FLASH


   


Zpět
FLASH jsou britská art-rocková kapela, aktivní v sedmdesátých letech. Založil ji po krátkém působení v kapele Blodwyn Pig v srpnu 1971 bývalý člen Yes, kytarista Peter Banks, spolu se zpěvákem Colinem Carterem, ke kterým se připojili baskytarista Ray Bennett a bubeník Mike Hough. Jako jedni z průkopníků progresivního rocku se stali nedílnou součástí britské progresivní rockové historie 70. let. Hudba kapely je blízká rané studiové tvorbě Yes, přičemž kytarista Banks (ex-Yes) zde přirozeně dostával větší prostor k seberealizaci.

Yes 1970 Flash byli založeni v Londýně v roce 1971, když zpěvák Colin Carter (ex-Peter Bardens Camel) vyhledal, na základě článku v The Melody Maker o jeho odchodu z Yes, kytaristu Petera Bankse (ex-Yes) s myšlenkou na vytvoření nové kapely. Tehdy Ray Bennett pobýval už druhým rokem v USA a pomýšlel na návrat do Anglie. Zavolal tedy svému známému Billu Brufordovi, který znal Bankse od prvních dnů Yes, svému bývalému spoluhráči, zda nezná někoho v Anglii s kým by se mohl dát dohromady a on mu doporučil právě Bankse. Ray vzpomíná: "Přijel jsem zpátky do Londýna o dva týdny později a hned jsem vyhledal Petera. Řekl jsem mu, "Slyšel jsem, že dáváš dohromady kapelu. Jsem tvůj basák." Setkali se ještě s Colinem všichni tři si skvěle padli. K dokončení sestavy Flash ještě objevili bubeníka Mike Hougha přes inzerát publikovaný v londýnském hudebním týdeníku The Melody Maker. Původní klávesista Yes Tony Kaye byl pouze studiovým hráčem na prvním albu-Flash, a nikoli členem kapely, jak je často uváděno. Tony byl pouze požádán, zdaby nenahrál klávesové party místo původně angažovaného klávesisty (nějaký Dave), který zmizel těsně předtím, než začali nahrávat.

Diskutovalo se o úloze kolegy a ex-člena Yes klávesisty Tony Kaye, který se objevil na prvním albu Flash, zda byl vlastně "oficiálním" členem skupiny nebo pouze host. Zmatek pramení ze skutečnosti, že Kaye je uveden spolu s ostatními členy skupiny na zadní straně obálky. Rozhovory se všemi stranami potvrzují, že, i když Kaye Flash 1972 byl pozván, aby se připojil ke kapele, on ale odmítl a býl uveden jen jako host na prvním albu. Pak založil kapelu Badger v roce 1972. Další potenciální klávesový hráč, který připadal v úvahu nebo byl vyzkoušen v té době, byl Ian McDonald (ex-King Crimson), Rick Wakeman (ten se brzy připojil k Yes) a Patrick Moraz (další budoucí člen Yes), ale nakonec se kapela rozhodla pokračovat jako kvarteto bez klávesisty s Carterem ovládajímcím občas syntezátor.

Kapela vstoupila do nahrávacího studia v listopadu 1971, aby nahrála své debutové album pojmenované jednoduše "Flash", které vyšlo v roce 1972 se sugestivní obálkou od Hipgnosis. Nebyla to součást žádného záměru řekl Bennett, opak je pravdou: "Byla to jedna z těch nahodilých věcí. Hipgnosis přišel se čtyřmi nebo pěti nápady... byli jsme tam asi 15 minut a řekli jsme, No jo, uděláme tenhle." Svůj první koncert odehrála 14. ledna 1972. Shodou okolností přesně o rok později 14. ledna 1973 Flash vyprodali The New York Philharmonic Hall. Debutové desky se prodalo více než 100.000 kopií.

Po prvním albu se Flash rozhodli vyrazit na turné a pokračovat jako kvartet. Začínali hrát ve známých londýnských klubech jako The Rendezvous a The Bird Cage. Kapela podepsala smlouvu se Sovereign Records v Londýně, patřícím pod EMI/Capitol, a získali tak podporu od labelu, který doufal s podobným úspěchem jako jiné progresivní rockové kapely jako jsou ELP nebo Yes. Manažerem se stal hudební publicista Ben Nisbet. Producent Deep Purple, Derek Lawrence, vypomáhal kapele u prvních dvou alb a pomohl vypustit nahrávky Flash v USA.


Flash měli menší hit s písní "Small Beginnings" (1972, pozice #28 na Billboard Hot 100), který byl uveden ve filmu Record Review. Píseň "Small Beginnings" byla také zahrnuta v mnoha kompilačních albech, naposledy na "Bob Stroud's Rock 'n Roll Roots, Vol. 10". Dalšími radiovými hity Flash se staly skladby "Children Of The Universe" a "Lifetime". Zaznamenali také televizní vystoupení na NBC v Midnight Special a v Metromedia’s Superstars Of Rock (společně s The Who) v USA, televizní vystoupení v Evropě (Holandsko, Belgie a Německo), a početné živé rádiové vystoupení v USA a na BBC ve Velké Británii.


V letech 1972-1973 vydala kapela tři studiová alba "Flash" (1972), "In The Can" (listopad 1972) a "Out Of Our Hands" (léto 1973). Obálka pro druhou desku "In the Can" přišla jako překvapení pro samotnou kapelu. "Měl to na svědomí Capitol Records," vzpomíná Bennett. "Nechtěli nám ani nic prozradit. Mysleli jsme, že kvůli tomu, aby ji nikdo neukradl... Tak se stalo tenkrát."

Procestovali Severní Ameriku celkem čtyřikrát, kontinentální Evropu (Holandsko, Belgie a Německo) jednou na začátku roku 1972, mezitím pravidelně kobcertovali ve své rodné Velké Británii, včetně společného turné s Beck, Bogert & Appice v roce 1973. Na turné vystupovali společně s kapelami negbo hudebníky jako Alice Cooper, Black Sabbath, Genesis, Santana, Jeff Beck, Earth Wind & Fire, Humble Pie a mnoha dalšími. Hráli ve vysokoškolských klubech, divadlech i stadionech a dokonce před 150.000 publikem na festivalech. Flash také udělali krátkou návštěvu Austrálie, když připravovali své třetí album. Bez konzultace s kapelou a ke zděšení všech, včetně Bankse, Capitol vydal třetí album pod jménem "Flash - featuring England's Peter Banks", aby se předešlo právním sporům s jinou místní kapelou s názvem "Flash", a navíc tak podpořili Bansovo sólové album "Two Sides Of Peter Banks", které vydal Capitol téměř současně.

V době vydání třetího alba ale napětí uvnitř kapely dosáhlo bodu varu a kulminovalo během amerického turné v Albuquerque v Novém Mexiku v listopadu roku 1973. Do této doby se vztahy mezi Banksem a zbytkem kapely stále zosřovaly, a tak management Capitol Records navrhl, že kapela musí najít náhradu za Bankse a pokračovat dále. Rozhodli se pokračovat pro jejich vynikající hudebního chemii, ale nakonec, stále se zvyšující vnitřní napětí přivedlo kapelu k náhlému rozpadu.

V následujících letech po rozpadu kapely hudebníci stále pracovali společně v různých kombinacích. Bennett a Carter se pokusili odstartovat další skupinu, případně ve spojení s Houghem, s klávesistou Chrisem Pidgeonem a ex-členem Flaming Youth Gordonem Smithem na kytaru, kterého později nahradil Barry Paul (ex-Savoy Brown). Po vystoupení, které se nakonec ukázalo jako jediný koncert v londýnském klubu Marquee, se kapela neoficiálně pojmenovaná Blaze usadila v New Yorku. Nepodařilo se jí tam ale zajistit nahrávací smlouvu, když jejich management odmítl několik nabídek doufajíce vždycky v tu další, lepší, a tak se kapela rozešla. Po této epizodě se Carter a Hough stali součástí jiné Empire skupiny v New Yorku pojmenované Storm spolu s klávesistou Al Greenwoodem. Tato skupina se ale také nedokázala rozjet a Greenwood skončil v mnohem úspěšnějších Foreigner. Ray Bennett byl pozván, aby se připojil k Foreigner na basu, když se kapela formovala, ale odmítl to.

V roce 1975 Banks pozvala Bennetta, aby se k němu připojili v novém projektu se Sidonii Jordan [jako Sydney Foxx] (zpěv) a bubeníkem Andrew McCulloch (předtím King Crimson a Greenslade). Počáteční zkoušky v Londýně vedly k demo nahrávce, ale i přes pomoc Pete Townshenda a Roberta Stigwood, se Banksovi nepodařilo zajistit smlouvu. Později Bennett nahrál další demo s Jordan a McCullochem, ale bez Bankse.

V roce 1976 byl Bennett krátce členem nového Banksova projektu Empire, znovu se zpěvačkou Jordan, ale tento projekt neměl dlouhého trvání. Natočili sice tři desky, pokaždé v jiném obsazení, ale nikdy nevyšly. Objevily se až po deseti letech v letech 1995 až 1997.

Nahrávka z roku 1997 pod názvem "Psychosync", byla sestavena z živých nahrávek pořízených v roce 1973 pro rozhlasové vysílání WLIR stejně jako jejich dvě písně uvedené na vystoupení pro NBC v televizní show Midnight Special.

Na začátku roku 2002 byl všemi ex-členy Flash nyní sídlícími v Los Angeles proveden pokus o reunion kapely. Bennett a Carter chtěl uplatnit nové přístupy - jako například dva z nich hrající na kytaru u některých písní. Banks byl ale neústupný, že se kapela musí držet svého původního formátu. A osobnostní konflikty jim opět proletěly hlavami znovu, takže pokus o reunion se nezdařil.

Bennett, hrající na sólové kytaře, spolu s Carterem hráli jako duo pod názvem Flash na Baja Prog festivalu v Mexiku v roce 2005.

V roce 2009 došlo k reunionu, při kterém Bennett a Carter opět pracovali společně pod názvem Flash. Zpočátku byl zapojen i Hough, ale později odpadl i přes avizovaný zájem ze zdravotních důvodů. Hovořilo se i o Banksově účasti, ale nakonec se Banks opět pohádal s Bennettem a Carterem a byl z reunionu vyloučen. V roce 2009 Bennett žijící v Las Vegas (Carter žil v Oregonu) oslovil městské místní talenty, bubeníka Marka Pardyho, basistu Wayne Carvera a - poprvé v jakékoliv sestavě Flash - i stálého klávesistu Ricka Daughertyho. Bennett se plně věnoval sólové kytaře. Carter s Bennettem nakonec vyrazili na turné s jinými spoluhráči. Očekávaně vyvolalo mezi fanoušky určité znepokojení mezi fanoušky, že Flash bez Bankse nebudou... no, Flash. Dne 31. srpna 2010 se uskutečnilo jejich první veřejné vystoupení od rozpadu, "live generálka" v rámci přípravy na nadcházející mini-turné. Konalo na v E-String Colin Carter a Ray Bennett Bar v Hendersonu, Nevada, kousek jihovýchodně od Las Vegas. Sestava se skládala z Colina Cartera (zpěv), Ray Bennetta (kytara, zpěv), Wayne Carver (basa, zpěv), Marka Pardyho (bicí) a Ricka Daughertyho (klávesy).

Bennett a Carter zaslali nové nahrávky Flash na flash/bennettcarter stránku na MySpace v červenci 2009. Názvy nových písní jsou "Grand Canyon," "How The West Was Won" (později přejmenována na "Into the "Sun") a "10,000". Videa takto obnovených Flash lze najít na YouTube. Kromě nového materiálu Flash zveřejnili také studiová videa z původních Flash písní vydaných na předchozích albech. Patří mezi ně "Children of the Universe" z debutového alba "Flash" a "Manhattan Morning" od třetího alba "Out of our Hands".

Oficiální debut obnovených Flash se odehrál na International ProgDay Festival v Chapel Hill v Severní Karolíně dne 4. září 2010 a odezva byla velmi pozitivní. "Spousta lidí říkala, já bych opravdu rád spatřil tuto kapelu, ale nejsem si jistý, jak to půjde bez všech původních členů, bez Petera," říkal Bennett. "Bylo to ale na 100 procent jednoznačné, znělo to skvěle... šlo to velmi, velmi dobře... Máme bouřlivé ovace..." hodnotil Bennett. Kapela se pak rozhodla uděla další logický krok - nahrát nové CD, pouhých 40 let po debutu kapely.

Banks zemřel na infarkt dne 7. března 2013 ve svém domově ve městě Barnet, Londýn. Shodou okolností se to stalo těsně před plánovaným vydáním alba Flash po čtyřiceti letech v květnu 2013 "Flash Featuring Ray Bennett & Colin Carter" u Cleopatra Records. Peter byl údajně nalezen poté, co se nedokázal objevit na plánované studiové nahrávce. Bylo oznámeno, že Banks slyšel tři skladby z nového připravovaného alba před jeho náhlou smrtí, a líbila se mu zejména první nahrávka kapely cover melodie kapely NIN od autora Trenta Reznora s názvem "Hurt". Nahrávka se setkala na celém světě s téměř jednomyslnými dobrými recenzemi a AirPlay uvítací comeback. Skupina plánuje koncertovat a pokračovat v nahrávání.

Deska z roku 2013 "Flash In Public" je živá nahrávka koncertu z roku 1973 z tanečního sálu v Kansas City Cowtown, kterou připravoval Peter Banks v době před jeho úmrtím, ale bez autorizace, účasti nebo svolením ostatních členů kapely. V poznámkách k desce Peter napsal slova, která hovoří za vše:
"Byli jsme FLASH. Náš život byl krátký, ale hořel jasně. Přišli jsme a zableskli se."

Zpět
Členové:
Peter Banks - Guitars
Colin Carter - Vocals
Ray Bennett - Bass
Mike Hough - Drums
Reunion sestava:
Colin Carter - Vocals
Ray Bennett - Guitars, Vocals
Wayne Carver - Bass, Vocals
Mark Pardy - Drums
Rick Daugherty - Keyboards

Členové Peter Banks
(Celým jménem Peter William Brockbanks)
(narozen 15. července 1947, Barnet, Hertfordshire, Anglie,
zemřel 7. března 2013, Barnet, London)


Byl prvním originálním kytaristou progressivní rockové kapely Yes a později Flash. Dva publicisté BBC Danny Baker a Big George často Bankse označovali za "architekta progressivní hudby".

Banksův otec William byl optický mechanik a jeho matka Ellen uklízečka. Vyrůstal v Barnet v severním Londýně, kde navštěvoval Barnet Secondary School a Barnet College of Further Education. Když byl ještě malým chlapcem, jeho otec mu zakoupil akustickou kytaru značky Gretsch. Jeho prvním velkým vzorem by Lonnie Donegan. Jako teenager se také naučil hrát na banjo. Ještě během studií hrál v barnetské školní kapele Nighthawks rytmickou kytaru, po odchodu ze školy nastoupil ke kapele Devil's Disciples a udělal s nimi své první nahrávky v roce 1964.

Když se Banks V následujícím roce připojil ke skupině nazvané The Syn, což byla motownská cover kapela, poprvé se tam setkal s basistou Chris Squirem. Dalšími hudebníky byli Andrew Jackman (klávesy), který se v pozdějších letech stal orchestrálním aranžérem jakýchsi Yes, Chris Squire, a jeho budoucí náhrada v Yes, kytarista Steve Howe. Pravidelně hráli v londýnském klubu Marquee, podporovali Jimi Hendrix v roce 1967. The Syn ale fungovali krátce, pouze do roku 1967, přesto skupina stihla vydat dva singly.

Během Summer of Love ale upustili od písní Motown a začali psát psychedelickou rockovou operu. Jedno postava byla nazývána "Flower Man" a Banks se musel oblékat jako pryskyřník. "Bylo to nesnesitelně trapné," vzpomínal. Chris Squire se mezitím přopojil ke kapele Mabel Greer's Toy Shop ke svým přátelům Clive Baileymu (rytmická kytara) a Bobu Haggerovi (bicí). Banks prchl z The Syn a připojil se také k Mabel Greer's Toy Shop, ale nevydržel tam dlouho. V roce 1968 hrál krátce se skinheadskou kapelou Neat Change, která nahrála pouze jediný singl.

Banks ale kapelu opustil, než se ní připojili zpěvák Jon Anderson a bubeník Bill Bruford, který nahradil Haggera. Když pak kapelu opustil Bailey, připojil se k nim klávesista Tony Kaye a pak Chris Squire pozval Bankse, aby se také připojil k jeho nové skupině. Po těchto změnách si kapela hledala nový název. Banks navrhl, aby se nazývali Yes. Všechni se shodli s tím, že název není trvalý, ale pouze jako dočasné řešení.

S kapelou Yes hrál na kytaru na jejich dvou prvních albech "Yes" (1969) a "Time And A Word" (1970), než je opustil kvůli tvůrčím rozdílům. Během natáčení "Time And A Word" se Bank pohádal s producentem Tonym Coltonem a protestoval proti použití smyčců: "Myslel jsem, že to byl docela hloupý nápad." Ale kapela sklidila chválu a chtěli, aby změnil názor před ukončením Ameriky. Banks byl z Yes vyhozen po koncertu v Lutonu College 18. dubna 1970, což kapela oficiálně oznámila až 2. května 1970.

Po krátké epizodě s Blodwyn Pig založil kapelu Flash s Colinem Carterem (zpěv), Ray Bennettem (basa) a Mike Houghem (bicí). Koncertovali po Americe a vydali tři alba "Flash" (1972), "In The Can" (1972) a "Out Of Our Hands" (1973) než se stihli rozhádat a kapela se rozpadla.

Sólové album "Two Sides Of Peter Banks" (Sovereign) se objevilo v roce 1973 s hostujícím vystoupením Jana Akkerman z Focus a bubeníka Genesis Phila Collinse.

Pak zformoval projekt Empire se svoji první manželkou Sydney Foxx v roce 1974. Počátek tohoto projektu vznikl, když Banks odcházel ze skupiny, která dělala nábor na zbrusu novou sestavu Flash. Při setkávání s různými kandidáty se Banks setkal se zpěvačkou Sydney Foxx (Sidonie Jordan) a brzy se mezi nimi vyvinul silný osobní a profesionální vztah, což vedlo k tomu že si ji Banks vzal za manželku. a pak dali dohromady projekt s názvem Empire. První album nahráli v roce 1974. Nicméně gramofonové firmy neměly vůbec zájem o konečný výsledek a Empire se rozpadla. Banks a Foxx se krátce poté přestěhovali do USA. V roce 1977 zformovali novou sestavu a natočili druhé album. O nahrávky opět nebyl zájem a Empire se opět rozešli. Třetí pokus v nové sestavě přišel v roce 1978, ale přesto znovu u gramofonových firem konečný výsledek neobstál. Empire se nakonec rozpustili v roce 1980. Skončil tím také profesionální vztah mezi Banksem a Sydney Foxx - jejich osobní už neklapal nějakou dobu předtím.

Gramofonová firma One Way Records v roce 1990 projevila zájem o tyto nahrávky a rozhodla se, že všechny stojí za vydání. V roce 1995 vydali první z nich pod názvem projektu "Empire featuring Peter Banks" jako "Mark I", "Mark II" po roce v roce 1996 a "Mark III" v roce 1997.

Banks se mezitím uchýlil ke studiové práci, ale doufal, že by mohl být vyzván k reunionu Yes. Když Yes hráli na forum Los Angeles Forum v roce 1992, myslel si, že Bankse vyzvou k odehrání přídavku. Když ale pozvání nepřišlo, utápěl svůj žal v zákulisí s Billy Connollym.

Vrátil se z Los Angeles bydlet doma ke svým rodičům, ale potýkal s mnoha rodinnými problémy. V roce 1990 začal domácí nahrávání, což mělo výsledek v podobě sólových alb "Instinct" (1994), "Self Contained" (1996) a "Reduction" (1997). Poslední sólové album mu vyšlo v roce 1997. Život se mu rozjasnil, když se setkal s Cecilií Quino Rutte, krásnou peruánskou dívkou na shromážděná Yes fanoušků v Los Angeles.

"Zažil jsem fantastický manželský život," vzpomínal Banks, ale pár se bohužel rozešel, když Banks trpěl vlivem účinků léků proti depresi. "Je těžké s ním žít," vysvětlovali přátelé. V roce 2011 byla Banksovi diagnostikována rakovina a také měl legionářskou nemoc. Během posledních let pokračoval v nahrávání a zkoušení nových skupin. V poslední deseti letech jeho neustálého hledání byl stále kreativní, byl také členem tříčlenné psychedelické improvizační kapely Harmony In Diversity, byl zapojen do projektu s jazz-fusion projektu Self-Contained se španělským klávesistou Gonzalo Carrerou. S tímtež klávesistou se setkal i v projektu dB-Infusion s Danny Berdichevskym.

Peter Banks, zakládající člen britské rockové skupiny YES a její původní kytarista, zemřel na infarkt ve svém domě v Londýně. Bylo mu 65 let, napsala v noci na středu agentura Reuters. Podle prohlášení na Banksově internetové stránce zemřel 7. března a objeven byl poté, co se nedostavil na nahrávání reunionu Flash. Jeho úmrtí v prohlášení rozesmutnilo i jeho kolegy z kapely Yes, kterou založili v roce 1968. Ti Bankse označili za průkopníka moderní rockové kytary. I"Byl velkou částí toho tkaniva, které tvořilo skupinu Yes takovou, jaká byla. Naše myšlenky, upřímná soustrast a modlitby jdou k němu i jeho rodině. Petere, budeš nám moc chybět," uvedli.
Členové Colin Carter
Vocals

Před založením Flash byl Colin členem kapely MUSHROOM.

Spolu s Peterem Banksem Colin Carter zformovali Flash na konci roku 1971. Po přečtení článku o Peterovi v The Melody Maker, kontaktoval Petera a na svém druhém společném setkání složili "Small Beginnings", což je v podstatě to, co začalo hned fungovat jako Flash. S Colinovým nadšením a Peterovými známostmi oba dva podepsali dohodu s nově vzniklým labelem Sovereign Records na základě této jediné písně, ještě předtím, než si udělali jméno nebo přijali další členy kapely!

"Small Beginnings" byla ale jediná píseň, na které oba dva pracovali společně tímto způsobem. Colin by ještě přidal pár písniček do skupiny, nicméně jeho popová citlivost nebyla vždy snadno vítana ve skupině.
Členové Ray Bennett
Bass

Někdy v v 15 letech se připojil k Billu Brufordovu (tehdy 16-ti letý) ke kapele The Original Breed Bluesmen, zkráceně také The Breed, hrající s nadšením blues-rock úsilí, které jim získalo hodně popularity v klubech. V roce 1968 hrál s Eyes of Blues, zapomenutou kapelou hrajíc tehdy v obsazení věhlasný John Weathers (Gentle Giant), Taff Williams (Man), Phil Ryan (Man) a Gary Pickford-Hopkins (Wild Turkey). V roce 1969 hrál velmi krátce s Rogerem Taylorem, byl to jeho první rok jako profesionální hudebník. Roger Taylor měl kapelu SMILE, která se později proměnila v QUEEN.

Od podzimu 1969 žil ve Spojených státechdva roky - od 19 do 21 let. Poté působil v The Gun, v kapele Gurvitz Bros na krátkou dobu, ale nikdy nenahrál žádnou skladbu na vinyl.

První věc, kterou po umělecké školy byla bluesová kapela Kupodivu, Guy Shepherd, bubeník této kapely, hrával s Tonym Kayem ve Federals kdysi v Leicesteru, odkud oba pocházejí.
Členové Mike Hough
Drums

Mike Hough pocházel z velké kapely pozadí. Colin Carter a Peter Banks jej viděli hrát s Jeff Rowena Band ve velkém sále na Leicester Square v Londýně. Jeho velké a neustále rytmické zvraty byly právě to, co kapela hledala a s Mikem v sestavě Flash odehráli turné po Americe a vydali všechna tři alba v průběhu několika let.

Mike po rozpadu Flash hrál také v kapelách Storm (spolu s Colinem Carterem) a Bucks. V kapele Storm se uvedli Colin Carter a Mike Hough spolu s před-Foreigner člčnem Al Greenwoodem, Kenny Aaronsonem (Bass), který později hrál s Rick Derringerem a nahrával s Billy Idolem a Billy Squire, Tony Guarino (Kytarista) z kapely "The Brats".
Členové Wayne Carver
Bass, Vocals

Pochází z Louisville, Kentucky. Wayne začal hrát na basu v 16 letech a od 17 už hrál v nočních klubech, ve 20 už byl na koncertních truné. V roce 1989 byl zvolen nejlepším basistou pro Louisville Phoenix Hill All-Star Band. Předtím, než se přestěhoval do Las Vegas, Wayne procestoval celý středozápad, jih, východní pobřeží a Kanadu. Na pódiu se setkal s umělci jako členové legendární kapely Foreigner, Ricky Nelson nebo legendárním bluesovým zpěvákem Coco Taylorem.

Wayne je velmi přizpůsobivý basista, hrál rock, progresivní rock, blues i funk. Jeho hru ovlivnili basisté Chris Squire, Geddy Lee, Andy West, John Paul Jones, Percy Jones, Jaco Pastorius, Geezer Butler, Dave Hope (raní Kansas).

Wayne je také znám pro jeho jemný sólový i doprovodný hlas. ve zpěvu jeho vzory byli Glenn Hughes, Paul Rodgers, Steve Walsh, Lou Gramm, Robert Plant, Ian Gillan.

Wayne Carver se přestěhoval do Las Vegas ze svého rodného města Louisville Kentucky v roce 2004 a od svého příjezdu působil v několika projektech:
* The Celtic Rockers - (2004-2005)(New York, New York Hotel & Casino)
* účast na představení EROCKTICA LIVE @ The RIO Hotel and Casino (2005)
* Echoes Of Woodstock production show @ The Suncoast Hotel and Casino (2005)
* Axtion (2006) (spolu s Frank Dimino - Lead Vocalist legendárních ANGEL)
* Quiet Riot (2006)
* R&B zpěvák Julius Williams (2006-2007)
* studiové nahrávky v roce 2007 s Grammy Winning Producer Andym Byrdem (Steve Earle, Asleep at the Wheel), Daylon Wear (Johnny Cash, Warner Bros.)
* kapela Angel (2007)
* estonská umělkyně Marya Roxx (2008), s členy kapely: Paul Crook - Guitar (Meatloaf, Anthrax, Sebastian Bach), John Miceli - Drums (Meatloaf, Rainbow, Blue Oyster Cult)
* Wayne vystupoval v roce 2008 s Jerry Lewis Telethon se zpěvákem Terry Ilousem z kapely XYZ
* Wayne také hrál na 2009 Jerry Lewis Telethon s legendárním skladatelským týmem "Randell & Schippers" ("Working My Way Back To You", "Let's Hang On", "Can't Get Enough Of You Baby", "Native New Yorker")
2009: Playground (spolupráce s Frank Dimino z kapely Angel a Oz Foxem z kapely Stryper
2008-2010: The Stoney Curtis Band "Blues Bureau" u Shrapnel Records
2010: koncertování s kapelou FLASH (headlined) na PROG DAY Festival v Chapel Hill, North Carolina
2012: vystupování v show "Fancy", kde hrál Kelly Vohnn jako Reba
2012: vystupování v show "Country Diva", uvádějící Felice Garcia a hudbu od Carrie Underwood, Taylor Swift a Miranda Lambert
21.7.2012: vystoupení se Sammy Hagarem (Montrose, Van Halen) v The Keep Memory Alive Benefit v Lake Tahoe, také s Emeril Lagassem
Wayne také vystupoval s předními místními vegasskými cover kapelami Sin City Sinners, Yellow Brick Road a Phoenix
2013: Rock and Roll Fantasy Camp Counselor v Las Vegas
Členové Mark Pardy
Drums

Pochází z Bournemouth, Anglie, a je profesionálním hudebníkem celý život. Studoval jako 8 letý s Chas Evansem a později se stal studiovým hudebníkem a bubeníkem BBC Radio Big Bandu Paula Brodieho. Mark koncertoval dříve, než dospěl a představil se v každém stylu hudby. Na kariéře na jižním pobřeží si málem vylámal zuby, když doprovázel britské televizní hvězdy, hrál jazz a v big bandech. Jeho první hard rocková nahrávka byla s Rich Bitch.

V letech 1987 až 1995 působil v Londýně s umělci jako Helen Shapiro (vč. vystoupúení v London Paladium), irskou legendou Phil Coultere (včetně turné po USA s koncertem v Carnegie Hall), The Trammps, Jimmy Ruffin, The Crystals a West End show jako "Peter Pan". Další studia absolvoval s bubeníkem od Ronnie Scott a Oscar Peterson Martinem Drew. Vrcholem těchto let byla pop kapela Playing for Time, hraní s Ronnie Scottsem a nahrávání s Midge Urem (Ultravox). Hodně času v letech 1990 a 1991 strávil na Cote d'Azur v Monte Carlu, kde hrál s Johnnie Howard Big Band. Také hodně koncertoval po celé Evropě.

V roce 1995 Mark přesídlil do USA, kde hrál s Lauren Hart pro Columbia Records. Během působení v New Yorské hudební scéně Mark hrál s kapelami jako The Time Machine a hudebníky jako Amy Speace, Lisa Panagos a Julie Foldesi, a četné studiové nahrávky ve studiu PDiddyho Daddy's House. V té době Mark hrál na Broadwayi a na turné v mnoha nejlepších muzikálech naší doby, jako jsou "The Who's Tommy", "Legally Blonde", "Dirty Rotten Scoundrels", "The Full Monty" a "Smokey Joe's Cafe" s Gladys Knight. I tak stihl ještě koncertovat v Japonsku, na Taiwanu a v Brazílii.

Až do roku 2004 sídlil v New Yorku, pak se přestěhoval do Las Vegas, kde odehrál mnoho z velkých představení jako "Lion King", "Hairspray" a "Spamalot". Hrál v big bandu Tony Scodwella a byl prominentním hudebníkem v Las Vegasských kruzích. Během té doby nahrával s mnoha umělci, včetně reunionu legendární skupiny progresivního rocku Flash a skupinou Davida Marka a Keitha Hardina.

V poslední době se přestěhoval do jižní Kalifornie, kde se hraje ve svém art-rockovém triu Populuxe a pokračuje v koncertování v předstzaveních jako "Priscilla Queen Of The Desert", "Joseph And The Amazing Technicolor Dreamcoat" a s Australian Bee Gees show. Mark nahrál více než 30 alb a na řadě studiových nahrávek v Londýně, New Yorku, Atlantě, Las Vegas a Los Angeles. V roce 2014 vydal u Capcom videohru "Lost Planet 3" a album Populuxe "3".
Členové Rick Daugherty
Keyboards

Rick Daugherty, klávesista, skladatel a aranžér, je v současné členem anglické progresivní rockové kapely FLASH s původními členy Ray Bennettem (Bill Bruford, Phil Collins) a Colinem Carterem (Camel). Rick nahrával nové skladby pro své sólové album, a když to čas dovolí, účastní se ve studiu nahrávání i pro jiné autory a interprety.

Původně pochází ze Sacramenta, Kalifornie, ale byl tam krátce, dva týdny před narozením měli odletět do Itálie, ale máma nebyla schopná v těhotenském stavu na palubu letadla. Takže se narodil v Kalifornii, a když to bylo možné, odletěli do zámoří. Rick studoval kompozici a hru na klavír ve Frankfurtu nad Mohanem v Německu spolu s kytaristou kapely Happy The Man Stanem Whitakerem a jazzovým klavíristou Davidem Bachem, všechni tří byli klíčovými členy v domácích kapelách na scéně ve Frankfurtu. Rick koncertoval mnohokrát ve slavném klubu Frankfurt Zoom, kde se nahrávala i deska King Crimson LIVE.

Po opbdobí, kdy žil v Evropě a Jižní Americe téměř deset let, se Rick se stěhoval do Denveru, Colorado a hrál v různorodých kapelách. Byla mezi nimi i kapela Merlin, v níž figuroval mimořádný seattleský basista Dan~El, v současnoé době spolu dokončují jeden CD projekt, projekt Daugherty & Carson, který získal báječné recenze pro původní Rickovy skladby, a představil také současný hlavní hvězdu Lake Tahoe bluesového kytaristu Dana McGintyho a amerického zpěváka/skladatele/bubeníka s českými kořeny Brada Huffa. Rick jako skladatel získal ocenění z Billboard Magazine "Producer of the Year" spolu s Barrym Feyem, stejně jako Caribou Ranch's John Carsello. Poslední projekt Rickův denverský projekt byl se zpěvákem a skladatelem Bentley Kalawayem, se kterým skládá a nahrává inspirativní nový materiál v Maui.

Rick přesídlil do Las Vegas na počátku 80. let poté, co byl rekrutován na dobu sedmi týdnů vystupovat s Diane Stewart Band (sestřenice Roda Stewarta). Zůstal ve Vegas a připojil se k Mami Sisters, skupině sedmi nadaných sester. V roce 1984 dlohodobě Las Vegasskou oblíbenou kapelou Smith Brothers Band, jeden z nejdele působících a nejúspěšnějších počinů v historii Las Vegas, kde stál naproti talentovanénu zpěvákovi a skladateli Gregu Smithovi.

Během pobytu v Las Vegas Rick hrál s mnoha známými umělci a hudebníky, a také řídil a produkoval jiné umělce, včetně nadaného Nashville písničkáře Ricka Moore, phoenixské akustické/bluegrass umělce Tim Gray a Grand Junction, coloradského eklektického multiinstrumentalistu Larry Hollowaye.

Téměř ke konci roku 2008 začal pracovat pro spoluzakladatele Flash Ray Bennetta, který nakonec vedlo k jeho začlenění do Flash na plný úvazek pro koncertní turné a nahrávání desky. Mezitím si ještě najde čas na klavírní studia na UNLV, neboť Flash zabírají všechen Rickův hudební čas a jeho zájmem v těchto dnech je "nikdy nekončící příprava" pro nadcházející koncerty Flash.

Zpět
Studiové desky:
2013 In Public
2013 Flash Featuring Ray Bennett & Colin Carter
1997 Psychosync
1973 Out Of Our Hands
1972 In The Can
1972 Flash

Kompilace:
2003 Flash / Out Of Our Hands
Empire:
2014 The Mars Tapes
1996 Mark III
1996 Mark II
1974 Mark I (vyšlo až 1995)

Peter Banks:
1999 Reduction
1999 Can I Play You Something?
1995 Self-Contained
1993 Instinct
1973 Two Sides of Peter Banks



Skupina:
Peter Banks - Guitars, ARP Synth, Backing Vocals
Ray Bennett - Bass, Backing Vocals
Colin Carter - Lead Vocals
Michael Hough - Drums, Percussion
Hosté:
Diskografie In Public
Udder Chaos - Live at Cowtown Ballroom
Vyšlo 29. října 2013, Adequate Sounds/CD Baby

Seznam skladeb:
01. Small Beginnings (Banks/Carter) (8:36)
02. Black And White (Banks/Bennett) (12:23)
03. Stop That Banging (Hough) (4:10)
04. There No More (Bennett) (8:45)
05. Children Of The Universe (Bennett) (8:43)
06. Dreams Of Heaven (Banks/Carter) (24:54)
Total Time: (67:31)

Peter Banks - Guitars, Liner Notes, Mixing, Producer, Quotation Author, Backing Vocals
Recording Date: January 21, 1973
Mixing, Producer: Peter Banks
Mixing: Leigh Darlow
Arranger, Executive Producer, Photography, Producer: George Mizer
Pre-Production: Kevin Long, Chris Winrip
Booklet Design, Cover Photo: Robert Hakalski
Cover Photo, Photography: Barrie Wentzell
Nahrávka pochází z živého vystoupení v Cowtown Ballroom, Kansas City, ze dne 21. ledna 1973 a zachycuje kouzelnictví kytarového stylu Petera Bankse. Spolu s několika dalšími hudebníky byl Banks průkopníkem, který předběhl svou dobu se svými riffy, improvizacemi a sóly. Jednoduše čerpal z rocku a blues až po jazzovou kytaru a vytvořil svůj melodický progresivní rock. S těmito prvky byl zvuk Flash byl docela složitý, někteří by řekli až příliš eklektický občas. Proměnlivý Carterův vokál a Flash byli v podstatě progresivní rock fusion improvizační kapelou. Zajímavou skladbou je "Stop That Banging", kterou složil bubeník Mike Hough, a dává mu široký prostor, aby vynikly jeho bicí zvláště ve druhé polovině skladby.

Skupina:
Colin Carter - Lead Vocals, Rhythm guitar
Ray Bennett - Electric & Acoustic guitars, Vocals, Bass, Keyboards & Percussion
Mark Pardy - Drums
Paul Pace - Drums
Wayne Carver - Bass
Rick Daugherty - Keyboards
Hosté:
Diskografie Flash Featuring Ray Bennett & Colin Carter
Vyšlo 2013, Purple Pyramid, CLP 0339

Seznam skladeb:
01. Night Vision (6:31)
02. Hurt (9:30)
03. Something So Dark (7:16)
04. Manhattan Morning (5:30)
05. Into The Sun (8:23)
06. Grand Canyon (8:19)
07. Morpheum (4:56)
08. 10,000 Movies (4:54)
09. Richerd Of Venice (3:28)
Total Time: (58:47)

Producer: Ray Bennett
Engineer: Ray Bennett
Mixed: Mojo Toujours
Mastered: Maor Appelbaum
Reunionové album s původními členy Flash Ray Bennettem a Colinem Carterem.

Skupina:
Peter Banks - Guitars, Vocals
Ray Bennett - Bass Guitars, Vocals
Colin Carter - Lead Vocals, Tambourine
Mike Hough - Drums
Hosté:
Diskografie Psychosync
Vyšlo 23. června 1997, Blueprint, BP242CD
Vinyl 2002, Turning Point Music, TPM-02215

Seznam skladeb:
01. Small Beginnings
02. Room with a View
03. Children of the Universe
04. Dreams of Heaven
05. Dead Ahead
06. Psychosync
Total Time: (00:00)
Deska z roku 1997 pod názvem "Psychosync" byla sestavena z živých nahrávek pořízených v roce 1973 pro rozhlasové vysílání WLIR stejně jako jejich dvě písně uvedené na vystoupení pro NBC v televizní show Midnight Special.
Skladby 1-4 jsou z živého radiového vysílání, 18. června 1972, WLIR FM Long Island, NY
Skladby 5 a 6 jsou z pořadu Midnight Special TV show, nahraném 9. října 1973

Skupina:
Peter Banks - Guitars, Backing Vocals, Moog, ARP Synthesiser, Banjo
Ray Bennet - Bass, Vocals, Mellotron, Piano, Clavinet, Acoustic Guitar, ARP Synthesiser, Accoustic Guitars, Banjo, Backing Vocals
Michael Hough - Drums, Congas, Tablas
Colin Carter - Lead Vocals
Hosté:
Diskografie Out Of Our Hands
Vyšlo 1973, LP Capitol SMAS 11218
1994, CD One Way / Sovereign 21 17414
2010, Esoteric Recordings ECLEC2200

Seznam skladeb:
01. Open Sky (Banks) (0:35)
02. None The Wiser (King/Bennett) (3:17)
03. Farewell Number One (Pawn/Bennett) (1:36)
04. Man Of Honour (Knight/Bennett) (4:45)
05. Dead Ahead (Queen) (Bennett) (4:35)
06. The Bishop (Bennett) (4:21)
07. Psychosync (Banks/Bennett) (4:50)
     i. Escape
    ii. Farewell Number Two
   iii. Conclusion
08. Manhattan Morning (Christmas '72) (Carter) (6:23)
09. Shadows (It's You) (Carter) (3:20)
Total Time: (33:42)

Recorded at Advision and Morgan Studios, London, April to June 1973
Produced: Flash
Engineered:
Advision - Geoff Young, Mike Dunne
Assisted: Paul Northfield
Morgan - Mike Butcher
Cover Design and Photography: Hipgnosis
Tinting: Phillip Grennell

Skupina:
Peter Banks - Guitars, ARP Synth, Backing Vocals
Ray Bennett - Bass, Backing Vocals
Colin Carter - Lead Vocals
Michael Hough - Drums, Percussion
Hosté:
Diskografie In The Can
Vyšlo 1972, LP Capitol SMAS 11115
CD 1994, One Way / Sovereign 21 56841
2010, Esoteric Recordings ECLEC2201

Seznam skladeb:
01. Lifetime (Carter) (10:05)
02. Monday Morning Eyes (Bennett) (5:03)
03. Black And White (Banks/Bennett) (12:04)
04. Stop That Banging (Hough) (1:50)
05. There No More (Bennett) (11:35)
Bonus track on remastered version:
06. Watch Your Step (Bennett) (2:47)
07. Lifetime (Single Version) (Carter) (2:59)
Total Time: (40:37)

Recorded at De Lane Lea Studios, Wembley, London
Produced: Derek Lawrence
Engineered: John Acock, Louis Austin
Cover Design: John Hoernle
Cover Photo: Rick Rankin
Innerspread Design and Photography: Hipgnosis

Skupina:
Peter Banks - Acoustic Electric & Spanish Guitars, Hooter, ARP Synth, Backing Vocals
Ray Bennett - Bass, Acoustic Guitars, Backing Vocals, Lead Vocals (02)
Colin Carter - Vocals, Percussion
Mike Hough - Drums, Percussion, Cymbals, Badinage
Hosté:
Tony Kaye - Organ, Piano, ARP Synth
Diskografie Flash
Vyšlo 1972, LP Capitol SMAS 11040 (USA)
1994, CD One Way Records / CEMA Special Markets S21-17796 (USA)
2009, Esoteric Recordings ECLEC 2166

Seznam skladeb:
01. Small Beginnings (Banks/Carter) (9:23)
02. Morning Haze (Bennett) (4:32)
03. Children Of The Universe (Bennett) (8:55)
04. Dreams Of Heaven (Banks/Carter) (12:57)
05. The Time It Takes (Banks/Carter) (5:48)
Total Time (41:35)

Recorded at DeLane Lea Studios, Wembley, between Nov. 8-21 1971
Produced: Derek Lawrence
Engineered: Martin Birch
Assisted: George and Hulk



Skupina:
Peter Banks - Guitars, ARP Synth, Backing Vocals
Ray Bennett - Bass, Backing Vocals
Colin Carter - Lead Vocals
Michael Hough - Drums, Percussion
Hosté:
Diskografie Flash / Out Of Our Hands
Vyšlo 30. září 2003, Friday Records

Seznam skladeb:
01. Small Beginnings
02. Morning Haze
03. Children Of The Universe
04. Dreams Of Heaven
05. Time It Takes, The
06. Open Sky
07. None The West
08. Farewell Number One
09. Man Of Honour
10. Dead Ahead
11. Bishop, The
12. Psychosync
13. Manhattan Morning
14. Shadows (It's You)
Total Time: (00:00)

Kompilační 2CD nahrávka první a třetí desky Flash.



Skupina:
Peter Banks - Guitars
Sydney Foxx - Vocals
Mark Murdock - Drums
Paul Delph - Keyboards
Brad Stephenson - Bass
Diskografie The Mars Tapes
Vyšlo 20. řijna 2014, Gonzo, HST245CD

Seznam skladeb:
Disc One:
01. Out Of Our Hands
02. Medley:
    a. Foundation
    b. Destiny
    c. Far Away
03. Somewhere Over The Rainbow Bar And Grill
04. Do What You Want
05. Dancing Man
06. Where Yes Means No
Disc Two:
01. Off With The King’s Head
02. Something’s Coming (West Side Story)
03. The Fall Of The Empire
04. When The Banks Overflow
05. Ascending To The Planet Mars
Bonus track:
06. Sky At Night (feat. Phil Collins)
Total Time: (00:00)
Bylo to v roce 1973, kdy Peter Banks rozešel s Rayem Bennetta a dalších kluků v jeho jiná kapela, Flash, že bývalý YES kytarista a zpěvák založil se zpěvačkou Sidonii Jordan projekt EMPIRE, novou prog rockovou formaci, která měla vydat tři alba, ale nikdy nevyšla. Po Peterově smrti v březnu 2013 to tam byl zabil archivních vydání představovat jeho hraní, a teď nikdy dříve škrty tohoto tělesa jsou přidat k této vyrovnávací paměti. Stint "The Mars Tapes" nahrávky dokumentují projekt Empire, které byly pořízeny v La Mars Studios během léta 1979, v době kolem jejich "Mark III" LP a zachytilo je na zkoušce, pravděpodobně když se připravali na turné, protože 2CD materiál je souhrnem ze všech nahrávek.

Peterovo úsilí přitáhlo tehdy i takové hudebníky jako Phil Collins. Peter a Phil spojili své síly v kapele "Zok And The Radar Boys", což byla předchůdkyně Banksovy Empire, Phillových Brand X. ve skladbě "Sky At Night" (bonus track) hraje Phil Collins na bicí a zastává také doprovodný zpěv, Jon Giblin na basu. Skladba je svědectvím o jejich spolupráci.

Na hrávky na albu "The Mars Tapes" byly zaznamenány živě v Mars Studios v Los Angeles v průběhu léta 1979. Zahrnují několik skladeb, které nikdy se objevily na některém albu Empire. Stejně jako u všech inkarnací Empire toto album nabízí úžasný talent a zručnost Peter Bankse. Kapela v sestavě "Mark III" se uvelebila v Mars Studios na šest měsíců, kde zkoušela a přetvářela svoji hudbu, kterou nikdo další neslyšel až do tohoto vydání. Kapela v podstatě nahrávala každou věc, kterou ve studiu přehráli, šum pásky a všechny zvuky.

Skupina:
Peter Banks - Guitars
Sydney Foxx - Vocals
Mark Murdock - Drums
Paul Delph - Keyboards
Brad Stephenson - Bass
Diskografie Mark III
Vyšlo 1997, One Way Records, US

Seznam skladeb:
01. Ain't That Peculiar (4:30)
02. Destiny (6:16)
03. Faraway (5:54)
04. Goodbye (4:35)
05. Dancing Man (4:55)
06. Foundation (9:31)
Total Time: (35:41)

Produced: Peter Banks

Skupina:
Peter Banks - Guitars, Background Vocals
Sydney Foxx - Vocals
Jeffrey Fayman - Drums, Percussion
Chad Peery - Bass
Robert Orellana - Keyboards
Jakob Freeman Magnusonn - Additional Keyboards
Diskografie Mark II
Vyšlo 1996, One Way Records, US

Seznam skladeb:
01. Still Out Of Our Hands (8:29)
02. Destiny (3:40)
03. Sky At Night (8:43)
04. Do What You Want (8:34)
05. Everything Changes (12:48)
Total Time: (42:14)

Recorded at Group Four and Cherokee Studios, Los Angeles 1977
Remastered at The Clubhouse, Germantown, NY
Produced: Peter Banks

Skupina:
Sydney Fox - Lead Vocals
Peter Banks - Guitar, Keyboards, Vocals
John Giblin - Bass, Vocals
Preston Ross-Heyman - Drums
Jakob Magnusson - Keyboards, Vocals
Hosté:
Sam Gopal - Tabla
Phil Collins - Drums, Backing Vocals
Diskografie Mark I
Vyšlo 1974, One Way Records, released US 1995

Seznam skladeb:
01. Out of Our Hands (5:40)
02. More Than Words (7:40)
03. Someone Who Cares (7:01)
04. For a Lifetime (2:44)
05. Hear My Voice On The Radio (3:30)
06. Shooting Star (13:00)
      i. From The Top
     ii. Common Ground
    iii. Iceland On The Rocks
     iv. Shooting Star
07. Sky At Night (9:36)
Total Time: (49:11)

Recorded 9/26 - 11/5 1974 at CBS Studios, London
Produced: Peter Banks
Engineered: Richard Palmer
Liner Notes: Clifford Loeslin
Digital Transfer and Re-mastering: Paul Antonell, 3/95, at The Clubhouse, Germanntown, NY
Album bylo natočeno v roce 1974 a má několik výplní, občas se přenese do prog rockového habitu, jindy zvuk Empire přemosťuje West Coast funk od Cold Blood a jazzovou kytaru raných Yes, a funguje to překvapivě dobře. Píseň "Out of Our Hands" má chytré kytarové efekty a překvapivý moment, když se Foxxiny vokály provalí jako varná konvice. Magnussonovy klávesy propůjčují sametovou hebkost skladbě "More Than Words" a contry náznak v "Hear My Voice On the Radio" je tak přiměřeně rádiově přijatelný, že je šokující, že nebyl vydán jako singl.



Skupina:
Peter Banks - Arranger, Assembly, Composer, Design, Guitar, Producer
Gerald Johnson - Assembly
Hosté:
Diskografie Reduction
Vyšlo November 29, 1999, Castle Music America 542 [USA]
HTD Records 76 [UK]

Seznam skladeb:
01. Diminuendo In Bloom (Banks) (1:38)
02. Tone Down (Banks) (6:56)
03. The Age Of Distortion (Banks) (4:28)
04. Fade To Blue (Banks) (2:48)
05. Fathat (Banks) (3:48)
06. As Night Falls... (Banks) (2:32)
07. Consolation In Isolation (Banks) (4:24)
08. Dirty Little Secret (Banks) (3:59)
09. As Ever (Banks) (2:08)
10. Pirate's Pleasure (Banks) (4:20)
11. Rosa Nova (Banks) (9:11)
Total time: (46:12)

Pokud jste očekávali pokračování alba "Instinct" v "Reduction", budete se muset spokojit s ničím menším. Peter Banks totiž podlehl vábení tecnických udělátek a přehlušil vlastní kytarovou práci drumboxovými beaty a syntetickými basovými linkami. Pokud mluvené útržky odkazují na Roberta Frippa a jeho "Exposure", kytarové zkreslení a bezcílné improvizace poukazují přímo k Adrianu Belewovi a jeho "Desire Caught By the Tail". Podobně jako Belewovo neúspěšné první instrumentální album, "Reduction" objevuje kytaristovo náměsíčné bloudění prostřednictvím různých nastavení, z nichž některé jsou ospalejší, jiné živější. Banks se nemusí ohlížet na svoji kytaru pro inspiraci, když vytáhne drumbox "Fade To Blue" a "Consolation in Isolation", posluchači jsou schopni přes toto rozptylování a dostat se k jádru Banksova půvabu.

Skupina:
Peter Banks - Guitars (03,05-08,10-13,15,16,18-21), Guitars solo (16), Backing Vocals (05,07,08,10-13,15,16,18-20)
Hosté:
Greg Tupper - Alto Saxophone (03)
Brad Stephenson - Bass (03)
Mark Craney - Drums (03)
Chris Squire - Bass (05,07,08,10,12,13,15,16,18-20), lead vocals (18), Backing Vocals (05,07,08,10,12,13,15,16,18-20)
Andrew Jackman - Keyboards (05,10,12,13,19), Backing Vocals (05,10,12,13,19)
Steve Nardelli - Lead Vocals (05,10,12,13,19)
John Tite - Lead Vocals (06,11)
Ray Alford - Bass (06,11), Backing Vocals (11)
Gunnar Hákonarson - drums (5,10,12,13,19)
Malcolm "Pinnie" Raye - Drums (06,11)
Clive Bailey - Lead Guitars (07,08,15,16,18,20), Lead Vocals (07,08,15,16,20)
Alexander Belmont (real name Bob Hagger) - Drums (07,08,15,16,18,20)
Cecilia Quino - Vocals (09 uncredited)
Bill Bruford - Drums (21)
Diskografie Can I Play You Something?
Vyšlo 1999, Blueprint, BP301CD [UK]
Reissued on June 12, 2012, Purple Pyramid Records as The Roots Of Yes 1964-68 [USA]

Seznam skladeb:
01. Can I Play You Something? (Banks) (0:15)
02. Bang/Crash (Banks)(live in Los Angeles, 1980) (0:21)
03. Peter Gunn (Henry Mancini) (5:24) (live in Los Angeles, 1980, Peter Banks Band)
04. Hippie Loop (Banks) (0:56) (Banks solo)
05. 14 Hour Technicolour Dream (Banks) (2:55) (The Syn, 1967)
06. You Better Move On (Banks) (2:46) (The Devil’s Disciples, 1965)
07. Beyond and Before (Clive Bailey / Chris Squire) (3:43) (Demo, Mabel Greer’s Toyshop, 1968)
08. Beyond and Before (Clive Bailey / Chris Squire) (3:57) (What Bass? Mix – Mabel Greer’s Toyshop, 1968)
09. Lima Loop (Banks) (0:16) (Banks solo)
10. Grounded (Banks) (2:19) (The Syn, 1967)
11. For Your Love (Banks) (2:46) (The Devil’s Disciples, 1965)
12. Flowerman (Demo) (Banks) (2:38) (Demo, The Syn, 1967)
13. Flowerman (Banks) (2:32) (The Syn, 1967)
14. Yesterdays (Banks) (0:53)
15. Electric Funeral (Geezer Butler/Tony Iommi/Ozzy Osbourne/Bill Ward) (3:19) (Demo, Mabel Greer’s Toyshop, 1968)
16. Electric Funeral (Geezer Butler/Tony Iommi/Ozzy Osbourne/Bill Ward) (4:29) (Radio Fun Mix, Mabel Greer’s Toyshop, 1968)
17. Cinnamon Touch (Banks) (1:30) (Banks solo)
18. Get Youself Together (Banks) (3:34) (Demo, Mabel Greer’s Toyshop, 1968)
19. Created by Clive (Banks) (2:28) (The Syn, 1967)
20. Images of You and Me (Banks) (4:09) (Radio Fun Mix, Mabel Greer’s Toyshop, 1968)
21. I Saw You! (Bang / Crash) (Banks) (8:18) (Bang/Crash – Yes, 1969?/70? "Affirmative Duo") (Banks/Bruford)
22. No Time (Banks) (2:27)
Total time: (61:55)
Album obsahuje singlové nahrávky od kapel Devil’s Disciples, The Syndicats, Syn, Mabel Greer’s Toyshop a Yes. Zatímco Banks je nejvíce známý jako první kytarista Yes, Peter Banks prošel ještě čtyřmi dalšími skupinami čtyři roky před tím, než se připojil ke kapele v srpnu 1968. Hodně z tohoto CD je věnováno drobnostem z těchto projektů, takže podtitul "The Pre-Yes Recordings from 1964-1968" je trochu zavádějící. Ve skutečnosti jen o něco více než polovina z 22 skladeb je z té doby. Ostatní jsou záhadné nedatováné kousky, z nichž většina funguje jako nepotřebný bohémský "link" znějící, jako kdyby byly zaznamenány o několik desítek let později než v 60. letech, i když "Peter Gunn" je živá nahrávka z roku 1980 z vystoupení Peter Banks Band. Nepovedlo se utřídit nahrávky podle časové linie, což by skutečně znělo mnohem více přirozeněji, pokud by Banks (album sestavil sám) uvedl vše v chronologickém pořadí. Přesto je album přínosem, neboť uvádí několik skladeb, řejmě dříve nevydaných, od kapely z poloviny 60. let The Devil's Disciples, některé singly z roku 1967 od jemné a obskurní psychedelické skupiny The Syn, kde také hrál budoucí člen Yes Chris Squire na basu, včetně dema jednoho jejich singlů "Flowerman"; a pár skladeb jeho následné, ještě obskurnější psychedelický skupiny Mabel Greer’s Toyshop.

Skladby Syn "14 Hour Technicolour Dream" je jedním z největších britských psychedelických flower-power singlů (květinového období - hippies), jejich "Grounded" je vynikající přímé moderní rockové číslo; ukázky Mabel Greer’s Toyshop jsou také dobré, ale spíše jsou ukázkou britské psychedelie, plnou neobvyklých harmonií a mírně deformované kytary. The Devil's Disciples nejsou nic více než obyčejné covery od Arthura Alexandera "You Better Move On" a "For Your Love" od Yardbirds. Některé ze skladeb Mabel Greer's Toyshop jsou označeny jako "radio fun" nebo "what bass?" mixy, přesto poznámky k nahrávce nejdou do vysvětlujících podrobností o tom, zda se jedná o různé mixy provedené v roce 1960 nebo různé mixy z poslední doby.

Skupina:
Peter Banks - Multi Instruments, Primary Artist, Producer
Gerald Goff - Keyboards
Hosté:
Diskografie Self-Contained
Vyšlo 31. ledna 1995, One Way Records, OW 30339 [USA]

Seznam skladeb:
01. Radio Foreplay (Banks) (0:55)
02. Endless Journey (Banks) (1:47)
03. More Foreplay (Banks) (1:09)
04. Massive Trouser Clearance (Banks/Goff) (7:27)
05. Lost Days (Banks) (2:34)
06. Away Days (Banks) (2:42)
07. Two-Rides (Banks) (1:14)
08. Self-Contained (Banks) (2:21)
09. Clues (Banks) (7:56)
10. The Three Realms (Banks) (5:17)
11. Tell Me When (Banks) (7:38)
12. Funkin' Profundity (Banks) (6:15)
13. It's All Greek to Me (24:06)
     i. The Great Dionysia (Banks) (5:44)
    ii. Erotokritos (Banks) (1:50)
   iii. Less Talk (Banks) (1:32)
    iv. Oriental Bent (Banks) (5:11)
     v. In an Idyll Momentum (Banks) (1:29)
    vi. Unnatural History (Banks) (1:19)
   vii. Greekspeak (Banks) (2:08)
  viii. The Great Stifado (Banks) (4:53)
14. Thinking Of You (Banks) (4:11)
Total time: (01:15:32)

Recorded at Basically Portable, London, England
Producer: Peter Banks
Třetí sólová nahrávka bývalého kytaristy Yes zcela jistě potěší kytarové nadšence, ale 13 skladeb, z toho jedna 8-mi dílná, alba "Self-Contained" může působit trochu fádně. Přesto jsou skladby mnohem složitější než jeho práce s Flash nebo Empire, jsou soběstačné při použití plnohodnotné kytarové hry a techniky, a ačkoli se zde objevují kratičké klávesové vstupy od Geralda Goff, jsou zde přítomny jen aby obohatily zvuk Banksovy kytary. I přes elektricky ohýbané akordy a zkreslené tóny, některé kousky zazáří. Nalezne se zde solidní progresivní rock v osmé části "It's All Greek to Me", který je nejlepším příkladem toho, jak přechodů a melodie, zatímco kratší kousky, jako "Away Days" a "Clues" jsou snadnější na poslech, pokud bychom je vybrali bez nutnosti poslouchat album od začátku do konce. "Self-Contained" je ještě výraznější a více experimentální než "The Two Sides Of Peter Banks" a "Instinct", neboť Banka se zde ukazuje poprvé jako zdatný kytarista, bez jakýchkoliv náznaků skryté hudební plynulosti.

Skupina:
Peter Banks - Guitars, all other instruments
Hosté:
Gerald Goff - unknown (02,06,09,12)
Bill Forth - unknown (09,11)
Diskografie Instinct
Vyšlo 1993, HTD Records/Wildcat WLD-9205 [UK]
Reissued 1999, Transatlantic TRACD 309 [UK]
Castle Music America 517 [USA]

Seznam skladeb:
01. No Place Like Home (Banks) (1:40)
02. All Points South (Banks/Goff) (6:38)
03. Fogbound (Banks) (2:14)
04. Stikcy Wicket (Banks) (6:57)
05. Shortcomings (Banks) (8:11)
06. Code Blue (Banks/Goff) (4:55)
07. Angels (Banks) (5:33)
08. Anima Mundi (Banks) (1:16)
09. Swamp Resort (Banks/Goff) (6:21)
10. Instinctive Behavior (Banks) (0:44)
11. Dominating Factor (Banks/Forth) (5:28)
12. Never The Same (Banks/Goff) (6:00)
Total Time: (55:57)

Recorded at Basically Portable: Los Angeles; London Final Mix at Zero One, Surrey, England

Photography: Gerald Goff
Mixing: Neil Reed
Tohle album představuje Bankse jako skladatele rockových instrumentálek. Jedná se o celkem osobní album kytaristy, jak ukazují některé poznámky v přebalu desky. Samotným písním, i když ne vždy, scházejí přesvědčivé živé bicí, přesto skladby ukazují, že Banks je stále ve skvělé formě. Často je ve skladbách na pozadí tichý hlas a používá i nekteré samply. V ostré skladbě "Shortcomings" kombinuje hlas Oliver Northa, že útok na Irán nebyla "čistá idea", s telefonátem s Yes při rozhlasovém rozhovoru, když se ptají, proč Banks nebyl pozván na jejich koncertní shledání. Řada úderných skladeb působí hudebně jako odpověď na otázku: "Určitě, cožpak nejsem tak dobrý jako Trevor Rabin?". Alespoň se ukazuje, že Banks má stále svůj smysl pro humor i díky jeho poznámkám múzu, "Pokud vás potěšilo poslouchat to alespoň zpoloviny, co mi dělalo radost při nahrávání, pak jsem měl dvakrát tolik legrace než vy!".

Skupina:
Peter Banks - Guitar (Acoustic), Guitar (Electric), Mini Moog, Piano
Jan Akkerman - Composer, Guest Artist, Guitar (Acoustic), Guitar (Electric)
Ray Bennett - Bass
Mike Hough - Drums
Hosté:
Phil Collins - Drums
Steve Hackett - Guitars (Electric)
John Wetton - Bass
Diskografie Two Sides Of Peter Banks
Vyšlo srpen 1973, Sovereign SMAS 11217[UK]
Sovereign 5C062-94664 [Netherlands]
Capitol SMAS 11217 [USA]
CD: 2003 One Way S21-18009 [USA]
2008 Arcangelo ARC-7286 [Japan]
2009 Esoteric eclec2165 [UK]
2010 Arcangelo ARC-8026/27 [Japan] (SHM CD+CD mastered from LP)

Seznam skladeb:
01. Visions Of The King (1:23)
02. The White House Vale (7:13)
    a. On The Hill
    b. Lord Of The Dragon
03. Knights (6:14)
    a. The Falcon
    b. The Bear
04. Battles (1:38)
05. Knights (Reprise) (2:11)
06. Last Eclipse (2:25)
07. Beyond The Loneliest Sea (3:06)
08. Stop That! (13:47)
09. Get Out Of My Fridge (3:20)
Total time: (41:18)17

Recorded at Advision Studios, London, England from November 1972 to June 1973
Composer, producer: Peter Banks
Engineer: Geoff Young
Assistant: Paul Northfield
Remastering Coordination, Research: Mark Powell
Package Design: Phil Smee
Digital Remastering: Ben Wiseman
Pro "Two Sides Of Peter Banks", ex-kytarista Yes shromáždil působivou skupinu hostujících muzikantů, včetně Phila Collinse a Steve Hacketta z Genesis a Johna Wettona z King Crimson. A navíc celé album bylo napsáno a nahráno s nizozemským kytaristou Janem Akkermanem (Focus). Prvních šest skladeb tvoří suitu (všechna témata jsou zrekapitulována ke konci) tvořenou částmi od akustických duet "Visions of the King" k plně instrumentálním progresivním skladbám jako "Knights", které jsou nenápadně podobné s některým materiálem, který Steve Hackett zaznamenal na své první sólové album "Voyage of the Acolyte". Skladba "White House Vale" představuje melodickou kytarovou báseň, která přesně zapadá do vitríny Banksových klasických písní. Některé čísti, např. "Battles" jsou překvapivě sentimentální a ukazují jednoduchou produkci, ale celkově materiál upoutá fanoušky prog rocku a zaslouží si pozornost každého obdivovatele alb Steve Hacketta z poloviny 70. let. "Beyond the Loneliest Sea" je delikátní Akkermanova melodie, zatímco "Stop That!" je rozšířená o jamování ve střední části, kde Banks a Akkerman uvádějí pár pěkných sól. "Two Sides Of Peter Banks" je nejprogresivnější nahrávka kytaristy po odchodu z Yes. Nebýt hvězdného obsazení hostů, album by bylo jen zajímavé pro fanoušky Bankse, ale díky hostům je i důležitým přírůstkem do sbírky fanoušků Genesis a Focus.

Zpět

Yes 1969-1970: Peter Banks, Bill Bruford, Jon Anderson, Chris Squire, Tony Kaye


1972-1973 bez Tony Kaye: Mike Hough, Peter Banks, Ray Bennett, Colin Carter







Empire

Flash - reunion

Zpět
Oficiální stránky:
http://www.flash.net.co/flash-now.html
http://www.peterbanks.net/
Další zdroje:
http://www.rock6070.com/forum/viewtopic.php?f=18&t=209
http://www.markpardy.com/about-us.html
http://www.rickdaugherty.com/bio.html
http://www.goldminemag.com/article/yes-offshoot-flash-reforms-for-a-new-album
http://www.dmcclanahan.com/DwightTindle_PaulDelph.htm

ProgressRock Nahoru
Made by 
©  19.8.2015 
Menu
mbrezny@centrum.cz© 
...a vzkaz autorovi!©