![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
![]() ![]() |
![]() ![]() | |
Studiová alba: 2012 Fire Make Thunder 2009 Blood 2006 re: free 2006 Free 2003 Office Of Strategic Influence |
Další nahrávky: Tuesday The Sky: 2017 Drift Jim Matheos sólově: 2014 Halo Effect 1999 Away With Words 1993 First Impressions |
![]() Sestava skupiny: Jim Matheos - kytary, klávesové nástroje, programování Kevin Moore - zpěv, klávesové nástroje, programování Gavin Harrison (Porcupine Tree) - akustické bicí (nahráno v Harrisonnově domu v Londýně) |
![]() Vyšlo 27. 3. 2012, Metal Blade Records Seznam skladeb: 01. Cold Call (7:10) 02. Guards (5:03) 03. Indian Curse (4:42) 04. Enemy Prayer (4:54) 05. Wind Won't Howl (5:05) 06. Big Chief II (3:04) 07. For Nothing (3:18) 08. Invisible Men (9:54) Total Time: (43:10) Produced: Jim Matheos & Kevin Moore Mixed: Matt Sepanic, Jim Matheos & Kevin Moore v The Sound Farm Studio in Jamaica, Iowa Mastered: Roger Siebel |
Veškeré nahrávání pro "Fire Make Thunder" s výjimkou bicích realizovali Moore a Matheos ve svých domácích
studiích a bicí byly zaznamenány doma u Harrisona v Londýně. Závěrečné míchání stejně jako některé další
úpravy a aranžmá byly dokončeny v červenci 2011 v městečku Jamaica, Iowa, kde kapela spolu s mixážním
technikem Matt Sepanic na farmě Sound Farm Studio and Recording Environment upravovala nahrávky. Masteringu
se ujal známý inženýr Roger Siebel. Desku produkují Moore a Matheos. Nová deska se po svém vydání umístila v Billboard Chart New na pozici #18, v kategorii Top Hard Music Albums Chart na #46. V mezinárodních žebříčcích figurovalo na místě #43 v Hard Music Albums v Kanadě a na místě #139 v zemích Beneluxu. K písní "For Nothing" se objevil 9. dubna 2012 i hudební klip. Čtvrtá nahrávka mé oblíbené prog supergroup byla dlouho očekávanou podle mnoha on-line komunit z velmi dobrých důvodů. První OSI album vyvolalo velký zájem především proto, že bylo nabízeno jako "setkání" Mike Portnoye a Kevina Moore, ale jejich druhé album, "Free", ozřejmilo progrockovým fanouškům, že OSI není typická prog metalová jízda, a Mike a Kevin doposud spolu nevycházejí tak dobře. Portnoy a OSI se vzájemně opustili a Portnoy byl nahrazen dokonalým Gavinem Harrisonem, a já jsem usuzoval, že počáteční zájem o kapelu, opadal po této změně. Ale pak se stala zajímavá věc. Zvuk OSI byl tak inovativní a jedinečný, že opravdu začal přitahovat nový typ fanoušků - z nichž mnozí nebyli nikdy z počátku fanoušky Fates Warning nebo Dream Theater. Je to organický typ růstu, kapela, jako takovási to opravdu zaslouží, protože to signalizuje změnu od kapely, která byla známá jako novinka a superskupina na samostatnou kapelu, která, doufejme, bude známa na základě svých výsledků po delší dobu. Na "Blood" se jejich zvuk ještě více ztěmnil a ztěžkl, jejich hudební styl vykrystalizoval. Zatímco "Free" se ještě zaměřuje na chytlavé háčky a pop-délku písní, "Blood" vystoupalo již na další úroveň. Pro ty z vás, kteří jsou již obesnámeni s kapelou, jejich čtvrté album "Fire Make Thunder" bude připomínat více jejich předchozí album "Blood". S pouhými 8 skladbami ve srovnání s Blood 9 skladeb, vidíme zúženější, více vyhraněnější album než poslední nahrávky. "Fire Make Thunder" je silný krok vpřed pro OSI a ačkoli postrádá háčky "Free" a sílu "Blood", stále zobrazuje pozoruhodnou vyspělost, protože OSI zdokonalili svůj charakteristický zvuk. Současný poznávací vzorec OSI je takový - tam jsou headbanging kovové riffy, paranoidní zvukové konstrukce zesílené výstražným vysíláním a Mooreovým současně-kanonickým příjemným nadhledovým vokálním stylem. Rozdíl je v tom, že nervní a nápadně elektronické zvuky ustoupily více v akustickou a organicky znějící instrumentaci. "Cold Call" je chytlavá úvodní melodie, silně připomínající "The New Math", ale bohužel se šine o trochu více, než je nezbytné vzhledem k materiálu. Fanoušci Kevinových úchvatně záběrových a neurčitě emocionálních písně se cítí doma s "Indian Curse" a "Wind Won’t Howl", ta druhá, která je vyloženě melancholická, ale hlavním klíčem, který se nekonečně opakuje. Fanouškům těžších skladeb se bude líbit "Big Chief II" a "Enemy Prayer." Předposlední píseň, "For Nothing" zní jako ztracený šperk z nahrávání v Graveyard Mountain Home (Chroma Key), představující překvapivě přízemní melodii. Konečně, vyvrcholením je poslední skladba, "Invisible Men", hypnotická, unášející, se silnými synthezátorovými takty, které se odvíjí stejně jako brilantní film. Tento téměř 10 minutový opus stojí za zakoupení a bude připomínán jako jedna z největších písní v katalogu OSI. Kevinův hlas vás polechtá na břiše, a to navzdory skutečnosti, že je tak nenápadný a chladný, a uprostřed písně se rozvine do těžkého zkaleného přechodu, následovaný kytarovým sólem (ano, skutečné kytarové sólo ve stylu Pink Floyd od Matheose!). V klidném arpeggiu spolu s přepracováním Kevinova sboruna samém konci písně bych se mohl i rozplakat, kdybych nebyl takový stydlivý macho. Přesto, jak velkolepé tohle album je (zejména “Invisible Men”), jako bych očekával ještě mnohem více. Vím, inspirace si nelze vynutit, a skládání alba na dálku není snadné. Nicméně, "Free" mi stále dává mnoho radosti z poslechu, sedm let po jeho vydání. Pro dalších sedm let nevidím, zda budu poslouchat "Fire Make Thunder" stejně jako jsem poslouchal "Free". Třebas se mohu mýlit. Většina OSI alb mě obohacovala nějakou dobu. Na tomto albu není nic, co by mě obohatilo. Tak uvidíme. "Fire Make Thunder"je přesto neuvěřitelná nahrávka mimořádné kapely. Opravdu doufáme, že uvidíme skupinu ještě mnoho let, protože i ve svých slabších okamžicích, které stále představují něco absolutně a opravdu unikátního v dnešním roztříštěném hudebním světě, kde kapely, jak se zdá, zkoušejí "všechno" jen aby byly jiné a "progresivní" metalové, nyní představuje stagnující marast stále toho stejného. OSI ale uspěje i tam, kde téměř všichni ostatní selžou. Zdroj: http://arthurhatton.com/2012/04/08/review-fire-make-thunder-by-osi/ |
![]() Sestava skupiny: Jim Matheos - kytary, klávesové nástroje, programování Kevin Moore - zpěv, klávesové nástroje, programování Gavin Harrison (Porcupine Tree) - akustické bicí Mikael Akerfeldt (Opeth) - zpěv ve skladbě Stockholm |
![]() Vyšlo: 27. 4. 2009 (Evropa), InsideOut Music 19. 5. 2009 (Sev. Amerika) Seznam skladeb: 01. The Escape Artist (05:51) 02. Terminal (6:30) 03. False Start (3:05) 04. We Come Undone (4:04) 05. Radiologue (6:05) 06. Be The Hero (5:51) 07. Microburst Alert (3:48) (Matheos, instrumental) 08. Stockholm (6:41) (Lyrics: Mikael Akerfeldt) 09. Blood (5:26) Total Time: (47:21) Produced: Jim Matheos & Kevin Moore V limitované edici je připraveno i druhé CD se skladbami: 01. No Celebrations (06:27) (vocals/lyrics - Tim Bowness) 02. Set It On Fire (04:34) (cover of the Elliott Smith song) 03. Communicant (10:21) (extended version of the regular CD track) Total Time: (21:21) |
![]() Třetí zářez na pažbě si tento rok mohou udělat pánové z projektu OSI, který v sobě sdružuje personální výběr hudebníků z kapel jakými jsou DREAM THEATER, PAIN OF SALVATION nebo PORCUPINE TREE a aktuálně třeba i OPETH. Minulé album „Free“ bylo pro mě učiněným skvostem, a tak do novinky „Blood“ jsem vkládal opravdu velké naděje a logicky jsem očekával pokračovatele skvěle započaté cesty. Spokojen jsem s tím, že směr, který tento zajímavý hudební mutant nabral na nové desce zůstává věrný podobným tradicím jako již dříve. Smutné však je, že nejde dál, ale poněkud rozpačitě přešlapuje na místě. Z očekávaného posunu minimálně srovnatelné vzdálenosti, která byla mezi debutem a druhou deskou, je bloudění v kruhu. Jako by OSI vařili novinku z naprosto stejných surovin jako před třemi roky, jen ten odvar, který vznikl je ze záhadných důvodů o něco slabší. Stále zde máme charismatické a velmi svojské písničky s nezaměnitelným vyšeptaným hlasem ex-klávesáka od imperátorů rockové progrese DREAM THEATER Kevina Moora. Perfektně zaranžované skladby balancující na pomezí prog metalové alternativy, intelektuální kytarovky a pop rocku, dýchají typickým chladem, jenž jim masírují do těla hlavně hlasivky pěvce. Vše je dozdobeno špičkovou producentskou stránkou, výtečně a velmi obratně zakomponovanými samply a mnohými dalšími řemeslně skvěle zvládnutými finesami, nicméně dodat se musí, že výsledek nemá sílu zaujmout tak silně a na tak dlouho jako „Free“. Chybí mi elektrizující atmosféra skladeb jako „Go“, parádní chytlavost a funkčnost titulní „Free“... Rozhodně však nejde o desku, která by si nezasloužila pozornost, to vůbec ne! OSI opět vyučují v tom jak používat kytarové efekty tak, aby nepůsobily samoúčelně, ale buďto dobarvovaly náladu skladeb nebo přímo tvořily jejich charakter. Podobně je to s klávesami. Jen v málokterých kapelách se mi práce se zvuky a klávesovými motivy líbí tak jako u OSI. Své jistě udělaly i změny v sestavě – novou posilou týmu je Gavin Harrison, bubeník skupin PORCUPINE TREE a KING KRIMSON. Právě ten střídá Mika Portnoye z DREAM THEATER. Zajímavými hosty jsou například Mikael Akerfeldt z OPETH, který si zahostoval ve skladbě „Stockholm“ nebo Tim Bowness v písní „No Celebrations“. „Blood“ sice u mě nesplnila očekávání, ale uznávám, že můj metr, který jsem měl připravený pro tuto nahrávku, byl díky geniálnímu předchůdci příliš přísný. Ačkoliv toto album uvízlo ve šlápěji staré tři roky je i tak napěchováno neuchopitelnou snovou atmosférou, charismatickým chladem a velkou porcí hudební melancholie. RIP, Zveřejněno: 17.8.2009 Zdroj: http://www.metalopolis.net/team.asp?id=1029 |
![]() |
![]() Vyšlo: 21. 4. 2006, InsideOut Music Seznam skladeb: 01. Go (Console remix) (10:32) 02. Kicking (Kevin Moore remix) (8:05) 03. Home Was Good (Kevin Moore remix) (7:53) Total Time: (26:30) |
Člen OSI Kevin Moore provedl new mixáže skladeb "Kicking" a "Home Was Good". "Go remix" provedl Martin
Gretschmann AKA Console, klávesista a programátor z Notwist (Německo). |
![]() Sestava skupiny: Jim Matheos - Guitars, Keyboards, Programming Kevin Moore - Vocals, Keaboards, Programming Mike Portnoy - Druma (Dream Theater) Joey Vera - Bass (01,02,04,06,07) (Fates Warning) Bige Akdeniz - Guitars, Vocals (CD2 06) |
![]() Vyšlo 21. dubna 2006, InsideOut Seznam skladeb: 01. Sure You Will (3:46) 02. Free (3:20) 03. Go (4:16) 04. All Gone Now (5:13) 05. Home Was Good (5:03) 06. Bigger Wave (4:30) 07. Kicking (3:52) 08. Better (4:06) 09. Simple Life (4:00) 10. Once (6:34) 11. Our Town (3:20) Total Time: (47:34) Limited Edition Bonus CD: 01. OSIdea 9 (3:33) (Matheos) 02. Set It On Fire (3:42) (Moore) 03. Communicant (3:47) (Matheos) 04. When You're Ready (demo) (3:09) 05. Remain Calm (4:08) (Moore) 06. Old War (1:06) (Akdeniz) Total Time: (19:45) |
![]() Pokud se Vám líbí kapela Dream Theater, jistě nepohrdnete tímto již druhým albem projektu, který vyšel zhruba před necelým měsícem, kde za bicími sedí právě člověk z výše jmenované kapely Mike Portnoy. Office Of Strategic Influence, t.j. projekt čtyř hudebníků: Mike Portnoy (bubeník kapely Dream Theater), Kevin Moore (bývalý klávesista DT a nynější klávesista a zpěvák Chroma Key) a dva členové z progresivní metalové kapely Fates Warning - Jim Matheos (kytara) a byskytarista Joey Vera, jež se m.j. podílel s Kevinem na albu Dead Air For Radios v kapele Chroma Key. Letos se tímto chlapcům podařilo natočit po rovněž úspěšném Office Of Strategic Influence z roku 2003, v pořadí již druhé s názvem Free, kde Joey Vera nahrazuje minulého baskytaristu Seana Maloneho z kapely Gordian Knot. Nečekejte od tohoto díla v žádném případě takový nářez jako u toho prvního. Styl lze jen těžko zde definovat. Album však nikterak nezačíná vůbec špatně. Již úvodní Sure You Will se může chlubit pěkným "rachotem". Dominuje tu Joey se svojí "zvonivou" basou, do níž se po chvilce přidá hutný kytarový zvuk Jima Matheose. Ani následující a stejnojmenná Free není na tom o moc hůře. Tempo se zvolní až teprve při třetím tracku s názvem Go (do něhož jsem t.č. blázen). Zde si dle mého názoru Kevin vylévá do hudby smutek a melancholii, stejně jako ve většině skladeb v albu Dead Air For Radios ve svém "chromovém klíči". Jak skladba číslo pět napovídá, že "doma bylo dobře", lze z Home Was Good opět vyčíst nějaké (ne)dobré vzpomínky, které sám Kevin zde vyjadřuje. Skladba je ještě pomalejší, pěkně si u ní popřemýšlíte a snad taky zavzpomínáte. Mike Portnoy si však zde na své nástroje nezahrál. Přesto mi přijde, že jeho výkon je v celém albu co se týče bicích snad ještě lepší, než na jakémkoli jiném u Dream Theater. Snad trochu stylem country by mohla vyznít poslední "Our Town". Skladby jsou jinak poměrně stejně časově dlouhé (kolem 3 až 5ti minut) ne jako u předchozího alba, krom snad "desítky" Once, která má stopáž asi šest a půl minuty. Co říci na závěr o tomto díle? Láska na první pohled, která jistě stojí alespoň za poslech. Zdroj: Blahapet's blog, 11.05. 2006, http://blahapet.wz.cz/index.php |
![]() Sestava skupiny: Jim Matheos - kytara, klávesové nástroje, programování Kevin Moore - zpěv, klávesové nástroje, programování Mike Portnoy - bicí Hosté: Sean Malone - baskytara Steven Wilson - zpěv v "shutDOWN" (Porcupine Tree) |
![]() Vyšlo 17. února 2003, Inside Out Seznam skladeb: 01. The New Math (what he said) (3:36) 02. OSI (3:48) 03. When You're Ready (4:09) 04. Horseshoes And B-52's (4:18) 05. Head (5:17) 06. Hello, Helicopter! (3:44) 07. shutDOWN (10:25) 08. Dirt From A Holy Place (5:10) 09. Memory Daydreams Lapses (5:56) 10. Standby (looks like rain) (2:09) Total Time: (47:34) Limited Edition Bonus CD: 10. Set The Controls For The Heart Of The Sun (8:49) 11. New Mama (2:22) 12. The Thing That Never Was (17:21) Recordeded at Carriage House Studios (Stamford, Connecticut) on June 2–9, 2002 Produced: Jim Matheos and Kevin Moore Engineered: Phil Magnotti, Steven Wilson, Sean Malone and Jim Matheos Mixed: Phil Magnotti |
Multimediální část CD obsahuje: "Set The Controls For The Heart Of The Sun" je cover verze od Pink Floyd představovaná Kevinem Moore a Mike Portnoyem. "New Mama" je cover verze skladby Neil Younga připravená rovněž Kevinem Moore. "The Thing That Never Was" je v originále demo "Looks Like Rain" od Jima Matheose a Mike Portnoye. Multimediální část trvá asi 19 minut a obsahuje části konceptu zpracované a editované Kevinem Moorem pro "Horsehoes and B-52s" jakož i dvě rozdílné dokumentární stylistické zkratky zachycující Carriage House Studios během natáčení alba. | |
![]() Základní motivy celého alba rozpracoval kytarista Jim Matheos ze skupiny Fates Warning. Finální podoba nahrávky nevznikala klasickým způsobem, tedy přímým pilováním jednotlivých skladeb ve studiu, členové OSI i spolupracující hosté se na společném díle podíleli víceméně individuálně. Otec celého projektu Jim Matheos poslal hrubou kytarovo-elekronickou kostru ex-členovi Dream Theater Kevinovi Mooreovi, který ji podložil klávesami a elektronickými zvuky. K této hudební složce napsal texty jenž v jakési vokální demo verzi poslal zpět. Poté se nahrávky dostávaly ke třetímu řádnému členu OSI, výtečnému bubeníkovi Mikeovi Portnoyovi z Dream Theater. Ten do ní implantoval rytmus, který podpořil hostující baskytarista Sean Malone. Tímto způsobem vznikly téměř všechny tracky, které rozhodujícím způsobem utvářel Matheos, jenž si ve většině případů k sobě jako spoluautora přibral Kevina Moorea. V záběru "shutDOWN" se k Jimovi přidal druhý host, leader Porcupine Tree Steven Wilson, který kromě vlastní invence obdařil tuto skladbu i vlastním zpěvem. OSI zpočátku chtěli téměř hotové nahrávky předat ke konečnému nazpívání ještě zpěvákovi Danielovi Gildenlöwi ze švédských Pain of Salvation. Naštěstí se později moudře usnesli na tom, že jeho projev by ublížil celkovému vyznění desky. K mikrofonu si tak opět, tentokrát 'načisto' stoupl klávesista a nyní i zpěvák Kevin Moore, jehož příjemně civilní nevýrazný zpěv dodal albu zvláštní oduševnělé kouzlo. Někteří z pětice muzikantů se vzájemně nikdy nepoznali, jejich muzika je však ve dvou nahrávkách prodchnuta neuvěřitelně cituplnou, plíživou, pinkfloydovskou atmosférou s šeptaným, sotva zaslechnutelným nebo jen tušeným poselstvím. Na rytmičtějších částech desky se tato 'aura' zcela vytrácí a muzika je velice podobná tomu co oba hlavní autoři předvádějí ve svých domovských kapelách. Střednětepé tracky jsou tu zajímavým, tu nudným experimentem či tápou mezi oběmi variantami. Rozšířená část desky (obal s 'pasem' položeným na stole) je obsáhlejší o tři téměř devětadvacetiminutové bonusy, z niž coververze raných Pink Floyd "Set The Controls For The Heart Of The Sun" jasně ukazuje na tu část kořenů hudební historie jenž prorostla až do současnosti. S duchem samotného alba dobře koresponduje název kapely jenž se v nezkracované podobě nakonec promítl i do pojmenování samotného debutu. Pod hlavičkou Office of Strategic Influence totiž krátce po teroristických událostech z 11. září 2001 existovala Pentagonem zřízená organizace jenž měla za úkol mediálně masírovat americkou veřejnost tak dlouho, dokud nebude 'sama' přesvědčena o naprosté nutnosti odvetných opatření. Samotný booklet je jakýmsi originálním pasem v němž se kromě nezbytných údajů, fota a razítek z celnic našlo místo i pro jednotlivé texty. Projekt OSI na Vás dolehne až po opakovaném poslechu. První, druhý a čtvrtý flák je spíše 'odzívnutí hodnou' nástrojovou exhibicí, třetí a pátá skladba přípravou na výtečný střed povedeného alba. Od osmé instrumentálky jde opět o 'zívačku'. Závěr je jak z anglického přísloví: "Konec dobrý - všechno dobrý, (v tomto případě) 'floydi' nezestárli a jsou opět tady. Po prvním nervním instrumentálním úvodu proloženém politickými žvásty se ve druhé, také poměrně našlapané skladbě "OSI" poprvé ozve Mooreův citlivý vokál. Po hodně současně znějící "When You're Ready" a navazující instrumentálce "Horseshoes and B-52's" (s 'nicneříkajícím' videoklipovým bonusem) se pomalu ale jistě začnete zaplétat do 'nitěrné' pasti jenž Vás v mrazivém 'watersovském' majsterštychu "shotDOWN" zcela přibije k zemi. Hostujícího vokalistu Stevena Wilsona kromě umně vložených hlasů v pozadí sem tam doplňuje Kevin Moore. Mystický sound je umocněn našeptáváním toho, co všechno byste měli odvrhnout.... ...tato deska patří spíš k tomu co byste měli přijmout, konečné rozhodnutí však záleží jen a jen na Vás. Nemíním být institucí jenž jiným vychytrale podsouvá 'jejich' názor. ...je docela možné, že se mýlím a toto album patří na smetiště dějin. Já se však k němu budu čas od času vracet. Petr Zlámal | |
![]() Pro milovníky progresivního metalu přichystalo vydavatelství InsideOut Music další lahůdku v podobě projektu nazvaného tajuplně OSI - Office of Strategic Influence. Vydávání těchto all star projektů může zavánět určitou kalkulací a fanoušci tohoto stylu si tedy musí pomalu zvykat sahat stále hlouběji do kapsy, ale v případě OSI se jedná o naprostou lahůdku, neřknu-li o jeden z nejinvenčnějších projektů posledních let. Nápad založit progresivní superskupinu nosil v hlavě klávesista Kevin Moore již při odchodu z DREAM THEATER a určitým vyplněním tohoto snu se stal jeho sólový projekt CHROMA KEY, kde se navíc zhostil zpěvu. Před více než rokem se spojil s kytaristou Jimem Matheosem, s nímž léta spolupracoval pro jeho domovskou skupinu FATES WARNING a s bubeníkem Mikem Portnoym, kterého zase znal ze svého působení v DREAM THEATER. Ze společného jamování se zrodil superprojekt OSI. Těsně před nahráváním Jim oslovil jednoho z nejlepších baskytaristů světa Seana Maloneho, který se v současné době prezentuje v další superskupině GORDIAN KNOT. Sean patří mezi absolutní profíky, tudíž své basové party nahrál přímo ve svém domácím studiu v Portlandu. Posledním hostem se stal neméně významný Steven Wilson (PORCUPINE TREE), ten sice kompletně nazpíval jen jednu skladbu, a to sedmičku "shutDOWN", za to se jedná o nejdelší opus na desce (nepočítám-li bonusovku "The Thing That Never Was" nacházející se jen na limitované dvouCD verzi), jenž se vyznačuje osobitou atmosférou a silným psychedelických odérem. Charakteristický rukopis tandemu Jim a Kevin jsme si mohli vychutnat již na deskách FATES WARNING, v případě OSI se oba snažili dostat ze sebe maximum. Oproti jiným progresivním deskám zní OSI nesmírně temně a depresivně, navíc více než 75 minut (v případě limitované edice) se budete nacházet v dusném psychedelickém deliriu, tudíž strávit tento matroš bude tvrdším oříškem i pro progresivní šampióny. Ale pokud proniknete dostatečně hluboko pod hladinu kytarových vyhrávek, počítačových mašinek, samplů, efektů, syntetizátorů atd., čeká na vás nesmírně katarzující odměna. Kdo slyšel Kevinův projekt CHROMA KEY a jeho psychedelický zpěv, v OSI vše získává mnohem intenzivnější ráz. Jeho nadšení pro moderní technologie se zde projevilo použitím tun vrstev samplů a různých klávesových linek, aby toho nebylo málo s programováním mu napomáhá rovněž Jim. Taktéž jeho zpěv zní málokdy přirozeně, ale mnohem častěji využívá různé hlasové harmonizéry. Po této stránce vyznívá OSI nesmírně moderně a již dlouho jsem neslyšel tak dokonalý tlukot syntetického srdce. Kytarovou hru Jima Matheose nelze přehlédnout. Její techniku a zvuk známe již z posledních alb FATES WARNING. Kromě "klasických" progmetalových riffů ("OSI", "Horseshoes And B-52's") se dočkáme rovněž podmanivých melancholických vybrnkávaček známých rovněž z jeho domovské skupiny ("When You're Ready", "Memory Daydreams Lapses Standby (looks like rain)"). Bezchybnou práci odvádí taktéž rytmická sekce. Mike hraje natolik přesně, že mnohdy těžko rozeznáte živé bicí od různých computerů. Oproti jiným projektům se jeho hra a tím pádem tempo celé nahrávky nese v pomalém tempu, což ještě více prohlubuje depresivní atmosféru. Tudíž jeho typických dvoukopáků se dočkáme snad jen v závěru pro mě nejatmosferičtější skladby "Dirt From A Holy Place". Maloneho baskytaru jsem obdivoval již v dobách jeho působení v úderce DEATH či CYNIC, ale nejvíce jsem si její příjemné bublání vychutnal až na pozdějších projektech jako AGHORA či v již zmiňovaných GORDIAN KNOT. V těchto dvou skupinách se dá hovořit až o jazzových postupech, nikterak tomu není na OSI. Album vyšlo ve dvou verzích, které se navzájem liší obalem. My se bavíme o limitované edici, která krom deseti skladeb obsahuje ještě druhé CD se třemi bonusy - cover od PINK FLOYD "Set The Controls For The Heart Of The Sun", cover od Neil Young "New Mama" a nakonec 17 minutovou lahůdku "The Thing That Never Was" z dema "Looks Like Rain". Dále pro majitele PC vydavatel přichystal multimediální stopu v podobě videí z natáčení a klip ke skladbě "Horseshoes And B-52's". Bez váhání doporučuji právě limitovanou edici, neboť tři bonusové skladby jsou fakt super a navíc se vám album prodlouží o 28 minut. O zvuku nahrávky nemusím ani hovořit, jednoduše jsem na něm nenašel chybu. No není divu, když samotný mix proběhl v Sony Music Studios. Nahrávka zní velmi temně a hutně, hlavně samply a klávesy doslova vyvěrají na povrch. Rovněž digipaková obálka od známého Thomase Ewerharda mě po delší době překvapila svou originalitou. CD jsou vložena do digipakové knihy, jenž připomíná cestovní pas nějakého tajného agenta. Opravdu skvělá práce a výborně to vystihuje atmosféru desky. Závěrem mohu říci jediné, projekt OSI patří k tomu nejlepšímu, co progmetal nabízí. Velice mě potěšilo, že do poslechu alba se musí posluchač mnohem intenzivněji ponořit a i po mnoha koncentrovaných posleších zní deska jako napoprvé. Štěpán Šimek, 08.10.03, http://www.abysszine.com/2003100801-osi-office-of-strategic-influence.html |
![]() Sestava skupiny: Jim Matheos - kytara, klávesové nástroje, programování Hosté: Lloyd Hanney - Drums (GOD IS AN ASTRONAUT) Kevin Moore - Keyboards Anna-Lynne Williams - Vocals (TRESPASSERS WILLIAM, LOTTE KESTNER) |
![]() Vyšlo 30. června 2017, InsideOut Music Seznam skladeb: 01. Today The Sky (4:15) 02. Kite (5:10) 03. Vortex Street (4:46) 04. It Comes In Waves (4:30) 05. Dyatlov Pass (7:29) 06. Far And Away (4:19) 07. Westerlies (5:27) 08. Roger, Gordo (4:06) 09. The Rowing Endeth (4:31) 10. Drift (4:09) Total Time: (48:42) Photo: Markus Wiedenmann |
![]() Sestava skupiny: Jim Matheos - Guitars (acoustic) Hosté: |
![]() Vyšlo 17. února 2014, Burning Shed Seznam skladeb: 01. Halo Effect 1 (5:27) 02. Halo Effect 2 (4:25) 03. Halo Effect 3 (4:06) 04. Halo Effect 4 (7:07) 05. Halo Effect 5 (5:18) 06. Halo Effect 6 (4:50) 07. Halo Effect 7 (7:47) 08. Halo Effect 8 (3:15) Total Time: (42:15) |
Na tomto záznamu nejsou žádné klávesy ani zvukové efekty. Všechny zvuky byly vytvořeny akustickou kytarou (pro zájemce
o takové věci, 1973 Alvarez je klasická s velmi starými strunami), které byly digitálně zpracovávány do různých stupňů,
někdy minimálně, jindy, dokud není původní signál nerozpoznatelný. Pro vytvoření každého kusu bylo několik skladeb
improvizováno samostatně, bez klíče nebo tempa. Různé nápady byly pak editovány, kombinovány a vrstveny, aby spolu
vytvořily tyto písně. |
![]() Sestava skupiny: Jim Matheos - Guitars Michael Manring - Bass Mark Zonder - Drums Charlie Bisharat - Violin Hosté: |
![]() Vyšlo 3. září 1999, Metal Blade Records, 3984-14275-2 Seznam skladeb: 01. A Way with Words (4:38) 02. Palindrome (3:31) 03. Astronomies (4:16) 04. The Language Of Silence (4:23) 05. Piscataquog (4:07) 06. A Conference Of Clouds (5:32) 07. Mumbo Jumbo (3:36) 08. Tongue Tied (3:07) 09. The Last Light of August (6:28) 10. Goodnight, Goodbye (3:35) Total Time: (43:13) |
Album instrumentálních skladeb. |
![]() Sestava skupiny: Jim Matheos - Guitars Charlie Bisharat - Violin Eugene Friesen - Cello Hosté: |
![]() Vyšlo 21. května 1993, Ironclad Recordings Seznam skladeb: 01. Remembering Rain (4:45) 02. Winter's Thaw (3:07) 03. Gay Head (2:44) 04. Metaphysical Soup (5:05) 05. Laurel Dawn (5:05) 06. The Air of Autumn (5:32) 07. Three Wishes (3:50) 08. Pause for Paws (1:08) 09. Silent Snow, Secret Snow (6:33) Total Time: (37:49) Producer, Engineering, Mixing: Bill Metoyer |
Album instrumentálních skladeb. |
![]() ![]() |
![]() Tak tohle je Jim Matheos !!! ![]() A tohle je zase Kevin Moore v plném soustředění... ![]() Neúnavný Mike Portnoy přímo u svých nástrojů... ![]() ![]() ![]() Matheos a Moore v roce 2009 ![]() ![]() Při nahrávání poslední desky v roce 2012 ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() Celý název projektu je "OFFICE OF STRATEGIC INFLUENCE", což je název pro organizaci, která byla krátce po 11. září 2001 zřízena a označena Pentagonem k tomu, aby veřejnost přesvědčila o nutnosti odvetných protiteroristických akcích. Existovala naštěstí jen několik měsíců. Jejím úkolem bylo sjednotit veškerou americkou veřejnost v otázce války proti terorismu. Její členové vypouštěli do médií vymyšlené, zkreslené nebo neúplné informace o "zlých" lidech z Východu a snažili se vyburcovat národ k co nejrychlejší podpoře odvetných akcí. Smutné na tom je, že největší stanice jako CNN a FOX je v tomto podporovaly, přestože každý den poukazovaly na svoji zpravodajskou nezávislost. |
![]() ![]() |
![]() www.osiband.com Oficiální stránky skupin a členů: ![]() ![]()
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() |
OFFICE OF STRATEGIC INFLUENCE | |
![]() ![]() [Instrumental] |
![]() [Instrumental] |
![]() ![]() Hate it when the truth unravels hate it when we don't get a spin hate it when the enemy travels 'cause it's awfully un-american. Ain't no use in asking why to tell the truth we're OSI. We're helping you to hire us to help ourselves. We're serious. |
![]() Hate it when the truth unravels hate it when we don't get a spin hate it when the enemy travels 'cause it's awfully un-american. Ain't no use in asking why to tell the truth we're OSI. We're helping you to hire us to help ourselves. We're serious. |
![]() ![]() Hey! You in the car! Hey we're gonna need that you know who we are we're gonna take the house we're going up the hill and when we get there you know that we will, so when you all are ready. Hey! You in the tank! Hey we're gonna need that you know who to tank we're gonna take the house we're going up the hill and we're gonna need that you know that we will, so when you all are ready. Before you close the door behind you check your fine tune. |
![]() Hey! You in the car! Hey we're gonna need that you know who we are we're gonna take the house we're going up the hill and when we get there you know that we will, so when you all are ready. Hey! You in the tank! Hey we're gonna need that you know who to tank we're gonna take the house we're going up the hill and we're gonna need that you know that we will, so when you all are ready. Before you close the door behind you check your fine tune. |
![]() ![]() [Instrumental] |
![]() [Instrumental] |
![]() ![]() I think you've got it alright in your Head yeah I think you got it alright in your Head. There's something pretty fucked up with your conscience but I'd say you got it alright in your Head. I ain't gonna shut down all my windows I ain't gonna shut down like before. Got another flag here says my mailman maybe someone stole yours from your door? |
![]() I think you've got it alright in your Head yeah I think you got it alright in your Head. There's something pretty fucked up with your conscience but I'd say you got it alright in your Head. I ain't gonna shut down all my windows I ain't gonna shut down like before. Got another flag here says my mailman maybe someone stole yours from your door? |
![]() ![]() Well at least this time you were right and you had the good Sense to give up yeah when others there might of hung in so Just nobody touch me i know what i'm doing. can i destroy That for you ma'am ? can i destroy that for you, mister ? Itl ooks good on you it looks good on you but these things Look better Broken. Hello, Helicopter ! Well i hope this time we were right 'cause it looks a little worse every day There's another one flying tonight and i hope it don't make It i know what we're doing. Can i destroy that for you ma'am ? can i destroy that for You, mister? it looks good on you it looks good on you but These things look better broken. Hello, Helicopter! |
![]() Well at least this time you were right and you had the good Sense to give up yeah when others there might of hung in so Just nobody touch me i know what i'm doing. can i destroy That for you ma'am ? can i destroy that for you, mister ? Itl ooks good on you it looks good on you but these things Look better Broken. Hello, Helicopter ! Well i hope this time we were right 'cause it looks a little worse every day There's another one flying tonight and i hope it don't make It i know what we're doing. Can i destroy that for you ma'am ? can i destroy that for You, mister? it looks good on you it looks good on you but These things look better broken. Hello, Helicopter! |
![]() ![]() Shutdown your body shutdown your skin. Shutdown your kisses shutdown within. Shutdown your feelings shutdown your tongue. Shutdown your dreaming mind shutdown your love. Shutdown your anger shutdown your precious time. Shutdown you loser shutdown your little mind. Shutdown your letters shutdown your voice. Shutdown your phone calls shutout the noise. Shutdown the freezone shutdown your breath. Shutdown your hormones wild shutdown your sex. Shutdown your anger shutdown your precious time. Shutdown you loser shutdown your little mind. I gave a promise but it's just not enough for you. I lied and cheated and betrayed all my trust for you. I ripped my heart out threw it down on the bed for you. I crawled away and hid in shadows and dust for your love. Woke up and I wanted to make you my harbour (cold light bleeding through the closed blinds deep the quicksand cage the soft hands). Made up but the moment dies (her breath threading the still night kiss the cold lips make the time slip). Cut me down and throw me out. Shut me down and fade me out. Spaced out and I touch you to make myself calmer (cold light bleeding through the closed blinds deep the quicksand cage the soft hands). You smile but the moment dies (her breath threading the still night kiss the cold lips make the time slip). Cut me down and throw me out. Shut me down and fade me out. |
![]() Shutdown your body shutdown your skin. Shutdown your kisses shutdown within. Shutdown your feelings shutdown your tongue. Shutdown your dreaming mind shutdown your love. Shutdown your anger shutdown your precious time. Shutdown you loser shutdown your little mind. Shutdown your letters shutdown your voice. Shutdown your phone calls shutout the noise. Shutdown the freezone shutdown your breath. Shutdown your hormones wild shutdown your sex. Shutdown your anger shutdown your precious time. Shutdown you loser shutdown your little mind. I gave a promise but it's just not enough for you. I lied and cheated and betrayed all my trust for you. I ripped my heart out threw it down on the bed for you. I crawled away and hid in shadows and dust for your love. Woke up and I wanted to make you my harbour (cold light bleeding through the closed blinds deep the quicksand cage the soft hands). Made up but the moment dies (her breath threading the still night kiss the cold lips make the time slip). Cut me down and throw me out. Shut me down and fade me out. Spaced out and I touch you to make myself calmer (cold light bleeding through the closed blinds deep the quicksand cage the soft hands). You smile but the moment dies (her breath threading the still night kiss the cold lips make the time slip). Cut me down and throw me out. Shut me down and fade me out. |
![]() ![]() [Instrumental] |
![]() [Instrumental] |
![]() ![]() Down in the boat it was strange not to know what to say thought I would float but the rain didn't come anyway. The next time we meet here you better bring matches (a loss has occurred or may occur) I'd rather it burn than collapses (a loss has occurred or may occur) I heard the question but I lost my line again (a loss has occurred or may occur) to memory daydreams and lapses (a loss has occurred or may occur). Down in the boat it was strange not to know what to say thought we could float but the rain didn't come anyway. I wanted to speak to you over and over but never could get me to call. I wanted to talk to you over and over but never could get me to call and I hated your friends best of all. |
![]() Down in the boat it was strange not to know what to say thought I would float but the rain didn't come anyway. The next time we meet here you better bring matches (a loss has occurred or may occur) I'd rather it burn than collapses (a loss has occurred or may occur) I heard the question but I lost my line again (a loss has occurred or may occur) to memory daydreams and lapses (a loss has occurred or may occur). Down in the boat it was strange not to know what to say thought we could float but the rain didn't come anyway. I wanted to speak to you over and over but never could get me to call. I wanted to talk to you over and over but never could get me to call and I hated your friends best of all. |
![]() ![]() So you sold me out so you sold your brother out again. The sun shines all the time and my grass is always green and people don't seem to mind when I don't say what I mean. >From this far away it kind of looks like rain get black inside it's coming down. Now let me ask everyone to just standby for a moment here. Here are the marks. Good. It may look good it certainly feels unnatural. From this far away it kind of looks like rain get black inside it's coming down. |
![]() So you sold me out so you sold your brother out again. The sun shines all the time and my grass is always green and people don't seem to mind when I don't say what I mean. >From this far away it kind of looks like rain get black inside it's coming down. Now let me ask everyone to just standby for a moment here. Here are the marks. Good. It may look good it certainly feels unnatural. From this far away it kind of looks like rain get black inside it's coming down. |
![]() ![]() ![]() |
|
![]() ...a vzkaz autorovi! |