Dali's Dilemma


Zpět
Dali's Dilemma byla pětičlenná progresivní metalová kapela pocházející ze San Jose, Kalifornie, která vznikla v roce 1994. Kapela si získala pověst za díky jejich technické náročnosti. Tato skupina přinášela technicky náročný, vysoce - rychlostní prog metal. Jejich hudba přinášela odkazy na tvorbu Dream Theater, Enchant, Fates Warning a Shadow Gallery stejně jako dalších klasických rockerů jako Rush a Deep Purple. Kapelu tvořili zpěvák Matthew Bradley, Patrick Reyes na kytaru a jeho bratr, basista Steve Reyes, Jeremy Colson na bicí a bývalý klávesový hráč skupiny Zero Hour Matt Guillory.

Dali's Dilemma se zrodili ze zbytku předchozího pokusu Matta Guilloryho o vydání disku pod názvem Chaos Theory, než zjistili, že existuje asi 7-8 dalších kapel se stejným názvem. Chaos Theory byla kapela, která hrála progresivní hudbu tak, jak se progresivní hudba musí hrát - s dostatkem složitosti, aby udržela zájem vybíravých prog posluchačů, ale aby měla dost vřelé a melodické injekce v hudbě tak, aby nedošlo ke ztrátě posluchače vlivem chladu a někdy nemyslící techniky. Tam, kde se o to Chaos Theory pokusili, Dali's Dilemma se to podařilo.

Klávesista Matt Guillory a kytarista Pat Reyes začali spolu jammovat někdy v roce 1994 a dospěl k bodu, kdy zjistili, že potřebují bubeníka a basistu, aby vzniklo něco, co by se dalo nazvat kapelou. Zeptali jsme Patova bratra Steva, který hrál na baskytaru, a navíc tenkrát byl volný, takže projevil velký zájem. Získali jej a pak všechno pokračovalo naoko hladce. Druhou věcí bylo, že nebylo snadné udržet stálého bubeníka a najít zpěváka, se kterým by byli spokijeni. Takže nakonec asi po 3 letech trápení s bubeníky a zpěváky se zeptali Mike Varneyho (presidenta Shrapnel Records), zda by nevěděl o někom. A Mike řekl: "Jo, znám jednoho chlápka, Jeremy Colsona (bubeník), je to mladý kluk a opravdu žhavý bubeník, měli byste jej vyzkoušet." Tak jsme jej poslechli a bubeníka si oblíbili, neboť se jim zdál vynikající. A tak zůstalo ještě dilema zpěváka. Takže znovu se obrátili na Mike Varneyho, který jim opět řekl: "Máme jednoho chlapa, zpěváka Matta Bradleyho, tak jej vyzkoušejte." Tak si koupili jeho album a poslechli - bylo dobré, líbilo se jim. Takže s tímto zpěvákem nahráli demo. Nakonec se rozhodli udělat celé album.

V době, kdy Matt, Pat a Steve začali společně zkoušet, Matt již spolupracoval v té době s labelem Magna Carta. Takže jim částečně odpadla starost s hledáním vydavatelství a kontakt s presidentem Magna Carta Peterem Morticelli byl brzy na spadnutí. Vůbec nebylo těžké předložit jim na ukázku několik natočených skaldeb, oni si je poslechli, zkontrolovali a projevili zájem o spolupráci. Pak šlo již všechno docela hladce. Jednou z prvních skladeb, které nahráli a objevila se na demu, byla "Miracles in Yesteryear".

Jméno kapely jim pomohl najít strýc Matta Guilloryho. Matt navrhl, že by si měli určit jméno a členové pilně přemýšleli a hledali a nikam to nevedlo, jedním z návrhů byl Chaos Theory. Jednou v noci Matt zavolal a řekl: "Můj strýc navrhl toto jméno, co vy na to?" Znělo trochu odlišně a mělo něco společného s tím, co v nahrávkách chystali. Dali byl undergroundový, kultovní umělec a cítili se trochu na stejné lodi. I hudba kapely je underground a není příliš akceptována hlavním proudem. Nakonec se jim zalíbilo, bylo odlišné, a neobjevili nikoho jiného s podobným názvem. Takže bylo rozhodnuto.

Jejich nahrávka "Manifesto For Futurism" z roku 1998 je bezchybně poskládána sbírka deseti skladeb, která se vyznačuje silnými muzikantskými dovednostmi, např. elegantně gotické, neo-klasické tóny jejich kytarových linek. Někteří mohou označovat kapelu za nějakou odnož Dream Theater, ale oni jsou sobě vlastní jak z kompozičního i textového hlediska. Možná jediný aspekt, který by mohl zlepšit je v melodické oddělení; trochu víc pocit v jejich hře bude vítán stejně. Technicky vzato, jsou bezchybní. Nazvat album "Manifesto For Futurism" byl Steveho nápad a dostal se k němu z nějakého zpravodajského ruchu. Hledali titul a čas vydání se blížil, už byli ve studiu a Magna Carta se je dotazovala na jméno. Chtěli silný název, ne moc dlouhý, tři slova jsou akorát a tento plně vyhovoval. Členové kapely nejsou sice futuristé, ale název vajádřuje pohyb vpřed a to bylo přesně to, co chystali, postupovat vřed a ne stagnovat. Obrázek na přebalu desky je tvořen sochou hlavy s kníry Salvadora Daliho s podivnými rucemi vycházejícími z očních důlků, což je velmi surrealistické a něco, co by mohls stvořit i Dali.

Zřídkakdy progresivní metalová kapela vyskočí tak do centra pozornosti, jako se to povedlo debutovému albu Dali's Dilemma, obzvláště pokud pochází ze severní Kalifornie (San Jose), kde kapela zdokonalovala k dokonalosti své debutové album. Nahrávky jsou ostré jako břitva a rychlé brilantní, jako by snad pocházely z Německa nebo ze Švédska, ale zdá se, že Dali's Dilemma dokázali zachytit podstatou spíše vlivy od Yngwie Malmsteena, Rainbow a Deep Purple, to všechno promíchané dohromady s progresivními metalovými přísadami. "Manifest For Futurism" je jeden ze skvostů ze zlaté éry Magna Carta, které by měly být uchovávány a nezapomnuty. Zvuk kapely tvořil zvuk velmi ovlivněný hudbou Dream Theater z let 1989-1994 a souběžně začínajícími kapelami Enchant a Shadow Gallery.

Po vydání alba kapela začala pracovat na druhém albu. Kapela doufala, že by mohlo vyjít do konce roku nebo někdy na začátku nového roku (2000). Na stránkách kapela uvedla, že bychom měli očekávat o něco více agresivnější a těžší materiál než na "Manifest...". Využívali Mat Sleven 7 strunnou kytaru a 5 strunnou baskytaru. Kapela spolupracovala ve studiu s novým zpěvákem Kelly Keelingem, ale z nějakého důvodu to nevyšlo. V roce 2003 Mat Sleven (http://www.matsleven.com/projects.html) odletěl do San Jose, CA, abypomohl napsat a nahrát album s touto kapelou. Mat Steven napsal všechny texty a melodie, jakmile se tam dostal a nahrál je ve dílně bratrů Reyesových, přidali k tomu oba dva vokály. Klávesista Matt Guillory udělal většinu zvukové stránky.

Album ale bohužel nebylo nikdy zmixováno nebo vydáno a pravděpodobně nikdy nebude. Mat Steven hodnotí čas strávený s kapelou jako dobré období, stačil shlédnout i nějaký hokej (San José vs. Montreal), navštívil San Francisco, kde si pořídil pár fotek. A to je všechno. Nad kapelou se pak uzavřely všechny vody a nikde není ani zmínka, proč se tak stalo. Smutný konec jedné nadějné kapely.
Dovětek: Mat Sleven je hudebník a skladatel, který se narodil a vyrůstal v Mölndal, Gothenburg na západním pobřeží Švédska. Spolupracoval s Cozy Powellem (1997), koncertoval s Yngwiem Malmsteenem v roce 1998 nebo Therion v roce 2004/2005.

Zpět
Členové:
Pat Reyes - Guitars
Steve Reyes - Bass
Matt Guillory - Keyboards
John Perrine - Drums
Kelly Keeling - Vocals
Bývalí členové:
Matthew Bradley - Vocals (R.I.P. 2013)
Jeremy Colson - Drums

Členové
(celým jménem Patrick Reyes)
Guitars


Mezi kytaristy, kteří jej inspirovali řadí osobnosti jako Michael Schenker, Uli Jon Roth, Yngwie Malmsteen nebo Ritchie Blackmore. Ale líbí se mu i Brian May, Allen Holsworth, které poslouchal v době dospívání.

Pat Reyes se zapojil do progresivního rocku/metalu v roce 1999, když byl zakládajícím členem progresivní metalové kapely s názvem Dali's Dilema, kde hrál na kytaru a skládal. Jejich debutové album s názvem "Manifest For Futurism" získalo celosvětové pochvalné přijetí, když je označovali jako klon prog metalové kapely Dream Theater s hard rockovými a AOR vlivy, jejichž hudba byla protkána nervními klávesami, melodickým zpěvem, vkusně provedenými sóly a dynamickými sborovými sekcemi.

V roce 1999 se Pat znovu spojil s členy Dalí's Dilema baskytaristou a bratrem Steve Reyesem a bubeníkem Jeremy Colsonem, aby podpořili ambiciózní prog-rockovou operu s názvem "Leonardo - The Absolute Man", vzniklou pod hlavičkou labelu Magna Carta Records a stvořenou Trentem Gardnerem z neo-prog kapely Magellan. Mezi dalšími hostujícími hudebníky byli např. zpěváci James Labrie a Steve Walsh. Pat v skládá a nahrává ve svém studiu a pracuje na různých projektech.

Vydal sólová alba (pouze digitálně):
"Six After Four" - 31. ledna 2014
"Looking Back Toward Tomorrow" - 29. května 2013
"Skating On Snow" - 21. října 2012
Členové
Bass

Je americký hudebník a bratr kytaristy Patricka Reyese. Nahrál pouze jediné album s Dali's Dilemma a pak o něm v hudebním světě není žádná další zmínka.
Členové
(Narozen 28. června 1974, San Francisco, California, USA)
(Celým jménem Matthew James Guillory)
Keyboards


Matt se narodil v San Francisco, California, nyní žije v Silicon Valley v Kalifornii. Do světa hudby byl uveden záhy v raném věku. Ačkoliv se zaobíral mnoha styly, doopravdy tíhnul ke klasice a k soulu. Třebaže chtěl být ve skutečnosti kytaristou, vzal si místo toho klavírní lekce. Zatímco většina studentů hrála Mozarta pro své pianové recitály, Matt hrával Stevie Wondera. Když povyrostl, začal poslouchat rock a to jej navždy změnilo. Po zjištění, jak moc miloval hard rock a metal, ještě během studií v Jr. High a High School Matt začal hrát v místních kapelách Momentum, Rorschach Lies a Jigsaw.

V první polovině 90. let, když hrával v Jigsaw, upoutal Matt pozornost majitele a producenta Mike Varneyho ze Shrapnel Records a brzy začal dělat hrát jako studiový hráč pro Shrapnel Label. To také přivedlo Matta k seznámení s bratry Reyesovými, spoluzakladateli skupiny Dali's Dilemma a pomohl Jamesi LaBriemu nastartovat jeho sólovou kariéru. Matt také dostával nabídky od kapel jako Fates Warning, Yngwie Malmsteen, Ring Of Fire a Enchant, ale nakonec se rozhodl zaměřit své úsilí na psaní s Dali's Dilemma a Jamesem LaBrie. S Dali's Dilemma v roce 1999 vydal desku "Manifesto For Futurism" na níž se podílel jako autor a producent.

Hrával také s kapelami a hudebníky:
Eumeria - Keyboards (2014-present)
James LaBrie - Keyboards, Vocals (backing) (2005-present)
2005 "Elements Of Persuasion" - Keyboards
2010 "Static Impulse" - Keyboards, Vocals (backing)
2013 "Impermanent Resonance" - Keyboards, Vocals (backing), Vocals (additional)
Dali's Dilemma - Keyboards (1994-?)
1999 "Manifesto For Futurism" - Keyboards
John West - Keyboards
1997 "Mind Journey" - Keyboards
Magellan - Keyboards
Mullmuzzler - Keyboards
1999 "Keep It to Yourself" - Piano, Keyboards
2001 "Mullmuzzler 2" - Keyboards
UFO - Guitars (1997)
Zero Hour - Keyboards
1999 "Zero Hour" - Keyboards
2003 "Metamorphosis" - Keyboards

Hostoval na deskách:
Area51 "Judge the Joker" (2014) - Keyboards
Explorers Club "Age of Impact" (1998) - Keyboards (lead)
George Bellas "Turn of the Millenium" (1997) - Keyboards (additional, lead) (08)
George Bellas "Mind over Matter (1998) - Keyboards (02,12)
James Murphy "Convergence" (1996) - Keyboards (04-06,08) James Murphy "Feeding the Machine" (1998) - Keyboards (lead) (02), Keyboards (04,06,08,09)
Portikus "Reborn" (EP, 2012) - Keyboards (01)
Time Zero "Outcasts of Civilization" (2011) - Keyboards
Členové
Drums

Je americký bubeník hrající různé hudební styly na mnoha albech jako člen kapel nebo studiový hráč. Hrával s umělci jako kapela Saint, Kelly Keeling, Jasun Tipton, Sinister Sam a mnoha dalšími skvělými hudebníky, Hraje i nadálem když se věnuje většinou jazzové hudbě naživo a posílá videa na "youtube".

Hrával v kapelách:
Saint - Drums (1988-1989)
1988 "Too Late for Living" - Drums
Sinister Sam - Drums
System of Pain - Drums
Taunted (1992-1999) - Drums
Členové
((Narozen 25 června 1966 1968, Lafayette, Louisiana, United States)
Vocals


Kelly Keeling je americký hudebník a skladatel. Hrát začal již ve věku 14, kdy se poprvé projevil a zahájil kariéru na hudební scéně, která jej provedla po celém světě několikrát jako nahrávajícího umělce, zpěváka, skladatele, multi-instrumentalistu a producenta. Ve své kariéře spolupracoval s mnoha významnými hard rockovými počiny, psal filmové hity a hrál také s křesťanskými rockovými kapelami.

Na hudební scéně se objevil v roce 1986 jako sólový zpěvák americké heavy metalové kapely Baton Rouge. Podpis smlouvy s Ahmet Ertegün v roce 1987 z Atlantic Records skupinu Baton Rouge přivedl na očí veřejnosti díky MTV, uvedení v AOR rádiu a na dvou vysílacích okruzích USA. Rok 1990 byl rušný rok pro Kelly Keelinga, neboťť pracoval na albu Alice Coopera "Hey Stoopid", kde byl spoluautorem písně "Snakebite", zpíval vokály. Také složil 3 písně pro film "Rich Girl" a odstěhoval se do Los Angeles, CA.

Po vydání třetího alba v roce 1991 se skupina Baton Rouge rozdělila kvůli Kellyho vstupu do kapely Blue Murder, kde se setkal s Carminem Appice a Tonym Franklinem. Jejich výsledné album "Nothing But Trouble" trvalo dva roky, než je dokončili, produkoval je John Sykes a vyšlo u Geffen Records. V roce 1994 Kelly a Yngwie Malmsteen nahráli píseň "Speed King" pro "Smoke on the Water: A Tribute to Deep Purple".

V roce 1995 se Kelly stal zpěvákem John Norum Band, s nimiž nahrál dvě alba a absolvoval turné ve Švédsku. Kelly se objevil také na albu "Another Destination, Worlds Away & Face It Live '97". Kelly se stal zpěvákem, skladatelem, producentem, kytaristou a klávesistou na albech Carmine Appices Guitar Zeus, kde se představili nejlepší kytaristé na světě. Nakonec vydali tři alba "Carmine Appices Guitar Zeus" (1995) u Revel Music, "Guitar Zeus II: Channel Mind Radio" (1997) u One Music a "Conquering Heroes" (2009) u Sony International. Byl spoluautorem a přispěvatelem dvou písně pro film "Dish Dogs" (1998). Kelly se také objevil, spolu s Denny Lainem, Rogerem Daltrey a Carminem Appice na soundtracku k filmu "Chasing Destiny", pro který Kelly napsal, produkoval a hrál 4 písně. Kelly také nahrál zvukový doprovod k filmu "Totally Irresponsible".

V roce 1998 se stal zpěvákem Michael Schenker Group na albu "The Unforgiven" a následném turné "The Unforgiven World Tour". Také se objevil na 25. výročním CD "Tales of Rock 'n' Roll", které představilo všechny zpěváky MSG. Kelly napsal tři skladby pro toto album, dva pro předchozí MSG zpěváky Grahama Bonneta a Gary Bardena a jednu pro sebe ("Big Deal"), která otevírá album. V roce 2000 se podílel na tributním albu Grand Funk Railroad " A Tribute to Grand Funk Railroad ... an American Band". V roce 2000 se Kelly přesunul ke skupině Heaven and Earth, kterou založili metalový kytarista Stuart Smith, Kelly byl zpěvákem jejich druhého alba "Windows to the World" (2001) vydaného Frontiers Records. V roce 2001 byl Kelly rekrutován Don Dokken, aby se stal asistentem skladatelem, doprovodným zpěvákem a producentem u 7 písní na CD "Long Way Home" (2002). Spolupráci s Dokken si zopakoval v roce 2004, kde skládal a produkoval album "Hell to Pay". Uvedl se také na albu Furious George a koncertoval s Georgem Lynchem.

Kelly se uvedl jako zpěvák na albu Erika Norlandera "Music Machine" (2003) a následujícím evropském turné v červnu, kde také uváděl skladby ze wsvého sólového alba, které bylo ve fázi mixování v té době. Tuto tříčlennou kapelu tvořili kromě něj také Erik Norlander a Vinnie Appice. Koncem léta 2004 znovu koncertoval jako zpěvák a basista s Lana Lane a Erikem Norlanderem v USA, Evropě a Rusku. Vydali také živé album "Stars Rain Down".

První sólové album Kellyho se jmenuje "Giving Sight to the Eye" (2005) a uvedli se na něm Kerry Livgren, Roger Daltrey, Don Dokken, Denny Laine, Tony Franklin, Carmine Appice & Vinnie Appice (Black Sabbath, Dio) a další přátelé, které poznal během koncertování.

Keeling nahrával a koncertoval s kapelou O'2L, kde působili všichni členové ze západního pobřeží větvi Trans-Siberian Orchestra a nahrál osm písní určených pro další sólové album, které se ale nakonec objevily na prvním studiovém albu projektu Paris Keeling s výkonným producentem Marty Parisem. V té době koncertoval s Erikem Norlanderem, Trans-Siberian Orchestra a kapelou Rock4Xmas Wayne Morrissona.

V roce 2012 Kelly založil kapelu Balance spolu s kytaristou a spoluautorem Kim Royem, zakladatelem kapely Kingdom, reaktivoval kapelu Baton Rouge pro nové album, které se objevilo na Frontier Records, která zanikla v roce 2013. V roce 2015 se Keeling uvedl jako sólový zpěvák u Foundry, americké rockové kapele z Las Vegas, v níž působili Kelly jako zpěvák, bubeník Marc Brattin a James Fucci na kytaru. Jejich debut vyšel 15.ledna 2015 a obsahuje 10 Hard Rock / Pop skladeb, nahraných pod vedením Matta Breuniga (The Killers) a mixoval je 7x Grammy oceněný producent Steve Thompson (Guns N 'Roses, pusa, Marallica, Korn a Soundgarden). Keeling, Brattin a Fucci nyní skládají originální skladby pro druhé album, které plánují na vydat v lednu 2017.

Keeling i nadále hraje v Louisianě, kde uvádí své Piano Show a měsíčně představení Beatles Night. nechybí ani místní High School sbory a College Horn oddíly.

Působil také v:
Dali's Dilemma - Vocals
Red Zone Rider - Voices, Fretless Bass, Organ (2014-present)
Baton Rouge - Vocals, Guitars (1986-1991, 1997, 2009)

Blue Murder - Vocals (lead), Guitars (rhythm) (1992-1993)
Členové
(celým jménem Matthew Bennett Bradley,
také Matt "Bronco" Bradley)
(narozen 19. srpen 1964, Evanston, Illinois, United States,
zemřel 12. srpna 2013)
Vocals


Matt se narodil rodičům Eleanor a Bennettovi v Evanstonu v roce 1964, kde mladý Matt strávil velkou část svého mládí a dospívání pohlcen ve "Philly" hudební scéně jako kytarista, zpěvák a skladatel v řadě rockových kapel v okolí. Vždycky si vážil strávených dnů se svými spoluhráči, i když míval příslovečné hvězdné manýry na konci 80. let.

Matt také dělal velké pokroky, aby zůstal ve vynikající fyzické kondici a byl často k vidění ujíždějící na skateboardingu dolů po Yale Avenue, kde prováděl akrobacii s přáteli z Pilates Studio M nebo využíval kola z městský zápůjčních stojanů. Matt se oženil s manželkou Johanou v roce 1996 a měli spolu 3 děti - Devína, Jamese a Jacksona. Svůj domov si vybudovali ve městě Claremont. Profesionálně Mattpracoval pro Pomona College jako administrátor systému Unix v oblasti počítačového oddělení vysoké školy od roku 2007.

Nahrával s:
Pretty Boy Floyd
1989 "Leather Boyz With Electric Toyz" - Vocals
Dali's Dilemma (As Matthew Bradley) - Vocals
1999 "Manifesto For Futurism" - Vocals
Craig Goldy's Ritual
1995 "Better Late Than Never" - Vocals
Explorers Club (As Matt Bradley)
1998 "Age Of Impact" - Vocals (lead) (track 2)
Bluefoot Project (Group Member)
2003 "Observations" - Engineer, Guitar, Programming, Bass, , Composer
2003 "Brave" - Engineer, Guitar, Programming, Bass, , Composer
Členové
(Narozen 11. března 1978, Belvedere, United States)
Drums


Nahrával s:
Dali's Dilemma - Drums
1999 "Manifesto For Futurism" - Drums
Eric Gales - Drums (2008)
LD/50 - Drums (2010-?)
2010 "LD/50" (Demo) - Drums
Michael Schenker Group - Drums (2003-2004)
Byron Nemeth - Drums
2013 "A New Freedom" (SP) - Drums
2014 "The Video Chronicles" (EP) - Drums
Marty Friedman - Drums (2002-present), Vocals (2008-present)
2002 Music for Speeding - Drums
2006 Loudspeaker - Drums (tracks 5, 7, 8, 11)
2007 Exhibit A: Live in Europe (Live album) Drums
2007 Exhibit B: Live in Japan (Video) Drums
2008 Future Addict Vocals (lead), Drums (tracks 1-9, 11)
2009 Tokyo Jukebox Drums (1, 3-10)
Steve Vai - Drums (2002-present)

Koncertoval:
Apartment 26 - Drums (2001)
Billy Idol - Drums (2010-2012)
Circus Diablo - Drums (2006-2007)

Zpět

Skupina:
Patrick Reyes - Guitars
Steve Reys - Bass
Jeremy Colson - Drums
Matt Guillory - Keyboards
Matthew Bradley - Vocals
Hosté:
Manifesto For Futurism
Vyšlo 18. května 1999, Magna Carta, MA-9024-2, MAX-9024-2

Seznam skladeb:
01. Within A Stare (5:48)
02. Miracles In Yesteryear (7:09)
03. Despite The Waves (5:49)
04. Whispers (2:04) (instr.)
05. Ashen Days (5:27)
06. Andromeda Sunrise (2:00) (instr.)
07. This Time Around (4:50)
08. Hills Of Memory (4:47)
09. Can't You See (5:15)
10. Living In Fear (7:41)
Total Time (50:50)

Engineer: Steve Fontana, James Murphy
Mixing chores: Mooka Rennick
Cover Art: Dave McKean

Zpět



PS: V profilu jsem použil pár výřezů z Daliho obrazů...
Zpět
Oficiální stránky: nejsou....
Další zdroje:

http://www.kellykeelingsongs.com/index.php
http://www.matsleven.com/

Nahoru ProgressRock
Made by 
©  25.9.2016 
Menu Poslední aktualizace: 25.9.2016
mbrezny@centrum.cz 
...a vzkaz autorovi!