Liquid Tension Experiment
Zpět Dolů...


  
 Experiment 
bubeníka,
kytaristy 
a nyní 
i varhaníka 
DREAM THEATER 

Takže 75% skupiny
DREAM THEATER!!!




 

HISTORIE SKUPINY

     V projektu s názvem Liquid Tension Experiment se měl bubeník Dream Theater Mike Portnoy zprvu sejít s baskytaristou Billy Sheehanem (ex- David Lee Roth, Mr. Big) a klávesistou Jensem Johanssonem (spolupracoval např. s Yngwie Malmsteenem nebo Allanem Holdsworthem). Tyto plány však koncem roku 1996 ztroskotaly na tom, že se nepodařilo nalézt vhodného kytaristu - realizovány byly až na jaře příštího roku, kdy měla čas Portnoyova přednostní dvojice, basista King Crimson Tony Levin a klávesista Dregs Jordan Rudess. Kytarista John Petrucci byl nakonec nalezen přímo pod svícnem, tedy v Dream Theater.

V nádherném světě progresivního rocku, kde se příliv a odliv kreativních sil kříží a jiskří, je Liquid Tension Experiment zvláštním zlomem a výsledkem dřívějších směrů jako jedna magická kolize. Setkání rockových myšlenek ze čtyř různých mozkoven kytaristy Johna Petrucciho a bubeníka Mika Portnoye z Dream Theater s pohodovým electro-jazz kouzelníkem na klávesy Jordanem Rudessem, a živými monstrozními basovými liniemi Tonyho Levina, vytváří skvělé společnství.

John Petrucci, Kytara
Narozen 12. července 1967, John Petrucci vyrůstal v hudebí rodině v LongIsland, New York. I když jeho rodiče nehrajou na žádný nástroj, jeho starší sestra hrála na klavír a varhany, jeho bratr hraje na basu a jeho mladší sestra hraje na klarinet. Zatímco jeho sestra ho inspirovala v některých jeho zájmech muziky, John říká, že hlavní důvod proč si vybral kytaru bylo protože všechny děcka z jeho sousedství hrály a vypadalo to zábavně. Když mu bylo 12, začal brát kytarové lekce a od té doby se stal jedním z nejvýraznějších kytarových hráčů.

Jordan Rudess, Klávesy
V devíti začal Jordan Rudess navštěvovat cvičení na klasický klavír na prestižní škole Julliard School of Music. V devatenácti začal zahrnovat rapidní světový vývoj syntetizátorů do svých nahrávek a vystoupení. Dnes je Jordan nahravacím umělcem, skladatelem, producentem a učinkujícím. V roce 1994 byl zvolen časopisem Keyboard Magazine Reader's Poll, nejlepším novým talentem stejně jako druhý nastupjící Keith Emerson v kategorii The Best Keyboardist. Jordan je nejnovějším členem skupiny Dream Theatre. Jordan také hrál s kytaristou Stevem Morsem v Dregs během Full Circle tour. Nahrával a koncertoval s kytaristou Vinniem Moorem. Také koncertoval s mezinárodním klávesovým odborníkem Janem Hammerem a legendárním bubeníkem Tonym Williamsem a pravidelně nahrával a vystupoval s vítězem Grammy, Spolkem Paula Wintera. Jeho hudbu můžem slyšet s mezinárodním kouzelníkem, vítězem roku Jeffem McBridem. Jordan utvořil "power duo" s bubeníkem Rodem Morgensteinem z Dregs poté co s nim v Dregs hrál. Rudessův projekt Morgenstein je vysoce energické progersivní rockové duo kláves a bicích. CD bylo vydáno společností Domo Records po celém světě. Jordananovo třetí sólové album už bylo vydáno a jemnuje se "Resonance." Jordan Rudess se přidal k Dream Theater v lednu 1999.

Mike Portnoy, Bicí
Mike Portnoy se narodil 20. dubna 1967 a vyrůstal na Long Beach v New York, kde jeho zájem o hudbu začal v brzkém věku. "Můj otec byl rockn' rollovým disc jockeyem, takže jsem byl neustále obklopen hudbou. Kdž jsem byl ještě mladý, měl jsem tuto obrovskou kolekci nahrávek. Miloval jsem Beatles a později Kiss. Bylo nevyhnutelné, abych se stal muzikantem." Ačkoliv se Mike učil na bicí sám, začal brát teorii na střední škole. Během toho hrál v místních kapelách Intruder, Rising Power a Inner Sanctum, kteří později vydali své vlastní album. Mike opustil kapleu poté co se dostal na Berklee Music College v Bostonu. Mike říká, že nejvíc ho ovlivníli bubeník z Rush, Neil Peart a později Frank Zappa. Další oblíbení bubeníci jsou Terry Bozzio, Vinnie Colaiuta, Simon Philips, John Bonham a Keith Moon a kapely jak jsou The Beatles, Queen, Yes, Metallica, Jellyfish, Iron Maiden, U2 a Jane's Addiction. Je také fanouškem rapové hudby.

Tony Levin, Basa
Tony Levin se narodil v Bostnu 6. června 1946. Vyrůstal na předměstí Brooklinu a v deseti začal hrát na basu. Na střední škole se chopil tuby jako sólista s koncertní kapelou. Taky založil holičské kvarteto. Ale především hrál klasickou hudbu, na nejvýznačnějším představení v Bílém domě s mládežnickým orchestrem pro Johna a Jackie Kennediovy. Poté nastoupil na Eastman School of Music v Rochesteru NY a hrál v Rochestereské Filharmonii. Na škole byl taky Steve Gadd, nyní renomovaný bubeník, který uvedl Tonyho na vyšší stupeň hry jazzu a rocku. Vyměnil svou dětskou basu Ampeg za (v té době) starší Fender Precision, která byla jeho jediným nástrojem po mnoho let.


K natočení (a zkomponování) debutového alba Liquid Tension Experiment stačil jediný týden v září roku 1997. Finálního mixu se zhostil producent Kevin Shirley. Bezejmenná deska sklidila ohlas jak u kritiků, tak posluchačské obce, a tak nebylo žádného důvodu k tomu, aby se čtveřice fenomenálních instrumentalistů loni na podzim nesešla ve studiu znovu. Výsledkem je opět kolodějská porce fenomenálního hudebního materiálu, který zasahuje snad do všech stylů příbuzných s rockem, a takové muzikantské intenzity, že jedinci uvyklému čitelným melodiím a líbivým popěvkům nezbývá než třeštit zraky (přesněji řečeno slechy, že...) jako jelen na jedenadvacítku. Jediný rozdíl v porovnání s předchozí kolekcí lze dílem spatřovat snad jen v poněkud zklidněnější povaze kompozic. To je možno přičítat na vrub jak nepochybně vyšší míře sžitosti zúčastněných, tak méně hektické přípravné fázi, neboť pobyt ve studiu byl tentokrát dvaapůlkrát delší.

První skladba "Acid Rain" je stejně jako u debutu největší akustickou explozí, ovšem řízenou s bravurou těch nejerudovanějších atomových inženýrů. Tvrdé (a těžké) riffy Petrucciho sedmistrunné kytary jistě udělají radost fanouškům Dream Theater, což platí i o Portnoyových animálně nespoutaných bicích. I Levinova hra na Chapmanův stick je bezpříkladná a Rudessovy klávesy dokáží vykreslit jakýkoliv akustický obraz, lhostejno v jakém stylu. Liší-li se v něčem toto album od svého předchůdce, tak je to právě v prostoru, který tentokrát dostal tento nástroj, když John Petrucci musel studio vyměnit za porodní sál, kde v té době pobývala jeho žena (důkaz najdete v intru skladby "When The Water Breaks"). Tato skutečnost dala vzniknout několika jamům bez jeho účasti - skladba 914 zůstala zcela bez kytar, v Chewbacca Petrucci následně zdvojil Rudessovy party a Liquid Dreams dodatečně "dojamoval". To však neznamená, že by toto album vzniklo obdobně jako prvotina pouze na improvizační bázi - příkladem je například kolosální sedmnáctiminutová kompozice "When The Water Breaks", která je z větší části řádně složená - během čtyř dnů... Vše uvedené by však nemělo vzbudit dojem, že Liquid Tension Experiment útočí na posluchače pouze nějakou suchopárnou profesorskou virtuozitou. Jistě, řadu momentů mezi nápady, které by vydaly na pět současných progresrockových alb, a fakt, že improvizace mohou mít větší smysl než ty nejpromakanější kompozice řady jiných kapel, bezezbytku ocení jenom muzikanti, avšak výsledná jízda je tak živelná a spontánní, až se zdá, že tahle hudba žije vlastním životem a člověk snadno zapomene, že ji někdo hraje - tak přirozeně plyne. Tihle lidé by snad mohli tahat kočky za ocasy a pořád by to byla mistrovská hudba...

A aby byl podán důkaz o nadhledu, je třeba zmínit kabaretní klávesovou tečku za posledně zmíněnou kompozicí a ulítlou akordeonovou mezihru v Another Dimension. Na prvním albu to zase byl Portnoyův a Levinův jam Chris And Kevin´s Excellent Adventure s dohraným pískaným dialogem a závěr skladby Universal Mind s citací z Fučíkova Pochodu gladiátorů. Kde ještě, co ještě... Co třeba nějakou ´fakt pěknou písničku´? Prosím: závěrečný živě nahraný akustický duet Rudesse a Petrucciho Hourglass, tato jednoznačně nejpřístupnější skladba z celého disku, byť jsou i v ní použity postupy z jazzu i vážné hudby...

I druhé cédéčko - a zároveň možná poslední, neboť zřejmě nebude mít valného smyslu pokračovat v projektu, na němž se podílejí tři členové jedné skupiny (a že Rudessův nástup do Dream Theater jejich žánrovou identitou zamíchal si můžete být jisti!) dokazuje, že rock může ještě i dnes působit víc než životaschopně, a jednou z cest je eliminovat neduhy jménem strojovitost a repetitivnost na tu nejúnosnější míru. Na jazz je ještě zdá se času dost... A že na celém albu nikdo nezpívá?

Naštěstí!

7. 10. 2007
Nenechte se zmást názvem Liquid Trio Experiment a pokud vás zaujali na konci devadesátých let dvě instrumentální alba projektu Liquid Tension Experiment, zbystřete pozornost. Pod trochu jinou hlavičkou a názvem "Spontaneous Combustion" vychází nahrávka společného jamu klávesisty Jordana Rudesse, bubeníka Mikea Portnoye a baskytaristy Tonyho Levina, kteří zůstali při nahrávání druhé desky LTE osamoceni v připraveném a zamluveném studiu, neboť kytarista John Petrucci odjel se svou těhotnou manželkou do nemocnice. Co se ve studio odehrálo, je zachyceno ve třinácti skladbách na tomto CD, a to v původním živém provedení, bez dalších úprav. Album vydal label Magna Carta 23. října 2007 v USA.

25. 2. 2009
Liquid Trio Experiment
Příznivci s Dream Theater souvisejícího instrumentálního projektu Liquid Tension Experiment se mohou těšit na jarní vydání koncertního CD a DVD, ale zajímavé bude také aktuální živé CD "When The Keyboard Breaks: Live In Chicago" vydané pod hlavičkou Liquid Trio Experiment. Jedná se o záznam ojedinělého koncertu z června 2008, kdy se Jordanu Rudessovi porouchaly klávesy a zbývající trojice Mike Portnoy, John Petrucci, Tony Levin více než hodinu pokračovala v hraní a improvizacích. Objednávat lze na www.ytsejamrecords.com.

Nahoru DISKOGRAFIE
left
Nahráli:
Tony Levin - basa, el. kontrabas a NS Electric Upright Bass
John Petrucci - kytara
Mike Portnoy - bicí
Jordan Rudess - klávesy
1. Liquid Tension Experiment
Magna Carta (MA-9023-2), USA 1998

01. Paradigm Shift [8:54]
02. Osmosis [3:26]
03. Kindred Spirits [6:29]
04. The Stretch [2:00]
05. Freedom of Speech [9:19]
06. Chris and Kevin's Excellent Adventure [2:21]
07. State of Grace [5:01]
08. Universal Mind [7:53]
09. Three Minute Warning [28:31]

CELKOVÝ ČAS: [73:55]

Produkce: Liquid Tension Experiment
Řízení: Paul Orofino v Millbrook Sound Studios, Millbrook, New York - září 1997
Mixáž: Kevin "Caveman" Shirley v Avatar Studios, New York - listopad 1997
Asistence: Kosaku Nakamura
Assistence: Rich Alvy
Konečná úprava: Leon Zervos v Absolute Audio, NYC
Muzikanty fotografoval: Bob Feather Photography
Nástroje fotografoval: Paul La Raia
Úprava obalu CD: 4D Advertising Design



Nahráli:
Tony Levin - Chapman Stick & basa
John Petrucci - kytara
Mike Portnoy - bicí & perkuse
Jordan Rudess - klávesy
2. Liquid Tension Experiment 2
Magna Carta (MA-9035-2), USA 1999

01. Acid Rain [6:35]
02. Biaxident [7:40]
03. 914 [4:01]
04. Another Dimension [9:50]
05. When the Water Breaks [16:58]
06. Chewbacca [13:35]
07. Liquid Dreams [10:48]
08. Hourglass [4:26]

CELKOVÝ ČAS: [73:57]

Produkce: Liquid Tension Experiment
Nahrával: Chris Cubeta v Millbrook Sound Studios, Millbrook, New York - září až listopad 1998
Mixáž: Kevin "Caveman" Shirley v Avatar Studios, New York City - leden 1999
Úpravu řídili: Pat Thrall, Spyros Poulos a Kosaku Nakamura
Asistence: Rich Alvy
Konečná ůprava: Leon Zervos v Absolute Audio, NYC
Foto: Paul La Raia
CD Design: 4D Advertising


Nahráli:
Tony Levin - Chapman Stick & basa
Mike Portnoy - bicí & perkuse
Jordan Rudess - klávesy
3. Liquid Trio Experiment "Spontaneous Combustion"
Magna Carta (MA-9035-2), USA 2007

01. Chris & Kevin's Bogus Journey (7:54)
02. Hot Rod (6:21)
03. RPP (3:06)
04. Hawaiian Funk (4:39)
05. Cappuccino (3:26)
06. Jazz Odyssey (8:49)
07. Fire Dance (8:23)
08. The Rubberband Man (6:52)
09. Holes (4:38)
10. Tony's Nightmare (2:49)
11. Boom Boom (6:33)
12. Return of the Rubberband Man (9:43)
13. Disneyland Symphony (4:47)

CELKOVÝ ČAS: [78:06]
Produkce: Liquid Tension Experiment
Recorded: October 1998 - Millbrook Sound Studios
US Release date: 23. října 2007, European Release date: 22. října 2007
CD Universe Part number 7517456, Catalog number 9060
Jim Brick - mastering
Chris Cubeta - engineer


Nahráli:
Tony Levin - Chapman Stick & basa
Mike Portnoy - bicí & perkuse
John Petrucci - kytara
Další hudebníci:
Jordan Rudess - Keyboards on track 1, Guitar od 2:00 na 7
John Petrucci - Bass od 2:40 na 7
Mike Portnoy - Bass na 8
Charlie Benante - Drums na 8
4. Liquid Trio Experiment 2 When the Keyboard Breaks: Live in Chicago
Magna Carta (MA-9035-2), USA 2007,
Lazy Tomato Entertainment

01. Universal Mind (When the Keyboard Broke) (2:21)
02. The Chicago Blue & Noodle Factory (7:03)
03. Fade Away or Keep Going? (5:03)
04. The Haunted Keyboard (9:34)
05. Close Encounters of the Liquid Kind (15:13)
06. Ten Minute Warning (5:55)
07. That 'Ol Broken Down Keyboard Blues (6:34)
08. Liquid Anthrax (4:55)
09. That's All Folks! (2:12)

CELKOVÝ ČAS: [78:00]

Skladba 8 obsahuje úryvek z "How Many More Times" od Led Zeppelin.
Recorded Live at Park West in Chicago on June 25th 2008
Official bootleg
http://www.ytsejamrecords.com/



Nahráli:
Tony Levin - Chapman Stick & basa
Mike Portnoy - bicí & perkuse
John Petrucci - kytara
Jordan Rudess - klávesy

LTE Box Set je jedinečný suvenýr z Liquid Tension Experiment's 10th Anniversary Reunion Tour.
Je v něm zahrnut deluxe balení obou představení v NYC a LA na obou mediích (obě na CD a DVD),
ale také Liquid Trio Experiment 2CD a dvě položky z toho jsou exclusivně k tomuto setu dostupné na:
Live In LA on Blu Ray disc a bonusové CD ze všech improvizačních jamů zase zde:
LTE 2008 shows.

Official bootleg
http://www.ytsejamrecords.com/
5. DVD Liquid Tension Experiment Live 2008 - Limited Edition Boxset
Magna Carta (MA-9035-2), USA 2007
LIVE IN NYC
01. Acid Rain (9:25)
02. Kindred Spirits (8:00)
03. Biaxident (7:39)
04. Freedom of Speech (9:00)
05. Improv Jam #1 (8:10)
06. Another Dimension (10:51)
07. State of Grace (6:20)
08. Universal Mind (9:36)

09. When the Water Breaks (16:49)
10. Improv Jam #2 (11:31)
11. Rhapsody in Blue (13:49)
12. Osmosis (3:43)
13. Paradigm Shift (9:31)
LIVE IN LA
01. Acid Rain (10:43)
02. Kindred Spirits (7:53)
03. Biaxident (7:34)
04. Freedom of Speech (8:54)
05. Improv Jam #1 (8:21)
06. Another Dimension (10:31)
07. State of Grace (6:00)
08. Universal Mind part 1 (3:36)
09. Keyboard Solo (5:19)
10. Universal Mind part 2 (3:46)

11. When the Water Breaks (17:52)
12. Improv Jam #2 (13:03)
13. Rhapsody in Blue (13:34)
14. Osmosis (5:52)
15. Paradigm Shift (9:17)

WHEN THE KEYBOARD BREAKS: LIVE IN CHICAGO
01. Universal Mind (When the Keyboard Broke) (2:21)
02. The Chicago Blue & Noodle Factory (7:03)
03. Fade Away or Keep Going? (5:03)
04. The Haunted Keyboard (9:34)
05. Close Encounters of the Liquid Kind (15:13)
06. Ten Minute Warning (5:55)
07. That 'Ol Broken Down Keyboard Blues (6:34)
08. Liquid Anthrax (4:55)
09. That's All Folks! (2:12)
LTE BONUS DISC
01. NYC (Early Show) Improv Jam #1 (6:54)
02. NYC (Early Show) Improv Jam #2 (7:41)
03. NEARfest Improv Jam #1 (3:42)
04. NEARfest Improv Jam #2 (5:43)
05. Chicago Improv Jam #1 (7:58)
06. San Francisco Improv Jam #1 (10:41)
07. San Francisco Improv Jam #2 (13:17)
CELKOVÝ ČAS: [00:00]

Nahoru GALERIE



 

Nahoru LINKY
Zdroj informací: New Gibraltar Encyclopedia of Progressive Rock

Jordan Rudess       Mike Portnoy       John Petrucci       Tony Levin
ProgressRock Nahoru
Made by 
©  2001-2013 
Menu
mbrezny@centrum.cz 
...a vzkaz autorovi!