44)
  06. You Can Still Get Through (4:58)
  07. Reach Out (Never Say No) (4:06)
  08. Toe The Line (4:30)
  09. Hackett To Bits (2:10)
  10. Imagining (5:53)
Celkem: (44:11)

Recorded at Townhouse Studios, London
Performed and arranged: Hackett/ Howe/ Bacon/ Spalding/ Mover
Produced: Geoffrey Downes
Engineered: Alan Douglas

Nahrávali:
Steve Hackett - Guitar, Synthesizers, Backing Vocals
Steve Howe - Guitar, Bass Guitar, Synthesizers, Backing Vocals
Max Bacon - Lead Vocals
Phil Spalding - Bass Guitar, Backing Vocals
Jonathan Mover - Drums and Percussion
Diskografie Debut Album Sessions
Vyšlo 1985, Arista

Skladby:
01. Welcome To Steve's Place Baby (3:08)
02. Don't Throw Away Your Time (Version 1) (4:44)
03. Don't Throw Away Your Time (Version 2) (4:39)
04. Wasteland (1:56)
05. Sketches In The Sun (1:52)
06. Hackett To Pieces (1:17)
07. Blood On The Rooftoops (0:57)
08. Masquerade Demo (2:21)
09. Sharp On Attack (3:34)
10. Hungry Warrior (4:18)
11. No One Else To Blame (5:09)
12. Suddenly You're There (4:35)
13. Love We Share (4:29)
14. Running The Human Race (4:43)
15. Talkin' Bout You (3:57)
16. Young Hearts (4:03)
17. Make A Stand (4:38)
Total Time: (60:20)




Nahrávali:
Steve Hackett - Guitar, Synthesizers, Backing Vocals
Steve Howe - Guitar, Bass Guitar, Synthesizers, Backing Vocals
Max Bacon - Lead Vocals
Phil Spalding - Bass Guitar, Backing Vocals
Jonathan Mover - Drums and Percussion
Diskografie GTR live
Vyšlo ****, Japonsko, Arista

Skladby:
 01. Jekyll And Hyde
 02. Here I Wait
 03. The Hunter
 04. When The Heart Rules The Mind
 05. Prizefighters
 06. Imagining
 07. Hackett To Bits (edit)
 08. Roundabout
 09. You Can Still Get Through
 10. Reach Out (Never Say No)
Celkem: (xx:xx)

Performed and arranged by Hackett/Howe/Bacon/Spalding/Mover

Díky neustávající nostalgii a díky japonskému úsilí se objevila tato nahrávka. DVD zachycuje další éru v kariéře Steve Howea. Tentokrát je to jeho krátkodobý flirt s AOR super skupinou GTR. Toto představení bylo původně natočeno a vysíláno v Německu a je převzato z vysílání televizního koncertu v Alabamahalle v Mnichově ze dne 22.září 1986.

Nahrávali:
Steve Hackett - Guitar, Synthesizers, Backing Vocals
Steve Howe - Guitar, Bass Guitar, Synthesizers, Backing Vocals
Max Bacon - Lead Vocals
Phil Spalding - Bass Guitar, Backing Vocals
Jonathan Mover - Drums and Percussion

Přebal je z vydání z roku 2001
Diskografie Roundabout
Vyšlo 1986, 1986/1997, Japonsko, Arista

Skladby:
 01. Jekyll and Hyde (5:47)
 02. Here I Wait (5:55)
 03. Prizefighters(5:16)
 04. Imagining (7:12)
 05. Hackett To Bits (2:21)
 06. Spectral Mornings (3:56)
 07. I Know What I Like (6:23)
 08. Sketches In The Sun (2:44)
 09. Pennants (4:30)
 10. Roundabout (8:38)
 11. The Hunter (6:44)
 12. You Can Still Get Through (6:54)
 13. Reach Out (Never Say No) (5:53)
 14. When The Heart Rules The Mind (6:03)
Celkem: (78:25)

Performed and arranged by Hackett/ Howe/ Bacon/ Spalding/ Mover

První nejoriginálnější superskupina! Zformovali ji Steve Hackett z Genesis a Steve Howe z Yes. Přímo vražedná verze skladby YES "Roundabout!" nahraná živě 19. července 1986 ve Wiltern Theater v Los Angeles, CA.




Nahrávali:
Steve Hackett - Lead Guitars, Acoustic Guitar and Backing Vocals
Steve Howe - Lead Guitars, Steel Guitar, Acoustic Guitar and Backing Vocals
Max Bacon - Lead Vocals
Jonathan Mover - Drums and Percussion
Phil Spalding - Bass Guitar
Special Guest:
Matt Clifford - Keyboards
Diskografie Brief Encounter
Vyšlo */*, Arista

Skladby:
Steve Hackett Acoustic Set
101. Cucoon Cocoon / Black Light (3:35)
102. Time Lapse at Milton Keys (2:53)
103. Untitled (2:42)
104. Andante in C (1:37)
105. Horizons (2:50)
Steve Howe Acoustic Set
106. Surface Tension (3:13)
107. Mood For A Day (3:48)
108. Ram (2:32)
109. Second Initial (2:52)
110. Unknown (1:40)
111. Country Mix (2:03)
112. Clap (4:20)
Hackett and Howe Duet Piece
113. From A Place Where Time Runs Slow (4:14)
GTR Set
114. Jeckyll & Hyde (5:39)
115. Here I Wait (5:39)
116. Prizefighters (5:42)
117. Imagining (7:48)
118. Hackett To Bits (2:28)
201. Spectral Mornings / After The Ordeal (4:05)
202. In That Quiet Earth (1:56)
203. I Know What I Like (4:14)
204. Toe The Line (5:08)
205. Sketches In The Sun (2:56)
206. Pennants (5:11)
207. Roundabout (8:55)
208. The Hunter (5:55)
209. Band Introductions (0:56)
210. Reach Out (5:57)
211. You Can Still Get Through (7:27)
212. When The Heart Rules The Mind (7:10)
213. Jeckyll & Hyde (Repeat) (6:25)
Celkem: (146:50)

Recorded June 28, 1986, Tower Theatre, Upper Darby, PA

Nahrávali:
Steve Hackett - Guitar, Synthesizers, Backing Vocals
Steve Howe - Guitar, Bass Guitar, Synthesizers, Backing Vocals
Max Bacon - Lead Vocals
Phil Spalding - Bass Guitar, Backing Vocals
Jonathan Mover - Drums and Percussion
Diskografie Genesis Of Hunter
Vyšlo 1986/1997, Arista

Skladby:
 01. Jekyll and Hyde (5:47)
 02. Here I Wait (5:55)
 03. Prizefighters (5:16)
 04. Imagining (7:12)
 05. Hackett To Bits (2:21)
 06. Spectral Mornings (3:56)
 07. I Know What I Like (6:23)
 08. Sketches In The Sun (2:44)
 09. Pennants (4:30)
 10. Roundabout (8:38)
 11. The Hunter (6:44)
 12. You Can Still Get Through (6:54)
 13. Reach Out (Never Say No) (5:53)
 14. When The Heart Rules The Mind (6:03)
Celkem: (78:25)

Recorded at Townhouse Studios, London
Performed and arranged: Hackett /Howe /Bacon /Spalding /Mover
Produced: Geoffrey Downes
Engineered: Alan Douglas

Nahrávali:
Steve Hackett - Guitar, Synthesizers, Backing Vocals
Steve Howe - Guitar, Bass Guitar, Synthesizers, Backing Vocals
Max Bacon - Lead Vocals
Phil Spalding - Bass Guitar, Backing Vocals
Jonathan Mover - Drums and Percussion
Matt Clifford - Keyboards
Diskografie Live King Biscuit King Biscuit
Vyšlo 1986/28.1.1997
King Biscuit Entertainment, 88021

Seznam skladeb:
 01. Jekyll and Hyde (5:47)
 02. Here I Wait (5:55)
 03. Prizefighters (5:16)
 04. Imagining (7:12)
 05. Hackett To Bits (2:21)
 06. Spectral Mornings (3:56)
 07. I Know What I Like (6:23)
 08. Sketches In The Sun (2:44)
 09. Pennants (4:30)
 10. Roundabout (8:38)
 11. The Hunter (6:44)
 12. You Can Still Get Through (6:54)
 13. Reach Out (Never Say No) (5:53)
 14. When The Heart Rules The Mind (6:03)
Celkem: (78:25)

Recorded at Townhouse Studios, London
Performed and arranged: Hackett/ Howe/ Bacon/ Spalding/ Mover.
Produced: Geoffrey Downes
Engineered: Alan Douglas
Nahrávali:
Steve Hackett - Guitar, Synthesizers, Backing Vocals
Steve Howe - Guitar, Bass Guitar, Synthesizers, Backing Vocals.
Max Bacon - Lead Vocals.
Phil Spalding - Bass Guitar, Backing Vocals.
Jonathan Mover - Drums and Percussion.
Diskografie The Making Of GTR
DVD, vyšlo 1986, RCA

Skladby:
 01. Sketches In The Sun
 02. Hackett To Bits
 03. When The Heart Rules The Mind
Celkem: (30:00)

Interviewees: Steve Howe, Steve Hackett, Brian Lane, Geoff Downes, Jonathon Mover, Phil Spalding, Max Bacon

Filmed entirely at Town House Studios, London
Performed and arranged: Hackett/Howe/Bacon/Spalding/Mover

Executive Producer: Abbey Konowitch
Producer: Paul Flattery
Director Jim Yukic

Zpět











Steve Howe

Steve Hackett v Genesis Steve Hackett dnes







Zpět
Historie skupiny:
www.twronline.net/issues/twr34/twr34_gtrhistory.htm
www.twronline.net/issues/twr71/twr71_gtr.htm
www.twronline.net/issues/twr62/twr62_jm_interview.htm

http://musicmp3spb.org/artist/gtr.html


Zpět
GTR      Vyšlo 1986, Arista
1. When The Heart Rules The Mind
(Hackett/Howe)

Mother protect me, protect me from myself
Lately I can't tell, who really are my friends
Burning the candle, the candle at both ends
Through crowds, across floors
Each night I just pretend

When the heart rules the mind
One look and love is blind
When you want the dream to last
Take a chance forget the past

Watching the actor, that takes the stage by storm
Stealing the limelight, while we're in the wings
Sometimes the hero, must play the underdog
But I don't feel the same
I must have everything

When the heart rules the mind
One look and love is blind
When you want the dream to last
Take a chance forget the past

Seasons will change
You must move on
Follow your dream

When the heart rules the mind
One look and love is blind
When you want the dream to last
Take a chance forget the past...

Seasons will change
You must move on
Follow your dream

1. Když srdce ovládá mysl
(Hackett/Howe)


2. The Hunter
(Downes)

It don't come easy that's understood
Faint hearted loser that's no good,
Just take a lesson from the great Mohammed
He said.....He said.....

Pick up a rifle, you must be strong
To take a title can be so long,
If you believe, you can't go wrong,
I said.....I said....., listen

He's a fighter, he's my friend
Always winning in the end,
He's no angel, he's no fool,
Never plays it by the rule,
Take the glory, steal the prize,
Only the hunter, only the hunter

You took your chances, you hurt your pride
A sense of failure is hard to hide
You crossed the limit, you broke the code
Back on the road
Remember?.....

He's a rival, he's my frie
nd Always winning in the end,
He's a tiger, he's a swan,
He's the one I'm counting on,
To take the glory, steal the prize,
Only the hunter, only the hunter
Survives

I'm on the outside, I'm looking in,
Through the lenses then into film,
I've got the target set in my sights,
I see a vision of truth,
Look out.....

We're gonna fight until we drop,
We're gonna get back to the top,
We're gonna be the first in line,
Winners till the end of time
Only the hunter, only the hunter,
Survives.

2. Lovec
(Downes)

Nepřijde to snadno, že to pochopíš
Slabý v jádru poražený, což není dobré
Stačí si vzít poučení z velkého Mohammeda
Řekl ..... Řekl .....

Zvedněte pušku, musíte být silní
Získání titulu může být tak dlouhé,
Pokud věříte, nemůžete se to zkazit
Řekl jsem ..... Řekl jsem ....., poslouchej


3. Here I Wait
(Hackett/Howe)

I remember everything
Just the way it was
You and I were almost one
We shared the some road

Talk of love will last forever
Through the rack and ruin
All the pain and pleasure
That lead to our undoing

Here I wait
Just to be forgiven
Here I wait
Until we stand together
Here I wait
Trying to cross the borderline
Here I wait
Until we stand together

Trying for a new solution
Tracing back my roots
There I found a different sign
That took me by surprise

I had always thought of you
As someone I could trust
It came as such a shock to learn
You play life as you must

Here I wait
I can't wait forever
Here I wait
Where love is sure to find me
Here I wait
Trying to cross the borderline
Here I wait
Until we stand together

I wait for you...

Here I wait...
3. Tady čekám
(Hackett/Howe)


4. Sketches In The Sun
(Howe)

A Solo Guitar Performance
(Instrumental)

3. Skicy na slunci
(Howe)

Kytarové sólo
(Instrumentálka)

5. Jekyll And Hyde
(Hackett/Howe/Bacon)

I hear thunder from the mountain
Trying to split my personality
I see burning on the hillside
Darkness till the break of day

The wind that blows
A Dog that bites
Recurring dreams
Another night

Underground through the marshes
Got to keep the hounds at bay, I know
Can't move, my feet are frozen
There's a pounding in my head

The horn that sounds
I'm through the door
My body's trembling
Turn on the light

Is the mirror lying?
I must decide
If I'm Doctor Jekyll
Or Mr. Hyde

Is the mirror lying?
I must decide
If I'm Doctor Jekyll
Or Mr. Hyde

5. Jekyll a Hyde
(Hackett/Howe/Bacon)


6. You Can Still Get Through
(Hackett/Howe)

Stop, look and listen
Take it all in
Things you've been doing
Have gotten under your skin - yeah

Down on your knees
The phone calls for you
Too many mornings
You're not pulling through

Don't throw away your time

Someday you're gonna fly,
To the edge of the world
You just have to believe
You can still get through

Beg, steal, or borrow
Your time's running out
A fight that's worth fighting
When your future's in doubt

Don't throw away your time

Someday you're gonna fly
To the edge of the world
You just have to believe
You can still get through

I believe,
You can still get through

Still get through...

6. You Can Still Get Through
(Hackett/Howe)


7. Reach Out (Never Say No)
(Hackett/Howe/Spalding)

The question I'm asking
Is what are you planning
The answer that's coming
Better ring true
You say that you need me
Don't know what to believe

Loving you
Makes nothing easy
After all
The things we want are not the same

Reach out
Never say no...

Don't need X-ray vision
I see right through you
Your love makes trouble
The seeds of disruption
You're always abusing
The freedom you're given

Loving you
Makes nothing easy
After all
The things we want are not same

Reach out
Never say no...

7. Reach Out (Never Say No)
(Hackett/Howe)


8. Toe The Line
(Hackett/Howe)

Sometimes you want to kick yourself
For letting things get this far
You get no thanks at all
It's just a double-edged sword

We try to keep ourselves detached
It's clear who holds the key
Drifting through the age of reason
Now your washed up on the shore

Toe the line
It'll only hurt
What are you trying to hide
When you go swimming against the tide

You'd better toe the line
It's only going to hurt
What a waste of time
Trying to change their world
So toe the line

It seems like everything you went for
Disappeared like purple haze
Can we ever hope for justice
While bitter men hold nothing close to them

It was fixed before you were here
You'd better toe the line
(It's only going to hurt)
What a waste of time
Trying to change their world
So toe the line
It's an English custom

8. Toe The Line
(Hackett/Howe)


9. Hackett To Bits
(Hackett)

A reinterpretation of Steve Hackett's "Please Don't Touch"
from the album of the same name.
(Instrumental)

9. Hackett To Bits
(Hackett/Howe)

A reinterpretation of Steve Hackett's "Please Don't Touch"
from the album of the same name.
(Instrumental)


10. Imagining
(Hackett/Howe/Mover)

I've been out of touch again
From all that's happening around you
I've become a different man
Can't seem to stand still

It was all a big mistake
Once we were partners in crime
We went off our separate ways
Never performing in time, in time

Imagining
All the lies you were told
Imagining
They were true you withold
Imagining
Is it real, or a myth?
Imagining
In the world that we live

You were still dependent on
Lovers on your terms, your terms
Could you entertain again
Would you be losing your freedom, freedom

Imagining
All the lies you were told
Imagining
They were true you withold
Imagining
Is it real, or a myth?
Imagining
In the world that we live
10. Představování
(Hackett/Howe/Mover)


11. Prize Fighter
(Hackett, Stephen Richard / Howe, Steve James)

Every day, a little harder
Look out boy, you're on your own
Every day a little softer
You don't seem to be on your toes

Its just a job swing with the punches
Pick up your hands, sting like a bee
Prizefighters ... heading for home
Prizefighters ... everyone knows
Prizefighters ... heading for home
Prizefighters ... everyone knows

Every day a little slower
Its just the sweat in my eyes
You don't look the way you used to
Don't drink that water though it tastes nice

On the ropes and in a corner
Just gotta give me one more chance
Prizefighters ... heading for home
Prizefighters ... everyone knows
Prizefighters ... heading for home
Prizefighters ... everyone knows

Who makes the money?
I didn't spend it
The dice were loaded once or twice
Prizefighters ... heading for home
Prizefighters ... everyone knows
Prizefighters ... heading for home
Prizefighters ... everyone knows
Prizefighters ... heading for home
Prizefighters ...
Prizefighters ...
[Repeat until fade]
11. Prize Fighter
(Hackett, Stephen Richard / Howe, Steve James)


12. Roundabout
(Anderson, Miller)

I'll be the round about
The words will make you out 'n' out
You change the day your way
Call it morning driving through the sound and
In and out the valley

The music dance and sing
They make the children really ring
I spend the day your way
Call it morning driving through the sound and
In and out the valley

[Chorus]

In and around the lake
Mountains come out of the sky and they stand there
One mile over we'll be there and we'll see you
Ten true summers we'll be there and laughing too
Twenty four before my love you'll see
I'll be there with you

I will remember you
Your silhouette will charge the view
Of distance atmosphere
Call it morning driving through the sound and
Even in the valley

[Chorus]

Along the drifting cloud the eagle searching
Down on the land
Catching the swirling wind the sailor sees
The rim of the land
The eagle's dancing wings create as weather
Spins out of hand

Go closer hold the land feel partly no more
Than grains of sand
We stand to lose all time a thousand answers
By in our hand
Nex to your deeper fears we stand
Surrounded by a million years
I'll be the roundabout
The words will make you out 'n' out
I'll be the roundabout
The words will make you out 'n' out

[Chorus]

I'll be the roundabout
The words will make you out 'n' out
I spend the day your way
Call it morning driving through the sound and
In and out the valley

[Chorus]
12. Roundabout
(Anderson, Miller)


13. Pennants
(Steve Howe)

(instrumental)

13. Vlajky
(Steve Howe)

(instrumentálka)



ProgressRock
Made by 
©  1.3.2003 
Menu Poslední aktualizace: 15.2.2023
mbrezny@centrum.cz© 
...a vzkaz autorovi!©