|
Co dodat k historii skupiny? Dnes je tato kapela již tak málo známá a přitom při svém zrodu byla tak ambiciózní, když u jejího zrodu stály dvě veličiny progresivní kytary... GENESIS a YES, jsou jsou dvě nejpřednější skupiny klasického progresivního rocku, v jejich řadách stáli i jedni ze dvou nejlepších kytaristů tohoto žánru, a to Steve Hackett a Steve Howe. Představa těchto dvou hudebníků hrát spolu byla snem pro všechny fanoušky progresivního rocku a osmdesátá léta přes všechny své nedostatky, pokud jde o hudební vkus, byly ideálním místem pro takové příležitosti. Výsledkem bylo vytvoření skupiny GTR. Ale prakticky vždycky pokud vznikne nějaká superskupina, bez ohledu na záměry svých členů, tak má ze zkušeností jen krátký život a bohužel se to vyplnilo rovněž i v případě GTR. A právě iniciátory tohoto projektu byli dva mistři ve hře na své nástroje. Oba dva byli rozčarovaní z naprosté převahy kláves v progresivním rocku a tak chtěli vytvořit kapelu, která by byla zaměřena na čistý kytarový zvuk. Proto se dva málo vytížení špičkoví kytaristé, Steve Howe a Steve Hackett rozhodli utvořit skupinu, která by navzdory okolní dominaci kláves a elektroniky prosazovala hru na kytaru. I jméno skupiny GTR bylo z tohoto důvodu vybráno podle studiové zkratky pro kytaru. Steve Howe platí v odborných kruzích za jednu z největších postav v popupární hudbě, kde aktivně hraje již od poloviny šedesátých let, a svoji pověst virtuózního kytaristy si vysloužil dlouholetým působením u art-rockových YES, ze kterých začátkem 80. let přešel do nově utvořené superskupiny ASIA. Tuto úspěšnou čtveřici opustil v roce 1984 po neustálých třenicích se zpívajícím baskytaristou Johnem Wettonem. Hostoval také například jako sólista v Teenage Opera. Podobně jako on se na volné noze ocitnul i Steve Hackett, který si svůj věhlas vydobyl především jako člen kapely GENESIS, ze které odešel v polovině roku 1977 a začal se věnovat s=olovým projektům. K oběma špičkovým kytaristům se přidala poměrně neznámá trojice, zpěvák Max Bacon, který s britským hardrockovým souborem BRONZ na sebe upozornil albem "Taken By Storm", které bylo současně debutem skupiny. Těmi dalšími dvěma byli Phil Spalding a Jonathan Mover. Phil Spalding, baskytarista tehdejšího souboru Mika Oldfielda (ex-Bernie Torme, Toyah, Mike Oldfield a Original Mirrors), měl právě za sebou pětiměsíční turné s tímto multiinstrumentalistou. Se svou oblíbenou značkou kytar Fender by u GTR rád uplanil vliv svého velkého vzoru - hru Johna Paula Jonese, baskytaristy Led Zeppelin. Jonathan Mover, americký bubeník, "věčný" přívrženec Franka Zappy, byl zrovna na turné po Evropě s britskou skupinou MARILLION. Lákavá vyhlídka na založení vlastní rockové skupiny a osobní konflikty se sólovým zpěvákem MARILLION Fishem, jej však přiměly k odchodu. GTR znamená v angličtině zkratku pro kytaru a právě tak si začala říkat anglická rocková skupina. Příběh GTR začal koncem roku 1984, kdy se oba dva, Steve Hackett i Steve Howe zaobírali myšlenkou vytvoření skupiny po neformální schůzce s Brianem Lane (bývalý manažer YES). A to v době, kdy oba hudebníci měli hudební pauzu. O vánocích 1984 se Bacon setkal s Hackettem, Howem a dalšími dvěma kolegy v jedné londýnské restauraci, kde se také zrodil nápad založit právě GTR. Steve Howe opustil svou předchozí skupinu, giganty AOR rocku ASIA, především kvůli jeho nepřetržitým třenicím s basistou a zpěvákem Johnem Wettonem, když jedním z hlavních předmětů jejich svárů byl hudební směr, kterým se kapela ubírala, více zaměřenější na klávesový AOR sound. Přesto Howe zůstal v dobrém vztahu s Geoffem Downesem, a to až tak, že Downes odskočil produkovat album nové kapely a přispěl i jednou skladbou "Hunter". Od doby, kdy Howe odešel od YES (dnes je již opět platným členem) a začal spolupracovat s Geoffem Downesem, (v roce 1973), spadá také první kontakt s tímto budoucím producentem GTR. Steve Hackett v té době právě vydal celkem ne nejlépe přijímané album "Till We Have Faces" a snažil se uzavřít novou nahrávací smlouvu. Pověsti o novém kytarovém kombu začaly obíhat v polovině roku 1985 k velkému vzrušení fanoušků obou hudebníků a přinášely také určitou míru skepse. Koneckonců, ani jeden ze dvou hlavních protagonistů neměl myšlenky na "skupinové" vůdcovstí. Tím, že Howe a Hackett vytvořili společně vlastní skupinu, vzniklo kytarové duo, které je odborníky označováno za nejzajímavější hudební kooperaci od doby spolupráce Jimmyho Page a Jeffa Becka u Yarbirds. Steve Hackett, spojován s nejtvořivějším obdobím u skupiny GENESIS, o projektu GTR uvedl: "Chceme kytaru uchovat v nových podobách jakožto nejvyužívanější nástroj v populární hudbě i do 90. let". Za povšimnutí stojí jejich pokus vytvořit skupinu s kytarami a syntetickým zvukem, ale bez použití běžných klávesových syntezátorů, které nahradili kytarami se speciálními snímači využívajícími kmitání strun k vytvoření MIDI signálu. To sice fungovalo ve studiu, ale na koncerty si museli vzít klávesistu. Výběr hudebníků by se mohl jevit poněkud jako překvapení, když vezmeme v úvahu rodokmen obou kytaristů, kteří se podílejí na albu. Zpěvák, Max Bacon, relativně neznámémý, jehož předchozí hudební pozice byla v hard rock/heavy metalovém žánru s malým nebo skoro žádným úspěchem. Pověsti říkají, že on měl malou víru v úspěch s GTR a držel si i svou práci jako mlékař, když nahrával, kam pravidelně docházel! Bubeník Jonathan Mover měl nálepku hráče progresivního rocku, protože hrál s Marillion, ačkoli nebyl nic víc než průměrným bubeníkem. Basista Phil Spalding se jeví jako jediný člen s odlišným rodokmenem, když hrál s různými hudebníky, včetně Mike Oldfieldem, ačkoliv má pro fanoušky progresivního rocku strašlivou stránku svého hudebního životopisu, neboť se objevil jako basista u Right Said Fred! Očekávání fanoušků dostalo svůj první předkrm v březnu 1986 s vydáním debutového singlu "When The Heart Rules The Mind", který jistě překvapil jak fanoušky a kritiky se svoji chytlavou melodii a nakažlivým textem a dosáhl čísla #11 v USA hitparádě. Jako jediný bodoval v žebříčcích v první dvacítce jak ve Velké Británii i v USA. Pětice GTR podepsala poněkud překvapivě smlouvu s Aristou, což byl label známý pro relativně měkčí počiny, a v květnu 1986 debutovala s prvním bezejmenným albem GTR, které vyšlo po devítiměsíčním studiovém úsilí. Produkce alba se ujal Geoffrey Downes (ASIA, kdo jiný také že?), který albu poskytl výhodu z hlediska čistého a moderního zvuku. Ale ani při nahrávání desky se neobešlo bez problémů. Phil Spalding a Jonathan Mover dokončili všechny své tracky během několika dní, takže měli dost volného času, zatímco se další starali o kytary a zpěv. Mover se rozhodl vzít si dovolenou v Evropě s přítelkyní. Když se ale vrátil, zjistil že Geoff (Downes) upravoval trochu jeho nahrávky bicích a písně tak, aby nahrávky byly více "přístupné". Významně všechny velké bicí party vyplnil a některé domixoval podivnými přívěšky. Takže Mover neotesaně na plno řekl Geoffovi a Steve Howeovi, že na to kašle, "sere" na to a na místě se rozhodl skončit a odešel z Townhouse Studios. Byl to pak Steve Hackett, který pro něj vyšel a přesvědčil jej, aby zůstal a prostě se s tím smířil. Jeho radou bylo dívat se na GTR jako odrazový můstek kariéry a využít ji jak jen to půjde. Mover byl naštvaný a uražen, ale měl štěstí, že se tak o něj Steve postaral. Album brzy získalo zlatou desku a souběžně s ním byla vydána i řada singlů. Nejprve byl vydán singl "When The Heart Rules The Mind / Reach Out (Never Say No)", který dosáhl čísla #11 v USA hitparádě. Druhý singl z alba byl "The Hunter/Sketches In The Sun", který dosáhl místa #12 s B-stranou včetně "Hunter (Special GTR Mix) / Hackett To Bits". První singl "When the Heart Rules the Mind" zůstal v hitparádě po dobu 16 týdnů. Třetí singl "Here I Wait / Here I Wait (live)" se ale v žebříčku propadl. Bezpochyby šlo o celkem velký úspěch, ale album se nesetkalo s příznivým hodnocením skalních fanoušků Genesis a Yes. Někteří tvrdí, že jde jen podprůměrný materiál a jiní kritizují ostrý hlas Max Bacona. Fanoušci GTR ale album považují za klasiku a jednu z nejlepších nahrávek vůbec. Je to album pro náročné rockové fanoušky, stejně tak, jako pro příležitostné posluchače. O kvalitách této skupiny se mohli přesvědčit i naši posluchači. Z jejího vystoupení v Itálii byl uveden i záznam v české televizi. Steve Hackett měl své vlastní pocity k albu smíšené... "Myslím, že je to spíše jako obchodní produkt než jako deska... Určitě to není nejlepší deska, kterou jsem kdy udělal, a to uvádím diplomaticky...". Album bylo úspěšné, když dosáhlo podle prodejů označení za zlatou, a skupina se pustila do povinného turné na podporu desky, která se konalo v USA/Kanadě a Evropě od července do září 1986, a to i s pomoci klávesisty Matta Clifforda. Další propagace alba zahrnovala vydání videa s názvem "The Making of GTR", a zdálo se, že superskupině bylo souzeno jít nad rámec pouze jednoho alba! Živá nahrávka "King Biscuit Flower Hour" z téhož turné byla vydána na CD roce 1997/78. Objevil se velký počet bootlegů existujích z tohoto jediného turné GTR, tím nejpozoruhodnějším záznamem bylo japonské vydání 2LP "Roundabout 86", které obsahovalo i dva akustické sety Steve Howe a Steve Hacketta. Ačkoli prodeje desky byly povzbudivé, musíme hudebně přece jen přiznat, že album bylo poněkud zklamáním pro ty, progresivní rockové fanoušky, kteří doufali v něco mnohem víc klasického, možná s odkazem na hudbu Hacketta a Howe, kterou produkovali v sedmdesátých létech. Koneckonců, album bylo odrazem osmdesátých let a přibližuje se spíše k ASII, i když hudba GTR byla poněkud složitějšího charakteru. Koncerty se setkávaly s protichůdnými názory ačkoli obecně si diváci užívali výkony, které ve skutečnosti měly tři části s akustickou sestavou Howe a Hacketta a až pak se připojil zbytek skupiny do hlavní nabídky. Bylo to obvyklé pro Hacketta i Howe udělat akustické úpravy na GTR koncertech, aby vyzdvihují pestrou kariéru obou kytaristů. Typický setlist na turné vypadal takto...
"Cítil jsem se v půli projektu, který bude opravdu tvrdým oříškem až do konce. Hodně potřeb muselo být naplněno, a bylo tam snad příliš mnoho náčelníků a málo indiánů...". Turné GTR skončilo dne 29. září 1986 druhým představením na prestižním Hammersmith Odeon v Londýně. Hned po skončení turné byly zahájeny práce na druhém albu. Dlouhověkost GTR jako superskupiny ale vzala brzy za své, když se Steve Hackett začal dohadovat s ostatními členy kapely během turné a koncem roku 1986 GTR opustil. Zdá se, že příliš mnoho let jako sólový umělec mu vytvořilo určitou ochrannöu známku kytaristy, který zdánlivě nemohl zapadnout k ostatním členům kapely sdílejícími nyní stejné výsluní, stejně jako slovo ve všech záležitostech. Mezi fanoušky se spekulovalo o špatném vztahu mezi Howem a Hackettem. Steve Howe, na druhé straně, ale měl stále zájem na pokračování stejným hudebním směrem, kterým GTR šli. Steve Hackett někdy později přiznal: "Uvažoval jem i o Brianu Mayovi (Queen) původně v duchu návaznosti nastoupené cesty, ale hodně nenuceně, jestli by měl zájem o přistoupení k GTR nebo něco podobného. V té době jsem viděl GTR stále více jako projekt, než kapelu. Přicházela v úvahu myšlenka dostat řady kytaristů všechny dohromady. Brian byl zpočátku velmi nadšený něco dělat společně, ale byl stále těžko vázán u Queen, kteří v době byli velmi aktivní včetně Freddie Mercuryho. Navíc měl občasné projekty, ve kterých působil v té době sólově. Ke konci dne jsme dodělali tři skladby. Ta, na níž jsme pracovali společně, byla "Slot Machine". Pracoval jsem nějakou chvíli a řekl: "Nechceš mi půjčit tu pásku a já na ni budu pracovat nějakou dobu a přidám k tomu všechny mé nápady". Takže jsme měli jednu skladbu, kterou jsme vyplodili a zmixovali ji dohromady. Pak tam byla skladba nazvaná "Cassandra", na níž jsem dělal já, a Brian přišel a dodělal na ní sólo toho dne. Poslední skladba se jmenovala "Don't Fall In Love With Me" a u ní se mu líbila myšlenka v textu, proto ji chtěl nahrát jako baladu. Tahle skladba ale nebyla nikdy dokončena. Nakonec byl název pozměněn na "Don't Fall Away From Me" a objevila se na albu "The Unofficial Biography", což bylo kompilační společné album Virgin Records." Brian Lane nakonec doporučil kapele zaměřit se na kytaristu a skladatele Roberta Berryho. Tento kalifornský hudebník žijící v Anglii, se snažil vytvořit skupinu s Carl Palmerem, a byl "vybídnut" Howem a Lanem, aby se připojil k GTR. Před vstupem do studia byla ale ještě jedna oběť. Když se Hackett rozhodl, že se již neobjeví v Devonu pro psaní a demo nahrávání další desky, Mover pochopil, že jeho budoucnost u GTR je bez jeho podporovatele sečtena. Takže z důvodu toho, že byl naštvaný z obou pro jejich hloupost a i nadále byl loajální s Hackettem, proto Mover neměl dále v úmyslu pokračovat bez něj. A tak odešel z kapely a jeho místo zaujal Nigel Glockler, bubeník známý hlavně z práce s heavy metalovou kapelou SAXON. Jisté bylo jen to, že label Arista se zajímal pouze o to, aby skupina vstoupila do studia k nahrání nového alba s Downesem, který se znovu chystal převzít producentské povinnosti. Nicméně Howe si byl také vědom toho, že skupina nemůže dále pokračovat se stejným názvem a zvažovali několik možností nového názvu, jedním z nich byl i "Steve Howe and Friends", ale ten nebyl zrovna vhod. Po nějaké době se zdálo, že nová skupina by se mohla jmenovat "Nero And The Trend", což bylo později zkráceno na NEROTREND. Nicméně potíže vyvstaly v důsledku vnitřních sporů v rámci skupiny. Během natáčení nového alba však došlo ke konfliktu mezi Berrym, který chtěl zpívat ve vlastních zkomponovaných skladbách a dosavadním vokalistou Baconem a doufal, že půjde o kytarově orientované album. Nicméně i tento záměr alba (opět!) byl zředěn, když album po vypadnutí ze studia bylo více podobající se AOR-stylu. Druhé album nikdy oficiálně nevyšlo, i když kopie nahraných skladeb, byly již dávno v oběhu mezi sběrateli a koůují mezi imi dodnes. Kromě toho CD bylo vydáno u neznámé japonské nahrávací společnosti "Elements Of Crime" prostě nazvané "Nerotrend", které uvádělo skladby, která byly skupinou autorizovány. Oficiálně ale nebyly žádné zprávy či zvěsti o tom, že by originály byly v rukou Steve Howea a nebylo žádné jejich vydání v dohlednu. Nicméně většina skladeb se objevila na různých albech, které se týkaly členů Nerotrend (GTR) v pozdějších letech. Některé skladby mohou být slyšet i na oficiálních nahrívkách, a jsou následující: Steve Howe použil dvě skladby nahrané na svých sólových albech. Instrumentální verze "Running The Human Race" se objevila na jeho sólové albu "Turbulence", zatímco "Birthright" a "Red And White" se obě nalezly na albu "This World's Big Enough". Skladba "Birthright", která je připsána Max Baconovi, se také objevila na albu uskupení Anderson, Bruford, Wakeman, Howe. Max Baconovo sólové album "The Higher You Climb" (1995, Now And Then, NTHEN23), uvedlo demo nahrávky "Hungry Warrior" a "No One Else To Blame" nebo koncertní "I Know What I Like" a "Roundabout", jenž kapela GTR nahrála na turné v roce 1986. Robert Berry zaznamenal čtyři skladby, které napsal a nahrál s Nerotrend, jsou to "No One Else To Blame" (na Pilgrimage To A Point), "Eyes" (na In These Eyes), "Young Blood" (na Takin' It Back) a "You Can't Do That" (na Back To Back). Co dělají dva zakládající pilíře této uměle vytvořené skupiny dnes? Steve Hackett se již několik let opět věnuje sólové dráze a na bývalou kapelu nevzpomíná v dobrém. Druhý Steve se vrátil ke své původní kapele Yes a sklízí s ní zaslouené úspěchy. A na závěr ještě přehled zastávek jejich turné z roku 1986:
|
Max Bacon (Vocals) Steve Hackett (Guitars) Jonathan Mover (Drums) Steve Howe (Guitars) Phil Spalding (Bass, Vocals) Robert Berry (Guitars, Vocals) Nigel Glockler (Drums) |
1987 / 1997 Nerotrend 1986 / **** GTR 1985 / **** Debut Album Sessions |
**** / **** GTR live (DVD) 1986 / **** Roundabout **** / **** Brief Encounter 1986 / 1997 Genesis Of Hunter 1986 / 1997 Live King Biscuit King Biscuit 1986 / **** The Making Of GTR (DVD) |
OFICIÁLNÍ NAHRÁVKY: • When The Heart Rules The Mind/Reach Out (Never Say No) Arista Records 7" single GTR1 (Also issued as an extremely limited edition with fold out "Family Tree" style sleeve) • When The Heart Rules The Mind/Reach Out (Never Say No)/Sketches In The Sun/Hackett To Bits Arista 12" single GTR121 • When The Heart Rules The Mind/Reach Out (Never Say No) Arista 7" Picture Disc GTRSD1 • GTR Arista LP 207 716 • GTR Arista CD ARCD 8400. • When The Heart Rules The Mind (Promotional Video). • The Making Of GTR (Official Video) • The Hunter (Promotional video) • Munich Alabamahalle September 22 1986 (UK cable TV live broadcast and interview) • American Bandstand (performance of both When The Heart... and The Hunter) • "First Run" UK Cable TV broadcast with both Steves as guest VJ's |
Nahrávali: Steve Howe - Guitar Robert Berry - Guitar, Vocals Max Bacon - Vocals Phil Spalding - Bass Nigel Glockler - Drums |
Nerotrend 1987/1997, Elements Of Crime Skladby: 01. Young Hearts (5:46) 02. These Eyes (4:07) 03. Loneliness (3:53) 04. Young Blood (4:26) 05. You Can't Do That (4:07) 06. Endless Nights (4:17) 07. Young Hearts (4:36) 08. Hungry Warrior (4:12) 09. Away (also called No One Else to Blame) (4:59) 10. Sharp on Attack (instrumental) (3:26) 11. Listen to the People (3:52) 12. Running the Human Race (4:43) 13. This World's Big Enough (3:47) Celkem: (56:11) Robert Berry zpívá hlavní vokál na prvních 6 skladbách, zatímco Max Bacon zpívá hlavní vokál na dalších 6 skladbách, kromě Sharp On Attack, což je instrumentálka. |
Třebaže nikdy oficiálně nevydané, jedná se o druhé album skupiny GTR, nebo také Nerotrend, jak ji později
nazývali, dlouho kolovala neoficiálně mezi sběrateli. Japonský label Elements Of Crime je vydal po názvem
Nerotrend na CD. | |
Nahrávali: Steve Hackett - Guitar, Synthesizers, Backing Vocals Steve Howe - Guitar, Bass Guitar, Synthesizers, Backing Vocals Max Bacon - Lead Vocals Phil Spalding - Bass Guitar, Backing Vocals Jonathan Mover - Drums and Percussion |
GTR Vyšlo 1986, Arista LP 207 716 Arista CD ARCD 8400 Skladby: 01. When The Heart Rules The Mind (5:29) 02. The Hunter (4:58) 03. Here I Wait (4:57) 04. Sketches In The Sun (2:33) 05. Jekyll and Hyde (4:44) 06. You Can Still Get Through (4:58) 07. Reach Out (Never Say No) (4:06) 08. Toe The Line (4:30) 09. Hackett To Bits (2:10) 10. Imagining (5:53) Celkem: (44:11) Recorded at Townhouse Studios, London Performed and arranged: Hackett/ Howe/ Bacon/ Spalding/ Mover Produced: Geoffrey Downes Engineered: Alan Douglas |
Nahrávali: Steve Hackett - Guitar, Synthesizers, Backing Vocals Steve Howe - Guitar, Bass Guitar, Synthesizers, Backing Vocals Max Bacon - Lead Vocals Phil Spalding - Bass Guitar, Backing Vocals Jonathan Mover - Drums and Percussion |
Debut Album Sessions Vyšlo 1985, Arista Skladby: 01. Welcome To Steve's Place Baby (3:08) 02. Don't Throw Away Your Time (Version 1) (4:44) 03. Don't Throw Away Your Time (Version 2) (4:39) 04. Wasteland (1:56) 05. Sketches In The Sun (1:52) 06. Hackett To Pieces (1:17) 07. Blood On The Rooftoops (0:57) 08. Masquerade Demo (2:21) 09. Sharp On Attack (3:34) 10. Hungry Warrior (4:18) 11. No One Else To Blame (5:09) 12. Suddenly You're There (4:35) 13. Love We Share (4:29) 14. Running The Human Race (4:43) 15. Talkin' Bout You (3:57) 16. Young Hearts (4:03) 17. Make A Stand (4:38) Total Time: (60:20) |
Nahrávali: Steve Hackett - Guitar, Synthesizers, Backing Vocals Steve Howe - Guitar, Bass Guitar, Synthesizers, Backing Vocals Max Bacon - Lead Vocals Phil Spalding - Bass Guitar, Backing Vocals Jonathan Mover - Drums and Percussion |
GTR live Vyšlo ****, Japonsko, Arista Skladby: 01. Jekyll And Hyde 02. Here I Wait 03. The Hunter 04. When The Heart Rules The Mind 05. Prizefighters 06. Imagining 07. Hackett To Bits (edit) 08. Roundabout 09. You Can Still Get Through 10. Reach Out (Never Say No) Celkem: (xx:xx) Performed and arranged by Hackett/Howe/Bacon/Spalding/Mover Díky neustávající nostalgii a díky japonskému úsilí se objevila tato nahrávka. DVD zachycuje další éru v kariéře Steve Howea. Tentokrát je to jeho krátkodobý flirt s AOR super skupinou GTR. Toto představení bylo původně natočeno a vysíláno v Německu a je převzato z vysílání televizního koncertu v Alabamahalle v Mnichově ze dne 22.září 1986. |
Nahrávali: Steve Hackett - Guitar, Synthesizers, Backing Vocals Steve Howe - Guitar, Bass Guitar, Synthesizers, Backing Vocals Max Bacon - Lead Vocals Phil Spalding - Bass Guitar, Backing Vocals Jonathan Mover - Drums and Percussion Přebal je z vydání z roku 2001 |
Roundabout Vyšlo 1986, 1986/1997, Japonsko, Arista Skladby: 01. Jekyll and Hyde (5:47) 02. Here I Wait (5:55) 03. Prizefighters(5:16) 04. Imagining (7:12) 05. Hackett To Bits (2:21) 06. Spectral Mornings (3:56) 07. I Know What I Like (6:23) 08. Sketches In The Sun (2:44) 09. Pennants (4:30) 10. Roundabout (8:38) 11. The Hunter (6:44) 12. You Can Still Get Through (6:54) 13. Reach Out (Never Say No) (5:53) 14. When The Heart Rules The Mind (6:03) Celkem: (78:25) Performed and arranged by Hackett/ Howe/ Bacon/ Spalding/ Mover První nejoriginálnější superskupina! Zformovali ji Steve Hackett z Genesis a Steve Howe z Yes. Přímo vražedná verze skladby YES "Roundabout!" nahraná živě 19. července 1986 ve Wiltern Theater v Los Angeles, CA. |
Nahrávali: Steve Hackett - Lead Guitars, Acoustic Guitar and Backing Vocals Steve Howe - Lead Guitars, Steel Guitar, Acoustic Guitar and Backing Vocals Max Bacon - Lead Vocals Jonathan Mover - Drums and Percussion Phil Spalding - Bass Guitar Special Guest: Matt Clifford - Keyboards |
Brief Encounter Vyšlo */*, Arista Skladby: Steve Hackett Acoustic Set 101. Cucoon Cocoon / Black Light (3:35) 102. Time Lapse at Milton Keys (2:53) 103. Untitled (2:42) 104. Andante in C (1:37) 105. Horizons (2:50) Steve Howe Acoustic Set 106. Surface Tension (3:13) 107. Mood For A Day (3:48) 108. Ram (2:32) 109. Second Initial (2:52) 110. Unknown (1:40) 111. Country Mix (2:03) 112. Clap (4:20) Hackett and Howe Duet Piece 113. From A Place Where Time Runs Slow (4:14) GTR Set 114. Jeckyll & Hyde (5:39) 115. Here I Wait (5:39) 116. Prizefighters (5:42) 117. Imagining (7:48) 118. Hackett To Bits (2:28) 201. Spectral Mornings / After The Ordeal (4:05) 202. In That Quiet Earth (1:56) 203. I Know What I Like (4:14) 204. Toe The Line (5:08) 205. Sketches In The Sun (2:56) 206. Pennants (5:11) 207. Roundabout (8:55) 208. The Hunter (5:55) 209. Band Introductions (0:56) 210. Reach Out (5:57) 211. You Can Still Get Through (7:27) 212. When The Heart Rules The Mind (7:10) 213. Jeckyll & Hyde (Repeat) (6:25) Celkem: (146:50) Recorded June 28, 1986, Tower Theatre, Upper Darby, PA |
Nahrávali: Steve Hackett - Guitar, Synthesizers, Backing Vocals Steve Howe - Guitar, Bass Guitar, Synthesizers, Backing Vocals Max Bacon - Lead Vocals Phil Spalding - Bass Guitar, Backing Vocals Jonathan Mover - Drums and Percussion |
Genesis Of Hunter Vyšlo 1986/1997, Arista Skladby: 01. Jekyll and Hyde (5:47) 02. Here I Wait (5:55) 03. Prizefighters (5:16) 04. Imagining (7:12) 05. Hackett To Bits (2:21) 06. Spectral Mornings (3:56) 07. I Know What I Like (6:23) 08. Sketches In The Sun (2:44) 09. Pennants (4:30) 10. Roundabout (8:38) 11. The Hunter (6:44) 12. You Can Still Get Through (6:54) 13. Reach Out (Never Say No) (5:53) 14. When The Heart Rules The Mind (6:03) Celkem: (78:25) Recorded at Townhouse Studios, London Performed and arranged: Hackett /Howe /Bacon /Spalding /Mover Produced: Geoffrey Downes Engineered: Alan Douglas |
Nahrávali: Steve Hackett - Guitar, Synthesizers, Backing Vocals Steve Howe - Guitar, Bass Guitar, Synthesizers, Backing Vocals Max Bacon - Lead Vocals Phil Spalding - Bass Guitar, Backing Vocals Jonathan Mover - Drums and Percussion Matt Clifford - Keyboards |
Live King Biscuit King Biscuit Vyšlo 1986/28.1.1997 King Biscuit Entertainment, 88021 Seznam skladeb: 01. Jekyll and Hyde (5:47) 02. Here I Wait (5:55) 03. Prizefighters (5:16) 04. Imagining (7:12) 05. Hackett To Bits (2:21) 06. Spectral Mornings (3:56) 07. I Know What I Like (6:23) 08. Sketches In The Sun (2:44) 09. Pennants (4:30) 10. Roundabout (8:38) 11. The Hunter (6:44) 12. You Can Still Get Through (6:54) 13. Reach Out (Never Say No) (5:53) 14. When The Heart Rules The Mind (6:03) Celkem: (78:25) Recorded at Townhouse Studios, London Performed and arranged: Hackett/ Howe/ Bacon/ Spalding/ Mover. Produced: Geoffrey Downes Engineered: Alan Douglas |
Nahrávali: Steve Hackett - Guitar, Synthesizers, Backing Vocals Steve Howe - Guitar, Bass Guitar, Synthesizers, Backing Vocals. Max Bacon - Lead Vocals. Phil Spalding - Bass Guitar, Backing Vocals. Jonathan Mover - Drums and Percussion. |
The Making Of GTR DVD, vyšlo 1986, RCA Skladby: 01. Sketches In The Sun 02. Hackett To Bits 03. When The Heart Rules The Mind Celkem: (30:00) Interviewees: Steve Howe, Steve Hackett, Brian Lane, Geoff Downes, Jonathon Mover, Phil Spalding, Max Bacon Filmed entirely at Town House Studios, London Performed and arranged: Hackett/Howe/Bacon/Spalding/Mover Executive Producer: Abbey Konowitch Producer: Paul Flattery Director Jim Yukic |
|
Historie skupiny: www.twronline.net/issues/twr34/twr34_gtrhistory.htm www.twronline.net/issues/twr71/twr71_gtr.htm www.twronline.net/issues/twr62/twr62_jm_interview.htm http://musicmp3spb.org/artist/gtr.html |
|
GTR Vyšlo 1986, Arista | |
1. When The Heart Rules The Mind (Hackett/Howe) Mother protect me, protect me from myself Lately I can't tell, who really are my friends Burning the candle, the candle at both ends Through crowds, across floors Each night I just pretend When the heart rules the mind One look and love is blind When you want the dream to last Take a chance forget the past Watching the actor, that takes the stage by storm Stealing the limelight, while we're in the wings Sometimes the hero, must play the underdog But I don't feel the same I must have everything When the heart rules the mind One look and love is blind When you want the dream to last Take a chance forget the past Seasons will change You must move on Follow your dream When the heart rules the mind One look and love is blind When you want the dream to last Take a chance forget the past... Seasons will change You must move on Follow your dream |
1. Když srdce ovládá mysl (Hackett/Howe) |
2. The Hunter (Downes) It don't come easy that's understood Faint hearted loser that's no good, Just take a lesson from the great Mohammed He said.....He said..... Pick up a rifle, you must be strong To take a title can be so long, If you believe, you can't go wrong, I said.....I said....., listen He's a fighter, he's my friend Always winning in the end, He's no angel, he's no fool, Never plays it by the rule, Take the glory, steal the prize, Only the hunter, only the hunter You took your chances, you hurt your pride A sense of failure is hard to hide You crossed the limit, you broke the code Back on the road Remember?..... He's a rival, he's my frie nd Always winning in the end, He's a tiger, he's a swan, He's the one I'm counting on, To take the glory, steal the prize, Only the hunter, only the hunter Survives I'm on the outside, I'm looking in, Through the lenses then into film, I've got the target set in my sights, I see a vision of truth, Look out..... We're gonna fight until we drop, We're gonna get back to the top, We're gonna be the first in line, Winners till the end of time Only the hunter, only the hunter, Survives. |
2. Lovec (Downes) Nepřijde to snadno, že to pochopíš Slabý v jádru poražený, což není dobré Stačí si vzít poučení z velkého Mohammeda Řekl ..... Řekl ..... Zvedněte pušku, musíte být silní Získání titulu může být tak dlouhé, Pokud věříte, nemůžete se to zkazit Řekl jsem ..... Řekl jsem ....., poslouchej |
3. Here I Wait (Hackett/Howe) I remember everything Just the way it was You and I were almost one We shared the some road Talk of love will last forever Through the rack and ruin All the pain and pleasure That lead to our undoing Here I wait Just to be forgiven Here I wait Until we stand together Here I wait Trying to cross the borderline Here I wait Until we stand together Trying for a new solution Tracing back my roots There I found a different sign That took me by surprise I had always thought of you As someone I could trust It came as such a shock to learn You play life as you must Here I wait I can't wait forever Here I wait Where love is sure to find me Here I wait Trying to cross the borderline Here I wait Until we stand together I wait for you... Here I wait... |
3. Tady čekám (Hackett/Howe) |
4. Sketches In The Sun (Howe) A Solo Guitar Performance (Instrumental) |
3. Skicy na slunci (Howe) Kytarové sólo (Instrumentálka) |
5. Jekyll And Hyde (Hackett/Howe/Bacon) I hear thunder from the mountain Trying to split my personality I see burning on the hillside Darkness till the break of day The wind that blows A Dog that bites Recurring dreams Another night Underground through the marshes Got to keep the hounds at bay, I know Can't move, my feet are frozen There's a pounding in my head The horn that sounds I'm through the door My body's trembling Turn on the light Is the mirror lying? I must decide If I'm Doctor Jekyll Or Mr. Hyde Is the mirror lying? I must decide If I'm Doctor Jekyll Or Mr. Hyde |
5. Jekyll a Hyde (Hackett/Howe/Bacon) |
6. You Can Still Get Through (Hackett/Howe) Stop, look and listen Take it all in Things you've been doing Have gotten under your skin - yeah Down on your knees The phone calls for you Too many mornings You're not pulling through Don't throw away your time Someday you're gonna fly, To the edge of the world You just have to believe You can still get through Beg, steal, or borrow Your time's running out A fight that's worth fighting When your future's in doubt Don't throw away your time Someday you're gonna fly To the edge of the world You just have to believe You can still get through I believe, You can still get through Still get through... |
6. You Can Still Get Through (Hackett/Howe) |
7. Reach Out (Never Say No) (Hackett/Howe/Spalding) The question I'm asking Is what are you planning The answer that's coming Better ring true You say that you need me Don't know what to believe Loving you Makes nothing easy After all The things we want are not the same Reach out Never say no... Don't need X-ray vision I see right through you Your love makes trouble The seeds of disruption You're always abusing The freedom you're given Loving you Makes nothing easy After all The things we want are not same Reach out Never say no... |
7. Reach Out (Never Say No) (Hackett/Howe) |
8. Toe The Line (Hackett/Howe) Sometimes you want to kick yourself For letting things get this far You get no thanks at all It's just a double-edged sword We try to keep ourselves detached It's clear who holds the key Drifting through the age of reason Now your washed up on the shore Toe the line It'll only hurt What are you trying to hide When you go swimming against the tide You'd better toe the line It's only going to hurt What a waste of time Trying to change their world So toe the line It seems like everything you went for Disappeared like purple haze Can we ever hope for justice While bitter men hold nothing close to them It was fixed before you were here You'd better toe the line (It's only going to hurt) What a waste of time Trying to change their world So toe the line It's an English custom |
8. Toe The Line (Hackett/Howe) |
9. Hackett To Bits (Hackett) A reinterpretation of Steve Hackett's "Please Don't Touch" from the album of the same name. (Instrumental) |
9. Hackett To Bits (Hackett/Howe) A reinterpretation of Steve Hackett's "Please Don't Touch" from the album of the same name. (Instrumental) |
10. Imagining (Hackett/Howe/Mover) I've been out of touch again From all that's happening around you I've become a different man Can't seem to stand still It was all a big mistake Once we were partners in crime We went off our separate ways Never performing in time, in time Imagining All the lies you were told Imagining They were true you withold Imagining Is it real, or a myth? Imagining In the world that we live You were still dependent on Lovers on your terms, your terms Could you entertain again Would you be losing your freedom, freedom Imagining All the lies you were told Imagining They were true you withold Imagining Is it real, or a myth? Imagining In the world that we live |
10. Představování (Hackett/Howe/Mover) |
11. Prize Fighter (Hackett, Stephen Richard / Howe, Steve James) Every day, a little harder Look out boy, you're on your own Every day a little softer You don't seem to be on your toes Its just a job swing with the punches Pick up your hands, sting like a bee Prizefighters ... heading for home Prizefighters ... everyone knows Prizefighters ... heading for home Prizefighters ... everyone knows Every day a little slower Its just the sweat in my eyes You don't look the way you used to Don't drink that water though it tastes nice On the ropes and in a corner Just gotta give me one more chance Prizefighters ... heading for home Prizefighters ... everyone knows Prizefighters ... heading for home Prizefighters ... everyone knows Who makes the money? I didn't spend it The dice were loaded once or twice Prizefighters ... heading for home Prizefighters ... everyone knows Prizefighters ... heading for home Prizefighters ... everyone knows Prizefighters ... heading for home Prizefighters ... Prizefighters ... [Repeat until fade] |
11. Prize Fighter (Hackett, Stephen Richard / Howe, Steve James) |
12. Roundabout (Anderson, Miller) I'll be the round about The words will make you out 'n' out You change the day your way Call it morning driving through the sound and In and out the valley The music dance and sing They make the children really ring I spend the day your way Call it morning driving through the sound and In and out the valley [Chorus] In and around the lake Mountains come out of the sky and they stand there One mile over we'll be there and we'll see you Ten true summers we'll be there and laughing too Twenty four before my love you'll see I'll be there with you I will remember you Your silhouette will charge the view Of distance atmosphere Call it morning driving through the sound and Even in the valley [Chorus] Along the drifting cloud the eagle searching Down on the land Catching the swirling wind the sailor sees The rim of the land The eagle's dancing wings create as weather Spins out of hand Go closer hold the land feel partly no more Than grains of sand We stand to lose all time a thousand answers By in our hand Nex to your deeper fears we stand Surrounded by a million years I'll be the roundabout The words will make you out 'n' out I'll be the roundabout The words will make you out 'n' out [Chorus] I'll be the roundabout The words will make you out 'n' out I spend the day your way Call it morning driving through the sound and In and out the valley [Chorus] |
12. Roundabout (Anderson, Miller) |
13. Pennants (Steve Howe) (instrumental) |
13. Vlajky (Steve Howe) (instrumentálka) |
|
mbrezny@centrum.cz© ...a vzkaz autorovi!© |