|
Godley & Creme bylo anglické rockové duo formálně založené v Manchesteru v roce 1977 Kevinem Godleym
a Lolem Creme. Dvojice začala vydávat hudbu jako duo po jejich odchodu z rockové kapely 10cc. V roce 1979
režírovali svůj první videoklip k singlu „An Englishman in New York“. Poté se zapojili do produkce videí
pro umělce jako Ultravox, the Police, Yes, Duran Duran, Frankie Goes to Hollywood, Huey Lewis and the News
a Wang Chung, a také režírovali průkopnické video k jejich singlu z roku 1985. "Plakat". Duo se rozešlo
na konci 80. let. Oba se od té doby podíleli na hudebních videích, televizních reklamách a sporadických
hudebních projektech. Kevin Godley a Lol Creme se spřátelili poprvé jako děti v Prestwichi v Lancashire. Během docházky na uměleckou školu v Manchesteru se Godley seznámil s Lol Cremem. Na konci 50. let a na krátkou dobu spolu byli v amatérské kapele. Kevinovou první kapelou byla GROUP 17 od níž se naštěstí nedochovaly žádné fotky. Na začátku 60. let další na řadě byli The Sabers (The Magic Lanterns), špinavé bílé R&B kombo, která mělo své počátky v Jewish Lads Brigade (JLB). Jejími členy byli Henri Shalam, Bernard Sufrin, Sydney Kaye a Jeffrey Baker, Godley a Crem k nim přistoupili. Po ně brzy následovaly The Mockingbirds s Grahamem Gouldmanem na basu, psaní vlastních písní, větší dodávka a road crew 1. Man. Jedna z hudebních prací dua pro film inspirovalo Gouldmana k napsání písně "Pamela, Pamela" pro Wayna Fontanu, se kterým působili jako členové Mindbenders. Skladba "Pamela, Pamela" se stala hitem na konci roku 1966, který přesvědčil trio, aby se věnovalo hudbě na plný úvazek, protože studia Creme a Godley se chýlila ke konci. Během a krátce po svých vysokoškolských letech, ve kterých Godley navštěvoval Stoke-on-Trent College of Art a Creme zase Birmingham School of Art, oba se specializací na grafický design, oba udržovali úzký vzájemný kontakt a skládali a vystupovali s písněmi, spolupracovali na vizuálních uměleckých a studentských filmových projektech, při navrhování stánků pro filmy ve světě komerčního umění, aby si mezitím vydělaly peníze. V den, kdy Kevin v roce 1968 promoval s bakalářským titulem, společně s Lolem zamířili do Londýna, kde dvojice společně zahájila svou profesionální hudební kariéru v roce 1969 hraním popu. Nahráli dvě písně v Olympic Studios v roce 1967, "It's The Best Seaside In The World" a "Bull In A China Shop", ale nebyli schopni přesvědčit žádnou nahrávací společnost, aby podepsala s triem snlouvu na tyto písně a nahrávky byly odloženy a následně ztraceny. Následující rok to zkusili znovu, tentokrát pod záštitou manažera Mindbenders Jima O'Farrella. Kevin Godley a Lol Creme se poprvé spojili ve folk-psychologickém kombu Yellow Bellow Room Boom. Godley, Creme a Gouldman nahráli v červnu 1967 písně "Seeing Things Green" a "Easy Life", které byly vydány jako A- a B-strany singlu na začátku roku 1968 pro CBS (britská pobočka Columbia Records), které vydány pod nezávazným názvem skupiny pojmenované Yellow Bellow Room Boom. Hudba ze Strawberry Studios ve Stockportu poblíž Manchesteru s Ericem Stewartem a Grahamem Gouldmanem byla často mylně označovaná jako "Bubblegum Music" a možná proto uzavřeli smlouvu s Kasenetz & Katz, kteří produkovali žvýkačkový podnáctiletý pop v USA na labelu Buddah. Kvůli neschopnosti tria uzavřít smlouvu s nahrávací společností prále trvající studium dvojice Creme a Godleyho. Singl se neprosadil v žebříčcích, ale Godley a Creme díky němu uzavřeli smlouvu s labelem Beacon Music na dvě písně. Ti dva napsali a krátce poté nahráli s Gouldmanem "One And One Make Love" a "Over And Above My Head". Ačkoli se předpokládá, že budou A- a B-strany následujícího singlu této skupiny, nikdy se neuskutečnily až do vydání "Frabjous Days". Gouldman mezitím získal zaměstnání v Marmalade Records Giorgia Gomelského a jednoho dne požádal Godleyho a Crememu, aby se k němu připojili na nahrávání, na které dohlížel Gomelsky. Když Gomelsky slyšel Godleyho vokály, byl tak ohromen, že oběma nabídl nahrávací smlouvu. Dvě písně nahrané této session, "The Late Mr. Late" a "To Fly Away", s nichž první napsal a nazpíval Gouldman a druhou Godley a Creme, se objevily na vzorkovém albu Marmalade "100 Proof" v roce 1969. V rámci přípravy na první nahrávání Godleyho a Cremeho pro Marmalade Records pokřtil Gomelsky duo jako Frabjoy & the Runcible Spoon, pojmenované podle dvou nesmyslných frází v "Alice's Adventures in Wonderland" (Alenka v říši divů). Gomelsky, který si představoval duo Godley a Creme jako britskou odpověď na americké duo Simon & Garfunkel, najal Gouldmana a Erica Stewarta jako session hudebníky pro první singl Frabjoy & the Runcible Spoon "I'm Beside Myself" podpořený skladbou "Animal Song". Tento singl byl vydán na konci léta 1969 pro občasné rozhlasové hry. Poté nahráli ještě několik skladeb pro jeho label MARMALADE jako "Frabjoy & Runcible Spoon". V září 1969 bylo nahráno dalších pět písní, které byly navrženy pro zařazení na první LP Frabjoy & the Runcible Spoon. Sedmipísňové LP bylo naplánováno na konec roku 1969, Marmalade Records se však brzy ocitlo ve finančním krachu a label se však před koncem roku zhroutil. Godley a Creme doufali, že mateřská společnost Marmalade Polydor Records převezme LP v následujícím roce, poté, co "I'm Beside Myself" bylo zahrnuto na kompilačním albu Polydor, ale to bylo k ničemu. Vydání desky bylo odloženo až do svého vydání dne 10. června 2022 na kompilaci "Frabjous Days: The Secret World of Godley & Creme 1967–1969" na Grapefruit Records. Jde o první vydání pozapomenutého alba, opuštěného singlu "One and One Make Love/Over And Above My Head", stejně jako několik vystoupení, ve kterých Godley, Creme, Gouldman, Stewart vystoupili se dvěma Gouldmanovými písněmi "Hot Sun" a "Virgin Soldiers". Poslední dvě skladby na albu "Hello Blinkers" a "Goodnight Blinkers" byly vydány v roce 1969 jako singl novinka pro noční klub Blinkers v Manchesteru. Obal alba "Frabjous Days..." je dříve nepublikovaná reklamní fotografie Marmelade pro Frabjoy & the Runcible Spoon. Vydání je doplněno 28-stránkovou brožurkou obsahující novou esej o 6000 slovech a několik extrémně vzácných fotografií a memorabilií. Všichni čtyři hudebníci se později stali součástí kapely Hotlegs, později v 70. letech 10cc. Godley začal svou hudební kariéru jako bubeník v manchesterských beatsterech The Mockingbirds, kteří v letech 1965-1966 vydali pět singlů, většinou napsaných Grahamem Gouldmanem, který současně psal hity pro Yardbirds a The Hollies. Gouldman ale brzy odešel, aby vydal sólové album, a poté se připojil k dalším mancunianské kapele The Mindbenders, kterou vedl kytarista/zpěvák Eric Stewart. Poté, co se kapela rozpadla, se Stewart a poté Gouldman stali partnery ve Strawberry Studios, nejmodernějším zařízení v nedalekém Stockportu. Koncem roku 1969 byla dvojice souičásti studia spolu s Gouldmanem a Stewartem. Další rok produkovali desky pro americký tým skladatelů a producentů žvýkaček Jerry Kasenetz a Jeffry Katz ze Super K Productions (Ohio Express, Crazy Elephant). V roce 1970, během Gouldmanovy krátké nepřítomnosti, ostatní založili Hotlegs a poprvé si zajistili úspěch v britské hitparádě s perkusivním popovým experimentem "Neanderthal Man", která se ve Velké Británii stala hitem #2. Projekt zplodil další dva singly a v roce 1971 album "Philips Thinks: School Stinks". Se všemi čtyřmi zpět u Strawberry produkovali další počiny (Ramases, Neil Sedaka) a vydali pár singlů z roku 1972 jako 10cc. Skupina poté, co sloužila jako doprovodná kapela na dvou úspěšných albech Neila Sedaky, se v roce 1972 po připojení Grahama Gouldmana, vyvinula v 10cc. V letech 1973 až 1976 vydala sestava 10cc Godley, Creme, Gouldman a Stewart čtyři alba "10cc", "Sheet Music", "The Original Soundtrack" a "How Dare You!" a těšili se úspěchu v žebříčku, nejvíce pozoruhodně s jejich singlem "I'm Not in Love“ z roku 1975, hitem na obou stranách Atlantiku. Godley a Creme přispěli harmoniemi v 10cc a spolupracovali na různých písňových párech s Goudlmanem a/nebo Stewartem na materiálu kapely. Každý člen se střídal ve zpěvu ve vedení; Godley se vyznačuje mrtvolným barytonem a Creme komickým falzetem. Jako exkluzivní tým Godley a Creme napsali písně "Donna", "The Dean And I", "The Hospital Song", "Hotel", "Old Wild Men", "Clockwork Creep", "Somewhere In Hollywood", "Brand New Day", "The Film Of My Love" a kabaretní suita "Une Nuit A Paris." Jejich příspěvky jako dua jsou často citovány jako svéráznější písně na prvních čtyřech albech 10cc, na kterých je Creme (spolu s Gouldmanem a Stewartem) na elektrickou a akustickou kytaru a různé klávesy (Mellotron, syntezátor, piano) a Godley na bicí a různé perkuze. Skupina již vlastnila a provozovala své vlastní studio a všichni čtyři byli talentovaní zpěváci a multiinstrumentalisté, kteří také mohli produkovat a konstruovat své vlastní desky, takže jejich plán byl takový, že pomocí elektrických kytar vybavených Gizmo, s dodatečným studiovým zpracováním a overdubbingem, mohli vytvořit téměř nekonečnou škálu zvukových efektů a orchestrálních textur "in-house", což jim ušetřilo značné náklady na najímání hráčů relace, aby přidali tyto textury pomocí tradičních nástrojů. Na "How Dare You!" jsou autoři písní rozděleni mezi dva tábory: Gouldman/Stewart a Godley/Creme. Druhá dvojice přispěla skladbami "Head Room" a "Don’t Hang Up" plus úvodním instrumentálním tématem. Při třenicích mezi dvěma kreativními týmy během nahrávání "How Dare You!" si každý pár uvědomil, jak daleko se od sebe jejich myšlenky dostaly. Když konečmně studiové práce spěly k dokončení, v říjnu 1976 Godley & Creme oznamují, že odcházejí ze skupiny, aby zdokonalili zařízení, které nazvali "The Gizmo" (Gizmotron), modul, který se připojoval ke kobylce elektrické kytary. Gizmo používalo malá motoricky poháněná rotační kolečka, která byla přitlačena do kontaktu se strunami, čímž vytvořila souvislý, houslový "sklápěcí" efekt na všech nebo jakékoli kombinaci strun, generující nekonečné udržení ve voicingu od jednoho tónu po tón a vytvářet orchestrální zvuky z celých akordů. Zařízení bylo původně koncipováno jako úsporné opatření pro 10cc. Uduseni hudebními limity a časovými omezeními 10cc opustili kapelu, aby dále pracovali jako duo. "Samozřejmě to muselo skončit. Rozmazané čáry se dostávaly do pozornosti a Lol a já jsme z toho byli nesví. Nestálost bylo naše přirozené prostředí. Étos naší umělecké školy říkal "Pokud víte, jak to dopadne, udělejte to jinak". Zdálo se, že úspěch klouže směrem k běžeckému pásu, tak jsme se zachránili...", uvedl v jednom rozhovoru Kevin. Během nahrávek pro 10cc Godley a Creme viděli potřebu nástroje, který by mohl ekonomicky replikovat zvuky strun, a vyvinuli Gizmo, připojení ke kytaře, které by mohlo vytvořit polyfonní smyčcovou akci. Prototypy Gizmo byly použity na řadě písní o objemu 10 ccm, nejpozoruhodněji 'Gizmo My Way', krátká instrumentálka napsaná Godley a Creme a vydaná jako b-strana k "The Wall Street Shuffle". V rozhovoru z roku 1997 Godley vyjádřil lítost nad tím, že on a Creme opustili 10ccm a řekl: "S 10cc jsme se dostali na určitou křižovatku a už tři týdny jsme strávili nad genezí toho, co se ukázalo jako "Consequences"... Věci, se kterými jsme přicházeli, neměly žádný domov, nemohli jsme je importovat do 10cc. A byli jsme tak nějak omezeni 10cc naživo... Cítili jsme se jako kreativní lidé, kteří by si měli dát příležitost být co nejkreativnější a odchod se v tu chvíli zdál být správný. Bohužel, kapela v té době nebyla dostatečně demokratická nebo chytrá, aby nám umožnila svobodu pokračovat a dělat tento projekt a my jsme byli postaveni do nešťastné pozice, kdy jsme museli odejít, abychom to udělali. Když se podívám zpět, byla to velmi severská pracovní etika, která byla aplikována na skupinu, všichni za jednoho a jeden za všechny. Kdybychom byli trochu svobodnější v myšlení ohledně našich pracovních postupů, kapela jako korporátní a kreativní entita si mohla uvědomit, že pro dva členy mohlo být užitečné, a nikoli škodlivé, aby strávili nějaký čas vývojem a pak přinesli cokoli se naučili zpět na firemním večírku. Bohužel to tak být nemělo". O mnoho let později v roce 2007 v rozhovoru pro ProGGnosis-Progressive Rock & Fusion website Godley vysvětlil: "My jsme skupinu opustili, protože se nám už dlouho nelíbilo, co Gouldman a Stewart psali. Odešli jsme, protože 10cc se stali bezrizikoví a předvídatelní a cítili jsme se v pasti." První ze série alb, které pak vznikaly pod hlavičkou dua Godley & Creme, "Consequences" začíná jako demonstrační nahrávka pro "Gizmotron", což je elektrický kytarový efekt, který spolu vymysleli. Ale to už je jiná kapitola mimo dění skupiny 10cc. Creme také považoval rozchod za bolestný, zvláště když on a kytarista Eric Stewart jsou ženatí s dvojicí sester, což učinilo rozhodnutí více osobní než profesionální. Efekt nového přístroje chtělií vyzkoušet na novém singlu jejich nového projektu. Po nahrání demonstračního singlu pomocí Gizmo jim jejich vydavatelství (Mercury Records) umožnilo pokračovat v projektu, což se během následujících 18 měsíců příštího roku rozrostlo do rozlehlého koncepčního 3LP alba "Consequences" (1977), rozsáhlého koncepčního alba s ekologickou tématikou. Album se nahrávalo více než 18 měsíců v Strawberry Studios ve Stockportu a The Manor v Shipton-on-Cherwell, Oxfordshire, přičemž Godley, Creme a inženýr Martin Lawrence vynaložili mimořádné úsilí, aby vytvořili jeho speciální efekty. V jednu chvíli, aby se vytvořil dojem, že posluchač je během pohřbu uvnitř rakve, byla za desku u paty schodiště umístěna binaurální "hlavová" mikrofonní jednotka, zatímco na ni Godley nasypal písek. Tři dny byly utracené produkováním zvuku saxofonu z elektrické kytary; každá nota kytarového sóla byla nahrána samostatně a dozněla na stopě, která byla poté odeslána přes reproduktor a ven z gumové hadice s perforovaným cigaretovým papírem na konci. Dostatečný tlak byl přemístěn tím, že se zvuk protlačil otvory v cigaretovém papírku, aby se ozvalo skřípání saxofonu. První část, která se skládá ze tří částí, série melodií složených téměř výhradně na Gizmo a obsahující pouze jednu vokální píseň, je následována hudební hrou s anglickým komikem Peterem Cookem, která tvoří většinu nahrávky, a končí klavírním koncertem s názvem "Blint's Tune" (Movements 1-17)". Primárním konceptem "Consequences" je, že se matka příroda obrací proti lidstvu a může být potlačena pouze hudbou v podobě 17-hlasého klavírního koncertu složeného elektrikářem žijícím pod kanceláří rozvodového právníka. Album obsahovalo vokály Sarah Vaughanové a rozšířené komediální vystoupení Petera Cooka a bylo vydáno v přepychovém krabicovém balení s doprovodným bookletem. Podle poznámek k albu bylo původním plánem dua najmout hvězdné obsazení komiků (včetně Petera Ustinova), aby provedli mluvené složky alba, ale brzy od toho upustili, částečně kvůli nákladům a logistickým potížím, ale také proto, že si po setkání s Peterem Cookem rychle uvědomili, že všechny hlavní role dokázal ztvárnit sám. Bohužel, v době, kdy bylo "Consequences" na konci roku 1977 konečně vydáno, byl punk právě v plném proudu a album bylo zničeno kritiky. Přesto tak začala i dlouhodobá kariéra tohoto dua. "Consequences" nebyly dobře přijaty při svém prvním vydání, částečně kvůli jeho délce a vysokým nákladům a také kvůli tomu, že bylovydáno na vrcholu punkového rockového hnutí. Bylo učiněno několik pokusů zredukovat album na komerčnější délku, ale ty také selhaly, nicméně za poslední desetiletí si získalo zasloužený kult. Duo si postupně získalo kritickou přízeň triem inovativních alb na konci 70. a na začátku 80. let. Vývoj polyfonního syntezátoru Gizmo přinesl rázný konec a Godley & Creme za nimi brzy upozadili "Consequences" a vydali sérii úspěšných art-rockových alb obsahujících kratší inteligentně lyrické písně v podobném duchu jako 10cc. Duo si postupně získalo kritickou přízeň triem inovativních alb na konci 70. a na začátku 80. let, a to "L" (1978), "Freeze Frame" (1979) a "Ismism" (1981, vydané jako Snack Attack ve Spojených státech), které produkovaly řadu úspěšných singlů, jako je "Under My Thumb", "An Englishman In New York", "Wedding Bells" a "Cry" s úspěšným videem, v němž se objevuje sekvence morfujících tváří zpívajících píseň. Druhé album dua Godley & Creme vyšlo v roce 1978. Toto proto-zolové album "L" vydané pod Mercury a s 34 minutami je to méně než třetina předchozího počinu skupiny, špatně přijatého koncepčního 3LP "Consequences". Navzdory tomu nebylo "L" také komerčně přijato dobře. Písně obsahují mnoho variací a umění, disonance, složité takty a melodie, poetické texty a některé ozvěny z "Over-Nite Sensation" (1973) Franka Zappy. Zappa je dokonce zmíněn v písni "Art School Canteen." Album nahráli téměř kompletně Godley & Creme, kromě saxofonů a krátkého vokálního portrétu Paula Gambacciniho. Texty si zachovaly satirický postoj některých 10cc materiálu, s písněmi jako „The Sporting Life“ a „Art School Canteen“, které se zabývají sebevraždou a úzkostí z umělecké školy. Na přebalu alba je vyobrazena „litera L“, používaná v některých zemích k označení vozidel s řidiči začátečníky ("learning"). Ačkoli bylo duo obecně známé jako Godley & Creme, původní obal pouze opakuje jejich příjmení po celém obvodu (na zadní straně) a na hřbetu vymezuje název skupiny jako "Godley + Creme". Po "L" následovalo podobně nepříliš obvyklé třetí album "Freeze Frame" z roku 1979 s jemnou akceptací nové vlny, které přineslo kultovní hit "An Englishman In New York". Album bylo nahráno v Nigel Gray's Surrey Sound Studios, Leatherhead, Surrey. Obal, navržený Hipgnosis, identifikuje duo jako "Godley Creme". "Freeze Frame" zahrnovalo několik písní, které se začaly hrát v alternativních rádiích v mnoha zemích, zejména "I Pity Inanimate Objects" a "An Englishman In New York", které doprovázelo inovativní hudební video. Na albu se podílelo několik významných hostů: kytarista Roxy Music Phil Manzanera hrál na kytaru a spoluprodukoval skladby alba „Random Brainwave“ a „Clues“, Paul McCartney přispěl doprovodnými vokály k písni "Get Well Soon" a saxofonista Roxy Music Andy Mackay hrál na saxofon v jediné skladbě "Wide Boy" a také se objevil v inovativním propagačním videu písně. Vedle skladeb alba vydaných jako singly, duo také vydalo dva singly (oba se nepodařilo umístit do hitparád), které obsahovaly skladby, které na desce nebyly - "Wide Boy/I Pity Inanimate Objects" (březen 1980) a instrumentální singl "Submarine/Marciano" (září 1980). "Ismism" je čtvrté studiové album anglického dua Godley & Creme, vydané v říjnu 1981 u Polydor Records. V USA byla vydána pod názvem Snack Attack. To bylo nahráno mezi dubnem a květnem 1980 v Lymehouse Studios v Leatherhead, Surrey a upraveno a remixováno v Surrey Sound Studios Nigela Graye. "Ismism" dosáhlo vrcholu na #29 místě UK Albums Chart a na #28 místě v Dutch Albums Chart, což z něj udělalo jejich nejprodávanější studiové album. Z alba byly vydány tři singly "Under Your Thumb", "Wedding Bells" a "Snack Attack", přičemž do britské Top 10 na UK Singles Chart se dostali se singly "Under Your Thumb", píseň o duchu sebevražedné ženy, která se vrací strašit dojíždějícího vlakem (#3), a "Wedding Bells" (#7) v roce 1981, oba z "Ismism" (1981). Singl "Snack Attack" byl také menším hitem. Jejich singl "The Boys In Blue" z roku 1972 (napsal Godley, Creme, Gouldman a je součástí alba "Strawberry Bubblegum: A Collection of Pre-10CC Strawberry Studio Recordings 1969–1972)" byl hrán na většině zápasů fotbalového klubu Manchester City. v 90. letech a dodnes se tam občas hraje. Jejich největším transatlantickým hitem byl singl "Cry" z roku 1985 doprovázený video proměny obličeje. Obal alba, navržený Benem Kellym, byl původně v bílé barvě s názvem zvýrazněným dírami v obalu, které vykazovaly kontrastní barvu pod ním. Pozdější verze používaly místo děr barevné tečky. Alternativní verze obálky měla černé pozadí. "Ismism" byl znovu vydán na CD v roce 2004 pod názvem "Ismism... Plus" spolu s dalšími alby Godley & Creme s B-stranami singlů jako bonusovými skladbami. V roce 1983 vydali páté studiové album "Birds Of Prey", vydané 5. dubna 1983 u Polydor Records, které vzalo jejich hudbu více elektronickým směrem, s použitím elektronických bicích automatů pro celé album. Bylo nahráváno v Lymehouse Studios v Leatherhead, Surrey a aranžováno a znovu smícháno v Surrey Sound Studios Nigela Graye. Navzdory úspěchu jejich předchozího studiového alba "Ismism" se "Birds Of Prey" nedařilo v žebříčku a bylo jejich jediným albem, které se nikde neprosadilo. Z alba byly vydány dva singly "Save A Mountain For Me" a "Samson", které se rovněž nedostaly do hitparády. "The History Mix Volume 1" je šesté studiové album anglického dua Godley & Creme vydané v červnu 1985 u Polydor Records oslavilo 25 let společného nahrávání. Album bylo remixem písní pokrývajících kariéru Godley & Creme a jejich dřívějších kapel, 10cc, Doctor Father a Hotlegs. Koproducentem alba byl J.J. Jeczalik z Art of Noise a remixovalo ukázky z jejich předchozích nahrávek do diskotékového rytmu. Album produkovalo dva singly "Cry" a remix "Golden Boy". Singl "Cry", který se stal jejich největším americkým hitem, kde se dostal na #16 místo částečně díky průkopnickému hudebnímu videu s četnými "měnícími se tvářemi", které se přelínaly od jednoho k druhému, když napodobovaly text písně. Píseň dosáhla na #19 místo ve Spojeném království. Byla také vydána videokazeta s vizuálními snímky, které doplňují hudbu. Singl z roku 1984 "Golden Boy" byl také zařazen na album "The History Mix Volume 1". Skladba "Wet Rubber Soup" byla také uvedena na videu, které bylo ve skutečnosti koláží úryvků z minulé práce Godley & Creme. "Cry" je uveden na konci s verzí videa mírně odlišnou od singlové verze - jedna část ukazuje, jak se Lol Creme "morfuje" do Gonza z Muppets. V rozhovoru pro časopis Musician v roce 1985 Lol Creme řekl: "Nejsme v hudebním byznysu. Opustili jsme jej v roce 1976 a od té doby jsme ho nebrali vážně. Rozhodli jsme se oslavit našich 25 let společně tím, že vezmeme všechnu hudbu, kterou jsme kdy dělali - dema, mastery, cokoliv - a vložili jsme to do hudebního mixu, Fairlight [CMI]. Pak jsme získali J.J. [Jeczalika] z Art of Noise, aby to přeprogramoval do disco rytmu, abychom mohli tančit na naší párty". Godley & Creme vydali své poslední album "Goodbye Blue Sky" v roce 1988. Toto album opustilo elektronické nástroje a použilo harmoniky, varhany a kytary k vyprávění příběhu Země na pokraji jaderné války. Pár ukončil svůj pracovní vztah brzy po vydání alba. V rozhovoru z roku 1997 Creme vysvětlil: "Goodbye Blue Sky" je sedmé a poslední studiové album od Godley & Creme. Album vyšlo v roce 1988 a přineslo dva singly "A Little Piece Of Heaven" (30 nejlepších hitů v několika zemích po celé Evropě) a "10 000 Angels", stejně jako videa k těmto dvěma singlům". Album obsahovalo doprovodné vokály tří budoucích členů taneční skupiny Londonbeat z 90. let. Zájem přivedl Godley & Creme k založení vlastní videoprodukční společnosti, která během 18 let produkovala a režírovala více než 50 hudebních videí pro herce jako THE POLICE, ASIA, Peter GABRIEL a YES. Jako tvůrci hudebních videí natočili Godley & Creme přelomové klipy pro Visage, Duran Duran, Herbie Hancock a Frankie Goes to Hollywood. Své pracovní partnerství ukončili v roce 1989. V roce 1989, určitě v roce 1988, možná dříve, se Kevin změnil, když se změnily jeho životní priority. Měl toho dost, měl prostě dost Lola a toho, jak spolupracovali, věcí, které jsme dělali, priorit, které měli. A například to, že byli prioritou. Jejich pracovní vztah ovládal jejich životy a nastal čas to všechno změnit a očividně měl pravdu. Alba "Freeze Frame", "Ismism" a "Birds of Prey" byly následně znovu vydány na CD s přidáním bonusových skladeb, které byly dříve dostupné pouze na singlech. "Freeze Frame... Plus" zahrnovalo čtyři skladby z roku 1980, které byly původně vydány pouze na singlech: "Silent Running“ (strana B "An Englishman In New York"), "Wide Boy" a instrumentálky "Submarine" a "Marciano". "Ismism... Plus" obsahovalo singlové B-strany "The Power Behind The Throne", "Babies" a "Strange Apparatus" (zkrácený edit "An Englishman In New York"). "Birds of Prey... Plus" zahrnovalo singly "Welcome To Breakfast Television", "Samson (Dance Mix)" a "Golden Boy". Creme se v roce 1998 připojil k avantgardní synth-popové skupině Art of Noise. Godley pokračoval v režii hudebních videí. V roce 2006 se Godley a Creme opět spojili s Gouldmanem a zformovali kapelu GG/06, se kterou vydali EP "EP 1" se šesti novými skladbami, která byla zdarma zpřístupněna na jejich webových stránkách. Od té doby se Godley několikrát připojil ke Gouldmanově iteraci 10cc na koncertě a byl uveden na živém a video albu "Clever Clogs" (2008). Godley & Creme oznámili "definitivní" kariéřový 11-diskový box set nazvaný "Parts Of The Process - The Complete Godley & Creme", který hodlají vydat v únoru 2025. Art rockové duo Godley & Creme, lépe známé jako Kevin Godley a Lol Creme, polovina manchesterského popového prog kvarteta 10cc vydá tento set zahrnující celou jejich kariéru. "Parts Of The Process - The Complete Godley & Creme", vyjde u Edsel Records dne 28. února 2025 a shromažďuje všech sedm studiových alb, které duo nahrálo v letech 1977 až 1988. Sbírka také obsahuje 28-stránkovou knihu s esejí o 10 000 slovech od Liama Newtona, autora "10cc: The Worst Band In The World". Obzvláště zajímavé pro fanoušky bude zařazení jejich debutového vydání "Consequences" z roku 1977. Ambiciózní trojalbum, jehož výroba v přepočtu na dnešní peníze stála téměř 2 miliony liber, zahrnovala komika Petera Cooka a jazzovou zpěvačku Sarah Vaughnovou a byla přijata dosti zmateně. Nebyl to úspěch, ale nyní je album uznáváno jako moderní prog klasika a je velmi žádané ve svém originálním balení. Album je momentálně nedostupné na streamovacích službách. Duo, které se nikdy nerozpadlo, ale v roce 1988 se vydalo svou vlastní cestou, bylo téměř stejně známé svými videoklipy, režírovalo některé z nejpřelomovějších hudebních promo 80. let, včetně "Owner Of A Lonely Heart" od Yes, "Rockit" Herbie Hancocka, Two Tribes (Frankie Goes To Hollywood), View To A Kill (Duran Duran), Everybody Have Fun Tonight (Wang Chung) a další. "Parts Of The Process - The Complete Godley & Creme" také obsahuje dva bonusové disky, jeden obsahuje výběr nealbových skladeb a 7" singlových verzí, druhý rozšířené mixy. |
Členové: Kevin Michale Godley - Drums, Percussion, Vocals Laurence "Lol" Creme - Guitars, Keyboards, Vocals |
Kevin Michale Godley (rodné jméno Laurence Neil Creme) (narozen 7. října 1945, Prestwich, Greater Manchester, Lancashire, England) Drums, Vocals Kevin Godley je anglický hudebník a hudební režisér. Je známý jako bubeník art rockové kapely 10cc a pro jeho spolupráci mimo kapelu v duu s Lol Cremem. Působil také v kapelách Mockingbirds, Hotlegs, Doctor Father, Frabjoy and Runcible Spoon, Band Aid II, GG/06 a The New Wave Band. Narodil se v rodině židovských předků, docházel do North Cestrian Grammar School v Altrincham. Na začátku 60. let chtělo být každé dítě v nějaké skupině. Byl to útěk před blížící se tupostí zbytku života a způsob, jak vypustit hormonální páru. Byl postupně ve 4 kapelách, než se stalo něco vzdáleně úspěšného, nikdy žádnou z nich neviděl jako kariéru. Hrál na bicí a studoval na grafického designéra. Na umělecké škole strávil 8 let žonglováním s obojím. Během studia na umělecké škole v Manchesteru Godley potkal budoucího kreativního partnera Lola Creme. To, co ale na škole Kevin ve skutečnosti dělal, bylo oddalování přechodu ze svobody do reality, protože na umělecké škole se hranice mezi těmito dvěma pojmy začínaly rozmazávat a Kevin a Lol Creme, jeho nejlepší přítel, chtěli zůstat součástí toho jako smýšlející duše a píseň - bezmezní partneři. Jeho první kapelou byla GROUP 17 od níž se naštěstí nedochovaly žádné fotky. Další na řadě byli The Sabers (The Magic Lanterns, špinavé R&B kombo, která měla své počátky v Jewish Lads Brigade (JLB). Jejími členy byli Henri Shalam, Bernard Sufrin, Sydney Kaye a Jeffrey Baker, Godley a Crem k nim přimpili. Po ně brzy následovaly The Mockingbirds s Grahamem Gouldmanem na basu, psaní vlastních písní, větší dodávka a road crew 1. Man. V den, kdy Kevin v roce 1968 promoval s bakalářským titulem na Birmingham School of Art, společně s Lolem zamířili do Londýna, aby pod vedením legendárního Giorgia Gomelského začali jejich nahrávací kariéru doopravdy. Nahráli několik skladeb pro jeho label MARMALADE jako "Frabjoy & Runcible Spoon", ale tento label bohužel brzy poskočil. Pak, kolem roku 1969, když bývalý člen Mindbender Eric Stewart otevřel Strawberry Studios ve Stockportu, začal hledat pár lidí, kteří by pomohli otestovat nově nainstalované nahrávací zařízení, a zdálo se, že se k tomu hodili právě oni dva. Trobili, brnkali, bouchali, a než pochopili, co se děje, prorazili si cestu k britskému hitu číslo #2 s názvem "Neanderthal Man". Nakonec se ocitli v úspěšné kapele Hotlegs, takže samozřejmě zakoupili odpovídající sportovní auta a vyrazili na dovolenou. Po návratu zkusili všechno, ale kromě vydání 2 průměrných singlů, nejasně zajímavého alba a podpory The Moody Blues na 3 koncertech, nic nepřineslo výdělky, takže HOTLEGS přešli na chladnou nohu a rozešli se. Sice ne na dlouho... Jelikož Stockport byl stěží středobodem nahrávacího průmyslu, ve Strawberry bylo spoustu volného času, takže Graham Gouldman, který se právě vrátil ze skladatelské práce v NY, s nimi spojil síly a stali jsme se domácí studiovou kapelou/domácími producenty pro kohokoli, kdo prošel dveřmi. Někde během tohoto prodlouženého hudebního trápení, přísun penny klesal. Ještě víc rozmazávali čáry, byla to dobrá chemie a hrálo se jim spolu dobře. Hej... proč nezaložíme kapelu? Tak to udělali a nazvali 10cc a navzdory všem předpokladům od roku 1972 do roku 1976 měli 10cc 9 hitových singlů, 4 hitová alba a obrovské množství kreativní zábavy, přičemž jim nikdo neříkal, co mají dělat nebo jak to dělat. Samozřejmě to muselo jednou skončit. Rozmazané čáry se dostávaly do pozornosti a Lol a já jsme z toho byli nepříjemní. Flux bylo naše přirozené prostředí. Étos naší umělecké školy říkal 'Pokud víte, jak to dopadne, udělejte to jinak.' Zdálo se, že úspěch klouže směrem k běžeckému pásu, tak se zachránili... Kevin a Creme opustili 10cc v roce 1977, brzy po nahrávce alba "Deceptive Bends", když prohlásili, že jejich příspěvky byly ignorovány ve prospěch písní dalších členů Erica Stewarta a Grahama Gouldmana. Po odchodu z 10cc se stali známí jako Godley & Creme, oba jako hudebníci a režiséři filmu. Byli společně nominováni na Grammy cenu za nejlepší hudební video Long Form for: The Police: Synchronicity Concert v roce 1986. Godley skládá, zpívá a hraje na bicí, perkuse a klávesy. V roce 1990 jeho charitativní produkce "One World One Voice" byla vydána na CD ve Velké Británii. Jednalo se o CD, které se zaměřilo na environmentalní a ekologické krize. Godley se během tohoto období stal vegetariánem. Godley a Lol Creme krátce "sešli" s jejich bývalými kolegy z 10cc Ericem Stewartem a Grahamem Gouldmanem albu "...Meanwhile" z roku 1992. Nicméně, Godley prohlásil, že jejich účast na projektu byla velmi omezená, zatímco album bylo ovládáno studiovými hudebníky. Nazpíval hlavní vokál v "The Stars Didn't Show", což byl hold skupiny Roy Orbisonovi. Byla to jediná píseň na albu, kterou nezpívá Stewart, takže po nahrání alba "...Meanwhile" Godley a Creme šli opět svoji cestou. V roce 2006 se Godley a Creme opět spojili s Gouldmanem a zformovali kapelu GG/06, se kterou vydali EP "EP 1" se šesti novými skladbami, která byla zdarma zpřístupněna na jejich webových stránkách. Od té doby se Godley několikrát připojil ke Gouldmanově iteraci 10cc na koncertě a byl uveden na živém a video albu "Clever Clogs" (2008). V poslední době se Godley přesunul do vývoje hudební platformy pro iPad, která kombinuje zvuk a video a vytváří globální nahrávací studio v cloudu nazvaném "WholeWorldBand". V listopadu 2009 Godley v Irsku založil GODLEYWOOD Ltd., což je společnost založená za účelem propagace a licence WholeWorldBand, jedinečné audiovizuální aplikace/platformy založené na hudbě, která poskytuje pohlcující hudební spotřebitelský zážitek. Godley se stal jejím kreativním ředitelem. Společnost byla nominována na cenu "SXSW Music Accelerator Award" v roce 2013 a byla jedním z osmi finalistů vybraných z fondu více než 500 hudebníků. Kevin strávil 3 roky v letech 1966 - 1968 studiem umění a designu na Stoke On Trent College of Art, ale po absolvování bakalářského studia jsem se okamžitě stal profesionálním hudebníkem. Až v pátek 13. července 2018 se vrátil zpět na jeho starou vysokou školu, aby byl vyznamenán čestným doktorátem Doctorate of Arts od Staffordshire Univerzity. V roce 2017 Godley veřejně vyzval hudebníky, aby mu poslali hudbu k práci na jeho debutovém sólovém studiovém albu s názvem "Muscle Memory" s myšlenkou, že převezme jejich hrubé nápady a převede je do hotové písně. Výsledné, své první sólové album "Muscle Memory" Kevin Godley vydal 17. prosince 2020. |
Laurence "Lol" Creme (celým jménem Laurence Neil "Lol" Creme (narozen 19. září 1947, Prestwich, Greater Manchester, Lancashire, England) (znám také jako Lolagon) Vocals, Guitars, Percussion, Keyboards Lol Creme je anglický hudebník, hudební video režisér a producent, který je nejznámější jako bývalý člen skupiny 10cc a později dua Godley & Creme. Zpívá a hraje na kytaru, baskytaru a klávesy. Hrál také ve skupinách Hotlegs, Doctor Father, Art of Noise, Image Of A Group, Producers, The New Wave Band, The Whirlwinds, GG/06, The Trevor Horn Band a The Magic Lanterns. Cremeho syn Lalo byl členem indie-taneční skupiny Arkarna z 90. let a také pracoval na řadě projektů se svým otcem. Jeho manželka Angie je sestrou bývalé manželky Erica Stewarta Glorie. Lol Creme se narodil v Prestwichi, Lancashire, Anglie. Stejně jako kolegové z kapely Graham Gouldman a Kevin Godley, Creme vyrůstal v židovské domácnosti. Když navštěvoval uměleckou školu Stoke-on-Trent College of Artv Birminghamu, kde potkal Godleyho, přijal přezdívku 'Lolagon'. Vysokou školu vystudoval v Birminghamu v roce 1968. Creme a Kevin Godley spolu začínali v bílém R&B kombu Sabres (The Magic Lanterns), pokračovali v Hotlegs a dalších kapelách, nejvýznamnější byla později 10cc. Po nahrání jednorázového singlu pod názvem "Yellow Bellow Room Boom" pro britskou CBS v roce 1967 ("Seeing Things Green" b/w "Still Life"), tato dvojice začala v roce 1969 společně svou profesionální hudební kariéru hraním popu nahráváním ve Strawberry Studios ve Stockportu poblíž Manchesteru s Ericem Stewartem a Grahamem Gouldmanem. Duo také vydalo v roce 1969 singl "I'm Beside Myself/Animal Song" pod názvem Frabjoy & Runcible Spoon poté, co podepsali smlouvu Marmalade Records přímo šéfem labelu Giorgiem Gomelskym. Sedmipísňové LP bylo naplánováno na konec roku 1969 na Marmalade; vydavatelství se však před koncem roku finančně zhroutilo a LP bylo odloženo až do jeho vydání v roce 2022 na kompilaci Frabjous Days: The Secret World of Godley & Creme 1967–1969 na Grapefruit Records. Kevin a Lol nejvýrazněji vystupovali, psali a produkovali s kapelou 10cc, art rockovou skupinou, kterou duo vytvořilo s Grahamem Gouldmanem a Ericem Stewartem, kteří byli oba v kapele The Mindbenders (dříve v čele s Waynem Fontanou). Lol Creme byl jedním ze čtyř členů průkopnické artrockové skupiny ze 70. let 10cc, kterou proslavil především jejich velký celosvětový hit "I'm Not In Love", ale také s repertoárem vtipných undergroundových favoritů jako "Life Is A Minestrone", "Wall Street Shuffle "a" Art for Art Sake". Godley & Creme napsali mnoho písní pro 10cc, včetně "Donna" (#2 ve Velké Británii), "Rubber Bullets“ (#1 ve Velké Británii), "The Dean And I" (#4 ve Velké Británii), "Silly Love" (#24 ve Velké Británii) a "Life Is a Minestrone" (#7 ve Velké Británii). Lol opustil kapelu v v roce 1976 společně s kolegou z umělecké školy Kevinem Godleyem vytvořili duo Godley & Creme a oba dva začali více používat kytarový syntezátor "Gizmo", jež dvojice začala vyvíjet na počátku 10cc, který představili v roce 1977 na prvním ambiciózním albovém projektu 3CD "Consequences" právě za využití zařízení "Gizmo", které umožnilo elektrické kytaře napodobovat orchestrální nástroje, které dvojice začala vyvíjet na počátku 10cc. "Consequences" je v podstatě příběhem o pokorném Walteru Stapletonovi, který se rozvádí se svou francouzskou manželkou na hraní, s anglickým komikem a satirikem Peterem Cookem vyjadřujícím role 2 právníků, vznětlivého Peppermana a alkoholika Haiga, a Haigsova přízemního rezidenta a hudebníka pana Blinta, který neustále přeruší je a zmate jednání a zpěvačka Sarah Vaughanová. "Consequences" dosáhly určité pozornosti a měli i vydaný singl "Five O'clock In The Morning". Navzdory kreativitě, inovacím a představivosti to však byl komerční propadák. Když pokračovali ve vydávání studiových alb jako Godley & Creme, objevili svůj talent jako režiséři hudebních videí, kteří byly stále více žádány, a produkovali oceněné spoty pro Herbie Hancocka (Rockit), Stinga a Police ("Every Breath You Take"), Duran Duran ("Girls on Film") mimo jiné. Dvojice se stala hudebními režiséry, která spolupracovala s mnoha kapelami včetně Yes. V roce 1979 režírovali své první hudební video k jejich singlu "An Englishman In New York". Poté se zapojili do produkce videí pro umělce jako Ultravox, The Police, Yes, Duran Duran, Frankie Goes to Hollywood, Huey Lewis and the News a Wang Chung, a také režírovali průkopnické video k jejich singlu z roku 1985 "Cry". Jejich vlastní píseň "Cry" byla inspirací pro další úžasné video, které propagovalo použití "morfingové" techniky, ve které se jedna tvář přeměňuje v druhou. V poslední době Kevin a Lol režírují videa pro nové vydání Beatles "Free as Bird" a "Real Love". V roce 1988 se Godley & Creme rozešli, když Kevin změnil scé životní priority. V roce 1988 se Creme stal členem Art of Noise, když Anne Dudley, Paul Morley a Trevor Horn reformovali skupinu, aby mohli začít pracovat na koncepčním albu "The Seduction Of Claude Debussy", které vyšlo v roce 1999. Nebyl však prvním členem jeho rodiny, aby se podílel na nahrávce Art of Noise, protože jeho syn Lalo v rámci skupiny Arkarna remixoval Yebo (The Arkarna Dub) v roce 1995. Během turné Art of Noise v letech 1999/2000 vytvořili Lol a Horn materiál, který nakonec vyšel jako DVD video "Into Vision – The Compleat Compedium". Natáčeli a režírovali videa pro umělce, kteří s nimi nahrávali, jako je např. Tom Jones. O čtyři roky později hrál Lol ještě jednou živě s Art of Noise v Produced Trevora Horna, a to A Concert For The Prince’s Trust ve Wembley Areně v Londýně, kde byl také součástí domácí kapely, v níž byli také Horn, Dudley Geoff Downes, Luis Jardim, Steve Lipson, Phil Palmer, Paul Robinson a Bruce Woolley. V roce 2006 se znovu spojil s Hornem a vytvořili novou skupinu s názvem The Producers (nyní známá jako The Trevor Horn Band) s Chrisem Braidem a Stevem Lipsone. V roce 2007 vydali singl "Barking Up The Right Tree", v roce 2012 dlouho očekávané debutové album "Made In Basing Street", kromě toho, že s kapelou hrál také naživo. Creme se objevuje na Hornově albu "Echoes: Ancient And Modern". Po přerušení vztahů s Godleym se Creme přestěhoval do Los Angeles, Kalifornie, USA, a pracoval jako samostatný režisér. Creme režíroval v roce 1991 jamajskou filmovou komedii The Lunatic s Paulem Campbellem v hlavní roli. Po svém přestěhování do Spojených států začal Creme experimentovat s digitálním uměním a olejomalbou. |
Studiové desky: 1988 Goodbye Blue Sky 1985 History Mix Vol. 1 1983 Birds Of Prey 1981 Ismism 1979 Freeze Frame 1978 L 1977 Consequences |
Ostatní nahrávky: 2022 Frabjous Days: The Secret World Of Godley & Creme 1967-1969 1991 The Very Best Of 10cc And Godley & Creme 1987 Changing Faces - The Very Best Of 10cc and Godley & Creme 1979 Music from Consequences |
Skupina: Kevin Godley - Drums, Percussion, Vocals Lol Creme - Guitars, Bass, Keyboards, Vocals Hosté: Mark Feltham - Harmonica Mitt Gamon - Harmonica Jimmy Chambers - Backing Vocals George Chandler - Backing Vocals Jimmy Helms - Backing Vocals |
Goodbye Blue Sky Vyšlo 1988, Polydor, POLH 40 (UK) CD 1988, Polydor, 835-348-2 (Europe) Seznam skladeb: 01. H.E.A.V.E.N. (1:21) 02. A Little Piece Of Heaven (3:43) 03. Don't Set Fire (To The One I Love) (3:21) 04. Golden Rings (4:11) 05. Crime & Punishment (7:17) 06. The Big Bang (2:28) 07. 10. Angels (5:12) 08. Sweet Memory (4:47) 09. Air Force One (3:39) 10. The Last Page Of History (3:58) 11. Desperate Times (3:36) Total Time: (43:33) Producer: Kevin Godley & Lol Creme Engineer, Mixed: Martin Heyes Art Direction: Richard Evans Artwork: Mekon with Ernst Haas (photo) Sleeve [Design]: Icon Photography [Canyon]: Ernst Haas Photography [Portraits]: John Stoddart |
Skupina: Kevin Godley Lol Creme Eric Stewart (01,02) Graham Gouldman (01,02) Hosté: Nigel Gray (01,02) J.J. Jeczalik (01,02) Trevor Horn - Vocals (01,02) |
History Mix Vol. 1 Vyšlo červen 1985, Polydor, POLH 22 (1985) CD 1985, UK Polydor 825981-2 (UK) CD 2004, UK Edsel Records MEDCD746 (2CD which combines with "Birds Of Prey") Seznam skladeb: 01. Wet Rubber Soup (12:26) (Rubber Bullets / Life is a Minestrone / I'm not in love) 02. Cry (6:33) 03. Expanding The Business (17:03)* 04. Light Me Up (4:30) 05. An Englishman In New York (5:52) 06. Save A Mountain For Me (3:34) 07. Golden Boy (5:46) Note, US LP version replaced track 3 with: 03. Cry (single version) (3:55) 04. Light Me Up (4:30) 05. An Englishman In New York (5:52) 06. Save A Mountain For Me (3:34) 07. Golden Boy (5:46) CD version on the 2004 double CD re-release (combined with Birds of prey), UK version with the following Bonus tracks 04. Cry (single edit) (3:57) 05. Love Bombs (B-Side of Cry) (3:58) 06. Snack Attack (remix) (6:55) 07. Wet Rubber Soup (Single B side edit) (3:29) 08. Golden Boy (Single remix) (5:51) 09. Light Me Up (Single B side) (4:30) 10. Golden Boy (12 mix) (4:59) Total Time: (69:51) * Incorporating: Business is Business, How Dare You, Neanderthal Man, This Sporting Life, One Night in Paris, The Dean and I, Dynamic Tension, Umbopo) Producer: Kevin Godley & Lol Creme and Trevor Horn Lacquer Cut at PRS Hannover |
Skupina: Kevin Godley - Composer, Arranger, Producer, Performer Lol Creme - Composer, Arranger, Producer, Performer Hosté: Guy Barker - Trumpet (05) |
Birds Of Prey Vyšlo 5. dubna 1983, Polydor, POLD 5070 (UK) CD 2010, Polydor, UICY-94543 (Japan) +5 bonus tracks Seznam skladeb: 01. My Body The Car (2:25) 02. Worm And The Rattlesnake (3:25) 03. Cats Eyes (3:44) 04. Samson (5:30) 05. Save A Mountain For Me (3:35) 06. Madame Guillotine (5:04) 07. Woodwork (4:39) 08. Twisted Nerve (4:03) 09. Out In The Cold (4:50) Total Time: (37:15) Bonus tracks on 2010 CD release: 10. Welcome To Breakfast Television (2:34) 11. Samson (dance mix) (5:55) 12. Golden Boy (3:52) 13. Samson (UK 7" Promo Single Edit) 14. Golden Boy (Long Version) Recorded at Lymehouse Studio (Leatherhead) Producer: Kevin Godley & Lol Creme Engineer: Lol Creme Remix: Nigel Gray Design, Photography: Geoff Halpin |
Skupina: Kevin Godley - Composer, Arranger, Performer Lol Creme - Composer, Arranger, Performer Hosté: Bimbo Acock - Saxophone |
Ismism Vyšlo říjen 1981, Polydor, POLD 5043 (UK) LP 1982, Mirage, WTG 19341 (US) retitled "Snack Attack" +new cover art CD 2010, Polydor, UICY-94542 (Japan) +3 bonus tracks Seznam skladeb: 01. Snack Attack (7:14) 02. Under Your Thumb (4:44) 03. Joey's Camel (5:27) 04. The Problem (4:06) 05. Ready For Ralph (2:20) 06. Wedding Bells (3:25) 07. Lonnie (4:48) 08. Sale Of The Century (4:23) 09. The Party (8:06) Total Time (44:33) Bonus tracks on 2010 CD release: 10. Power Behind The Thrown (3:41) 11. Babies (4:43) 12. Snack Attack (Extended Version) (6:48) Recorded on April–May 1980 at Lymehouse Studio (Leatherhead) Producer: Kevin Godley & Lol Creme Engineer: Lol Creme Remix: Nigel Grey Artwork: Ben Kelly Sleeve [Design And Packaging]: Ben Kelly |
Skupina: Kevin Godley - Vocals, Drums, Percussion Lol Creme - Vocals, Bass, Xylophone, Vibes, Gizmo, Bass pedals, Electric & Acoustic Guitars, Piano, Percussion, Harmonica, Moog, Electric Piano Hosté: Paul McCartney - Backing Vocals (08) Rico Rodriguez - Trumpet & Tuba (01) Phil Manzanera - Electric & Acoustic Guitars (02,05,06) |
Freeze Frame Vyšlo listopad 1979, Polydor, PD-1-6257 (US) CD 1987, Polydor, 831 555-2 (US) CD 2010, Polydor, UICY-94541 (Japan) +4 bonus tracks Seznam skladeb: 01. An Englishman In New York (5:33) 02. Random Brainwave (2:37) 03. I Pity Inanimate Objects (5:21) 04. Freeze Frame (4:45) 05. Clues (5:22) 06. Brazilia (Wish You Were Here) (6:06) 07. Mugshots (3:53) 08. Get Well Soon (4:35) Total Time: (38:26) Bonus tracks on 2010 reissue: 09. Silent Running (4:00) 10. Wide Boy (3:31) 11. Submarine (4:01) 12. Marciano (3:25) Producer: Kevin Godley & Lol Creme Artwork: Hipgnosis |
Skupina: Kevin Godley - vocals, drums, xylophone, roto-toms, percussion, congas, triangle, clavinet, high-hat, tonal percussion, snare drum, bongos Lol Creme - vocals, piano, Rhodes, Kramer & acoustic basses, Gizmo, Farfisa organ, 12-string acoustic & other guitars, clavinet, drums Hosté: Andy Mackay - baritone (07), tenor (06,07), soprano (07) & alto saxes (06,07) Jonathan Handelsman - alto & soprano saxes (04) Paul Gambaccini - Bad Samaritan voices (01) |
L Vyšlo srpen 1978, Mercury, 9109 611 (UK) CD 2010, Mercury, UICY-94540 (Japan) remastered: Hitoshi Takiguchi Seznam skladeb: 01. The Sporting Life (7:29) 02. Sandwiches Of You (3:19) 03. Art School Canteen (3:04) 04. Group Life (4:15) 05. Punchbag (4:46) 06. Foreign Accents (4:39) 07. Hit Factory / Business Is Business (7:10) Total Time: (34:42) Recorded on March–June 1978 at Surrey Sound Studios Producer: Kevin Godley & Lol Creme Engineer: Chris Gray, Nigel Gray Mastered: Melvyn Abrahams Art Direction: Alan Schmidt Artwork: Hothouse Photography [Original]: Sally Fear |
Skupina: Kevin Godley - Composer, Arranger, Performer (including the Gizmo) Lol Creme - Composer, Arranger, Performer (including the Gizmo) Hosté: Sarah Vaughan - Vocals (13) Mel Collins - Saxophone (11) Andy Peebles - Performer Peter Cook - Dialogues Writing & Performing Judy Huxtable - Performer Peter Wheelers - Performer |
Consequences 3LP, vyšlo 17. října 1977, Mercury, CONS 017 (UK) 2CD 1991, Mercury, 848 565-2 (Germany) 2CD 2000, One Way Records, OW 543634 (US) Seznam skladeb: Part One 01. Seascape (2:51) 02. Wind (3:54) 03. Fireworks (1:00) 04. Stampede (6:14) 05. Burial Scene (3:07) 06. Sleeping Earth (6:42) 07. Honolulu Lulu (0:56) 08. The Flood (10:19) Part Two 09. Five O'Clock In The Morning (3:53) 10. Dialogue (4:05) 11. When Things Go Wrong (3:42) 12. Dialogue (6:40) 13. Lost Weekend (4:50) 14. Dialogue (6:25) 15. Rosie (3:07) 16. Dialogue (1:06) 17. Office Chase (2:34) 18. Dialogue (4:17) Part Three 19. Cool, Cool, Cool (2:53) 20. Dialogue (0:07) 21. Cool, Cool, Cool (reprise) (0:30) 22. Dialogue (0:47) 23. Sailor (2:10) 24. Dialogue (5:10) 25. Mobilization (1:45) 26. Dialogue (2:12) 27. Please, Please, Please (1:57) 28. Dialogue (5:49) 29. Blint's Tune (Movements 1-17) (14:17) Total Time: (113:19) Recorded at Strawberry Studios, Stockport, England Producer: Kevin Godley & Lol Creme Mixed, Engineer: Martin Lawrence Lacquer Cut: Melvyn Abrahams (Melys) Mastered: Melvyn Abrahams Artwork: Lew Long (photo) Layout, Typography: Jack Wood Photography: Lew Long |
Webová stránka věnovaná albu vysvětluje, že hlavní děj hry se odehrává v kanceláři stále opilejšího
právního zástupce pana Haiga; vyjednává rozvod mezi Walterem Stapletonem a jeho francouzskou manželkou
Lulu, kterou zastupuje pan Pepperman. Neustále je přerušuje pan Blint, excentrický skladatel, který
žije dole; když byla budova přestavěna, byl jediným nájemcem, který odmítl prodat a v podlaze pana
Haiga zůstala díra, což je technicky Blintovo podkroví; právě touto dírou je Blint oslovuje; Blint
je však také slyšet, jak vchází a opouští kancelář výtahem.
Účastníci sporu si neuvědomují, že působí větší síly; svět ohrožuje meteorologická katastrofa. Počasí
je možná používáno jako zbraň v globální válce a nakonec jim dojde, že je může zachránit pouze pan
Blint se svými tajemnými znalostmi pyramid, hudby a čísla 17. |
Skupina: Kevin Godley - Composer, Arranger, Performer (including the Gizmo) Lol Creme - Composer, Arranger, Performer (including the Gizmo) Hosté: |
Frabjous Days: The Secret World of Godley & Creme 1967-1969 Vyšlo 10. června 2022, Grapefruit Records, CRSEG110 (UK) Seznam skladeb: Unreleased LP 01. I'm Beside Myself (album version) (3:09) 02. Chaplin House (3:24) 03. Cowboys And Indians (3:23) 04. It's The Best Seaside In The World (2:47) 05. Fly Away (Frabjoy & Runcible Spoon LP version) (2:58) 06. Take Me Back (5:52) 07. Today (3:58) Total Time: (25:31) The Marmalade Sessions 1969 08. Hot Sun (2:30)* 09. Virgin Soldiers (3:28)* 10. The Late Mr. Late (Graham Gouldman) (2:34) 11. To Fly Away (Marmalade sampler LP version) (2:48) 12. I'm Beside Myself (SP version) (2:53) 13. Animal Song (2:22) Total Time: (16:35) Bonus tracks (recorded 1967-1969) 14. Seeing Things Green (2:26) 15. Easy Life (3:08) 16. One And One Make Love (3:06)* 17. Over And Above My Head (2:52)* 18. Hello Blinkers (2:21) 19. Goodnight Blinkers (1:58) Total Time: (15:51) Sum Total Time: (57:48) * previously unreleased Recorded on June - September 1969; January 1968 – late 1969 (bonus tracks) Project Manager: David Wells, John Reed Producer: Tony Meehan Mastered: Simon Murphy at Another Planet Music Design, Artwork: Andy Morten Compiled, Liner Notes [Annotated]: David Wells (2) 01-07: Unreleased Frabjoy and Runcible Spoon album, recorded circa September 1969 08-09: Unreleased acetate of Graham Gouldman songs performed by Godley and Creme, recorded circa July 1969 10-11: From label sampler "Marmalade - 100% Proof", Marmalade 643 314, June 1969 12-13: Frabjoy And Runcible Spoon single, Marmalade 598019, September 1969 14-15: The Yellow Bellow Room Boom single, CBS 3205, January 1968 16-17: Unreleased acetate, recorded cerca July 1968 18-19: Promo vinyl pressing for Blinkers nightclub IC 1215 cerca late 1969 |
Sestava: |
The Very Best Of 10CC And Godley & Creme Kompilace, květen 1991, Mercury/Phonogram, 845 407-2 Seznam skladeb: 01. 10cc - The Wall Street Shuffle (3:53) 02. 10cc - I'm Not In Love (6:02) 03. 10cc - Art For Art's Sake (4:21) 04. 10cc - Dreadlock Holiday (4:31) 05. 10cc - People In Love (3:47) 06. 10cc - Donna (2:58) 07. 10cc - Life Is A Minestrone (E.Stewart, L.Creme) (4:30) 08. 10cc - I'm Mandy, Fly Me (E.Stewart, G.Gouldman, L.Creme) (5:20) 09. Godley & Creme - An Englishman In New York (Producer – Godley & Creme) (5:53) 10. 10cc - Food For Thought (3:29) 11. 10cc - Rubber Bullets (K.Godley/L.Creme, G.Gouldman) (4:43) 12. 10cc - Good Morning Judge (2:55) 13. 10cc - Feel The Love (5:06) 14. 10cc - Memories (4:27) 15. 10cc - The Things We Do For Love (3:23) 16. 10cc - Don't Turn Me Away (E.Stewart) (5:00) 17. Godley & Creme - Cry (Producer: Godley & Creme, Trevor Horn) (3:56) 18. 10cc - Silly Love (E.Stewart, L.Creme) (3:15) Total Time: (77:29) |
Sestava: |
Changing Faces - The Very Best of 10cc and Godley & Creme Kompilace, vyšlo srpen 1987, Polydor, PRO TV TGCLP 1 (UK) Seznam skladeb: 01. 10cc - Dreadlock Holiday (Stewart, Gouldman) 1978 (5:03) 02. 10cc - The Wall Street Shuffle (Stewart, Gouldman) 1974 (3:54) 03. Godley & Creme - Under Your Thumb (Godley, Creme) 1981 (3:40) 04. 10cc - Life Is A Minestrone (Creme, Stewart) 1975 (4:30) 05. Godley & Creme - An Englishman In New York (Godley, Creme) 1979 (5:55) 06. 10cc - Art For Art's Sake (Stewart, Gouldman) 1975 (4:22) 07. 10cc - Donna (Godley, Creme) 1972 (3:00) 08. Godley & Creme - Snack Attack (Remix) 1987 (Original Version 1981) (3:56) 09. Godley & Creme - Cry (Godley, Creme) 1985 (3:59) 10. 10cc - The Things We Do For Love (Stewart, Gouldman) 1976 (3:24) 11. Godley & Creme - Wedding Bells (Godley, Creme) 1981 (3:21) 12. 10cc - I'm Mandy, Fly Me (Stewart, Gouldman, Godley) 1976 (5:22) 13. 10cc - Good Morning Judge (Stewart, Gouldman) 1977 (2:56) 14. 10cc - Rubber Bullets (Godley, Creme) 1973 (4:44) 15. Godley & Creme - Save A Mountain For Me (Godley, Creme) 1982 (3:36) 16. 10cc - I'm Not in Love (Stewart, Gouldman) 1975 (6:01) Total Time: (67:43) Producer: 10cc, Trevor Horn Designed At Graphyk |
"Changing Faces - The Very Best of 10cc and Godley & Creme" byla první kompilace, která přinesla všechny hity
od 10cc a Godley & Creme. Na albu se objevilo šestnáct skladeb, včetně remixované verze "Snack Attack" od Godley
& Creme, která se původně objevila na jejich albu "Ismism" v roce 1981. Skladba byla vydána také jako singl s
úpravou "Wet Rubber Soup" z "The History Mix Volume 1" na straně B. Singl se ale nepovedl. Album bylo ve Velké Británii
velmi úspěšné a dosáhlo čísla #4 a získalo platinové ocenění - prodalo se více než 300 000 výtisků a bylo katalyzátorem
průzkumu trhu společnosti Polydor, aby zjistila, zda by veřejnost přijala nové album z kapely. |
Skupina: Kevin Godley - Composer, Arranger, Performer (including the Gizmo) Lol Creme - Composer, Arranger, Performer (including the Gizmo) Hosté: |
Music From Consequences LP, vyšlo 1979, Mercury, RJ-7394 (Japan) Seznam skladeb: 01. Five O'Clock In The Morning (3:56) 02. When Things Go Wrong (3:47) 03. Lost Weekend (4:48) 04. Cool, Cool, Cool (2:53) 05. Sailor (2:05) 06. Rosie (3:06) 07. Sleeping Earth (6:36) 08. Honolulu Lulu (3:20) 09. The Flood (6:45) 10. Burial Scene (2:28) Total Time: (53:34) Producer: Kevin Godley & Lol Creme |
10cc na vrcholu své slávy 1976 (zleva): Graham Gouldman, Eric Stewart, Lol Creme, Kevin Godley Kapela 10cc - Graham Gouldman, Eric Stewart, Kevin Godley, Lol Creme Lol Creme, Kevin Godley, Peter Cook |
Oficiální stránky: https://www.kevin-godley.com/ https://jazzrocksoul.com/artists/godley-creme/ https://www.facebook.com/p/Kevin-Godley-100067998105478/ https://theartofnoiseonline.com/Lol-Creme.php |
|
mbrezny@centrum.cz© ...a vzkaz autorovi!© |