Days Between Stations
Biografie Členové Diskografie Fotogalerie Odkazy

Zpět
Days Between Stations je projekt, který vznikl v roce 2003 z partnerství dvou hudebníků, kytaristy Sepanda Samzadeha a klávesisty Oscara Fuentese, aba dva pocházejí z Los Angeles, Kalifornie. Samzadeh umístil inzerát v jednom místním časopise a Oscar Fuentes na něj reagoval. Oba dva začali skládat hudbu a Fuentes navrhl i název velmi vhodný pro kapelu, Days Between Stations - název románu od Steve Ericksona z roku 1985, který Fuentes v té době četl. Samzadeh označuje zvuk kapely jako "art-rock", zatímco Fuentes zase jako "post-prog".

V roce 2004 Fuentes a Samzadeh poslali Bruce Soordovi, leaderovi britské kapely The Pineapple Thief, CD s téměř hodinou většinou improvizovaného hudebního materiálu. Soord použil něco z tohoto materiálu jako základ k písni "Saturday" na desce Pineapple Thief "12 Stories Down" v roce 2004.

Aby mohli zrealizovat své nahrávky ve studiu, dvojice kontaktovala bývalého bubeníka a zakládajícího člena skupiny Young Dubliners Jona Mattoxe v roce 2005. Mattox se k nim připojil jako bubeník a co-producent. Do sestavy kapely se zapojili také kytarista Jeremy Castillo (Mighty Six Ninety), původem argentinský basista Vivi Rama, saxofonista Jason Hemmens, zpěvák Hollie Shepard, trumpetista Sean Erick a pozounista Kevin Williams. Samzadehův strýc Jeffrey Samzadeh, který zpívá tradiční íránskou klasickou hudby, se také podílen nazpíváním skladby "Requiem for the Living". Všichni pak společně natočili první desku projektu.

Days Between Stations Jejich bezejmenné debutové CD "Days Between Stations" vyšlo v říjnu 2007 u Bright Orange Records. Řízení natáčení se ujal Evren Goknar z týmu Capitol Mastering, který je nejznámější pro jeho práci s Queensryche, Red Hot Chili Peppers a YES. Album získalo pozitivní recenze a slušný ohlas v rádiích. Bývalý YES kytarista Peter Banks se vyjádřil o albu:
"Days Between Stations nabízejí invenční, eklektický mix elektroniky: někdy uvolněná zvukonálada se střídá s rytmicky poháněnou silou... jemné aranže jsou hrány s osvěžující upřímností a otevřeností, která je podporována autentickou transparentnosti zvuku, který se vyhne většině nástrah a výmolů děsivého "prog-rocku".

Na první desce se nacházejí dvě dlouhé kompozice, přičemž "Laudanum" s více než 20 minutami je vrcholným kouskem. Melancholické a okouzlující znění s některými odkazy na Pink Floyd a vybaveny s přesvědčivými příspěvky dechových nástrojů. Ambientní pasáže, občasné klasické momenty a dokonce krátce i new wave doplňují široký rozsah hudby - jednodušeji vyjádřeno jako filmová hudba. Skupina plánovala vydat i EP představující nevydané skladby a ukázky z jejich nahrávání.

V roce 2008 Fuentes a Samzadeh začali pracovat na svém druhém albu "In Extremis", které vyšlo 15. května 2013. V roce 2012 Fuentes a Samzadeh hledali zpěváka a byl jim představen Billy Sherwood, bývalý člen YES a CIRCA. Třebaže hudbu napsali Days In Extremis Between Stations, Sherwood se ujal koprodukce alba, podílel se na textech a na mixáži alba. Sherwood také pomáhal aranžovat skladbu "The Man Who Died Two Times". Peter Banks (YES, Flash) byl první, kdo se zapojil do projektu. Banks chválil kapelu již při jejich debutovém albu a tentokrát se zapojil do natáčení a aranžování dvou písní "Eggshell Man" a "In Extremis". Tony Levin (King Crimson, Peter Gabriel) měl původně hrát pouze na "Visionary", ale nakonec nahrál basu na celé album. Rick Wakeman (YES) a Colin Moulding (XTC) dodali své příspěvky na "Eggshell Man" a "The Man Who Died Two Times". Zatímco natáčení alba probíhalo v plném proudu podle předem navržené koncepce, předehru desky začali Fuentes a Samzadeh psát až nyní, protože do ní potřebovali obsáhnout všechny hlavní témata a epické melodie alba. Napsali tak předehru během pouhých pěti zkoušek. Days Between Stations si najali Chris Tedesco a Angel City Orchestra, aby nahráli své partitury ke skladbám "In Extremis", "Visionary" a "Waltz In E minor". Ten byl věnován Peteru Banksovi poté, co zemřel 7. března 2013. Jedná se o koncepční album o člověku na prahu smrti. Titul "In Extremis" odkazuje k latinskému termínu "In extremity" - termín používaný v odkazu na poslední nemoci před smrtí.

Kapela v současnosti pracuje na nové nahrávce a prozradila některé detaily o připravovaném albu "Giants". Sepand Samzadeh a Oscar Federico Fuentes Bill opět přizvali ke spolupráci jako hosty Billym Sherwooda (Yes), Colina Moldinga (XTC) a Durgu McBroom (Pink Floyd) Whitehead.


Zpět <
Členové skupiny:
Sepand Samzadeh - Vocals
Oscar Fuentes - Keyboards
Jon Mattox – Drums
Jeremy Castillo - Guitar
Vivi Rama - Bass
Jason Hemmens - Saxophone
Sean Erick - Trumpet
Kevin Williams - Trombone
Hollie Shepard - Vocals
Jeffery Samzadeh - vocals

Členové Sepand Samzadeh
(Narozen 21. září 1975, Teheran, Iran)
Je americko-kanadský hudebník a producent.


Je spoluzakladatel, kytarista a skladatel z post-prog rockové a art-rockové kapely Days Between Stations. Samzadeh je skladatel, producent, zvukový inženýr, kytarista, hráč na syntezátory a jiné nástroje podle potřeby (včetně Dobro, Lap Steel a Tar).

Narodil se v Teheránu, Írán, a když mu bylo 6 let, přestěhovali se do Marbella, Španělsko v roce 1981. Kromě perské Samzadeh navštěvoval i americkou školu, kde se učil španělštinu a angličtinu současně. To bylo v Marbelle, kde objevil svou zálibu k hudbě v 8 letech. Jeho nejlepší přítel, Foroud Tale Yazdi, nahrál Samzadehovi mix na kazeta obsahující hudbu The Beatles a první píseň, kterou uslyšel, byla "Eleanor Rigby". Mladý Samzadeh trývil mnoho času v jeho dětství posloucháním synthpopu a rockové hudby Tar - tradiční syrský nástroj pocházející z Evropy. Jeho první rockové vystoupení, které viděl byli, když vystupovali v Marbella.

Jeho otec hrál klasickou perskou tradiční hudbu (známou jako Sonati), a Samzadeh byl také podvědomě ovlivněn touto hudbou. Jako důkaz může posloužit skladba "Requiem for the Living" z alba "In Extremis", stejně jako použití nástroje zvaného Tar ve skladbě "Egg Shell Man".

V roce 1986 se Samzadeh a jeho rodina se přestěhovali do Toronta v Kanadě. Když chodil na střední školu, Samzadeh už poslouchal hard rock, který mu připadal jak docela děsivým tak také vzrušující. Zašel do místní knihovny, kde si vypůjčil mnoho alb pak a strávil nespočet hodin denně poslechem hudby z rádia.

Poté, co se obeznámil se Synth popem (také electropop či technopop), klasickým rockem, Sonati hudbou, hard rockem a zůročil své zkušenosti se životem ve třech různých kulturách (Írán, Španělsko, Kanada), Samzadeh řekl: "... můj hudební styl je výsledkem nesmazatelných kulminací hudebních žánrů a kultur, které ve mě zakořenily během dětství a dospívání. Kromě jsem ve čtyřech letech žil ve Španělsku, kde jsem změnil 3 školy, prvních 7 let života v Kanadě jsem se navštěvoval 6 škol. Nikdy jsem si nenašel kamarády, když jsem se docela dost přemisťoval, takže jsem se uzavřel do sebe. Hudba byla můj jediný stálý společník. V té době jsem také začal kreslit a malovat. Ve skutečnosti, přebal z našeho debutového alba "Days Between Stations" je jeden z mých obrazů."

V dubnu 1989 mu otec koupil jeho první kytaru - Charvel Spectrum. Při studiu vysoké školy ovládalo hudební scénu hnutí grunge a Samzadeh se cítil velmi připoutáván k hudbě. "Bylo tam tolik experimentování, rizika, postojů a výstředností v některé hudbě, na emocionální úrovni, se zabývala úzkosti, izolaci a ne se starat, a to rezonovala se mnou. Dokonce jsem miloval žen v rockových kapelách, které byly přijímány jako rovnocenné kolegyně. Byl jsem nadšen z Nirvany, Sonic Youth, The Melvins, velký fanoušek The Jesus Lizard, přesto jsem stále obdivoval klasický rock a synth pop. Můj táta pořád hrál svou Sonati hudbu u nás doma... Výsledkem byl mišmaš nápadů v mojí hlavě". Samzadeh začal hrát s punk rockovou kapelou na střední škole. "Jen jsme se několikrát setkali, zřejmě jsem byl velmi panovačný a zpěvák nějak směřoval jinam než ostatní."

Tehdy se Samzadehova rodina chtěla přestěhovat do Los Angeles v Kalifornii a on byl nucen vzít si SAT, by se mohl přihlásit na univerzitu v Kalifornii. "Moje máma mě vysadil, aby se zkoušky a po pobřeží bylo jasné, jsem sundal. V duchu jsem se nehýbal už jsem měl dost. "On dostal přijat na University of strojírenství programu Toronto a jeho rodina se přestěhovala do Los Angeles v září 1994. "Místo toho, aby dělal věci, vysoké školy děti by se dělat, že jsem paranoidní nedaří a strávil většinu svého času studiem, poslech hudby a navštěvovat divoké barové show. To bylo během této doby jsem začal psát hudbu."

Po promoci s titulem inženýr mechaniky v roce 1999, Samzadeh pracoval tři roky v ocelárně v Hamiltonu, Ontaria celou dobu spřádal a shromážďoval všechny nápady na koncepční album. V roce 2001 se Samzadeh přestěhoval do Los Angeles a začal si dělat titul MBA z Pepperdine University. "Slíbil jsem si, že až získám tento titul, chtěl bych založit kapelu. Odkládal jsem ten sen dost dlouho."

A tady se začala tvořit historie souboru.

V současné době žije Los Angeles, Kalifornie se svou ženou Shideh Ovaysikia a synem Tiamem Samzadehem (únor 2013). Provozuje své studio v San Fernando Valley poblíž domu, ve kterém například Captain Beefheart nacvičoval Trout Mask Replica.
Členové Oscar Fuentes
(klávesista)

Samzadeh umístil v roce 2003 inzerát v jednom místním časopise v Los Angeles a Oscar Fuentes na něj reagoval. Tak se vlastně seznámili. Oba dva začali skládat hudbu a Fuentes dokonce navrhl i název velmi vhodný pro kapelu, Days Between Stations, jedná se o název románu od Steve Ericksona z roku 1985, který Fuentes v té době četl.
Členové Jon Mattox
(bubeník)

Jon Mattox je americký skladatel a hudební producent z jižní Kalifornie.

Vlastní licenci na hudbu a zvuky pro mnoho významných filmových reklamních kampaní, včetně filmových ukázek, televizních pořadů, rozhlasových reklam, internetové propagace a DVD. Nahrál a produkoval zvukový design pro mezinárodní filmové upoutávky, které podporují uznávaný zahraniční film "PVC-1". Složil také hudbu a vytvořil zvukový design pro audio drama knihy "Feedback" od Stana Lee.

Mattox jako studiový hudebník hrával na bicí pro širokou škálu umělců a kapel, včetně takových jako Rob Halford, Joan Osborne, Roy Z, Sepultura, Nels Cline, Mike Watt, Young MC, Freeba, Lee Sklar, Geza X, Doug Pettibone, John Fumo, Shelby Lynne, Days Between Stations a mnoho dalších.

Jon byl bubeníkem a členem LA irské rockové skupiny The Young Dubliners v letech 1993 - 1999 a nahrával a cestoval hodně se skupinou.
Členové
(basistka)

Narodila se v Buenos Aires, Argentina, šest let se hudebně vzdělávala v klasické hudbě, než začala hrát na basu. Láska k hudbě ji přivedla v životě i práci do míst jako jsou Paříž, Madrid, Burlington, VT, New York a v současné době Los Angeles. Je doma ve všech stylech a žánrech hudby, je známa pro její hutné, tlusté basové linky, které drží písně pohromadě - dostalo se jí přezdívky "lepidlo/glue" a "želé/jelly" od spoluhráčů a fanoušků.

Je mezinárodně známá a je vyhledávanou baskytaristkou pro živé koncertování a studiové nahrávání.

Mezi její TV vystoupení patří pořady MTV European Awards, AMA, The Tonight Show s Jay Leno, David Letterman Show, Jimmy Kimmel Show, Ellen Show, Good Morning America, The View, Wendy Williams Show, Dick Clark’s New Year’s Rockin’ Eve, Live with Regis a Kelly, Lopez Tonight, American Idol, So You Think You Can Dance, KTLA Morning News, Good Day NY, US Open 2009, Late Night s Jimmym Fallonem a The Graham Norton Show (Velká Británie).

Nedávno cestovala s Orianthi (Geffen Records) na podporu její desky "Believe". Představila se s Jordin Sparks (American Idol-2007/ Jive Records) jako součást turné Jonas Brothers World Tour 2009 nebo jako součást Adam Lambert 's Glam Nation Tour. Ukázala se u Will.i.am (Black Eyed Peas) v jeho nahrávce "Songs About Girls". Byla také požádána, aby zahrála u Nicole Scherzinger (Pussycat Dolls) a hostovala ve skladbě "Baby Love". Koncertovala také a nahrávala s Macy Grey. Další umělci s nimiž vystupovala byli Natalie Stewart-The Floacist (Floetry), Mario (J Records) a Il Divo, Howard Hewett, Alana Davis, Dawn Robinson (ex-En Vogue), Klymaxx feat. Cheryl Cooley a Nikki Flores. V Buenos Aires vystoupila s takovými ikonami jako Celeste Carballo, Fabiana Cantilo a ženskou rockovou kapelou Carmelas.

Vivi poskytla interview pro magazíny Bass Player Magazine, Aguilar Artist Spotlight, německý časopis Bass Professor a dokonce i český časopis MUZIKUS. V současné době je členkou AFM Local 47.
Členové Jason Hemmens
(Narozen ***, Roxbury, Massachusetts)
(Saxofon)


Narodil se v Roxbury v Massachusetts, vyrůstal ve Waldo, Maine. Když Jason dospíval, poslouchal vše od osmdesátých let od Rapu po Classic Rock, Blues, Jazz a Country. Připojil se ke školnímu sboru v páté třídě a spoluzaložil rapové duo s názvem "Def Poet Society". V deseti letech Jason začal psát písně a hrát pro školní akce. Jako teenager získal status místní celebrity, když hrál s jeho rodinnou kapelou "Hemmens" a pěveckým sborem "The Mount View Chamber Singers", elitní vysokoškolský pěvecký sbor. V patnácti Jason začal hrát na harmoniku. O rok později už uchopil alt a tenor saxofon. Získal zkušenosti z jamování s různými bluesovými umělci, kteří procházeli městem, včetně Shemekia Copelanda, Bernarda Allison Jr. a Phillipa Walkera.

Krátce poté co absolvoval vysokou školu se Hemmens přestěhoval do Louisiany, kde se zapsal do Jazz Studies Program na univerzitě v New Orleans. V této době opravdově začal rozvíjet své dovednosti jako multi instrumentalista a zpěvák. Studoval s jazzovými legendami Terrance Blanchardem a Haroldem Battistem během dne a po nocích hrál v klubech na Bourbon Street.

Po absolvování UNO se Jason opět stěhoval, tentokrát do Los Angeles, Kalifornie, kde v současné době žije. Tam si získal jméno jako nájemný hudebník a studiový hudebník. Hemmens hrál se Stevie Wonderem, Tevin Campbell a se členy Guns N' Roses a Poison. Jason je opravdový multi-instrumentalista, plynně hraje na saxofon, harmoniku, klavír a basu, stejně jako je dokonalý zpěvák. V únoru 2007 Hemmens vystoupil na Java Jazz Festival s indonéskou legendou Dwiki Dharmawanem a skupinou pocházející založená z Los Angeles "Shapes".

V dubnu 2009 Jason začal produkovat své debutové album "Welcome To Reality", která vyšla na indie labelu Fan2C Records, s výkonným producentem Sassy Outwaterem. Projekt byl nahráván v Studio City Sound, s Grammy oceněným inženýrrm Tomem Weirem a představili se na něm někteří z nejlepších studiových hudebníků v Los Angeles, včetně klávesisty Hermana Jacksona (Stevie Wonder, American Idol), kytarista Tim Pierce (Michael Jackson, Santana, Madonna) a bubeník Ronald Bruner Jr. (Stanley Clarke, Larry Carlton, Marcus Miller). Na CD se nachází deset skladeb, z nichž osm sám napsal. Album je směsicí popu, rocku a jazzu. Jasona se na něm představil na alt, tenor a soprán saxofon, klavír, klávesy, zpěv a harmoniku.
Členové Hollie Shepard
(působí pod přezdívkou Holiie LA)
(Vocals)


Hollie je americká skladatelka a vokalistka pocházející z Los Angeles. Hollie se narodila a vyrůstala v Los Angeles v Kalifornii, kde vyrůstala a poslouchala šílené vokální melodie Etty Jamesové, Michaela Jacksona, Teenky Marie a Madony. Od útlého věku Hollie věděla, že hudba je její osud. Začala psát jako dospívající a zjistila, že texty a melodie bez námahy vycházejí z její tvůrčí energie. Hudba je i nadále nejoblíbenějším prostředkem jejího sebevyjádření.

Hollie natočila svůj debut "Unlocked", šesti-skladbové EP, které přineslo některé z nejzapamatovatelnějších nahrávek. "Skládám a píši hudbu, která odráží to, kdo jsem, a ne to, co právě dělají všichni ostatní." řekla o sobě. Skladby jako "Love Debt" a "Domesticate It" odrážejí Holliin někdy podrážděný postoj. Na druhé straně písně jako "Invisible Chains" a “Fame” ukazují zranitelnou stránku zpěvačky.

Pozoruhodné skladby Hollie LA se objevily v hlavních sítích, jako jsou NBC, BRAVO, MTV, VH1, z těch nejdůležitějších, vystupovala v mnoha show, např. The Office, The Real Housewives of Miami, Dance Moms, Fashion Police a dalších. Její hudba je také uvedena ve filmu "Crash On You" od Hallmark a ve videohře "Our World". Hollie byla nominován na Los Angeles Music Awards za Pop/R & B Artist of the Year. Byla ve finále pěvecké soutěže, kterou pořádala LA hitová stanice, 102,7 KIIS FM. Hollie LA se také podílí na mnoha charitativních i průmyslových akcí ve svém rodném městě.


Zpět



Sestava:
Oscar Fuentes Bills - Piano, Synthesizers, Rhodes, Mellotron, Hammond Organ, Electronic Percussion
Sepand Samzadeh - Guitars
Hosté:
Jeffery Samzadeh - Sonati vocals (08)
Tony Levin - Bass
Billy Sherwood - Drums (01,03,04,05,07,08), Vocals (03,05,07,08)
Peter Banks - Guitar Textures, 2nd Lead & Rhythm Guitar (07,08)
Matt Bradford - Dobro (03)
Colin Moulding - Lead Vocals (05)
Ali Nouri - Tar Solo (07)
Rick Wakeman - Mellotron Flute, Minimoog Solo (07)
Josh Humphrey - Keyboard effects and Textures (02), Electronic Drums & Programming (03)
Chris Tedesco - Trumpet solo (03,08)
The Angel City Orchestra - Orchestration (01,02,03,06,08)
The Barbershop Quartet (Pat Claypool, Matt Gray, Eric Orr, David Rakita) - Vocals (08)
Diskografie In Extremis
Vyšlo 15. květen 2013, Bright Orange Records

Seznam skladeb:
01. No Cause for Alarm (Overture) (3:51)
02. In Utero (5:10)
03. Visionary (10:40)
04. Blackfoot (10:04)
05. The Man Who Died Two Times (4:11)
06. Waltz in E Minor (Dedicated to Peter Banks) (2:04)
07. Eggshell Man (11:56)
08. In Extremis (21:37)
  Part I: Mass
  Part II: On the Ground
  Part III: A Requiem
  Part IV: Writing on Water
  Part V: Overland
  Part VI: It Never Ends
Total Time: (69:33)

CD self-released (US) (2013)*
CD CD Baby 5638113242 (US) (15 May 2013)
* Limited edition first printing of 2000

Všechnu hudbu složili Sepand Samzadeh a Oscar Fuentes. Všechny texty napsal Sepand Samzadeh, Oscar Fuentes a Billy Sherwood.

Sestava
Sepand Samzadeh - Guitars, Keyboards, Synthesizer
Oscar Fuentes - Keyboards, Programming, Bass
Hostující hudebníci:
Vivi Rama - Bass (01,02,04,07)
Jon Mattox - Drums, Percussion (01,02,04,05,07)
Jeremy Castillo - Guitars (01,04,07)
Jason Hemmens - Saxophone (05,07)
Sean Erick - Trumpet (05,07)
Kevin Williams - Trombone (05,07)
Jeffrey Samzadeh - Vocals (01)
Hollie Shephard - Vocals (02)
Marjory Fuentes - Vocals (03)
Diskografie Days Between Stations
Vyšlo říjen 2013, Bright Orange Records

Seznam skladeb:
01. Requiem For The Living (13:26)
02. Either/Or (7:33)
03. Intermission 1 (2:13)
04. How To Seduce A Ghost (4:55)
05. Radio Song (4:24)
06. Intermission 2 (1:36)
07. Laudanum (22:14)
    a. A Long Goodbye
    b. Every One Is Here But You
    c. Nowhere
    d. The Wake
Total Time: (56:21)

Vyšlo u Bright Orange Records - BCD-1067 (2007 USA)
Přebal z debutového alba "Days Between Stations" představuje jeden z obrazů, který namaloval Sepand Samzadeh.


Zpět






Sepand Samzadeh, Oscar Federico Fuentes Bills a autor obálky druhého alba Paul Whitehead



Vivi Rama




Zpět
Oficiální stránka:
http://daysbetweenstations.com/

Další zdroje:
http://www.jonmattox.com/index.html
http://www.jasonhemmens.com/html/index.html


Nahoru ProgressRock
Made by 
©  18.1.2014 
Menu Poslední aktualizace: 7.12.2018
mbrezny@centrum.cz 
...a vzkaz autorovi !