Egg je jednou z řady kapel řadících se a vylíhlých na canterburské hudební scéně. Zrodila se v červenci 1968 a
jejími zakládajícími členy byli Dave Stewart, který hrál na varhany, Mont Campbell na basu a zpěv a bicí zastával
Clive Brooks. Egg jsou přiřazování ke kapelám canterburské scény, ale za to může spíš pozdější Stewartovo účinkování
ve skupinách Hatfield and the North nebo National Health. Jejich tvorba by se dala spíše přirovnat k The Nice, a
to jako spojení progresivního rocku s prvky psychedelie a klasické hudby. Ovšem počátky kapely Egg je nutno přiřadit až ke skupině Uriel, pojmenované po jednom z archandělů, což byla anglická psychedelická bluesrocková skupina založená v roce 1968, kterou tvořili Steve Hillage (kytara, zpěv), Dave Stewart (varhany), Clive Brooks (bicí) a Mont Campbell (basa, zpěv). Dave Stewartovi bylo v té době pouhých 17 let. Clive Brooks tenkrát odpověděl na inzerát v Melody Maker počátkem roku 1968 a připojil se ke kapele Uriel. Když Hillage, Campbell a Stewart ještě docházeli na školu City of London School, hráli původně covery kapely Cream, Jimi Hendrixe, Johna Mayall & the Bluesbreakers nebo The Nice. V červenci 1968 Uriel nahráli demo pásky v malém studiu poblíž stanice metra Holland Park se skladbami "Saturn" a "Bogey Man". Léto strávili v Ryde Castle Hotel na Isle of Wight, kde podporovali také The Herd, případně Stray and Chicken Shack. Tato událost je připomínána v pozdější Egg skladbě "A Visit To Newport Hospital". Na tomto letním pobytu v srpnu se ale Hillage rozhodl odejít studovat historii a filozofii na University of Kent v Canterbury a kapelu opustil. Zbývající trio Uriel vypustilo z repertoáru covery a začalo hrát originální materiál napsaný Campbellem a Stewartem. Díky tomuto zásahu do složení měli Dave Stewart (varhany), Mont Campbell (basa, zpěv) a Clive Brooks (bicí) před sebou novou definici hudebního konceptu, když se rozhodli, že se nyní nebudou vracet k šestistrunné kytaře. Brooks si připomínal: "Když Mont začal zavádět do hudby nepravidelné metry, pomyslel jsem si, že "to bude undergroundový typ kapely, nemyslel jsem si, že budeme někdy tak populární. Když byl Steve v kapele, rockových byla spousta písní, ale bylo jasné, že Egg budou něco úplně jiného. Výzva se mi docela líbila". Na Isle of Wight odehrali své první trio odpolední koncerty na Shanklin Pier, než se vrátili do Londýna. Zatímco Stewart a Campbell používali kombinaci akordových symbolů a plné notace, Brooks nečetl hudbu a vymyslel vlastní metodu notace, kterou Dave Stewart popsal jako "dlouhé seznamy čísel, některé zakroužkované, s tečkami nahoře, pro kohokoli nerozluštitelné kromě něj." V listopadu Uriel nahráli demo ve studiu Petera Wickera Studio 19, které se skládalo z písní "Egoman", "Swooping Bill" a "The Salesman Song", všechny tři skladby se objevily v archivním vydání Arzachel 2007 od Uriel. V prosinci byla Uriel nabídnuta hlavním manažerem klubu Middle Earth, aby v něm hráli pravidelná vystoupení. Když dohodu uzavřeli, bylo jim doporučeno změnit si jméno, údajně proto, že Uriel "znělo příliš podobně jako pisoár". Podlehli tomuto tlaku a počátkem roku 1969 si změnili název na krátké The Egg, či zkracované Egg. Další měsíce se plně věnovali koncertování v Roundhouse v klubu Middle Earth, nebo dalších klubech jako Speakeasy, Drury Lane Arts Lab či Royalty Theatre, vše v Londýně. Po debutu Egg v hospodě Tottenham Court Road neoficiální manažer kapely Bill Jellett tam pro ně vyjednal týdenní pobyt, kde se objevil i Steve Hillage občas sedící mezi diváky. Na jednom z těchto koncertů se objevil i Pat Boland, DJ a lovec hlav pro Decca Records, který plánoval s Middle Earth založit nahrávací společnost, což se nakonec neuskutečnilo. Nakonec krátce poté, kdy Egg podepsali v květnu 1969 smlouvu s Decca, dala malá společnost jménem Zackariya Enterprises hudebníkům příležitost zaznamenat psychedelické zkoušení pro rychle se rozvíjející trh. Hillage se v roce 1969 nakrátko vrátil ke svým bývalým spoluhráčům, kterým pomohl nahrát jednorázové psychedelické album. Protože se nejednalo o "Egg materiál", a navíc měli nyní smlouvu s labelem Decca, obnovil se znovu Uriel, aby v červnu 1969 vytvořili své jediné album, což byl jednorázový psychedelický projekt pod falešným jménem Arzachel přvzatým po jmenu kráteru na Měsíci, který dostal jméno podle středověkého španělského astronoma. Hudebníci také použili na albu i své pseudonymy, i když každý z jejich životopisů obsahuje určitou míru pravdy. Album vyšlo bezejměnné pod hlavičkou projektu "Arzachel" v červnu 1969. Hudebníci také použili na albu pseudonymy, i když každý z jejich životopisů obsahoval i určitou míru pravdivosti. Doposud hráli pouze covery nebo vkastní úpravy skladeb jiných, ale s Campbellovými autorskými schopnostmi, které byly brzy patrné, se trio rozhodlo zaměřit na původní materiál. Stewart i Campbell měli klasické vlivy a nechali se inspirovat průkopnickou classic/rockovou fusion Keitha Emersona a jeho kapely The Nice, také trio v obsazení varhany/basa/bicí. Nakonec se hudba Egg stala velmi složitou a napjatou, používala riffy hrané unisono varhanami a basy a neustále se měnící rytmy. Není divu, že jejich první (a jediný) singl byl pojmenován "Seven Is A Jolly Good Time", což byla narážka na neobvyklou strukturu (v 7/4 taktu) jeho refrénu. Stejně jako u většiny písní, které hráli, byl jejich repertoár vyváženou kombinací vokálního a instrumentálního materiálu, i Campbellovy texty zobrazovaly typicky britský smysl pro humor, který se měl stát ochrannou známkou canterburského hnutí. To je jeden z důvodů, proč lze Egg považovat za nedílnou součást Canterburské školy, i když k přímým vazbám došlo až později, když se Stewart připojil k Hatfield and the North a Steve Hillage se zároveň přidal ke Kevinu Ayersovi, poté hrál s Gong. Mezi koncertováním se v říjnu 1969 dostali Egg i k nahrávání alba v Lansdowne Studios a Trident v Londýně. V březnu 1970 jim pak vyšlo jejich první album na labelu Decca pojmenované jednoduše "Egg". Jejich debutové album využívá neobvyklé časové rytmy i klasické vlivy u skladeb jako "Fuga D Moll" od Bacha. Mont Campbell, hlavní skladatel kapely, uznal silný vliv Igora Stravinského, který jej inspiroval k napsání 22-minutové suity "Symphony No.2", která zabírá celou druhou stranu původního LP, první věta využívá část Griegovy "In The Hall of The Mountain King" z jeho "Peer Gynt Suite". Úplně první výlisky obsahovaly skladbu "Movement 3" ze "Symphony No. 2", která byla po velmi krátké době vytažena z regálů a deska byla znovu vydána bez této skladby. Popis "Movement 3" při prvních výliscích byl: "Movement 3" je převzata z "Danse des Adolescents" ze Stravinského "Rite of Spring" (Svěcení jara). Když bylo LP vydána znovu bez "Movement 3", reklama byla změněna na: "Movement 3" musela být z tohoto záznamu vynechána kvůli potížím s autorskými právy. Stejně jako mnozí z jejich současníků zkoumali vliv klasické hudby, míchali Egg i jejich předchůdci fláky Jimmyho Smithe, anglickou literaturu a rock. V následujících měsících kapela vyrazila na podporu alba, kde hrála koncerty jako The Redhill & Reigate Arts Workshop, v zadní místnosti hospody The Greyhound na Brighton Road v Redhill, v Birminghamu dokonce doprovázeli Black Sabbath. Přesto, že album nesklidilo žádný větší komerční úspěch, bylo přijato kritikou poměrně slušně. Ani jejich skvělé živé sety albu nepomohly dostat se do žebříčků. Bylo však dostatečně dobře přijato, aby povzbudilo Decca, aby se v květnu 1970 s kapelou pustili v Morgan Studios do nahrávání druhého alba, které produkoval spíše blues milující producent Neil Slavin než samotná kapela. Při představení Egg v říjnovém Melody Maker Richardem Williamsem zminili skutečnost, že Decca nechce vydat jejich nedávno dokončené druhé album, protože skupina nemá manažera ani agenta. Přitom si kapela ztěžuje, že za posledních šest měsíců odehráli jen tucet koncertů, "a posledních pár týdnů bylo ještě horších". V lednu 1971 Egg ve studiu West Hampstead vypomáhal při nahrávání dema pro Decca Records i Steve Hillage, Barbara Gaskin byla přizvána na doprovodné vokály. Když byka nahrávka dokončena, Deram oblil studený pot, ale Slavin je nakonec přesvědčil, aby album vydali. V únoru 1971 konečně bylo vydáno jejich druhé album "The Polite Force". I přes nové vedení a kritické přijetí, stejně jako další koncerty, se Deram rozhodl kapelu opustit a během léta 1972 tak byl osud Egg zpečetěn. Obě alba obsahovala po jednom velmi dlouhém nástrojovém opusu, který vyplňoval celou druhou stranu vinylu. Ačkoli řada skladeb nyní může znít naivně, například aranžmá Bachovy "Tocatta" na prvním albu, nebo starobyle, jedná se o nepopiratelně průkopnická díla. Předběžné datování narození R.I.O. (Rock In Opositon) o několik let pohyb, který sledoval stejnou myšlenku míchání klasických a rockových prvků, bez over-the-top a čistě „rock'n'rollových“ shovívavostí Emersona a podobně, přesto ne bez zdravé dávky humoru. Dne 2. září 1971 v Carshalton Public Hall v Londýně se odehrálo debutové vystoupení Ottawa Music Company, velkého orchestru, který spoluzaložili Dave Stewart a Chris Cutler, a spojili se v něm všechni členové Egg, Henry Cow a Khan, spolu s dalšími skladateli a instrumentalisty. Víceméně se Egg více než rok potýkali těžce se sháněním koncertů, aby přežili. Jejich vystoupení 9. července 1972 v Roundhouse v Londýně se ukázalo jako jejich poslední. Asistovali jim Third Ear Band, Demick & Armstrong, Thirsty Too a speciální host Leo Kottke. Toto poslední představení Egg bylo částečně zachyceno členem publika. Zmíněná nahrávka skládající se z rozšířeného ztvárnění skladby "Long Piece No.3" spatřila světlo světa na archivním CD "The Metronomical Society", které bylo vydáno v roce 2007. Nakonec se v červenci 1972 rozpadli a zanechali téměř celé album nanahraných skladeb, z nichž některé se staly oblíbenými při předvádění na pódiu. Když tedy v létě 1974 přišla příležitost nahrát třetí album pro sub-label Virgin jménem Caroline Records, spojila se trojice znovu k nahrání alba "The Civil Surface". Kromě starých skladeb bylo k doplnění albdívčí pěvecké trio The Northettes (hodně spolupracující s Hatfield and the North) a Tim Hodgkinson a Lindsay Cooper z Henry Cow. Po rozpadu Egg se Clive Brooks připojil ke Groundhog, bluesrockové kapele, se kterou trio několikrát cestovalo, a s nimi nebo na sólových nahrávkách leadera Tony McPhee pracoval až do počátku 80. let. Pokud jde o Mont Campbella, začal studovat hru na lesní roh a po ročním působení v původní sestavě National Health (1975–1976) zůstal mimo dohled veřejnosti po dvě desetiletí, než se vrátil v roce 1996 se svým prvním sólovým albem "Music From A Round Tower". Dave Stewart se připojil k nové inkarnaci kapely Khan Steva Hillage a hostoval na jejich prvním albu. Nakonec se v roce 1973 se Stewart připojil k Hatfield And The North, kterou skladatel Jonathan Coe popsal jako "pravděpodobně nejoblíbenější ze všech canterburských kapel". |
Členové: Dave Stewart - Keyboards, Tone Generator Mont Campbell - Bass, Vocals Clive Brooks - Drums |
Bývalí členové: Steve Hillage - Guitars |
(celým jménem Stephen Simpson Hillage) (Narozen 2. srpna 1951, Chingford, London, England) Guitars Steve Hillage je anglický hudebník, nejznámější jako kytarista. Je spojován s canterburskou scénou a od konce 60. let pracoval v experimentálních kapelách. Kromě svých sólových nahrávek byl členem skupin Uriel (také Arzachel), Khan, Gong, The Orb, System 7, Clearlight. Hillage se narodil v Chingfordu v Londýně. Ještě ve škole se připojil ke své první kapele, bluesrockové kapele Uriel, s Davem Stewartem, Montem Campbellem a Cliveem Brooksem. Kapela se rozpadla v roce 1968, ale s ostatními členy, kteří pokračovali v tvorbě pod názvem Egg, se krátce znovu spojili pod falešnými jmény, aby v roce 1969 nahráli album Arzachel. Hillage také hostoval na albu Egg z roku 1974 "The Civil Surface". V roce 1969 zahájil Hillage studium na University of Kent v Canterbury, kde se spřátelil se s místními kapelami Caravan a Spirogyra a občas s nimi jammoval. Mezitím skládal písně a do konce roku 1970 nashromáždil dostatek materiálu pro album. Caravan jej spojili s jejich manažerem Terrym Kingem, který získal Hillage a podepsal smlouvu s Derame na základě ukázky jeho materiálu zaznamenaného pomocí Davea Stewarta z Egg. Na začátku roku 1971 založil Hillage skupinu Khan s basistou a zpěvákem Nickem Greenwoodem, dříve v Crazy World of Arthur Brown. Ačkoli Pip Pyle, budoucí bubeník Gong a Hatfield and the North, byli zapojeni do raných fází, sestava se nakonec vyrovnala se přijetím varhaníka Dicka Heninghema a bubeníka Erica Peacheye, kteří oba nedávno spolupracovali na Greenwoodově sólovém projektu "Cold Cuts", zaznamenaném v Kalifornii v roce 1970, ale opožděně vydaném až v roce 1972. Po sérii koncertů v roce 1971, z nichž na několika podporoval spřízněné Caravan, začali Khan v listopadu nahrávat své debutové album. V té době ale Heninghem odešel a donutil Hillage přivést svého bývalého spoluhráče Davea Stewarta, aby hrál na klávesy. V době, kdy "Space Shanty" vyšlo v květnu 1972, zaplnil toto volné místo Kanaďan Val Stevens, dříve člen populární torontské soulové rockové skupiny Grant Smith & The Power, která debutovala na krátkém evropském turné, včetně TV krátkého vystoupení na Montreux Festival, a pokračovali v červnu turné po Velké Británii s podporou Caravan. V té době ovšem vyvrcholily hudební neshody mezi Hillagem a Greenwoodem, které skončily Greenwoodovým odchodem. Hillage se rozhodl vytvořit novou sestavu s mírně odlišným směrem, přičemž si ponechal v sestavě Peacheye a požádal znovu Stewarta o návrat a přibral Nigela Griggse (později Split Enze) na basu. Do repertoáru byly přidány nové skladby Hillage a Stewarta, včetně skladby "I Love Its Holy Mystery", která byla základem pozdější Hillageovy desky "Solar Musick Suite". Hillage rozpustil kapelu v říjnu 1972. Hillage se okamžitě připojil k nové koncertní kapele Decadence Kevina Ayerse, zúčastnil se nahrávání Ayersova alba "Bananamour" z roku 1973 (Harvest, květen 1973) a dva měsíce koncertovali po Velké Británii a Francii. Mezitím se Hillage stal fanouškem kapely Gong po seznámení s Daevidem Allenem, poslechl si "Camembert Electrique" a Allenovo sólové album "Banana Moon", stejně jako se seznámil s jeho dlouholetou partnerkou Miquette Giraudy díky Allenovi. Hillage se rozhodl zůstat ve Francii po turné s Ayersem, aby se připojil ke skupině Gang. V lednu 1973 se zúčastnil zkoušení pro "Flying Teapot", první pokračování trilogie "Radio Gnome", a krátce poté získal členství na plný úvazek s odchodem basisty a kytaristy Christiana Tritsche. Ustavila se tak "klasická" sestava kapely Gong ve složení on, Daevid Allen, Gilli Smyth, Didier Malherbe, Tim Blake, Mike Howlett a Pierre Moerlen a nahráli další dvě alba "Angels Egg" a "You", kde na tom druhém se uvedla i Giraudy. V červnu 1973 se Hillage spolu s Pierrem Moerlenem zúčastnili debutového živého vystoupení "Tubular Bells" od Mikea Oldfielda v Queen Elizabeth Hall. Oba Hillage i Moerlen se také zúčastnili v listopadu 1973 natáčení živého vystoupení ve studiu pro BBC Second House. Představení BBC je k dispozici na DVD "Oldfield's Elements". Poté, co Allen z Gong v dubnu 1975 náhle odešel, zůstal Hillage jediným kytaristou kapely. Brzy však zjistil, že tato pozice je stále nepohodlnější a do konce roku se rozhodl a zahájil svoji sólovou kariéru na plný úvazek, vystupoval také jako host u Giraudy. Na prvním albu Gong bez Allena "Shamal" se podíle pouze na dvou ze šesti skladeb alba. Jeho motivaci ještě více podnítil úspěch jeho sólového alba "Fish Rising", které bylo nahráno koncem roku 1974 ještě během členství v Gongu a představovalo většinu jeho spoluhráčů z kapely, stejně jako bývalého spoluhráče z kapely Khan Davea Stewarta. Jeho další album "L" bylo nahráno ve Spojených státech za použití hudebníků od Todda Rundgrena a jeho Utopie. Po jeho vydání vytvořil Hillage koncertní kapelu, která koncertovala na konci roku 1976. Během druhé poloviny 70. let si Hillage udělal jméno jako kytarista a skladatel a performer stylu prog-rock/fusion. Album " Motivation Radio" z roku 1977 se svými kratšími skladbami znamenalo odklon od dlouhých instrumentálních prací z dřívějška, ale "Green" z roku 1978, koprodukované Nickem Masonem z Pink Floyd, bylo opět návratem k jeho dřívější práci. Tato díla ze 70. let, nenápadně ve spolupráci s jeho dlouholetou přítelkyní Miquette Giraudyovou, spojila složitou studiovou nahrávací techniku se zasněnými chorály. Hillage strávil nějaký čas v londýnské oblasti Ladbroke Grove, kde sídlilo britské metro, a spolupracoval s Nikem Turnerem, ex roadie, pozdějším saxofonistou raných Hawkwind. V roce 1978 Hillage hrál na pódiu s punkovou kapelou Sham 69 během jejich vystoupení na festivalu v Readingu a v roce 1979 si zahrál na kytaru v "Nuclear Waste" od The Radio Actors se Stingovými vokály. Také v roce 1979 Hillage vydal "Open" nan Virgin Records, kde se představili Dave Stewart, Jean-Philippe Rykiel, Paul Francis a Andy Anderson. V 80. letech pracoval Hillage jako hudební producent a pracoval pro umělce jako Simple Minds, It Bites, Murray Head, Nash The Slash, Real Life, Cock Robin, Tony Banks a Robyn Hitchcock. K produkci se vrátil v 90. letech a pracoval na albu The Charlatans z roku 1994 "Up to Our Bips". Poté, co si Hillage a Giraudy zamilovali The Orb hrající svoji ambientní nahrávku "Rainbow Dome Musick" z roku 1979, začali na počátku 90. let vystupovat jako ambientní taneční počin nazvaný System 7. Brzy se stali součástí undergroundové taneční scény v Londýně. Hillage se stal také klíčovou postavou na Glastonbury Festival, a aby rozpoznal taneční scénu postavil Dance Tent, který také první rok řídil. Hillage v 90. letech také produkoval hudební show Rai s názvem "1, 2, 3 Soleils", na které se podíleli alžírští zpěváci Faudel, Rachid Taha a Khaled. Také aranžoval mnoho písní Latify. V listopadu 2006 se překvapivě vrátil ke skladbám Gong, když spolu s Giraudy vystupovali (většinou) v sestavě "klasické éry" Gong, a hráli set skládající se téměř výhradně z materiálu z "Radio Gnome Trilogy" a "Camembert Electrique" na Gong Unconvention na Melkweg v Amsterdamu. Hillage a Giraudy také o víkendu vystupovali v různých inkarnacích. Nejprve jako "Steve Hillage Band" s hráčem na syntezátory Basilem Brooksem, basistou Gong Mike Howlettem a současným bubeníkem Gong Chrisem Taylorem, hrající převážně materiál ze sólových alb Hillage ze 70. let. Vystupovali také jako System 7. Hillage spolu s Daevidem Allenem a až 10 a více kytaristy také přispěli ke "Glissando Orchestra", více než hodinovému představení, kde celá řada kytaristů hrála převážně nepřetržitě bzučící noty doprovázené některými jemné melodickými liniemi. V lednu 2007 byla ve Velké Británii vydána čtyři jeho alba "Fish Rising", "L", "Motivation Radio" a "Rainbow Dome Musick" remasterované na CD, každé včetně dříve vydaných bonusových skladeb. V únoru 2007 následovaly alba "Green", "Live Herald", "Open" a "For To Next/And Not Or", podobně remasterované s bonusovým obsahem. Účast Hillage a Giraudy na akci Gong Unconvention se opakovala s malým počtem koncertů pořádaných Gong v Londýně v červnu 2008, kde byli Hillage a Giraudy v sestavě, v níž se objevili také Daevid Allen, Gilli Smyth a Mike Howlett. Na těchto koncertech Hillage často zahajoval show s materiálem Steve Hillage Band, podobně jako na Unconu. Hillage a Giraudy naposledy pracovali na svém albu z roku 2009 "2032", které Hillage také produkoval, a s kapelou poté koncertovali i v letech 2009 a 2010. Po turné 2010 s odvoláním na hudební rozdíly se Steve a Miquette opět rozešli s Gong. Hillage také spolupracoval s Ozric Tentacles na jejich albu "Spirals In Hyperspace" z roku 2004. Skladba "Light In The Sky" z jeho alba "Motivation Radio" z roku 1977 byla použita jako téma projektu The Sunday Night Project pro Channel 4. Hillage si zahrál v coveru "Rocket Man" Eltona Johna na nahrávce Williama Shatnera z roku 2011 "Seeking Major Tom". Na Progressive Music Awards v roce 2013 Hillage získal cenu "Visionary". |
Studiové desky: 1974 The Civil Surface 1971 The Polite Force 1970 Egg 1969 Arzachel |
Ostatní nahrávky: 2007 Arzachel (reedice) 2007 The Metronomical Society 1985 Seven Is a Jolly Good Time |
Skupina: Mont Campbell - Bass, Vocals, Piano, French Horn (02,07) Dave Stewart - Organ, Piano, Bass (06) Clive Brooks - Drums Hosté: Steve Hillage - Guitar (05) Jeremy Baines - Flute (01) Chris Palmer - Basson (02,07) Lindsay Cooper - Oboe, Basson (01,06) Tim Hodgkinson - Clarinet (01,06) Maurice Cambridge - Clarinet (02,07) Stephen Solloway - Flute (02,07) Amanda Parsons - Vocals (04) Ann Rosenthal - Vocals (04) Barbara Gaskin - Vocals (04) |
The Civil Surface Vyšlo 1974, Caroline Records, C 1510 (UK) CD 1990, Virgin Records, CACD 1510 (UK) CD 2007, Esoteric Recordings, ECLEC 2003 (UK) 24-bit remaster: Paschal Byrne Seznam skladeb: 01. Germ Patrol (8:31) 02. Wind Quartet 1 (2:20) 03. Enneagram (9:07) 04. Prelude (4:17) 05. Wring Out The Ground (Loosely Now) (8:11) 06. Nearch (3:22) 07. Wind Quartet 2 (4:48) Total Time: (41:36) Artwork: Trevor Key |
Skupina: Dave Stewart - Organ, Piano, Tone Generator (04.c) Clive Brooks - Drums Mont Campbell - Bass, Vocals, Organ & Piano (04.a), French Horn (04.b), Brass Arrangement (02) Hosté: Henry Lowther - Trumpet (02) Mike Davis - Trumpet (02) Bob Downes - Tenor Sax (02) Tony Roberts - Tenor Sax (02) |
The Polite Force Vyšlo 1971, Deram Records, SML 1074 (UK) CD 1991, Deram, POCD 1844 (Japan) CD 2004, Eclectic, ECLCD 1015 (UK) remastered: Paschal Byrne Seznam skladeb: 01. A Visit to Newport Hospital (8:26) 02. Contrasong (4:25) 03. Boilk (9:21) 04. Long Piece No. 3 (20:40) a. Part 1 (5:08) b. Part 2 (7:38) c. Part 3 (5:02) d. Part 4 (2:52) Total Time: (42:52) Artwork: Terry Yetton |
Skupina: Dave Stewart - Organ, Piano, Tone Generator Clive Brook - Drums Mont Campbell - Bass, Vocals Hosté: |
Egg Vyšlo 13. března 1970, Deram, SDN 14 (UK) CD 1992, Deram, 844 168-2 (Europe) remastered: Anthony Hawkins +2 bonus tracks CD 2004, Eclectic Discs, ECLCD 1014 (UK) remastered: Paschal Byrne +3 bonus tracks Seznam skladeb: 01. Bulb (0:09) 02. While Growing My Hair (3:53) 03. I Will Be Absorbed (5:10) 04. Fugue In D Minor (2:46) 05. They Laughed When I Sat Down At The Piano... (1:17) 06. The Song Of McGuillicudie The Pusillanimous (or Don't Worry James, Your Socks Are Hanging In The Coal Cellar With Thomas) (5:07) 07. Boilk (1:00) 08. Symphony No 2 (22:26) a. Movement 1 (5:47) b. Movement 2 (6:20) c. Blane (5:28) d. Movement 3 (3:11) * e. Movement 4 (4:51) Total Time: (41:48) Bonus tracks on 1992 & 2004 remasters: 09. Seven Is A Jolly Good Time (Single) (2:47) 10. You Are All Princes (Single) (3:45) * Bonus track only on 2004 remaster, previously unreleased Arranged, Producer: Egg Engineer, Written: Peter Gallen Engineer: Roy Thomas Baker, Les Cunningham Lacquer Cut: Harry Fisher Design: Peter Chapman Artwork: David Wedgbury (photo) Photography: Rob Bennet, David Wedgbury |
Skupina: Steve Hillage - Guitar, Vocals Mont Campbell - Bass, Vocals Dave Stewart - Organ Clive Brooks - Drums Fiktivní jména: Simeon Sasparella - Lead Guitar, Vocals Njerogi Gategaka - Bass Guitar, Vocals Sam Lee-Uff - Organ Basil Dowling - Drums |
Arzachel Vyšlo červen 1969, Evolution, Z 1003 (UK) Seznam skladeb: 01. Garden of Earthly Delights (Philip Rosseter, Martin Shaw, arranged: Mont Campbell) (2:45) 02. Azathoth (Cambell, Dave Stewart) (4:21) 03. Soul Thing (Queen Street Gang Theme) (Keith Mansfield, arranged: Campbell) (4:25) 04. Leg (Steve Hillage, Antony Vinall) (5:40) 05. Clean Innocent Fun (Hillage, Vinall) (10:23) 06. Metempsychosis (Clive Brooks, Campbell, Hillage, Stewart) (16:38) Total Time: (44:12) Arranged: Arzachel Recorded and Mixed: in a single session in London Producer: Peter D. Wicker |
K dispozici je také doprovodná brožura s 26 000 slovy a 60 stránkami "Hromadných poznámek". Napsali je Dave Stewart,
Mont Campbell a jejich blízký přítel Antony Vinall, a vyprávějí interní příběh Uriel, Egg, Arzachel a Ottawa Company
od vzniku Uriel počátkem roku 1968 až po vydání posledního alba Egg "The Civil Surface" v roce 1974. Text zahrnuje
osobní monografie, anekdoty, povídky, náhodné vzpomínky, sociální postřehy, dobové detaily, hudební analýzy a písňové
texty, stejně jako sbírku archivních fotografií pořízených Terrym Yettonem a hudebníky. Strana "A" má čtyři písně, zatímco stranu "B" tvoří pouze dvě psychedelické skladby, delší z nich je 17-minutové jammování s názvem "Metempsychosis". Vyšlo nejdříve na krátce trvajícím labelu Evolution (také zdroj pro debut od Raw Material) a rychle se stalo sběratelským artiklem. Předpokládá se, že pirátská verze kolovala na konci 70. let a v posledních letech se hodně ukazuje. Nakonec byla vydána na CD od Demon Records v roce 1994. |
Skupina: Clive Brooks - Drums Mont Campbell - Bass, Vocals Dave Stewart - Organ, Piano, Tone Generator Hosté: Steve Hillage - Guitar, Vocals (01-06,11,12) |
Arzachel Vyšlo 7. prosince 2007, Egg Archive, CD69-7201 (Collectors Edition) Seznam skladeb: 01. Garden Of Earthly Delights (Campbell) (4:26) 02. Azathoth (Stewart, Campbell) (4:26) 03. Soul Thing (Theme From 'Queen Street Gang') (Arranged: Campbell, Written: Mansfield) (4:32) 04. Leg (Vinall, Hillage/Music: Hillage) (5:49) 05. Clean Innocent Fun (Lyrics: Vinall, Hillage, Music: Hillage) (10:34) 06. Metempsychosis (Uriel) (16:58) Total Time: (46:45) Bonus Tracks 07. Introducing The Bass Guitarist (Mr. Campbell) (0:21) 08. Egoman (Campbell) (4:12) 09. Swooping Bill (Stewart) (3:19) 10. The Salesman Song (Campbell) (2:56) 11. Saturn, The Bringer Of Old Age (Campbell, Holst) (3:45) 12 The Stumble (0:46) Recorded at Denmark Street Studios, Studio 19 and Demo Studio Producer: Peter Wicker (01-06) Engineer: Peter Wicker (08-10) Engineer [Audio Restoration], Mastered [CD Mastering]: Phil Chapman Design [Front Cover]: Mont Campbell Layout [Text] – Karen Gladwell Liner Notes: Antony Vinall, Clive Brooks, Dave Stewart, Mont Campbell, Steve Hillage Photography [Booklet Photo Of Steve Hillage Playing Guitar]: Alan Ayers Photography [Colour Photo Of Uriel On Stage]: Janice Brooks Photography [Uriel Black And White Photos]: Terry Yetton |
Album bylo znovu vydáno 7. prosince 2007 jako Arzachel Collectors Edition od Uriel. Toto oficiální vydání
kapely obsahuje přepracovanou verzi původního alba a čtyři nevydaná studiové ukázky Uriel, mluvené slovo
z minulosti a živý úryvek zaznamenaný v roce 1968. Steve Hillage hraje na dvou z bonusových skladëb. CD
obsahuje také 20-stránkovou brožuru, která vypráví o historii skupiny vlastními slovy hudebníků spolu
s dobovými, dříve nezveřejněnými, fotografiemi a přebaly nahrávek. Tracks 01-06 from the LP "Arzachel", recorded in Denmark Street, London (June 1969) Track 07 recorded in Kenya by Mont Campbell's parents Tracks 08-10: demos recorded at Studio 19, Gerrard Street, London (late 1968 / early 1969) Track 11 recorded at Demo Studio, Holland Park (May 1968) Track 12 recorded live at Upton House School, Hackney (circa June 1968) | |
Skupina: Mont Campbell - Bass, Vocals Clive Brooks - Drums Dave Stewart - Organ, Piano [Electric & Acoustic], Harpsichord, Celesta [Celeste], Audio Generator [Tone Generator] Hosté: |
The Metronomical Society Vyšlo 2007, Egg Archive, CD69-7202 Seznam skladeb: 01. While Growing My Hair (Campbell) (3:46) 02. Seven Is A Jolly Good Time (Stewart, Campbell) (3:09) 03. Germ Patrol (Stewart, Campbell) (5:34) 04. Enneagram (Campbell) (8:51) 05. Long Piece No. 3, Part 2 (Campbell) (9:02) 06. Long Piece No. 3, Part 4 (Campbell) (3:12) 07. There's No Business Like Show Business (Berlin) (3:16) 08. Blane Over Camden (Stewart) (4:26) 09. Long Piece No. 3, Part 3 (Campbell) (6:48) 10. Wring Out The Ground (Loosely Now) (Campbell) (8:02) 11. McGillicuddie The Pusillanimous (Campbell) (5:00) 12. I Do Like To Be Beside The Seaside (Glover-Kind) (0:42) Total Time: (53:34) Digital transfers at Floating Earth, London Transferred: Noel Sidebottom Audio restoration and CD mastering at A Major Studios, London Recorded at The Roundhouse and Wolverhampton Civic Hall Recorded: Andy Garibaldi (01-04,07,10,11), Anonymous, Clive Brooks (01-04,07,10,11), David Carruthers (01-11) Mastered at A Major Studios Engineer [Audio Restoration], Mastered: Phil Chapman Design [Front Cover]: Mike Inns Artwork: Mixed Images Ltd. Layout [Text]: Karen Gladwell Photography [Booklet, Egg On Park Bench]: Terry Yetton Photography [Clive, Alf, The Van]: Janice Brooks |
"The Metronomical Society" je kolekce živých a studiových nahrávek z let 1969 až 1972. Tracks 01,02,03,04,07,10,11 recorded from radio broadcasts, 1969 - 1972. Tracks 05,06,08,09 recorded live at the Roundhouse, Chalk Farm, on July 9th 1972. Track 12 recorded live at Wolverhampton Civic Hall, December 5th 1971 by anonymous audience member. Derived information from the BBC archives: tracks 01,02, and 11 were recorded 24 July 1969 at Playhouse Theatre, London, England, UK tracks 03,04, and 10 were recorded 22 February 1972 at Maida Vale 4, London, England, UK track 07 was most like recorded 1971-02-04 at Paris Theatre, London, UK "Enneagram" (of the 22 February 1972 session) is the complete here. On some broadcasts (and therefore off-air recordings), the track fades out 30 seconds before the end and have a radio DJ voice-over. | |
Skupina: Clive Brooks - Drums Mont Campbell - Bass, Vocals Dave Stewart - Organ, Piano, Tone Generator Hosté: |
Seven Is a Jolly Good Time Vyšlo 1985, Miles, LP SEELP 47 C, Miles CD SEECD 220 Seznam skladeb: 01. Bulb (0:09) 02. While Growing My Hair (3:53) 03. I Will Be Absorbed (5:10) 04. Fugue In D Minor (2:46) 05. They Laughed When I Sat Down At The Piano... (1:17) 06. The Song Of McGillicudie The Pusillanimous (or don't worry James, your socks are hanging in the coal cellar with Thomas) (5:07) 07. Boilk (1:00) 08. You Are All Princess () 09. Symphony No.2: () a. Movement 1 (5:47) b. Movement 2 (6:20) c. Blane (8:42) d. Movement 4 (4:51) 10. Seven Is A Jolly Good Time () Total Time: (00:00) Written: Clive Brooks (02,03,05-10), Dave Stewart (02,03,05-10), Johann Sebastian Bach (04), Mont Campbell (02,03,05-10), Peter Gallen (01) Producer: Egg Arranged: Egg (04) Compiled: Colin Miles Engineer [Cutting Engineer]: Harry Moss Design [Sleeve]: Alan Black, Vic Haidar Liner Notes: Barry Lazell |
Kapela ještě pod názvem Uriel Arzachel 1969 Dave Stewart at his Hammond L122 in the Egg days Ottawa Company third concert series: Anthony Marshall, CC, John Greaves, Dave Stewart, Clive Brooks Ottawa Musicc Company 3: Tim Hodgkinson, Dirk 'Mont' Campbell, Barbara Gaskin, Jeremy Baines, Amanda Parsons, Anne Rosenthal, Clive Brooks, Fred Frith, Dave Stewart |
Oficiální stránky: http://www.ccutler.co.uk/index.htm |
|
mbrezny@centrum.cz© ...a vzkaz autorovi!© |