PALLAS
     
  

Zpět

Pallas jsou progresivní rocková kapela pocházející z Velké Británie. Byli jednou z kapel v čele toho, co bylo nazváno neo-progressive během druhé vlny oživení progresivního rocku počátkem 80. let. (do které bývají řazeny kapely Marillion, IQ, Twelfth Night, Pendragon, Quasar a Solstice. Pallas vznikli dne 27. října 1974 ve skotském Aberdeenu, když absolvovali první společnou zkoušku. Původně se pojmenovali Rainbow. O týden později na jejich prvním vystoupení v Keith se sešli v sestavě George Gibson (lead vocals, alectric mandolin, violin), Dave Taylor (lead guitar, vocals), Graeme Murray (bass, vocals), Mike Stobbie (keyboards) a Colin Rae (drums). Tato krátce trvající koncertní sestava se brzy změnila příchodem Ali Milneho (drums), Brian Wood se postavil za mikrofon a Dave Holt zastal post kytaristy. Nedlouho poté ale zaujal místo bubeníka Derek Forman a Craig Anderson se ujal nově role zpěváka počátkem roku 1977. Teprve poté, co kytarista Deep Purple Ritchie Blackmore založil vlastní kapelu stejného jména, změnili si název na Pallas podle jména řecké bohyně války, moudrosti (... a vyšívání !!!) Pallas Atheny, známé také pod jmény Athena nebo Minerva. Sestava kapely se ustálila ve složení Craig Anderson (lead vocals, tambourine), Dave Holt (guitars, synthesized guitars, vocals), Graeme Murray (bass, Bass/12 string twin-neck, vocals), Derek Forman (drums, percussion, tubular bells), Mike Stobbie (Hammond organ, ARP, Odyssey, Crumar Multiman) a Colin Rae (drums). V této době se stali jejich roadiees Mike Bentley a Graeme Hunter, kteří s nimi vytrvali až dodnes.

V této sestavě doprovázeli mnoho kapel při jejích koncertech na Aberdeen University včetně Thin Lizzy, The Damned, Slik, Kevin Coyne nebo zpěváka Shakin Stevense kromě jiných. Kapela také v té době již skládala své vlastní kousky ve stylu Yes, Genesis, kteří již v té době stali na vrcholu slávy. Mnoho místních obyvatel se domnívalo, že tito chlapi jsou pravděpodobní na počátku podobného úspěchu. A to vše se odehrávalo v době rozvoje punkového hnutí v roce 1977, který mnohé nadějné kapely nepřežily, což vedlo pravdědobně vedlo k tomu, že z kapel jako Yes a Genesis se staly "mega dolarovými dinosaury" a jejich mladí nástupci byli odsouzeni přejít do podzemí. Pallas ale nebyli zničeni fenoménem The Sex Pistols, ale vstoupil do mírně pochybné fáze jejich vývoje změnou ve stylu, který byl nazván "Symfonic Punk". Byla to fúze hudebních schopností a standardů "old wave" s tempem a agresí "new wave".

Vrchol tohoto období nastal 16. prosince 1977, když skupina nahrála první vinylovou nahrávku se jménem Pallas. EP "Pallas" bylo natočeno v Craighall Studios v Edinburghu a obsahovalo skladby "Reds Under The Beds", "Wilmot", "Thought Police" a "C.U.UK". Je to skutečná sběratelská lahůdka, neboť se jí prodalo jen 700 výlisků a stalo se tak jedinou připomínkou rané fázi vývoje kapely. EP vyšlo v únoru 1978. Během příštích několika měsíců chlapci koncertovali po Skotsku, což způsobilo zděšení mezi některými univerzitními sociálními sekretáři pro jejich "neo-nazí" vzhled. Ačkoli některé aspekty tohoto období mohou být v rozporu s nynějším zařazením kapely, pravděpodobně to ale vedlo k tomu, že od této fáze se kapela Pallas neustále hudebně rozvíjela.

Nejzásadnější změny při tvorbě zvuku Pallas nastaly změnami v sestavě, které se odehrály v letech 1978 a 1979. Omezené dovednosti kytaristy Dave Holta vedly k hledání nového nového kytaristy. Mezi těmi, kteří se přihlásili, patřil i Niall Mathewson, jehož vlastní skupina Pryer se nedávno rozpadla. V červnu 1978 odehrál Niall svůj první koncert s Pallas pouze s minimem zkoušek. Tohle bylo přesně to, co Euan a Ronnie očekávali. Niall se připojil ke kapele a naznačil změnu jejich hudebního směru směrem k mnohem více kytarově orientované odnoži "Symphonic Rock", image skladby "Thought Police" byla tak definitivně pohřbena. Zajímavavostí je, že v této době Pallas kombinovali vlastní skladby s covery jako "Burn", "Smoke On The Water", "Won't Get Fooled Again" a "Squonk".

Vzhledem ke stále se zhoršujícím se vztahům uvnitř kapely, je zpěvák Craig Anderson opustil, ve skutečnosti se nezúčastnil koncertu. Craig začal objevovat divadelní a dramatická představení, ale kapela toužila po skládání nových skladeb. Místní skupina Balrog byla proslavena díky jejich vokalistovi jménem Euan Lowson, který pocházel z Dumbartonu. Byl jim představen a během jednoho týdne odehrál své první vystoupení s Pallas v Cuinzie Neuk v Kinghornu, Fife, v říjnu 1978. Jeho zkouška se skládala z provedení skladeb "Bohemian Rhapsody" a "Child in Time". Později se ukázalo, že ještě předtím, než se k nim připojil Craig, byl už vyzkoušen samotným Graemeem.

Kapela tak měla nové složení Euan Lowson - sólový zpěv, Niall Mathewson - kytary, Graeme Murray - baskytara, baskytara / 12 strunové dvojče, vokály, basové pedály, Derek Forman - bubny, perkuse, tubular bells a Mike Stobbie - Hammon vyrhany, ARP, Odyssey, Crumar Multiman. V následujícím roce se Pallas usídlili ve Skotsku, kde přijali druhý domov v legendárním Dial Inn v Glasgowě, kde se jejich slavné provedení "Super's Ready" stalo rostoucím mlýnským kamenem uvázaným kolem jejich krku! V této době rostoucí popularity a potenciálu kapely ale jejich zakládající člen a klávesista Mike Stobbie odešel, aby se v září 1979 připojil k jiné místní kapele.

Dobří hráči na klávesové nástroje se těžko hledali a zbývající čtyři členové mezitím skládali nový materiál jako "Five To Four", "Guess Who", "When The World Stood Still" a "Procession", dokud při náhodném rozhovoru s Derekem nepřijal Ronnie Brown místo klávesisty, když byl rekrutován z lokální funk / soulové kapely! Jako obvykle Ron jen s minimem zkoušek již hrál s kapelou v soutěži Aberdeen Musicians Union v prosinci 1979. První stabilní sestava se tak sešla ke konci roku 1979 a tvořili ji Ronnie Brown (klávesy), Euan Lowson (zpěv), Niall Mathewson (kytary), Derek Forman (bicí) a Greame Murray (basa). Ronnie se k Pallas přidal jako poslední a jeho příchod znamenal na dlouhou dobu poslední změnu ve složení skupiny. Cesta k úspěchu a k vydání prvního alba však byla ještě dlouhá a složitá a představovala opravdovou zkouškou soudržnosti a síly celého kolektivu. Je to pocta stability a síly kapely Pallas, která přečkala obtížné časy až do července 1983, kdy podepsala smlouvu s EMI.

S koncem osmdesátých let Pallas umocňovali svůj rostoucí úspěch ve Skotsku. Počátek roku 1980 strávili skládáním a přepracováváním hudebního materiálu s Ronniem. Na turné "Radio Silence" ve Skotsku v únoru a březnu 1980 představili již skladby "Five To Four", "Flashpoint", "Radio Silence", "Queen Of The Deep", "Playground" a "The Interview", společně s covery "The Knife/Los Endos" a "Echoes". Během letních měsíců směla kapela využívat starou kostelní síň, která jim umožnila cvičit, kdykoli to bylo možné. Tehdy byl stvořen soudržný styl Pallas při skládání písní "Crown Of Thorns" a "The Ripper" s jejich velmi kontroverzním tématem a "Heart Attack" v poměrně rychlém sledu.

Pallas se začali řadit do okruhu progresivních klubů od samotného prvopočátku oživování plnohodnotného progresivního rocku, který v té době byl extrémně nemoderní kvůli ohromujícímu vlivu popu a nové vlny. Nakonec si zajistil úspěšně působení jako jedna z headlinových kapel v londýnském klubu Marquee, což byla pravá líheň pro neo-progresivní oživení. Vrcholem jejich setu v té době, a také vrcholným číslem jejich počátečních vystoupení v Marquee byla skladba s názvem "The Ripper" (Rozparovač), kvůli které jim v Marquee hrozil i zákaz hraní, dokud ji nepřestali hrát. Patnácti minutový epos o zneužívání dětí, šílenství, znásilnění a vraždě, při vyvrcholení skladby "The Ripper" vystupoval zpěvák Euan Lowson oblečený zpola jako starý člověk, napůl jako žena a předváděl mrazivé znásilnění přímo na jevišti. Případ "yorkshirského rozparovače" (Yorkshire Ripper) byl ještě v době čerstvou novinkou.

Když se EMI podařilo podchytit úspěch tehdy nově objevených Marillion, rozhodl se label podepsat smlouvu také s další podobně zaměřenou kapelou, a to velice nadějnými Pallas. V té době kapela již neúnavně koncertovala a získala výborné ohlasy v magazínech Sounds a Kerrang. Vyzbrojeni novými písněmi a nejlepšími skladbami z turné "Radio Silence", Pallas chtěli zúročit své odhodláni a pevně prokázat, že existuje trh pro jejich takzvaný "progresivní rock". V listopadu 1980 hráli v Glasgow Apollo v soutěži Battle of the Band. V návaznosti na úspěch nového materiálu si chlapci zajistili své vlastní financování, aby mohli nahrát živé kazetové album s názvem "Arrive Alive" v Bungalow Bar v Paisley. Nahrávka byla pořízena na špičkovém zařízení Radio Clyde Mobile. Původně bylo vylisováno a vydáno v červnu 1981 celkem 1000 kazet, ale další dvě edice byly vydány jen o několik měsíců později. Druhá a třetí edice obsahovala další skladbu v podobě dema "Paris Burning". Tato originální nahrávka "Granite Wax" s "Paris's Burning"patří mezi nejvzácnější nahrávky Pallas.

Dalším krokem kapely bylo zvýšit si popularitu směrem na jih. V únoru 1982 byl osloven publicista Keith Goodwin a jméno Pallas se začalo objevovat pravidelně ve sloupcích magazínů Sounds a Kerrang. Keith přesvědčil kapelu, aby vydala svůj první singl na svém vlastním labelu Granite Wax v dubnu 1982. Zmatečně nazvaná "Arrive Alive" byla skladba původně zaznamenána v rámci série demonahrávek v listopadu 1981 v glasgowských Ca Va studiích.

Když navštívili mnoho nahrávacích společností s kazetovým albem koncem léta, bylo zřejmé, že epický styl alba by potřeboval kratší skladby, které by byly ceněny, kdyby se nahrávací společnosti začaly více zajímat o kapelu. Za tímto účelem bylo několik hektických dní věnováno zkoumání možností singlového typu. Výsledek byl zaznamenán v listopadu a dvoudenní setkání se ukázalo jako velmi cenné. Čtyři skladby, které se nakonec objevily byly "Arrive Alive", "Paris Burns", "Stranger On The Edge Of Time" a "Live" od "The Hammer Falls". Skupina se záměrně snažila ukázat svoji rozmanitost psaním heavy metalových, pop-rockových nebo "electronických" skladeb. "The Hammer Falls" nebylo určeno k vydání nebo pro demo účely. Byla zaznamenána pro původně určenou hudební relaci Rádia Clyde. Prvotní mix "Arrive Alive" byl pro účely singlu vylepšen. Na straně B pak byla skladba "Stranger On The Edge Of Time" jako experimentální elektronické dílko. Demo "Paris Burning" našlo svou cestu na některé výlisky kazetového alba. Bohužel pouze "The Hammer Falls" si našla cestu později na vinyl, aniž by byla přehraná a nově namixovaná.

Po spojení s Keithem Goodwinem uspořádali Pallas své první anglické koncerty v únoru 1982, včetně vystoupení v Leicester Electric Theatre před diváky čtyř "nových romantiků" kvůli účtování! V té době Marillion poměrně nedávno vydali své první kazetové album a skotské spojení na jejich zpěváka Fishe přilákalo Mike B, aby je kontaktoval, proto je skupina podporovala v klubu Starlight při jejich prvním koncertu v Londýně a několika dalších. Na oplátku zase pomohl organizovat první skotské turné Marillion v dubnu a květnu.

Těsně po těchto koncertech se "Vic", jejich věrný tour-bus, zřítil na zeď na Sunderland Mayfair, když byl nový motor kontrolován mechanikem, zničil otevírací mechanismus a byli zavřeni uvnitř po celou noc! Všechno, co bylo v autobusu poškozeno, bylo nyní chybějící přední sklo a cestující museli přes noc cestovat do Glasgowského Diall Innu k prvnímu celonárodnímu rozhovoru pro časopis Sounds ve vichřici!

O šest měsíců později bourali na ulici ve stejný den, kdy skupina hrála první z mnoha koncertů v prestižním klubu Marquee v Soho v Londýně dne 22. září 1982. Tyto pravidelné 1000 mílové výlety znamenaly přechod od skotských nadějí k národnímu postavení, i když pouze na spodní straně žebříčku. Od té doby skupina získala četné recenze a stále se zvyšoval zájem od hromady nahrávacích společností prostřednictvm A & R manažerů. Na 2. a 3. koncertu v Marquee se dal seznam hostů číst jako přehled A & R. Bohužel jejich nejdůležitější koncert té doby trpěl technickými problémy s PA systémem, a ačkoli skupina obdržela vrácení peněz, nemohlo to vyvrátit špatný obrázek poskytnutý nahrávacím společnostem. Nicméně manažer Harry Maloney o ně projevil zájem a podepsal s nimi smlouvu na konci roku.

Počátkem roku 1983 byla poptávka po materiálu od Pallas taková, že první deskou, která skupině u EMI vyšla, bylo EP "Arrive Alive", kterou ještě nahráli ve Skotsku již v roce 1981 a kapela si již dříve vydala nezávisle vlastním nákladem. Nyní vyšla ve zkrácené podobě na vinylu a obsahovalo skladby, které byly favority živých vystoupení. Z nevysvětlených důvodů byl ale namísto schváleného prvního mixu zařazen horší první mix skladby Arrive Alive. Přesto se alba prodalo úctyhodné množství 10 000 kopií a po mnoho měsíců okupovalo žebříčky "Heavy Metal". Některé skladby byly zařazeny i na kompilační album od Heavy Metal Records pod ¨ názvem "Heavy Metal Heroes 2".

První opravdová studiová deska "The Sentinel" vyšla v roce 1984 a produkoval ji již tehdy věhlasný Eddie Offord (známý ze spolupráce s Yes, ELP). Záměrem bylo, aby "The Sentinel" bylo nahranou verzí skladby "Atlantis Suite", což byl epický vrchol všech živých vystoupení kapely v té době. Jde o koncepční album postavené na futuristické verzi příběhu o ztracené Atlantidě, když srovnává její osud se světem v období studené války a během horečného zbrojení. Pallas na něm znějí o dost rockověji, než jejich neoprogresivní současníci a album se stalo hitem jak mezi fanoušky, tak v tisku. Jejich první studiové album "The Sentinel", které nahráli v sestavě Ronnie Brown (klávesy), Euan Lowson (zpěv), Niall Mathewson (kytara), Derek Forman (bicí, perkuse) a Graeme Murray (basová kytara a zpěv) v roce 1984, patří k základním kamenům znovuzrozeného progresivního rocku, svádějícího počátkem osmdesátých let pomyslný souboj s tehdejší novou vlnou. Vše se pro Pallas vyvíjelo dobře, ale počáteční zájem EMI o kapelu klesal, stejně jako Offordovo nadšení pro řádnou produkci alba. Za účelem zvýšení komerčního potenciálu skupiny se jejich hlavní label podepsal na změně změně v setlistu skladeb, přidáním dalších komerčních skladeb a bylo odstraněno mnoho původního materiálu z "Atlantis Suite". V důsledku všech těchto faktorů, když "The Sentinel" vyšlo v roce 1984, bylo to považováno za velmi kompromisní záležitost ze strany všech zúčastněných, a to i navzdory tomu, že přebal desky byl v tomto žánru považován za jeden z nejkrásnějších a jehož autorem byl ilustrátor Patrick Woodroffe. Odstraněné části "Atlantis Suite" pak byly vydány jako B-strany singlů v době vydání alba. Teprve v roce 2004 remasterovaná verze alba vyšla s konečně neporušenou "Atlantis Suite", jak to kapela původně zamýšlela.


Na podporu desky kapela podnikla relativně úspěšné turné po Spojeném království. I když některá náročnější vystoupení ve Velké Británii (za použití konceptu "The Sentinelu" jako téma) představily spoustu rekvizit pomocí speciálních efektů týmu ze seriálu Doctor Who, nepodařilo se kapele získat potřebný zájem. Postupně se však začaly objevovat problémy uvnitř skupiny samotné. V době, kdy kapela byla připravena začít nahrávat své druhé album pro EMI, jejich zpěvák Lowson se díky těmto problémům v létě 1985 rozhodl opustit kapelu, a nakonec i hudební průmysl vůbec. Kapela v té době navíc cítila, že již s tímto zpěvákem dosáhla všeho, čeho mohla. Aby se mohli posunout výše, potřebovali někoho nového. Jak bylo v tehdejší době oblibou, nevyhnutelně následoval inzerát v hlavním hudebním periodiku Melody Makeru a po mnoha konkurzech byla nalezena náhrada v osobě Alana Reeda. V souvislosti s Lowsonovým odchodem kapela nahrála EP "Knightmoves" již s novým zpěvákem Alanem Reedem, bývalým zpěvákem a frontmanem Abel Ganz. Nejdůležitější skladbou na EP byla epická "Sanctuary". Brzy po vydání EP se také objevily na SP dvě bonusové skladby nahrané jako demo. Nahrávky byly přijaty neskutečně dobře a prokázalo se, že změna v sestavě se byl ten správný krok, který hudbě Pallas dodal vyspělejší vyznění. Kapela následně pokračovala v nahrávání svého druhého alba pro EMI. Následníkem "Knightmoves" se stala druhá dlouhohrající studiová deska skupiny "The Wedge", která se v obchodech objevila ke konci roku 1986. Jednalo se již o mnohem vyšperkovanější záležitost a pokrok ve všech směrech, přestože zněla poněkud komerčněji než "The Sentinel". Nescházelo ani následující turné na podporu alba.

Konec osmdesátých let však pro Pallas znamenal začátek období "promarněných let". Příslib třetího alba visel ve vzduchu, ale k jeho realizaci nedošlo po celých třináct let. Mnozí se domnívali, že se kapela rozpadla, nicméně několik živých vystoupení a fanklubová nahrávka demoverzí nazvaná "Sketches" nebo zařazení přapracované verze "The Sentinel" na CD s bonusovými skladbami zpátky do katalogu ukázalo, že skupina je stále naživu. To stačilo k tomu, aby se oživila aktivita v kapele, a rovněž viděli, že internet se stal důležitou součástí jejich kariéry.

Nový materiál se objevil na dvou výběrových CD vydaných holandským labelem SI Music a na tributovém albu k poctě Geoffa Manna z kapely Twelth Night. Tento občasný záchvěv aktivity dával tušit, že se kapela snaží pokračovat, závazky jednotlivých členů a vzdálenosti mezi jejich domovy však způsobily, že se jen velice špatně scházeli na zkoušky a ke skládání nového materiálu. Navíc bubeník Derek Forman opustil kapelu v roce 1998 ještě před nahráváním nového alba. Nahradil jej Colin Fraser. Pallas vytrvali v pauze několik let, až v roce 1999 vydali comebackové album "Beat the Drum", které představilo tvrdší zvuk vracející se ke kořenům klasické rockové kapely, která si stále ještě udržela progresivní zvuk se záblesky eposu ve skladbách jako například "Fragmenty The Sun". Toto album signalizovalo návrat Pallas, a to ve skvělé formě. Cílem skupiny bylo nahrát desku, která by byla důstojným pokračovatelem prvních dvou studiových počinů, zároveň však chtěli stvořit nový "zvuk Pallas 90. let", čehož dosáhli využitím pokročilých technologií. I když už kapela byla doplňkovou činností pro své členy, přesto se podařilo realizovat pravidelnou studiovou práci a příležitostné krátké turné po Evropě a Severní Americe.

O dva roky později v roce 2001 následovalo další album "The Cross & The Crucible", které představuje návrat k progresivním kořenům ve formě devíti bombastických a imaginativních skladeb. "The Cross & The Crucible" představuje volné koncepční album, které je přehlídkou historického napětí mezi náboženstvím a vědou. Album bylo inspirováno člověkem a jeho schopností dosáhnout úžasných, překrásných věcí a zároveň vytvořit i nepředstavitelné zlo.

Podobně jako řada jiných kapel neo-prog scény od roku 1980, zejména IQ, kapela i nadále pokračovala ve svých hudebních zájmech. Přesto byla podobně jako další kapely do značné míry ignorována hlavními gramofonovými společnostmi a hlavním proudem hudebního tisku. S podporou německého nezávislého progresivně zaměřeného labelu InsideOut Music kapela pokračovala v nahrávání a koncertování v pravidelných živých vystoupeních, a to zejména v severní Evropě. V posledních letech se rovněž objevila řada dodatečných nahrávek, jako jsou dvě série "Radio Clyde River Sessions", což jsou živé 2CD kolekce, několik oficiálních ilegálních nahrávek a také "Mythopoeia", archivní CD-ROM audio a video materiál z historie kapely.

V roce 2003 přibyla do diskografie Pallas další významná položka, a to první živé DVD nazvané "The Blinding Darkness". Je na něm zachyceno vystoupení na De Boerderij, Zoetermeer, Nizozemí, které se odehrálo 7. září 2002.

Následující zbrusu nové album konečně vyšlo na podzim roku 2005 pod názvem "The Dreams of Men". Album bylo inspirováno člověkem a jeho schopností dosáhnout úžasných, překrásných věcí a zároveň tvořit nepředstavitelné zlo. Jako hosté se na něm objevili Paul Anderson na housle a klasický zpěvák Pandy Arthur. Album nazpíval nový zpěvák Paul Mackie. V době nahrávání alba "The Dreams of Men" Alan žil a pracoval až v Londýně pro BBC, kdežto Paul Mackie žil nedaleko působiště kapely. Navíc měl i pro kapelu málo času a kapela si tak musela poradit s hudbou i texty. Navrhli Alanovi, aby přijel na nahrávání alba na několik dnů do Skotska a připojil tak i své nápady. Ale na to byl Alan příliš zaneprázdněn a nemohl přijet spolupracovat, navíc pak kapela zjistila, že se chystá do Jižní Ameriky pracovat na projektu rockové opery se členem Pendragon Clive Nolanem, což členy kapely docela naštvalo. Kapela proto šla do studia a začala pracovat na materiálu bez něj. Některých vokálu se ujal Graeme Murray. Během natáčení ale jednoho dne vstoupil do studia Paul Mackie, protože spoluipracoval s producentem kapely a chtěl si vyzvednout některé mixy, posadil se a začal poslouchat, co právě nahrávali. V té době zrovna pracovali na "Purple Sky" a on si ji vyslechl celou. Během hlasové zkoušky se zeptal, zda by mohl vstoupit do vokální kabiny, pak vešel a začal zpívat. Nakonec se ukázal tak dobrý, že jej požádali, zda by se nestal novým zpěváke, kterého právě hledali. A právě nový zpěvák přinesl do kapely nové oživení a ukončil tak období tápání a frustrace. Na podporu nového alba vyrazila kapela v lednu 2006 na turné.

Dne 28. ledna 2010 zpěvák Alan Reed definitivně opustil kapelu, jejímž členem byl posledních 26 let, a dal se na sólovou dráhu, kde se věnuje více lidové hudbě.

Dne 27. července 2010 skupina oznámila, že podepsala novou nahrávací smlouvu na tři alba s vydavatelstvím Music Theories/Mascot Records. Nové album "XXV" vyšlo 27. ledna 2011. Kapela potvrdila, že album bude tématicky nástupcem jejich alba "The Sentinel" z roku 1984. Graeme Murray o vzniku alba vzpomínal: "Normálně jsme se pokusit se získat trochu téma, které by navazovalo určitým způsobem na "The Cross And The Crucible", jako téma vědy proti náboženství v průběhu věků, které bylo námětem této nahrávky. Asi před třemi lety jsme si sedli spolu a přemýšleli o tom, jaké bude téma pro nové album by mělo být, abychom připoměli dvacáté páté výročí od alba "The Sentinel", když kytarista Niall Mathewson přinesl pár věcí, ukázek předělávek klasické verze původního alba "Atlantis", a probírali je a přemýšleli o tom, že je to už dvacet pět let, takže si představme, kam se posunul svět od konce "The Sentinel" - a to byla inspirace, se kterou jsme pracovali. Pokud jde o hudbu toho, chtěli jsme zachovat jedno nebo dvě rozpoznatelná témata z "The Sentinel", měli jsme ale jen různé nápady hodně vzdálené, přesto dopadla dobře většina z toho, co jsme přinesli, soudržnější album jsme snad nikdy neudělali. Připadá mi to jako správné koncepční album, kde všechno do sebe zapadá dokonale i hudebně."

Pallas zahajovali dne 24. července 2011 Prog Stage na High Voltage Festival v Londýně. Do svého více než půlhodinového setu z velké části zařadili materiál z "XXV" a píseň "Eyes In The Night (Arrive Alive)". Koncert byl naživo zaznamenán.

Dne 30. listopadu 2013 Pallas odehráli plnohodnotné vystoupení v Glasgow. Setlist obsahoval nejen známé písně z posledních alb, ale také představili dvě nové z alba "Wearewhoweare", které měli naplánované k vydání v roce 2014. Na konci sady se objevil i bývalý frontman Euan Lowson na pódiu a odezpíval dvě skladby. Lowson se také podílel na singlové skladbě zahajující představení Comedy of Errors. V květnu 2014 skupina vydala prohlášení v reakci na smrt umělce Patricka Woodroffe, s nímž kapela spolupracovala na obalu pro "The Sentinel". Album "Wearewhoweare" se objevilo na trhu až ke konci roku 15. prosince 2014.

Niall Mathewson se skutečně nepotřebuje představovat fanouškům žánru Neo Prog, protože od konce 70. let byl základem legendární skotské kapely Pallas. Jediným překvapením je, že mu trvalo tolik času, než vydal své vlastní sólové album. A nahrávky "Eclectic Electric Vol 1", které vyšlo koncem roku 2015 je opravdu jeho sólovým albem ve všech významech tohoto slova. Na svém debutovém záznamu si nahrál všechny nástroje sám a ukazuje na něm skutečnou obratnost na klávesy, baskytaru a bicí, stejně jako se to dalo očekávat u kytary. Jediná pomoc, kterou si vypomohl, jsou vokály, kde mu při nahrávání hostovali jeho přátelé Robert Bruce, Melissa Allanm, Gerry Jablonski a Robert Meulman. Mathewsonův charakteristický atmosférický styl je upřednostněn, ačkoliv se pohybuje mimo rámec mateřské kapely, a je tak schopen prozkoumat různé žánry. Lze tam objevit čistý vliv stylu heavy rock/prog, ale také náznaky soft rocku a ambientní hudby

Snad se dočkáme ještě nějakého dalšího překvapení od kapely, které pevně udržuje progresivní rok při životě už hodně dlouho.

Zpět

Členové
Paul Mackie - Vocals (2010-present)
Graeme Murray - Bass (1977-present)
Ronnie Brown - Keyboards (1979-1986, 1993-present)
Colin Fraser - Drums (1998-present)
Niall Mathewson - Guitars (1978-present)

Bývalí členové
Alan Reed - Vocals (1986-2010)
Derek Forman - Drums (1976-1998)
Mike Stobbie - Keyboards (1974-1979, 1987-1998)
Euan Lowson - Vocals (1979-1986)
Craig Anderson - Vocals (1976-1979)
Dave Holt - Guitars, Vocals (1976-1979)
Brian Wood - Vocals (1975-1977)
Ali Milne - Drums (1975-1976)
Dave Taylor - Guitars, Vocals (1974-1976)
Colin Rae - Drums (1974-1975)
George Gibson - Vocals, Electric Mandolin, Violin (1974-1975)

Členové Paul Mackie
(Narozen ***, Aberdeen, Skotsko)
Vocals (2010-present)


Paul se narodil a žije v Aberdeen, Skotsko. Tam také navštěvoval školu Hazlehead Academy, vystudoval také obor Graphic Design a Production na Aberdeen University. Paul vlastní a řídí společnost Paul Mackie Photography Scotland.

being a singer for the Grand Auto Theft games and Love Fist.
Členové Graeme Murray
(Narozen ***, Aberdeen, Skotsko)
Bass (1977-present)


Absolvoval Aberdeen Grammar School a Aberdeen University, kam chodil v letech 1962-1977 s titulem Bachelor of Laws (LL.B.).







Členové Ronnie Brown
(Narozen ***, Aberdeen, Skotsko)
Keyboards (1979-1986, 1993-present)


Ronnie je především skladatel / hudebník, ale mám také spoustu zkušeností s zvukovým designem, plánováním studia, stavbou studia, provozem Pro Tools - a mimo hudební oblast - i v řízení jakosti a elektrotechniky. Ronnie je zakládající a stálý člen kapely Pallas. Navštěvoval školu Kincorth Academy, kterou ukončil v roce 1976. Žije v Aberdeen, Skotsko, a od 6. dubna 1999 je ženatý s Denise Brown.

Jem klasicky vyškolený, když jeho hudební cesta začala tím, že se naučil hrát na klavír již v raném dětství. Ve všech školních letech studoval hudbu, tam také poprvé začal skládat. Od poloviny školní docházky až do dnešního dne hrál na klávesy s kapelami v žánrech od R & B až po rock. Nejdéle pracuje se skotskou progresivní rockovou kapelou Pallas. S Pallas navštívil a nahrával v několika špičkových nahrávacích studiích ve Velké Británii spolu s mnoha předními výrobci a inženýry. Také mnoho koncertoval živě na pódiích různých velikostí a koncertních sálech po celém světě.

Absolvoval oficiální školení společnosti Digidesign, aby získal licenci pro Pro Tools na úrovni operátora (s postproduktivní postprodukcí). V současné době pracuje jako studiový inženýr ve společnosti Phi Post Production, která se nachází na Scottish Highlands.
Členové Colin Fraser
(Narozen ***, Aberdeen, Skotsko)
Drums (1998-present)


Colin pochází z Aberdeen, Skotsko, a je znám jako bubeník kapely Pallas. Je ženatý a žije s rodinou v Insch.

Navštěvoval školu Doric bumpkin School for Dimwits, později studoval na School of Hard Knocks, University of Life. Je zaměstnán ve společnosti Electrical Solutions Worldwide Ltd.
Členové Niall Mathewson
(narozen ***, )
Guitars (1979-present)


Niall je britský kytarista a zpěvák, je zakládajícím členem kapely Pallas a po celou dobu je jejím členem. V roce 2015 vydal svoji první sólovou desku "Eclectic Electric Volume 1". Niall Mathewson je také herec a skladatel, který se podíle na hudbě k filmu "Ghosts Of Darkness" z roku 2017.
Členové
(Narozen 20. února 1964, Surrey, Skotsko)
Vocals (1986-2010)


Alan Reed je zpěvák a hudebník z Glasgow. V současné době žije v Surrey.

Nejznámější je ze svého působení v progressive rockové skupině Pallas. Ale nahrával alba i se skupinami či projekty jako Abel Ganz, prog-supergroup NEO, Caamora, Neo, Parzival's Eye a Strangers on a Train.

Když zrovna nepůsobil na hudební scéně, pracoval jako žurnalista pro BBC News. Tahle práce jej zavedla na mnoho "zajímavých" míst a přivedla k poměrně komplikovaným pojistným nákladům.

V poslední době hodně pracuje na svých sólových nahrávkách.
Členové Euan Lowson
(Narozen ***, Dumbarton, Skotsko)
Vocals (1979-1986)


Euan je zakládající člen kapely Pallas a natočil s nimi jejich první studiovou desku "The Sentinel". Před tím působil v kapele Balrog.

Zpět

Studiové desky
2014 Itiswhatitis
2014 Wearewhoweare
2011 XXV
2005 The Dreams Of Men
2001 The Cross & The Crucible
1999 Beat The Drum
1986 The Wedge
1985 The Knightmoves (EP)
1984 The Sentinel
1978 The Pallas E.P. (EP)

Živé nahrávky:
2012 Live At Lorelei
2011 High Voltage
2008 Moment To Moment
2006 Official Bootleg 27.01.2006
2005 Live From London 1985
2005 The River Sessions 2
2005 The River Sessions 1
2003 The Blinding Darkness
0000 No Sleep 'till Rotherham (live DVD, fanclub)
2000 Live Our Lives
1986 Live In Southampton
1986 Live At The Marquee (video)
1981 Arrive Alive
Kompilace:
2013 Set 2013
2013 The Knight Moves Demos
2013 The Arrive Alive Demos
2013 The Sentinel Rough Mixes
2009 The Sentinel Demos
2005 The Dreams Of Men (spec.)
2002 Mythopoeia
1998 Complimentary Tape 25/04/98 (fanclub MC)
1989 Sketches (tape)
1992 Knightmoves To Wedge

Ostatní nahrávky:
2015 Eclectic Electric Volume 1

Singly:
1986 Throwing Stones At The Wind
1984 Shock Treatment
1984 Eyes In The Night (Arrive Alive)
1984 Eyes In The Night (Arrive Alive) (promo, španěl.)
1983 Paris Is Burning (EP)
1982 Arrive Alive
1978 Pallas EP


Skupina:
Graeme Murray - Bass, 12-string, Taurus pedals
Niall Mathewson - Guitars
Ronnie Brown - Keyboards
Colin Fraser - Drums
Hosté:
Diskografie Itiswhatitis
Vyšlo 2014,

Seznam skladeb:
Instrumental Mixes
01. New Life Prelude (1:14)
02. Shadow Of The Sun (7:37)
03. New Life (4:51)
04. Harvest Moon (7:18)
05. And I Wonder Why (7:04)
06. Dominion (9:04)
07. Wake Up Call (6:26)
08. In Cold Blood (3:50)
09. Winter Is Coming (8:01)
Extra Tracks)
10. In Cold Blood (Piano Demo) (3:52)
11. Ghost In This House (Demo For Future Use) (4:32)
12. Big City (Shadow Of The Sun In Development) (6:11)
13. Niall Mathewson - Undiscovered World (Demo) (4:40)
Total Time: (74:40)

Skupina:
Paul Mackie - Vocals
Graeme Murray - Bass, 12-string, Taurus pedals, Vocals
Niall Mathewson - Guitars
Ronnie Brown - Keyboards, Vocals
Colin Fraser - Drums, Vocals
Hosté:
Diskografie Wearewhoweare
Vyšlo 15. prosince 2014, self-released

Seznam skladeb:
01. Shadow of the Sun (7:39)
02. New Life (4:51)
03. Harvest Moon (7:19)
04. And I Wonder Why (7:05)
05. Dominion (9:09)
06. Wake Up Call (6:33)
07. In Cold Blood (3:52)
08. Winter Is Coming (8:00)
Total Time: (54:28)

wearewhoweare: Trailers & Studio Reports
wearewhoweare: Indiegogo Campaign Videos
2013 Gig Posters

Skupina:
Paul Mackie - Vocals
Graeme Murray - Bass, Vocals
Niall Mathewson - Guitars
Ronnie Brown - Keyboards, Vocals
Colin Fraser - Drums, Vocals
Hosté:
Melissa Allan - Vocals (09)
Pandy Arthur - Vocals contributions
Jerry Ewing - Sterling Performances as "the deejay" (01)
Diskografie XXV
Vyšlo 2011, Music Theories Recordings, MTR 7337 2

Seznam skladeb:
01. Falling Down (7:29)
02. Crash And Burn (5:28)
03. Something In The Deep (6:50)
04. Monster (6:21)
05. The Alien Messiah (6:50)
06. XXV [Part 1: Twenty Five Good Honest Men] (6:08)
07. Young God (5:18)
08. Sacrifice (4:22)
09. Blackwood (2:02)
10. Violet Sky (5:07)
11. XXV [Part 2: The Unmakers Awake] (6:00)
12. Falling Down ()
13. Monster ()
14. Young God ()
15. Violet Sky ()
Total Time: (61:55)

Recorded at The Mill, Aberdeenshire, 2010
Engineered: Niall Mathewson
Produced: Pallas, "Third Yeard" Mike Bentley
Mastered: Peter Brussee at Q Point Hilversum
Cover and Booklet Art Direction: Mike Bentley
3D modelling and Digital Art: Adam "Soulty"Sacco
Some art based on original Sentinel drawing by Patrick Woodcroffe
Zvláštní vydání vydání obsahuje DVD s výstupy natočenými během ohromujícího vystoupení kapely na Sentinel / XXV show při posledním koncertu na festivalu Night of the Prog v Loreley v roce 2010.

Skupina:
Alan Reed - Vocals
Niall Mathewson - Aacoustic & Electric Guitars, Thai 3 String
Ronnie Brown - Keyboards, Church Organ
Graeme Murray - Electric & Fretless Bass
Colin Fraser - Drums, Acoustic Percussion
Hosté:
Pandy Arthur - Vocal (09)
Paul Anderson - Fiddle (01,03)
The Stroppy Divas - Vocals (05)
/font>
Diskografie The Dreams Of Men
vyšlo 28. října 2005, IOMCD 230 / SPV 48552,
IOMSECD 230 / SPV 48550 (speciální edice), 28.10.2005

Seznam skladeb:
01. The Bringer Of Dreams (9:54)
02. Warriors (7:19)
03. Ghostdancers (7:34)
04. Too Close To The Sun (11:15)
05. Messiah (4:58)
06. Northern Star (2:52)
07. Mr. Wolfe (5:40)
08. Invincible (10:52)
09. The Last Angel (10:58)
Total Time: (71:22)

Recorded 2004-2005 at The Mill, Aberdeenshire, Scotland
Producer: Niall Mathewson and Graeme Murray

Skupina:
Alan Reed - Vocals, Acoustic Guitar
Niall Mathewson - Acoustic & Electric Guitars, Tambourine
Ronnie Brown - Keyboards
Graeme Murray - Electric & Fretless Bass, Background Vocals
Colin Fraser - Drums, Acoustic & Electronic Percussion
Hosté:
Gill Main, Claire Bleadsdale, Laura Sinclair, Trevor Gray, Alastair Taylor, Laura Harrow - Background Vocals
Diskografie The Cross And The Crucible
Vyšlo 2001
CD, 25. června 2001, InsideOut Music IOMCD-079, SRN
CD digipack, 25. června 2001, InsideOut Music IOMLTDCD-079, SRN
CD promo, 25. června 2001, InsideOut Music IOMCD-079, SRN
CD, červenec 2001, InsideOut Music America IOMA 2024-2, USA
CD (pirátské vydání), srpen 2001, MDR 7713, Rusko

Seznam skladeb:
01. The Big Bang (3:07)
02. The Cross And The Crucible (9:05)
03. For The Greater Glory (7:38)
04. Who's To Blame (4:43)
05. The Blinding Darkness Of Science (6:46)
06. Towers Of Babble (8:09)
07. Generations (6:05)
08. Midas Touch (11:11)
09. Celebration! (7:22)
Total Time: (63:36)

Recorded 2000-2001 at The Mill, Aberdeenshire, Scotland
Producer: Niall Mathewson and Graeme Murray
"The Cross & The Crucible" je páté studiové album britské neo-progresivní kapely Pallas, vydané v roce 2001. Album bylo zaznamenáno ve svém vlastním studiu Mill in Crathes, Aberdeenshire v zimě 2000 až 2001. Poprvé Pallas využili i hostující hudebníky. Píseň "The Cross And The Crucible" je inspirována skladbou "Requiem" od Wolfganga Amadea Mozarta. Hudba na tomto albu je podle recenzentů srovnatelná s klasikou Pallas v žánru, albem "The Sentinel", zvláště pak v pompézních zvukových partiích. Nové logo Pallas je také návratem do období tohoto alba, když Patrick Woodroffe, tvůrce tohoto albumu, jej opět navrhl. Album má tendenci být koncepčním albem o vědě (a jejím zneužívání) a vío víře. Citace ze skladby "For The Greater Glory": "Drahá mámo, omlouvám se, ale Bůh tady nežije...". Voják někde v zákopu ve Flandrech nebo Francii, který si nic nepamatuje.

Skupina:
Alan Reed - Lead Vocals, Guitars, Bass, Balalaika, Oud, Bodhrán, Roland XP50 Synth

Graeme Murray - Bass, Taurus Bass Pedals, Guitars, Backing Vocals
Niall Matthewson - Guitars
Ronnie Brown - Keyboards, Kurzweill Piano, Synthesizers (Roland JV80 & D50, Proteus 1, Emu Orbit, Yamaha W7, Ensonics EPS, Akai SG01V), Apple computer, Backing Vocals
Colin Fraser - Drums, Snare Drums, Percussion, Backing Vocals
Hosté:
Diskografie Beat The Drum
Vyšlo 1998, self-released, PAL CD004, UK
25. 2. 1999, Inside Out, IOMCD 035, SRN
CD Inside Out Music, IOMACD 4038 (1999, US)
CD SPV 085-31482 (1999) Germany
CD, 25. únor 1999, Psonik, UK
CD, 26. září 1998, fanklubové vydání, UK

Seznam skladeb:
01. Call To Arms (6:29)
02. Beat The Drum (9:18)
03. Hide And Seek (4:43)
04. Insomniac (7:41)
05. All Or Nothing (4:53)
06. Spirits (5:41)
07. Man Of Principles (5:44)
08. Ghosts (8:16)
09. Blood And Roses (4:52)
10. Wilderness Years (6:02)
11. Fragments Of The Sun (8:01)
Total Time: (71:40)

Co-producer: Graeme Murray, Niall Matthewson
Artwork: EQ Design
Toto album představuje opravdový come-back Pallas na hudební scénu. Vznikalo už od roku 1986, když například píseň "Call to Arms" byla napsána již během příprav alba The Wedge. "Ghosts" Pallas hráli naživo v únoru 1998 a v tomtéž roce bylo pořízeno také demo této písně. Odlišné verze skladeb "Hide and Seek", "All or Nothing" a "Man of Principles" se objevily na MC jménem "Sketches" z roku 1989. První vydaná verze tohoto alba bylo fanklubové CD prodávané na prvním představení po pěti letech - na festivalu Day of Dreams ve Zwolli (Nizozemí) dne 26. 9. 1998. Bylo číslováno a podepsáno kapelou. Pokud si fanoušci posléze koupili i oficiální verzi CD, dostali nazpět peníze. Kapela plánovala nahrát pro oficiální CD sborovou verzi skladby "Fragments of the Sun", ale nakonec z toho sešlo a obě CD obsahují shodné písně. Dne 25. února 1999 album vyšlo na vlastním labelu kapely (Psonik) a zároveň u Inside Out Germany, která se postarala o celosvětovou distribuci. V promoverzi Inside Out bylo album baleno pouze v kartonu s potiskem a bez bookletu.

Skupina:
Alan Reed - Lead & Backing Vocals
Niall Mathewson - Lead, Acoustic & Roland-synth Guitars, Guitars, E-bow
Graeme Murray - Fretted & Fretless Bass, Taurus Bass Pedals, 12-string & Acoustic Guitars, South American Clay Pipes, Backing Vocals
Ronnie Brown - Keyboards, Grand Piano, Synthesizers (Yamaha DX7, Oberheim OB8, Matrix 12, Emulator II, Fairlight CM1), Mellotron, Backing Vocals
Derek Forman - Drums, Simmons El. Drums, Yamaha Drum Machine, Percussion
Hosté:
Mick Glossop - Chorus Vocals
Diskografie The Wedge
Vyšlo 2. října 1986, LP, EMI Harvest SHVL-850, UK
MC, 2. 10. 1986, EMI TCSHVL-850 (UK)
LP, EMI Harvest 24 0484 1 (EUR)

Seznam skladeb:
CD:
01. Dance Through The Fire (4:48)
02. Throwing Stones At The Wind (5:15)
03. Win Or Lose (4:37)
04. The Executioner (Bernie Goetz A Gun) (5:38)
05. A Million Miles Away (Imagination) (4:40)
06. Ratracing (8:00)
07. Just A Memory (5:30)

Strana A
01. Dance Through The Fire (4:48)
02. The Executioner (Bernie Goetz A Gun) (5:38)
03. Throwing Stones At The Wind (5:15)
04. A Million Miles Away (Imagination) (4:40)
Strana B
05. Win Or Lose (4:37)
06. Ratracing (8:00)
07. Just Like A Memory (5:30)
Total Time: (38:28)

Producer: Mick Glossop
Artwork: Bill Smith Studio
Pořadí skladeb původního LP opět není zachováno, "The Executioner" je správně doplněn o podtitul v závorce, "Imagination" a "Just a Memory" si však ponechávají jména z roku 1992. Jako bonus je na disku opět CD-Rom sekce, obsahující fotografie kapely z té doby a televizní vystoupení s jednou z písní. "The Wedge" vyšlo přibližně rok po EP "The Knightmoves". Začínají se tu projevovat rozpory mezi kapelou a EMI, obzvláště v písních jako "Throwing Stones at The Wind". "The Wedge" vyšlo poprvé na CD až v roce 1992, společně s EP "The Knightmoves". Společný disk nesl název "Knightmoves To Wedge".

Skupina:
Alan Reed - Vocals
Graeme Murray - Bass, Vocals
Niall Mathewson - Guitars
Derek Forman - Drums
Ronnie Brown - Keyboards
Hosté:
Diskografie The Knightmoves
EP, released 27 August 2013/ vyšlo 1985

Seznam skladeb:
01. Lighthouse (9:13)
02. Logo (6:58)
03. 12 String (5:30)
04. Bring Down The Wall (3:42)
05. Piper Play Your Tune (5:04)
06. Celtic Tinge (2:26)
07. The Knight Moves On (4:01)
08. Birth Of Win Or Lose (3:02)
09. Nightmare (5:48)
10. Stranger In a Strange Land (3:32)
11. Timewheel (4:12)
12. Mad Machine (4:02)
Total Time: (56:30)

Mezi alby "The Sentinel" a "The Wedge" byla turbulentní doba pro Pallas, během které se kapela s Euanem a poté s Alanem spojila, aby napsána sérii skladeb, které by překlenuly propast mezi oběma alby. Některé se později objevily na disku EP "KnightMoves", ale někteří hráli pouze naživo a nikdy nebyly nahrány.

Skupina:
Euan Lowson - Lead and Backing Vocals
Niall Mathewson - Lead Guitars, Backing Vocals, Synthesizer
Ronnie Brown - Synthesizers, Backing Vocals, Piano
Graeme Murray - Bass Guitars, Backing Vocals, Guitars
Derek Forman - Drums, Percussion
Hosté:

Diskografie The Sentinel
Vyšlo 13. února 1984, LP (GF), EMI Harvest SHSP-2400124, UK, 13. 2. 1984
MC, EMI Harvest TC-SHSP-2400124, UK, 13. 2. 1984
LP (GF), EMI Harvest 1A-064-2400121, Evropa, únor 1984
LP, Capitol ST-12350, USA, srpen 1984
CD, Centaur Discs CENCD-001, UK, 1992
CD, Inside Out Music IOMCD 058, GER, 2000

Seznam skladeb:
Side 1
01. Rise and Fall (Part One) (6:05)
02. Eastwest (4:58)
03. March on Atlantis (5:23)
04. Rise and Fall (Part Two) (4:08)
Side 2
01. Heart Attack (7:59)
02. Atlantis (7:59)
03. Ark of Infinity (7:05)
Side 1
01. Eyes in the Night (Arrive Alive) (4:08)
02. Cut and Run (5:02)
03. Rise and Fall (10:16)
Side 2
01. Shock Treatment (4:29)
02. Ark of Infinity (7:05)
03. Atlantis (8:00)

1992 CD re-issue
01. Shock Treatment (4:29)
02. Cut and Run (4:59
03. Arrive Alive (4:05)
04. Rise and Fall (Part 1) (6:05)
05. Eastwest (4:58)
06. March on Atlantis (5:23)
07. Rise and Fall (Part 2) (4:08)
08. Heart Attack (7:59)
09. Atlantis (7:59)
10. Ark of Infinity (7:05)

Original records:
01. Shock Treatment (4:29)
02. Cut And Run (4:59)
03. Arrive Alive (4:05)
04. Rise And Fall (Part One) (6:04)
05. East West (4:58) /*
06. March On Atlantis (5:23) /*
07. Rise And Fall (Part Two) (4:08)
08. Heart Attack (7:59) /*
09. Atlantis (7:59)
10. Ark Of Infinity (7:05)
Total Time: (57:09)

Producer: Eddy Offord, Pallas /*
Po té, co zájem projevilo několik nahrávacích společností, podepsala skupina nakonec smlouvu s EMI. Posléze byli posláni na druhý břeh Oceánu, do Atlanty, aby album nahráli ve studiích Eddieho Offorda. Některé z písní byly již předem ověřeny naživo, především "March Of Atlantis" a "Atlantis". "Cut And Run" byla napsána ve stejné době jako "Paris Is Burning" (ta vyšla o rok dříve na singlu), obě písně se dokonce vyvinuly z téže instrumentální skladby. "Eyes In The Night" dříve nesla název "Arrive Alive" a byla hrána naživo nespočetněkrát.

Nahrávání probíhalo v pohodě, ale po té, co byla Eddiemu učiněna nabídka na další práci, smíchal "The Sentinel" v mnohem kratším čase, než album potřebovalo, což se odrazilo v tom, že kapela nebyla s výsledkem úplně stoprocentně spokojená. Vše dopadlo tak, že v Evropě vyšel Offordův mix, zatímco pro americké vydání bylo album přemícháno Alanem Douglasem.

Pro b-strany dvou singlů, které byly z alba vybrány ("Eyes In The Night" a "Shock Treatment") kapela přichystala ještě další skladby: "March On Atlantis", "East West", "Heart Attack" a "Crown Of Thorns". Tyto písně byly nahrány během volných dnů na turné doprovázejícím vydání alba, a to vždy v tom studiu, které zrovna bylo nejblíž po ruce. Nelze tedy jednoznačně řící, kde vlastně byly tyto skladby zaznamenány...

První britská řada výlisků obsahovala také plakát s obrazem z obalu, bez loga a fialových okrajů.

Při reedici alba na CD se skupina rozhodla použít mix Alana Douglase. Díky kapacitě kompaktního disku se mohly na albu objevit i ostatní písně související s jeho konceptem (tj. právě "March On Atlantis", "East West" a "Heart Attack") a to ve správném pořadí. Studiová verze "Crown of Thorns" vyšla na CD "Arrive Alive". Na CD reedici byla také zpětně přejmenována "Eyes in the Night" na "Arrive Alive". CD od Inside Out navíc obsahuje bonusovou CD-ROM skladbu.

"The Sentinel" je debutovým albem britské progresivní rockové kapely Pallas. Jedná se o koncepční album s texty založenými na motivech studené válkx pomocí futuristické verze příběhu o Atlantidě jako metafoře pro technologicky pokročilou společnost, která se dostala na pokraj zničení. Přebal alba tvoří obraz od Patricka Woodroffe. Hodně z materiálu alba se poprvé objevilo v "Atlantis Suite", epické sci-fi rockové opeře, která byla v té době základním kamenem živých představení Pallas. Původním záměrem kapely bylo, že album představí vcelku jako koncepční album. Skupina je tak skutečně i nahrávala v té době, EMI však chtěla, aby skupina vyvážila své progresivní úsilí i komerčnějšími písněmi jako "Eyes In The Night", "Cut And Run" a "Shock Treatment", a tak byly prezentovány pouze tři písně "Atlantis Suite" v původní verzi alba a navíc ne v preferovaném pořadí, címž se úplně vytratil původní záměr. Vyřazené písně byly vydány jako B-strany a EP sskladby. To zklamalo mnoho z existujících fanoušků kapely, protože někdo, kdo chtěl slyšet celou "Atlantis Suite", si bude muset koupit album a všechny přidružené EP a singly.

Konečným výsledkem bylo album, které nikoho neuspokojovalo. Skupina měla pocit, že album bylo kompromisem a jejich dosavadní fanoušci byli zneklidněni tím, že jim album neposkytlo ucelenou verzi "Atlantis Suite", jak všichni očekávali. Noví posluchači zjistili, že koncept Atlantidy je nemožné sledovat kvůli chybějícím skladbám a zmatenému pořadí zbývajícího materiálu, a nakonec EMI samotní byli zklamáni nízkou prodejností alba a neúspěchem komerčních písní k přilákání širšího publika. Album bylo nakonec znovu vydáno na CD v roce 1992, pod značkou Centaur Records s bonusovými skladbami a jiným pořadím. Komerční nahrávky uvedené na doporučení EMI jsou na začátku označeny jako "warm-up", zatímco zbytek alba se skládá ze sady "Atlantis Suite" v plném rozsahu, jak bylo původně zaznamenáno v roce 1984 a jak skupina zamýšlela, aby byla prezentována po celou dobu. Deska byla znovu vydána v roce 2004 pod značkou Insideout na číslovaném, speciálním vydání CD s přidaným obsahem CD-ROM. Britský časopis Prog ve svém vydání ze srpna 2013 uvedl článek o tomto albu ve své sérii "The Albums Saved Prog".

Skupina:
Craig Anderson - Vocals
Derek Forman - Drums
Niall Mathewson - Guitars, Vocals
Graeme Murray - Bass, Vocals
Mike Stobbie - Keyboards
Hosté:
Diskografie The Pallas E.P.
EP, vyšlo 1978, Sue-I-Cide, PAL/101, UK
re-released CD 8. srpna 2013, Not On Label, self-released

Seznam skladeb:
01. Reds Under The Beds (4:39)
02. Thought Police (4:14)
03. C.U.U.K (3:58)
04. Wilmot Dovehouse (MP) (4:39)
Total Time: (17:30)
Bylo vylisováno jenom okolo 1000 kopií. EP je dostuupné digitálně z BandCamp site kapely.


Skupina:
Hosté:
Diskografie Live At Lorelei
Vyšlo 21. května 2013, Not On Label, self-released

Seznam skladeb:
01. The Cross And The Crucible (9:15)
02. For The Greater Glory (7:35)
03. The Executioner (6:30)
04. Rat Racing (9:19)
05. Ghostdancers (6:42)
06. Midas Touch (9:42)
07. Falling Down (6:23)
08. Monster (5:28)
09. Alien Messiah (5:09)
10. Blackwood (2:27)
11. Violet Sky (5:10)
12. The Atlantis Suite (22:22)
13. Sanctuary (9:51)
14. Cut And Run (6:31)
Total Time: (112:24)
Nahráno na Live At Loreley 2010. K dispozici jsou ke stažení plné sety z "5th Night of the Prog" z křišťálově čisté noci dne 3. září 2010 v amfiteátru Loreley v Německu.

Skupina:
Paul Mackie - Vocals
Graeme Murray - Bass, Vocals
Niall Mathewson - Guitars
Ronnie Brown - Keyboards, Vocals
Colin Fraser - Drums, Vocals
Hosté:
Diskografie High Voltage
Vyšlo 2011, Not On Label, self-released

Seznam skladeb:
01. Falling Down ()
02. Young God ()
03. Monster ()
04. The Alien Messia ()
     XXV pt I ()
     XXV pt II medley ()
     XXV pt I (reprise) ()
05. Arrive Alive ()
Total Time: (00:00)
Recorded live 24-07-2011 at High Voltage Festival.

Skupina:
Graeme Murray - Bass
Colin Fraser - Drums
Niall Mathewson - Guitars
Ronnie Brown - Keyboards
Alan Reed - Vocals
Hosté:
Diskografie Moment To Moment
Vyšlo 19. února 2009/2008, Metal Mind Productions, MASSDG1118/MMP DVD 0136

Seznam skladeb:
CD:
01. Warriors ()
02. Hide And Seek ()
03. Ghostdancers ()
04. Cut And Run ()
05. Heart Attack ()
06. Queen Of The Deep ()
07. Northern Star ()
08. The Last Angel ()
09. Invincible ()
10. Midas Touch ()
11. Fragments Of The Sun / Outro ()
DVD:
01. Warriors ()
02. Hide And Seek ()
03. Ghostdancers ()
04. Cut And Run ()
05. Heart Attack ()
06. Queen Of The Deep ()
07. Northern Star ()
08. The Last Angel ()
09. Invincible ()
10. Midas Touch ()
11. Fragments Of The Sun ()
12. Arrive Alive ()
Total Time: (78:00)

Bonus DVD features:
- Tales from the Tour bus, the rehearsal tapes
- Interviews with Greame Murray and Alan Reed
- Biography, discography, photo gallery, desktop images, weblinks
Total DVD running time: (approximately 130 minutes)

Executive production: Tomasz Dziubinski
Assistant: Jaroslav Wieczorek
Nahráno dne 31. října 2007 v Teatr Slaski Im. Stanislawa Wyspianskiego, katovice, Polsko.

Skupina:
Alan Reed - Vocals, Guitars
Graeme Murray - Bass, Vocals
Niall Mathewson - Guitars
Ronnie Brown - Keyboards, Backing Vocals
Colin Fraser - Drums, Backing Vocals
Hosté:
Diskografie Official Bootleg 21.01.2016
Vyšlo 27. ledna 2006,

Seznam skladeb:
01. The Bringer Of Dreams (8:30)
02. Warriors (6:43)
03. Executioner (6:32)
04. Ghostdancers (6:40)
05. Northern Star (4:15)
06. Beat The Drum (8:58)
07. Crown Of Thorns (10:20)
08. Midas Touch (9:50)
09. Invincible (11:19)
Total Time: (73:07)

Recorded at Pratteln, Switzerland, on 27. 01. 2006
Nahrávka byla dostupná z website kapely Pallas.

Skupina:
Alan Reed - Vocals
Graeme Murray - Bass, Vocals
Niall Mathewson - Guitars
Derek Forman - Drums
Ronnie Brown - Keyboards
Hosté:
Diskografie Live From London
DVD, vyšlo 2005
DVD Iguana IPDVD012 (UK 2005) in NTSC 4:3 Ratio

Seznam skladeb:
01. Shock Treatment (4:46)
02. Crown Of Thorns (9:32)
03. Cut And Run (5:42)
04. Imagination (5:07)
05. Nightmare (6:29)
06. Dinosaur (3:46)
07. Sanctuary/Atlantis (13:38)
08. Strangers (2:06)
09. Eyes In The Night (3:41)
Total Time: (54:47)

Recorded at the Camden Papace Theatre, London on 20th May 1985

Skupina:
Graeme Murray - Bass
Derek Forman - Drums
Ronnie Brown - Keyboards
Niall Mathewson - Lead Guitar
Euan Lowson - Vocals
Alan Reed - Lead Vocals (03)
Hosté:
Diskografie The River Sessions 2
Vyšlo 2005, River Records, RIVERCD039

Seznam skladeb:
01. Shock Treatment (4:59)
02. Crown Of Thorns (10:24)
03. Imagination (5:27)
04. Dinosaur (3:53)
05. Sanctuary (8:21)
06. Stranger In A Strange Land (6:08)
07. Eyes In The Night (8:09)
Total Time: (47:21)

Written: Pallas
Recorded at Apollo Theatre, Glasgow, on 16. 05. 1985.

Skupina:
Graeme Murray - Bass
Derek Forman - Drums
Ronnie Brown - Keyboards
Niall Mathewson - Lead Guitar
Euan Lowson - Vocals

Hosté:
Diskografie The River Sessions 1
Vyšlo 2005, River Records, RIVERCD039

Seznam skladeb:
01. Queen Of The Deep (11:53)
02. Arrive Alive (8:20)
03. Crown Of Thorns (11:17)
04. The Ripper (17:04)
05. A Bit Of Culture (6:27)
Total Time: (55:01)

"River Session 1" recorded at Glasgow Nightmoves on 29. 03. 1982.

Skupina:
Ronnie Brown - Keyboards
Colin Fraser - Drums
Alan Reed - Vocals (03)
Nial Mathewson - Guitars
Graeme Murray - Bass, Vocals
Hosté:
Euan Lowson - Vocals (02-07,02-08)

Diskografie The Blinding Darkness
Live album, vyšlo 15. září 2003, DVD/2CD, Inside Out Music, 2003, SRN

Seznam skladeb:
CD 1:
01. The Cross and The Crucible (9:05)
02. For The Greater Glory (7:44)
03. Who’s to Blame? (4:48)
04. The Executioner / Rat Racing (11:05)
05. Crown of Thorns (10:14)
06. Beat The Drum (8:59)
07. Blood and Roses (5:54)
08. The Blinding Darkness (6:14)
09. Towers Of Babble (9:38)
CD 2:
10. Midas Touch (9:54)
11. Celebration! (10:27)
12. Rise and Fall (Part 1) (6:10)
13. East West (5:02)
14. March on Atlantis (3:14)
15. Atlantis (8:06)
16. Cut and Run (5:33)
17. The Ripper (12:46)
DVD:
01. The Cross and The Crucible
02. For The Greater Glory
03. Who’s to Blame?
04. The Executioner / Rat Racing
05. Crown of Thorns
06. Beat The Drum
07. Blood and Roses
08. The Blinding Darkness
09. Towers of Babble
10. Midas Touch
11. Celebration!
12. Rise and Fall (Part 1)
13. East West
14. March on Atlantis
15. Atlantis
16. Cut and Run*
17. The Ripper *
/*v takto označených skladbách je hostem Euan Lowson DVD bonusy: * The Ripper Returns
* From The Centaurs Mouth
* Gallery 1 Pre Show
* Gallery 2 The Show
Total Time: (143:43)
Recorded live at De Boerderij, Zoetermeer, NL, September 7th 2002.

Skupina:
Niall Mathewson - Guitars (acoustic), Guitars, Tambourine, Amplifiers
Ronnie Brown - Korg Synthesizer, Kurzweil Synthesizer, Ensoniq EPS, Roland Synthesizer, Roland D50
Graeme Murray - Bass, Vocals, Fretless Bass, Bass Pedals, Effects, Amplifiers
Alan Reed - Guitars (acoustic), Vocals
Colin Fraser - Cymbals, Drums, Roland Synthesizer
Hosté:
Diskografie Live Our Lives
Live, vyšlo 2000, Not On Label, self-released, PAL CD05

Seznam skladeb:
01. Intro (1:59)
02. Call To Arms (6:21)
03. Cut & Run (5:25)
04. The Executioner (6:29)
05. Hide & Seek (4:48)
06. Rat Racing (9:08)
07. Beat The Drum (9:26)
08. Insomniac (7:06)
09. Blood And Roses (5:34)
10. Fragments Of The Sun (8:23)
11. Rise And Fall (6:10)
12. East West (5:26)
13. March On Atlantis (3:15)
14. Atlantis (11:40)
Total Time: (91:10)

Producer: Graeme Murray, Niall Mathewson
Engineer: Niall Mathewson

Skupina:
Ronnie Brown - Keyboards
Derek Forman - Drums, Percussion
Euan Lowson - Vocals
Niall Mathewson - Guitars
Graeme Murray - Bass, Vocals
Hosté:
Diskografie Live in Southampton
Vyšlo 8. března 1986, cassette only fanclub release
CD re-released 25. srpna 2013, self-released

Seznam skladeb:
01. Dance Through The Fire (4:31)
02. Cut And Run (6:19)
03. Throwing Stones At The Wind (6:17)
04. The Executioner (5:41)
05. Rat Racing (8:31)
06. Just A Memory (5:59)
07. Crown Of Thorns (10:40)
08. Sanctuary (9:41)
09. Atlantis (8:58)
Total Time: (57:30)

Recorded Live At Southampton University March 8 1986
Nahraná na Southampton University 08/03/1986, na posledním koncertu měsíčního turné, které doprovázelo vydání desky "The Wedge". Jedná se o vydání pro pro klub fanoušků a návštěvníky koncertů, vyšlo na kazetě.

Skupina:
Ronnie Brown - Keyboards
Derek Forman - Drums
Euan Lowson - Vocals
Nial Mathewson - Guitars
Graeme Murray - Bass, Bass Pedals, Vocals
Hosté:
Diskografie Arrive Alive
Live, vyšlo 1981
tape, 1981, Granite Wax, GWLP001
vinyl, 1983, Cool King, CKLP 002
CD, 1999, Inside Out Music, IOMCD 038

Seznam skladeb:
01. Arrive Alive (live) (4:17)
02. Five To Four (live) (10:11)
03. Queen Of The Deep (live) (11:27)
04. Flashpoint (live) (7:01)
05. The Ripper (live) (14:42)
06. Crown Of Thorns (studio) (9:25)
07. Paris Is Burning (studio) (5:12)
08. The Hammer Falls (studio) (5:20)
09. Stranger On The Edge Of Time (studio) (5:35)
Total Time: (73:10)

Původní skladby:
Side A:
01. Five To Four (10:25)
02. Queen Of The Deep (11:34)
03. Flashpoint (7:14)
Side B:
04. Heart Attack (9:02)
05. Crown Of Thorns (9:25)
06. The Ripper (14:53)
Total Time: (73:10)
Jedná se o kazetové vydání, které nově vyšlo na vinylu v roce 1983 s jiným přebalem a mírně odlišným seznamem skladeb. Znovu vyšlo v roce 1998 na CD s bonusovou skladbou z SP "Paris Is Burning". Jde o první dlouhohrající desku (nikoliv však studiovou), kterou kapela vyprodukovala, a vyšla v nepřeberném množsví různých verzí. V dnešní době je v prodeji CD reedice vydaná Inside Out Music. Skladby pro album "Arrive Alive" byly zaznamenány v dubnu 1981 při vystoupení v Bungalow Bar ve skotském Paisley. "Crown Of Thorns" je studiová nahrávka, která původně vyšla na singlu "Eyes in the Night"; originální live verze této skladby se na CD zatím nikdy neobjevila. Z CD je vynechána skladba "Heart Attack", jejíž studiová verze vyšla na CD verzi "The Sentinel" (původně na singlu "Shock Treatment"). Disk navíc obsahuje studiové skladby ze singlu "Paris Is Burning".


Skupina:
Alan Reed - Vocals
Graeme Murray - Bass
Niall Matthewson - Guitars
Ronnie Brown - Keyboards
Colin Fraser - Drums
Hosté:
Diskografie Set 2013
Vyšlo 27. listopadu 2013, Not On Label, self-released

Seznam skladeb:
01. Crown Of Thorns (10:03)
02. Imagination (5:18)
03. Rat Racing (9:05)
04. Falling Down (7:36)
05. (Is This) Your Life (4:51)
06. Shadow Of The Sun (7:55)
07. Ghostdancers (6:40)
08. Blood And Roses (5:06)
09. Midas Touch (9:45)
10. Rise And Fall (6:14)
11. East West (5:18)
12. March On Atlantis (2:54)
13. Atlantis (7:41)
14. Arrive Alive (5:30)
15. Cut And Run (5:52)
16. Wearewhoweare Trailer (Video) (4:24)
Total Time: (104:12)

Kapela natočila zkoušky na předvánoční koncerty v The Mill Recording Studios v Banchory. Sada obsahuje některé staré skladby, nehrané několik let a dvě zbrusu nové skladby z nadcházejícího alba "wearewhoweare", které se zde objevují s jejich pracovními tituly. Zahrnuje také videozáznam a zvuk a plakáty.

Skupina:
Alan Reed - Vocals
Graeme Murray - Bass, Vocals
Niall Mathewson - Guitars
Derek Forman - Drums
Ronnie Brown - Keyboards
Hosté:
Diskografie The Knight Moves Demos
Vyšlo 27. srpna 2013, digital self-released

Seznam skladeb:
01. Lighthouse (9:13)
02. Logo (6:58)
03. 12 String (5:30)
04. Bring Down The Wall (3:42)
05. Piper Play Your Tune (5:04)
06. Celtic Tinge (2:26)
07. The Knight Moves On (4:01)
08. Birth Of Win Or Lose (3:02)
09. Nightmare (5:48)
10. Stranger In A Strange Land (3:32)
11. Timewheel (4:12)
12. Mad Machine (4:02)
Total Time: (57:30)

Album bylo na stránkách kapely uvbedeno s poznámkou "'The Knight Moves - An Album That Never Was" . (The Knight Moves - Album, které nikdy nebylo).

Skupina:
Alan Reed - Vocals
Niall Mathewson - Guitars
Ronnie Brown - Keyboards
Graeme Murray - Bass
Colin Prazer - Drums
Hosté:
Diskografie The Arrive Alive Demos
Vyšlo 17. srpna 2013, Digital self-released

Seznam skladeb:
01. Five To Four (9:04)
02. Crown Of Thorns (8:16)
03. Radio Silence (4:38)
04. Playground / The Interview (8:22)
05. The Ripper (Extended Jam) (20:41)
06. Arrive Alive In Development (4:29)
07. Stranger On The Edge Of Time (4:13)
08. The Hammer Falls (6:15)
09. Paris Is Burning / Cut & Run In Development (5:21)
Total Time: (71:19)
Nahrávky byly dříve k dispozici jako součást vyprodané kompilace "Mythopoeia" CDR vydané v roce 2002. Tyto skladby jsou originální demo zaznamenané na zkouškách, jedná se o ty nahrávky, které vedly k podepsání smlouvy skupiny s EMI a následnému vydání alba.

Skupina:
Ronnie Brown - Keyboards
Derek Forman - Drums, Percussion
Euan Lowson - Vocals
Niall Mathewson - Guitars
Graeme Murray - Bass, Vocals
Hosté:
Diskografie The Sentinel Rough Mixes
vyšlo 17. srpna 2013, digital self-released

Seznam skladeb:
01. Eyes In The Night (Arrive Alive) (4:12)
02. Cut And Run (5:16)
03. Shock Treatment (4:31)
04. Rise And Fall (10:18)
05. Atlantis (8:09)
06. Ark Of Infinity (7:18)
Total Time: (39:44)

Během posledních pár dní předtím, než skupina opustila Studio v Atlantě, Eddy Offord seděl u zvukové desky s nimi a dělal hrubý mix alba, který lze porovnávat a kontrastovat se dvěma mixy, které byly později vydány! Je samozřejmostí, že kapely a nahrávací společnost nebyly spokojeny s finálním mixem, který byl spěšný, aby se přizpůsobil novému projektu. Eddy byl najat v kapele se značně větší vlivem než oni měli.

Skupina:
Ronnie Brown - Keyboards
Derek Forman - Dums, Percussion
Euan Lowson - Vocals
Niall Mathewson - Guitars
Graeme Murray - Bass, Vocals
Hosté:
Diskografie The Sentinel Demos
vyšlo 8. srpna 2013, digital self-released

Seznam skladeb:
01. Rise And Fall (9:30)
02. A New Age Dawns (5:22)
03. The Scrolls (3:30)
04. The Cell (4:25)
05. Flashpoint 2 (4:34)
06. East West (8:14)
07. The Calm Before The Storm (7:14)
08. March On Atlantis (8:16)
09. Atlantis (12:40)
10. Ark Of Infinity (7:25)
11. Cut And Run (5:33)
12. Shock Treatment In Development (4:05)
13. Reprise (4:07)
14. Christmas In Atlantis (5:10)
Total Time: (90:05)

Skladby byly původně většinou zaznamenány na kazetě na bázi "portastudio" nebo v některých případech přímo mimo zvukový pult na koncertech, takže se jedná o skladby s jistou "patinou", která vzhledem k jejich věku 30 a více let je docela vhodná, takže je zachována bez moderní nahrávací kvality. Původní kazety byly převedeny na digitální jako aiff soubory, takže je lze stáhnout z kvalitnějších mp3 souborů na bandcamp. Také byly přidány další skladby z tohoto období, které nebyly uvedeny na předchozích verzích. Jak je možno slyšet, existovaly velkolepé plány na dvojité album, které ale byly vlivem nahrávací společnosti nahrány jako rychlý materiál orientovaný na rádio... tyto demo snímky naznačují, jaké album mohlo být a obsah zamýšleného rámce pro detailní děj tohoto koncepčního alba.

Skupina:
Alan Reed - Vocals
Graeme Murray - Bass, Vocals
Niall Mathewson - Guitars, Vocals
Ronnie Brown - Keyboards
Colin Fraser - Dums, Percussion
Hosté:
Paul Anderson - Fidle
Pandy Arthur - Vocals (09) (an opera diva)
The Stroppy Divas: Karan Raitt & Lisa Paterson - Vocals
Diskografie The Dreams Of Men
Vyšlo říjen 2005, Inside Out Music, IOMSECD 230, special edition

Seznam skladeb:
01. The Bringer Of Dreams 9:50)
02. Warrior 7:15)
03. Ghostdancers 7:31)
04. Too Close To The Sun 11:34)
05. Messiah 4:57)
06. Northern Star 4:01)
07. Mr. Wolfe 5:48)
08. Invincible (10:45)
     i. The Wolf Machine
    ii. The Eater Of Souls
   iii. The Flickering Flames
    iv. Love Is Power
09. The Last Angel (11:29)
10. Mr Wolfe (´Shepherds Pie´ Remix) (6:05)
11. Ghostdancers ('Not On The Fiddle´ Remix) (7:13)
12. Too Close To The Sun (´Folk Off That Guitar Solo´ Part-Remix) (5:55)
13. The Last Angel (´Ronnie The Rover Returns´ Remix) (11:30)
14. Invincible (Jamming During Writing) (7:16)
15. Sad Waltz (´Invincible´ End Section Early Version) (2:40)
16. Blue Walk (2:45)
17. Faure (Section) (1:02)
18. North South (5:53)
19. Fear (2:18)
20. Bottle Of Broken Dreams (2:44)
21. Kalinka (6:25)
22. Strange Reflections (2:50)
23. Colin Counts Out Time (1:20)
24. Fragments Of The Sun (´Better Late Than Never´ Choir Remix) (7:59)
Total Time: (73:05)

Skupina:
Niall Mathewson - Guitar (Acoustic), Guitar, Tambourine, Amplifiers
Ronnie Brown - Korg Synthesizer, Kurzweil Synthesizer, Ensoniq EPS, Roland Synthesizer, Roland D50
Graeme Murray - Bass, Vocals, Fretless Bass, Bass Pedals, Effects, Amplifiers
Alan Reed - Guitar (Acoustic), Vocalsv Colin Fraser - Cymbals, Drums, Roland Synthesizer
Euan Lowson - Vocals
Hosté:
Diskografie Mythopoeia
Vyšlo 2002, Not On Label

Seznam skladeb:
Arrive Alive (1979-1981)
01. Five To Four (9:04)
02. Crown Of Thorns (8:16)
03. Radio Silence (4:38)
04. Playground / Interview (8:22)
05. The Ripper (20:41)
06. Birth Of Arrive Alive (4:29)
07. Stranger On The Edge Of Time (4:13)
08. The Hammer Falls (6:15)
09. Paris Is Burning / Cut And Run (5:21)
The Sentinel (1986-1993)
01. Rise And Fall (9:29)
02. A New Age Dawns (5:24)
03. Scrolls (3:30)
04. The Cell (4:26)
05. Flashpoint 2 (4:32)
06. East West (8:16)
07. Calm Before The Storm (7:16)
08. March On Atlantis (8:17)
09. Atlantis (12:40)
10. Ark Of Infinity (7:25)
11. Early Shock Treatment (4:04)
12. Cut And Run (5:44)
The Missing Album (1983-1984)
01. Lighthouse (9:13)
02. Logo (6:58)
03. 12 String (5:30)
04. Birth Of Win Or Lose (3:02)
05. Nightmare (5:48)
06. Stranger In A Strange Land (3:32)
07. Mad Machine (4:03)
08. Time Wheels (4:12)
The Wedge (1985)
01. Dance Through The Fire (5:34)
02. The Executioner (6:19)
03. Imagination (5:51)
04. Rat Racing (8:58)
05. Call To Arms (5:03)
06. The Knightmoves On (4:02)
07. Insideoutsidein (6:01)
08. Win Or Lose (4:32)
09. Dinosaur (3:40)
10. Sound And Vision (4:32)
11. The Reedotron (0:10)
12. The Wedge Interview (6:02)
Voices In The Dark (1986-1993)
01. Falling Apart At The Seams (4:14)
02. Voices In The Dark (4:51)
03. Refugee (6:54)
04. War Of Words (5:55)
05. Never Too Late (3:29)
06. All Go To Heaven (4:21)
Beat The Drum (1996-1998)
01. Birth Of Ghosts (8:51)
02. Children Of The Bomb (4:56)
03. Beat The Drum (1996 Demo) (7:03)
04. Beat The Drum (9:21)
05. Blood And Roses (4:51)
06. Insomniac (4:12)
Cross And The Crucible (2001)
01. Dreamland (3:11)
02. Early Cross And The Crucible (4:07)
03. Who's To Blame (3:26)
04. The Blinding Darkness (7:17)
05. Generations (2:23)
06. Midas Touch (Demos, Work In Progress And Jams) (8:22)
Odds & Ends
01. You'd Better Believe It (4:09)
02. Real World (Fretless) (7:40)
03. Real World (4:45)
04. Cross And The Crucible (No Vocals) (4:42)
05. Arrive Alive Interview (11:08)
06. Event Sound 1 (0:03)
07. Gregorian Choir (0:50)
08. Laura (0:24)
09. Live Die (0:09)
10. Loop 1 (1:52)
11. We Live Choir 1 (0:29)
12. Whisper Loop (0:26)
Video
01. North Tonight Mini Feature (Summer 1983)
02. Eyes In The Night Interview (North Tonight February 1984 Including Section Of Promo Video)
03. Atlantis (End Section) And Win Or Lose (North Tonight Summer 1984)
04. Dance Through The Fire And Imagination (Summer 1985 From The Video Show)
Total Time: (00:00)
Kompilace z roku 2003 "Mythopoeia" je CD-R obsahující MP3 sbírku vzácných nahrávek a demoverzí. Toto CD představuje hluboký pohled na historii kapely, převzatý z jejich rozsáhlého archivu kazet, masterů a videí. Pomocí komprese mp3 byli schopni sestavit jedinečnou sbírku pracovních postupů, které jsou v současné době zpracovávány, tak jak byly napsané nebo jako demonahrávky. Obsahuje některé skladby, které nebyly nikdy dokončeny a některé dokončené skladby, které nebyly dokonce nikdy vydány! Zdrojový materiál se liší od současných kazet až po digitální nahrávky, což odráží technologický pokrok a doufejme dodává historii smysl. Bonusové skladby jsou uvedeny v interaktivním rozhraní.

Skupina:
Alan Reed - Lead Vocals, Guitars, Bass, Balalaika, Oud, Bodhrán, Roland XP50 Synth
Graeme Murray - Bass, Taurus Bass Pedals, Guitars, Backing Vocals
Niall Matthewson - Guitars
Ronnie Brown - Kurzweill Piano, Synthesizers (Roland JV80 & D50, Proteus 1, Emu Orbit, Yamaha W7, Ensonics EPS, Akai SG01V), Backing Vocals
Colin Fraser - Drums, Snare Drums, Percussion, Backing Vocals
Hosté:
Diskografie Complimentary Tape 25/04/98
Fanclub MC, vyšlo 1998, Not On Label, self-released

Seznam skladeb:
01. Beat The Drum Demo ()
02. Blood And Roses Demo ()
03. Refugee ()
Total Time: (00:00)


Skupina:
Alan Reed - Vocals
Graeme Murray - Bass
Niall Matthewson - Guitars
Ronnie Brown - Keyboards
Colin Fraser - Drums
Hosté:
Diskografie Sketches
Vyšlo 1989, Not On Label, cass self-released
CD, 2003, Not On Label

Seznam skladeb:
01. Voices In The Dark (4:37)
02. The Real World (4:44)
03. Hide And Seek (5:08)
04. Win Or Lose (4:23)
05. Man Of Principles (5:30)
06. Ghosts (7:23)
07. Meanwhile... (2:02)
08. All Or Nothing (4:01)
09. North Tonight (0:47)
10. Wall To Wall (4:05)
11. I Believe In Father Christmas (2:13)
12. Morning Fleet (3:50)
13. Bleak House (1:52)
14. Submarine (2:39)
15. Dinosaur (4:00)
16. Holiday (3:05)
17. Tibet (1:37)
18. Tokyo Detective (2:39)
19. Syanara (3:54)
20. The Real World 2 (7:24)
21. The Real World 3 (4:37)
22. The Real World 4 (3:54)
Total Time: (84:24)


Skupina:
Alan Reed - Vocals
Graeme Murray - Bass, Vocals
Niall Mathewson - Guitars
Derek Forman - Drums
Ronnie Brown - Keyboards
Hosté:
Diskografie Knightmoves To Wedge
Vyšlo 1992, Centaur Discs, CENCD 002
Seznam skladeb:
01. Stranger (3:49)
02. Executioner (5:20)
03. Throwing Stones At The Wind (5:08)
04. Win Or Lose (4:27)
05. Imagination (4:39)
06. Ratracing (8:07)
07. Sanctuary (9:34)
08. Just A Memory (5:25)
09. Dance Through The Fire (4:43)
10. Nightmare (4:17)
Total Time: (55:29)

1986 (1992) - opětovné vydání "The Wedge" se skladbami z 12 "singlu "The Knight Moves". Později byly staženy ve prospěch remasterováné vydání "The Wedge" a skladby "The Knight Moves" byly přidány na konec.

Skupina:
Niall Mathewson – Guitar, Bass, Drums, Keyboards, Vocals
Hosté:
Robert Bruce – Vocals (08), Backing Vocals (03)
Melissa Allan – Vocals (06)
Gerry Jablonski – Vocals (04), Backing Vocals (03)
Robert Meulman – Vocals (10)
Diskografie Eclectic Electric Volume 1
Vyšlo 1. října 2015, independent

Seznam skladeb:
01. Creep (4:39)
02. The Last Horizon (6:07)
03. Ascension (5:38)
04. One Step On (3:58)
05. Mortis (1:44)
06. The Girl in The Attic (2:29)
07. Running Man (6:03)
08. In This Broken World (5:51)
09. Undiscovered Land (4:47)
10. Left It Behind (4:12)
11. Vista 2 (4:20)
12. In The Depths (9:45)
Total Time: (60:01)

Digital bonus tracks: ()
13. Creep - Instrumental Mix (4:36)
14. Ascension - Gerry Jablonski Vocals (5:44)
15. Ascension - Instrumental Mix (5:35)
16. One Step On - Instrumental Mix (3:56)
17. In This Broken World - Instrumental (5:48)
18. Left It Behind - Instrumental (4:10)
Full Total Time: (89:22)
Poté, co strávil více než 30 let jako klíčový člen skupiny Pallas, kytarista Niall Mathewson se představuje sám s pestrou sbírkou skladeb, která se, jak říká samotný název, pokouší demonstrovat jeho více eklektické vlivy. Výsledkem je vysoce přehledné a pestré album, které funguje jako sjednocený celek, než sbírka skladeb.

Zpět


Recorded The Sentinel in Atlanta Autumn 1983 - Ronnie Brown, Euan Lowson, Niall Mathewson, Mike Bentley a Graeme Murray

Euan Lowson ve dvou podobách....



Line up: (left to right) Graeme Murray, Ronnie Brown, Paul Mackie, Nial Mathewson, Colin Fraser













Zpět

Oficiální stránky:
http://www.pallasofficial.com
https://pallasofficial.bandcamp.com/album/the-knightmoves-an-album-that-never-was
http://www.pallasofficial.com/index.php/archives/the-early-days-1
http://fragments.sweb.cz/pallasbio.htm
https://alanreed.bandcamp.com/
http://www.pallas.f2s.com/page27/page36/page36.html

ProgressRock Nahoru
Made by 
©  22.1.2018 
Menu Poslední aktualizace: 22.1.2018
mbrezny@centrum.cz© 
...a vzkaz autorovi!©