FRUUPP

            
      
      
      


Zpět
FRUUPP je progresivní rocková kapela, která vznikla v Severním Irsku, ale fanouškovskou základnu si vytvořila až v Británii. Vydali čtyři alba a byli relativně populární, zejména na studentské scéně z důvodu, že jako podpůrná skupina doprovázeli na turné po Velké Británii v roce 1974 i skupiny Genesis a Queen. A právě díky společným fanouškům a velice příbuzné hudbě právě s Genesis si získali pozici jedné z nejnápaditějších skupin oné doby. Na irské hudební scéně tehdy představovali anomálii, v níž mnohem více dominovaly bluesové outfity jako Taste a samozřejmě všechny druhy folkových kapel typu Clannad. Jejich unikátní, kompozičně i aranžérsky skoro orchestrálněji bohatý rozvinutý artrock byl srovnatelný svou barevností a nápaditostí se samotnými ranými Genesis, Yes, King Crimson, Gryphon nebo Gentle Giant. Jejich alba obsahují klasický progresivní rock srovnatelný s kapelami Genesis, Yes, Druid, Asgard a England. Jejich hudba byla obzvláštněna příchutí irské lidové, klasické hudby a jazzu. Jejich výsledný sound se však více podobal canterburskému zvuku kapel jako Caravan a Camel, protože Fruupp šli mnohem více v "nevinném pohádkovém" směru než Yes a Genesis. Táhlá kytarová sóla Latimerovsky libozvučná byly rámovány vrstvami kláves a smyčcovými nástroji, častými změnami temp, propojováním skladeb do promyšleně stupňovaných skladeb – to vše bylo poplatné Fruupp a vlastně tehdy se rodícímu stylu art rock. Některá kytarová sóla připomínají pozdější hru kytaristy Steve Howea od Yes. V tehdejších recenzích se při popisu jejich zvuku nejčastěji objevovaly termíny bohatý, symfonický, pastorální, umělecký či dokonce bláznivý. Každé ze čtyř řadových alb mělo svůj doprovodný epický rozměr, image kapely vždy doplňovaly v promo materiálech zámecké interiéry a zdobné, stylizované kostýmy a pódiové masky. Většinu uměleckých přebalů jejich alb vytvořil basista a zpěvák Peter Farrelly. Navzdory rozsáhlému koncertování v Irsku a ve Velké Británii, i v Evropě, a pravidelné podpoře větších jmen, jako jsou King Crimson či Genesis, se skupina nikdy moc neprosadila. Jejich čtyři alba pro Dawn Records jsou až po mnoha letech vysoce ceněna.

Paul Charles a Vince McCusker se seznámili v září 1964, když se Paul přestěhoval ze střední školy v Magherafeltu v Severním Irsku, padesát yardů zpátky do centra města, na technickou školu. Vince pocházel ze sousední vesnice Maghera a hrál na kytaru. V té době byl Paul fanouškem Ray Charlese, Hanka Williame, Otise Reddinga, Beatles, Kinks, Them a Dylana. Vince byl spíše fanouškem Rolling Stones a stylu R&B. Díky jejich společnému zájmu o hudbu a krásné dívky z Tech College se záhy stali kamarády a dobrými přáteli.

Pro každoroční vánoční koncert na střední škole v roce 1965 zformovali malou skupinu nazvanou Goggles Anonymous, všichni nosili brýle a Hedgehoppers Anonymous si v té době užívali první a jediný záblesk na britském žebříčku. O Vánocích Vince a tři jeho kamarádi z Maghery a jeden z jejich kamarádů z Rainey School vytvořili skupinu nazvanou Blues by Five. Bylo jich pět a hráli svou verzi Blues. V Magherě byla vždy řada kapel, z nichž nejúspěšnější byli právě Blues By Five.

Repertoár The Blues by Five’s byl založen na písních Otise Reddinga, Wilsona Picketa, Ray Charlesa a písních z kompilace s názvem "Ireland’s Greatest Sounds". Byli to vynikající hudebníci, měli skvělý zvuk a Paddyho Shawa, jednoho z nejlepších koncertních zpěváků. The Blues by Five hodně zkoušeli, ale nehráli mnoho koncertů. Naštěstí skvělý gentleman jménem Dixie Kerr bydlel od Paula o dvoje patra níže. Dixie hrál na saxofon v showbandu The Breakaways. Takže u něj Paul zaklepal na dveře a zeptal se, jestli by mohl dát Blues by Five doplňkové záskoky při některých tancích, které The Breakaways hráli. Dixie jen suše řekl: "Samozřejmě, proč ne." The Blues by Five pak byli nadšeni několika rezervacemi, které pro ně zajistil, a okamžitě jej jmenovali jejich manažerem. V té době bylo Paulovi 15 let.

V září 1967 Paul odjel z Magherafeltu do Londýna, aby mohl každý týden vidět Beatles naživo. Paul se brzy stal pravidelným návštěvníkem klubu Marquee a psal týdenní hudební sloupek pro Belfast’s City Week, který se nakonec stal čtvrtetním magazínem. Vince začal Paula navštěvovat v Londýně a vždy se zhroutil v jeho bytě ve Wimbledonu. Pracoval dlouho do noci na spoustě písní, které psal pro skupinu, o které uvažoval, že ji zformuje v Belfastu.

Historie samotných Fruupp sahá až někdy k přelomu let 1969 a 1970, kdy kytarista a klávesák Vince McCusker pocházející ze severoirské vesničky Maghera obrážel nekonečné výjezdy s blues-soulovou cover kapelou Blues By Five, která hrála převážně k tanci či poslechu v tamních putykách. Hráli v sestavě Terence "Superkey" McKee (sólová kytara), Vincent McCusker (rytmická kytara a klávesy), Ian "The Beast" Best (baskytara), Miles "Tinhead" McKee (bicí) a Paddy Shaw (zpěv). Vrcholem kariéry Blues by Five bylo předskakování na koncertech Catu Stevensovi. Nadějnou stoupající kariéru kapely, která začínala dokonce pracovat i na vlastním materiálu, ale zaskočilo přijetí jejího leadera McKea na universitu.

Netrvalo dlouho a hnacím motorem kapely se stal Vince McCusker, který sám sebe povýšil na prvního kytaristu i hlavního skladatele. Důležitým účastníkem dění byl tour manažér Blues by Five, a později budoucí "pátý člen" kapely Fruupp, Paul Charles, který sice odjel na půl roku na zkušenou v hudebním byznysu do Londýna a Amsterodamu, kde navázal pro budoucnost pouze cenné kontakty. V nově tvořené sestavě kolem McCuskera pokračoval Ian Best na basu a Marty "Capone" O’Connor vystřídal u bicích navrátilce Milese McKea, který se postavil za mikrofon.

V té době koncem roku 1970 vznikl i prapodivný název skupiny - Fruupp, které bylo upraveno jednou z prvních sestav, v níž působil Vincent McCusker. Jedna verze názvu pochází od všudypřítomného ducha ve zkušebním studiu, manažera Paula Charlese, který přiznal, jak při vánoční debatě nad nějakými dopisy nebo katalogem od Electraset se strhla žertovná debata nad výrazem "Frup", který vyplynul z těch dokumentů. Právě basista Best si při jedné zkoušce všimnul použitého aršíku propisotu, kde zůstala viditelná už pouze písmena F,R,U a P. Přidal pak jedno "P" na konec, plus "U" doprostřed, a název FRUUPP byl na světě, který pak navrhl jako jméno pro kapelu. Paradoxní je, že právě Best byl ze skupiny záhy odejit. Krásnější, leč mysterióznější legenda pochází od samotné kapely, když v rozhovoru pro Melody Maker z 9. března 1974 tvrdí, že Fruupp byla přezdívka přeludu mladé ženy bloudící starobylým domem, v němž měli zkušebnu.

Zrození Fruupp tak začínali jako heavy rocková skupina v letech 1970 nebo 1971, což již nelze přesně zjistit. Zdá se, že i samotní členové kapely mají problémy s určením začátku kapely. Jako oficiální datum vzniku Fruupp je skupinou samotnou uváděn 30. duben 1971. Nadějný rozjezd přibrzdila epizoda, když Vince dostal nabídku od Paula Charlese, aby se v Londýně připojil k novému projektu známého producenta Chase Chandlera. Vince tedy opustil Fruupp a odešel hledat slávu a bohatství, ale se skupinou však prozřetelně nepřerušil kontakty.

Irský kytarista, zpěvák a skladatel Vince McCusker opustil Belfast a odjel do Londýna počátkem roku 1971, aby se setkal se svým přítelem a budoucím manažerem Paulem Charlesem. Tam strávil několik měsíců, aby našel hudebníky a podporu pro své hudební nápady a vizi progresivní rockové kapely. Již tehdy napsané písně "Decision", "Garden Lady" a "Olde Tyme Future" byly skvělé. Vince se hlavně obával, že má pocit, že by pro irský trh mohly být trochu příliš progresivní. Takže vymysleli plán, že se Vince vrátí do Belfastu a vytvoří svoji novou skupinu. Paul by pro ně zařídil několik koncertů v Londýně a přivedl by několik manažerů a nahrávacích společností, aby je viděli.

Zbývajícím hudebníkům zůstalo jméno Fruupp, ale ve skutečnosti bez kapely. V jeho nepřítomnosti se opuštěný zbytek sestavy zatím soustředil na koncertování v rodném kraji. Bylo spousta bohatých dětí, které si myslely, že by bylo skvělé mít Fruupp na jejich večírcích, takže je nezklamali. V okleštěné skupině se poté vystřídalo povícero hráčů, najímali si různé hudebníky a šli koncertovat. Nejtrvalejším z těchto hudebníků byl basista Trevor Davis a eso kytarista Rob McCullough z Belfastu. Trevor nyní žije v Kanadě a vede společnost Computer Software Company. Tinhead se stal známým jako "Lord Fruupp" a skupina skládající se hlavně z Lorda Fruuppa a Trevora Davise se i nadále těšila přiměřené míře úspěchu.

Důležitým stálým členem sestavy se však stal mladičký, klasicky školený hráč na klávesové nástroje a hoboj Stephen Houston z The Ulster Youth Orchestra, který však měl srdce "rock and rollového" hudebníka. Zoufale chtěl hrát ve Fruupp a poté, co jej náhodou slyšeli hrát na klavír, navrhli mu, aby se přidal ke skupině. Poté ale narazili na Stephenovy rodiče, kteří nijak nebyli nadšeni z toho, že jejich mladý syn se chystal připojit k rockové kapele a odvrhnout tak jeho klasickou výuku. Steve požádal Paula, aby s nimi šel promluvit a nějak zajistit jejich požehnání a uklidnit jejich hněv. Mise byla jen částečně úspěšná a členové Fruupp byli oficiálně označeni jako ničivý vliv na jejich malého syna. Dalším členem rané sestavy byl Ivan "Touche" Vallelly, jejich stále připravený roadie. V raných (irských) dnech Fruupp řídil jejich věrnou dodávku nazvanou "Star Trek" a odešel s nimi i do Londýna. V počátcích byl vždy považován za jednoho z členů kapely.

Mezitím Paul a Vincent doufali, že se jim podaří vytvořit kapelu, která bude hrát v Anglii. Když to ale nefungovalo, Vincent se po krachu londýnské mise zklamaně vrátil do Belfastu, opětovně se ujal vedení skupiny a zformoval sestavu, z níž se stali skuteční Fruupp. V sestavě se objevili Miles McKee (zpěv) a zmíněný Stephen Houston (klávesy, hoboj). Poté byl angažován baskytarista Peter Farrelly, který se po brzkém a definitivním odchodu Milese "Tinheada" McKea stal i zpěvákem. Peter doposud působil jako spisovatel a příležitostný hospodský muzikant. Novicem byl i hráč na bicí Martin Foye z Fossets Circus. Role manažéra se pak nastálo ujímá Paul Charles. Kapela debutovala pod novým názvem v Ulster Hall v Belfastu 23. června 1971 po boku Roryho Gallaghera. Skupina měla ve své domovině docela slušně nastartováno, v tamějším irském hudebním plátku Thursday získali ocenění jako nejlepší nová skupina roku 1971 (Best New Band of The Year). Krátce nato nastoupili na trajekt Heysham Ferry, aby 2. července 1971 na cestě do Londýna hráli v Mr Smiths v Manchesteru, kde zahajovali vystoupení Thin Lizzy.


Po několika zkouškách ve Velké Británii Miles McKee odešel a Peter Farrelly převzal hlavní pěvecké povinnosti. Fruupp v té době hojně koncertovali, ročně odehráli více než 200 vystoupení. I výčet podpor jiných kapel v letech 1971-1973 je obdivuhodný. Paul Charles ve svých vzpomínkách uvedl mimo jiné Thin Lizzy, Skid Row, Taste, Hawkwind, Man, Steve Harley & Cockney Rebel, Queen (jako předkapela!), Supertramp, The Electric Light Orchestra, Focus, Focus a Genesis!!! Jedno z nejlepších vystoupení Fruupp se uskutečnilo v Empire Pool Wembley v Londýně s Hawkwind. I raní Queen hráli jako podpora pro Fruupp, což se odehrálo v roce 1974 na Corn Exchange v Aylesbury v Anglii. Jejich však přineslo i své ovoce, když na základě poslechu demo pásku ("Decision" + 3 skladby) nahraného 29. března 1973 v malém londýnském studiu na Fulham Place Road, shlédl jejich vystoupení Robin Blanchflower z A&R, majitel sublabelu Dawn Records, progresivní odnože Pye Records, a nakonec s nimi skoro na místě uzavřel pětiletou smlouvu. Koncem července 1973 roku odehráli slavný koncert v Liberty Hall v Dublinu.

V srpnu 1973 se Fruupp konečně dostávají k nahrávání alba. Na to, že se jednalo o nováčky, byli mládenci zdravě troufalí – například tam, kde naprostá většina i zavedených skupin vystačila s mellotronem, tam Irové trvali na nefalšované smyčcové sekci. Svou prvotinu nahrávali v červenci v obytném mobilním studiu Escape, zaparkovaném v divočině v Kentu. Debutové album "Future Legends" vyšlo 5. října 1973. Páteří debutu se staly osvědčené koncertní kousky, Paul Charles si vzpomíná na pár překvapivých momentů, například odsunutí ambiciózní skladby "On A Clear Day", ke které Stephena Houstona inspirovala Holstova suita "Planets", ale držitelé autorských práv to odmítli, a tak musela být skladba odstraněna. Náhradní píseň "Graveyard Epistle" se stihla nahrát ještě včas pro vydání desky. Skladba "On A Clear Day" se pak objevila coby bonusu u prvních 100 výlisků. Nejspíš na oltář symfonického soundu padly pod střihačský stůl i těžkotonážní skladby "Steam Machine" a "Be Glad".

Autorem veškerého materiálu byl McCusker, na orchestrálně košatých aranžích se ale významnou měrou podílel i "klasik" Stephen Houston. Oproti pozdějším třem albům je prvotina nespoutanější a odvázanější, s větším podílem kytary a zemitého rockování, na úkor aranžérsky různobarevného hračičkařství, tak typického pro další desky. Ideovým tvůrcem příběhu tuláka a kněze byl byl jejich manažer Paul Charles. Ten dnes vyzdvihuje především skladbu "Decision" s textem inspirovaným básní bedňáka kapely Ivana "Touche" Vallellyho. Podle Charlese se jedná o nejlepší skladbu Fruupp, a vůbec se prý nediví, že "Blanchflower po jejím poslechu z dema okamžitě vytahoval šekovou knížku".

A kolem Fruupp nastal poprask a začal se točit malý mediální kolotoč. Obsáhlý profil, včetně osobních miniportrétů členů, vyšel 3. listopadu 1973 v magazínu Melody Maker, další článek pak 9. března následujícího roku. Vrcholem souvisejícího dvouměsíčního turné se stal koncert ve Whitla Hall v Belfastu s Ulster Youth Orchestra za zády. Kapela odehrála během svého turné v létě 1974 dva koncerty zdarma, ve Phoenix Park v Dublinu a v Nutts Corner v Antrim.

Dlouhými roky nashromážděný tvůrčí přetlak umožnil Fruupp realizovat v krátkém sledu další dvě alba "Seven Secrets" a "Prince Of Heaven’s Eyes", které je považováno za jejich mistrovské dílo. První z nich bylo nahráváno v lednu a únoru 1974 mezi přestávkami nepřetržitého koncertování, kdy se Fruupp vrátili do Escape Studios v Kentu, a vyšlo 19. dubna 1974, druhé pak vyšlo 8. listopadu 1974. Na obou albech se objevilo ustálené kvarteto McCusker, Farrelly, Houston, Foye.

Dvojka "Seven Secrets" je autorsky rovnoměrně rozdělena mezi McCuskera a Houstona. Přebal je opět z dílny Petera Farrellyho. Hned na první poslech si lze všimnout, že při zachování všech charakteristických atributů zvuku Fruupp, se do popředí dostává jemně vykreslovaná zvukomalba a clasičtější rockové postupy. Posun se dá připsat Stephenovi Houstonovi, jenž opět zaranžoval smyčce pro doprovodné hostující těleso, pojmenované Future Legends Strings a dirigované Michaelem Renniem. Ústředním tématem alba byla takřečená "Planet Suit", jak ji pojmenoval Paul Charles. Významný podíl na výsledku má rovněž producent David Lewis, který sám navíc preluduje na piano ve skladbě "Three Spires". Píseň "White Eyes" je o slavné Fruupp tváří, která je vidět na prvních dvou převalech alba a všech raných plakátech díky úžasnému uměleckému dílu Petera Farrellyho. "Three Spires" je píseň o Magherafeltu (Paulovo rodné město), je to spíše o zpětné návštěvě rodného města a zjištění, že, hlavně romanticky, už to není vaše rodné město.

Fruupp odstartovali další turné pár týdnů po vydání a skončilo velmi úspěšným koncertem v Shaw Theatre v Londýně 2. června 1974. Ústřední postavou se na pódiu stal Houston. Fruupp si do té doby (s více než jen kývnutím na Genesis) vyvinul vizuální, divadelní stránku představení a Stephen se v celé své slávě knickerbocker pokusil zpívat vysoké bity, nasazoval si masku, hrál na hoboj, hrál na dvoje klávesy, stihl si proklát si krk mečem a současně chrlít (umělou) krev. Kariéra Fruupp udělala další pevný krok směrem vzhůru. Kapela šla přímo z turné "Seven Secrets Tour" na britské turné s báječnou kapelou Man. Pak se vrátili rovnou zpět na představení Fruupp. Koncerty se neustále zvětšovaly a zlepšovaly, přilákaly až desetitisíce fanoušků. V sobotu 29. června 1974 dokonce uspořádali dobře navštěvovaný bezplatný koncert ve Phoenix Parku v Dublinu. Následující odpoledne odehráli další venkovní koncert zdarma, tentokrát v Nutts 'Corner Belfast. Z nějakého důvodu byla scéna ve vzduchu asi 14 stop a technici měli velké problémy s tím, aby na ni dostal klavír. V létě 1974 ale potkal Fruupp i menší průšvih, když 28. července 1974 po prodělaném mejdanu spokojeně spali na nějaké usedlosti v Gardai Drug Squad v časných ranních hodinách vpadla dovnitř protidrogová jednotka a našla čehosi za nehet. Zatčení známých místních muzikantů se dostalo na přední stránky irských novin. Okamžitě se vrátili do Londýna, aby zahájili práci na svém třetím albu.

Dne 6. srpna 1974 nakráčeli Fruupp opět do studia Morgan v Londýně. Plány byly ambiciózní a deska "Prince Of Heaven’s Eyes", nahraná tentokráte ve vlastní produkci. Tentokrát Paul napsal příběh alba před nahráváním, jednalo se o metaforický povídku s názvem "The Prince Of Heaven's Eyes" o mýtickém mladém chlapci jménem Mud Flanigan, který se po smrti svých rodičů rozhodl vyrazit po Irsku na cesty a hledat konec duhy a sebe sama (kompletní povídka je součástí nové CD reedice firmy Esoteric). Během hledání prožije spoustu duševních, fyzických a romantických dobrodružství. Hudebně plynule navazuje na předchozí dílko. Dominujícím autorem se mezitím stal Stephen Houston, jemuž patří celá první strana alba a část druhé. Romantizující melodie, patos, jazzové synkopy, zasněné zpívání a místy až přímo vtělení se do stylu a soundu Genesis, např. v "Prince Of Darkness". Vrcholem je závěrečná téměř desetiminutová píseň "The Perfect Wish" od Stephena s krásným klavírním partem, která byla původně dvěma písněmi "The Clearing Shower" a "Giants Causeway". Paul Charles velmi lituje ztráty pěti Vincentových skladeb, které se na desku nevešly a pro reedici nebyly k nalezení, byly to "Lost In A Dream", "Windward", "Crystal Brook", "King Stranger" a "Reflection".

Poprvé Fruupp složili píseň jako skupina. Jmenovala se "The Prince Of Heaven" a byla o příběhu alba, na rozdíl od toho, že byla jeho součástí, proto nebyla na albu zahrnuta. Label Dawn Records vydal 11. října 1974 jako jediný singl Fruupp "The Prince Of Darkness/Annie Austere". Nakonec v prosinci 1974 byl vydán i singl "Prince Of Heaven/Jaunting Car" a obě skladby se staly součástí reedice Esoteric.

Dvouměsíční turné The Prince of Heaven's Eyes začalo 24. října vyprodaným koncertem v The Ulster Hall Belfast. Fruupp příští večer hráli v Coleraine University, poté se vydali na koncert do Trinity College do Dublinu. Oba koncerty byly opět vyprodány a nový materiál se každý večer těšil neuvěřitelné reakci. Jejich zvláštním hostem na tomto turné byl David McWilliams, skvělý skladatel z Ballymeny, který se stal populární svými prvními dvšma alby "David McWilliams Vol I" a "Vol II" a klasickému singlu "The Days Of Pearly Spencer". Slavné pirátské Radio Caroline vysílalo celý týden kompletní album "Prince Of Heaven’s Eyes" snad každý pozdní večer. Album vyšlo v pátek 8. listopadu 1975. Toho večera hráli vyprodané představení v Kings Hall v Derby. Dawn Records se na tomto marketingu a propagaci opravdu moc nepodílela. Recenze byly skvělé, kapela dělala mnohem více tiskových a rozhlasových rozhovorů.

Zájem projevil i americký vydavatel. Společnost zajistila vydání "Seven Secrets" v USA v srpnu 1974 a stejně tak i 5-týdenní turné po USA, které proběhlo v prosinci 1974. Když se k tomu přičtou nadšené recenze a četné pozvánky k rozhovorům do všech typů médií, je jasné, že Fruupp prožívali vrchol kariéry, a vánoce roku 1974 si všichni užili, celí natěšeni na rok 1975. Bohužel došlo k zásadnímu zlomu, když Stephen Houston mezitím prozřel a stal se aktivním křesťanem, a šiřitelem víry, světskou hudbu zcela upozadil a rozhodl se kapelu opustit. Poslední koncert s Fruupp odehrál 19. ledna 1975 v Greyhoundu, Croydone. Stephen sixce slíbil, že s Fruupp zůstane, dokud nenajdou náhradu, ale bohužel okamžitě po koncertu v Greyhound se vytratil v noci a velmi neochotně (zejména s ohledem na jeho nově nalezenou víru) si vzal s sebou i podstatnou část aparatury kapely a turné k albu se již nezúčastnil.

Odchod Houstona nemohl přijít v nejnevhodnější dobu. Seymour Stein, šéf americké Sire Records, byl velkým fanouškem Fruupp a album"Prince Of Heaven’s Eyes" jej zcela okouzlilo. Když si přijel v únoru kapelu poslechnout naživo na Farnborough Tech College v sobotu 1. února 1975, našel jenom torzo, shánějící klávesistu a novou techniku. Bohužel, kvůli předčasnému odchodu Stephena, bylo možné tuto show udělat pouze jako nedostatečně nacvičená tříčlenná kapela. Americká naděje se rychle rozplynula. Stein sice nabídl spolupráci Houstonovi, ten ji ale odmítl.

Fruupp si obnovili zpět svoji výbavu a pokračovali ve třech, dokud se k nim 14. března 1975 na pódiu v Huddersfieldu nepřipojil nový klávesista John Mason. Během několika měsíců se úplně přeskupili s Johnem Masonem a v červenci a srpnu byli noví Fruupp s producentským křeslem Iana McDonalda v Island Studios v Basing Street v Londýně a nahrávali čtvrté a poslední album. Nahrávání posledního čtvrtého alba "Modern Masquerades" se Houston zúčastnil pouze jako občasný divák, stálým členem souboru již byl John Mason. Přestože byl zručný muzikant, Stephena se mu nepodařilo nahradit, který byl slovy Paula Charlese "srdcem a duší" Fruupp. Album vyšlo 14. listopadu 1975 v produkci Iana McDonalda z King Crimson. Toto poslední album se i proto nese v částečně pozměněném pojetí, se spíše připomínající dominující kytarovou zpěvohrou a převládající rozvolněnou melodikou pozdní Camel po odchodu Bardense. McCusker se opět ujal vlády na stylem a soundem Fruupp. Malým zpestřením se stal saxofon jejich producenta Iana Mc Donalda. Doprovodný koncepční příběh slečny Janet dodal jako obvykle Paul Charles. Skladby "Sheba’s Song" se o 30 let později, v roce 2006, zmocnil rapper Talib Kweli pro skladbu "Come The New Day" s hostující zpěvačkou Norah Jones. Talibovo album "Ear Drum" se v USA vyšplhalo až na pozici #2.

Dawn Records vydala třetí a poslední singl Fruupp 24. října 1975. Jednalo se o píseň McCuskera a Charlese s názvem "Janet Planet". Turné začalo v Pier Pavilion v Hastingsu 5. prosince 1975, pokračovalo se zastávkami v Roundhouse, New Vic v Belfastu, na stadiónu Liverpoolu, v Southend Kursaal, a skončilo na Manchester University 2. února 1976. Londýnské vystoupení bylo tentokrát v Roundhouse, Chalk Farm, kde jedním z předskokanů Fruupp byli 101ers, kteří si během několika měsíců změnili jméno na The Clash. Turné pak přineslo ještě další vrcholný kouzelný večer ve Friars Aylesbury 6. prosince 1976, kam Dawn poslala mobilní studio k pořízení živého záznamu.

Fruupp poté začali připravovat další koncepční album s pracovním názvem "Doctor Wilde's Twilight Adventure". Tentokrát bylo založeno na další Paulově povídce s názvem "The Flight Of The Dove" a myšlenkou bylo použít hudbu "1812 Overture". Kapela měla plné ruce práce se zkoušením na úpatí dublinských hor. Ve svém volném čase odehráli v okolí Dublinu několik koncertů pod názvem The Future Legends Orchestra. Ale realita rychleší než pohoda, kterou si užili na konci roku 1975.

Na scénu totiž vtrhl punk, toto embryonální hnutí punk/new wave zatočilo s progresivní hudbou neuvěřitelně rychle, všechny smlouvy a plány šly stranou a kapelu potkal podobný osud jako mnohé další kapely představující květnatě okázalý styl. Fruupp tak odehráli svoji derniéru v září roku 1976 v londýnském Roundhouse Chalk Farm. Dobrodružství Fruupp, které začalo v Belfastu v roce 1971, skončilo po pěti letech, čtyřech albech a třech singlech. Bohužel album "Live At Friars Alyesbury" nikdy neuzřelo denní světlo, protože ke vší smůle byly zničeny při požáru pracovního londýnského bytu v Peckhamu, který sdíleli Vincent, John a Paul. Spolu s veškerým majetkem ze světa zmizely i všechny magnetofonové pásky nahrané na koncertu v Friars Aylesbury.

Společnost Sequel Records vydala v roce 1992 kompilaci Songs For A Thought, která zahrnovala nahrávku "On A Clear Day“, která byla vydána v roce 1979.

Na konci roku 2006 kolovaly zvěsti o možném reunionovém turné, včetně prohlášení Stephena Houstona na jeho webových stránkách, že je: "...rozhodně otevřený možnosti reunion tour, pokud vedení, financování a osobní životní styl členů kapely by to zvládli". To se ale neuskutečnilo.

Fruupp měli tendenci směřovat k lehčí straně prog rocku, s folkovými, klasickými a barokními pasážemi, akustickými kytarami, vokálními harmoniemi a příležitostným použitím hoboje, ale hudba je také protkaná těžšími elektrickými kytarovými a varhanními pasážemi. Fruupp mimo Severní Irsko nikdy nepronikli do širšího rockerského povědomí, snad to byla daň za přílišnou originalitu a možná i určitou angažovanost v dění v rodné domovině. Nic to však neubírá jejich hudbě na kvalitě a zajímavosti. Někdo trefně poznamenal, že jejich hudba je kvintesencí anglického pojetí art rocku, přestože se jedná již od pohledu o Iry jako polena. Mezi leckterými znalci progresivní rockové scény první poloviny 70. let mají severoirští Fruupp kultovní pozici jedné z nejnápaditějších skupin oné doby. Podle některých právě i tato kapela tvořila základy tehdy se rodícího stylu hudby.

Zpět
Členové:
Vincent McCusker - Guitars, Background Vocals (1971–1976)
Peter Farrelly - Lead Vocals, Bass, Guitars, Flute (1971–1976)
Martin Foye – Drums, Percussion (1971–1976)
John Mason – Keyboards, Vibrafon, Background Vocals (01/1975-12/1976)

Bývalí členové:
Stephen Houston - Keyboards, Oboe, Background Vocals (1971-01/1975)
Miles "Tinhead" McKee - Lead Vocals (1971-1972)
Paul Charles - Writer, Coordinator, Manager


1971
1972 - leden 1975
leden 1975 - září 1976
Vincent McCusker - Guitars
Peter Farrelly - Bass
Martin Foye - Drums, Percussion
Stephen Houston - Keyboards
Miles "Tinhead" McKee - Vocals
Vincent McCusker - Guitars
Peter Farrelly - Bass
Martin Foy - Drums, Percussion
Steve Houston - Keyboards
Vincent McCusker - Guitars
Peter Farrelly - Bass
Martin Foy - Drums, Percussion
John Mason - Keyboards

Členové Vincent McCusker
(Narozen 3. října 1949, Maghera, County Londonderry, Northern Ireland)
Guitars, Background Vocals


Vincet je irský hudebník a kytarista, je nejznámější jako zakladatel a leader irské progresivní kapely Fruupp, kterou založil v roce 1971. Stihli vydat jen čtyři alba, než je převálcovala vlna punk rocku.

Žel po rozpadu kapely ke konci roku 1976 o něm nejsou žádné zprávy. Údajně hraje v nějakém pub-bandu v Severním Irsku.

Členové Peter Farrelly
(Narozen 4. ledna 1949, Belfast, Northern Ireland)
Lead Vocals, Bass, Guitars, Flute


Peter je irský hudebník a hráč na basovou kytaru pocházející z Belfastu. Je nejznámější jako člen irské progresivní kapely Fruupp. Většinu uměleckých děl na obalech alb Fruupp vytvořil basista a zpěvák Peter Farrelly.

Před vstupem do Fruupp byl spisovatelem a příležitostným hospodským muzikantem. Basista a zpěvák Peter Farrelly bydlí v Londýně a muzice se údajně již nevěnuje.

Členové Martin Foye
(Narozen 13. května 1951, Dungannon, County Tyrone, Northern Ireland)
Drums, Percussion


Martin Foye byl bubeníkem v 70. letech v art rockové kapele Fruupp ze Severního Irska, také zpíval, hrál na kytaru a skládal. Žije v Dungannonu. Martin je nejen skvělý bubeník, ale také působivý zpěvák, kytarista a skladatel.

Bubeník Martin Foye hrál nejdříve v keltské rockové kapele The Bad Articles, spolu s Farrellem se později sešel v kapele The Crowd, přejmenované později na MGM. Dnes žije Martin zpátky rodném Dungannonu a do kotlů si zatluče občas v jedné z místních hospod se svou skupinou Circle the Moon. Později také s kapelou The Black Stuff z Donegalu.

Členové John Mason
(Narozen ***)
Keyboards, Vibrafon, Background Vocals


John Mason přišel do kapely Fruupp po odchodu Stevie Houstona. Sihl napsat mistrovské písně jako "Gormenghast" a "Sheba's Song", které napsal pro album "Modern Masquerades", která se stala klasikou Fruupp. Druhá píseň byla upravena rapovou hvězdou Talibem Kweli na jeho novém albu "Ear Drum" jako skladba "Soon The New Day" v duetu se zpěvačkou Norah Jones, která se v srpnu/září 2007 dostala na druhé místo v Billboard Chart.

John Mason po rozpadu kapely zmizel neznámo kde.

Objevila se pouze zpráva od příbuzného Johna Masona: "Jsem Johnův švagr a Johna pravidelně vídám v jeho bytě v jižním Londýně. Je smutné, že John prodělal v říjnu 2008 mozkový aneurismus a mozkovou mrtvici a nyní je upoután na invalidní vozík... ochrnutý na levé straně. Drží se poměrně dobře a stále se velmi zajímá o hudbu... i když nyní hlavně o klasickou, operu a jazz. Bohužel nyní hraje na klavír pouze jednou rukou, ale přesto mu to zní pozoruhodně dobře".

Členové Stephen Houston
(Narozen 13/18. července 1953, Belfast, Northern Ireland)
Keyboards, Oboe, Background Vocals


Stephen byl klasicky školený hudebník ve třech nástrojích - klavír, církevní varhany a hoboj, a jako teenager se zaměřil na hudbu. V šestnácti letech byl jmenován varhaníkem a sbormistrem hlavního konfesionálního chrámu v Belfastu v Severním Irsku. Hrával také v městských občanských spolcích. Ve stejném roce nastoupil jako druhý hobojista do BBC a Studio Symphony Orchestra. S tímto orchestrem vycestoval do mnoha různých měst.

V roce 1970 nastoupil do irské progresivní rockové kapely Fruupp, se kterými nahrál tři alba a cestoval po celé Evropě. Poté, co opustil Fruupp v lednu 1975, hrál s texaskou progresivní gospelovou rockovou skupinou Liberation Suite, vedené Milesem McKeeem. Hrával také jako studiový hudebník. Koncem 70. let odešel na teologickou školu a stal se vysvěceným knězem.

Od té doby hodně cestoval, pronášel kázání a dokonce měl svoji vlastní TV show v Dallasu, Texas. Na jaře roku 2012 se Dr. Stephen Houston rozhodl založit hlavní sídlo ministerstva Stephena Houstona, vlastní mediální náboženskou síť a korporátní ředitelství ve Spojených státech.

Poté, co opustil Fruupp, kontaktoval Houstona Seymour Stein (manažer Sire Records & Madonnin manažer), zda by se nechtěl přestěhovat do New Yorku, kdy by Stein řídil novou Houstonovou kapelu! Stein o tom ale hovořil příliš pozdě až v roce 1984, když už byl v Semináři a byl nasávajícím pastorem církve.

Od té doby pokračuje v hraní, aranžování a produkci všech hudebních stylů a v roce 1984 vydal i současnou gospelovou desku. V roce 1999, když nebyl řazen pouze do okruhu "Christian Music", napsal, nahrál a produkoval album "club dance" se svoji nejmladší zpívající dcerou Gabrielle. V roce 2001 si splnil celoživotní touhu hrát na elektrickou kytaru a produkoval dvě světské progresivní rockové desky, které se vracely stylově na začátek 70. let. Měl rozpracovaný projekt The Thaumaturge, který by podle jeho vlastních slov měl navazovat na "The Prince Of Heaven’s Eyes".

Dnes působí jako vikář (a příležitostný muzikant) v jižní Anglii.

Členové Miles "Tinhead" McKee
(Narozen ***)
Vocals


Když v roce 1972 opustil kapelu, odmítl Miles nabídku na novou kapelu Tinhead's Battalion, kterou sestavil jeho bratr Terence (Superkey). Miles se stal věřícím v Ježíše Krista a stal se prvním propagátorem současné křesťanské hudby v Irsku a řídil masově úspěšnou kapelu Liberation Suite. V roce 1978 absolvoval Bible College a pak se stal pastorem v Texasu. Založil také několik Bible kostelů v Texasu a Irsku. Po mnoho let byl Miles kaplanem a řečníkem na Creation Festival a časem začal rozvíjet celosvětové rozhlasové vysílání The Gospel Truth with Miles McKee. Dnes Miles a jeho manželka, Gillian, žijí ve Wexfordu, kde založili Grace Church of New Ross, ve kterém provozují náboženskou obec Miles McKee.

Členové Paul Charles
(Narozen 3. října 1949, Magherafelt, Co. Derry, Northern Ireland)
Writer, Coordinator, Manager


Paul Charles je severoirský romanopisec, hudební promotér a talentový agent. Byl manažérem a šedou eminenci kapely Fruupp. Paul Charles dodnes působí v hudebním byznysu, právě on je důvěryhodným zdrojem takřka veškerých podrobnějších faktů o kapele.

Paul Charles a Vince McCusker se seznámili v září 1964, když se Paul přestěhoval ze střední školy v Magherafeltu v Severním Irsku, padesát yardů zpátky do centra města, na technickou školu. Vince pocházel ze sousední vesnice Maghera a hrál na kytaru. Tehdy začalo jejich dlouholeté přátelství a partnerství.

Když pro kapelu Blues by Five, v níž Vince McCusker působil, zajistil občasné vystupování, okamžitě jej jmenovali jejich manažerem. V té době bylo Paulovi 15 let. V září 1967 Paul odjel z Magherafeltu do Londýna, aby studoval stavební inženýrství a mohl každý týden vidět Beatles naživo. Paul se brzy stal pravidelným návštěvníkem klubu Marquee a psal týdenní hudební sloupek pro Belfast’s City Week, který se nakonec stal čtvrtetním magazínem.

Během této doby převzal mnohonásobnou roli manažera, textaře a autora jejich koncepčních příběhů, roadieho, zvukaře a agenta belfastské kapely Fruupp. Když se Fruupp rozpadli, založil Asgard Agency se spolupracovníkem Paulem Fennem. V roce 1996 začal psát detektivní romány, stvořil mimo jiné postavu inspectora Christy Kennedyho, inspektora Starretta, vydal také několik populárně naučných knih o hudebním průmyslu.

Zpět
Studiové desky:
1975 Modern Masquerade
1974 The Prince of Heaven’s Eyes
1974 Seven Secrets
1973 Future Legends

Singly:
1975 Janet Planet/Misty Morning Way
1974 Prince of Heaven/Jaunting Car
1974 Prince of Darkness/Annie Austere
Kompilace:
2020 Maid In Ireland
2019 Wise As Wisdom: The Dawn Albums 1973-1975
2004 It's All Up Now - Anthology
1996 The Prince Of Heaven's Eyes / Modern Masquerades
1996 Future Legends / Seven Secrets
1992 Songs For A Thought


Skupina:
John Mason - Keyboards, Vibes & Vocals
Peter Farrelly - Bass, Lead Vocals
Martin Foye - Drums, Percussion, Vocals
Vincent McCusker - Lead Guitars, Vocals
Hosté:
Greg Bowen - Trumpet
Ian McDonald - Alto Sax & Percussion
Terry Johnes, Harry Castle, Frank Ryecroft, Peter Civil - French Horns
Diskografie Modern Masquerade
Vyšlo únor 1975, Dawn Records, DNLS3070 (UK)
Cd 2009, Esoteric Recordings, ECLEC 2105 (UK)

Seznam skladeb:
01. Misty Morning Way (6:55)
02. Masquerading With Dawn (7:15)
03. Gormenghast (10:46)
04. Mystery Might (8:20)
05. Why (4:08)
06. Janet Planet (2:54)
07. Sheba's Song (8:26)
Total Time: (48:44)

Recorded at Basings St.Studios, August - September 1975
Producer: Ian McDonald
Co-ordination: Paul Charles
Engineers: Chris Kimsey
Assistant Engineers: Dave Hutchins
Photos: Martin Goddard
Illustration: Robert Howe

Skupina:
Vincent McCusker - Guitars, Vocals
Stephen Houston - Keyboards, Oboe, Vocals
Peter Farrelly - Bass, Flute, Lead Vocals
Martin Foye - Drums, Percussion
Hosté:
Diskografie The Prince of Heaven’s Eyes
Vyšlo 8. listopadu 1974, Dawn Records, DNS 1087 (UK)
CD 1990, Dawn, TECP 25474 (Japan) With a bonus track
CD 2009, Esoteric Recordings, ECLEC2103 (UK) Remastered by Ben Wiseman with 2 bonus tracks


Seznam skladeb:
01. It's All Up Now (7:20)
02. Prince Of Darkness (3:48)
03. Jaunting Car (2:23)
04. Annie Austere (5:14)
05. Knowing You (2:46)
06. Crystal Brook (7:58)
07. Seaward Sunset (3:08)
08. The Perfect Wish (9:49)
Total Time: (42:26)

Bonus track on CD releases:
09. Prince Of Heaven (1974 Single) (3:32)
Extra bonus track on 2009 remaster:
10. Jaunting Car (1974 Single Version) (2:26)

Produced: Vincent McCusker, Stephen Houston, Martin Foye and Peter Farrelly
Assistent Engineer: Roger Quested
Artwork: Graham Marsh

Skupina:
Vincent McCusker - Acoustic & Electric Guitars, Vocals
Stephen Houston - Keyboards, Oboe, Vocals
Peter Farrelly - Bass, Lead Vocals
Martin Foye - Drums, Percussion
Hosté:
David Lewis - Piano (05)
Diskografie Seven Secrets
Vyšlo 19. dubna 1974, Dawn Records, DNLS 3058 (UK)
CD 1990, Dawn, TECP 25473 (Japan)
CD 2009, Esoteric Recordings, ECLEC2102 (UK) Remastered by Ben Wiseman

Seznam skladeb:
01. Faced With Shekinah (8:23)
02. Wise As Wisdom (7:07)
03. White Eyes (7:16)
04. Garden Lady (9:00)
05. Three Spires (5:00)
06. Elizabeth (7:45)
Total Time (44:31)

Producer: David Lewis
Strings conductor: Michael Rennie
Artwork: Peter Farrelly

Skupina:
Peter Farrelly - Bass, Flute, Vocals
Martin Foye - Drums, Percussion
Stephen Houston - Keyboards, Oboe, Vocals
Vincent McCusker - Acoustic & Electric Guitars, Vocals
Hosté:
Diskografie Future Legends
Vyšlo 5. října 1973, Dawn Records, DNLS 3053 (UK)
CD 2009, Esoteric Recordings, ECLEC 2104 (UK)

Seznam skladeb:
Side 1
01. Future Legends (1:27)
02. Decision (7:08)
03. As Day Breaks With Dawn (5:02)
04. Graveyard Epistle (6:17)
Side 2
05. Lord Of The Incubus (6:30)
06. Olde Tyme Future (5:41)
07. Song For A Thought (7:40)
08. Future Legends (0:51)
Total Time: (00:24)

Recorded July 1973 at Escape Studios in Kent
All Lyrics: Vincent McCusker
Producer: Dennis "It'allworkoutinthemix" Taylor
Arranged, Arranged [Strings]: Stephen Houston, Vincent McCusker
Engineer: Tony Taverner
Conductor [Strings]: Michael Rennie
Cover Concept: Paul Charles
Painting [Cover Painting]: Peter Farrelly
Photography: [Inside]: Marie O'Connell
Skladba "On A Clear Day" napsaná Stephenem Houstonem se objevila v prvních stovkách vinylových výlisků "Future Legends", ale později byla z alba stažena. V remasterované edici Esoteric Recordings z roku 2009 se znovu objevila jako bonusová skladba.


Skupina:
Vincent McCusker - Acoustic & Electric Guitars, Vocals
Stephen Houston - Keyboards, Oboe, Vocals
Peter Farrelly - Bass, Lead Vocals
Martin Foye - Drums, Percussion
Hosté:
Diskografie Janet Planet/Misty Morning Way
Vyšlo 24. října 1975, Pye Records, 7N 45615

Seznam skladeb:
01. Janet Planet ()
02. Why ()
Total Time: (00:00)

Produced: Ian McDonald

Skupina:
Vincent McCusker - Acoustic & Electric Guitars, Vocals
Stephen Houston - Keyboards, Oboe, Vocals
Peter Farrelly - Bass, Lead Vocals
Martin Foye - Drums, Percussion
Hosté:
Diskografie Prince Of Heaven/Jaunting Car
Vyšlo prosinec/18. října 1974, Dawn Records, DNS.1087 (UK)

Seznam skladeb:
01. Prince Of Heaven ()
02. The Jaunting Car ()
Total Time: (00:00)

Producer, Written, Arranged: Fruupp

Skupina:
Vincent McCusker - Acoustic & Electric Guitars, Vocals
Stephen Houston - Keyboards, Oboe, Vocals
Peter Farrelly - Bass, Lead Vocals
Martin Foye - Drums, Percussion
Hosté:
Diskografie Prince of Darkness/Annie Austere
Vyšlo 11. října 1974, Dawn Records,

Seznam skladeb:
01. Prince Of Darkness ()
02. Annie Austere ()
Total Time: (00:00)

Arranged and Produced: Fruupp


Skupina:
Vincent McCusker - Guitars, Vocals
Martin Foye - Drums, Percussion
Stephen Houston - Keyboards, Oboe, Vocals
Peter Farrelly - Bass, Flute, Lead Vocals
John Mason - Keyboards
Hosté:
Diskografie Maid In Ireland
Vyšlo 24. července 2020, Esoteric Recordings, ECLEC2728

Seznam skladeb:
01. Janet Planet (2:57)
02. Decision ()
03. Three Spires ()
04. Sheba's Song ()
05. White Eyes ()
06. Wise As Wisdom ()
07. Knowing You ()
08. Graveyard Epistle ()
09. Prince Of Heaven (3:34)
Total Time: (00:00)

Remastered from the original master tapes

Tuto novou kompilaci sestavil textař a manažer Fruupp Paul Charles, který také napsal nový esej pro ilustrovanou brožuru, a byla přepracovánaa z původních předlohových pásek.

Skupina:
Peter Farrelly - Bass Guitar, Lead Vocals
Martin Foye - Drums, Percussion
Peter Farrelly - Flute (2 01-07)
Vincent McCusker - Guitar, Vocals
Stephen Houston - Keyboards, Oboe, Vocals
Stephen Houston - Strings [Arranged] (1 01-09)
Michael Rennie - Strings [Lead] (1 01-09)
Martin Foye - Vocals (4 01-07)
Hosté:


Diskografie Wise As Wisdom: The Dawn Albums 1973-1975
4CD Box Set, vyšel 30. srpna 2019, Esoteric Recordings, ECLEC 42686 (UK)

Seznam skladeb:
CD 1: Future Legends (1973)
01. Future Legends (1:31)
02. Decision (6:25)
03. As Day Breaks with Dawn (5:00)
04. Graveyard Epistle (6:15)
05. Lord of the Incubus (6:25)
06. Olde Tyme Future (5:36)
07. Song for a Thought (7:30)
08. Future Legends (0:53)
Bonus Track:
09. On a Clear Day (7:46)

CD 2: Seven Secrets (1974)
01. Faced with Shekinah (8:23)
02. Wise as Wisdom (7:07)
03. White Eyes (7:14)
04. Garden Lady (9:08)
05. Three Spires (5:00)
06. Elizabeth (7:45)
07. The Seventh Secret (1:07)

CD 3: The Prince of Heaven's Eyes (1974):
01. It's All Up Now (7:22)
02. Prince of Darkness (3:48)
03. Jaunting Car (2:24)
04. Annie Austere (5:16)
05. Knowing You (10:47)
06. Crystal Brook (3:07)
07. Seaward Sunset (5:25)
08. The Perfect Wish (4:30)
09. Prince of Heaven (Bonus Track) (3:32)
Bonus Track:
10. Jaunting Car (single version) (2:25)

CD 4: Modern Masquerades (1975):
01. Misty Morning Way (6:57)
02. Masquerading with Dawn (7:16)
03. Gormenghast (10:47)
04. Mystery Might (8:22)
05. Why (4:10)
06. Janet Planet (2:57)
07. Sheba's Song (8:28)
Total Time: (00:00)

Producer [Production Coordinator]: Paul Charles
Producer: David Lewis (2 01-07), Dennis "It'llallworkoutinthemix" Taylor* (1 01-09), Ian McDonald (4 01-07)
Arranged, Performer, Producer: Fruupp (3 01-07)
Coordinator [Release Coordination], Producer [Master Preparation]: Mark Powell
Engineer: Roger Quested (3 01-07), Tony Taverner (2 01-07)
Illustration [Cover]: Graham Marsh (3 01-07), Martin Cropper (4 01-07)
Artwork [Cover]: Peter Farrelly (1 01 - 2 07)
Graphic Design [Package design]: Hugh Gilmour

Skupina:
Peter Farrelly - Bass, Flute, Lead Vocals
Martin Foye - Drums, Percussion
Stephen Houston - Keyboards, Oboe, Vocals (except CD2 08-13)
Vincent McCusker - Guitars, Vocals
John Mason - Keyboards, Vibes, Vocals (CD2, 08-13)
Hosté:
Diskografie It's All Up Now - Anthology
2CD, vyšlo 1. listopadu 2004, Castle Music/Sanctuary Records Group, LC 6448, CMDDD1019

Seznam skladeb:
Disc 1 (79:09)
01. Future Legends (Tracks 1-8 von Future Legends) (1:33)
02. Decision (6:26)
03. As Day Breaks With Dawn (5:00)
04. Graveyard Epistle (6:16)
05. On A Clear Day (7:46)
06. Lord Of The Incubus (6:24)
07. Song For A Thought (7:30)
08. Future Legends (0:49)
09. Wise As Wisdom (Tracks 9-14 von Seven Secrets) (7:08)
10. White Eyes (7:15)
11. Garden Lady (9:08)
12. Three Spires (5:02)
13. Elizabeth (7:47)
14. The Seventh Secret (1:05)
Disc 2 (78:57)
01. Prince Of Heaven (1974 Single A-Side) (3:30)
02. It's All Up Now (Tracks 2-7 von The Prince Of Heaven's Eye) (7:22)
03. Prince Of Darkness (3:48)
04. Annie Austere (5:16)
05. Knowing You / Crystal Brook (10:47)
06. Seaward Sunset (3:08)
07. The Perfect Wish (4:25)
08. Misty Morning Way (Tracks 8-13 von Modern Masquerades) (7:00)
09. Masquerading With Dawn (7:16)
10. Gormenghast (10:45)
11. Why (4:08)
12. Janet Planet (3:03)
13. Sheba's Song (8:29)
Total Time: (158:06)

Skupina:
Vincent McCusker - Acoustic & Electric Guitars, Vocals
Peter Farrelly - Bass, Flute, Vocals
Martin Foye - Drums, Percussion
Stephen Houston - Keyboards, Oboe, Vocals (01-07)
John Mason - Keyboards, Vibes, Vocals (08-14)
Hosté:
Diskografie The Prince Of Heaven's Eyes / Modern Masquerades
Vyšlo 1996, See For Miles Records Ltd., C5HCD 646

Seznam skladeb:
The Prince Of Heaven's Eyes
01. It's All Up Now (7:20)
02. Prince Of Darkness (3:48)
03. Jaunting Car (2:23)
04. Annie Austere (5:14)
05. Knowing You (2:46)
06. Crystal Brook (7:58)
07. The Perfect Wish (9:49)
Modern Masquerades
08. Misty Morning Way (6:55)
09. Masquerading With Dawn (7:15)
10. Mystery Might (8:20)
11. Why (4:08)
12. Janet Planet (2:54)
13. Sheba's Song (8:26)
Total Time: (77:16)

Engineer, Arranged: Roger Quested
Liner Notes: Paul Charles

Skupina:
Peter Farrelly - Bass, Flute, Vocals
Martin Foye - Drums, Percussion
Vincent McCusker - Acoustic & Electric Guitars, Vocals
Stephen Houston - Keyboards, Oboe, Vocals
Hosté:
Diskografie Future Legends / Seven Secrets
Vyšlo 1996, See For Miles Records Ltd., C5HCD 645

Seznam skladeb:
Future Legends
01. Future Legends (1:30)
02. Decision (6:24)
03. Graveyard Epistle (6:13)
04. Lord Of The Incubus (6:24)
05. Olde Tyme Future (5:35)
06. Song For A Thought (7:28)
07. Future Legends (0:48)

Seven Secrets
08. Wise As Wisdom (7:04)
09. White Eyes (7:13)
10. Garden Lady (9:09)
11. Three Spires (4:59)
12. Elizabeth (7:44)
13. The Seventh Secret (1:04)
Total Time: (71:35)

Skupina:
Peter Farrelly - Bass Guitar, Vocals & Flute
Martin Foye - Drums
Stephen Houston - Keyboards, Oboe & Vocals
John Mason - Keyboards
Vincent McCusker - Lead Guitars & Vocals
Hosté:
Diskografie Songs For A Thought
Vyšlo 1992, Sequel Records, NEX CD203 (UK)

Seznam skladeb:
01. Future legends - Intro (1:31)
02. It's All Up Now (7:22)
03. Garden Lady (9:11)
04. Three Spices (5:00)
05. Wise As Wisdom (7:08)
06. Prince Of Darkness (3:50)
07. Graveyard Epistle (6:17)
08. Janet Planet (2:57)
09. Prince Of Heaven (3:33)
10. White Eyes (7:13)
11. On A Clear Day (7:46)
12. Decision (6:26)
13. Lord Of The Incubus (6:28)
14. The Seventh Secret (1:05)
Total Time: (75:47)

Remastered: Roger Wake at CTS Studios
Illustration [Front Cover]: Peter Farrelly
Sleeve Notes: Paul Charles
Kolekce představuje skladby ze všech 4 alb plus nevydanou skladbu "On A Clear Day" a je nejlepším úvodem k velmi výraznému zvuku FRUUPP. Fruupp předvádějí velkou zralost ve skládání, kombinují několik stylů a ukazují spoustu nástrojů a měnící se atmosféru: klasickou s hobojem, folkovou s akustickými kytarami a symfonickou s výkonnou souhrou mezi elektrickou kytarou a varhanami. Toto CD obsahuje také dříve nevydanou skladbu "On A Clear Day", což je alternativní skladba s výraznou elektrickou kytarou, vkusnými klávesami a silným vokálem. Nejlepší srovnání s jedinečným zvukem Fruupp jsou kapely založené na podobných základech jako Yes,Druid a England, ale Fruupp zní sofistikovaněji a barevnějí.

Zpět

Pre-Fruupp. Left to Right: Vince McCusker (lead Guitar),
Ivan "Touche" Vallelly (Rhythm Guitar), Ian "The Beast" Best (Bass),
Miles "Tinhead" McKee, Marty O'Connor (Drums)











Fruupp v době natáčení "Modern Masquerade" (1975)





Zpět
Oficiální stránky:
https://www.irish-showbands.com/Bands/frupp.htm
http://www.paulcharlesbooks.com/fruupp.php
https://www.irish-showbands.com/Bands/frupp.htm
http://faculty-cervero.ced.berkeley.edu/fruupp.htm
https://starling.rinet.ru/music/fruupp.htm

    ProgressRock Nahoru
Made by 
©  23.9.2020 
Menu Poslední aktualizace: 23.9.2020
mbrezny@centrum.cz© 
...a vzkaz autorovi!©